I w razie potrzeby dobiera uszczelkę z większą ilością karbów. Kolego, uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy.
Uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy. Zakładaj taką samą.
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
Zakładasz tą sama wymiar się nie zmienia po zrobieniu głowicy. Wymiar uszczelki zależy od pomiaru bloku i wystawania tłoków. A ten wymiar tylko po remoncie się może zmienić.
cordoba zdanie co do twojej wiedzy mam już wyrobione wiec się nie dziwię, że powtarzasz bzdury z forum. zdany uszczelkę dobiera się do wyskości wystawania tłoków ponad kadłub a nie do szlifowanej głowicy, jażeli czegoś nie wiesz to nie mów.
Czyli wsadziłeś uszczelkę grubszą na pałę a to błąd. Typowo powinna zostać taka uszczelka jak była bo wystawanie tłoków z bloku nie zmieniło się a to do tego dobiera się uszczelkę i tak się ja powinno dobierać przez pomiar wystawania tłoków i wtedy z tabeli dobór uszczelki.
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Okazały sie krzywe korby pozd...
Co wy piszecie za głupoty, silnik benzynowy - napisane na samym początku a wy teorie o karbach na uszczelce i wystawaniu tłoków..
Wiesz ja się temu nie dziwię , wystarczy jak popatrzę na samochody na ulicy , zobacz ilu właścicieli "wypasionych" aut jeździ dziś (30 stopni w cieniu)z uchylonymi szybami , fura jest a na klimę szkoda , taki nie przejmuje się że coś tam trochę stuka , lubię takich bo mam z czego żyć . W 1,6 hdi przy korekcji + 1,8 już mi wyraźnie cylinder stukał ty...
Grubość uszczelki zależy od wystawania tłoków z bloku.
Po planowaniu głowicy uszczelkę daje się taką jak była, uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków z bloku ale u ciebie 0,25mm zebrane to jakoś strasznie dużo.
Uszczelkę się dobiera po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku.
Nie zawsze trzeba bo nie zawsze ma to sens. A tym wystawanie tłoków to też nie zawsze ma to sens. Bo teoretycznie jak zbierzesz za bardzo głowice w diesli gdzie komory spalania są w tłoku to nic się nie zmieni. Poza tym że obniżą się zawory. Wtedy teoretycznie jak dasz grubszą uszczelkę to po to by wyrównac to co zebrane. Nie wiem czy to mądra teoria....
Delikatnie pilnikiem, tak żeby nic nie wystawało ponad powierzchnię płaszcza tłoka.
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra?
Przecież wystawanie tłoków zmierzysz i czujnikiem zegarowym z podstawką, a na upartego i dobrym głębokościomierzem
Ziomy, VW zabrania planowania głowic. Między innymi dlatego właśnie, że grzybki zaczynają wystawać ponad kadłub - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoków ponad płaszczyznę kadłuba. Jakimś tam środkiem zaradczym jest pogłębianie gniazd zaworów, bez szlifowania trzonków - w dieslach są zawory chłodzone sodem, jeśli ktoś jest w temacie to wie....
Witam. Poszukuje instrukcji napraw silnika 1000.6w, chodzi mi o momenty dokręcania śrub , wystawanie tłoków, tulei i ustawienie pomp wtryskowych
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
To co jest na zdjęciu w zupełności wystarczy. Dla porządku zauważę czarną kropkę na krawędzi pierwszego cylindra od dołu, na godz. 4-tej. Jeśli to miejsce jest gładkie to ok. Papier ścierny, a tym bardziej pilnik, nie są najlepszymi narzędziami do tego celu. Co do głowicy, to przykładasz liniał krawędziowy i sprawdzasz, czy płaskość mieści się w dopuszczalnej...
Ale co się zmieni wystawanie tłoków, czy wpuszczenie zaworów? Po każdym planowaniu zawory powinny zostać obniżone do wartości podanej przez producenta.
Zanim rozbierzesz silnik to zmierz wystawanie tłoków, bo może się okazać, że po obróbce nie dobierzesz uszczelki pod głowicę.
