Proszę bardzo http://obrazki.elektroda.net/71_12570130...
olej raczej słabo chłodzi, raczej zapobiega przebiciom, a przy okazji wykorzystywany jest do chłodzenia. Dużo lepiej chłodzi woda (ok 10* lepiej odprowadza ciepło) poza tym zasilacz to chyba aż tak bardzo Ci nie przeszkadza, że sie grzeje, najwyżej zwróć uwagę czy wiatrak wydmuchuje ciepło na zewnątrz. Widziałem raz kompa całego zalanego olejem w którym...
Tu też jest http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/602... Jak słusznie napisałeś jest to dodatkowy zasobnik oleju. Z uwagi na duże obciążenie silnika zwiększono ilość oleju w stosunku do wersji wolnossącej. Dodatkowa powierzchnia miski również chłodzi olej.
W maluchu ważnym elementem układu chłodzenia jest podwójne dno miski olejowej, część powietrza z wentylatora kierowana jest łącznikem w kanały tego podwójnego dna i przepływając chłodzi olej. Zagnieciona miska lub zapchane kanały zmniejszają wyraźnie chłodzenie. Co do otwierania klapy to czy próbowałeś kiedyś otworzyć okno w pociągu wychlić głowę i...
A Ty w tym autku masz chłodnicę oleju? Taką gdzie płyn chłodzi olej.
Jak już tyle zrobiłeś i poswieciłeś czasu, to podpowiem jedna rzecz. Posprawdzaj czy otwiera Ci się obieg chłodzenia oleju i filtrowania. Czy bypass nie działa ciągle, przez co olej nie jest chłodzony i nie jest filtrowany.
Czasem zdarza mi się pracować kilka godzin prawie bez przerwy silnik chłodzony wodą olej wytrzyma By uniknąć kamienia kotłowego warto wystudzić na koniec pracy szczególnie bez zmiękczacza Rm
Witam To wcale nie pionierski pomysl, gdzies juz (jakies forum modersko-overclockerskie) widzialem foto takiego sprzetu :) Co do rad praktycznych - dlugosc tasm sygnalowych, to pierwsza rzecz. Nie orientuje sie, ile wynosi przy S-ATA, ale ATA bylo, o ile pamietam, ograniczone do 40cm (i sprawdzilem na wlasnym kompie, ze na dluzszych tasmach nie ruszy)...
Tak jest tam olej, cały alternator oraz magneto w nim pływa, domniemam że z racji chłodzenia.
Jeżeli jest to 8hp, to jest tendencja do nie instalowania chłodnicy, lecz do wymiennika woda/olej. A takie rozwiązanie marnie chłodzi olej. Najlepiej podaj model i rocznik alfy.
jeśli sam zrobisz, to opłacalny, jeśli niema rys na cylindrze to wystarczy w zasadzie tylko pierścienie wymienić, dobrze przehonować cylinder honowniczką na wiertarkę. jeśli nie cyka panewka to to też nie trzeba ruszać, choć obejżeć stopkę korbowodu warto czy niema rys. olej 10w40 to takie niezbędne minimum, całe szczęście, że nie 15w40, ale ogólnie...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Jakieś ponad dwa miesiące temu lodowka Beko z Nofrost zaczęła dziwnie momentami strzelać (odgłos łamanego lodu) ale działała prawidlowo. Jednak po jakimś czasie zauważyłam że dolna szuflada w zamrazalce przymarzla od dołu. Wyłączyłam, odmrozoiłam, umyłam i lodówka chodziła normalnie przez kolejny miesiąc. Potem chłodziarka przestała chłodzić. Zamrażalka...
Znajomy przewoził lodówkę na leżąco Amica Odczynnik R600A , niestety po wniesieniu odrazu załączył teraz efekt wiadomo agregat pracuje się grzeje lodówka praktycznie nie chłodzi olej w układzie, czy jest jeszcze opcja naprawy czy raczej odpuścić sprzęt ma kilka lat
Moze przwiesza sie zawór cisnienia w pompie oleju. I przepycha olej pod uszczelka w uklad chlodzenia. Manometr i zegar w kabinie w ukladzie oleju pomoglby sprawdzic.
