Witam. Panowie większość tych awarii występuje latem przy ostrej jeździe może wystarczy zamontować dodatkowa chłodnice oleju
Uważam, że lepiej spuścić kompletne szambo nie zmieniane od lat i zalać olej z regularnych wymian do płukania, przeciez nie będę zmieniać 2 razy oleju w takim samochodzie Niestety, jestem wręcz zniesmaczony takim podejściem ale pewnie mamy inną kulturę techniczną. Wolałbym odjąć sobie chleba od ust i szarpnąć się na najtańszy ale świeży olej do przepłukania....
No tak chłodnica oleju.
Masz chłodnicę oleju?
To tyko uszczelka między chłodnicą oleju a podstawą puściła, standard w VAG na mrozach.
Mały obieg musi być, bo inaczej nie zadziała termostat i się nie otworzy. Starsze silniki miały 2 małe obiegi, jeden bezpośrednio między górą a dołem silnika, zamykany przez termostat gdy otwiera duży, a temu zostawili tylko jeden, przez nagrzewnicę i chłodnicę oleju.
Chlodnica egr nie ma kontaktu z olejem. Wiec albo chlodnica oleju albo glowica.
A nie będzie płyn z tego leciał?? Nie będzie, to jest chłodnica oleju w chłodnicy płynu, tamtędy leci olej ze skrzyni biegów i jest chłodzony płynem z chłodnicy.
Jak wrócę z pracy zerkne na oznaczenie silnika czyli może być ta ze ta chłodnica oleju jest usKodzona
Hej, mam pytanie co do skrzyni w A8 D3 ZF tiptronic. Wymieniam właśnie chłodnicę oraz skraplacz (w którym jest chłodnica oleju skrzyni) i zastanawiam się, czy nic się w tej skrzyni nie zapowietrzy po zamontowaniu "pustej" chłodnicy?
A o czymś takim jak chłodnica oleju ktoś z was słyszał?
W V8 nie ma czujnika poziomu oleju, są tylko 3 czujniki - dwa do ciśnienia (jest/nie ma i analogowy w zegary) i do temperatury w zegary. Poza tym jest termostat do osobnej chłodnicy, może gdy się otwiera to traci ciśnienie, może jest chłodnica dziurawa...
Czyli pozostaje tylko kupić chłodnice i wmontować dzieki za sugestie pozdr
Raczej niedokręcony filtr dawały jakieś oznaki wcześniej, od wymiany w kwietniu oleju nie używało, spróbujemy z tą chłodnicą
Tylko i wyłącznie wymiana. Ten proszek do uszczelniania układu, nie właściwie użyty jest nie do usunięcia. W carsie brak, ostatnia cena koło 1500 zł. Na alledrogo są dwie sztuki po 200 zł nowe, wygląda że mają w sobie chłodnice oleju skrzyni automatycznej.
Czyli ma chłodnice oleju. W Ibizie 1.9 TDI 130KM maksymalne wskazanie to 130*C, sobie przypomniałem. Wiem wiem, turbodiesel, ale daje ogólne pojęcie. Zdaje się że w wolnossaku benzynowym Audi 2.8l V6 normalnie oscyluje coś koło 95*C.
Może przy wymianie płynu doszło do zapowietrzenia całego układu i silnik osiąga za wysoką temperaturę, co powoduje nadmierne rozrzedzenie oleju i spadek ciśnienia w układzie smarowania. Po przejechaniu kilku km trzeba sprawdzić, czy duży obieg robi się ciepły (węże i sama chłodnica).
To co wisi na dole to chłodnica oleju wspomagania układu kierowniczego a na niej przypięty czujnik temperatury zewnętrznej. A całość w tle to chłodnica (skraplacz) klimatyzacji.
Przy normalnej jeździe 100-110 stopni. "Przekroczenie jej obliguje do zwolnienia jazdy" -to cytat z jakieś książki. Może chłodnica oleju uszkodzona, zapchana lub jej brak. A może sam czujnik kłamie.
