Najtaniej i chyba najbezpieczniej zwykły ocet. Czyściłem chłodnicę od multikara, bardzo zakamieniona. Czysty ocet do czajnika, zagotować, nalac do chłodnicy do pełna. Chłodnica leżała ze 2-3 godziny. Potem to wylałem, zagotowalem jeszcze trochę octu, wlalem do chłodnicy i dołem wody. I tak kolejne 3 godziny poleżało. Potem porządne płukanie wodą z węża...
Witam jaki płyn do chłodnic polecacie do ursusa c 360? Chłodnica jest jeszcze starej produkcji typowo miedziana a nie to co teraz produkują ala miedziana.
Zatkane przewody,trzeba sprawdzić.Trzeba tez sprawdzić chłodnicę czy ma obieg.
5 lat- do roboty przednie "zawieszenie" Roboty dużo nie ma. Pamiętaj że sworzeń jest zabezpieczony bolcem który znajduje się pod chłodnicą :D
Jeżeli chłodnica jest nowa to wypadałoby ją reklamować.
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Wkładka z puszki jest olej też jest. No właśnie mam taką samą sytuację wymiana cieknącej chłodnicy na nową wcześniej nie było żadnego problemu a teraz cyrki Nie za bardzo mam od kogo pożyczyć chłodnice
Gdyby tylko coś takiego się stało to byłbym zadowolony :) Ale niestety traktor przewrócił się do góry nogami i mnie przygniotło, kierownica do wymiany bo został z niej tylko jeden promień a przy okazji połamała mi kości na twarzy i górna szczękę a milimetry minęła prawe oko, o szczegółach nie wspomnę. Także szczęście w nieszczęściu że nic więcej poważnego...
Witam. Twój dziadek może nie demontował kranika ale na pewno odkręcał w celu spuszczenia wody. Jeśli na zimę zostawimy wodę w bloku i chłodnicy pojawią się pęknięcia. Chyba że ktoś ma płyn zimowy.Co do twojego pytania oczywiście że można wykręcić kranik, blok jest połączony z chłodnicą i z łatwością uzupełnisz brakującą wodę przez korek od chłodnicy.
Tak to u mnie wygląda. Coś doradzicie? Jest ok czy potrzebna ta tuleja? Jest dobrze. Gdybyś założył dystans być może byłoby za blisko chłodnicy, a może nawet wentylator ocierał by o chłodnicę...
Wyrwiesz tuleje to zobaczysz ile gruzu zostawiła woda. Tylko jak przejdziesz na płyn to albo odkamienianie chłodnicy albo nowa. Płyn po paru tygodniach ruszy kamień z chłodnicy i zacznie krążyć po układzie zatykając co się da najczęściej samą chłodnice.
Silnik jest z 30-ki i do filtra bączka można chyba jedynie sitko kupić. Jeśli się tylko nie obraca to magistrala jest zasilana w olej jest on jedynie niefiltrowany. Można bąka zamienić na Pełnego przepływu sa dostępne przystawki z tym że nie ma w niej dodatkowych wyjść na chłodnice oleju. Jeśli mnie pamięć nie myli w podstawie bąka powinien być wkręcony...
Po zwarciu przewodu czujnika z masą wskazówka się wychyla maksymalnie. Instalacja sprawna. Chłodnica nie parzy.
dzięki czyli wentylator powinien wciągać powietrze przez chłodnice , a u mnie w ursusie c 330 dmucha na chłodnice więc mam żle założony wiatrak
Kranik trzeba odkręcić, a otwór po nim przetkać i spuścić płyn, a cały układ kilkukrotnie przepłukać wodą. Jeżeli przed zalaniem płynu układ nie był odkamieniony i przepłukany, to mogły się wytrącić różne substancje nie tyko kamień, ale i rdza, składniki płynu itd. Do tego trzeba sprawdzić działanie termostatu i pompy wody, umyć oczyścić chłodnicę.
Mam małe pytanie czy do silnika 1.9 D polonez wystarczy chłodnica od poloneza 1.6 w benzynie czy ten silnik na tej chłodnicy nie będzie się grzał??? Czy lepiej zastosować chłodnicę z URSUS C-330 lub C-360.
