prawdopodobnie pada ci zawór chłodzenia tłoków , jak masz jakąś diagnostyke to sprawdź jakie jest ciśnienie oleju chłodzenia tłoków , przy obciążeniu min 1 bar. Ewentualnie czujnik, aczkolwiek jesli tylko pod górke i przy przyspieszaniu to obstawiam zawór.
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Juz wiem co się dzieje czujnik chłodzenia tłoku do wymiany dzięki bardzo za wskazówki
Dziękuje za pomoc wymieniłem zawór chłodzenia denka tłoków
Pękały w starszych, nowe już nie pękają. Coś było nie tak z chłodzeniem tłoków.
Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków. Było szukajkę polecam:[url=https://www.elektroda.pl/rt...
Panowie Ten niby termostat to jest zawór sterowania ciśnieniem oleju podawanego do chłodzenia tłoków,nie jest on rozbieralny koszt nowego ok 600zł.A czujniki ciśnienia są standardowo mokre od oleju tylko i wyłącznie wymiana na nowy.
Ale biedny ten kompresor. Silnik powinien być chłodzony. Czy przypadkiem obudowa nie jest tak wyprofilowana że oprócz chłodzenia tłoku chłodzony jest również silnik?
Gdzie szukac przyczyny ? W instalacji elektrycznej zaworu chłodzenia tłoków. Z tego co pamiętam jest na bloku filtrów.
Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie oleju nie osiągnie 6 bar lub na rozgrzanym spadnie poniżej 1 bar pompa do wywalenia, oczywiście gdy wszystkie inne rzeczy odpowiedzialne za utrzymanie ciśnienia są w porządku jak panewki, czopy wału, wałka, itd. Warto jeszcze sprawdzić te zaworki od natrysków do chłodzenia tłoków. Często w tym silniku ciśnienie...
Może zamiast wymieniać pompę to lepiej ją rozebrać i sprawdzić. Będziesz miał miskę zdjęta chcesz robić sam to sprawdź wszystkie panewki od wału i korbowodów. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź panewki wałka rozrządu. W podstawie filtrów masz zawór chłodzenia tłoków i termostat olejowy. Dla porównania ciśnienie oleju na zimnym silniku, na wolnych obrotach...
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
SID85Zawór chłodzenia tłoków SID32Układ sterujący wylotem zaworu upustowego SID18Zawór spustowy wody w paliwie PPID122Stan hamulca kompresyjnego VCB MID 144 PPID 3 Wyjście, przekaźnik rozrusznika Ten ostatni pewnie od odpalania na krótko. Odłącz w/w elementy, żeby sprawdzić który pali bezpiecznik. Zacznij od zaworu na postawie filtrów oleju. To ten...
Zdaje się że masz cała góre od td bo te węże są połaczone jak w fabrycznym td. Kolektor ssacy od td czy wolnossącego? Jeżeli faktycznie okaże się ze góra jest od td to tam są pewnie róznice konstrukcyjne w stosunku do wolnossacego i tak bezkarnie pomp nie zamienisz. To samo moze być z blokiem, inny stopien sprezania nie mowiąc już o chłodzeniu tłoków....
Powiedz jak brak smarowania i chłodzenia? Normalnie. Rozbryzgowo rozprowadzany olej smaruje i chłodzi tłok. Ja sądzę że jest wadliwy wał, bo po jego założeniu, wszystko sie pieprzy, A na czym ta jego wadliwość ma polegać?
Olej na dużym skłonie potrafi tak spłynąć że korbowody czy przeciwciężary walą w lustro olejowe tworząc taką mgłe olejową że żaden przedmuch takiej nie wytworzy Tam gdzie silnik przystosowany jest do pracy przy przechyle, istnieje coś takiego jak blenda - osłona oddzielająca lustro oleju w misce od wirującego wału. A rozpylona mgła będzie tam i tak...
Sposób ten znany jest już od czasów II Wojny Światowej! Niemcy stosowali go już w swoich samolotach aby zwiększyć moc silnika, którego sprawność w ten sposób wzrasta! Więcej informacji nt. znajdą Państwo w Internecie. Niemcy już 70lat temu wiedzieli, że wtrysk wody (Water Injection) stosuje się w celu lepszego chłodzenia tłoków, aby silnik się nie...