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
A tak, na marginesie, po co chłodzić olej w HDS ?, pytam, bo się nie znam
Chłodnica oleju pod obudową filtra do wymiany.
masz wymiennik ciecz chłodząca/olej?
Znalazłem tez dosyć duży elektromagnes, uzwojenie jest hermetycznie zatopione w oleju - czy to ma być chłodzenie?????? Bardzo prawdopodobne, może olej ma zwiększyć skuteczność odprowadzania ciepła.
Nie koniecznie uszczelnienia chłodnicy oleju mają winę a ona sama. Należało by ją sprawdzić pod ciśnieniem i podgrzać do temperatury roboczej czyli 80-90 stopni. W tedy może ujawnić się usterka o ile właśnie tam jest.
Przez taki hamulec non stop powinien przepływać olej, żeby go chłodzić. Uszczelniacz najlepiej kupić dwuwargowy z obniżoną wargą uszczelniającą między wargi dajemy trochę smaru silikonowego. Uszczelniacz najlepiej firmy Elring
Nie ma problemu,mówisz i masz :D W załączniki kompletna dokumentacja od tego silnika,po drodze może coś jeszcze wyskoczyć.Zwracaj uwagę na dane aby były od HPI.Silniki z układem paliwowym HPI i PDE różnią się tylko kilkoma elementami więc dokumentacja jest jedna z wyszczególnionymi elementami pod dany układ.
Olej to chłodzenie wodne bo do niczego nie jest potrzebne przy AM5 i RTX. Sprzedaj to co masz póki jest w cenie.
kkknc napisał: zgodnie z wieloletnią tradycją Deutza olejem. To mnie uspokoiło :D , bo każdy silnik spalinowy jest po części chłodzony olejem. A tak z ciekawości , bo nie znam tych silników, czym jest chłodzony olej?
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-Kompute... Tu masz link do eksperta 4/2007 którym posłużyli się autorzy filmu. Poczytaj - ciekawe. Jest to olej mineralny do wspomagania układu kierowniczego w samochodach.
Jestem właścicielem ciągnika SDF jednego z ostatnich z silnikiem chłodzonym olej/powietrze. Jest czujnik przy wentylatorze i temperatury oleju. Z tego co zaobserwowałem to trzeba dbać o czystość w starszych sprzętach. Z powodu dużych różnic temperatur zaczyna się pocić z pokryw głowic, osłony popychaczy. W połączeniu z kurzem może to być przyczyną przegrzania...
Musisz zakasać rękawy i wymienić uszczelkę. Dasz rade :) A z którego roku ten golf ?
Są specjalne płyny do czyszczenia, zapytaj w sklepie motoryzacyjnym, lub zobacz na Allegro. Taki środek dolewasz do płyny chłodniczego, włączasz silnik na około 30min, następnie musisz wylać cały płyn, dobrze przepłukać wodą cały układ i na koniec zalać nowym płynem.
Kolego kortyleski mówisz że to jest chłodnica oleju silnikowego, ile to może kosztować? Dodano po 4 Czyli ta część z tego co rozumiem chłodzi olej silnika po przez przepływ płynu chłodniczego?
Witam, Czy koledzy mogą zaproponować małe urządzenie( bo i maszyna niezbyt rozbudowana) do chłodzenia cylindra wtryskowego u zasypu oraz oleju we wtryskarce hydraulicznej Battenfeld Plus 350? Oczywiście przydałoby się także urządzonko do utrzymywania zadanej temperatury formy wtryskowej. Za sugestie z góry dziękuję i pozdrawiam
Chyba źle szukasz, nie chłodnica tylko nagrzewnica o np taka http://allegro.pl/fiat-cinquecento-nagrz... będę trzymał kciuki ;) Pozostanie kwestia dorobienia króćców, ale to raczej nie jest problem. Chłodzenie od skrzyni biegów to raczej nie, tam chyba jest chłodzony olej a nie płyn, zawsze można umyć ale ...