A może to chłodnica oleju, sam nwm Dodano po 48 Odpowiedź brzmi: Jedź do warsztatu, z tego co widzę sam i tak nic nie zdziałasz. wiesz gdzie jest a propo chłodnica oleju ?
Witam jestem świeżym posiadaczem Audi a6 c5 1.8t 150km, mam problem z awarią chłodnicy oleju dodam że już się pociła w ciepłe dni a straciła żywot jak temperatura zeszła niżej oraz okazało się ze płyn zamarzł i zrobiła się z niego kaszka ale w układzie nie było jakoś dużo tego płynu.(Poprzedni właściciel zapewniał ze był zalewany nowy płyn bo wcześniej...
Czy głowice były sprawdne pod kątem szczelności na stole? Chłodnice oleju podmień lub ją pomiń na jakiś czas, nie trafia do mnie stwierdzenie że "chłodniczka oleju ok". W zimie nic sie silnikowi nie stanie. Wydaje mi sie że przy tak dużych ubytkach oleju uszkodzenie bloku musi być widoczne gołym okiem. Wg mnie. - silnik na stół i oglądać, uszkodzenie...
chłodnica oleju była skrecona na silikon i on puścił dla tego wywaliło olej . Sprawdziłem wszystko jest ok.
Czyjnik to rzeczywiście jakaś podróba. Ale czemu włącza się kontrolka po 10 minutach. Może rzeczywiście termostat nie otwiera bo podczas jazdy chłodnica z przodu jest zimna. Oleju z płynie chyba nie ma.
......... W aucie rozpinane były chłodnice, trochę oleju uleciało, czy niski poziom oleju może dawać takie objawy?............ Tak, sprawdź stan oleju.
Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc!!! Audi A3 1,9 tdi 2002. Objawy: rano nie odpala dopiero po dwukrotnym kręceniu odpali,kopci na biało gdy ciepła to sporadycznie przy większym gazowaniu, brak turba (początkowo podczas jazdy się wył. i po zgaszeniu silnika ponownie działało obecnie nie działa, ropa idzie do oleju. Wymienione zostały części: pompa paliwa...
Witam mam problem z audi a4 b6 2.0 alt z LPG. Mam problem z ogrzewaniem. Wymieniona uszczelka pod głowicą nowa chłodnica, Nagrzewnica chłodniczka oleju i termostat. Układ odpowietrzony. Mam pytanie co do prawidłowego montażu przewodów płynu chłodzącego do reduktora bo u mnie jest podłączony pomiędzy chłodniczką oleju.
Witam, kupiłem auto powypadkowe, według zapewnień sprzedawcy jeszcze dwa dni temu jeździło. Jednak dziś już nie jeździ.Brak reakcji ze strony skrzyni. Auto miało uszkodzoną chłodnicę i olej uciekł, bo kilku potencjalnych kupców autem jeżdziło po podwórku. Pytanie do Was Panowie, czy szukać już skrzyni czy jest jakaś szansa że jak wleje olej to będzie...
żadna "bzdura " kolego T-5 :idea: ,czytaj uważnie kolegę olszew.daras ,wyrażnie pisze ,że silnik zgasł po 10 s :idea::D ,musisz jedno wiedzieć ,że po złożeniu turbinki kolega silnik odpalił i ten silnik mu pracował aż do momentu nagrzania się , w momęcie gdy silnik nagrzał się nastopił samo zapłon resztek oleju,dlaczego ,bo resztki oleju z interkulera...
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
podłożyłem karton, jednak nie zauważyłem zeby ciekło z pod auta. wczoraj jechałem z Krakowa do Jaworzna i po przejechaniu w zbiorniku nie było płynu chłodniczego także płyn musi się gdzieś spadać podczas jazdy. Tak jak pisałem wcześniej w oleju nie ma ani deka płynu chłodniczego, auto nie kopci czyli pewnie zostaje ta chłodnica spalin?