Ugięcie korby nawet 1 mm może pogorszyć prace tym bardziej tak zniszczony tłok. Wiesz że grubość uszczelki a AFN dobiera się do wysokości wystawania tłoków w GMP. Planowanie głowicy nie ma z tym związku no chyba że zawory wystają (zamknięte) ponad płaszczyznę lub są za bardzo wpuszczone w głowicę. To co prawda powinni wiedzieć w szlifierni ale zawsze...
Będzie planowany blok , zatem zmieni się wystawanie tłoków , które prawdopodobnie trzeba będzie również skorygować , szukam czegoś w rodzaju tłok wystaje np 0.5 mm to uszczelka 1,5 ale nie wiem jak jest w tym silniku .
Do płaskości bloku głowicy itp. naturalnie, że liniał + szczelinomierz,ale dla wystawania tłoków ponad blok/ tuleje tylko taki mostek ratuje + czujnik zegarowy. Pozdrawiam
Witam szanowne grono. Szukam jakielkowiek dokumentacji do Renówki z silnikiem D226-6. Jest to silnik nieco inny niż w Fendtach gdyż jest na suchych tulejach. Potrzebne oczywiście momenty dokręcania i wartości wystawania tłoków.
H1 300/2,5/CRDI/136Km 2011rok wie ktoś jak dobrać uszczelkę w zależności od wystawania tłoków , lub poratuje jakimś service manualem do tego wynalazku , robię remont kapitalny silnika .
Są dostępne 3 grubości kup najgrubszą to ci mocy przybędzie trochę. Ubędzie, bo spadnie stopień sprężania. I dajcie sobie już spokój z tymi wymysłami - uszczelki dobiera się to wystawania tłoków, ponad płaszczyznę kadłuba i tyle.
Jedynka niektóre firmy robiły otworki a jak nie jesteś pewny to pomiar wystawania tłoka . Tylko na wszystkich 4 cylindrach.
A kto ci to składał?Można zmierzyć wystawanie tłoków po wyjęciu wtryskiwaczy,korba może być ugięta jak najbardziej ale przy zwykłym zerwaniu paska to mało prawdopodobne.Sprawdź luz zaworowy na tym garze,ale od pomiaru ciśnienia zaczynając.
Witam. Z tego co przeczytałem powodem stukania i ukręcenia wału była luźna panewka , obracając się zdeformowała gniazdo podpory i dlatego trzeba było je przeszlifować i dorobić panewkę - czy tak? Wobec tego czy obecne stukanie jest podobne do poprzedniego? Czy panewka zostało dorobiona poprawnie? Czy blok ( bo zrozumiałem ,że wał korbowy nówka) sprawdzany...
Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele. Owszem, uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków ponad kadłub silnika, zobacz sobie natomiast głowicę z liniałem, ile wystają grzybki zamkniętych zaworów poza płaszczyznę po splanowaniu.
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP) a o zaworach to zapomniał....?....pogięte nieładnie wyglądają...
Boże czy ty to widzisz. Wg instrukcji przy wymianie uszczelki robi się pomiar wystawania tłoków nad blok i wg tego dobiera się uszczelkę (przeważnie zostaje taka jak była no chyba że blok też wymaga szlifu). Głowica jest płaska i tu zebranie materiału nic nie zmienia. Jedynie można skopać głowice przez za głębokie osadzenie gniazd. Zrób [pomiar kompresji...
Niekoniecznie, jak ktoś planuje głowice to powinień też zajać się zaworami. Potem są takie efekty Tylko w dieslach, w dodatku nie zawsze - tylko jeśli głowica jest "piłowana" któryś raz z rzędu, bądź o wartość naprawdę ekstremalną (~1mm). Grubość uszczelki też dobiera się w dieslach - mierząc wystawanie tłoków ponad kadłub silnika. Wybieranie dołków...
Mierzysz ile wystaje tłok i pod ten wymiar dobierasz uszczelke.
Przez dwadzieścia kilka lat widziałem masę pogiętych korbowodów . Nieraz trzeba było korbę ciąć wewnątrz silnika bo nie dawała się wyjąć . Uderzenie w wodę z dużą prędkością to jak uderzenie w żelazo . Po zdjęciu głowicy pomiar wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku i wszystko jasne.
