Stosuję smar danego producenta i jest ok a zamienniki rzadko tylko w razie "w". Kol.jacur każda marka dla kogoś będzie robiła dziadostwo ale chyba nie o tym jest temat a jak już to najlepiej skupić się na zaletach elektronarzędzia firmy, której się używa gdy o tym będzie temat.
Z racji upływu czasu to: - czyszczenie - smary/oleje - paski napędowe.
Jaja sobie robisz? https://widlowe-predki.pl/oleje-i-smary/... Jeżeli pracujesz w chłodni ,zwróć uwage na lepkość.
Witam. Oryginalnie był tam olej Oil Turmopol 20HD, ale jak masz to śmiało możesz dać EPS 0 lub zwykły olej przekładniowy dobrej klasy. http://obrazki.elektroda.pl/2442906800_1... Dodano po 2 Masz jeszcze rysunek. http://obrazki.elektroda.pl/4144562700_1...
Możę tym środkiem da radę ,, K2 Akra'' jest dosyć skuteczny smary oleje rozpuszcza po kilku minutach potem spłukać ciepłą wodą i jest ok.Jeśli gruba warstwa to wystarczy powtórzyć i powinno zejść.
https://www.husqvarna.com/pl/akcesoria/s...
[url=http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fu... tu znajdziesz swój kombajn i silnik+ resztę podzespołów zawierających oleje, smary. Wg tej tabeli do silnika - 8 litrów.
Normę oleju masz w instrukcji, nie trzeba żadnych teorii. Nieco informacji tutaj [url=https://smartplus.pl/oleje-i-smary-... też zadzwonić do ASO i na podstawie numeru VIN powiedzą, jaki olej lać.
No nie jest to znowu taka tajemnica w końcu to łożysko ślizgowe a takowe pracują od lat.Ciekawa (trochę dyskutanci się spierają) no powiedzmy interesująca jest dyskusja o podobnym problemie tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... W tym konkretnym ,moim przypadku mam do czynienia z trochę podkorodowanym trzpieniem (cóż...
Jakiś czas temu walczyłem z hilti i boschem (trochę mi jeszcze klamotów zostało) oto co mi było potrzebne (najważniejsze pozycje): - po pierwsze porządny falbanek - stół na którym możesz porozkładać to co masz bez obawy że się coś gdzieś zawieruszy, koniecznie pokryty czymś co można łatwo umyć - dobre oświetlenie - średnie imadło - kpl. dobrych wkrętaków...
Ja właśnie też się zastanawiam czy 5.20 czy 5.55 cel to mycie silników ciągnika czyli olej smary mycie maszyn w gospodarstwie itd. Którą doradzicie?
Tak, racja ale akurat nic nie miałem przy sobie innego a lekko objechany brzeg paluchem z olejem nie powinien wydaje mi się aż tak zaszkodzić. A np towot jest lepszy na taki coś czy też za bardzo "chamski"? Wiadomo że to nie są połączenia śrubowe żeby ładować tam smary i oleje ale no tak doraźnie żeby sobie pomóc.
Wystarczy poszukać tańszych innych firm co ciekawe do Boscha są tańsze, a nie tak drogo jak piszesz . http://www.elektro-czesci.com.pl/smary-o...
Możesz śmiało smarować , nic się nie stanie .
a czy ktoś wie czy taka izolacja z przewody np YDYp jest odporna na tzw oleje smary rozpuszczalniki?? bo chyba raczej nie .. dobrze mówię??
Rozmawialiśmy dzisiaj ze znajomym. Jutro na bank zrobi test przelewowy a filtr sprawdzi czy nikt go nie przewiercił i ewentualnie wymyje karszerem ze specjalnym środkiem do sadzy. Podobno ten sam środek rozpuszcza smary, oleje, czy nawet lakier samochodowy.
martwic sie mozna o odpornosc oringow i uszczelek w tym innym gazie. Masz jakieś podstawy do takiego twierdzenia? Informacje producentów oringów, uszczelek, czy może sobie gdybasz/straszysz bezpodstawnie? Z mojej wiedzy wynika, że R134a jest bardziej agresywny dla uszczelniej niż HC. Tych ostatnich mamy w samochodzie mnóstwo: paliwo, smary, oleje....
