kupuj cewki zalewane, tzn nie maja na szczycie kapturka plastikowego w szarym badz czarnym kolorze, wygladaja przez to o wiele gorzej a jeszcze nie padla zadna. Mnie nie udalo sie naprawic, nawet nie startowalem do tego, rozebralem jedna mlotkiem to fakt
cewki zapłonowe !!!!!!!!!!!!! 4szt wymienić
Świece nowe? Cewki zapłonowe sprawne? Dolot szczelny?
Sprawdz cewki zapłonowe.
Nie znam się na tym,ale cewki zapłonowe są nowe. Więc co?
Ja bym sprawdził cewki zapłonowe na świecach, dodatkowo czujnik wału korbowego. Miałem problemy z odpalaniem, szczególnie ciepłego silnika, po wymianie czujnika działa ok. Cewki jak nie były wymieniane wcześniej, to są tam sagemy francyskie straszna kicha. Pozdr
Usterka powstała po myciu silnika.Paliwo dochodzi świece palą tylko iskra jest biała , cewki zapłonowe spawdzone są dobre.Czasem zapali na kilka sekund i gaśnie
Witam. Przeglądnołem całe forum znalazłem różne zachowania silników ale nigdzie nie był takiego jak w moim sceniku. Mianowicie jeździ dłuższy czas np. cały miesiąc i wszystko jest OK. Czasem jednak mu odbija i ciężko pali na zimnym ( czasem zdarza się też na ciepłym) silniku a jak już zapali to ma tendencje do gaśnięcia więc musze podtrzymywać mu wyższe...
Witam ! Czytając ten temat też chciałem podzielić się z wami moimi problemami i spostrzeżeniami na temat instalacji LPG zamontowanej w moim autku. Jest to Renault Scenic 2.0 16v z roku 2000 z instalacją BRC a dokładniej centralka to FLY SF SEQUENT i niebieskie wtryskiwacze BRC, resztę chyba każdy zna. Mój problem to jak kolega wcześniej napisał brak...
Witam. Szukam rozwiązania mojego problemu zanim pojadę do kolejnego mechanika o poważnej minie i pustej jeśli idzie o rozwiązanie głowie. Od pewnego niedługiego czasu pojawił się problem. Na jałowym biegu np podczas podjeżdżania do świateł zaczyna trzepać delikatnie silnikiem. Po podłączeniu do kompa wykazało wypadanie zapłonu, błąd skasowany nie pojawił...
F4R 2.0 139 KM - 160 kkm przebiegu bez problemów, w tym 100kkm na LPG BRC. Scenic automat zużycie LPG - minimalne 6,8 l/100 km prędkości 70-90 km/h ale autostrada 140 km/h 10-11 l/100. Na 120kkm rozsypała się metalowoplastikowa (fabryczna) rolka prowadząca paska rozrządu przy 6000 obr/min. Naszczęscie pasek rozrządu nie przeskoczył... Polecam każdemu...
Ludzie, pomóżcie. wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania. mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na: - podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie - nierówne drgania,...
Witam. Na początku proszę moderatorów o nie usuwanie mojego postu kolejny raz, bo sprawa nie zakończona - przeczytałem masę postów na tym i innym forum nie znalazłem odpowiedzi - mechanicy też. Od jakiegoś czasu mam problem z w/w autem silnik K7M 1,6E 66kW przebieg 120tys auto ma założoną instalacje gazową BRC, Problemem są falujące wolne obroty - zdarza...
Witam Wszystkich ! Otóż rok temu stałem się posiadaczem tegoż samochodu i od początku mam z nim problemy, ale ostatnio mam problem z silnikiem a dokładnie z jego kalkulatorem wtrysku. Problem jest taki, że po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok, obroty w granicach 1000 - 1100 i silnik rozgrzewa się, ale w miarę nagrzewania obroty spadają i...