Zapewne przegrzany w upały i się zatarł (mogło nawet tłok połamać). Wodę w chłodnicy miał; czy chłodzony powietrzem?
Tłok nie ma w zasadzie żadnego źródła chłodzenia. Styk z cylindrem jest praktycznie żaden, niby olej natryskiwany od spodu tłoka go chłodzi, ale też cudów nie ma. Jedynym sposobem chłodzenia denka tłoka jest wtryskiwane na niego paliwo, i w niektórych przypadkach warto wykorzystać każdą możliwość by ten tłok schłodzić. Nowa technologia nam się tworzy....
pomógł proszek uszczelniający Oj nie pomógł, nie pomógł. To najgorsze świństwo jakie można dodać do układu chłodzenia. Do tego kamień z wody zamiast płynu i kłopoty gotowe. Przed uruchomieniem, sprawdzić dokładnie układ chłodzenia. Chłodnica czy drożna... I nie wystarczy, że będzie woda leciała z góry na dół. Ma lecieć prawie bez oporu.
Witam. Jeśli nie ładuje akumulatora może być uszkodzony moduł - regulator napięcia, albo ma zły kontakt na wtyczce - moduł powinien być przykręcony do ramy w okolicy sztycy pod przednią owiewką - nie wiem jak go sprawdzić - miałem zepsuty w AY50, ale sprawdzałem podmieniając na dobry- sprawny. Czy po uszkodzeniu oryginalnego tłoka sprawdzałeś sprzęgło...
Azot jest potrzebny do chłodzenia komory spalania(bloku, głowicy i tłoków).
Witajcie . Czy jest jakiś magik co zna dobrze te silniki i pomógł by mi wyjaśnić temat smarowania w tym silniku? Moje pytanie jest odnośnie zaworów dopowiadających za smarowanie podzespołów . Z tego co wiem są dwa jeden duży metalowy drugi mniejszy i górę ma plastikową jeden wiem ze odpowiada za chłodzenie tłoków a drugi ?za co on jest odpowiedzialny...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Myślę, że sprawność też by poprawił odpowiednio skonstruowany tłok mieszający. Mianowicie powinien on być zbudowany z dwóch krążków metalowych ( dobrze by było żeby powierzchnia zewnętrzna tych blach była jak powierzchnia np. papieru ściernego granulacji 40 ) pomiędzy którymi byłaby warstwa izolacyjna. Chodzi o to żeby ten tłok mieszający był kondensatorem...
Czy skutecznie odpowietrzasz układ chłodzenia? Pęknięty wąż chłodzący nie ma związku z tłokiem, ale tłok z wężem już ma. Czy tryskacze na denka tłoków są drożne?
Chcesz to utubiać? jeżeli nie to nie widzę sensu chłodzenia denek.
W mojej scani po naprawie chłodnicy oleju wpadł poprok i zatkał dyszę chłodzenia tłoka co skutkowało zatarciem tłoka i pęknięciem tulei
Jak się topią kanty to od temperatury, na pewno od strony kolektora wydechowego. Jak pierścienie nie są zapieczone to trzeba sprawdzić owal tulei i chłodzenie. Przy wyciąganiu tłoków sprawdzaj jak są ustawione zamki na pierścieniach.
Cóż, definitywnie nie znam się na silnikach :) Tu masz tabelę moc i temperatura. O, a to ciekawe. Zwiększając moc w pewnym momencie temperatura spalin i tłoka zaczyna spadać. Czyżby wynikało to tylko z tego że więcej ciekłego paliwa o stosunkowo dużym cieple właściwym chłodzi wszystko? No i nigdy nie brałem pod uwagę tego że mieszanka chłodzi tłok,...
Zatarłeś silnik:( Chociaż, może to i lepiej... Jeśli nie wiesz co zrobiłeś, to znaczy że jeździsz od niedawna i to bardzo szybko jak na takiego bzyka. Czeka cię remont, web69 odpowiedział ci co masz zrobić aby zdiagnozować usterkę. W najlepszym wypadku tłok i cylinder, w gorszym również wał może być lekko zatarty. To pukające to albo połamane pierścienie...
Skoro wynik na obecność spalin wyszedł negatywnie to jak może dostawać się płyn na tłok? Przecież w układzie chłodzenia jest mniejsze ciśnienie niż na tłokach więc powinny pojawiać się pęcherzyki układzie i powinny twardnieć węże od układu chłodzenia.