Ja kupuje dużo takich srodków z firmy Arbiko w Gdańsku. Z akcesoriów serwisowych mają tam smary, oleje, płyny czyszczące, polerujące, narzędzia, walizki i odkurzacze serwisowe i takie tam różne inne rzeczy. Nie wspomne zamiennikach części i materiałów ekspoloatacyjnych Katun do wielu urządzeń. Na razie jestem zadowolony ze współpracy.
Najbardziej ekonomiczna i najtańsza w wykonaniu jest podłogówka w garażu. I wówczas rzeczywiście może być niewielkie podgrzewanie do 10°C. A jak się poczyta tu i ówdzie to dla auta jest to też zalecane. Auto jest równomiernie podgrzane, szybciej odparowuje wilgoć, równomiernie ogrzane smary, oleje, zawieszenie, opony to też spora zaleta. A grzejnik...
Poprostu jak jest zimno to wszystkie smary, oleje gęstnieją i zakręcić takim silnikiem jest faktycznie ciężko. Sam akumulator też musi zostać pobudzony do życia. Ja ten sam problem mam z Renault 19 i akumulator tez mam nowy.
Istnieje coś takiego, jak Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Służby MPS, który trudni się właśnie badaniem zmagazynowanych paliw i smarów. W przypadku zakwalifikowania dostarczonej próbki jako nie spełniającej norm, paliwo zostaje w zbiorniku wymienione. A to nie tylko ON i benzyna - paliwo lotnicze, nafta, cała paleta środków smarnych (tzn. smary i oleje).
Kiedyś i pomyślę nad bga, ale to kiedyś :) Pytanie co do odsysacza cyny, czy smarować go czymś przed użyciem tak by prościej było wyciągnąć z niego cyne? Czytałem że niektórzy stosowali jakieś smary oleje ale jak na moje rozumowanie to wszystko będzie się później kleic... Głównie obawiam się że cyna zaschnie mi w końcówce odsysacza...
Używałem multimetru tej firmy w serwisie (jak dobrze pamiętam), modelu sobie nie przypomnę ale był to taki dedykowany do samochodówki. Dawał radę w trudnych warunkach (śnieg, deszcz czy też smary i oleje), któregoś razu położyłem go na koło i zapomniawszy o nim ruszyłem autem chcąc wyjechać z kanału. Został tylko plasterek zmiażdżonej elektroniki (ciężarówka)...
Przyjmie się, Błędy takie jak w tabloidach, nawet literówki robi. (at)ElektrodaBot jakie pole przekroju musi mieć kabel o długości 1m przewodzący prąd 50A? Temperatura otoczenia kabla do 100 stopni Celsjusza. Obecne są smary i oleje mineralne. Czy jest taka rura, której nie można odetkać?
Producent zaleca swój ale to jest klasy 5W30 http://grass-garden.pl/oleje-i-smary/39-...
Wszelkie nieodpowiadajace specyfikacią smary i oleje w smarowaniu narzedzi pneumatycznych to błąd, mogą spowodować sklejenie zaworków wewnątrz i urządzenie przestanie poprawnie działać. To jest kalamitka, tam się podaje smar, tylko nie wiem, jaki dokładnie, ponieważ jest wymagany, żeby klucz się nie grzał... Co jakiś czas klucz się serwisuje i ten nagromadzony,...
Czesć mam pytanie!!! Jaki olej najlepiej lać do skrzyni w simsonie S51, bo zależy mi na jakości. Patrzałem na róźnych stronach i znalazłem taki http://sklep.scigacz.pl/oleje-smary-olej... a ponadtto nie wiem jaki musi byś np. 80W10 ?? jaki do simsona!!!!