Właściwie to w zgrzewarce nie ma co zardzewieć, wszystko mosiężne i miedziane, żadnych zbędnych rurek itd. elektrody połączone wężykiem. Nie ma żadnych uszczelek, może 2 o-ringi tam co wkłada się wymienne elektrody ale one są olejoodporne bo takie włożyłem jak wymieniałem ostatnio. Pomimo tego też jestem za borygo, jak zaleję olejem to drobny wyciek...
Tu nie chodzi o temperaturę cieczy a samych tłoków których w tym silniku nie chłodzi olej. Przy takich obrotach i dużym obciążeniu puchną i przycierają się w tuleji. Ale to i tak gdybanie rozbierz a sam zobaczysz jakie spustoszenie jest w silniku od takiego użytkowania. To i tak że to 60 i tylko gorzej pali i się grzeje. Gdyś coś takiego zrobił na jakim...
Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli. Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
Zastanowiłbym się czy aby to był olej silnikowy , może to olej z układu hydraulicznego ? Olej hydrauliczny też się nagrzewa i musi być chłodzony , trzeba tylko namierzyć punkt syku .
No jak wyobrażasz sobie prace silnika (chłodzonego powietrzem) bez grzania się oleju ?
Teskot, myślę, że dzięki wręcz przesadnej trosce i stosunkowo małych przebiegach Twoje kompresory są w dobrej kondycji. Dobrze o Tobie świadczy. Ja mogę potwierdzić kwestię temperatury na podstawie moich doświadczeń. Zamontowałem wentylator włączający się razem ze sprężarką by ją chłodził. Od czasu do czasu uzupełniam olej choć go nie zmieniam. Wcześniej...
A nie będzie płyn z tego leciał?? Nie będzie, to jest chłodnica oleju w chłodnicy płynu, tamtędy leci olej ze skrzyni biegów i jest chłodzony płynem z chłodnicy.
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
A może by tak typ model i rocznik? Do tego zdjęcie z miejscem pęknięcia. I nie jest to standartowa usterka. Wiekszościowo to uskodzenia mechaniczne. Problem wynika z dużych różnic temperatur pomiędzy olejem i powietrzem (chłodnica jest zespolona - chodzi jedno i drugie). Ta.... To w której to sprężarce masz zespoloną chłodnicę która chłodzi olej i powietrze....
Ja z powodzeniem kiedyś stosowałem olej transformatorowy do chłodzenia wzmacniacza mocy. Wzmacniacz mimo 250W nie posiadał radiatorów, a cały był umieszczony w odpowiednim pojemniku z olejem. Pojemnik był szczelny i wymagał zamontowania małego zbiornika wyrównawczego. W zależności od temperatury zmienia się objętość oleju, co należy uwzględnić w przypadku...
(at)Mlucek Dodać należy jeszcze fakt iż olej też należy chłodzić, mimo że dobrze odbiera ciepło z podzespołów, niestety nie radzi sobie dobrze z oddawaniem go bez pomocy chłodnic wentylatorów i pompy która będzie go przez te radiatory przepychać. Niechłodzony olej po jakichś 20-40 minutach po prostu będzie się gotował.
Lepiej doprecyzuj post bo można się domyślać, że olej był wymieniany w silniku. Do tego nie spuszczałeś oleju z chłodnicy a jedynie płyn chłodzący. No chyba że w układzie chłodzenia stosujesz olej?!
Witam. Jest to trafo SN 15/04 kV. Olej spełnia tu podwójną rolę -chłodzi trafo -rezystywność oleju jest większa od rezystywności powietrza, czyli "poprawia" izolację. 400 kVA to wcale nie jest dużo jak na trafo energetyczne. Pozdrawiam
A nie lepszy odpowiedni olej ? I dobre chłodzenie na lato Np. http://www.romiko.pl/www/?p=romiko/4/2 Jeden z temp. płynięcia na poziomie -51*C.