A w okolicach rozrządu z pompy wody wycieku brak? Można zdjac górna obudowę rozrządu i zobaczyć czy nie jest mokro w okolicy rozrządu, czasami lubiły tam przeciekać, jeżeli stwierdzono ze chłodnica silnika i nagrzewnice nie mają wycieku, plus pompa wody zostaje UPG. Ewentualnie sprawdzić poziom oleju czy nie przybywa od strony chlodniczki oleju, rozumiem...
Witam w swoim aucie VW Iltis 1,6 TD z roku 1987 mam taki objaw na wolnych obrotach manometr ciśnienia oleju pokazuje 0 , ,rozebrałem silnik brak było oznak zużycia panewek głównych i korbowodowych ,tłoki nominały jak nowe ,wałka posredniego troche gorsze głowica stan idealny wałek też(silnik ledwie po 90 tys), zrobiłem szlif na pierwszy nadwymiar panewek...
Nie tyle wysilony, co sprawniejszy. Ten słabszy jest z pośrednim wtryskiem i bez intercoolera, ten mocniejszy ma wtrysk bezpośredni i chłodnice powietrza, ponadto ma mniejsze ciśnienie doładowania - podejrzewam że wymóg częstszej wymiany oleju jest właśnie ze względu na turbinę, pracującą w trudniejszych warunkach.
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
Na seryjnych gratach za dużo się nie da wycisnąć z 2,5 TDI. Ma stare 8-bitowe ECU, tam trzeba kości z ECU wyjmować i programatorem na stole przepychać program, więc nie daje się łatwo stroić. Za to były kiedyś na forum klubu Audi A6 C4 sprzedawane tzw. kości gotowce. Silnik AAT 2,5 miał większą turbinę KKK16, ale wtryski miał 195. Co dawało 115 koni....
mam auto po 1 lifcie gdzie znalazłem że jakiś czujnik można kupić i wkręca się go w chłodnice oleju jest tam zaślepka czy coś. A jest inna możliwość prócz emulatora. W necie jest wiele schematów ale nie umiem ich rozczytać.
Sposobów na podłączenie ogrzewania reduktora jest kilka, można to zrobić równolegle w obieg nagrzewnicy, można podłączyć szeregowo w powrót z nagrzewnicy (upewniając się przy tym czy nie ma w tym obiegu zaworu), podłączyć można się także w podgrzewanie kolektora, przepustnicy, czy też wymiennik ciepła (chłodnica oleju), ten ostatni sposób szczególnie...
Witam zanabyłem audi jak w temacie z uszkodzonym silnikiem. Problem polega na tym, że auto podobno się grzało.Wymieniłem chłodnicę bo stara była nieszczelna, zmieniłem olej, filtr itd. Przed zmianą oleju zalałem płukankę do starego oleju, zleciał straszny syf. Filtr aż pordzewiały znaczy się poprzedni właściciel nie zmieniał oleju zbyt często. Po wymianie...
Zabieram się do wymiany chłodnicy oleju z powodu wycieku wody. Czy już ktoś z was to przerabiał ? Rady jak to ugryźć ? Porsche Cayenne 2012r 3.0Diesel Audi 3.0 VW Tuareg 3.0
Nie wiem jaki masz silnik ale sprawdź podstawe filtra oleju/chłodnice oleju. Kilka razy w 1.9 TDi okazało się przez nią dostawał się olej do płynu. A wcześniej były wymieniane głowice itp.
Witajcie Mam problem z wskazaniami oleju w audi b4 96 rok. Czujnik temp oleju wymieniłem jest nowy. A mimo to nie wyświetla się na wskaźniku temperatury oleju jaka jest temperatura. Drugim problemem jest to że po wymianie uszczelki nad chłodnica oleju przestała świecić się kontrolka oleju w liczniku podczas odpalania samochodu. Ale ciekawostke dodam,...