Witam ! Co do preparatów chemicznych usuwających od razu wszystkie warstwy farby, to ciężko o bardziej ostry i wredny niż "SUPER GASKET REMOVER 400ml prep. do usuwania pozostałości uszczelek /rozpuszcza: żywice, smary, oleje i smołę, usuwa: farby, lakiery, pokosty/ CRC'. Występuje on w aerosolu 400ml lub karnisterkach 5L. Jest drogi i niszczy wszystkie...
Właśnie w sklepie polecono mi tą farbę ze względu na jej elastyczność, szybkie schnięcie i odporność na oleje, smary, wodę itp. Pytam czy ktoś ma doświadczenie w tej kwestii i czy w ogóle jest potrzeba konserwacji butli od środka. Dzisiaj zrobiłem pierwszy test całego zestawu. Co dziwne sprężarka ładuje cały układ ~70 litrów niewiele dłużej niż pojedynczą...
pytaj o smary i oleje przekładniowe. Niektóre mechanizmy nie lubią obracania do góry nogami...
kiss39 napisał: Oleje zle wpływają na gumę, a w wentylatorze miedzy osią jest uszczelka/podkładka gumowa. No to wytłumacz mi Kolego czemu w takim razie te łożyska są smarowane fabrycznie? Jakoś kilkadziesiąt wentylatorów (bliżej kilkuset) przez moje ręce przeszło i zawsze podczas mycia widziałem na łożyskach ślady starego oleju.. Musi producent albo...
A kto powiedział, ze olejem...? Można kupić specjalne smary czy oleje do takich łożysk. Nie kosztują drogo, ale są. Przed smarowanie warto przedmuchac sprężonym powietrzem i przesmarowac...i tyle w temacie.
https://www.petrostar.pl/chemia/smary/mi... Taki może być ??
Panowie, kupując części w opakowaniach, podlega się BDO a co dopiero oleje, smary, aku, baterie. My nie musimy wszystkich tabelek wypełniać, tylko te, które dotyczą naszych działalności.
Zgadza się. Odpadają prace przy olejach, filtrach, sprzęgłach, rozrządach, zaworach, EGR, tłumikach, katalizatorach itd. Zostaje zawieszenie i hamulce. Ależ oleje i smary są. Filtr też. Płyn chłodniczy też coraz częściej występuje. Jak konwersja to i sprzęgło. Pozostałych rzeczy brak, za to dochodzą tylko inne. Trochę wiecej elektroniki i elektryki.
Oleje są lepsze niż smary. Smarami stałymi nie jesteś wstanie szczelnie wszystko posmarować, olejem już tak. A posmarowanie góry zewnętrznie nic nie daje.
Zmywacz do tarcz hamulcowych jest agresywny ale świetnie czyści oleje i smary. szukam tylko jakiegoś dobrego opryskiwacza bo kupowanie w sprayu jest za drogie w eksploatacji
smarowac: WD40, towot albo inne smary lub oleje czyscic: czysty spirytus na waciku do czyszczenia uszu pod przyciskami to szmatka wytrzec i popsiukac czyms np WD40
Smar jako smar może nie twardnieje, ale wnikają w niego kropelki wody, które zamarzają. Może i wnikają ,ale sam w sobie smar też gęstnieje i to dużo bardziej niż oleje które stają się jedynie "słabo" pompowalne. Glówne skladniki taniego smaru to bardzo gęsty olej przekladniowy ,przeważnie mineralny i mydlo litowe. Te lepsze to już syntetyk i mydło...
Co może być przyczyną? Starość! W tego typu starszym i długo nieużywanym sprzęcie dochodzi do blokowania mechaniki lub działa ona nieprawidłowo na skutek zużycia środków smarno-konserwujących. Kolejnym problemem są elementy gumowe, które w końcu ulegają degradacji - to nieunikniony proces związany z naturalnym starzeniem. Żeby usunąć problemy należy...
http://obrazki.elektroda.pl/7471715600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7471715600_1...
Witam ogólnie kwestie ekologi mam wiecie gdzie ponieważ wszystko co ludzkość robi od kilkunastu lat powszechnie uznawane jest za "NIE EKOLOGICZNE" spalanie np opon smarów olejów pcv itd. A samo spalanie benzyny lub ropy i innego dziadostwa jest eko? , niebawem usłyszymy że spalanie drewna sosnowego będzie karalne i będziemy musieli się zdać na paliwa...