Tak wiem że dobiera się do wysokości ile wystaje tłok. Zresztą nawet tu na elektrodzie czytałem że po planowaniu nie powinno dawać się grubszej uszczelki tylko taką samą jak była. Zaskoczyło mnie jednak że dali cieńszą uszczelkę zamiast takiej samej tym bardziej że nie planowali głowicy. Narazie nic się nie stało. Znajomy objechał Chorwację, polskie...
Mierzyłeś ciśnienie sprężania?. Czwarty cylinder słabszy od wszystkich, jeżeli pompki po regeneracji to wszędzie powinny być okolice "książkowego zera" a u Ciebie na 4 prawie +1 więc albo coś nie tak z cylindrem albo pompka kiepsko zregenerowana. Gdzieś na forum audi było o podobnym przypadku kopcenia, okazał się krzywy korbowód. Pamiętasz wartości...
Ja w końcu popełniłem to co czekało kilka miesięcy . Założyłem na hs 11 całą górę od hs 19 . Wymagało to sporo pracy bo cylinder jest za niski i wystaje tłok na ok 7-8 mm . Trzeba było tokarza zatrudnić aby wytoczył podkładkę pod cylinder . Jednak na silniku jednofazowym nie można było za dużych obrotów dać . Co ciekawe pomimo zaworów listkowych i braku...
Dobra. Splanuj sobie głowicę o milimetr i nie daj grubszej uszczelki. Powodzenia. I tym sposobem kolega mnie rozdrażnił - proszę uzasadnić podając stosowne przykłady konieczność zastosowania grubszej uszczelki po splanowaniu głowicy. Jeśli okaże się że uda mi się wykazać iż kolega nie ma racji, wlepię ostrzeżenie za pisanie nie na temat. Wiesz gdzie...
Panowie więc jest tak ,przekładałem pompy z pierwszego na drugi po odpaleniu okazało się że że teraz nie chodzi na 1,2 masakra założyłem z powrotem jak było i to samo myślę co do cholery,okazało się że śruby mocujące pompy są strasznie wyciągnięte nie dociskają tak jak trzeba .Jutro założe nowe śruby zobaczymy ,bo co można popsuć przekładką pompo wtryskiwacza?Możliwe...
Splanowanie głowicy raczej na pewno nie jest przyczyną - w dieslach nie planuje się głowic ze względu na fakt obniżenia gniazd zaworów i możliwość klepania tłoków, oraz zmniejszenie jej wytrzymałości mechanicznej. Grubość uszczelki zaś, w/g wskazań producenta dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad kadłub silnika. Mechanik partacz - kto wymienia...
Grubość uszczelki w dizloku dobierasz mierząc ile wystaje tłok nad powierzchnie bloku, jeżeli nie zmieniałeś korbowodów ani tłoków zakładasz taką samą jak była. Polecam VICTOR REINZ.
Tylko że teraz na złożonym ciężko wlać w przestrzeń między tłok a cylinder. A wlanie w to miejsce da tylko efekt. Wlanie w zagłębienie komory spalania nic nie da a tam najczęściej trafia olej po wlaniu przez otwór świec żarowych czy po wtryskiwaczu. PS Kompresji może być słaba bo ECU blokuje odpalenie z racji rozjazdu odczytów z czujników wałka i wału....
JPD ale rzeźnia. Przed i w czasie składania wszystko się mierzy i ustawia wg wytycznych dokumentacji napraw tego silnika. A tu festiwal spie doliny. Sciągasz głowice i mierzysz wystawanie tłoka w GMP ponad blok.... proste? Patrzysz też czy nie tłoki nie ma luzu góra dół na panewce lub sworzniu.
Grubość uszczelki dobiera się, do wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - dla zachowania minimalnej odległości i od głowicy i od zaworów. Wkręciłeś krótsze świece - gratuluję pomysłu. Tak samo jak ze zwiększaniem ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy. Świeca ma sięgać do wnętrza komory wirowej - inaczej nie spełnia swojej funkcji. Finał w niedługim okresie...