Przeciez napisałem , ze C4 do dobry samochód, bo z tamtej epoki były najlepsze. Wiec nie wiem dlaczego kolega widzi uprzedzenia? Niemieckie auta były kiedyś bardzo dobre- teraz są tylko dobre. Przykłady to coraz lichsze vw, a szczególnie elektryka i elektronika- tego niemce dobrze nie opanowali (ciągle padające moduły "dyskomfortu", zamki ,podnośniki...
Masz LPG? Sprawdziłeś cewki zapłonowe?
Olej leci pod pokrywą zaworów. Do ściągnięcia pokrywa.
Zacznij od sprawdzenia cewek zapłonowych .
czsem nic, czasem pada cewka, czasem sterownik.
Możesz mieć też uszkodzone cewki zapłonowe.
Chyba jedyny słuszny silnik w tym samochodzie Muł niesamowity 113 KM to za mało do tego auta. Musi być 2.0 benzyna 134 KM - niby tylko kilkanaście KM więcej ale zupełnie inaczej ( lepiej ) się jeździ a spalanie to samo. 2.0 nie ma problemu z KZF i cewkami zapłonowymi.
jest 12V ale iskry brak czyżby cewki
Takie objawy są kiedy występują przebicia WN do + zasilania 12V w cewkach zapłonowych przyczyna mogą być zużyte lub nieodpowiednie świece albo wadliwa jedna z cewek.
Sprawdziłbym cewki zapłonowe, może listwę wtryskiwacza - jakiś leje.
Jak strzela to dobrze umyć, jeśli nie pomoże, cewka do wymiany. Nie naprawia się jej.
Ten bezpiecznik oprócz pompki paliwa zasila również cewki zapłonowe,a także przekaźnik główny,który to z kolei zasila wtryskiwacze,zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa oraz grzałkę sondy no i oczywiście sterownik silnika.pozdr.
Jedna cewka na zewnętrzne (1-4), druga na wewnętrzne (2-3), kolejność kabli na pojedynczej cewce bez znaczenia
Wykręć wszystkie cewki - obejżyj je dokładnie - ta z wypaloną czarną dziurą nad gumą osłonową świecy zapłonowej to złom. Wymień --- pisz jak poszło.
Z tego co pamiętam to od cewki zapłonowej paliło sterowniki w Peugeot'ach 1.4i. Może podobna przyczyna?
na samym początku zobacz czy na obrotomierzu jest zasilanie. obrotomierz impulsy bierze z cewki zapłonowej, schemat masz na elektrodzie w dziale download. Pozdrawiam
Dolot sprawdz szczelność (wszystkie wężyki). Układ zapłonowy (kup używaną, sprawną cewkę - ok. 30 zł i podmieniaj).
Słyszałem coś o uszkadzających się cewkach zapłonowych wypadało by to potwierdzić jakąś diagnoza [użyj szukajki]
Mogą byc cewki zapłonowe. Również jak się nagrzeją mogą tracić iskrę. Warto wtedy obserować obrtomierz albo sprawdzic testerem czy czujnik liczy.
Cześć, od jakiegoś czasu mam Scenica 2, 2003 rok, 2.0 Benzyna z LPG. Mianowicie od jakiegoś czasu samochód ma problem, na zimnym silniku pali świetnie, jak i dobrze jeździ, po nagrzaniu ma problem, czasem przerywa, potrafi zgasnąć, po zgaśnięciu kręci i kręci, nie może odpalić, po chwili odpala i jeździ, ale czasem potrafi znowu zgasnąć, gaz w podłodze,...
Przekaźnik jest i owszem ale zintegrowany w elektronice zarządzającej podziałem prądu na poszczególne elementy silnika. Z tego samego wyjścia są także zasilane cewki zapłonowe, także skoro pisałeś, że po podaniu zasilania na pompę autko odpalało to o przekaźnik i elektronikę nie musisz się martwić, są ok. Pozostaje sprawdzenie wiązki.
