Powiem tak że niektórzy z takim stanem silnika jeżdżą latami gdzie ubytków lub przyrostów w znacznych ilościach nie widzą a silnik pracuje normalnie. Tak objawy wcześniej przedstawione oraz te do sprawdzenia skłaniają się w stronę uszczelki pod głowicą(dla bardziej zaawansowanych mogą to być mikro pęknięcia głowicy lub bloku co należy sprawdzać przy...
Witam jak w temacie skoda 100 z silnikiem 1.0, silnik z tyłu chłodnica tak samo chłodzona nawiewem powietrza z boków auta. Objawy przegrzewający się silnik i pozytywnie wychodzący test spalin w układzie chłodzenia. Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw...
Nowa chłodnica wymieniona przez serwis autoryzowany skody.Układ szczelny. Podczas spuszczania cznnika z starą chłodnicą (nabitej fabrycznie) było okoł 850 g, na naklejce pisze 550+/-25g. Prywacirz też zauważył że klimy nabijane fabrycznie mają więcej niż pisze na naklejce i co mówią serwisy. Co o tym sadzić ?. (sprzęt używany przez prywaciarza to pełen...
Witam, przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale i tematy i opisywane problemy/rozwiązania zawierają tylko elementy wspólne z moim, więc od początku. Mam Fabiankę od 2009r, jest zachipowana, miała wtedy ze 140KM (na hamowni). Obecnie na liczniku niecałe 300k km. Przyznaję, że nie było z nią większych problemów - zregenerowana pompa w 2015 przy...
Miałem coś podobnego w Felicji '99 MPI. Nie gotowało mi się, ale normą było podchodzenie temperatury pod 110°. Zrobiło mi się kiedyś samo, stojąc na skrzyżowaniu. Zwykle miałem w okolicach 90°, a tu nagle pyk - zaczęło regularnie, na wolnych obrotach dochodzić pod te 110°. Wentylator na chłodnicy dawał radę, nie miałem przejścia powyżej. Ale stres...
Problem polega na tym że auto bierze olej mniej więcej 1l na 3000km. To normalne, te silnik od nowości brały olej, sprawa powszechnie znana - wada konstrukcyjna. Najważniejsze, że te zużycie z reguły utrzymywało się przez cały okres eksploatacji na tym samym poziomie. I sporo płynu chłodniczego Cieknie, kwestia tylko gdzie. Skoro sam nie potrafisz...
Jechżeli dochodzi do nie rónież chłodzenie cieczą czemu nie, ale na początek chłodnica oleju do sprawdzenia oczywiście jeżeli olej też chłodzony cieczą. Miałem taki sam przypadek w toyocie Avensis niestety po wielu próbach i testach okazał sie peknięty gdzies blok Silnika.
Mało precyzyjny opis - zasilanie tylko benzyną czy też gaz ? Czy wskaźnik temperatury jest normalnie ? Czy nie puchną tłoki ? Kiedy został wymieniony płyn chłodzący oraz w jakim stanie jest chłodnica - jak często włącza się wentylator ? Czy po rozgrzaniu silnika na postoju do temperatury kiedy gaśnie powoduje takie same objawy jak jedziesz ? Czy po...
Jakość oleju ma się nijak do pomiaru ciśnienia, jedynie co gesty olej może podwyższyć ciśnienie ale jak robimy to na sikniku rozgrzanym do temperatury roboczej to olej jaki by nie był robi się rzadki wiec ma niewielki wpływ na wyniki pomiaru. Test na obecność spalin mam na myśli chemiczny ale nie zaciąganie jakąś tam strzykawką tylko stawiasz taki specjalny...
Na próbę pomiń chłodnicę oleju.
głowica po planowaniu Super.Producent nie zezwala.Sprawdź chłodnicę oleju.
Ja potestuję jak tylko części dojadą. Musi zadziać Co myślicie o takim filtrze przed pompą. Można będzie dogrzać olej rurkami z palnika http://allegro.pl/chlodnica-oleju-aud-vw...
1266000 Znalazłem u siebie zdjęcie kolektora po wymontowaniu . Wyjmujesz razem z przewodami wodnymi i rurą karbowaną . Jeden przewód wodny odłączasz od zbiorniczka płynu , drugi z trójnika przy chłodnicy w okolicach akumulatora . Rurę karbowaną odłączasz od zaworu odmy na separatorze oleju . Inaczej nie ma tam dojścia .Po wymianie podgrzewacza ubierasz...
