Wtyczkę na cewce sprawdź
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Kilka lub kilkanaście omów.
Nierówna praca?A sprawdzałeś takie podsawowe rzeczy jak zapłon(świece i cewki)
Czarny przewód to kondensator przeciwzakłóceniowy przykręcony koło cewki, kabel idzie do styku +
To jest kondensator tworzący z cewką obwód rezonansowy, z tego co pamiętam 30pF. Ten kondensator jest równolegle do cewki.
Sprawdz cewki zapłonowe.
Wtyczka i przewody cewki 4 cylindra
Jak zastane na kamień to domowo nie wyjmiesz. Teoretycznie po odkręcieniu mocowania wtryski powinny wyskoczyć 'ręką'. Wychodzą w całości, bez rozbierania cewki.
No to wymień cewkę.
Szeregiwo ale cewki 6V. Z aut ma takie renault 1.6 K4M.
Jest w skrzynce UPC koło akumulatora, mniej więcej po środku modułu jest 3 pinowe złącze z grubszymi kablami, środkowy to "50" do cewki elektromagnesu
Klucz taki jak na rysunku u góry. No to wiele wyjaśnia WSZYSTKIM , masz tam podczerwień i pętla nie występuje, więc odczyt KTSem jest nie istotny i zafałszowany lub wybór auta nie właściwy.... Skoro kontrolka immo gaśnie szukaj innej przyczyny....
Jaki silnik, który roczmik? Jeśli są dwie powójne cewki, to wymień cewke zapłonową.
Czy przykreciles mase na glowicy ????. Ta masa jest na sterownik i na przekaznik pompy
Witam! Oczywiście można, a Denso są napewno lepsze! Pozdrawiam!
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Karta ma 3 cewki , jedna okrągła dwie płaskie chodzi o to by działały w różnych płaszczyznach (ułożeniach karty) wzmacniacz wybiera sobie cewkę z najmocniejszym sygnałem . Karta jak widać działa , ale może mieć mniejszy zasięg , lub wymagać obrócenia żeby zadziałał system hands free . Warto było dolutować pozostałe cewki było by pewniej .
Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
Uszkodzona karta, możliwe uszkodzenie cewki immo, pewnie zimne luty bądź pęknięta. Trzeba ostrożnie rozciąć kartę i zobaczyć środek i stan cewki.
U mnie takie objawy były jak padł czujnik temperatury powietrza umieszczony na kolektorze plastikowym (zasysanego powietrza) z przodu silnika. Wypadania zapłonów nie było - komp pokazał sprawne cewki.
Omomierz jest w tym przypadku absolutnie nieprzydatny. Najlepsza metoda sprawdzania cewek w renault-cewki ołówkowe-to albo tester cewek, albo powykręcać świece. Jeżeli jakaś jest inaczej zabarwiona w częsci roboczej od pozostałych, lub na tej częsci pod klucz ma szereg cętek-cewka tego cylindra jest uszkodzona.
Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Jest dostępny. Ten niewykorzystany pin w 3-pinowym złączu.
Najpierw wepnij ecu i sprawdz ciaglosc od tranzystora do cewki oraz zasilanie cewki.
Rozumiem że skrzynia zf. Przy wybieraku skrzyni jest wtyczka pierwsza od lewej cztery piny wypnij wtykę sprawdź żarówkom po zapłonie dwa plusy i dwa minusy. Przewody idom do kasety silnika i na wysokości kompresora się przerywają. Cewki w wybieraku.
Nic nie puści jak jest dobrze zrobione a te rozruszniki to bajeczka do roboty. Najlepiej cewki odkręcić i wyjąc ze stojana.
ROZWIĄZANIE PROBLEMÓW Z CEWKAMI RENAULT: najpierw zdobyć dobre cewki!!! Założyć bezwzglednie dobre cewki w suche kanały głowicy po owinięciu oringów na cewkach taśmą teflonową dla hydraulików!!! Nie trzeba wymieniać oringów, bo to i tak kicha. Dwa owinięcia taśmą wystarczą. Tyle w temacie. Pozdrawiam wszyskie fora, a szczególnie ELEKTRODĘ
Niskie ciśnienie paliwa niska kompresja zużyte świece cewki, zużyty rozrusznik.
Jeżeli odkręcisz (przewód) sterowanie i pompuje to nie wina sprężarki tylko jej sterowania . Nie wiem jak jest w XDI ale w VOLVO za to odpowiada sterownik przy osuszaczu. Cały komplet sterowania ( cewka+zaworki ) kosztuje około 200zł . Ale myślę że zacznij od rozebrania cewki i umycia zaworków.
