Na próbę pomiń chłodnicę oleju.
głowica po planowaniu Super.Producent nie zezwala.Sprawdź chłodnicę oleju.
Nad filtrem oleju nie ma nic przypominającego chłodnice
Powiem tak że niektórzy z takim stanem silnika jeżdżą latami gdzie ubytków lub przyrostów w znacznych ilościach nie widzą a silnik pracuje normalnie. Tak objawy wcześniej przedstawione oraz te do sprawdzenia skłaniają się w stronę uszczelki pod głowicą(dla bardziej zaawansowanych mogą to być mikro pęknięcia głowicy lub bloku co należy sprawdzać przy...
Tak Po około 2 tygodniach rozszczelniła się cała chłodnica EGR, woda zablokowała silnik na postoju. Po wymianie całego EGR problem ustąpił. Chłodnica była zabita cała taką mazią. To są skutki pseudoekologii.. Dzięki za odpowiedź. Dobrze zrozumiałem: płyn chłodniczy dostał Ci się do komory spalania poprzez EGR? Tak Samochód normalnie pracował po rozszczelnieniu...
ad 1-prawdopodobnie "nie siedzi" łożysko w przedniej tarczy. ad 2 -idzie w dół,trzeba popuścic chłodnicę i odkręcić filtr oleju Rzeczywiście,ciasno tam jak u dziewicy :)
Ja potestuję jak tylko części dojadą. Musi zadziać Co myślicie o takim filtrze przed pompą. Można będzie dogrzać olej rurkami z palnika http://allegro.pl/chlodnica-oleju-aud-vw...
Jechżeli dochodzi do nie rónież chłodzenie cieczą czemu nie, ale na początek chłodnica oleju do sprawdzenia oczywiście jeżeli olej też chłodzony cieczą. Miałem taki sam przypadek w toyocie Avensis niestety po wielu próbach i testach okazał sie peknięty gdzies blok Silnika.
Witam jak w temacie skoda 100 z silnikiem 1.0, silnik z tyłu chłodnica tak samo chłodzona nawiewem powietrza z boków auta. Objawy przegrzewający się silnik i pozytywnie wychodzący test spalin w układzie chłodzenia. Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw...
Nowa chłodnica wymieniona przez serwis autoryzowany skody.Układ szczelny. Podczas spuszczania cznnika z starą chłodnicą (nabitej fabrycznie) było okoł 850 g, na naklejce pisze 550+/-25g. Prywacirz też zauważył że klimy nabijane fabrycznie mają więcej niż pisze na naklejce i co mówią serwisy. Co o tym sadzić ?. (sprzęt używany przez prywaciarza to pełen...
Jeżeli dobór ilości pary w mieszance pozwala znaleźć punkt w którym ilość pracy wykonanej w suwie tłoka przez zmianę ciśnienia pary będzie większa od ilości energii cieplnej zabranej z energii zużywanej na posuw tłoka, to otrzymamy zysk. Kradnąc energię ze strat cieplnych mamy szansę nieznacznie podnieść sprawność. Tak na mój rozum to ciepła i tak jest z...
Mało precyzyjny opis - zasilanie tylko benzyną czy też gaz ? Czy wskaźnik temperatury jest normalnie ? Czy nie puchną tłoki ? Kiedy został wymieniony płyn chłodzący oraz w jakim stanie jest chłodnica - jak często włącza się wentylator ? Czy po rozgrzaniu silnika na postoju do temperatury kiedy gaśnie powoduje takie same objawy jak jedziesz ? Czy po...
Witam Mam problem ze swoja Felcją(2000 rok 1,3 MPI 123 tys. km), który był już opisany wcześniej. Moim problemem jest szarpanie samochodu zarówno na LPG i benzynie po rozgrzaniu silnika. Czytając fora wykonałem następujące rzeczy: -regulacja zaworów -wyczyściiłem przepustnicę i zaadoptowałem na skodowskim programie -zmieniłem cewkę oraz czujnik połozenia...
Miałem coś podobnego w Felicji '99 MPI. Nie gotowało mi się, ale normą było podchodzenie temperatury pod 110°. Zrobiło mi się kiedyś samo, stojąc na skrzyżowaniu. Zwykle miałem w okolicach 90°, a tu nagle pyk - zaczęło regularnie, na wolnych obrotach dochodzić pod te 110°. Wentylator na chłodnicy dawał radę, nie miałem przejścia powyżej. Ale stres...