Tak Po około 2 tygodniach rozszczelniła się cała chłodnica EGR, woda zablokowała silnik na postoju. Po wymianie całego EGR problem ustąpił. Chłodnica była zabita cała taką mazią. To są skutki pseudoekologii.. Dzięki za odpowiedź. Dobrze zrozumiałem: płyn chłodniczy dostał Ci się do komory spalania poprzez EGR? Tak Samochód normalnie pracował po rozszczelnieniu...
ad 1-prawdopodobnie "nie siedzi" łożysko w przedniej tarczy. ad 2 -idzie w dół,trzeba popuścic chłodnicę i odkręcić filtr oleju Rzeczywiście,ciasno tam jak u dziewicy :)
Konkretnie zawór jest na filtrem oleju, ktoś mógł go odłączać do wymiany filtra oleju, jeśli błąd nie wraca, nie ma się czym przejmować, jeśli wraca, należy sprawdzić okablowanie złącze oraz zawór. Zawór. http://obrazki.elektroda.pl/5866892600_1... Interpretacja błędu na pompę cieczy chłodnicy EGR, wygląda nieco gorzej i zapala kontrolkę...
O ukręconej pompie nigdy nie słyszałeś? W zbiorniku wyrównawczym nie bąbluje? Nie śmierdzi spalinami? Węże od układu chłodzenia nie są twarde? Pod korkiem oleju nie ma majonezu? Węże chłodnicy równomiernie oba ciepłe?
A co z przegubami, półosiami i skrzynią biegów :!: Bedzie szpera, bo jeździłem mocnymi samochodami FWD i wiem że te samochody nie mają startu :( A powracając do silnika. Chłodnica oleju jest :?:
Mam pytanko i proszę o pomoc. Po co u licha w tym 1,6 tdi jest ta dodatkowa pompa układu chłodzenia, taka elektryczna tak poniżej chłodnicy oleju. Silnik łapie błęda tej pompy i nie ciągnie tylko tak do 2,5 tys obrotów. Miał ktoś problem z tą pompą?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi. Postanowiłem zrobić głowicę, ponieważ to jest chyba jedyne miejsce, gdzie może się spotkać płyn chłodniczy, z olejem i paliwem. Uszczelka zaplanowana, w głowicy też był jakiś problem. Obecnie autko śmiga jak złoto i problemu zdaje się już nie być.
Termostat był zakupiony w sklepie firmowym skody, mi rozwaliło go najprawdopodobniej przez złe zamontowanie przez warsztat ponieważ jedna śruba była źle wkręcona w tym miejscu w którym nastąpiło rozerwanie, teraz po wymianie jest wszytko w porządku temperatura jest delikatnie przed 90 stopniami i nigdy go nie przekracza, jeśli miał byś uszkodzoną uszczelkę...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Cały czas działam z samochodem. Głównie elektryka + uszczelnianie drzwi aby woda po deszczu się nie wlewała do środka. Mam pytanie co do testu korka wlewu oleju. Jak to jest w tym moim silniku? Jak ma się zachowywać? Lekko podskakiwać czy lekko być przyssany? Powiem szczerze że to co się na czytałem i to co rozmawiałem...
Podczas trasy na wakację po ok 300 km zapaliła mi sie kontrolka płynu chłodniczego. dolałem ok 300 ml . Problem ten powraca po dłuższych trasach. Co sprawdziłem : Dywaniki suche poziom oleju ok brak masła pod korkiem zbiorniczek i płyn w nim czysty nie leci przy pompie wody brak jakichkolwiek śladów korek zmieniłem Czy wentylator chłodnicy powinien...
Szukaj w okolicach bagnetu do sprawdzania poziomu oleju. będzie tam czujnik temperatury cieczy - odchodzi od niego jeden przewód, dalej jest właśnie obudowa termostatu z której wychodzą 2 węże - jeden gruby do chłodnicy. ** Podaj rocznik, bo mogę pisać o innym. **
Witam panowie mam mały problem z autkiem mianowicie Skoda Octavia RS 2,0 tdi 170 KM BMN 2006 r.P Pokrótce opisze problem ,a więc przy odpalaniu muszę zakręcić dwa trzy razy zanim odpali,jak już odpali to przez kilka sekund szarpie silnikiem . Kolejna rzecz na biegu jałowym silnikiem co jakiś czas rzuci (obroty stoją w miejscu) na rozgrzanym silniku...
