Witam Moje pytanie brzmi. Ile oleju powinno być w cewce zapłonowej ZELMOT 4240 Fiat 126p. Czy powinno się uzupełniać ewentualne braki oleju i jakim olejem. Wyciek oleju z cewki spowodowany niewłaściwym przechowywaniem. Cewka jest nieużywana stare zapasy, więc szkoda było by popsuć.
Nowa cewka 4226 jest chyba niedostępna,w każdym razie nie widzę jej w ofercie Zelmotu Więc pozostaje ta z Biazetu,jednak nowa to koszt ponad 45zł.Więc nie pozostaje nic innego,jak udac się na złom,i butelkę "zupki chmielowej" wycyganić jakąś cewkę od poloneza elektronika-powinna mieć oznaczenie 4226,oraz nalepkę z napisem Elekctronic Ignition Coil.Można...
o takie coś Ci mistrzu chodzi? Nie do końca ponieważ ą to nowoczesne cewki zapłonowe. Znalazłem dużo wcześniej tez to: ...ale nie są to pełne dane.
Cewki zapłonowe do układu "bezpalcowego", czyli bezrozdzielaczowego ALE Z ZASTOSOWANYM OPORNIKIEM (w formie przewodu oporowego, niebieskiego i twardszego od "zwykłych") to Biazet typ 101 (sucha, "czarna") lub Zelmot 4240.0.000.2 (olejowa, "srebrna"). Jest jeszcze seria, nie wiem czy teraz jeszcze do dostania, cewek olejowych srebrnych dwuwyjściowych...
czarna była juz w połowie lat 80, zaraz jak zrezygnowali z rozdzielacza a został sam przerywacz. Czarna to biazet, metalowa to zelmot.
Gdzie mogłbym znaleźć informacje na temat częstotliwości pracy różnych cewek samochodowych ? Przebadałem cewkę ZELMOT (cylindryczna, np. od Fiata 126p) - największe napięcie uzyskałem dla około 8kHz. A cewka od Punto najlepiej pracowała przy ok 22kHz. Szukam cewek działających na początku pasma akustycznego i czegoś pomiędzy 8 a 22kHz. DZIEKUJE ZA POMOC!
Dziękuję bardzo za porady. Mam już cewki od CC700, dorobione przewody zapłonowe na zamówienie, czekam tylko na 2 moduły zapłonowe i przystępuję do montażu, mam nadzieję że będzie OK! Przytoczę jeszcze tylko fragment mojej korespondencji z jedną z firm zajmujących się wytwarzaniem modułów na zamówienie: (cytat) PYTANIE: Witam! Dzwoniłem dzisiaj w sprawie...
Czy nie powinna mieć połączenia pomiędzy masą (-) a wyjściami WN Ten typ cewek (wyprowadzone dwa końce uzwojenia WN) ma uzwojenie pierwotne i wtórne oddzielone. W 126 p są stosowane dwa rodaje cewek olejowych (aluminiowych) różniących się uzwojeniami: Oprócz w/w był jeszcze Zelmot 4240.0.000.3 (uzw. pierwotne o rezystancji około 1,6Ω). Spotykałem...
Witam. Szukałem na ten temat i nic ciekawego nie znalazłem. Mam taki problem. Mam gokarta z silnikiem WSK 125 i mam b.kiepską elektrykę. Potrzebuje 12V w mojej maszynie ponieważ mam moduł GL100 i cewkę Zelmot 4220 na 12V. Nie pamiętam, gdzieś czytałem że z magneta WSK można wydusić więcej niż 50W a nawet podejść pod 90W. Nie wiem czy to prawda? Mam...