Brak rezystora poniżej cewki odczytu karty i temu nie działa. Lewy dolny róg. 0 ohm lub zworka.
To pokaż to co sugieruje że 2 i 3 cewka są do wymiany.
Jurek, tu nie jest tak, to cewki z modułami wewnętrznymi, masz plus, masa i impuls wyzwalający ze sterownika. Tu nie masz kondensatorów.
Dwa czarne przewody ( masa) do Pin 1 i 2 Żółty ( zasilanie +12v po zapłonie ) do Pin 3 Czwarty kabelek , prawdopodobnie pomarańczowy ( sterownie ) do Pin 4
E tam, nie wypinaj wysokiego napięcia tylko wtryskiwacz, a jeśli to SPI to zewrzyj do masy, nie ryzykuj uszkodzenia cewki...
wymiana cewki na świec i cewki na 1 cylindrze
Podepnij Clip. Sprawdź cewki.
A zasilenie na cewki jest?
Witam opis objawowy uszkodzenia cewki lub przebić do masy kontrola świec. Powinno pomóc .
Nie odpinaj cewek tylko je unoś! i nie dość że cewki lipne to będzie miał je do wymiany.
Zasilanie modułu sprawdż kontrolką. Jeden z tych trzech prad a dwa pozostale daja impuls z czujnika na wale obrotów . Jezeli jest dostep do cewki to mozna sprawdzic modul kontrolka .Modul podaje implulsy masy sterowany czujnikiem z walu do cewki.Cewka powinna miec staly prad po stacyjce.:arrow:
P313 Zrób to clipem nie kalkulatorem chodzi wam o KZFR którego nie masz!!! Sprawdź cewki
Dzięki panowie za podpowiedź, przyczyną był ten przełącznik o którym pisaliście, nie wiedziałem że coś takiego w ogóle istnieje więc nigdy bym na to nie wpadł, po wciśnięciu tego przełącznika auto odpaliło na dotyk. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Wymieniłeś wszystkie cewki?
Z pinu 19 idzie masa na przekaźnik pompy. Zasilanie cewki z bezpiecznika razem z pinami 30 i 32.
Cewki padły...
A patrzyłeś na świece i cewki?
Zdjęcie uszkodzonej cewki:
Sądzę że ten pin nie musi być do niczego przylutowany ponieważ piny od cewki które są niezbędne to te dwa naprzeciwko tego urwanego.
prąd przy przykręcaniu rozrusznikiem utrzymuje się w granicach 23.5 V Który dokładnie jest to tranzystor? Masz gumiaka sterownik będzie trudno. Zamień miejscami wtyczki cewki i zobacz czy to cewka czy sterowanie.
Jeżeli cewki są pojedyncze na każdy cylinder to uszkodzona jest instalacja elektryczna lub sterownik silnika . Badanie oscyloskopowe stwierdzi to jednoznacznie .
Czyli impulsy z cewki zaplonowej
Uszanowanie, dziękuję wszystkim za pomoc. Problem został rozwiązany podmianą wszystkich cewek na jeszcze jeden używany zestaw, tym razem sprawny jak widać. Błąd 2 sondy lambda jeszcze czasem wyskakuje na wolnych obrotach, warto by ją wymienić. Zapłon wypadał na różnych cylindrach, a jednak to były cewki.
Witam.Czy ktoś wie jaką oporność powinny mieć cewki w renault megan??
przy tej sprezarce mozesz sprawdzic. sprawdzic czy masz +12V na kostce od cewki sprzegla, oraz opornosc tejze cewki. kostka z lewej ta blizej kola pasowego
czsem nic, czasem pada cewka, czasem sterownik.
Cewki WN ?.
Sprawdź cewki
wujo google i wychodzi 56om. https://autokluczyki.pl/pl/c/CEWKI/35/1/...
jest 12V ale iskry brak czyżby cewki
Cewki szukaj na znanym portallu pod nazwą cewka immo Renault.
Na skróty można zawsze, kolego rafalwie w tej Renault Megane pewnie będzie miał normalny transponder ( nie na z cewki )
no tak to logiczne, ale nie mam dostępu do drugiego, a czy można go przemierzyć miernikiem na oporność cewki ?
Okazało się, że mechanik wymienił cewki i wszystko gra.
Co to za obrotomierz? od czego? co znaczy z cewki ujemnej?
Pisałeś wcześniej że masz dwie różne cewki.