Może i nie znam się na tym, ale staram się to ogarnąć więc sorry za głupie pytania. Parę uszczelek pod głowicą wymieniłem, ale w silnikach gdzie było to prostsze, przynajmniej z mojego punktu widzenia. Tutaj nie chce podejmować się tego, wiec zrobi to mechanik. Tylko jak napisałem wcześniej, ja kupuje wszystko co potrzebne i to przed rozebraniem auta,...
Zmierz grubość starej uszczelki, ile wystaje tłok poza kołnierz tulei i oblicz różnicę. Sprawdź czy są ślady uderzeń. Szczególnie zaworów. Jakoś nie jestem przekonany by to tłok walił. Trzeba by to widzieć.
Jak śruby odkręcone, to zwaliłbym głowicę, sprawdził zawory, dal nowa uszczelkę pod głowicę. Przy okazji sprawdził czujnikiem zegarowym GMP, wystawanie tłoków i czy sa już duże pęknięcia miedzy zaworami 😉 Pompę wtryskowa i wal się ustawia na znaki, a walek rozrządu na znak ( ale to orientacyjnie, bo kolo walka rozrządu nie ma klina) i przy luźnym...
Skoro był planowany blok, to trzeba sprawdzić na ile tłok wystaje w górnej pozycji. Należałoby zastosować grubszą uszczelkę pod głowicą.
Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek...
Tak, po odkręceniu 3 śrub na imbus powinno tłoczysko wyjść na zewnątrz. Ogólnie staraj nie ciągnąć za sworzeń który wystaje z tłoka. To zawór który ma otwór i odpowiednio wyprofilowany "grzybek". Polecam później dobrze wymyć cylindry z opiłków i brudów które zostają tam z listwy i koła zębatego.
Odległość od osi sworznia do denka tłoka jest taka sama? Jeśli będzie większa to tłok będzie wystawał nad powierzchnię bloku, jeśli zaś mniejsza to zmaleje stopień sprężania i też lipa.
Ile mm wystają tłoki ponad blok ?
Kolego dwa razy twój post wylądował w śmietniku teraz jest w poczekalni skąd też zaraz będzie w koszu. Zajrzyj na stronę Deutza i zobacz co oznaczają litery i cyfry w oznaczeniach silnika żebyś mi nie wyjeżdżał z tym "bs" Piszesz na forum technicznym gdzie wymaga się żebyś podał jaka jest kompresja w tym silniku a nie stwierdzał że mała. Bo jeżeli wiesz...
Ile wystaje Ci tłok ponad blok? Wtedy będziemy mogli napisać jaka uszczelka powinna być. Dodatkowo dodam, żebyś kupił uszczelkę, która ma wzmocnienie przy kanale olejowym.
Witam. Posiadam silnik jawa 223 od ogara 200, jawy 50 wpadłem na pomysł aby zrobić szlif cylindra aż na 43mm (64cm³) :ok: Oczywiście cylinder ten ma wystającą tuleje która ma 44mm, przy szlifie na 43mm zostaje jedynie po 0.5mm ścianki, więc jest to niedopuszczalne. Okazuje się że wewnątrz radiatora tuleja ma aż 46mm co przy szlifie na 43mm daje...
A co z wystającymi tłokami czy jest na to uzasadniona odpowiedz , czy już ktoś plantował głowice i blok kilka razy
Witam, kolego zwróć uwagę jeszcze raz jak to skladałeś, widocznie tłok nie do końca wszedł i wystaje. Czy napewno ten tłok dobrze wchodzi na te boczne tulejki?
Z rysunku wynika że tłok jest płaski z "okularami" pod zawory. Denko tłoka w najwyższym położeniu nie powinno wystawać nad górną powierzchnię cylindra, wtedy minimalna odległość między tłokiem a głowicą to grubość uszczelki. Wewnętrzna krawędź uszczelki nie może wystawać do wnętrza cylindra. Zdejmij pierścienie z tłoka, wkładaj każdy z nich do cylindra...
To że w tych silnikach rwały się zawory to standard ,bo tam są zawory 6 mm .Natomiast w tym przypadku to jest parę czynników które się na to złożyły ,po pierwsze to nadmiernie planowana głowica ,niewłaściwy dobór grubości uszczelki w stosunku do wystawania tłoka z bloku i dlatego są odbite zawory na denkach ,i na koniec to ustawienie rozrządu pod znakiem...