Witam, przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale i tematy i opisywane problemy/rozwiązania zawierają tylko elementy wspólne z moim, więc od początku. Mam Fabiankę od 2009r, jest zachipowana, miała wtedy ze 140KM (na hamowni). Obecnie na liczniku niecałe 300k km. Przyznaję, że nie było z nią większych problemów - zregenerowana pompa w 2015 przy...
Jakość oleju ma się nijak do pomiaru ciśnienia, jedynie co gesty olej może podwyższyć ciśnienie ale jak robimy to na sikniku rozgrzanym do temperatury roboczej to olej jaki by nie był robi się rzadki wiec ma niewielki wpływ na wyniki pomiaru. Test na obecność spalin mam na myśli chemiczny ale nie zaciąganie jakąś tam strzykawką tylko stawiasz taki specjalny...
O ukręconej pompie nigdy nie słyszałeś? W zbiorniku wyrównawczym nie bąbluje? Nie śmierdzi spalinami? Węże od układu chłodzenia nie są twarde? Pod korkiem oleju nie ma majonezu? Węże chłodnicy równomiernie oba ciepłe?
A co z przegubami, półosiami i skrzynią biegów :!: Bedzie szpera, bo jeździłem mocnymi samochodami FWD i wiem że te samochody nie mają startu :( A powracając do silnika. Chłodnica oleju jest :?:
To zacznijmy raz jeszcze . Zainteresowała mnie Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM znaleziona przy przydrożnym warsztacie w miejscowości Zamość. Oględziny auta zaczęły się od ogólnego sprawdzenia wizualnego pojazdu oraz prośby o odpalenie pojazdu. Początkowo nie chciała odpalać z racji starego zużytego akumulatora. Po wymianie akumulatora na drugi odpaliła...
Witam na jaki kolor kopci ci z tłumika nie masz przypadkiem ubytków w oleju albo płynie chłodniczym ? nie robi ci się masło na korku oleju ?
Witam po pierwsze płyn chłodniczy ma takie właściwości iż kurczy się na zimnie i rozszerza w cieple, po drugie ten tzw. serek na korku oleju to opary z oleju zmieszane z parą wodną z powietrza lub paliwa. Powstawanie tej emulsji spowodowane jest nie dogrzaniem silnika (krótkie przebiegi dzienne). Dłuższe przebiegi powinny zlikwidować powstawanie emulsji....
Mam pytanko i proszę o pomoc. Po co u licha w tym 1,6 tdi jest ta dodatkowa pompa układu chłodzenia, taka elektryczna tak poniżej chłodnicy oleju. Silnik łapie błęda tej pompy i nie ciągnie tylko tak do 2,5 tys obrotów. Miał ktoś problem z tą pompą?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi. Postanowiłem zrobić głowicę, ponieważ to jest chyba jedyne miejsce, gdzie może się spotkać płyn chłodniczy, z olejem i paliwem. Uszczelka zaplanowana, w głowicy też był jakiś problem. Obecnie autko śmiga jak złoto i problemu zdaje się już nie być.
Do sprawdzenia: 1. Termostat 2. Pompa wody 3. Naciąg paska 4. Stan płynu chłodniczego i oleju
Może zobacz do silnika pod nakretkę oleju czy nie masz białego nalotu w komorze zaworowej Dodano po 4 Wiem że przy dużych przebiegach siadly tam głowice w silniku i robiły się na nich mikropekniecia przez kture mieszkał się płyn chłodniczy z olejem więc zobacz jeszcze do zbiornika płynu chłodniczego czy też nie masz białej substancji przez to może mieć...
... w Skodzie Fabii wymieniałem uszczelkę i jest ok. Tylko u mnie płyn chłodniczy mieszał się z olejem a tutaj przedostaje się do komory spalania ... I właśnie jakie są tego konsekwencje ?
