Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
Cewka do komunikacji z immo https://tagra.pl/cewki/2071-car-cewka-re...
no tak to logiczne, ale nie mam dostępu do drugiego, a czy można go przemierzyć miernikiem na oporność cewki ?
Pisałeś wcześniej że masz dwie różne cewki.
Pomogła wymiana cewki :)
A miał ktoś już taki problem ?? Może ktoś wie albo przypuszcza co to może być Instalacja, przepustnica , komputer wtrysku ewentualnie świece i cewki
To że nowe to nie znaczy że sprawne. Jaki reduktor? Po drugie czytaj i pisz czy zmieniłeś cewki.
Cewki WN ?.
Prąd do cewki dochodzi? Jak dochodzi to wykręć świecę, zmasuj z silnikiem i sprawdź czy będzie iskra. Jak tak sprawdź ciśnienie sprężania, jak nie sprawdź zasilenie cewki.
Często woda zbiera się w słupkach i zalewa elektronikę. Moduł UCH jest przy słupku. Jeśli nie zalanie, to bezpieczniki do sprawdzenia, czytnik karty i karta. W karcie często odrywaja się nóżki od cewki
Okazało się, że mechanik wymienił cewki i wszystko gra.
Zdjęcie tej cewki wrzuć.
A to szarpanie jakieś regularne, czy po prostu raz na jakiś czas szarpnie autem? Świece, cewki sprawdzone?
Odłączyłem z ecu podałem - , i + na drugi biegun cewki przekaźnika
Masz LPG? Diagnozowałeś cewki zapłonowe?
czujnik sprawdzałem, mechanik powiedział że powinien mieć od 180 do 240 a mieł oporność 234.teraz zgasł i nie chce już zapalić. jak połącze kabel z plusową klemą i cewką to pali bez problemu.gdzie może być problem? prąd nie dochodzi do cewki
Witam Mam Renault Lagune 1.6 16V z 1998 roku i niewiem jak sprawdzić cewki zapłonowe... Prosze o odpowiedź z góry dzięki
Sprawdzić świece- powinny mieć czysty i jasny środek, kopułka z przewodami zapłonowymi i palec. Sprawdzić iskrę ściągając kabel na kopułce ten od cewki. Założyć świecę na ten koniec i podłączyć do masy. Ja bym jeszcze sprawdził napięcie paska rozrządu, ponieważ on też lubi być przyczyną w trudnościach z uruchomieniem. Możliwe jest też uszkodzenie cewki.
O ile pamiętam to przedlift był na rozdzielaczu zapłonu a polift na dwóch podwójnych cewkach.
No i podstawowa sprawa - świece, kable, cewki sprawdzone?
Czasami przeczyszczenie wtyczek nie pomaga. Pasuje koleżanko żeby mechanicy na razie naprawili problem ładowania a później jak są pewni że kable i wtyczka ok pozostaje komp. Jak jest możliwość proszę podmiencie cewki jeszcze.
jak miga szybciej to nie odczytało kodu,sprawdz dobrze ten odbiornik tak jak pisze karolrak, nawet przy zakladaniu osłon koło stacyjki mozna przerwać druciki od cewki pozdrawiam
Cewki świec sterowane są minusami a plus mają stały (załączany po stacyjce)
bohdzio nie denerwujsia się tylko tak ogólnie pamiętaj że w dieaslu nie ma cewki wn
W module UPC obok akumulatora. Sprawdź bezpiecznik cewki na odwrotnej stronie modułu.
Skoro dioda od immo świeci to obstawiam na odlutowana nozke cewki w karcie.
z cewki zapłonowej
Problem rozwiązny. Problem był w kabelkach idących z cewki do reduktora.
Wypadanie to nie tylko układ zapłonowy. Ale np wtrysk,lewe powietrze na tym garze, albo coś z ciśnieniem sprężania. Podmiana cewki /świecy to najszybszy sposób, tak to prawda.
Napisz może o jakie cewki ci chodzi? :D
Witam Można także w skrzynce przekaźników/bezpieczników znaleźć przekażnik odpowiedzialny za załączanie cewki rozrusznika i wpiąć w jego obwód niskoprądowy odpowiedni przełącznik. Pozdrawiam
Sonda mogła być OK. Sprawdź cewki zapłonowe i świece.
Przy podłączaniu cewki "na krótko" trzeba uważać,żeby podłączać + do + i - do - ,bo można uszkodzić cewkę.
Masz zamienić kable WN oraz 3 pinowe kostki pomiędzy cewkami, jak dalej nie będzie iskry na tych samych świecach to problem tkwi w wiązce lub driverze cewki w sterowniku
Wzmaciacz cewki - wszystko możliwe , ale na innej cewce też by to samo było? A kostki do cewki są 2
Mam inny kluczyk bez tej cewki
Takie same jak w każdym innym-świece, cewki,przewody,kompresja,inne uszkodzenia mechaniczne
Cewki WN też podstawiałeś ??