Podobny problem miałem w skodzie fabii.Po wymianie znów olej.W moim przypadku wystarczyło kupić płyn do płukania układu chłodzenia i problem zniknął.Po prostu olej oblepił cały układ i mimo temp. 95 stopni po zagrzaniu silnika nie chciał wypłynąć w całości.Warto sprawdzić przed ponownym rozgrzebaniem silnika
Witam Sam możesz sprawdzić. Jeżeli po odpaleniu wąż od chłodnicy robi się twardy to mechanik ma rację. Zepsuta uszczelka może puszczać płyn chłodzący do komory spalania, dlatego nie przybywa oleju. Jeżeli to nie uszczelka przyczyną falowania obrotów może być silniczek krokowy biegu jałowego.
Witam Mam problem ze swoja Felcją(2000 rok 1,3 MPI 123 tys. km), który był już opisany wcześniej. Moim problemem jest szarpanie samochodu zarówno na LPG i benzynie po rozgrzaniu silnika. Czytając fora wykonałem następujące rzeczy: -regulacja zaworów -wyczyściiłem przepustnicę i zaadoptowałem na skodowskim programie -zmieniłem cewkę oraz czujnik połozenia...
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
(at)oktawian89 pierwsza wymiana oleju od zakupu była robiona po zrobieniu 2550 km. Wymiana ta była zrobiona w ramach rekompensaty za zamontowanie wadliwego wentylatora chłodnicy do mojego samochodu (patrz 28.05.2019). Co do drugiej wymiany oleju w tak krótkim czasie to było tak, że pojechaliśmy na wakacje nad morze moim samochodem. Po powrocie tata...
Jeżeli dobór ilości pary w mieszance pozwala znaleźć punkt w którym ilość pracy wykonanej w suwie tłoka przez zmianę ciśnienia pary będzie większa od ilości energii cieplnej zabranej z energii zużywanej na posuw tłoka, to otrzymamy zysk. Kradnąc energię ze strat cieplnych mamy szansę nieznacznie podnieść sprawność. Tak na mój rozum to ciepła i tak jest z...
Witam. Zleciłem naprawę pojazdu. 1. Wymiana sprzęgła. 2. Wymiana amortyzatora. 3. Wymiana oleju w skrzyni biegów. 4. Wymiana amortyzatorów. 5. Sprawdzenie czujnika temperatury silnika, nie pokazywał temperatury. 6. Sprawdzenie szczelności chłodnicy. Wymienili 4 pierwsze pozycje, pojechali autem, tłumacząc się, że muszą dokonać sprawdzenia elementów...
Sprawdziłem płyn chłodniczy, zawiera śladowe ilości oleju, a stan oleju zwiększył się ponad max. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ponieważ ten samochód niema chłodnicy oleju więc jedyna droga na dostanie się oleju do płynu to uszczelka. Dodatkowo przez olej uszkodził się czujnik w zbiorniczku wyrównawczym (kontrolka od płynu świeci na tablicy i zegary...
No masz racje że to trochę głupi sposób na sprawdzanie spalania bo przejechałem około 70 km i paliwa koniec a ja mam taki nawyk że rezerwę wożę w bagażniku jakieś 5 l w bańce bo to jest najpewniejsza rezerwa w razie wypadku. A ta skoda to istna trechina, co miesiąc litr oleju do silnika i co dwa tygodnie 0,5l wody do chłodnicy ten silnik aż prosi się...
Za wentylator może być odpowiedzialny czujnik temp. Większej bzdury nie czytałem , to co kolega pokazał to nic innego jak czujnik temperatury płynu zamocowany na obudowie termostatu i jest on podłączony w Favorit do wskaźnika temperatury . Włącznik wentylatora wygląda jak ten pod tym linkiem i to on załącza wentylator chłodnicy http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.p...
Witam. Na forum jestem nowy, na autach nie znam się prawie wcale. Dzisiaj podczas jazdy usłyszałem dziwny dźwięk spod maski. Zatrzymałem się na parkingu i podniosłem maskę, poziom płynu chłodniczego był grubo powyżej Maxa, mokre od chyba oleju są też rury pod pokrywą silnika jak na zdjęciu. W sumie przejechałem nieco ponad 5 kilometrów, a silnik był...
Od jakiegoś czasu obserwuję, że temperatura silnika rośnie bardzo powoli a następnie zatrzymuje się na pozycji, jak na załączonym zdjęciu i to po 30-40 minutach. Na kilkanaście lat eksploatacji auta, nigdy do tej pory wskaźnik tak się nie zachowywał. Temperatura zawsze rosła dynamicznie, odpowiednio do pory roku, charakteru jazdy, włączonej pracy (bądź...
Podstawowa diagnoza OBD2 pokazała kilka rzeczy, - profesjonalna diagnostyka już dużo mniej i wg. opisu jakie działania były podjęte: "...czujnik różnicy ciśnień wykazuje niestandardowe parametry (podczas pracy silnika OK), - jednak bez zapłonu wartość jest ujemna, spotkaliście się z taką sytuacją? Na ten moment błędy wykasowane i parametr ilości spalin...