W ciężkich ursusach jest chłodnica oleju przekładniowego, znajduje się przed zwykłą chłodnicą. Często użytkownicy po jej awarii zwierają węże do niej idące i jeżdżą dalej, sprawdź, czy może czasami nie siadła pompka napędzająca tą chłodnicę i drożność węży.
Jeśli i tak chcesz odkamieniać cały układ, to zobaczysz czy po tym procesie chłodnica będzie przeciekała czy nie.
Najlepsza jest soda kaustyczna , tylko z nią nie przesadź bo poleci Ci chłodnica. A jeśli chodzi o tam ten środek to może i pomaga ale czy zabezpiecza to w to wątpie , . :| :|
Nawet jeśli nie ma termostatu to wody nie będzie wcale wyrzucać, jeśli jest, a niesprawny, to silnik będzie się gotował. Wyjmij go całkiem, jesli nadal będzie źle, to albo zabita kamieniem chłodnica, albo pęknięcie tulei.
Najlepiej to ustaw chłodnice pionowo i zmierz ile masz do mocowania. Następnie wykonaj taki uchwyt. Uchwyt ten oryginalny, mogę zmierzyć ale dopiero w poniedziałek, i podać wymiary.
Pompa z korektorem dawki jest do silników turbo, czy przeróbka się opłaca policz sam. Do tego co wymieniłeś jest inny zbiornik paliwa, chłodnica, filtr powietrza
Moim zdaniem wystarczyło zamontować przekaźnik i bezpiecznik na zewnątrz skrzynki narzędziowej, JD też ma tak zamontowaną elektrykę na silniku. Tyle że w starej instalacji elektrycznej jest tam montowany sygnał dźwiękowy, w nowym typie instalacji elektrycznej (C-330M z minusem na masie i światłami awaryjnymi) sygnał był montowany w masce przed chłodnicą.
Witam/ Mam takie pytanie do wszystkich mam zamiar kupić chłodnice bo zaczyna kapać z niej, moje pytanie jaką chłodnicę kupić 3 czy 4 kanałowa?
Aby w C-330 zamienić przewody gumowe to trzeba się nieźle natrudzić, więc myślę że to nie wchodzi w rachubę. Zapowietrzony układ też odpada bo sam bez problemu się odpowietrza i to zaraz po zalaniu wodą. Z takimi objawami w C-330 nigdy się nie spotkałem. Jeszcze pytanie, czy wskaźnik temperatury właściwie wskazuje i czy w ogóle woda się gotuje czy nie?...
Pamiętam jakim szokiem było przestawienie się kierowców z Autosana gdzie temp.76°C na Daily II gdzie 103-110°C a w dodatku brak czujnika na chłodnicy. :D
Pierwszy to ten od strony chłodnicy?
Temperatura -6 utrzymywała się na szczęście tylko chwilowo i woda w bloku nie zdążyła całkowicie zamarznąć by zwiększając swoją objętość rozsadzić blok itd. Do tego potrzeba trochę więcej czasu, w pierwszej kolejności zamarza gumowy wąż przy chłodnicy, chłodnica, a dopiero potem blok. Tak jak kolega wspomniał sprawdź ubytki i wycieki wody podczas pracy,...
Miałem podobnie, dwa razy zmieniałem uszczelki pod głowicą bo też myślałem że przedmuch jest, a wystarczyło chłodnice umyć, bardzo słabo oddawała ciepło.
Z autopsji wiem, że nawet mosiężny zawór zwrotny ulegnie zniszczeniu pod wpływem temperatury gdy sprężarka będzie chodziła ciągle przez dłuższy czas. Najlepiej jest zastosować sprężarkowy zawór zwrotny lub pomyśleć nad chłodnicą.
Kombinujesz trochę, nagrzewnice mają w porównaniu do chłodnicy dość małą wydajność. Robił bym solidny blok na frezarce gęsto żebrowany, najlepiej jak w blokach CPU z doprowadzeniem chłodnej wody na środku i odbiorem po bokach. Do tego pompa CO z dużym przepływem i chłodnica samochodowa, ale szukał bym mosiężnej, aby uniknąć problemów związanych korozją...
Trochę offtop, ale dlaczego praktycznie zawsze właściciele ursusów zawzięcie lali do nich wodę, zamiast płyn z niską temperaturą krzepnięcia? Względy techniczne, czy ekonomiczne? Najtańsze 10 litrów petrygo to koszt ok 60 zł... Leją wodę, bo jak miałbyś po 2-3 litry dolewać co dzień bo wywali w powietrze bo w lato jest +35*C, a chłodnice w ursusach...
