Popierwsze zobacz czy nie masz spuchniętej chłodnicy wody u dołu i czy między chłodnicami nie ma syfu. Po drugie czy pompa wody pompuje dobrze płyn czyli chłodnica ogromnie gorąca.
Termostat wymieniłeś z dekielkiem? Jeżeli nie , sprawdz czy iglica termostatu ma się o co zaprzeć-często się łamie prowadnica iglicy w dekielku.
Jak masz podłączone to chłodzenie? Z tego o pamiętam be quiet zaleca podłączyć pompkę na stałe pod 12V, albo przejściówką z SATA/MOLEX albo ustawić stałe maksymalne obroty dla wyjścia do którego jest podłączona. Przynajmniej tak było z 1 wersją, chyba że w 2 coś się zmieniło. Pokaż jeszcze zdjęcie jak jest zamontowana chłodnica.
Problemem był uszkodzony korek, u mnie dokładnie nie miał on oringu po prostu.
Jeżeli ktoś z kolegów/koleżanek mógłby mi przybliżyć proces odpowietrzania chłodnicy Z góry dziękuje :D
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Wymontuj i umyj chłodnicę oleju.
nowy oring 032121119J
wentylator sprawdzony-działa zamierzam teraz sprawdzic termostat, a jesli i to nie pomoze nie wiem co dalej, jak sprawdzic czy np chlodnica nie jest zatkana, prosze o rady pozdrawiam serdecznie
Jeśli nawet masz o 10 cm krótszą chłodnice,nie powinno to być powodem przegrzewania.(przy twojej pojemności 1.8 Litra). Zobacz czy chłodnica nie jest zatkana!!. Co tam z termostatem??. Jak pompa pompuje??. Wentylator sprawny??. Czujnik działa??. Pozdrawiam Janusz
Załącz zdjecie na którym będzie widoczna chłodnica i pompka.
sprawdz termostat,,chłodnicę może być mocno zakamieniona
Co to zatem może być? Termostat? Czy bardziej zamulona Już nie ma co pytać, trzeba coś zrobić, np. wymontować termostat na próbę lub od razu wymienić na nowy (nie zaszkodzi...), sprawdzić chłodnicę....lub oddać do naprawy.
Po pierwsze benzyna dużo szybciej i lepiej grzeje się niż diesel, nawet w zimie, sprawdź poziom w zbiorniczku płynu chłodzącego, wyłączyć klime i zagrzej autko aż się włączy wentylator(trzymaj go na obrotach około 3tyś.) czyli układ chłodzenia zadziała, wskazówka powinna wskazywać (różnie) przy czerwonym lub nawet na czerwonym. Po drugie klima czy to...
Temperatura na wlocie chlodnicy byla podobna do temp silnika, na wylocie 3 stopnie mniej. chłodnica nie oddaje ciepła- za mały przepływ powietrza przez żeberka (wentylator) W przypadku szukania zastępczego ja bym sprawdził od vw t4 lub podobny. CC to nie ta liga jeśli chodzi o wydajność.
A może chłodnica jest zakamieniona
Chłodnica drożna?
Rozwiązałem problem z chłodnicą. Zamówiłem nowa od quada ATV 250 Bashan dorobiłem dystanse mocowań z płaskownika o grubości 4mm i wszystko gra i quad się nie przegrzewa nic nie leci a sama chłodnica też nie była bardzo droga. Polecam taką operację przeprowadzić w swoim quadzie. Chłodnice od Bashana są bardzo wytrzymałe.
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Wkładka z puszki jest olej też jest. No właśnie mam taką samą sytuację wymiana cieknącej chłodnicy na nową wcześniej nie było żadnego problemu a teraz cyrki Nie za bardzo mam od kogo pożyczyć chłodnice
Jesteś pewien, że jest na dużym obiegu płynu? Chłodnica gorąca?
Przy 100 już powinien się otwierać? Chłodnica robi się ciepła?