Nie no, nie będę jeździł na płukance 😁 Kosztuje 9 zł, na 5 litrów oleju, więc ze dwa razy zrobię. Ok, w takim razie szukam 10W40! Co do hamulców, to poszukam poradników jak to się robi 😁 A co z płynem chłodniczym?
dzięki Wam za podpowiedzi, tulei nie będę ruszał ale sprawdzę je liniałem czy są równe, głowice dam do splanowania i srp szczelności, założę nową uszczelkę, wleje nowy olej i założę nowy filtr oleju i powinno wystarczyć. Dam znać o efektach
Ciężkie frakcje z oleju, skropliły się wraz z wilgocią na zimnym deklu. Nic szczególnego. Tylko ja palcem sprawdzałem na dość ciepłym silniku, i zaraz odkręciłem, i zrobiłem zdjęcia, Jak widać to coś przyklejone jest u góry, pokrywy, co jeszcze jak , zdjąłem głowicę, pokręciłem wałem to coś osadzało się na ścianach cylindra, i kanale dolotowym. jeszcze...
Kompresor w moich rękach jest od 10 dni i jedynie co w nim robiłem to wymieniłem olej w silniku i filtry paliwa i oleju i płyn chłodniczy Dodano po 7 I szczerze to nawet nie wiem gdzie i co to jest ten separator
a jak wygląda płyn chłodniczy??? hmmm przeczyść silnik i zapal i zobacz po prostu skąd cieknie.Może uszczelka pod głowicą ale wtedy powinien się grzać trochę bardziej.Może tylko uszczelką pod pokrywą zaworów padła
Termostat był zakupiony w sklepie firmowym skody, mi rozwaliło go najprawdopodobniej przez złe zamontowanie przez warsztat ponieważ jedna śruba była źle wkręcona w tym miejscu w którym nastąpiło rozerwanie, teraz po wymianie jest wszytko w porządku temperatura jest delikatnie przed 90 stopniami i nigdy go nie przekracza, jeśli miał byś uszkodzoną uszczelkę...
Witam wszystkich. Po kupnie auta okazuje sie, że trochę bierze oleju. W warsztacie wymienili olej na pełny syntetyk a wg dokumentów z pojazdu był zalany półsyntetykiem. Nie wiem czy dobrym rozwiazaniem jest dolewanie półsyntetyka do syntetycznego oleju? bo taka jedna mała dolewka to ok ale jak częściej to nie wiem czy nie lepiej wywalić cały ten olej...
Nie dwóch typów oleju nie pomieszałem :) barubar - sprawdzałem korek u kolegi i on ma czarny... dlatego sie głowie dlaczego tylko mój jest bialy :D Kolega pewnie nie miał płynu chłodniczego w oleju i dlatego ma czarny korek.Twój będzie biały dokąd oleju nie wymienisz powtórnie -razem z filtrem oczywiście.Chęć zaoszczędzenia kilku złotych w przypadku...
Witam, zmagam się z problemem w swojej skodzinie, tzn. podczas jazdy czuć, choć nie zawsze bardzo delikatne szarpanie budą, coś jakby przyduszanie silnika, auto czasem jest strasznie niemrawe, takie mułowate wręcz. Na I-III biegu ciągnie całkiem ładnie, natomiast od 50 km/h ma problem z przyspieszeniem i wkręceniem się na wyższe obroty. Z rzeczy, które...
Ty, ja i większość osób na forum wie o tym, że olej wymienić należy po określonym przebiegu, lub po roku i obowiązkowo po zakupie auta. Jest spora grupa "kierowców" którzy nawet nie wiedzą tego, że olej należy wymienić nie tylko po roku, ale i po określonym w instrukcji przebiegu. Zresztą sama instrukcja, to dla niektórych czysta abstrakcja. Znam osobę,...
(at)helmud7543 rozumiem Cie i nie jest to mój pierwszy samochód. Na mechanice znam się trochę nie dużo ale przy kupnie samochodu pomaga ta wiedza. Mój pierwszy pojazd to skoda superb. Została skasowana przez wymuszenie pierwszeństwa do tego gościu był pijany. Teraz chce auto z tylnim napędem i wmiarę ekonomiczne. Najważniejsze by nie było poniżej 100...
Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy do skody Octavii 99r silnik 1.6 sr 101 km. Mam taki problem ze ubywa mi płyn chłodniczy, na korku wlewu oleju nie ma żadnych mazi i innych tego typu rzeczy, w zbiorniku wyrównawczym również jest wszystko wporzadku nic na korku, żadnych bombelkow ani nic z takich rzeczy, nigdzie nie widać wycieku. Zrobiłem taka rzecz...