Wymontuj termostat, włóż go o naczynia z wodą i podgrzewaj na kuchence. Mierz temp przy jakiej się otwiera. Jeśli temp. jest prawidłowa to możliwe, że był źle zamontowany, nieszczelny i przepuszczał płyn na duży obieg. Dopóki termostat się nie otworzy chłodnica nie powinna się rozgrzewać.
Witam. Mam problem... Po jakiejś chłodniejszej nocy wywaliło mi brogi na głowicy (oba od strony chłodnicy i od strony zbiornika) i pękła lekko chłodnica. Brogi wymieniłem i było ok. Dziś było - 3 stopnie a że wody miałem niewiele chciałem jej dolać i zaczął się problem. Nie dość że lałem i lałem to jeszcze szybciej niż chłodnica napełnił się... silnik....
o ile dobrze mi wiadomo chłodnica oleju też będzie potrzebna, mam rację ? Musiał byś dać wymiennik pod filt oleju. W 60 tce jest 10 litrów oleum więc z chłodnicą możesz sobie odpuścić na wstępie bo olej oddaciepło do wody.
Znajdź zakład naprawiający chłodnice to Ci to wlutuje za przysłowiową flaszkę. Wymiana starej chłodnicy jest zbędna (nowa pożyje max kilka lat)
A ja swoją teraz 35-letnią LUTOLĄ 65W oprócz normalnych prac lutowniczych polutowałem chłodnicę od ciągnika URSUS C-330. Śmieszne trochę, ale udało się ( nie było nic innego pod ręką, a ciągnik musiał działać ). Było to w roku 1982 - miała wtedy 5 latek. Lutowanie trwało NON STOP ok.2 godz.( było już czuć, że to jest jej koniec ). W pewnym momencie...
Witam, 1. Wyjeżdżasz na dwór, spuszczasz wodę z chłodnicy. 2. Odkręcasz dwie śruby mocujące maskę M 12, i ściągasz maskę. 3. Poluźnij objemki na wężach, po jednej stronie wystarczy,lekko ruszasz. 4. Odkręcasz dwie śruby M 10 ze spodu chłodnicy, jedną śrubę z głowicy i wyjmujesz chłodnicę na bok, powoli ,żeby węże się nie rozwaliły ze starości. 5.I masz...
Jak dasz nie więcej jak 0.2-0.3 bara i dodasz chłodnice oleju to będzie dobrze.
Jak się nie gotuje to prawdopodobnie wszystko jest ok ale jeśli chłodnica robi się ciepła po 500m to termostat zapewne jest zepsuty - wymienić.
Mimo wszystko sprawdz czy spaliny nie dostają sie do układu chłodzenia. Bombelki w chłodnicy, wyrzucanie płynu, smród spalin z chłodnicy.
ta stara chłodnica była dobra do momentu wypadku (uderzył w nią dyszel i dziura sie zrobila) na przednim zaczepie był zapiety wozek i wyskoczył bolec PO tej sytuacji została wymieniona chłodnica i pompa a dopiero inne rzeczy bo nadal sie grzał
Tak dla sprostowania bo jakoś nikt nie zwrócił uwagi. Podciśnienie nie powstaje w bloku silnika w układzie chłodzenia gdy dostają się do niego spaliny a już tym bardziej podciśnienie nie jest wstanie wyrzucić wody z chłodnicy.
Jaka chłodnica ile rzędów i rurek w rzędzie przydało by się ze 120 ile śmigieł ?Temperatura ma się szybko podnosić i utrzymywać 75, 80 do 90 stopni .
Wniosek taki że jak raz na tydzień w sezonie przedmuchujemy chłodnicę tak przedmuchajmy tez alternator
wpsowa nie bidul tylko pomyśl. Sciągnij koło pasowe z prądnicy i załóż do alternatora , na 99% pasuje , chyba że kupisz jakiegoś wynalazka z syfilisem lub nietypową ośką. I nie szpanuj paska za bardzo bo pompa wodna klęknie i masz chłodnice do wymiany.