W moim AUDI B3 1,6TD trzyma dokładnie temperaturkę 90 C, czy zima czy lato, nawet w czasie upałów wentylator włączał się bardzo rzadko, tylko mój silniczek ma dodatkowo chłodnicę oleju.
Żadnych posmarkanych silikonów najlepiej niech Ci rurkę przyspawają do chłodnicy. Niech to porządnie wyczyszczą z nalotów i dadzą odpowiedni o ring bo grubszy nie wiele da. Jeżeli to nic nie da to niestety rurka bądź chłodnica nie jest w takim idealnym stanie jak mówisz :) A przy zmianie tych o ringów przed założeniem smarowali je olejem?? Jeżeli nie...
Musisz sprawdzic czy wentylator jest sprawny. Zachowaj jednak przy tym szczegolna ostroznosc. Mozesz na krotko podpiac wentylator zeby stwierdzic czy wgl dziala. Zalacza on sie jednak automatycznie kiedy termostat da znak ze plyn sie nagrzal. (temp okolo 90 C) Takze termostat wentylatora moze byc uszkodzony i nie zalaczac wentylatora. Bzdury! Nie ma...
witam ja mam B3 i u mnie mruga kontrolka po wlączeniu zapłonu ale ta od poziomu płynu w chłodnicy natomiast kontrolka od ciśnienia oleju świeci a zapytam jeszcze jaka jest temperatura płynu w chłodnicy ??
Spokojnie, przecież to nic obraźliwego i nic przeciw Tobie. Mnie już nic nie zdziwi, szczególnie, że nawet na tym forum czytam, że ktoś przejechał na oleju mineralnym 60 tysięcy kilometrów i wymienił w końcu na półsyntetyk. Nie trzeba żadnych "doktorów", wystarczy że ktoś ma duży wyciek i przez dłuższy czas leje zwykłą, twardą kranówę.
A czy awaria czujnika temperatury oleju może powodować ciągłą pracę wentylatora chłodnicy?
W takim razie mój samochód jest nie z tego świata :) Do 50*C jeszcze jakoś idzie - potem zaczynają się schody.. Do 20*C-30*C płyn jest podgrzewany przez moduł dogrzewania.. Dzisiaj sprawdziłem wszystkie węże - na oko nic nie wygląda podejrzanie - nawet chłodnica oleju jest szczelna.. Turbo może mieć na to wpływ? Dodano po 10 Zastanawiałem się czy nie...
Miałem taki sam problem, powodem był BRAK chłodnicy oleju wspomagania. Widocznie auto miało małą stłuczkę i ktoś wymienił wszystko po za tą małą chłodniczką i spiął na "krótko" albo zaczęła cieknąć i ktoś ją wyrzucił bo myślał że nie potrzebna :P W każdym razie chłodnica jest NIEZBĘDNA bo olej się przegrzewa i choćby był markowy przepala się. Osobiście...
po odpięciu czujnika tego na dole po lewej stronie patrząc od przodu gdzies w połowie długosci miedzy miską a filtrem oleju- nic sie nie stało kontrolka sie swieci dalej. po odłaczeniu tego czujnika po prawej stronie zaczoł wariowac zegar od cisnienia oleju- kontrolka tez nie zgasła- ciezko sie dobrac do tego czujnika ponizej tego od zegarów i zastanawiam...
No tu to Kolega pojechał. Liczyłeś kiedyś sprawność takiego rozwiązania? W pojeździe elektryczny? Gratuluję... W pojazdach spalinowych stosuje się wspomaganie podciśnieniowe ze względu na bezproblemową dostępność podciśnienia w silnikach ZI, oraz wytworzenie go niewielkim kosztem w silnikach ZS. Innych przesłanek brak. Podobnie chyba nikt o zdrowych...
Ja nie mam żadnej autoryzacji, nie naprawię Tobie tej skrzyni bo ja tylko dla siebie swoja naprawiałem. Co do autoryzacji to mogę tylko napisać ze autoryzowany serwis nie chciał się podjąć naprawy bo stwierdzili że albo nowa albo tą dadzą do zewnętrznej firmy i ona to zrobi. A więc wolałem sobie sam naprawić. W tej skrzyni jest parę mściwych elementów...