Wymień cewkę zapłonową od tych cylindrów co nie palą. To że iskra jest gdy świece są wyjęte nie znaczy że jest pod ciśnieniem,najprościej zamień te cewki miejscami i wszystko jasne.
Przekaźnik jest tylko od pompy paliwa. Układ zapłonowy to będzie inna bajka. Bezpieczniki w pierwszej kolejności i sprawdzenie cewki zapłonowej. Szczerze to też myślę o tym zderzeniowym, ale ryzyko że uszkodzony jest bardzo małe. Z drugiej strony wymieniałem też czujnik położenia wału i może on padł bo to pospolite. Więc tak : przekaźnik do wymiany...
Do gazownika z nim, może reduktor, a może problem z cewką zapłonową skoro dusi Cię na benzynie też. Ciężko stwierdzić ale przegląd instalacji LPG musisz zrobić u dobrego mechanika
Tak jak kolega wyżej napisał masz najpewniej źle założone przewody zapłonowe. Z tego co mi się kojarzy są dwa rodzaje cewek. Nie masz przypadkiem dwóch podwójnych?
A jakiej to pomocy przez internet oczekujesz? Tylko tak szczerze. Ty się nie znasz, mechanik podobno nie wie czy raczej na twoje polecenie nie ruszam bo koszty. Bo tu za chwilę a będzie to 5000 pomysłów co trzeba sprawdzić zobaczyć a i tak tego ty nie sprawdzisz mechanik też nie bo on widzi to na bieżąco a nie przez internet i to może wszystko powiedzieć....
Na razie jeżdżę Scenikiem II 1.6 16V z 2008r, ale uznałem, że nadszedł czas na wymianę. Myślałem o róznych autach, ale najprawdopodobniej pozostanę wierny marce i kupię Scenika III. Myślałem o wydaniu jakichś 40tys (max 43). Nie wiem tylko jaki silnik wziąć pod uwagę. Na stronie http://motobenzyna.pl/samochody/373-rena... podają, że dostępne...
Witam kupiłem auto pierwszy raz Renault Megane Scenic 1.6 16V 2000r. automat i miałem od samego początku problem z silnikiem. Małe obroty czasem wyższe od 500 do 2000 obrotów na postoju. Dzisiaj sprawdziłem Cewki wcześniej jak wyciagałem wtyczki od Cewek to na pierwszej i ostatniej auto gasło, a na drugiej i trzeciej chodził na niższych obrotach. Dzisiaj...
Witam Mam problem z wypadaniem zapłonów na 4 cylindrze. Najprawdopodobniej do wymiany jest cewka zapłonowa. Pytanie tylko który to 4 cylinder? Jak są one numerowane? W sumie to i tak do wymiany jest 1 i 4 cewka, ale chciałbym się dowiedzieć jak jest z tą numeracją. Scenic II, 2.0 Pb F4R, 2004 r
Witam Mam problem z Renault Scenic benzyna 2.0 16V + LPG sekwencja z 2000 rok Silnik nie ma mocy i nierówno pracuje. Sprawdziłem rozrząd jest ok, sprawdziłem ciśnienie sprężania jest równe. Auto nie pali na 2 i 3 cylinder brak iskry na świecy. 1 i 4 świeca ok. Zamieniałem cewki z 1 na 2 i 3 na 4 i różne inne kombinacje bez zmian brak reakcji na 2 i...
Dzień dobry koledzy i koleżanki. Zakupiłem Renault scenic 2.0 16 v 2000 r. Pierwszy problem to immobiliser, który po zamknięciu samochodu z pilota cały czas mruga. Jednak auto odpala normalnie. Nadmienię, że poprzedni właściciel wymieniał jedną cewkę zapłonową oraz koło zębate od rozrządu wraz z paskiem. Drugi problem to po przekręceniu kluczyka na...
