Witam A jak by sterownikowi zapodał sygnał sterujący taki jaki aktywuje odpowiednie ustawienia w momencie korzystania z przystawki odbioru mocy?Można odpowiednio ustawić parametry dla silnika typu moment obrotowy czy max obroty używając DP2.Na sterowniku silnikowym nie będzie dostępna opcja ustawienia minimalnego ciśnienia oleju,która wyłączy silnik...
Tak xpi jakieś rady?
Może chłodnica spalin ( EGR) jest nieszczelna.Spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Kolego pomogło i tyle, że potwierdza się moja teoria o za gorących spalinach. Ale to może być recyrkulator lub chłodnica prawda ?
To jest chłodnica oleju
A gdzie jest zamontowana ta chłodnica paliwa z tym wentylatorem i czujnikiem?
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
jak chłodnica oleju zrobiona to bym sprawdził głowiczkę sprężarki powietrza
Jedynym miejscem gdzie płyn i olej są blisko siebie to chłodnica rotardera.
Czyli jest szyberdach ale go niema.Nie jest też mechaniczny.A powiedz mi jeszcze taka jedną rzecz.Jest w tej Scanii chłodnica klimatyzacji.I jest pełna czyli nabita.A w kabinie nie ma przycisku od klimy.Jak to wytłumaczyć? Do czego ona ma niby służyć?
Prawdopodobnie pęknięta chłodnica oleju.
Ok dzięki podłączę komputer tylko jak ostatnio mechanik sprawdzał to niby komputer nie widział żadnego błędu od wiskozy czy mogło by być spowodowane zatkaną chłodnica tem stoi na ok 90 stopniach [/center]
Witam serdecznie mam problem z klimatyzacja w scania mianowicie padła mi sprężarka i wymieniłem na nową nissensa i pojawił się taki problem ze po włączeniu klimy przez chwilę jest wszystko ok i po chwili zaczyna robić wysokie ciśnienie w układzie tak że wyrzuca czynnik przez zawór bezpieczeństwa i oczywiście nie chłodzi podczas jazdy zaczyna chłodzić...
Witam. Poszukuję specjalisty lub osoby obeznanej z silnikami euro 5 xpi żeby zadać kilka pytań odnoście eksploatacji. Stałem się posiadaczem zadbanego ezgemplarza po bardzo dużym i drogim remoncie niecałe 300 tys km temu ale martwi mnie późno "wystającą" turbina i to, że przy temp około 0 stopni na dworze, nieraz auto odpali i natychmiast zgaśnie, przy...
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam. Wszystko czyli co? Chłodnica oleju? Oringi ori? Pokrywa chłodnicy oleju? Nie pamiętam czy przednia pokrywa...
Jest jeszcze możliwość że uszkodzona jest chłodnica oleju retardera.
Zobacz czy chłodnica powietrza jest drożna.
Blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego- tam trzeba wywalić wewnętrzne kolanko mieszalnika, oring zapewni uszczelnienie styku blachy. Wykręć też czujnik doładowania i wyczyść go, nawet podmnień na inny na próbę (ja potrafię go sprawdzić miernikiem)- będzie prawdopodobnie cały zabity bryłą skoksowanej sadzy. Po zaślepieniu...
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Witam Serdecznie. Od jakiegoś tygodnia w aucie słychać dziwny gwizd. Myślałem że to turbina ale w jej okolicy jest cichutko - natomiast z przodu - w okolicy chłodnic jest dość intensywny. Najbardziej słyszalny jest w kabinie podczas jazdy i momencie załączania się turbinki. Czytałem, szukałem, byłem u jednego mechanika który stwierdził że chyba to będzie...
Sprzedam lodówkę turystyczną szufladową pasuje do auta Scania. Lodówka sprężarkowa posiada dwie komory zamrażalnik i chłodziarka 100% sprawna zasilanie 12V i 24V cena 1550zl tel 667666660
Witam, musisz podać więcej szczegółów: czy płyn w układzie nie zmienił barwy? jakie wskazania temperatury? Czy sprawdzali w warsztacie, w którym robiłeś głowice tuleje obsady pompowtryskiwacza? Na jak długo zaślepiłeś sprężarkę? Z którego roku jest ta scania? nieszczelna chłodnica EGR też jest taka możliwość ale powinieneś zauważyć jakieś ubytki płynu,...