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Docierałeś go po zmianie cylindra czy od razu ogień ? Stawiam na pierścienie, tłok lub regulacja gaźnika tam niema co innego się zepsuć. Masz chłodzenie cieczą lub olejem wraz z chłodnicą ? Kolega miał zumico gr 500 i dosyć je katował, motor przeżył 4 silniki z czego z 15 razy zmieniane cylindry a tłoki i pierścienie... z 40 razy zmianiał.
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
I panowie jaki powinien być luz tłoka w cylindrze bez pierścieni bo u mnie jest 0,5mm. A jak to zmierzyłeś? Tłoki w sprężarkach nie są proste i nalezy je mierzyć w płaszczyźnie prostopadłej do osi sworznia w odległości 2 mm od spodu tłoka. Następnie zmierzyć średnicówką cylinder i obliczyć ile ma luzu. Co do luzu to różnie podają, kwestia chłodzenia,...
Jeżeli denka tłoków są chłodzone olejem od dołu to jak nie ma wysokiego ciśnienia oleju to tłoki nie są chłodzone.
Golf 90 ma rację. Dwusuwa smarowanego mieszankowo nie należy docierać przy hamowaniu silnikiem. Siły tarcia duże, smarowanie żadne. Ja dwusuwy chłodzone powietrzem (simson, mz etz) docierałem tak: - montaż zespołu tłok-cylinder dość obficie na olej - mieszanka 1:30 - po pierwszym odpaleniu i lekkim nagrzaniu na postoju krótkie przejazdy (kilkaset m)...
Mogą być różne objawy. 1. Zwieksza się ilość oleju lub płynu w układach (więcej płynu ->mniej oleju lub mniej płynu ->wiecej oleju) przy czym oba będą przybierały szary kolor o papkowatej konsystencji wynikajacy z przenikania jednego do drugiego) 2. Zwiększanie się ilości tylko płynu chłodniczego i zapowietrzanie układu chłodzenia (wynika z przedostawania...
2003-2008 r - silniki Morini. Tłok może spuchnąć i po 50 km , nie ma różnicy ile przejedziesz , jeśli był źle dopasowany lub przegrzałeś skuter a masz chłodzony powietrzem to mógł oczywiście spuchnąć.
Bardzo dziekuje za odpowiedż.Wartość sprężania jest ale za mała. Podobno wlaśnie bs, czyli tłok chłodzony olejem z podwójnym dnem, odwrotnie jak w fl , ale wymiary identyczne.To prawda że zrobiłem to na pałe, ale facet sprzedając mi czesci, powiedział , że nie ma to wiekszego wplywu na sprężanie. A jaka musi być odleglość między tłokiem i cylindrem?
Nie będzie to działać. A to z powodu braku wyprzedzenia/opóźnienia w sterowania grzaniem/chłodzeniem. Domyślam się że to miało działać tak że jak lewa strona jest grzana a prawa chłodzona (tak jak jest teraz na rysunku), to tłoki będą się przemieszczać w lewo. A po przemieszczeniu zmiana. Ale niestety nie ma tutaj wyprzedzenia. To dość paradoksalne...
Boli mnie fakt, że po zdaniu auta na warsztat. Chłopaki zamiast sprawdzić układ chłodzenia, tak jak im mówiłem, że jest problem to pojechali na jazdę testową. To mnie zabolało. Nie wykonali naprawy tak jak im Zleciłem. Przez to mogło dojść do nadmiernego ponadnormatywnie rozszerzenia elementu wewnątrz silnika co doprowadziło w konsekwencji do uszkodzeń...
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
Zawsze jest taka szansa- nadmierne powerowanie, albo zamulanie, słabe chłodzenie i smarowanie.
Silnik pracuje równo, nie ma problemów z odpalaniem? Nie zawsze pojawia się olej w zbiorniczku jak jest uszkodzona uszczelka. Czasami są tylko przedmuchy do układu chłodzenia ale wtedy po dłuższym postoju są problemy z odpaleniem bo na tłoku siedzi płyn chłodniczy.