Wlej nową oliwę nawet z górką.One dość dobrze tolerują lekkie nadwyżki. Być może jak docierałeś to jeździłeś spokojnie,więc olej nie znikał.Teraz kręcisz i popija. Większość silników,a szczególnie te mniejsze ma tak ,że jak oleju jest mało to zaczyna znikać w zastraszajacym tempie. Spotkałem się z tym wiele razy i scenariusz był ten sam. Przed wyjazdem...
Do silników chłodzonych powietrzem proponuje olej o większej lepkości-osiągają wyższe temperatury.Czyli jednosezonowy np.superol cb-50 lub wielosezonowy TEDEX diesel truck 20w50.
Dzięki Bo mam taki problem, że temperatura oleju podczas koszenia sięga 100stopni, często nawet przekracza. Czy macie jakiś pomysł na obniżenie jej? Czy pomogłoby to, gdyby przestawić chłodnicę oleju w jednej linii z chłodnicą wody (która jest chłodzona przez wentylator), przez co wentylator chłodziłby też olej. Przyniosłoby to jakiś rezultat?
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem?
Olej jest dobrym izolatorem i dość dobrze odbiera ciepło. Tak więc nic nie stoi na przeszkodzie do jego użycia w celu chłodzenia elektroniki. Jedyne zastrzeżenie to zły wpływ może wykazać na urządzenia pracujące w w.cz. Nie wiem co u ciebie oznacza sformułowanie "tanie breloczki" idlaczego je trzeba chłodzić?
Ja bym zrobił chłodzenie olejowe. Jak olej wyleje się na płytę to nic nie będzie, ale jak woda to może być koniec kompa. Olej-transformatorowy oczywiście.
Silnik chłodzony powietrzem. Zakładam że agregat dostał deszczu itp.
Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
tam za bardzo niema co regulować ;) Honda GXV160 - to pierwowzór wszystkich tych Hondopodobnych silników i od niej większość rzeczy pasuje plug&play, pooglądaj sobie na zdjęciach lub na żywo oba a zobaczysz, że różnią się jedynie gaźnikiem, dźwigienkami od cięgna gazu (pewnie u Ciebie w ogóle niema nawet cięgna i gazu) i obudową filtra powietrza....
ok edit. 2 ścianki byłyby blaszane, a do nich 2 wiatraki... ? no i olej mineralny...
a jest czynnik chłodniczy w układzie? zobacz czy nie ma tłustych plam jak po wycieku oleju. Gry jest rozszczelnienie to czynnik zabiera po za układ olej z wewnątrz.
Filterek podlega wymianie, ale nie sądzę, że on jest tu winien. Raczej utrata gazu-nieszczelność. po odszronieniu, lodówka może przestać chłodzić, co potwierdzi powyższe.
Olej mimo że nie przewodzi prądu zaszkodził by ? Chciałbym zwiększyć cykl transformatora 3F migomatu stosując obudowę w której byłby zanurzony w oleju, a sam olej byłby w obiegu oraz chłodzony chłodnicą.
Dziękuję wszystkim za udzielenie mądrych porad w sprawie chłodzenia. Przez to że rdzeń się grzał szukałem czegoś do chłodzenia znalazłem olej transformatorowy a o wentylatorach wtedy nawet nie pomyślałem. Nie mogłem sobie wyobrazić jak takie coś stosować więc zwróciłem się do fachowców...
Witam. Uszczelka pod głowicą kanał olejowy do układu chłodzenia nie komora spalania do układu chłodzenia, dlatego nie ma ciśnienia. Jedź do mechanika warsztatu, bo tak na odległość to ciężko. Pozdrawiam.