Cewki świec sterowane są minusami a plus mają stały (załączany po stacyjce)
Cewki sprawdzić
Pomogła wymiana cewki :)
Odnosnie tych cewek w Renault (te cewki ołówkowe,jak je nazywam) to co to za cholerstwo jest-jak je sprawdzam na testerze cewek to nie strzela z nich pojedyncza iskra,jak w zwykłej cewce,tylko leci świstrzący snop iskier,a w cewce cos stuka.O co tu chodzi?
Temat rozwiązany.Uszkodzone cewki zapłonowe.
Sprawdź przewody 4 cewki do ECU.
Za duży prąd w uzwojeniu pierwotnym lub za duży czas włączenia prądu cewki.
Zdjęcie tej cewki wrzuć.
Sprawdź czy masz oba sygnały. Sterownik: pin 33 masa pin 1 sterowanie 1/2 cewki pin 32 sterowanie 1/2 cewki
Swiece do srawdzenia, przewody zapłonowe, cewki.
Prąd do cewki dochodzi? Jak dochodzi to wykręć świecę, zmasuj z silnikiem i sprawdź czy będzie iskra. Jak tak sprawdź ciśnienie sprężania, jak nie sprawdź zasilenie cewki.
Flota pewnego zakładu ma trzy Renault Kangoo 1,6 16V z silnikami w których są podobne cewki .Po kilku latach eksploatacji mam już całe pudło uszkodzonych cewek.
jaśko, na wspomnianym przez Ciebie forum świat się nie kończy. Boasoft, Sprawdź to o czym pisze wikia55, obstawiam cewki
To że nowe to nie znaczy że sprawne. Jaki reduktor? Po drugie czytaj i pisz czy zmieniłeś cewki.
Tylko uwaga bo czasem trzeba troche odwinac a to wymaga wylutu cewki a co za tym idzie oderwania jej z kleju ktory jest pod nia.
702 raczej, choć głowy nei dam, ale to mało ważne, na cewce masz: +, masa, i dwa sygnały, wepnij w którykolwiek sygnałowy
No to dalej z tym oscyloskopem lecieć, sterowanie cewki
1 jest od skrzyni jak kolega w/w napisał, ja robię tak odpalam jak nie chodzi równo podnoszę cewki po kolei sprawdzam czy strzela iskra później zmieniam cewki na przemian czyli 1z 4 i tak samo z wtryskami odczytuje błędy
A miał ktoś już taki problem ?? Może ktoś wie albo przypuszcza co to może być Instalacja, przepustnica , komputer wtrysku ewentualnie świece i cewki
I pięknie. Jeśli masz Sagemy to musisz wozić cewki :)
ole dobrze wiem w tym silniku nie ma kopułki są tylko dwie podwójne cewki
Zamontuj, będzie działać. Podłącz tylko zasilanie cewki elektrozaworu. Weź pod uwagę fakt, że prawdopodobnie przy demontażu rurek miedzianych ukręcisz końcówki.
jest opisany jako RUP
tak sterownik na kolektorze ssącym 16V
Na jakie cewki podmieniałeś?
witam serdecznie,ja mam taki sam problem nie świeći licznik więc go rozebrałem okazało sie ze jest uszkodzony bezpiecznik znajduje sie koło cewki
Proponuje zamienić mechanika na elektryka, bo mechanik tu nie da radu, widać brak zasilania z błędów a on przepustnice i cewki wymienia....
Jak wysterowane? Normalnie, czyli czy cewki wtrysków dostają napięcie?
Możesz mieć też uszkodzone cewki zapłonowe.
Przejście z ecu na cewki jest?
Do sprawdzenia obwód przekaźnika pompy paliwa, on także zasila cewki.
Tak mam - regulacja instalacji gazowej i tankowanie markowego paliwa. W megane były montowane cewki sagema, które sprawiały problemy tak wię sam rozumiesz co chcę powiedzieć
Cewki sprawdź
Już wymieniłem czujnik położenia wału, nowe cewki i świece zapłonowe. Nic nie pomogło.
Czyli tak jeśli masz osłonę na silnik to zdejmij ją zabaczysz między rurkami kolektora 4 cewki "ołówkowe". Na zgaszonym silniku odepnij wszyskie kostki, następnie odkręć cewki kluczem 10 luk torx 30 wyciągnij je wyjmij Sruby włóż z powrotem cewki podepnij je i odpal. Na odpalonym silniku powoli wyjmuj każdą po kolei jeśli np. wyjmiesz pierwszą cewke...
cewki renault rezystancja cewki renault naprawa cewki renault
zasilacz samodzielnego montażu rozruchowy danfoss telewizor samsung standby
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Elektryczne zagłówki Volvo XC60 - usterka i diagnostyka Piny 3 i 11 w złączu diagnostycznym Mercedes W213 200d 2019