Ten silnik jest chłodzony cieczą, Ok. To dość oczywiste przy tych mocach. Jednak widziałem Hondę SR50 (o ile dobrze pamietam) "tyci ścigacz" woda i ...dziura w tłoku. Przyczyna: Simmering na wale. Przecież tak sobie ...gdybamy. Jak zwykle z resztą. :D
a czemu wczesniej tego nie bylo ? A na przyklad temu, ze jak byla nowa to sprezarka mniej "pluła" olejem, teraz jak tłok sie "wychodził" w cylinderku przepuszcza olej ktory krąży w ukladzie w wiekszej ilosci niz przedtem. Proste ;) Pozdrawiam
Ważna informacja jest taka, że po powrocie do domu powinna chłodzić. Małe szanse. Prawdopodobny wyciek czynnika chłodniczego przez nieszczelność. Możliwe, że wyciek jest połączony z zassaniem powietrza do układu. Opowieści o oleju uszczelniającym tłok można sobie między bajki włożyć. W czasie prawidłowej pracy ciepło sprężania rozgrzewa olej do ok...
Też tak myślałem,ale czy test by kłamał? Czy jeżeli kompresja dostaje się do układu chłodzenia to płyn na tłok nie? A silnik pracuje równo i bez problemu odpala.
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
kolego pod kolektorem ssącym jest uszczelniacz ,kolektor jest chłodzony wodą i dostaje się nad tłok pozdrawiam
Dziękuje za odpowiedź. Nie mam układu chłodzenia cieczą . Jutro spróbuje bez termestatu czyli bez elektro zaworu . Jeszcze jedno czy złej jakości olej ma wpływ na puchnięcie tłoka . I czy jak zmienił bym tłok na nowy to uzyskam różnice ? Z góry dziękuje
Witam. Miałem zdjetą miske i wszystko jesto ok. Wymieniłem zawór chłodzenia denka tłoka bo był mokry ale efektu nie ma. Na podstawie filtrów znalazłem jeden zaworek, taki grzybek ze spręzynkà bodajże na klucz 22 i też jest ok. Ma ktoś schemat podstawy do eev ???
bardzo obszerny katalog właściwie wszystkiego prócz blach i ramy, czyli od wycieraczek po rozrząd czy wydech http://ekatalog.motogama.pl/ekatalog Akcesoria / Inne Części do obsługi i napraw Filtry Linki Nadwozie / Kabina Nadwozie / Kabina-oświetlenie Paski napędowe / Rolki Przeniesienie napędu Silnik - Elektryka Silnik - Mechanizm korb.-tłok. Silnik...
Zwichrowany blok silnika,niekoniecznie pęknięty. Zbyt mała wydajność pompy wody. Woda w układzie chłodzenia zamiast płynu.(Niektóre egzemplarze silników które prawidłowo pracują na płynie,po zalaniu tylko wodą zaczynają wariować z temperaturą). Dodano po 5 Może być tak że przez noc , lub po dłuższym postoju płyn ścieka na tłok . Rano jak go zapalisz...
Chodził na obrotach 2600-2700 rpm 3h? Coś ty nim robił? Micha w dół i panewki do oglądnięcia. Z 60 jest taki problem że tłok jest słabo chłodzony (nie ma porządnego natrysku oleju na denko tłoka) główka korbowodu z tuleją smarowana tylko rozbryzgowo. Przy takich obrotach tłok puchnie (zaciera się w cylindrze czasem pęknie pierścień) oraz cierpi smarowanie...
Witam Kolego jak podłączysz komputer to sczytaj parametry czujnika temperatury układu chłodzenia, oraz parametrów przepustnicy i konta wyprzedzenia zapłonu
Choćbyś dał radiator 100cm^2 o wysokości nast. 10cm to i tak Ci niewiele to da, przy długim działaniu gorącym punktem będzie tak czy siak dioda, a temperatura wraz ze wzrostem odległości od diody na radiatorze będzie maleć. Diodę należy wpakować w standardową obudowę (np. fi12) Z ODPOWIEDNIO DOBRANĄ OPTYKĄ, taki zestaw należy wsunąć w klocek aluminiowy/miedziany...
Uzupełnienie i możliwy scenariusz zdarzeń: Pierwszy raz załatwił ją sąsiad, pracowała na złej mieszance paliwa z olejem. Zdarza się, mnie też się kiedyś zdarzyło. Cylinder i tłok wymieniony przez doświadczonego serwisanta, założony nóż, mieszanka podwójna dawka oleju Stihl różowego, popracowała kilka minut, zagotowała się i zatarła. Czy w serwisie dokonano...