Są płatne serwisy z takimi informacjami np. Przy robieniu głowic Autodata mało się przydaje. Tylko luzy zaworowe i moment dokręcania ewentualnie. Można kupić w wersji książkowej, wyjdzie taniej a te dane też są. [url=http://sklep.autodata.pl/p391,autod... A grubość uszczelki dobiera...
Witam, jak w temacie - poszukuję katalogów z danymi pomiarowymi silników aut osobowych i dostawczych. Aktualnie potrzebuję luzu stykowego pierścieni w silniku 2.5 td 8140.27 sofim. Przydałaby się też informacja jaką uszczelkę zastosować przy jakim wystawaniu tłoków. Oraz gdzie mogę dostać takie katalogi.
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Dzięki za wskazówki , błąd że nie sprawdziłem tłoków i pierścieni ale myślałem że to wina uszczelki i na tym zakończyłem. Poszukam u kogoś manometru do tłoków i sprawdzę lecz nie wiem jakie jest prawidłowe dla tego silnika.
W swojej 1,3 zmieniałem uszczelniacze bez ruszania głowicy, jak dasz tłok w GMP i odbezpieczysz zamki tego zaworu którego tłok jest u góry i opuścisz go na tłok to prawie centymetr trzonka będzie wystawał z prowadnicy, i tak z każdym następnym cylindrem. Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem...
Witam, widzę że kolega dysponuje danymi naprawczymi do tego silnika (T7CE), nie znalazłaby się tam jakaś informacja nt. doboru uszczelki pod głowicę - (przedział wystawania tłoka - grubość uszczelki)? Za wszelką pomoc z góry dziękuje.
Witam, dziś przychodzę z problemem zapieczonych pierścieni. Otóż rozebrałem silnik 4t od kosiarki, w którym ktoś ewidentnie używał mieszanki. Wszystko w nagarze i żużlu po oleju. Pierwszy pierścień ciśnieniowy udało mi się ruszyć, ale i tak pękł, ale wydostałem go. Zgarniający bez większych problemów zdemontowałem, najgorzej z drugim ciśnieniowym, otóż...
Zauważ, że te wystające 'prowadnice tłoka' mają skośne zatoczenia ułatwiające ściśnięcie pierścieni i wsunięcie z nimi tłoka do cylindra. Bez tego montaż tłoka jest co najmniej trudny W każdym silniku z dzielonym korbowodem, gdzie tłok się wkłada od góry jest tak samo trudno, ale wystarczy miękkiej kawałek blachy i tłok wchodzi bez problemów. Ale ja...
Kompresja na jednym cylindrze dobra na pozostałych 3 lipa na 1 jest 130 psi a na pozostałych lekko ponad 60 psi wiec blok do wymiany był przegrzany także planowany chyba setki razy gdyż nowy tłok wystaje ponad blok jak jest w gorze poszukuje silnika bądź bloku 200 albo 202 czy 205
Dzisiaj obejrzałem pozostałe tłoki i okazało sie że każdy z nich jest z jednej strony obtarty podobnie jak ten pierwszy. Ale to nie koniec niespodzianek. Z ciekawości każdego z pozostałych 3 tłoków wsadziłem w cylinder na którym pracował pierwszy tłok ( ten który wystaje poza cylinder) okazało sie ze każdy tłok wystaje tak samo w pierwszym cylindrze...
Witam mam następujący problem poszła mi uszczelka pod głowicą po zdjęciu głowicy zobaczyłem że 3 tłoki ich główki były równo ze ścianą bloku silnika a IV tłok 2 mm niżej na maksymalnym położeniu tłoków. Po odkręceniu korbowodów z wałka okazało sie że IV jest krzywy i tu moje pytanie czy tłoki powinny wystawać troszkę nad blok silnika czy być tak jak...
A ile wystają tłoki nad blok? Może walą w głowicę i tu jest problem.
Uszkodzone lub zablokowane cięgno zgarniacza fusów. Po otwarciu klapki rewizyjnej znajdziesz go w górnej części przestrzeni komory zaparzacza. Cięgno to generuje ruch zgarniacza na zaparzaczu. Sprawdź czy zgarniacz jest ok, i sitko wraz z tłokiem zaparzacza nie wystaje poza obręb komory, bo może to blokować jego pracę i powodować naprężenia mechanizmu.