Mam ogrzewanie firmy Eberspacher typ D1LC i mam taki problem że jak je uruchomię to po dłuższej chwili pracy ogrzewania zaczynają działac 2 przekaźniki(umieszczone w panelu przekaźników i bezpieczników w samochodzie marki SCANIA) i ogrzewanie raz działa szybko raz wolno razem z tymi przekaźnikami. Dopiero gdy sterownik grzania ustawi się na maksymalne...
witam. po wymianie pompy wody płyn cieknie gdzieś z pod pompy i moje pytanie Jest takie czy z przodu silnika są jakieś broki z których może coś lecieć?? jakiś schemat silnika ktoś posiada?
Witam, Mam problem ze scania. R420 2010r. Climatronic. Po wymianie węży i zalaniu chłodziwem z nawiewu cały czas leci mi ciepłe powietrze. Mogę jedynie zamknąć obieg, wiatrak dac na 0 i skierować na szybę. Domyślam się że to wina niedomykajacych się klap, bo jest minimalna różnica tenp powietrza jak dam na hi/lo Powiedzcie można temu zaradzić jakoś...
Włącznik w chłodnicy klimy.
Ta chłodnica oleju to oryginalna czy z Biedronki?? Nie składaliście silnika na silikon?? Co z pompowtryskami?? Nie leją?? Tłok nie puchnie w tulei?? To co kolega wyżej wspomniał - natrysk oleju na denko tłoka - co z dyszami?? Poprawnie zamontowane?? Dysze drożne??
Miałem ten sam problem , kombinowałem ze wsztstkim a przyczyna była bardzo prosta zabita chłodnica , poprostu trzeba zdjąć chłodnice klimy i kulera i dogładnie wymyć karszerem . To często się zdarza w Scaniach
Ciśnienia sa nieco niskie. Liczy się ciśnienie podczas jazdy i np przy 1000 obr ma być minimum 2,5 bara, bo inaczej bedzie sygnalizować awarię EDC, ale tak długo wałek nie pociągnie, ma być 4-4,5 bara w czasie normalnej jazdy, chcący spać spokojnie. Maź to chłodnica oleju do roboty uszczelki lub uszczeli i cała pokrywa do wymiany.
witam panowie mam problem ze scanią model R164 480zwierzaka a mianowicie olej w układzie chłodzenia więc standardowa procedura wymiana oringów,uszczelka pod pokrywą i do tego sama pokrywa chłodnica po teście ciśnieniowym a olej nadal w układzie chłodzenia czy ktoś może borykał się z podobnym problemem?Czy może to być uszczelka pod głowicą czy też sama...
Odśrodkowy jak wyrobiony na tulejkach to też gubi ciśnienie ale to nie dzieje się z dnia na dzień a chłodnica to tylko kanał/rura otoczona płynem więc tam nie ma co się gubić. Daj fotkę pompy oleju od strony przeciwnej do zębatki. Dodano po 9 A może zablokowany zawór redukcyjny? Stoi sobie otwarty troszkę a na gorącym, na wolnych powinien się całkowicie...
1 sitko w module olejowym w tym roku nie występuje a jeżeli już było to na pierwszym przeglądzie zostało usunięte. 2 sprawdź obudowę termostatu lubi być wyżarta i płyn się w niej gania😀 3 chłodnica do wyjecia i dobre jej mycie wraz i intrcoolerem i to powinno załatwić sprawę odnośnie grzania Dodano po 1 Jeżeli powodem grzania, jest zbieranie...
Trzeba było wymienić całą pokrywe chłodnicy, bo powstaja wżery (chyba, że była idealna) trzeba też było sprawdzić, czy chłodnica jest szczelna. Nie spuszczaj tej mazi i oceń czy przybywa. Włożysz jakis wężyk i zobacz gdzie w zbiorniczku zaczyna się czysta ciecz i monitoruj. Po takim defekcie, długo jeszcze ta maź wyłazi.
Dziękuje Szaman108 za wskazówki, jutro zabieram się do pomiarów. Wczoraj zamieniłem się z kierowcą i pojeździłem 164 480 PS 2001r. Warunki trudne teren górzysty, auta latają pod wywrotkami, min 40 ton całości, było gorąco,objawy jak w Scani R500, na wyłączonym automatycznym retarderze, wentylator w ogóle nie załącza się. Temperatura 92 stopnie i visko...