Osobiście posiadam HDS 790 CS od dwóch lat w miarę zgrabna. Kupiona od handlarza bez przeglądu, remontu czy gwarancji działa do dziś. Znajomi mają jeszcze HDS 760 i HDS 990 i też OK. Odradzono mi kupno używanego tzw. banana ze względu na trwałość pompy i kotła. Na tłuste smary oleje to tylko gorąco-wodna. Do piaskowania metalu z rdzy to tylko piaskarka,...
Nie woda Panowie, tylko zmywacz (np do hamulców) na bazie alkoholu - w sprayu. Momentalnie odparowuje NIE zostawiając żadnych nalotów. Reszta z rozpuszczonymi syfami spłynie. Można próbować. Choć moim zdaniem, takie zmywacze na bardzo lotnych rozpuszczalnikach organicznych nie rozpuszczają cukru. Za to dobrze rozpuszczają oleje, smary i inne tłuszcze....
Witam. Druga, ze kategorycznie nie wolno smarować, bo smar, olej itd. powodują szybkie niszczenie gumy. Więc jak to jest? To jest tak że smary, benzyna, rozpuszczalniki i oleje niszczą zwykłą gumę a simmeringi wykonane są z gumy tzw. olejoodpornej której te substancje nie niszczą. Tak że smaruj, na pewno dłużej wytrzyma :D
Sprejem spryskasz w równym stopniu zawiasy jak i drzwiczki :cry: . Jak Ci doradzono, najlepiej zrobić to strzykawką, a najtaniej wyjdzie olej wazelinowy - taki jakiego używa się do maszyn do szycia i różnych mini-mechanizmów. Wszystkie wyrafinowane jakieś polimero-nano-smary niejednokrotnie z dodatkiem "teflonu" w opisie, są konfekcjonowane w większych...
Pierwsze washer - rozpuszcza oleje, kalafonie i wysycha na zero, potem KontaktPR zielony jako smarowanie.
Ja rowniez ja poczulem - nawet zerknalem na palnik, ktory za kazdym razem patrzy na mnie i mowi "no wez mnie zrob..." a ja mu za kazdym razem mowie, ze nie mam jeszcze czasu... Na dodatek dzisiaj mialem nieprzyjemna przygode ze spadajacym elementem konstukcji skrzyni typu flat-deck ktora to jakos obrala droge w kierunku ziemi akurat przez miejsce gdzie...
Olejem dobiłeś ten zamek. Zresztą w ogóle do wkładek i zamków stosuje się suche smary, a nie oleje. Nie mniej jednak wyczyść klucz. :)
Jeżeli jakieś nowe części trzeba posmarować to olej wrzecionowy i wazelina techniczna, a tak starsze jak chodzą, to się niczym nie smaruje.
Bardziej bym obstawał przy oleju bo WD40 może zlasować gumę. Jeśli guma jest odporna na oleje i smary, to WD nic jej nie zaszkodzi, jeśli nie jest, olej też ją rozpuści..
Tarcza sprzęgła i docisk sprzęgła mają być suche czy Jakiś smar bądź olej ma na nich być? Mają być suche i czyste.
czy nawet 1000 kg można by ręcznie toczyć po trawniku. Jak teren przygotowany i wyrównany, to się da. Choć byle chuherko może nie podołać. Roztwory niezamarzające albo zeżrą stal, albo będą więcej warte niż walec. Była inna możliwość, zużyty płyn chłodniczy. Przy wymianach i tak zlewaliśmy do "mauserów", a później przyjeżdżała firma i odbierała (tak...
Więc wydaj nie pieniądze i nie bij piany. Tak z 12 15 lat temu mój znajomy właśnie nie dostała odszkodowania w bardzo podobnym przypadku a podstawą był ten nieważny dokument w postaci instrukcji obsługi. W uzasadnieniu wyroku było że instrukcja zawiera wszystkie ważne dla użytkownika rzeczy takie jak oleje smary ciśnienie w oponach w zależności od rozmiaru,...