Bardzo często pada króciec przy termostacie, powoduje to że termostat nie może się otworzyć i silnik się przegrzewa. Chłodnice są gorące czy lekko ciepłe ?
Chłodnicę wymienisz jak będzie taka potrzeba, jak by się przegrzewał. Skrzynia musi być do diesla. A co do oznaczeń to się nie znam. Myślę że na www.vwgolf.pl czegoś się dowiesz.
Zabita brudem chłodnica klimy,silnika. Ew. wewnątrz zamulona.
Jednak wymień termostat...
A czy odkręciłeś wentylator od chłodnicy i wyczyściłeś chłodnice od wewnątrz? Jeśli nie to zrób to.
Zastanawia mnie jedno ,że wentylator się załącza,a chłodnica zimna?
Bezpiecznik sprawdzony? Jest termowłacznik w chłodnicy? Posiada klimę?
Naturalnie
Mam caly czas ten sam problem samochod Audi A3 1999r 1.6 benzyna bez klimy po wymianie termostatu , termostat z czujnikiem temperatury i robi sie to samo temperatura ponad 90 stopni zapala sie w pewnym momencie sygnalizacja wylaczenia ESP i wlacza sie wentylator mimo braku otwarcia temostatu na chlodnice poniewaz jest ona zimna. Kto moze pomoc co jest...
Ten silnik ma nie tylko czujnik temp. oleju ale i zewnętrzną chłodnicę oleju, więc widać, że konstruktorzy mieli problem z przegrzewaniem się tego silnika i rzeczywiście na "niemieckich autostradach" układ chłodzenia ledwo "wyrabia", więc wprowadzono takie dodatkowe zabezpieczenie.
Często zapchana kłębkami kurzu chłodnica powoduje przegrzewanie proca i wyłącza...Dobrze byłoby przedmuchać i sprawdzić...Zobacz również czy wentylator od proca dobrze pracuje, może wymaga wymiany.
A chłodnica oleju?
Widzę , że niektórzy piszą tylko po to żeby zrobić zamieszanie ,nazbierać punktów . Lub zrobić "bombel gazów" Nikt tu nie wie jaką silnik miał temperaturę w rzeczywistości . Autorowi nawet cieczy nie wywaliło , mając nieodpowiedni płyn chłodniczy .
Kiedy leci zimno, górna rura od chłodnicy gorąca, dolna zimna, chłodnica zimna... Termostat? Swoją drogą opis bardzo chaotyczny.
Olej musi przechodzić przez chłodnicę. Chłodzenie tu odbywa się za pomocą schładzania oleju. https://www.google.pl/search?q=kaeser+as... Na rysunku widać wyraźnie chłodnicę oleju. Czy chłodnica bądź rura powrotu też gorące? POPRAW RAŻĄCE BŁĘDY...
Na zimnym silniku oszukać czujnik temperatury i zobaczyć czy wiatrak się włączy. Możliwa usterka wiatraków, dodatkowo w czasie jak się przegrzewa zbadać temperaturę węży na chłodnicę. Moim zdaniem siadają wentylatory.
Sprawdzić termostat, przepływ wody i powietrza przez chłodnicę.
Jeśli zdarza się że nawet przy 60 km/h wzwyż załącza się wentylator, to po prostu chłodnica zasyfiona i nie spełnia swojego zadania.
Wymień chłodnicę. Początek wtrysku też możesz sprawdzić i skorygować jeśli potrzeba ale i tak wymień chłodnicę.
Nie jestem pewien, ale ja bym dał większą chłodnice, powinno być OK.
1992 rocznik , zabita chłodnica ,watpie czy ją przeczyścisz!
Zasyfiała chłodnica-żle odpowietrzony układ chłodzenia.
jak sie nagrzeje to zobacz czy chłodnica odbiera ciepło może przewody zapchane lub kanałki w bloku i nie puszcza na chłodnice
Ale ja ten silnik wygrzałem w piątek u siebie na placu i wszystko było ok, termostat się otworzył, chłodnica cała gorąca i włączył się wentylator. Ale jak auto się przegrzewa na autostradzie i jest zimny przewód dolny chłodnicy, to wentylator się nie włącza. Czy tam są 2 czujniki ? Jeden wskaźnik a drugi do komputera ?