Do takich ciśnień nie da rady. W oryginalnych tego typu konstrukcjach wtryskiwany jest olej do takiej pompy, później odseparowany, chłodzony etc. Potrzeba dużo osprzętu. Po za tym dochodzi kwestia wytrzymałości mechanicznej. Nic tu tanio nie wykombinujesz.
10W40 API SP Gdzie olej samochodowy do silnika motocyklowego? Producent podaje ogólne dane. Lepkość 10W-40 lub 15W-40, zależnie od temperatury otoczenia w jakiej jest używany pojazd. Klasyfikacja API SG/CD, ale w zasadzie powinien to być olej motocyklowy w klasyfikacji JASO MA. Zalecany jest olej syntetyczny.
Warto obejrzeć jakieś testy, kiedyś myślałem nad zakupem be quieta ale przeczytałem o problemach z pompkami to ostatecznie kupiłem Noctue i olałem chłodzenie wodne.
Odciągnij jeszcze raz czynnik, odseparuj olej i napełnij układ nie dodając oleju.
Zasadniczo nie szkodzi, poza tym że z czasem przyklei się do niego syf i pogorszy chłodzenie silnika.
Czy oprócz uszczelki głowicy, olej silnikowy może dostawać się do płynu chłodzącego przez inne miejsce? Na jednym forum dostałem informację: zaślepka kolektora dolotowego? I autor tej podpowiedzi zamilkł na amen. Autko jeździ tak już ponad 1,5 roku. Ma moc itp. Ale co X czasu trzeba płukać i wymieniać płyn w układzie chłodzenia.
pęknięta głowica to z reguły ubytek wody i białe wypociny w postaci kłębów dymu za autem, olej w płynie chłodzącym (woda jest dobra do picia, nie chłodzenia, szczególnie, gdy zapomni się zimą wymienić) oznacza raczej uszczelkę pod głowicą..., ale niewykluczone, że przegrzana głowica uległa małemu pęknięciu.
Radiator wystarczy, ew. wentylator z termistorem. to rozumiem że chodzi ci o chłodzenie cieczy, a jaki olej byście polecali?
Chciałbym aby po zakończeniu pracy palnika jeszcze przez nastawiony czas elektrozawór podający powietrze na dyszę był otwarty. To spowoduje spalenie zalegającego oleju w drażku. Czy zaproponowane przez ciebie połączenie spełni to zadanie :?: Sawek zasilanie oleju w podgrzewaczu tylko na dole . Górą odbieramy podgrzany olej nie chłodzony zimnym wpływającym...
A uszczelki do chodniczki nowe złożone ??
Pewnie olej ze sprężarki dostał się do układu chłodniczego i mógł go zatkać
Jaki skład ma wosk do frezowania ? Czy z łatwo dostępnych składników można go samodzielnie przygotować ? Wosk do frezowania, zwany również woskiem do obróbki, jest stosowany jako środek smarujący i chłodzący podczas obróbki metali, takich jak frezowanie, wiercenie czy toczenie. Skład takiego wosku może się różnić w zależności od producenta i konkretnego...
Możesz mieć strzeloną głowicę i olej pójdzie do układu chłodzenia, tylko płyn zmieniłby kolor. Nie wspomniałeś o tejże zmianie. Olej może uciec nie tylko poprzez stronę zimną turbosprężarki ale oraz poprzez stronę gorącą (tam gdzie spaliny napędzają wirnik). Jest również opcja poprzez odmę, ale ją wykluczamy (dolot suchy). Powinieneś zająć się tym nastawnikiem...
Olej musi przechodzić przez chłodnicę. Chłodzenie tu odbywa się za pomocą schładzania oleju. https://www.google.pl/search?q=kaeser+as... Na rysunku widać wyraźnie chłodnicę oleju. Czy chłodnica bądź rura powrotu też gorące? POPRAW RAŻĄCE BŁĘDY...
Witam! Gotowych urządzeń jest wiele, ale nie napisałeś nic o temperaturze, mocy czy wydajności jak też o rodzaju cieczy i dokładności stabilizacji. Od tego zależy czy wydasz kilka czy nawet ponad sto tysięcy. Jak chcesz tylko namiar na producenta to jednym z niezłych jest firma Technotrans. Pozdrawiam Urządzenie powinno podgrzewać i chłodzić olej do...