Audi A6 C5 1.8t 150km quattro Avant Witam mam problem tego typu że auto się grzeje do 100-110 stopni. -ogrzewanie działa -płyn gdzieś znika przejrzałem układ nie widzę wycieków -termostat wymieniałem w tamtym roku może już padł -nie widać ruchu płynu w zbiorniku -chłodnica zimna, wąż u góry zimny na dole nie mam jak sprawdzić trzeba by kanał -pod korkiem...
Szczerze powiedziawszy to na ślepo mogę przypuszczać, że albo przepuszcza jednak gazy spalinowe uszczelka pod głowicą albo chłodnica spalin - bąbelkowanie płynu chłodzącego. Ktoś się kiedyś uparł, że walnięta uszczelka musi powodować pojawienie się oczek oleju w płynie chłodzącym - wcale nie. Nadmiar gazów spalinowych powinien powodować wzrost temperatury...
Witam. Ostatnio zakupiłem ładne Audi a4 b5 w kombi z silnikiem 1.8T 150km . No i szczerze mówiąc przydało by się trochę więcej mocy w tym silniku tak minimum 230km i mam kilka pytań dosłownie takich co wymienić żeby zdobyć taki przyrost ? Myśle nad zmianą turbiny na K04 ,wiekszym i wydajniejszym IC plus wydech na przelocie no i pierw nad zmianą programu...
1.8 ma chłodnice olej więc pchanie się w w50 jest jest sensu. Teoretycznie dla nieuturbionego 1.8 wystarczył by 5w30. Jak chcesz wlać coś porządnego to zalej 5w40 lub 0w40 (lepszy w zimie). Choć 1.8 nie jest specjalnie wrażliwe na olej. Najlepiej to zrobi mu częstą zmiana oleju (szczególnie jak krótkie trasy do 30km) oraz rewizja i czyszczenie miski...
mam audi a6 jadąc kiedyś ok. 1 tygodnia temu zagotował się płyn i został wyrzucony. myślałem że to wina termostatu, zresztą wyczytałem to też na forum. wymieniłem go, ale jest dalej to samo. do rozgrzania silnika jest wszystko dobrze, ale gdy silnik zagrzeje się cały razem z chłodnicą, tworzy się ciśnienie w układzie, zapowietrza się cały, przestaje...
Mam co nieco pojęcia o klimatyzacji, co prawda nie o samochodowej, a o stacjonarnej. W życiu nie słyszałem o diagnozie, by w układzie było zbyt dużo oleju. Ale w tej branży wiele rzeczy jest możliwe. Słyszałem już o sytuacjach, że ,,trzeba dolewać oleju", więc nie zdziwi mnie nic. Oleju trzeba dolać, jeśli rzeczywiście uciekł czynnik z olejem. Ciężko...
niestety nie dysponuję takim młotkiem, mój warsztacik dopiero nabiera rozpędu.. spróbuję to zrobić w takim razie klasycznie Dodano po 4 kosz shell wyszedł... wsadziłem gruby imbus po skosie w te dziurki i od drugiej strony drugi pręt.. puknąłem 2 razy młotkiem i wyskoczyło :) tak jak myślałem łożysko kompletnie przemielone... niestety Romuald-f nie...
Mam problem z autkiem Audi A3 8P 2003 r. 2.0 FSI. Dałem autko do mechanika, bo wywalało mi błąd Oldruck, poza tym nie paliło na ciepłym silniku. Zmieniony olej i filtr, czujnik ciśnienia oleju, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału korbowego, zrobiona pompa i zlikwidowany wyciek, bo gdzieś z przodu ciekł olej i było wymieniane coś...
... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? . Znam taki przypadek (tyle że traktor) i skończył się właśnie pęknięciem bloku. Jeśli ubywa wody w układzie chłodzenia to obstawiam...