Pierw bym naciągnął pasek klinowy napędu pompy chłodzenia potem sprawdził chłodnice jak tam z kamieniem pozostał by czujnik wskaźnik temperatury i termostat.
A nie ma w tym silniku przypadkiem wymiennika ciepła olej/woda jak w dużych zetorach/ursusach?
Witam Właśnie patent ze świecami od c-330 zrobiłem przy c-360/4011 tylko że 2 sztuki. Gwint to M18x1,5 dokupiłem nakrętki bez problemu (cena 3zł za 2szt) tam gdzie świece. Włączanie "manualne" przez kabel na plus póki co. Świece umieściłem w rurze od filtra (nad chłodnicą).
ale wydaje mi się że zbyt mocno przydławimy w ten sposób mały obieg. No tak zakamienioną nagrzewnicą z pewnością. A mały obieg to pompa, blok, głowice, kolektor, łącznik gumowy, termostat i wzależności od temperatury chłodnica lub pompa z powrotem.
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
Witam. Masz większy szlam w chłodnicy niż ja u siebie w c360 po pęknięciu bloku. Ja u siebie blok skleiłem klejem dwuskładnikowym i następnie zastosowałem dwa proszki uszczelniające do chłodnic. Od tamtej pory cisza ;-) Co do twojego problemu to prawdopodobnie kupiłeś pęknięty blok z mikropęknięciem lub po niefachowym klejeniu. Obejrzyj dokładnie blok,...
Witam mam problem z chłodnicą, dociera do niej powietrze. Niewiem czy to wina uszczelki czy może czegoś innego. I ewentualnie jak to naprawić?????
Tak jak wyżej kolega napisał, woda nie ma prawa przepływać przez chłodnicę kiedy obieg jest krótki właśnie po to jest termostat. :D
Witam, Jaki w miarę tani i dobry płyn polecacie, do tego ciągnika. :D Chłodnica jest teraz odkamieniona i chciałem zalać go płynem tylko jakim. :?: Pozdrawiam. :D
Jak się domyślam ciągnik masz zalany wodą a nie płynem więc najprawdopodobniej może to być to. Druga sprawa to słaba pompa wody która nie da rady nagnać obiegu lub niedogrzany silnik(termostat uszkodzony). Witam również. Odkąd mam ten ciągnik jest zalany płynem chłodniczym. Chłodnica jak i termostat nowe, nie ma opcji, że jest coś zawalone kamieniem.
Z tą wymianą chłodnicy to tylko ostateczność. Widziałem macherów którzy trudnią się oczyszczaniem z kamienia i naprawą chłodnic. Dziurawą chłodnicę zawsze można próbować poratować, chyba że ziobra już skorodowały.
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Ale dostałeś na wymianę czy cię swoją zregenerowali, też mam to zamiar uczynić w najbliższym czasie. A do uszczelki jeżeli byłaby zużyta to nie mieszałby się olej i ropą i uciekała by taka maź wraz z czarnym dymem, a u mnie jest biały, również olej szedłby do chłodnicy.
Najlepiej dać powrót miedzy pompą a chłodnicą,jak dasz między termostatem a pompą to będzie zakłócał prace termostatu .
U mojego taty wytrzymał 9800 od nowości do zatarcia sie panewki głównej, tej od koła zamachowego. Przyczyna, pewnie już duży luz bo inne były czerwone, ale gorący i stary olej zrobił swoje. Z chłodnicą oleju jeszcze by pochodził. Moje pytanie do was: jak uruchamiacie taki silnik po remoncie?
Z tym masłem to przesada ale jeżeli masz podejrzenia to zalej chłodnice do pełna i obserwuj taflę na gorącym silniku[termostat będzie wtedy otwarty]
E no bez przesady z tymi pochyłościami. Płynu w chłodnicy wystarczy tyle by były przykryte żeberka. Nie jesteś wstanie tak pochylić ciągnik żeby wylała się z tego powodu woda nawet gdyby korka nie było w ogóle. Jeździłem w górach 10 lat. Aleś namieszał z tym ciśnieniem. Dobrze myślisz ale się zakręciłeś. Pierwsza sprawa to płyn ma wyższą temperaturę...