Jak olej ze sprężarki dostanie się się do układu chłodzenia, to taka chłodziarka/zamrażarka może przestać chłodzić. Objaw jaki temu towarzyszy jest następujący. Po włączeniu zamrażarki do sieci, zamrażarka zaczyna przez chwilę normalnie chłodzić i następnie chłodzi coraz słabiej, aż chłodzenie zanika zupełnie. Po wyłączeniu z sieci i odczekaniu kilkunastu...
Ten olej nad którym się zastanawiasz jest bardzo dobry i drogi , kosiarka kubota ma silnik chłodzony cieczą więc nie musisz się obawiać o przegrzanie . Chyba że masz chłodzony powietrzem to co innego.
Skalpujesz? To olej górę. Chłodzenie dociśnie ;)
Dzień dobry - remont silnika się kłania :) ... Ale może nie jest aż tak źle... Kopci, ok, ale na czarno, biało czy niebiesko (to ostatnie to praktycznie wyrok śmierci XD). Jeśli na czarno to wyreguluj dobrze gaźnik (masz zbyt bogatą mieszankę paliwową). Jeśli na biało to albo jest zbyt uboga, albo masz wodę w silniku... Pamiętaj że jest gorąco ostatnio...
Witam. W ostatnich dniach miałem do czynienia ze znikającym płynem chłodzącym. Badania wykazały iż goni mi ciśnienie w układy. Więc, zakupiłem owa głowice iż gniazda wtryskowe i uszczelka pod głowica przewyższałaby cenowo ich Praca. Głowica była planowana, sprawdzana na szczelności i takie tam, nowa uszczelka, nowe szpilki mocujące wszystkie uszczelniacze...
Wiecie że zakładaniem dodatkowej osłony pod silnik możecie sobie zrobić "kuku"? Co masz na myśli? Olej chłodzony jest powietrzem przepływającym wokół miski...
Zatarcie od strony wydechu prawdopodobnie zbyt wysoka temperatura. Jeśli paliwo przeciekało przez co silnik mocno łapał brud, który pogarszał chłodzenie to mogło się przyczynić do awarii. Olej lej taki jak lałeś jest prawidłowy a tani olej to nie do markowego sprzętu. Na okres docieranie 2-3 zbiorniki warto minimalnie zwiększyć ilość oleju 25 ml na...
Skoro odgłosy pochodzą od ruchomych częsci to jedyne które są ruchome zastąpi chłodzenie właśnie olej. A co do nagrzewania oleju to bez problemu podłączę jakąś cichą pompę. a zresztą nawet delikatne bulgotanie pompki będzie zdecydowanie przyjemniejsze przy zasypianiu;P
Jechżeli dochodzi do nie rónież chłodzenie cieczą czemu nie, ale na początek chłodnica oleju do sprawdzenia oczywiście jeżeli olej też chłodzony cieczą. Miałem taki sam przypadek w toyocie Avensis niestety po wielu próbach i testach okazał sie peknięty gdzies blok Silnika.
Kwestia jest jeszcze jedna: Jak fachowo został wypłukany układ chłodzenia silnika z tkwiącego w nim oleju silnikowego?
Przez intercooler przepływa tylko powietrze które ma być chłodzone jak wspomniał darfur5, olej w nim to w ciemno turbina a dym ze spalonego oleju jest niebieski, turbina może się ''ładnie włączać'' tylko zwyczajnie przepuszcza już olej do układu dolotowego.
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrob... 1. Czy to możliwe? 2. Gdzie kupić taki olej? 3. To jakiś specjalny czy taki do samochodów? 4. Czy chłodzenie będzie lepsze?