Wytypowałem Audi i Audi kupię. Porównując moją Astrę z 99 z Audi A3 z 97 - przepaść, pod względem rozwiązań jak chociażby właśnie budowa silnika ( przykład - w Astrze 1.8, żeby wymienić termostat, trzeba zdejmować rozrząd - bez komentarza ) a audi można rozkręcić przy użyciu śrubokręta i kilku kluczy (nie durnych torx-ów jak w oplu) pod blokiem... Audi...
Witam! Posiadam audi a4 b6 1.9tdi 131KM. Moim problemem jest wzrost temperatury do ok 110stopni, zapalająca się kontrolka poziomu temperatury cieczy oraz wyrzucanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Na wstępie opisze co już zdołałem wymienić po radach mechanika, a więc; kompletny rozrząd wraz z pompą, termostat, chłodnica(która była zakamieniona w...
Ociz nazwe Cię kulturalnie Panem z szacunku i nie obraźliwy bo posiadasz nabytą wiedzę przez praktyke wieloletnia - jest późno .... Jeżeli ktoś próbuje zrobić coś sam jestem za uczymy się na własnych błędach jeżeli to kosztuje dużo lub będzie kosztować to są ludzie którzy potrafia to przyjąć na klatę. Bzdura to jest nie raz za szybką odpowiedź i nie...
1. W głowicy wkręcony. 2. G 171 W okolicy zderzaka, przed chłodnicą oleju i cieczy. . 3. Taki "cycek" w kratce nawiewu na przednią szybę. Dodano po 5 Jeśli wszystkie 3 błędy na raz się pojawiły to szukałbym w wiązce przy sterowniku climatronic.
Posiadam auto AudiA4 Avant (8ED, B7) / 2.0 TDI 16V - 140 KM, jestem świeżo po wymianie głowicy, zaworów, uszczelki pod głowicą, cała naprawa kosztowała około 6000zł. Przejechałem autem około 200km, następnie auto stało pod blokiem 3 dni. Dzisiaj odpaliłem samochód, a na desce rozdzielczej pojawił się komunikat związany z chłodnicą, po sprawdzeniu poziomu...
Sprawa wygląda następująco: samochód jeździ, nie ma z nim żadnych problemów, ale od czasu do czasu pojawia się problem z przełączeniem biegów. Dokładnie objawia się to tym, że zatrzymuję auto, chcę przerzucić bieg z D na cokolwiek i czuję jakby selektor coś blokowało, ale przy użyciu większej siły da radę zejść do P. Czasem też jest tak, że biegi z...
Witam wszystkich forumowiczów :) mój problem dotyczy tak jak w tutule AUDI A4 AVANT Kombi 1,6 beznyna 1997 rok. Autko ma ABT i 136 KM. Problem polega na tym,że zalewa świecę na jednym cylindrze (4-tym) podczas pracy na wolnych obrotach (najczęściej podczas jazdy w korku),pije olej przy ostrzejszej jeździe,dużo pali i nie jest dynamiczne. Wymieniłam...
Czym się strułeś tym się lecz :) czyli druciarstwo tylko drutem i sznurkiem od snopowiązałki można wyleczyć :) A tak na poważnie taki był plan odtworzenie fabryki. I auto miało pójść do użytkowania dla moich Pań (żona lub córki). Teraz raczej skłaniam się ku gruzowi z druciarstwem i do dobicia przeze mnie, Ale od początku. Kupiłem auto nie chodzące...
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub chłodnicy oleju .Koszt naprawy spory.
Witam wszystkich auto było już u dwóch mechaników i każdy rozkłada ręce. Mianowicie zaczęło się od wymiany nagrzewnicy parowała przednia szyba i było czuć płyn w środku. Po wymianie tej nagrzewnicy zaczął się dosłownie cyrk,w aucie nie ma ogrzewania, zaskakuje jedynie na wysokich obrotach silnika, układ nie chce się odpowietrzyć, silnik się nie gotuje,chłodnica...