A przewod WN od kopulki do cewki nie jest czasami pekniety? Sprawdz sobie tez zlacze i czujnik GMP i ewentualnie filtr paliwa. Pozdrawiam.
Dzisiaj sprawdzę to jeszcze raz tym razem uniosę cewki. A co może się stać przy odpinaniu kabli? W Internecie widnieje masa filmików jedni odpinają inni unoszą cewki Może nagrań filmik
Masz 8 czy 16 zaworów? Jeżeli 8 wymieniaj cewki w 80% pomaga
Bo otwierać te karty, to trzeba "umić". Wzrokowo, to w większości kondensatory i cewki, jeden rezystor na pewno. Nowa czysta karta cenowo Cię osłabi, ale używka i przełożyć brakujące 1:1 już lepiej wyjdzie.
witam . tak po fotce to wydaje mi sie ze pod sterownikiem powinny być dwa przekazniki jeden jest od pompy paliwa a drugi to główne zasilanie na cewki i wtryski.pozdrawiam
sprawa nie aktualna
Zacznij od diagnozy komputerowej. W tych silnikach często padają cewki zapłonowe. Kiedy wymieniałeś świece ?
Witam mam problem z autkiem odpalam i odrazu wskakuje na wysokie obroty około 2500 a po chwili spada do 1500 i znowu 2500. Po przełączeniu na gaz gaśnie. Sprawdziłem kable i świece oraz cewki wszystko ok.
No czy jest iskra na kablu królewskim, to ten wychodzący z cewki.
Witam. Mam problem z wypadaniem zapłonu w Renault Laguna 2 2001 rok produkcji, 3.0 benzyna, 207 KM. Czy ktoś może miał już podobny problem w tym aucie i udało mu się go rozwiązać. Proszę o jakieś sugestie. Ciśnienie w cylindrach jest w normie. Świece wymienione jakiś rok temu. Cewki też.
Przepustnice czyściłem i luzów nie było. Sprawdzę te cewki i jeśli problem faktycznie się rozwiąże to łapka w górę poleci :) Niestety cewki nie rozwiązały problemu :(
podłącz to do jednego a potem do drugiego wyjścia cewki, zobacz gdzie dobrze działa. Nic się nie stanie :) Dodano po 1 Albo zobacz gdzie jest stałe zasilanie cewki, kontrolką podłączoną do masy, przy odpiętej cewce i tam NIE podłączasz.
A możesz opisać ogólne zachwanie auta? Nie ubywa lub nie przybywa płynów? Jak temperatura? Świece do wyjecia i sprawdzenia. Jakie cewki- Sagem czy denso?
Ubite driver'y cewek w sterowniku. Cewki nie są kluczowne - płynie przez nie cały czas prąd, przez co sie grzeją.
A przy wymianie cewki należy zlać czynnik ? A potym dobić ?
Nie da się sprawdzić bez rozcinania karty
Witam mam problem z Renault Laguna 1 2.0 115km 97r benzyna nie zapala sprawdzałem paliwo dochodzi nie ma iskry na wszystkich świecach cewka i kable nowe. Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam
A przyłożyłeś cewkę ze świecą do metalowej części bloku. Bo bez masy to nie będzie iskry. Zresztą odpinanie cewki przy pracującym silniku to trochę kiepski pomysł. Lepiej zmienić miejscami i zobaczyć czy dalej ten sam cylinder nie pali czy nie palenie poszło za cewką.
po w ciśnieciu do połowy brak reakcji-komputer nic nie widzi Skoro nie widzi naciskania pedała to albo pedał albo wiązka albo sterownik. Po co mieniłes przepustnice i cewki na taką przypadłość?
Wiec to raczej cewki lub świece tak?
Jak silnik kręci szybko to po mojemu słyszysz sam rozrusznik, slizga wolne kolo w zębniku. Moż ebyć jeszcze tak że przeskoczył pasek, ale iskra z cewki by była, ni ebyło by na świecach
w lagunie II 1.6 16v są cztery cewki na każdej świecy... wiec po odłączeniu jednego przewodu pracuje na trzy...
Sprawdz cewki zaplonowe i wyczysc silnik krokowy. Pozdrawiam.
Zgadza się są dwie cewki. Dziękuję za pomoc zaraz pójdę tak zrobić.
A z czymkolwiek innym (poduchy, abs climatronic) się łączy ?
Kostki, które ochraniały przewody zapłonowe wykruszyły się ze starości. Podłączam je wsuwkami na piny do cewek. Moje pytanie: Czy biegunowość podłączenia do cewki robi jakąś różnicę? Proszę o pomoc.
A gdzie masz ten przekaźnik? Przedzwoń od presostatu do cewki i już wiesz dużo.