Lodówka AK310 z 1996r., jednoagregatowa, zamrażalnik na dole, chłodziarka na górze. W 1999r. wymieniany był agregat (lodówka słabo chłodziła, był olej w układzie chłodzenia). Obecnie temperatura w zamrażalniku jest ok. -30 st. C, a w chłodziarce ok. +7 st. C. Termostat ustawiony na 1. Na tylnej ściance chłodziarki rosi na całej powierzchni parownika,...
Witam bardzo serdecznie.Mam na warsztacie CORSE C 2001r 1.7Di w zbiorniczku wyrównawczym od cieczy chłodzącej znalazł sie olej. Z doswiadczenia wiem ze to prawdopodobnie uszczelka. Odkręciłem głowice i uszczelka wygłada jak nowa. Moze wie ktos co jest bolączką tych silników??? Bardzo prawdopodobnie moze byc jeszcze głowica... Pozdrawiam
Witaj, proponuję zrobić to samemu, zerknij na ten film https://www.youtube.com/watch?v=Zun-8CrQ... Dla mnie wymienia się płyn jak są rurki brudne. Właściwości cieczy się zmieniają ale nie tak drastycznie, żeby miało to wpływ na chłodzenie, to nie olej w silniku samochodowym, który traci swoje właściwości smarne.
np, intercoler jest po to żeby łapać więcej powietrza bo ma większą powierzchnię ( a nie po to aby go chłodzić i wiecie co z fizyki , chłodniej ciaśniej i więcej)
Jesteś mechanik, to eliminuj po kolei wszystkie miejsca, i z czasem dojdziesz do wniosku skąd olej dostaje się do układu chłodzenia.
u Ciebie można tak zrobić ale u mnie chłodnica chłodzi jeszcze olej w automatycznej skrzyni biegów. Więc muszę zlokalizować przyczynę. A nie wiem dokładnie jak działa ten obieg. Mechanik powiedział, że muszą być sprawne wszystkie obroty wentylatora w moim przypadku gdy jest regulowany elektronicznie wszystkie podzespoły odpowiedzialne za obieg chłodzenia...
Z tego co widać na zdjęciach jest to odma - układ opowietrzenia skrzyni korbowej. Jeśli tam zauważyłeś jakiś wyciek to raczej nie jest to płyn chłodzący tylko olej.
Przekroczył 1500 kilometrów bez awarii. Nie dymi, ma moc. Moze jednak UPG w porządku tylko coś innego klękło? Jesteś pewien, że to był olej? Przepłukałeś układ chłodzenia i wymieniłeś płyn i olej? Może to był tylko jakiś uszczelniacz albo korozja z układu chłodzenia się wypłukała?
Jeżeli chcesz chłodzić coś, to może olej transformatorowy? Chłodziwo i izolator świetne.
Powiedz jak brak smarowania i chłodzenia? Normalnie. Rozbryzgowo rozprowadzany olej smaruje i chłodzi tłok. Ja sądzę że jest wadliwy wał, bo po jego założeniu, wszystko sie pieprzy, A na czym ta jego wadliwość ma polegać?
Powinien tam być olej transformatorowy.Jest rzadszy od lotosu więc łatwiej wystartuje a i uzwojenia transformatorowy powinien chłodzić a nie silnikowy.
Witam. Też miałem Malucha, trzydzieści lat temu i też były zimno w samochodzie. Najprostszym sposobem jaki się wtedy stosowało do poprawy ogrzewania było opuszczenie rury elastycznej od podszybia, tak aby zaciągane powietrze do wentylatora było z komory silnika, a nie zewnątrz. Najprościej górny koniec rury opuścić 15 cm i podwiązać, żeby nie obijała...
oleje przekładniowe oleje hydrauliczne smary oleje
regulacja prędkości falownik wiertarka bosch wirnik sterownik sterownik frezarka
wincor nixdorf zasilacz laboratoryjny lm723
Czy klej epoksydowy metal jest termoprzewodzący? Termostat W3001 - stopniowe gaśnięcie wyświetlacza: przyczyny i rozwiązania