Witam serdecznie, Mam problem w w/w aucie. Zacznę od tego, że w całym układzie chłodzenia jest olej. Podejrzewam(?) uszczelkę pod głowicą, albo chłodnice oleju. W silniku sam olej, nie ma mazi. Samochód zachowuję się normalnie, nie grzeje, nie kopci, jest but. Dodatkowo nie grzeje ciepłe powietrze. Na vagu wyszły błędy 1809 819 Temperature trzyma 90....
Tak silnik jest zgaszony i zaraz po wlaniu i odpaleniu płynu brak.Co do oleju to ma miarce wydaje mi się, że olej jest zbyt rzadki ponieważ zawsze spadną ze dwie kropelki oleju.
Bardzo się cieszę z konkretnej odpowiedzi autora tematu. Moim zdaniem z istniejącego układu można by spróbować coś więcej "wydusić" - kolega z pracy zbudował coś podobnego i prawie 10kW na jednofazowym zasilaniu wyciągał (bezpiecznik większy niż 16A oczywiście). Rdzeń (3C90) był zbudowany z prostopadłościennych bloków w kształcie litery "C" i "I", kondensator...
Zwróć wagę na czujnik ciśnienia doładowania (od tego powinieneś zacząć) czy nie jest zaolejony. Znajduje się na wierzchu w poprzecznej rurze nad silnikiem po prawej stronie zaraz przy zbiorniku z płynem wyrównawczym do chłodnicy. Wykręć i wymyj z oleju i dopiero szukaj innych przyczyn. Wcześniej o tym pisałem. Pozdrawiam.
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
mam samochod audi a4 rok 97 kilka dni temu wymienilem uszczelke pod głowicą po zalezniu wsyztskeigo do kupy okazało sie że plyn chłodzący nie dochodzi z chlodnicy do silnika, czy moze byc przczyna to ze kanały dalej sa zapchane mazia jaka wsytapila podczas uszkodzenia uszczelki (nie moge przepchac niczym tych kanałow)czy jest to np uszkodzona pompa...
witam, Panowie normalna cena dla zakładów to około 180zł za 29 zł to chyba popłuczyny z baniaka hehehe, troszkę napisze o sobie , pracuje w tym zawodzie od 1973 roku, nieskromnie może ale troszku szkół pokończył w tej materii , popisał na temat zasilania wtryskowego i diesli ,i benzyną zasilanych silników , sam eksploatowałem sam, WV wariant na full...
Dzień dobry, od razu do sedna. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Wydaje mi się, że tak. w pierwszym poście jest filmik jak to wygląda kiedy sprawdzałem właśnie zakładając/zdejmując wężyk od gruszki. zobacz proszę i oceń czy jest OK. . Wtedy szukać czy nie ma gdzieś dziury między turbina a kolektorem ssącym. Tak zrobię....
lub zbierać po okolicy części przy pomyłce Podsumowanie bez związku z rzeczywistością, doładowanie wolnoobrotowego diesla to zupełnie odmienna filozofia niż silników benzynowych. Takie wypadki zdarzają się jedynie na zawodach typu tractor pulling, z turbosprężarkami wielkości wiaderek w ilości 1-4, obrotami diesla 2.5-4 razy nominalne 2000rpm, doładowaniem...
Siema. Olej dostaje się do chlodzenia = "kisiel" w zbiorniczku. Sprawdzona szczelność chłodnicy oleju silnikowego i chłodnicy oleju skrzyni (multitronic)i, obie ok. Więc motor........... ma ktoś doswiadczenie co tam pęka? Głowica czy blok?