Zastanawia mnie jeszcze chłodnica Chłodnica - tylko nowa, nawet w zamienniku. Jeżeli nadal jest problem z przegrzewaniem, to wymień pompę wody. Przy okazji wlej odkamieniacz (np. ocet) do układu chłodzenia i przepłucz chłodnicę, nagrzewnicę itd...
A jaki jest maksymalny prąd, który miałby przełączać przekaźnik? Poza tym moja uwaga: zwiększenie przepływu powietrza przez przegrzewaną chłodnicę niewiele daje, jeżeli prędkość przepływu czynnika chłodzącego się nie zwiększa.
sprawdz jeszcze chłodnicę oleju
Możliwe że pompa wody się skończyła i nie ma obiegu.Nie wykluczone też że chłodnica jest zamulona co powoduje przegrzanie układu chlodzenia właśnie w rejonie tego węża.Układ chłodzenia sam sie odpowietrza więc to odpada.
Zapchana chłodnica,bądź padnięty termostat (facet niemal na moich oczach zabił silnik w Pandzie przez termostat właśnie).
Ja jestem tylko ciekawy kiedy przegrzejesz silnik tak, że pęknie głowica albo zatrzesz tłoki. Jeżeli nie dopuszczasz do głowy, że to uszczelka głowicy to może cieknie chłodnica EGR?
Wiele już wymieniłeś, a nadal problem nie ustąpił. Jak dla mnie na początek wywal całkowicie termostat. Jeśli problem nadal będzie występował to niestety zostaje do wymiany to co jeszcze nie wymienione - chłodnica. Pomimo, iż nie cieknie, może mieć niedrożne kanały i w rezultacie nie oddaje tyle ciepła co powinna. Masz moze LPG? Edit: Jak silnik zaczyna...
Sprawdź przepływ powietrza przez chłodnicę, czystość i kompletność użebrowania chlodnicy. Jak masz klimę to pomiędzy chłodnicami sprawdź. Przy większym obciążeniu chłodnica nie daje rady. Ogrzewanie działa prawidłowo?
Popieram zacznij od korka i jego uszczelki, silnik sie nie przegrzewa sądząc po wskaźniku wiec termostat zapchaną chłodnicę bym wykluczył.
Czysciłeś chłodnicę?
Witam dziwna sprawa była bo była dziurka jak szpilka w przewodzie wodnym i układ się zapowietrzał i chłodnica była dołem zimna i ten czujnik w prawym dolnym rogu nie uruchamiał wiatraka.
Co to znaczy nie grzeje. Gościu skoro sam próbujesz naprawić to znasz się na silnikach to powiedz mi: - silnik gorący, nagrzewa się w ogóle, nie dogrzewa, przegrzewa. - chłodnica jest gorąca ma obieg płynu na chłodnicę, czy obieg jest od razu po uruchomieniu silnika czy dopiero po nagrzaniu. - czy węże od nagrzewnicy ciepłe są oba czy tylko jeden.
Lamelki w chłodnicy drożne? Chłodnica nie zakamieniona?
Coś naczytałem się o odpowierzaniu. Że mam na nagrzewnicy korek wykręcić i tak długo lać płyn do zbiornika aż zacznie lecieć przez ten otwór? Jak to prawidłowo zrobić? I tak samo niby mam chłodnicę odpowietrzyć?
Sprawdż chłodnice niejest zakamieniona.
To masz coś z chłodnicą.
Skoda Felicja 1.3 przebieg 107tys. Rok temu był wymieniany termostat i jakiś czas temu też (w domowych warunkach tata zakładał nowy). Termostat oryginalny. Obecnie jest ok. Tzn. temperatura utrzymuje sie na poziomie 90 chyba że wjade w miasto to 100. A przy jakiej temp. powinna się załączyć chłodnica?