A mam jeszcze pytanie. Zmierz ile wystają tłoki ponad płaszczyznę bloku. Po każdym frezowaniu bloku tłoki należy delikatnie stoczyć.
W ostrówku ucho siłownika było zdaje się całością z tłoczyskiem. Żeby zdjąć nakrętkę z dławicą musisz całość wyjąć z cylindra, zdemontować tłok z tłoczyska i dopiero zejdzie dławica. Blokadę dobrze sprawdź bo możliwe że jest zamalowany rowek na śrubokręt. A jeśli nie napawaj śubkę wy wystawała nad nakrętkę, przyspawaj śrubę i odkręć. Sworzeń złapało...
Witam. Proszę państwa mam pytanko. Jak dopasować o-ring do tłoka? Wiadomo szerokość rowka ma mieć tyle co szerokość gumowego oringu, ale zastanawiam się jak będzie lepiej: wytoczyć rowek w tłoku o głębokości o 0.5mm mniejszej od średnicy przekroju poprecznego o-ringu i kupić o-ring o średnicy takiej samej jak cylinder i założyć go na tłok i wtedy wystawałby...
A jak chcesz to zmierzyć????? Uszczelkę dobiera się do wysokości ,,wystawania" tłoka z cylindra.
Przy budowie spreżarki oryginalna głowica nas nie interesuje. Trzeba jak kolega napisal wybierac silniki z płaskimi tlokami. Natomiast jesli tlok lekko wystaje to zawsze można pomierzyć wystawanie,tłoki wyjąć i stoczyć na tokarce. W niczym to nie przeszkadza. W silnikach często obniża sie tak tloki podczas remontów kapitalnych. Ciekawe tylko czy te...
Mapę robiłem sam. Maf nie blokuje dostaje dawkę 51mg, która ma podniesione napięcia nastawnika. Turbo trzyma. Dolot czysty. Wydech czysty, kat wyciety. Jakby ktoś dał grubszą podkładkę, to pracowałby chyba ciszej? Tak właśnie planuję sprawdzić kompresję, ale mała raczej nie jest. Przy -5 pali na dotyk mimo, że aku słabo kręci, bo napięcia spada do 9V...
Tłok wali po głowicy za cienka uszczelka , trzeba zdjąć głowicę zmierzyć ile wystają tłoki i dobrać grubość uszczelki.
Minimalnie czyli ile mm. Tłoki od tego typu silnika. Tłok nie powinien wystawać ponad płaszczyznę bloku. Można próbować podłożyć grubszą uszczelkę pod głowicę o ile taka występuje.
Mitsubishi Pajero 2,5 TD z silnikiem 4d56 115 km z 2001 Objawy: ciśnienie szło w układ chłodzenia. Diagnoza UPG. Słuszna. Niestety pojawił się problem. Są wżery w bloku silnika. http://obrazki.elektroda.pl/1159625100_1... W miejscach zaznaczonych na zdjęciu, na jednej z "połówek" między każdym z cylindrów są delikatne wżery. Tam też była nieszczelność...
W service manualu masz podane jak dobiera się uszczelkę , w zależności od wystawania najwyższego tłoka , zazwyczaj grubość uszczelki daje około 0,5mm luz w stosunku do głowicy , jeżeli tłoki wystają za dużo i nie można dobrać uszczelki to po pomiarach należy je odpowiednio splanować . W każdej dokumentacji jest napisane że głowicy nie wolno planować...
Skąd wiesz, że ma słaby obieg oleju? Skoro ciśnienie pcha olej do chłodnicy. Co się przegrzewa? W tej maszynie masz przecież parę czujników, a każdy z nich oprócz zapchania filtra powietrza wyłącza maszynę. Po zdjęciu głowicy posprawdzaj czy nie jest krzywy blok i głowica, ( chociaż w tym silniku jak się dokręca prawidłowo i nie omija czujnika przegania...
Załóż tuleję i ustaw tłok w GMP. Sprawdź czy nie wystaje.