W mojej astrze miałem to samo i po wymianie cewki i palca rozdzielacza wszystko jest ok.
Witam mam pytanie w lagunie 2 1.6 16V została wymieniona cewka zapłonowa gdyż potem zaczął mi głupieć licznik wszystkie kontrolki jakie są mrugają przy włączonym kierunkowskazu i przy zapalonym silniku jak silnik zgaszę wszystko jest ok Co do cewki została zakupiona nowa, marki BERU
Witam, mam następujący problem. Chciałbym wymienić silnik Renault Laguna 2.0 aparat zapłonowy gaźnik na 1.8 cewki zapłonowe wielopunkt. Mógłby ktoś potwierdzić czy będzie to możliwe? Czy będzie pasował kokolektor ssący? Z góry dzięki za odpowiedz.
Sprawdź oporność cewki zaworu. Możesz sprawdzić zawór sterując go z osobnego zasilania.
pokusiłem się na zakup cewki zapłonowej. Lagunka zapaliła od razu. pozdrawiam.
Prawdopodobnie oderwały się połączenia cewki immo w karcie, stąd to szybsze mruganie. To standardowa usterka tych kart, wystarczy przelutować i powinno być dobrze. Tylko wcześniej trzeba tą kartę ostrożnie otworzyć, żeby nie narobić większych szkód. Jakieś materiały w sieci na ten temat na pewno istnieją.
Ten element o którym piszesz to czujnik położenia wałka rozrządu. Tak on może powodować takie objawy. Cewki zakładałeś drugie, czy tylko zamieniałeś miejscami?
Potrzebny schemat elektroniki do klimy Laguna I klimatronik, z podgrzewaniem przedniej szyby. Chodzi o schemat samego sterowania, wewnętrzna elektronika. Dodano po 4 OK. Nie opłaca się naprawiać, bo panel kosztuje 40 pln. Mam nadzieje, że to panel jest zepsuty, gdyż doszedłem do niego, z niego nie wychodzi napięcie na nóżce 14A (schemat). To steruje...
Jeśli z na jednej parze masz przejście to cewka jest sprawna, druga para to pewnie tylko połączenie mechaniczne. Popraw jeszcze raz wszystkie luty w szczególności przy tym kondensatorze odok cewki bo to może być przyczyną.
cewkę już podstawiałem i nadal nic, wymieniłem [przewód doprowadający wysokie napięcie do rozdzielacza pin wśrodku był zgnity, ale nadal nic, wiem że nie impulsów na tym zielonym kablu od cewki sprawdzam takim małym buzerem piezo jak sprawdzam w moim clio taka sama cewka to są impulsy słychać cykanie, palący się stop sygnalizuje problem w obwodach zasilania,...
To masz prawdopodobnie 3 ubitą. Cewki Są spięte szeregowo, 1 z 4 i 2 z 3. Zamień 3 i 4 i będziesz wiedział. Dodano po 1 Albo kup Sobie że dwie na zapas i podmień. Używki tańsze od czteropaka. Wymienione. Cały czas pokazuje usterkę sporadyczną: Obwód cewki zapłonowej 2&3.
Witam. Dzięki za odpowiedź. UCH było sprawdzone. ale problem wyłączającego się licznika przy włączeniu kierunkowskazu rozwiązała wymiana cewek zapłonowych. Tak samo problem z zapalającą kontrolką air bag zniknął wraz z wymianą cewek. Pragnę nadmienić, że cewki miałem wymieniane rok temu na nowe firmy beru. Co prawda kilka warsztatówi jeden serwis renault...
A czy napewno masz tam wogóle aparat? Coś mi się wydaje, ze powinna tam być cewka z modułem i czujnik wału na łączeniu skrzyni z silnikiem i tyle. Jaki masz tam silnik? Diagnostyka podgląd parametrów podczas kręcenia rozrusznikiem (prędkość obrotowa silnika) Pompa staruje tylko po przekręceniu stacyjki, czy podczas kręcenia rozrusznikiem też pracuje?...
witam udało mi się uporać z tym problemem ,przyczyną był niesprawny potencjometr przepustnicy oraz dwie cewki zapłonowe które dawały iskrę tyle że zbyt słabą
Witam, mam problem ze swoją laguną , po zakupieniu nowego rozrusznika wszystko było ok dopóki nie przyszły mrozy. Tak poniżej minus 10 stopni jak chce odpalić samochód wygląda to tak jakby bendiks nie wyskakiwał i tylko słychać jak się kręci. Przy paru takich próbach w końcu zaskoczy i pali bez problemu. Podejrzewam ,że może być to wina automatu(cewki)...
Bo nie sprawdzasz cewek.