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Masz zakamienioną nagrzewnicę lub pompa źle pracuje. Jeżeli to pompa to powinno dojść do przegrzewania silnika. Jeżeli chłodnicę silnika będziesz miał gorącą i będą załączać się wentylatory to zakamieniona nagrzewnica. Żadna chemia nie da rady, tylko wymiana.
Dzięki za podpowiedz. Problem mam nadzieje ze rozwiązany, problemem jest termostat który otwierał się dopiero przy dużo wyższych temperaturze. Co powodowało że silnik chłodnica była zimna mimo że olej przegrzewał się (zapalała się kontrolka). Jeszcze raz dzięki za podpowiedz.
Ostatnio miałem na warsztacie takiego esia, z racji tego iż wymieniałem chłodnice to przyjrzałem sie wentylatorowi, i z tego co zauważyłem posiadał tylko 1 bieg.
sporych kosztów?? co masz na mysli?? caly silnk moze byc do remontu??
uszczelka pod głowica. pozdrawiam
została wymienione: chłodnica (przeciekająca), termostat, pompa wody (uszkodzona) i problem znikł - silnik nie przegrzewa się, wentylator się włącza, chłodnica na całej powierzchni jest ciepła zamykam
Witaj. W jaki sposób jest zamontowane chłodzenie, gdzie jest zamontowana chłodnica w obudowie? Czy chłodzenie wydawało/wydaje dźwięki bulgotania? Czy pompa jest prawidłowo zasilana?
Możliwe i prawdopodobne przyczyny: 1. Radiator zakurzony - wentylator pompuje przez żeberka mało powietrza, przez co chłodzone elementy się przegrzewają i wyłączają w celu ochrony przed uszkodzeniem. 2. Wyschnięta pasta termoprzewodząca między chłodnicą a elementem chłodzonym - procesorem lub kartą graficzną. 3. Kiepsko zaprojektowane połączenie między...
Ja bym na spróbe chłodnice wymienił .
Witam. Mam pytanie odnośnie silnika bf4l 2011. Jaki może być powód przegrzewania się? Silnik pracuje w kombajnie do owoców i przez kilka lat było ok, a w ostatnim czasie podczas pracy zaczyna się przegrzewać. Silnik nie ma nawet 2000h. Chłodnica czyszczona, filtry wymieniane, olej tak samo. Co może być powodem? Termostat oleju czy jakieś inne występowały...
Na mostku północnym musi być termopad, nie ma mowy o stosowaniu pasty, to raz, a dwa jaką pastę stosujesz, chłodnica/żeberka drożne?
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Witam. Może nierdożna chłodnica...? Ps. Podaj model tego wozidła w tytule tematu.
Czy powyżej 90° chłodnica robi się ciepła?
Nieskuteczna naprawa pompy hydraulicznej prawdopodobnie z luz na wałku trzeba wymienić na nowe żadne uszczelnienie nic nie zmieni. Silnik się przegrzewa bo ma za ciężko i jest przetarte lub ma brudną chłodnicę. Termostat to bardzo rzadka przyczyna. A ten silnik Deutz to jakoś się nazywa.
Witam. To może masz tylko wskaźnik spsuty - trzeba to sprawdzić jakimiś zewnętrznymi przyrządami typu np. termometr. Albo termostat zdycha powolutku i za wcześnie "puszcza" płyn na chłodnicę. Powodzenia.
Sprawdziłeś stan oleju, czy chłodnica nie jest dziurawa itp ?
Może chłodnicę czas wymienić.
Sądzę że może być termostat lub pompa.A chłodnica jest gorąca?
Chłodnicę jeszcze trzeba sprawdzić, czy ma drożne kanały. Jak nie jesteś pierwszym właścicielem to nie wiadomo co tam jest. Może ktoś sypał wiórki uszczelniające, które mojemu wujkowi zrobiły właśnie problem z chłodnicą.