No to uszczelnij to ,wymień opaskę ,nie wiem. Chyba że jest dziura w coolerze to wymiana. W sumie jak pije takie ilości to jest coś nie tak. Tylko co? Końcówka silnika ,turbo czy odmy? Jak już będziesz to robił to wylej resztki oleju z węży i chłodnicy. Raz zobaczysz ile do tam stało,a dwa odroczysz chorobę szalonych diesli.
witam, około 2 lata temu była sytuacja, że pasek klinowy się urwał i jechano ok. 7km a temp. chwilowo była na pewno 110°C (podczas jazdy spadła do 90)-temperatura szybko rosłą ponieważ pompa wodna wtedy nie pracowała. od jakiegoś czasu zaczął się włączać wentylator w aucie ponieważ temperatura dochodzi do 100°C-zwłaszcza w korku czy na postoju i nawet...
Typowe miejsca gdzie te autka gubią płyn to: - krućce z tyłu i z boku głowicy - bardzo często - zarastające utlenionym aluminium wyjścia przewodów od pompy wody - podobnie - na chłodnicy oleju - utlenienia - kończąca się pompa wody - nie wiadomo kiedy była zmieniana (świeży zakup)
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Aby powiedzieć że jest odpowiednie ciśnienie , trzeba zachować warunki pomiaru tego ciśnienia . Instrukcja podaje temperaturę i obroty czasami ilość włączeń wiatraka na chłodnicy i wartość ciśnienia , potem możemy powiedzieć coś o ciśnieniu .
A co ma olej w rurze chłodnicy powietrza do zwiększonego zużycia paliwa? Już bardziej bym zrozumiał zalepioną olejem rurke MAP sensora.
"Masla ani budyniu" nie ma pod żadnym z korków. Bo to się robi jak płyn dostaje się do oleju ...
Najlepsze miejsce na reduktor w tym aucie jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym na podłużnicy, a woda z chłodnicy oleju pod filtrem, na nagrzanie reduktora do 45 stopni potrzeba około 800 do 1000 metrów jazdy.
Podjedź do kogoś na sprawdzenie spalin w zbiorniczku wyrównawczym od płynu. Koszt od 30-50zł, w mojej okolicy 30zł. Więc grosze. Sprawdzisz tym samym czy spaliny nie dostają się do układu chłodz. i czy głowica ok. Sprawdź też czy nie masz "zarzyganego" silnika olejem od spodu, bo moze masz gdzieś po prostu nieszczelnosć. Jak będzie ok. zalej go 10w40,...
Czy uszczelka pod głowicą dobra? Nie czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby silnik przez uszczelkę zasysał płyn do spalania to w spaliny mogo zawierać dużo pary, raczej białego koloru. Pozdro
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Mechanik Sprawdził uszczelkę przez podłączenie jakiejś "pompki" z płynem do zbiornika z płynem chłodniczym. Kolor płynu w "pompce" zmienił się po ok 1min po czym mechanik stwierdził że z uszczelką nie ma tragedii. Okazało się że trochę leci z chłodnicy, jeśli uszczelniacz nie pomoże trzeba będzie ją wymienić, ale pozostaje problem oleju ubywającego...
Płyn chłodniczy jest, oleju również wystarczająco?
Trzeba zrobić diagnostyke komputerową, trochę te objawy wskazują na jakieś UPG, ale ciężko coś zweryfikować, płyn chłodniczy czysty?
zaczelo wyrzucac olej wlewem z bialym dymem . To sugeruje przedostawanie się płyny chłodniczego do komory spalania. Czy poziom tegoż płynu drastycznie nie opadł ?
Witam, mam problem z audi a4b5 1.8 adr 125km w gazie, ubywa plynu chlodniczego co 1000km muszę dolac litr, wycieków brak, układ sprawdzany pod ciśnieniem, do oleju się nie dostaje, do paliwa też nie, samochód po wymianie uszczelki pod głowicą
... Opiszę co udało się ustalić: -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał, -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek -odpalając auto...
chłodnica oleju wyciek oleju chłodnica oleju chłodnica oleju skoda
dioda półprzewodnikowa zastosowanie kompresor sprężarki ursus koszt roboczogodziny
Radiomagnetofon Sanyo C3: Konserwacja i Naprawa Gdzie kupić procesor Zilog Z180?