:arrow: Hiszpan21 Przy podwójnych cewkach zapłonowych czasami występuje takie zjawisko że po podłączeniu lampy stroboskopowej na jednym przewodzie WN częstotliwość blysków jest większa niż na drugim (sprawdzone na dwoch rożnych Scenic'ach 2,0) i nie świadczy to o uszkodzeniu Proponowalbym sprawdzenie ciśnienie sprężania na cylindrach (wypalony zawór...
Halo, nigdzie nie pisze, że zastosowałem świece z dwoma elektrodami w samochodzie były świece Champion zgodne z zaleconym numerem na trzecim cylindrze po 60 tys km wypaliło środkowa elektrodę dlatego wymieniłem przed wyjazdem na wczasy wszystkie świece na nowe firmy Bosch z zalecanym numerem po około 1000 km ponownie wypaliło środkowo elektrodę na tym...
Witam, mam od wczoraj problem z moim małym busikiem. Tak po prostu stracił siłę i słychać tak jak by działał na 3 a nie 4 cylindry, z tym że podkreślam tylko tak słychać, a słychać jak bym jechał traktorem, a na wolnych obrotach szarpie całym samochodem. Posprawdzałem cewki zapłonowe, i wszystkie są dobre, świece suche. Kolektor wydechowy jest ok, nie...
Witam Problem z którym nie mogę sobie poradzić to ciągle świecąca " kontrolka układu oczyszczania spalin" Ale może po kolei. Przed trzema miesiącami spaliła mi się jedna z 4 cewka zapłonowa co objawiało się 'pyrkotaniem silnika" i pulsowaniem kontrolki o której mowa powyżej. Oczywiście po wymianie cewki problem zniknął i wszystko było ok aż do wczoraj...
Dizeki za porady dalo mi sie uruchomic troche pogrzebalem poprawilem zimne luty w kluczyku, "wygrzałem go" ogólnie działa, immobilizer odblokowuje jednak czasami przy przekręceniu kluczyka sterownik nie daje zielonego światła dla na pompę (nie daje iskry) tzn. gdy na desce rozdzielczej nie zapali się kontrolka taka jak w załaczniku (nie wiem czy to...
Jak rozumiem masz silnik z serii K4M powiedz co cie skusiło do wymiany silnika krokowego? hehe Przyczyn takiego zachowania może być co najmniej kilka: -Zatkany katalizator -któraś cewka zapłonowa kończy swoje życie -małe ciśnienie w cylindrach -wypalony zawór -zapieczone wtryski A teraz czas na kilka pytań! -Jak autko pali rano zimne? -jak pracuje,...
Daj spokój instalacji i zajmij się układem zapłonowym. Proponowałbym wymienić świece , w moim scenicu ( 1,4+gaz ) miałem podobną sytuację , silnik po przejechaniu około 10 km i porządnym rozgrzaniu bardzo mocno strzelał i szarpał , po wymianie świec OK. Na 100% przyczyna tkwi w zapłonie. Moim zdaniem nie jest to cewka , wtedy byłby słaby i nierówno...
Witam. Może ktoś miał podobny przypadek jak ja a mianowicie po trzech dniach opadów deszczu nie mogę zapalić mojej reni. Początkowo zapalała za 20 razem, jak silnik był ciepły ponowne zapalenie ok, po wystygnięciu znowu duże problemy. Wymieniłem świece i cewki zapłonowe, jednak to nie pomogło (metoda prób i błędów). Wtedy właśnie sprawdziłem czy na...
Witam. Pisze w imieniu znajomej ponieważ ma problem z renault scenic 1,6 benzynę z 2000 r. a mianowicie zaczęło się od tego że zaczoł chodzic jak diesel to znaczy głośniej i na wolnych obrotach drga , dwa środkowe gary nie pracują prawidłowo mechanicy rzekomo coś tam spawali i było dobrze parę dni i znowu to samo następnie zmieniali cewkę zapłonową...