Można pompować płyn od dołu zaworem na rurze od chłodnicy.
witam mam pytanie jak sprawdzić wisko wentylator chłodnicy Scania , przy diagnozie wyszło 240 błędów wisko i teraz opis serwisu jest taki że jest to albo uszkodzone wisko albo wyjscie sterowania na komputerze , pytałem znajomych ale oni twierdza że nie da sie po prostu podłaczyć do 24 V i dać sygnał 5 v aby sprzęgło wiskotyczne zadziałało , może ktoś...
Przy zaciągnięciu hamulca ręcznego słychać powietrze przy zaworze chłodnicy. Gdzie jest przyczyna tego? Przy zwolnieniu hamulca ręcznego słychać powietrze przy chłodnicy tak samo.
Prawdopodobnie masz zgnite piny we wtyczce na skraplaczu (chłodnica gazu) Jeśli biegna tam 2 przewody, to zewrzyj je na próbę. Czasem przewody są przetarte wyżej pod atrapą nad chłodnicami.
Potrzebuję lokalizacji chłodnicy oleju w silniku DC16 01 Scania.
Cewka nr.4 licząc od strony wentylatora chłodnicy. Ale w pierw podepnij komputer i sprawdź to.
1 cylinder zazynamy liczyc od chłodnicy
To jest PDE już, nie ma chłodnicy spalin
Nr vin VLUR4X20009123579 TAK to jest retarder z pionowo położona chlodnica retardera.
Witam Panowie mam podobny problem R500 z 2011 roku wymienione juz chyba wszystko tylko nie te zaslepki w bloku czy to moze byc to ze nadal olej pojawia sie w plynie fakt jest taki ze dopiero raz byl układ przepłukany ale jak zerkam do zbiorniczka wyrównawczego to widze jak male oczka nadal sie pojawiaja wymienilem chłodnice bo auto sie grzało chyba...
U mnie miedzy dwoma głowicami a blokiem sączy się woda, znajomy mechanik sugeruje ze siadły tuleje z tym że ta woda leci już ze 2 lata i nic po za tym sie nie dzieje, a wcześniej nie zauważyłem tego dymka.Na razie doszliśmy do wniosku że puki jeździ to niech jezdzi nic nie ruszamy Tak, tak jeszcze pojeździj trochę i już blok bedzie załatwiony na cacy-...
Zmień termostat i wyczyść wszystkie chłodnice od zewnątrz.
Sprawa dotyczy pompowtrysków, jako że nie jest możliwe uszkodzenie wszystkich, do sprawdzenia pompa zasilająca i cała droga poliwa do tej pompy ze zbiornika. Warto też sprawdzić zaworki przelewowe. W listwę trzeba wkręcić manometr i zmierzyć, a błędy trzeba wykasować.Zawór przelewowy jest na listwie od strony chłodnicy.
To zastosuj chłodnicę na powrocie.
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
ja mam scanie r124 euro4 zdemontowałem chłodnice egr zaslepilem wszystkie przewody wyłączyłem zawór egr zmieniłem mape silnika i jest poprawa w spalaniu oraz autko ozylo a ma przejechane 900 tys
Teraz jest na to epidemia następny rzut będzie w lecie gdy temperatury skoczą do najwyższych i przyjdzie jakieś załamanie pogody i nagły spadek temperatury:-) Co roku to samo,latem jeszcze dochodzą chłodnice olejowe.
Temat słabo rozwinął się... Wymieniłem sprzęgło wiskotyczne na nowe po czym błędy zniknęły i nie wracają. Pozdrawiam
W chłodnicy klimatyzacji (w kabinie) jest czujnik i on wyłącza klimę jeśli przepływające przez chłodnicę powietrze osiągnie nastawioną temperaturę.
A sprawdziłeś chociaż ciśnienie i wydatek tej hydrauliki. Bo bez tego to co oczekujesz?
Do modulatorów idą jedynie przewody z czujników ABS a te z czujników zużycia idą w wiązkę i idą albo na drugą stronę pojazdu pod chłodnicami albo do kabiny (nie mogę tego właśnie wybadać)
chłodnica oleju scania scania chłodnica oleju chłodnica polonez polonez chłodnica
samoistny włączać motorola układ ładowania samsung c3050
zasilacz soundbar lejek orange
SnowRunner - Kompatybilność z kontrolerami Logitech Saitek HP EliteDesk 705 G4 Ryzen 3 na Linuxie: Kompatybilność i Wybór Dystrybucji