No i po problemie z góry chcę wszystkim podziękować za dobre rady.Dzisiaj kupiłem 3 nowe przewody włożyłem je w tą gumę zarobiłem nowe końcówki i założyłem.Zauważyłem też że kostka pod maska mogła stykać się z chłodnicą dlatego obizolowałem ją i skręciłem i działa.Proszę o zamkniecie tematu
Pękniete bloki najlepiej naprawia się preparatem cx 80 do spawania na zimno. Spoina jest mocna i szczelna jak porządny spaw.
bardzo możliwe że na wolnych obrotach silnik się nie nagrzał czujnik temperatury wymienię bo ten zwykły do o kant du.... Wytłuc chłodnica jest u góry gorąca a na dole zimna wskazuje że termostat nie otworzył się Dodano po 3 bardzo możliwe że na wolnych obrotach silnik się nie nagrzał czujnik temperatury wymienię bo ten zwykły do o kant du.... Wytłuc...
Witam, zrobiłem remont silnika Ursusa C-360 i założyłem termostat, chciałbym się dowiedzieć przy jakiej temperaturze się otwiera żeby woda krążyła w chłodnicy. Obecnie ciągnik w sobotę pracował 2 godziny na biegu jałowym bo jest na dotarciu i się nie otworzył, chłodnica była u góry ciepła na dole zimna dodam że zalany płynem. Dziś jeździłem ok 1 godziny...
Panowie zalałem dziś chłodnicę, kiedy woda weszła do bloku od razu wszystko momentalnie wylało się spod miski, nie było żadnego kapania po prostu woda luzem zleciała 😐
wiesz jaki był powód pierwszego zagotowania i napisz co sprawdzałeś może chłodnica jest zabita, w jaki sposób stwierdziłeś ze nie jest to uszczelka, masz założony termostat jeśli tak to czy działa on poprawnie
Nie musisz całkiem zdejmować pompy. Zdejmujesz tą pokrywkę rozrządu, potem masz zamontowane koło zębate na trzech śrubach, do ustawienia początku wtrysku. Jeśli wszystko jest ok z tym to zaznacz sobie na kole i na pompie znaki np. przecinakiem, masz tam niby zera zaznaczone, ale to jest tylko tak umownie zaznaczone dla silnika bez "luzów". Zdejmujesz...
Uszczelka pod głowicą.
A dolna cześć powinna być podłączona do dolnej części chłodnicy ? czy jak ? A jak powinno wyglądać zasilenie wodą, U mnie z silnika wychodzi wąż i bezpośrednio zasila chłodnice od dołu. Jak tutaj to podłączyć ?
Normalna kolej rzeczy: odłożone nieuchronnie osady uszczelniają drobne nieszczelności. Nie jest to technicznie poprawne ale się sprawdza - do pewnego stopnia silnik nie cieknie. Po wlaniu "za dobrego", czyli mającego zdolności myjące, oleju - następuje wymycie osadów i wycieki. Można narzekać, że jak cieknie to przecież znaczy że jest dziura i co to...
tak tylko pierwszego dnia rozebrałem głowice spusciłem olej i zalałem chłodnice wodą i na nastepny dzien patrzyłem i było tyle samo wody ile dzien wcześniej chyba że może pod cisnieniem gdzies ucieka albo głowica
Witam Podejrzewam pęknięcie tulei cylindrowej.Taki przypadek miałem w ostrówku.Chociaż uszczelki pod głowicą nie wykluczam.Olej pojawiał się w chłodnicy po rozgrzaniu silnika.
Ile miałes tego mrozu 12 stopni? to dziwne,że wszyscy uczepili się bloku,który może pęknąć na końcu,chłodnica jest cała?,może pęknąć głowica przy gnieżdzie zaworowym,albo przegnite zaślepki przeciwmrozowe,poczują trochę mrozu i lecą,najpierw sprawdż ściągając głowicę,bez paniki,to tylko 1 godz. roboty
Witam W ciągniku Ursus C-330 z roku 1985 ciągle ubywa wody w chłodnicy przy braku widocznych wycieków. Wymieniłem chłodnicę (już była bardzo stara i zabita kamieniem), pompę wody oraz obudowę termostatu z nowym termostatem. Również w tym przypadku ubywa woda z chłodnicy. Ciągnik z pełną wody chłodnicą stał z jeden miesiąc bez ruchu i woda zeszła tak...