No masz racje że to trochę głupi sposób na sprawdzanie spalania bo przejechałem około 70 km i paliwa koniec a ja mam taki nawyk że rezerwę wożę w bagażniku jakieś 5 l w bańce bo to jest najpewniejsza rezerwa w razie wypadku. A ta skoda to istna trechina, co miesiąc litr oleju do silnika i co dwa tygodnie 0,5l wody do chłodnicy ten silnik aż prosi się...
Witam. Trafiła mi się Skoda Felicia. Dawno nie miałem tego modelu i mam kilka pytań w tej sprawie. Silnik generalnie pracuje równo, moc też jest ale... Po korkiem wlewu oleju była w małej ilości biała maź. W zasadzie taki "glut" wielkości złotówki. Wytarłem i po przejechaniu około 50 km jest jak narazie czysto. Wiem, że czasami takie cuda pojawiają...
Witam. Na forum jestem nowy, na autach nie znam się prawie wcale. Dzisiaj podczas jazdy usłyszałem dziwny dźwięk spod maski. Zatrzymałem się na parkingu i podniosłem maskę, poziom płynu chłodniczego był grubo powyżej Maxa, mokre od chyba oleju są też rury pod pokrywą silnika jak na zdjęciu. W sumie przejechałem nieco ponad 5 kilometrów, a silnik był...
Witam Witam 10tys km wstecz w skodzie fabia z silnikiem 1.4mpi wymieniałem popychacze ,wymieniona została również uszczelka pod głowicą w ostatnim czasie po zimie zaczął ubywać płyn chłodniczy oddałem samochód do naprawy .uszczelniono rzekomo gdzies w okolicach czujnika temperatury po 2 dniach reklamacja znów ubyło płynu a przybyło go w oleju. Samochód...
Jakie silniki w tych autach byłyby dobrym wyborem? Ja mogę wypowiedzieć się tylko o 1,4 benzyna i 2,0 benzyna CVVT. Na mniejszym czyli 1,4 109 HP mam już ponad 270 tysi i jak na razie tylko cewka zapłonowa. Silnik na łańcuchu nie do zajechania (nowy miał luz 0,1, teraz skacze między 0,2 do 0,3 mm a norma wg producenta to 6 mm). Olej ile wlewam tylw...
cześć, możecie pomóc w odczycie danych z urządzenia diagnostycznego OBD2 i aplikacji do odczytu Car Scanner: - pacjent to Skoda Octavia 3 activ 1,6 TDi (problem pojawił się w raz z niezakończonym cyklem wypalania DPF) Samochód nie przeszedł w tryb awaryjny i kontrolka DPF zniknęła na dłuższej trasie, jednak pozostał zapalony CHECK + kontrolka świec...
Na całe szczęście to nie kombiak, tylko sedan. I bardzo zadbane. Jak widać niżej, wszystko super: Nowości: byłem na konkretnym przeglądzie. Oto, jakie dostałem uwagi (ważniejsze): a) płyn chłodniczy powinien być koloru czerwonego, a jest zielony b) świeci się inspekcja olejowa c) pasek wielorowkowy w złym stanie (ostatnio pierwszy raz słyszałem, jak...
Witam! :) Nie wiem czy założyciel tematu przegląda go jeszcze... :) Ale temat poszedł częściowo na bok. Poszukiwane auto w tej cenie do miasta, najlepiej z LPG będzie miało na pewno "słuszny" realny przebieg. Ale, ja akurat wolę, jak auto ma jakiś sensowny, roczny przebieg. Wynika to stąd, że ten, który nim jeździł, musiał go sensownie serwisować, żeby...
Witam, Proszę o wyrozumiałość za niefachowe słownictwo i ogólną niewiedzę. Jestem 'szczęśliwym' posiadaczem Skody Fabii 1.4 MPi z 2001 roku z instalacją LPG Silnik 'czeski', 1.4 MPi 68KM 4-cylindrowy 8-zaworowy AME. Instalacja była montowana w Elpigazie w Koszalinie, samochód kupiłem już z instalacją. Z tego co mi się wydaję jest to już sekwencja (nie...
chłodnica oleju skoda chłodnica chłodnica skoda
fotowoltaika stara instalacja siemens gigaset zasilacz pomiar emisja radiowy
Gdzie kupić pompkę wody do odkurzacza Gisowatt Phenix? Parametry testera dla tranzystorów 2N6491 i 2N6488