Jeśli płyn przedostaje się wydmuchaną uszczelką do cylindra to odkręcenie korka nic nie zmieni. Nie dość że układ chłodzenia nie jest wstanie wytrzymać ciśnienia jakie wytwarza tłok sprężając powietrze w cylindrze to sam płyn ot tak w mgnieniu oka się z powrotem do układu nie cofnie chwile musi to potrwać. Książkowo korek wypuszcza nadmiar ciśnienia...
Popekane tloki miedzy pierwszym a drugim pierscieniem od gory patrzac. Traktor c330 Dziwna sprawa. Czym moglo to byc spowodowane? Czy ten problem wystąpił na jednym tylko tłoku czy więcej? Niezależnie od tego, przyczyn może być wiele! Oto one; - niektóre z nich mogły wystąpić w twojej maszynie: Pęknięte tłoki w silnikach wysokoprężnych są często spowodowane...
Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli. Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
Nie da się. Nie ta rama. Do tej ramy o ile jest to możliwe i ma mocowania do silnika 125cc . To można założyć cały większy silnik. 80cc można mieć, wymieniając cylinder,tłok,głowice. Ale bez wodnego chłodzenia.
Przeprowadzam obecnie remont sprężarki Aspa 3jw60 zamierzam wykonać następujące zmiany: 1 zamontować na każdym tłoku zawór zwrotny, 2 zmienić filtry powietrza, Wpadłem na pomysł żeby wykorzystać filtr powietrza od fiata 126p, zastanawiam sie tylko czy nie bedzie mały łacząc wszystkie doloty i wykorzystując jeden filtr?? A co do zaworków zwrotych to...
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
Tłok wytoczony z aluminium pasowanie na 3 setne nie wiem czy nie za mało ale docelowo będzie chłodzony cieczą więc może nie będzie puchł.
Jak jest dziura w tłoku w sprężarce to będzie przyczyną że silnik się grzeje? Czy będzie inna przyczyna?
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
Że wyrzuca olej to tutaj normalne, sprężarka z samochodu. Głowica chłodzona płynem, nie zauważyłem zaworu zwrotnego to ciśnienie jest stale na zaworach (tłoku) które nie są pierwszej młodości. Rodzaj oleju- od diesla bo od tego pochodzi sprężarka.
Śruba ma trzy zadania, transport granulatu, mieszanie, i sprężanie a co za tym idzie poprzez wzrost ciśnienia rośnie temperatura i w takiej postaci plastycznej, poprzez dysze i kanały w matrycy wtryskiwany jest do formy. Matryca posiada grzałki oraz chłodzenie wodne.
A tłok nie może przylegać szczelnie do cylindra z powodu, o którym pisałem. Poza tym gaz trzeba na zmianę ogrzewać i chłodzić - a tego nie da się robić szybko.
Zacieranie tłoka w tych silnikach to była częsta przypadłość. Słabe chłodzenie robiło swoje. Tłok raz przegrzany, spuchnięty nie trzymał wymiaru, był zdeformowany i zabielenie zaczernienia nie niwelowało tego, dlatego później szybciej łapał. Tłoki wyczynowe miały czoło tłoka tam gdzie pierścienie, mniejszy o setną wymiar, bo tam była największa temperatura....
Ok, kończąc przygodę z naprawą hondy, to okazało się, że uszczelka pod głowicą puściła i spaliny przedostawały się do układu chłodzenia. Poprzedni właściciel chyba dawał ostro w palnik, bo pierścienie były odbarwione, a cylinder porysowany, więc wleciał nowy tłok z oryginału i honowanie cylindra. Przy okazji płyny eksploatacyjne po wymieniane i chodzi...
Dlatego kolejny raz ci powtórzę jaka kasa tak regeneracja. Firma regeneracyjna się chyba przekwalifikowała z 1,9 TDI który można było naprawiać byle czym i byle jak a i tak to chodziło. Termostat otwiera się? Bo wygląda jakby łapało tłoki (albo brak chłodzenia albo zbyt ciasno pasowane tłoki/pierścienie, pewnie bez szlifu cylindrów).