Strasznie kombinujesz. Dawki paliwa nie zwiększysz o 30% bo różnica pomiędzy wolnossącym a doładowanym w dawce to bez turbo 16-16,5 cm na 200 cykli silnika a doładowany 17-18,2. Przyrost mocy o 30% też nie wiem po co skoro nawet w oryginale takiego nie uzyskali. Dla przykładu znów posłużę się mtz-tem. Silnik wolnossący ma 80 koni a ten sam doładowany...
Chlodnica jest z Ursusa 330 więc chyba okej? Dodano po 19 A jeszcze jedna sprawa, uszczelkę pod głowicą montować na silikon czy na sucho?
W R7 i w R11 lutowałem swoją lutownicą 250 W o grubym grocie i dawało radę bez problemu. Chłodnice mosiężne oraz rynny też lutowałem i ciepła wystarczało jak najbardziej/ Ale to lutownica była jeszcze z czasów PRL. więc dużo lepsze wykonanie niż CHRL. :|
no to trzeba było od tego zacząć
Otworek w termostacie służy po to żeby była wymiana zimnego płynu na ciepły wokół termostatu w czasie gdy jest on zamknięty. I po części odpowietrza układ po zalaniu płynem. Zalać chłodnicę do pełna, zapalić ciągnik, dać mu pochodzić trochę i szukać bombelków powietrza, spalin, a na początku pracy szybko rosnącego poziomy płynu. Te objawy świadczą o...
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
Witajcie. Ostatnio podłączyłem swoją T5 pod kompa z jaltestem i pojawiły się następujące błędy W body 063E 021A Oby dwa na czerwono Natomiast w ecu P1654 P0304 Te są na szaro. Przyznam że od pewnego czasu auto rano po odpaleniu chodzi jak stary Ursus, szarpie i lekki niebieski dymek. 4 pompowtrysk i 3 były wymienione, świece również, wałek rozrządu...
Witam i proszę o pomoc. Zapomniałem spuścić wodę z Ursusa c330, woda zamarzła i rozwaliła chłodnicę oraz wypchnęła zaślepki znajdujące się w głowicy. Chłodnicę skleiłem, zaślepki posmarowałem silikonem i wbiłem. Ciągnik odpaliłem i wlewałem wodę do chłodnicy. Woda wymieszała się z olejem i wszystko wybiło górą z wlewu oleju. Spuściłem wszystko z miski...
Szóstki są produkowane jako akumulatory rolnicze w starej technologii plyt ołowianych. Tak że można się spodziewać ponadnormatywnej trwałości. Jeśli nie stoją miesiącami nie doładowane to zgodzę się że 10 lat norma trwałości, a i więcej. Aku 12V to w większości samochodowe i zabijają je wstrząsy. Pamiętacie problemy aku montowanych przed chłodnicą w...
niemartw sie nic nie będzie mi w c 4011 też sie kiedyś zawiesił i przegrzałem .poczekałem aż ostygnie dolałem wody i heja dalej i nic sie nie stało silnik do dziś chodzi a jeśli chodzi o temp to zgadzam się z innymi że ma tendencje do niedogrzewania i chłodnice przysłaniam gazetą :D żeby temp. na zielone weszła bo niemam żaluzji
Witam posiadam Ursusa 1201 i od dawna nie chce odpalać gdy jest ciepły, więc zabrałem się za naprawę wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo wywalał wodę przez chłodnice i rzeczywiście miał wydmuchaną przy 3 tłoku teraz już jest dobrze, dałem pompę wtryskową do sprawdzenia i jest dobra, wtryski są sprawdzone i tylko jeden delikatnie podlewa, zawory ustawione...
Witam, Panowie proszę o pomoc/poradę bo nie ma tego opisu w katalogu i w sieci. Zakładając nowy termostat do C-360 czy jakaś tam uszczelka też ma być? nie mówię o tej pod pokrywkę górną obudowy termostatu ale pod sam termostat. Dlatego pytam bo po skręceniu on sobie delikatnie "lata" w obudowie góra-dół, czy tak ma być? czy dlatego podczas zwykłej jazdy...
Taka chłodnica to chyba szału nie zrobi. Równie dobrze mógł by z miedzianej rury uwinąć esy floresy i wstawić przed chłodnicę. W większej średnicy olej popłynie wolniej więc i czasu na oddanie ciepła będzie więcej. Albo płytowy wymiennik ciepła założyć niewielki trochę ponad stówkę kosztuje i nieźle robotę robi. Ja tam u siebie ruszał tego nie będę...