Po 4 latach sporadycznego użytkowania (smar + olej) wsztsko trzyma się kupy, nie zgrzyta itp. Temat wyjaśniony. Dziękuję za dyskusję - zamykam.
Rozwiązanie tego problemu jest chyba proste. Olej rzepakowy ze względu na swoje powszechnie znane właściwości (utlenianie, żelowanie, itp. zupełnie nie nadaje się do smarowania urządzeń mechanicznych. Może być jednak i jest bardzo dobrą bazą do wytwarzania zarówno paliw jak i środków smarnych. W procesie rafinacji z oleju rzepakowego (lub olejów posmażalniczych)...
widziałem co żeś usunął To i powód jest Ci znany :D Cóż, dawniej nie było tylu "wynalazków" co teraz a ludzie jakoś sobie radzić musieli... Smary, jakie się dopadło, oleje podobnie, zamiast WD40 nafta lub po prostu "ropa" i świat się kręcił a maszyny dłuższy żywot miały niż dziś. V.
zamiast smaru radzilbym olej maszynowy pare razy probowalem smarem ale po czasie wysycha i wiatrak zatrzymuje sie. do tego jak bedziesz czyscil to wyczysc tuleje lozyska. musisz wyjac cale 'smiglo' zdejmujac mala biala podkladke. podkladka ma naciecie w jednym miejscu trzeba srubokretem podwazyc. uwazaj zeby nie pogubic gumowych pierscieni
Chciałem się Was zapytać odnośnie olejów, czy lepszy do silnika rowerowego będzie olej Organiki http://strona.organika.com.pl/index.php?... czy też Yamalube http://www.olej-yamalube.pl/sklep/p1,yam... Na oleju Organiki...
Jak dla mnie to pomysł niebezpieczny i nielegalny. Z jadącego pojazdu nie mogą wydobywać się jakiekolwiek oleje czy smary mogące wydostać się na jezdnię. A pomyślałeś co będzie jak stanie się awaria i olej poleci strugą na ulicę?
PET-G, wzbogacony dodatkowo o nanorurki węglowe, które nadają wydrukom antystatyczne właściwości oraz pozwalają rozproszyć ładunki elektryczne. To jest ciekawe. Zamiast pokrywać obudowy sprayem przewodzącym, od razu jest obudowa o odpowiednich właściwościach. filamentem na bazie PA6/66 oraz włókien węglowych. ... Charakteryzuje się wysoką odpornością...
Smar, olej motoryzacyjny. Nie jest istotne.
Dlatego szukam myjki nowej albo jak autor tematu złożyć coś na nowych częściach i policzyć czy się opłaci. Pozostaje pytanie co chcesz myć ? Błoto czy oleje/smary. Do pierwszego zimna woda wystarczy. Do drugiego nie.
Witam, ilość smaru nie może być duża, tam nic nie powinno "zostać", smary stale nie są najlepszym pomysłem, może się do nich kleić kurz, raczej oleje, cienka warstewka. Pozdrawiam
Przy elementach mocowanych zatrzaskami - stosuje się rózne oleje i smary (koledzy wyżej opisali sposoby). Przy elementach zamocowanych blachowkretami pomaga wymiana plastików dla blachowkrętów mocujących; jeśli zamocowanie nie ma luzów - element też nie przemieszcza się (jest cicho). Wystarczy zapytać o nie w sklepie motoryzacyjnym, każada marka ma...
Zamontowałem: - Łożysko 6307 2RSR (łożysko dwustronnie zamknięte gumkam) 35x80x21 Łożysko kulkowe proste jednorzędowe, - łożysko 6206 ZZ (łożysko dwustronnie zamknięte blaszkami) 30x62x16 Łożysko kulkowe proste jednorzędowe - Simmering 45x80x10 TC (dwuwargowy), materiał NBR (temperatura pracy - 30°C do + 100 °C, odporność na oleje, smary, paliwa). Wewnętrzną...