Na biegu jałowym nie ma za dobrego chłodzenia. Trzeba było ją pogonić na obrotach ale bez obciążania. Wtedy ma dobre chłodzenie, a ciepła wytwarzania niewiele bo nie wykonuje pracy.
Dla potomnych dopisze, że ma wpływ na kondycję silnika, a dokładnie prawidłowe zużywanie się elementów tłok pierścienie tuleja. Be tej blaszki te elementy są źle chłodzone i się przegrzewają.
No to właśnie czasem motor może być bardziej nagrzany, czasem mniej. Tak może puchnąć tłok, co zwiastuje lekkie zacieranie się silnika. A on chłodzony powietrzem, no crossik czyli pewnie w palnik dostaje równo :P . Jest jeszcze taka szansa, że może impulsator w silniku świruje pod temperaturą. Jednak to jest dość mocno naciągana hipoteza :/ .
Też. Ale w swojej praktyce jeszcze mi się nie zdarzył taki przypadek, nawet po przegrzaniu silnika. Hm, nawet pęknięta tuleja jest możliwa. Ja rozumuję tak, ze obsady się kurczą i na zimnym normalnie woda "szrajbuje" na tłok i dalej do misy (płyn jest penetrujący, więc pierścienie nie stanowią wielkiej przeszkody) ?? Kompresor jednak bym wykluczył i...
Witam . Proszę sprawdzić termostat oleju, znajduje się w obudowie filtra oleju, miałem podobna usterkę , wymiana kompletnej podstawy filtrów oleju Na chłopski rozum , pod obciążeniem albo po przekroczeniu temperatury otwiera się termostat oleju który jest sterowany elektronicznie , dzieje się tak ponieważ otwiera się elektrozawor chłodzenia denka tłoka...
Witam, mam motocykl kawasaki kx 420 2-takt chłodzony powietrzem, z roku 1981. Mam uszkodzony tłok,tak się posypał ze nic z niego nie zostało. Szukam informacji o tym silniku-wszystko o tłoku do tego modelu. Nie mogę dostać nowego, wiec chce dorobić ale nie posiadam starego na wzór. Czy ktoś ma jakieś informacje co do tego tłoka, szczegółowe wymiary,...
Środkowe cylindry najbardziej narażone są na przegrzanie, rysy na nich potwierdzają teorię braku wody. Takie rysy powstają od oderwanego nagaru. W wysokiej temperaturze gładzie są pewnie delikatniejsze, a nagar twardszy. Po wymontowaniu tłoki pewnie potwierdzą teorię. Głowica na pewno krzywa, a słaba kompresja potwierdza, że i zawory ucierpiały. Kiedyś...
Tego czujnika nie podnosiłem bo nie wpadłem na to żeby tak odpowietrzyć, ale termostat który kupiłem jest do skody favorit (opiłowałem go gdzieś centymetr i wlazł do obudowy), jest w nim mała dziurka więc powinno się ją odpowietrzyć. Jakby powietrze z tłoków przechodziło do układu chłodzenia to woreczek który założyłem na naczynie zbiorcze układu chłodzenia...
To może Pan trafił na zbyt gorącą pogodę albo wada fabryczna skoro po 20 litrach. Temperatura powietrza robi bardzo dużą różnicę w czasie pracy silnika chłodzonego powietrzem. Warto robić przerwy zwłaszcza jak silnik jest na dotarciu a na podwórku jest gorąco. Takie dziury w tłoku to prawie na pewno roztopienie tłoka w wyniku przegrzania a nie jakieś...
Widze polska EDE 90 albo 110W. Czym bedziesz nabijał ? R290 ? Skraplacz ciut za duzy w stosunku do kompresora ( ale ujdzie w tłoku ) Ile kapilary dałes i jaka srednica ?
Chiński silnik trójfazowy to nie problem, gorzej z jednorazowymi sprężarkami, wykonanymi ze słabych materiałów, z marnym chłodzeniem. Marna wydajność = praca ciągła co nakręca spiralę z marnym chłodzeniem i pierwsze wysiada szczelność tłok-pierścienie-cylindry, jak rozkręcisz to się okazuje że płyta zaworowa wyklepana i nie ma czego składać do kupy...