Wygląda na małą wydajność pompy wymuszającej obieg cieczy. Zakładam, że chłodnica nie jest zamulona.
Termostat jaki tam jest każdy wie a jak zakamieniony i gdy ten kamień odpadnie to może go zablokować. Wątpliwe jest to że chłodnica nie wytraca ciepła.
a czy jesli silnik jest juz dobrze rozgrzany to chłodnica jest zimna czy gorąca?
Może się przegrzewa poczytaj w instrukcji gdzie ma chłodnice z tyłu czy z boku i tak ustaw aby miała szparę od ściany a jak nie to naprawa gwarancyjna
Jaka chłodnica ile rzędów i rurek w rzędzie przydało by się ze 120 ile śmigieł ?Temperatura ma się szybko podnosić i utrzymywać 75, 80 do 90 stopni .
Z 1.4 moze byc za mała. Wieksza na pewno nie zaszkodzi i tak termostat reguluje temperature, sprawdz czy chłodnica podejdzie pod samochód. Z tego co sie orietuje w mk3 trzeba wymieniac wzmocnienie przednie. Jak bedziesz miał problemy z przegrzewaniem sie zawsze możesz załozyc termostat z niższą temperaturą otwarcia np. z 1.5D mk1, od 80'C. I wywal katalizator,...
Może termostat się zacioł chłodnica była gorąca ?
chłodnica zapchana -pod obciążeniem potrzebuje większego chłodzenia na wolnych obrotach schłodzi
130 to dobra temperatura. jak się przegrzewa to sprawdza się wentylator i chłodnicę. Którą jest zapchana syfem. Wystarczy umyć.
Ale opowiadacie bzdury, ja nie mogę :) Stara skoda z takim silnikiem ( silnik z tyłu, chłodnica z przodu) jakoś się nie przegrzewała. Ale cyrk, to tylko na elektrodzie możliwe.
Pierwsze czy chłodnica ma przepływ powietrza tzn czy nie zabita błotem czy pyłem. Dwa czy jest obieg płynu. Czy wentylator jest i działa.
Jak leci słabo ciepłe z nagrzewnicy, to nagrzewnica jest do wymiany. Silnik nie musi się przegrzewać, bo chłodnica silnika ma inny przekrój kanalików. Jeśli się mylę, to oddam 500 pkt. Przy okazji pozbędziesz się śmierdzącego wycieku :D Parowacz LPG też swoje zabiera.
uszczelka pod głowica ,a na ciepłym wyrzuca bo po rozgrzaniu silnika wzrasta cisnienie w układzie Dodano po 2 a jak nie wierzysz sprawdż sobie cisnienie w układzie wartości znajdziesz w necie, zamulona chłodnica powodowałaby tylko przegrzewanie się auta ,a nie wzrost ciśnienia. No chyba że masz szczęście i masz zapchane zaworki w korku od zbiorniczka...
Mam wrażenie ze w trasie olej trzyma 100, wjadę do miasta i rośnie do 110. To będzie ta chłodnica oleju czy szukać czegoś innego przez co olej się przegrzewa?
Ten osad czarny to podejrzane. trzeba było ustalić jak zagotował, czy wentylator się włączył, czy chłodnica była cała gorąca.Jeżeli była gorąca a wentylator stał, to winny czujnik w chłodnicy, lub kiepski kontakt elektryczny, gdzieś na lini zasilania wenylatora. Jeżeli nie była gorąca, to może być zacinanie termostatu.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
bester przegrzewanie kocioł przegrzewanie przegrzewanie wirnika
radia wojskowe uszkodzona głowica dysku liniowy regulator napięcia projekt
hydraulika siłowa kyocera km1635
Kominek Ferroli Breta 12 kW wyłącza się, zapalarka działa Fiat Ducato 3.0 - Nierówna praca silnika i dymienie