Łatwiej i przyjemniej ci będzie ją zdjąć jak odkręcisz chłodnicę, bo będziesz musiał się męczyć, a tak będzie ci prościej. To przecież tylko 3 śruby, i węże. :D (jakas instrukcja,zdjecia) Powinieneś poradzić sobie bez tego. :spoko: Pozdrawiam.
Witam mam taki problem w moim Ursusie c 360 gdy jest zakręcony korek od chłodnicy to nie moge go odpalić bo nie ma siły zakręcić rozrusznik a gdy odkręce korek wtedy moge go odpalić .
Możliwe że termostat zablokował się w położeniu otwartym i silnik cały czas pracuje na dużym obiegu płynu przez chłodnicę. Zdemontuj termostat i sprawdź czy grzybek znajduje się w położeniu zamkniętym (na zimnym silniku tak powinno być), możesz też włożyć termostat do wrzątku i sprawdzić czy grzybek zaworu otwiera się i zamyka płynnie bez zacięć w reakcji...
Witam. Chciałbym zrobić coś takiego, nie wiem czy fachowo to określiłem w temacie ale chodzi mi o mały podnośnik hydrauliczny z jednym albo dwoma siłownikami (nie "tur" ładowacz i tp.) z przodu. W sieci widziałem kilka takich konstrukcji do 30stki, ale brak jest informacji. http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/ima...
Wtrace dwa grosze rozmawialem krotko z gosciem co uturbil c-330m dal turbine od starego golfa i interculer bardzo mały ale potężny wiatrak 12v na nim. Koleś mówił ze musiał przestawić kąt wtrysku . Ogólnie ładnie mu to chodzi i jeszcze fajniej wygląda . Ja to widzę tak jeśli masz silnik ciągnika np: 4 litry pojemności skokowej i max obroty 2500 to dajesz...
Widzę u kolegi to samo co u Mnie. U Mnie też wypchneło jeden koło termostatu brok, z tyłu drugi przy baku, ale tylko jeden i dwa na górze głowicy. Odpalałem traktor i chodzi w porządku i woda także na szczęście do oleju mi nie poszła. Pozakładam nowe broki i będzie okej. Mam nadzieje, że chłodnica i pompa wody żyje, bo nawet nie chce myśleć, że głowica...
Witam Chciałbym sobie kupić pompę hydrauliki siłowej wraz z multiplikatorem - potrzebuje używać jej w 2 różnych ciągnikach do 2 różnych celów. Pierwszy ciągnik to claas z 2013r (olej utto 10w30) wraz z wiertnicą ziemną hydrauliczną (zdjęcie poniżej) - ,drugi to ursus c360 (olej hipol 80w90) z TURem 3b. Chce pompy używać zamiennie do tych 2 celów, a...
a chciało mi się, chciało...mało komu się chce tak jak mnie... a widzisz tam jakieś informacje o obrotach jakie mogę stosować? Dodano po 7 To po co robiłeś remont jak nie zamontowałeś termostatu? A przejmujesz się docieraniem Kolego, termostat ma istotne znaczenie dla trwałości silnika, a skoro go nie masz i nie masz zamiaru założyć to nie przejmuj...
ok sprawdze gregor33315 może i masz racje bo luzów nie ma Dodano po 6 ale o jaki wydech ci chodzi który będzie mokry Dodano po 14 ale jak wymontowałem chłodnice ,pompe wody ,i osłone od rozrządu i gdy go odpalam to słychać za 3 odpaleniem nie słychać i co to by było możliwe że ciecz się tam dostala i stuka
Weź kogoś co się na tym zna - sądząc po terminie awarii w ciągniku została woda na zimę ew spuszczona tylko z chłodnicy a w bloku pozostała
ursus chłodnica ursus korek chłodnica chłodnica oleju ursus
błąd klimatronika ustawienie anteny warszawa toyota avensis odpalać
niszczenie dysku zmywarka bosch czyszczenie płaszcza
Koszt remontu silnika Volvo V60 D5: szczegóły i porady Jak uruchomić Mercedes W212 E250 z awarią emulatora?