Przy takim szybkim przelaniu się wody wskazuje na pękniętą tuleje. Tłok zablokowany w cylindrze.Jak piszą powyżej tylko rozbiórka da informacje.Powodzenia
Wymieniane tylko pierścienie no i oczywiście panewki korbowodowe ,głowica nie ruszana bo przebieg znikomy tak jak pisałem 139tys km była tylko sprawdzona i nigdy już więcej passata AJM ...bo auto było sprowadzone nowe z Niemiec jeden właściciel bardzo zadbane jeździło po autostradach itp lany oryginalny olej sprowadzany bo w Rzeszowie u dilera w tamtym...
śmieje się do tej pory że jeszcze skuterek jeździ, cylinder i tłok wygląda tragicznie. Dawaj zdjęcia, pośmiejemy się razem a Tobą :D Dobry markowy zestaw, np Malossi, to koszty około 400 zł. Co do nagrzewania cylindra, to dwusuw chłodzony powietrzem, do tego wysokoobrotowy, grać się trochę będzie. Głowica spokojnie przekroczy 100'. Reszta, to kwestia...
Witam, Po pierwsze tłoki nie mogą wystawać ponad płaszczyznę bloku silnika, co do filmu to podejrzewam spalanie detonacyjne i uderzanie zaworów o tłok . Co do szczelności układu to należało podłączyć układ chłodzenia do np. sieci wodociągowej uprzednio zaślepiając korek chłodnicy, test szczelności to ok. 30 min. Można w ten sposób dokładnie określić...
Takie obce części powbijałyby się w głowicę oraz denko tłoka, na zdjęciach nie widać takich uszkodzeń. Na pierwszym tłoku widać że nawet pierścień zaczął się wybijać w rowku tłoka. BTW. Jak masz ustawiony zapłon? Dla silników 50 i 80 cm³ chłodzonych powietrzem ma być ustawiony na 1.8 mm przed GMP. Również proszę o zdjęcia cylindra oraz głowicy.
Pierwsze słyszę o spawaniu tłoków, IMHO raczej się tego nie robi. Ja bym z takiej oferty raczej nie skorzystał.
Witam kolegów i proszę o pomoc. Mam zamiar zakupić kompresor http://obrazki.elektroda.pl/2726042100_1... Mam pytanie czy nie będzie wywalać korków?
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
No i tak właśnie to jest. Bo przeciwna strona tłoka czyli od ssania jest cały czas chłodzona przez zasysaną mieszankę z komory korbowej. A i denko tłoka też jest trochę chłodzone od strony korbowodu. A część od strony wydechu już nie ma tak lekko bo cylinder i kanał wylotowy są cały czas nagrzane i ogrzewane przez gorące spaliny. Gdy mieszanina jest...
Nie chcę siać strachu, ale wygląda to na uszkodzone - pęknięte tuleje cylindrów. Płyn chłodzenia dostaje się na 2 -3 tłok ,pytanie tylko którędy? Może głowica trzaśnięta . Ogólnie silnik prawdopodobnie przegrzany i to bardzo. Dodano po 6 Jeszcze jedno pytanie , czy montowałeś głowice jak to trzeba robić? czy na tak zw pałę? dokręcić jak się da. Bez...
Ściągnąłem instrukcje napraw i dużo danych jest zawartych natomiast co do samego tłoka nie ma nic. Wydaje mi się że pasowanie jest od 5 do 10 setek mierząc tłok z 10 mm od dołu, natomiast od góry jest dość spora szczelina, nie mierzyłem jej ale coś około 1mm. Wnioskując że to silnik chłodzony powietrzem jest to normalne gdyż temperatura jest dużo większa...
Niestety większość przypadkow tego silnika to zaczyna się od słabej kompresji któregoś cylindra plus przegrzanie bloku. I jeżeli widzisz ze się gotuje to pierwsze zmierzyć kompresje. Ma być w przedziale wartości kolo 14bar, 13 bar tez nie jest zle, ale poniżej 13tu to pierwsze światełko do naprawy silnika. Kompresja poniżej 12,5 kończy się najczęściej...
zawór chłodzenia tłoków wystawanie tłoków ustawienie tłoków
drukarka laserowa zaczernienie odwrócenie przełącznika slican zapowiedzi
Skuter ZIPP BT 49QT-28A nie odpala: paliwo i iskra są, nowy akumulator Gasik RC dla transformatora 230V 200W: wartości elementów