Witam wszystkich. Powiedzcie mi jaki podkład na skrzynię biegów, zwolnice, cały kadłub wraz silnikiem. Nawierzchnia to szary mat ale jaki RAL. Może ma ktoś jakiegoś linka do farby szarej do c 330 odpornej na oleje i smary.
Do smarowania wentylatorów stosuję smar silikonowy. Olej (tak, jak napisałeś ) nie sprawdza się, gdyż jest rzadki i szybko spłynie. Natomiast do zaklejenia może by wystarczył klej "kropelka"? Przed klejeniem dobrze odtłuść miejsce klejenia. Pozdrawiam.
najważniejsze to najpierw dokładnie oczyścić (umyć) ze starego oliwienia, kużu i innych brudów. Nowy olej/smar może ulec reakcji chemicznej ze starym i zapiec się w panewce. standardowo stosowane są oleje wazelinowe (techniczny) , silikonowe , teflonowe , maszynowe (ropopochodne) --- niestosować zajzajerów z rospuszczalnikami np WD40 bo wypłukuje cząsteczki...
"Grzebanie przy samochodzie w garażu" a więc oleje, smary, benzyna... prócz wytrzymałości mechanicznej (co chyba normalne) powinien też mieć odporność na w/wym czynniki. I to jest chyba najważniejsze. Makomix - Nie wiem co to jest "szlifierka KONTOWA"? Coś do szlifowania kont bankowych? ;)
Zalał mi wodą się pilot od garażu, na płytce utleniły się trochę styki, stwierdziłem że wyczyszczę całą preparatem kontakt "U" "Uniwersalny preparat zmywający obwody drukowane, usuwa tłuszcz, brud, stare smary i oleje, silikony, siarczki i tlenki rozpuszczone Kontaktem S oraz wszelkie pozostałości po lutowaniu (kalafonię)" Wszystkie punkty lutownicze...
Witam bardzo dziękuje za schemat na pewno mi pomorze. Mam pytanie jeszcze czy do tego młotka TE 92 idzie olej czy smar jak olej to jaki i ile , z góry dziękuje
Potrzebujesz wodę/olej/smar/chleb, wlewasz/wciskasz w otwór tulejki, następnie "dobijasz" prętem o średnicy dopasowanej do otworu tulejki (im szczelniej tym lepiej). Ciśnienie wewnątrz wypycha tulejkę w przeciwną stronę. Oczywiście sposób działa tylko z tulejkami zamontowanymi w otworach nieprzelotowych.
Witaj. Oleju jadalnego się nie używa do takich rzeczy. Suchy smar jest raczej również nieprzydatny. Olej maszynowy lub inne raczej płynne smary do łożysk się nadają.
Zgubny wpływ na gume mogą miec oleje produkowane z ropy naftowej, mineralne, pozbawione wazeliny. Oleje jadalne (roslinne) sa w tym przypadku bezpieczniejsze poniewaz sa olejami nietrwałymi i często schnącymi. Poza tym mając do wyboru mechaniczna ingerencje w probę odklejenia membrany niosąca ryzyko przedziurawienia, wolałbym odwlec to w czasie stosując...
Witam serdecznie. Dobrym klejem (silikonem) jest czerwony (np.Soudala) jest odporny na oleje smary i rozpuszczalniki oraz podwyższoną temperaturę. Często stosowany przez mechaników. Ale przy próbie uszczelnienia zbiorniczka płynu do spryskiwaczy niestety poległ.Zauważyłem że płyn dalej ucieka.Może za mało odtłuściłem uszczelniane części.:cry: Cena ok.30zl....
Podaj proszę numer artykułu - jest ileś wykonań, do niektórych wchodzi nie smar ale olej 1 615 430 019 w ilości 50 ml.
Właściwie powłoki poliuretanowe ,jak wszystkie poliuretany charakteryzuje odporność na działanie wody i czynników atmosferycznych, odporność na rozpuszczalniki organiczne, bardzo dobra odporność na oleje, smary, rozcieńczone kwasy i zasady. Niektóre produkty na rynku dostępne są dwuskładnikowe, to znaczy utwardzacz( suszka) tak nazwijmy go jest produktem...