Normalna czyli jaka bo były 3 grubości, w zależności ile tłoki wystają taka zakładasz.
flanszę na średnicę wejścia do bloku a jak już będziesz miał złożone do kupy tłok na korbowodzie i założony cylinder wtedy sprawdź czy tłok wystaje nad cylinder jeżeli tak to stocz tłok od strony denka aby było równo z cylindrem, jeżeli tłok będzie poniżej krawędzi cylindra wtedy musisz skrócić cylinder ja skracałem od strony bloku sprężarki bo mam...
Tłok ma okno w płaszczu jakby założył na odwrót to raczej by nie ruszył z miejsca :D E, tam. Okno w płaszczu tłoka jest nisko, więc kanału wydechowego nie otworzy. A do ssania raczej też potrzebne nie jest. Niemożliwe że kołek ustalający pierścień ma 1cm długości. Niemożliwe, to jest wojskowy hełm na lewą stronę włożyć. Wystaje tego kołka ok 4-5 mm...
Uszczelki w dwóch grubościach były do zetorów, do 360 były jedne, więc nie wiem co tam masz założone. Grubość uszczelki dobierało się w zależności od tego, ile tłok wystawał ponad krawędź tulei. Co do ciśnienia pompki podającej, to nie znam wartości, ale ustala ją zaworek przelewowy w pompie wtryskowej (siła sprężynki). Jeśli robili pompę, to na pewno...
Wykręcasz święcę i wkładasz kawałek grubego sznurka tak aby koniec wystawał na zewnątrz. Sznurek zablokuje tłok w górnej pozycji i umożliwi odkręcenie śruby na wale. [youtube]https://youtu.be/aAtqBtAbmGE?t=...
Witam, też mam auto z takim silnikiem z tym że mi szarpał podczas jazdy ale na wolnych obrotach już nie. W moim przypadku była to głowica i krzywy jeden korbowód. Tłok z krzywym korbowodem wystawał ponad blok 0,4mm a pozostałe 0,8mm. Jeśli chodzi o mechaników nawet tych z aso to jest porażka.
Przedmuch uszczelki głowicy do chłodzenia. Po rozebraniu i oczyszczeniu widać skorodowaną powierzchnię między 2 a 3 cylindrem sięgające tulei - okuwka na uszczelce wokół cylindra na tą nierówność zachodzi więc blok do równania. Podobno już było to robione, jak pomierzę ile wystają tłoki to podejmę decyzję czy na złom czy do planowania. Tłoki też po...
Kolego w moim przypadku głowica miała wystające zawory i tłoki miały te podtoczenia. Także może to być i od C330. Dzisiaj posprawdzam to o czym pisaliście i zobaczę jak to będzie wyglądało. Dodatkowo spróbuję podpompować paliwo na pompce i zobaczę jak odpali.
Przez taki luz kompresji by całkowicie nie straciła. A wystają z tłoka i trzeba je scisnąć aby włożyć do cylindra bo może się rozhartowały i straciły sprężystość.
:arrow: Kol. Haz' Przyłożyłeś sie do tematu, narysowałeś niezłe rysunki ale wybacz, nie potrafie się w nich połapać. Używasz np. określenia " cylinder działa na tłok ciśnieniem" no jakoś to nie technicznie. Nie doczytałem się, że niezależnie od ciśnienie działa grawitacja i to głównie grawitacja ma powodować ruch tłoka. Jedynym warunkiem co do ciśnienia...
Jak nie wystają , to oczywiście nie ma takiej potrzeby, w benzynie miałem taką robotę gdzie tłoki wystawały ponad kadłub, to silnik Alfa 2.0 16V
Wykręć świecę na pierwszym cylindrze, włóż w cylinder coś długiego, żeby wystawało ponad osłonę klawiatury i kręć, aż tłok będzie na samej górze. Z reguły tak można znaleźć GMP bez użycia blokad, a fabryczne znaki są ustawione właśnie na GMP.
dorabianie tłoków odlewanie tłoków ustawienie tłoków
rozruch transformatora prywatne filmy schemat migacz tranzystor
Inwertery hybrydowe Huawei a niskie napięcie Obniżenie obrotów a zmniejszenie poboru mocy