Z tymi błędami powinien zapalić jak ogarniesz immo. DF017 Obwód sterowania modułem grzania wstępnego DF098 Obwód czujnika temperatury paliwa DF238 Obwód przekaźnika grzałki nurkowej nr 3 DF192 Według mojego opisu jest to błąd z benzyniaka sterowanie cewką 1 cylindra.
Po zapaleniu zimnego silnika na chwile pracuje równo, po chwili już szarpie, nie faluje zmieniając obroty tak jakby nie palił na wszystkie cylindry,jak się nagrzeję "chodzi" idealnie, to samo jest i na LPG i na ET. Kompresja ok, przewody,świece cewki nowe. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Będziesz w warsztacie to się spytaj o cewki. Mój Scenik 1 (1.6) tak falował, że potrafił czasem zgasnąć na skrzyżowaniu. A to już był problem, bo automata można zapalić tylko z P.
To ja się również dołacze z moimi doświadczeniami. A chyba mam spore w tym temacie. Nie ma co wymieniać co przegląd kabli, świece i owszem bo gaz dość mocno niszczy. Piszę to na wstępie, bo gdy ja miałem problemy, to "fachowcy - gazowcy" mówili: wina kabli, świec, etc. Więc, odpowiedzialne za strzelanie w lagunie są: 1. Za małe luzy zaworowe. Gaz wypala...
Kiedyś ktoś gdzieś pisał,że jak numery są inne to wystarczy przełożyć cewki wtrysków i działa,ale osobiście tak nie robiłem.
Pomierz miultimetrem i porównaj oporności cewek wtryskiwaczy?
Filtr powietrza wymieniałeś? Brudny = większe zużycie. Jeśli wymieniony to należy wykonać regulację instalacji lpg.
Witam. Mam problem z renault laguna. Problem jest taki że w moim renaulcie przy niskich obrotach silnika obroty wahają się od 100 do 500 obr/min, czasami też zawiesza się gaz(wtedy muszę zgasić silnik aby pracował "normalnie"). Od jakiegoś czasu zaczął strasznie wibrować silnik a co za tym idzie drążek skrzyni biegów a w czasie jazdy kierownica. Wymieniłem...
A sprawdzałes jakie zasilenie idzie do cewek skoro mówisz ze słabo iskra jest widoczna. Cewki oraz świece podmieniales. Sprawdź zasilanie i masę cewek skoro już idziesz takim tropem.
Cewki raczej rzadko się uszkadzają, natomiast potrafią się łamać kabelki jeśli wtrysk lata.
po prostu nie ma iskry a tak dokładniej to nie dochodzi napięcie do świecy kable od świec są nowe ale nie wiem co jest z cewką ale z tego co mi wiadomo to jak by padła to na dwa cylindry a nie na jeden chyba ze jestem w błędzie?? sprawdziłem kable od komp. do cewki i są sprawne co się dzieje??
Renault Laguna silnik F3R768 dwie podwójne cewki zapłonowe. Jak powinna zachowywać sie cewka po zdjęciu z niej przewonu WN? Na dwóch nie ma iskry dopiero jak zbliżę przewód na ok.1cm to przeskakuje na pozostałych dwóch po zdjęciu przewodu WN iskry wyskakują na zewnątrz. Poza tym silnik szarpie jeżeli jest obciążony(4 bieg 50-60km/h) i jest "mułowaty"...
zdejmij przewód podciśnienia z reduktora gazu i sprawdź czy nie wydostaje się tamtędy gaz jeżeli tak to zakręć gaz w zbiorniku i musi odpalić a naprawa jest chyba znana
Z cewki do aparatu dochodzi ,ale nierówno chodzi i zalewa ją aż wywala paliwo .
Uszkodzony tranzystor cewki 6-go cylindra. No faktycznie , trudno było się spodziewać :) .
Może odłączył się kabelek od cewki zapłonowej. Podłącz się do centralki LPG i sprawdź czy widzi obroty silnika.
Sprawdzałeś cewki zapłonowe?? U mnie było podobnie, też czasem tracił moc i nie wiadomo było dlaczego... Na początku pomogło poprawienie wtyczki przy cewce a potem padła już całkiem.
Więc tak, nie wiem który, bo nie miałem nigdy Laguny. Ale napiszę Ci, jak ja sprawdzam aby mieć 100% pewności. Wyciągam taki przekaźnik i trzymam w ręku. Potem kładę w inne miejsce. Miernik/żarówka w rękę i wkładam w miejsce styków cewki kabelki, mam do tego celu samce. Przykładowo włączasz zapłon, i tam gdzie powinien cyknąć przekaźnik to zapala się...
cewki laguna laguna cewki renault cewki
universal controller pomiar temperatura pt100 budowa pralka polar
bosch wll2428sp przetwornica 5dv00829000
Łamanie się igły w maszynie Singer 518 - przyczyny Electrolux EW8H458BP - Tryb serwisowy i diagnostyka problemów z suszeniem