Dla układu elektronicznego I generacji Zelmot/Telpot cewka jest taka sama jak w Polonezie 1500. Typ 4226.0.000.1 -pierwotne 0,70-0,86 omów -wtórne 5440-7360 omów
Cewkę niszczą naprężenia jakie w niej powstają z czasem lub jeżeli jest tam połączenie różnych metali powstaje mikro ogniwo. Jeżeli zrobimy otwór w stali i zmierzymy go z dokładnością do jednej setnej milimetra i ten sam otwór zmierzymy po dziesięciu latach to się okaże, że średnica zmniejszyła się o kilka setek. Nowe szkło możemy ciąć diamentem bez...
Nominalne 230V zamiast 220V. Jest to mniej niż 5% różnica. Tolerancje elementów jakie wtedy stosowano w radiach to 20%. Obecnie dopuszcza sie mniejsze odchyłki od wartości nominalnej niż przed zmianą z 220V na 230V. Obecnie tolerancja to +5%/-10%. Dawniej w erze lampowych odbiorników dopuszczano tolernację napięcia w sieci energetycznej -20%/+15%....
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
Problem dotyczy samochodu żuk A13B z 1978 r, wersja z alternatorem 9. diodowym. Kilka dni temu ruszyłem temat braku ładowania w tym aucie, amperomierz pokazywał tylko minus. Okazało się, że przyczyną nie jest brak ładowania, ale uszkodzenie amperomierza. Po założeniu osprzętu ładowania alternator i regulator mechaniczny okazało się, że auto nie chce...
Podejrzewam ze te 10kOhm uzwojenia wtornego to dobra wartosc. Spojrz na opisy tych 3 cewek zaplonowych: Jezeli sprawdzales i na swiecy nie ma iskry to ja bym sprawdzil uzwojenie pierwotne (kilka ohm) no i platyny i kondensator (jezeli takowe sa). No i wazne jest tez napiecie zasilania cewki - nie wiem jak to jest tam rozwiazane.
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
Wróciłem do tematu. Przerobiłem: -wymianę cewki z fabrycznej zalewanej, na polonezowską zelmot 4226 od zapłonu elektronicznego -wymianę modułu na "sporting cdi" - ten z radiatorem, popularny na allegro Iskra trochę się poprawiła. Szału nie ma, ale widać, że przy słabszym kopaniu jest ona lepsza, niż wcześniej. Zastanowiłem się jeszcze nad dwoma opcjami,...
Światła przeciwmgielne mają obowiązek gasić się automatycznie w momencie przełączenia świateł głównych pojazdu z mijania na drogowe. Schemat podłączenia nie jest trudny. Jest nawet na stronie producenta oświetlenia dodatkowego (całkiem niezłego): firmy WESEM. A tak wracając do postów kolegi alpika: chęci bracie masz szczere ale wiedzy trochę brakuje,...
Założyłem moduł unitra gl118, cewkę zapłonową zelmot 4226, rozdzielacz zapłonu 4498. Całkowita elektronika wcześniej na konwencjonalnym działał jako tako. Po wyżej opisanych zabiegach czyli idealnej regulacji konwencjonalnego pracował ładnie jak nigdy, przyśpieszał dynamicznie tak jak należy oraz palił na dotyk. A przez tą podkładkę tak przyuszczam...
Koledzy tak straszą tym CAN-em, ale czy to taki problem, czy ten komputer nadzorujący poprawność pracy instalacji wyczuje przy poborze 55W żarówki mijania - dodatkowy pobór 2 watów cewki przekaźnika? Żadna inna ingerencja w układ nie występuje. Reszta to pobór zasilania z klemy. Gdy zrobi się to według opisu - będzie dobrze. Z resztą prosta próba: pod...
*Typ 541 lub jego zamiennik. *Masę można tak i tak, blacha nadwozia jest pewniejsza. *Wyjście czyli jak Kolega pisze "+ każdego halogena" dajemy tylko i wyłącznie z 87! 87a jest zwarty bez podania prądu na cewkę a dopiero po podaniu - rozwiera. Oryginalne "Zelmoty" 541 mają dwa wyjścia 87 i wówczas nie trzeba kombinować, łatwo rozdziela się przewody,...