Witam forumowiczów. Na wstępie Wesołych Świąt życzę wszystkim. Mam mały problem ze skodą. Model to skoda felicia GLXi 1,3 MPI 50kW 68KM rocznik 1998 z instalacją lpg. Instalacja drugiej generacji. Parownik lovato, jeden filtr. W środku auta jest tylko przełącznik trójpozycjny: b(powyżej 2tys. przełączanie na gaz),g,b. Objawia się to losowym dławieniem,...
Co do Mazdy to nie pchaj się w nią.Ciężko będzie trafić coś co jest godne uwagi.Korozja wcina ją bardziej niż Poloneza.Zresztą nie jest tak znów tania w eksploatacji.Przy mojej wcześniejszej Madzi tego komfortu nie miałem.Ceny części są naprawdę tanie w porównaniu do Mazdy. Mam Mazdę 626 2.0D kombi z 2001, poprzednia była rok starsza a sprzedałem bo...
Cześć wszystkim, jestem w trakcie szukania auta dla żony. Jednym z nich jest Skoda Fabia 2. Dziś oglądałem Skoda Fabia 2 1.2 MPI 12V 51kW, z 2007 roku. Fabia jest zagazowana. Po odczytaniu błędów mam coś takiego: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03E-906-033-AZQ.lbl Oznaczenie elementu: 03E 906 023 B Komponent: SIMOS91 1.2l 4VG 0807 Weryfikacja:...
Witam po przerwie Problem z płynem chłodniczym nie ustał, po wymiennie termostatu, i węża łączącego pompę wody z metalową rurką biegnącą do chłodnicy, po tygodniu znów zmilknął płyn i temperatura rośnie jak oszalała. Po tym wydarzeniu uzupełniłem płyn i odpowietrzyłem układ, około 2 litry, i pojechałem sprawdzić co się dzieje jakieś 10 km, po czym to...
witaj mam od 4 lat felicje 1.3mpi i w zasadzie ja ją naprawiam. spalanie w mieście jest 8 litrów przy normalnej jeździe. Spalanie radykalnie wzrasta przy uszkodzonym termostacie i/lub czujniku temperatury płynu chłodzącego. Czujnik temperatury ma 2 obwody więc na oko zdiagnozujesz jeden poprzez prawidłowe wskazanie na desce, a drugi miernikiem oporności...
Witam,jezeli olej pokazal sie w intercoolerze dopiero po zmianie turbiny to raczej nie z odmy bo na starej tez przeciez miales podłączoną odme....Jezeli to turbina po regeneracji to ona przepuszcza olej ze smarowania.Odme mozesz puscic wolno.... Wymyj rure łączącą turbo z intercoolerem, pojezdz troche i jak znowu bedzie zaolejona tzn. że puszcza jednak...
Zawor upustowy jest na deklu pompy czyli dopiero dostep masz jak zrzucisz miske olejowa. Sama pompa jest w pokrywie rozrzadu ale dokrecona od spodu. Sruba zapewne do podpiecia obiegu dodatkowej chlodnicy oleju.
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
w zimie takie spalanie to nic szczegolnego, obserwuj temp silnika czy osiaga optymalna, moze warto przyslonic chlodnice, pozdrawiam
prawde mowiac nie mam pojecia jak masz zamiar skrocic polosie, one sa z pewnoscia hartowane i powierzchniowo naweglane w niektorych miejscach, nie wiem jak bys potem nacial frezy na tych wszystkich walkach, ja bym tam wolal jednak skrzynie od jakiegos takiego wynalazku jak skoda czy garbus. i tak... nie powiem, automat jest o wiele wygodniejszy, ale...
Polskich zamienniki termostatow sa juz dwa. Jeden taki jak opisujesz a drugi to totalna pomylka. Ten lepszy polski widzialem ale jak mam byc szczery to wyglada az za solidnie :) w stosunku do oryginalu. A jak termostat wymienialem to wtedy jeszcze polskich zamiennikow nie bylo. A jestes pewny ze oba sa polskie? Bo kiedys byly tureckie zamienniki i...
chłodnica oleju skoda chłodnica chłodnica skoda
poprawa brzmienia wzmacniacza diora najlepszy przedwzmacniacz antenowy biegun bateria samsung
bateria parkside problemy diagbox
Syrena w trybie serwisowym Satel Versa - czy miga? Programowanie ATtiny24 bez wylutowania - jak to zrobić?