Witam szanownych użytkowników forum. Szukam informacji do do sterownika Siemens Sirus 34 S118301104 A 8200124318 a dokładnie siedzącego tam 20CL36.... Ale od początku: Kilka dni temu w scenicu 1.6 padła mi cewka na 3 cylindrze. Po wymianie na nową (Delphi) ok 3 dni było oki, ale z po ok 3 dniach silnik zaczął wchodzić w tryb awaryjny (błędy P0120; P0141)...
Witam. Jestem posiadaczem Renault Scenic 1,6 8V benzyna rok 97. Mam problem z odpaleniem silnika. Auto gdy chodziło, od czasu do czasu traciło moc, mimo że wszystkie gary paliły prawidłowo. Na wciśniętym gazie do dechy silnik osiągał max 4,5 tys obrotów, a powinien osiągać około 6 tys. Natomiast gdy go kilkakrotnie przegazowałem wciskając pedał do dechy,...
W czasie jazdy samochód nagle zgasł. Podłączenie diagnostyki do auta nie wykazało żadnego błędu . Przyczyną okazło sie brak iskry na świecach zapłonowych . Czujnik wału sprawdzony jest ok , pompka paliwa chodzi , cewki na świecach sprawdzone tez są ok, napięcie do cewek dochodzi. Nie wiem co jeszcze sprawdzić by ten problem rozwiązać?????
Witam Od pewnego czasu, niezbyt długiego zauwazyłem że podczas dodawania gazu zwłaszcza ruszania i kolejnego wbijania biegów, warczy coś spod maski. Postanowiłem się przyjżęc kilku elementom i oto wyniki. Wydech - wymianiełm pół roku temu łączke elastyczną, pojechałem do chłopców wydechowców bo na gwarancji - jednak to nie to Posłuchałem uwaznie na...
Witam Zanieczyszczony lub uszkodzony silniczek krokowy Typowa usterka sa rowniez wymienione przez Grzesia24 cewki zaplonowe
tak kolego okazało się że to cewka zapłonowa.Koszt cewki to 90 pln z naprawą po znajomości 130 pln,pozdrawiam i dziękuję:D
Zużycie oleju nie powinno przekroczyć 1 l na 2000km , jeżeli bierze więcej to należy coś z tym zrobić . Co do świec to nie wiem jak w tym modelu ,w Scenicu były pod cewkami .
A mam jeszcze pytanie bo jak to jest silnik 16 zaworowy K4M to tam sie zaworow nie reguluje bo sa hydrauliczne. Sprawdz cewki zaplonowe i czujnik GMP - wyczysc zlacze. Pozdrawiam.
2 przekaźniki są łącznie 3 przewody, czyli albo masę, albo +12V mają wspólne? Oba przekaźniki: pompy paliwa i wtrysków mają wspólny "+". Czy ten wspólny może "iść" od wyłącznika uderzeniowego? Uderzeniowy nie ma zasilania ze wspólnego. Czujnik uderzeniowy odcina zasilanie "+" na pompie paliwa, które idzie od przekaźnika pompy paliwa. Ten sam przekaźnik...
Witam mam problem z samochodem renault megane scenic 1.6 benzyna+gaz rocznik 98. Samochod od jakiegos czasu ciezko kręcił ale zaskakiwał za pierwszym razem, jezdził dobrze ale pokazala sie ciagla pomaranczowa kontrolka (zygzak). Od jakiegos czasu samochod wogole nie chce zapalic, kreci ale nic z tego, iskra jest na 1 i 4 cylindrze (bardzo slaba) a na...
scenic cewki zapłonowe wysokie cewki zapłonowe megane cewki zapłonowe
obliczy wentylator przyciski dotykowe pralka gniazdo karty pcmcia
junkers wymiana elektrody sprzet medyczny serwisanci
Fujifilm FinePix S1800 – czy ładuje akumulatory AA przez USB podczas zgrywania zdjęć? HP DeskJet brudzi kartkę po prawej stronie – smugi na krawędzi, czyszczenie stacji serwisowej