Dlaczego H07V-K się nie nadają? Ze względu na temperaturę minimalną? Ze względu na to, że nie mają wystarczającej odporności zwłaszcza na wodę, ale też na warunki atmosferyczne, oleje, smary i płyny eksploatacyjne. Czyli pozostaje mi rozszyć jakiś kabel YKSLYżo 0,6/1000. Czy się nada? IMHO nie. Ale jak chcesz to próbuj. Ja bym tam użył przewodów dedykowanych...
Miernik z zakresu do 100zł będzie aż nadto a czasem lepiej kupić dwa trochę tańsze. Na szczęście w lapach nie ma zbyt wysokich napięć ale i nawet na niskich można uwalić miernik a uszkodzić miernik za 200zł a za 40zł to jednak różnica. Tylko nie kupuj z automatyczną zmianą zakresu bo są wolne. Jeśli kupujesz na firmę to weź jakiś UNIT - może UT70A....
Witam. Wszystkich zainteresowanych do do srodkow smarnych w drukarkach to mozna by otworzyc nowy dzial. Wiec tak np. Epsony maja wydzielona grupe oleji do prowadnic mowie o iglowkach i atramentowkach ostatnio nawet firma Epson wprowadzila smary do prowadnic. Co do zebatkow stosoje sie smary ktore sa tez wyszczegolnione.Co do laserkow to epson stosuje...
Daj sobie spokój z olejem, te młotki ciekną z każdej strony. My stosujemy EPS-1 i nie ma z nim żadnego problemu.
Ocet służy raczej do odkamieniowania bloku, przewodów i chłodnic i raczej oleju nie rozpuści. Ja do przepłukania zastosował bym preparat Merida Fatex M242. Mniej się pieni oraz lepiej oleje i smary rozpuszcza. Tolerują go tkaniny, gumy, plastiki metale itd itd zupełnie bezpieczny i godny polecenia. Natomiast z użyciem octu bym się powstrzymał gdyż nie...
Piasta - "włosami murzyna" , skrobakiem, szczotką itp. do czysta żeby jeść z tego można było. Do smarowania styku piasty z tarczą nic (ale dopuszcza się smar bądź olej "bez objętości"), gdyż według konstruktorów równa tarcza i piasta nie doprowadzą do korozji która będzie miała wpływ na "bicie". Na prowadnice z wargami pod żadnym pozorem nie stosować...
Jeśli luz jest niewielki, to może pomóc olej (smar) spowalniający o dużej lepkości. Dokładnie taki, jak stosuje się w windach gramofonowych. W tym wypadku należy zastosować olej silikonowy o wartości minimum 500000cSt. Poza kasowaniem luzu na osi, ten środek spowoduje też bardziej kulturalną pracę pokrętła z wyczuwalnym oporem. Oczywiście użycie tego...
ja jestem przeciwnego zdania. Tulejki są z materiału samosmarującego - więc smarowania wystarczy, a jeżeli damy nieodpowiedni smar/olej to w połączeniu z kurzem na efekty nie trzeba długo czekać. Co prawda nie robię zbyt wiele HPków - ale ta zasada jest np. dla panasoniców.
Musi być margines, który pozwoli na ściśnięcie i niczego nie zdeformujesz, wszystko trzeba robić z wyczuciem- tą stronę, gdzie będzie kielich, dobrze jest odrobinę posmarować czym kolwiek: wazelina. olej smar. Bawię się często bliżniaczo podobnym przyrządem do kielichowania miedzi w chłodnictwie.
Biały lub żółty (biały wystarczy) litowy W żadnym przypadku nic z dwusiarczkiem molibdenu (Temat stary, ale wymaga korekty.) Co ty gadasz jest odwrotnie - to lit wchodzi w reakcję z plastikami - NIE WOLNO stosować smarów litowych do plastików! A dwusiarczek molibdenu stosuje się w serwisach drukarek (właśnie do plastików) ...Również współczesnego towotu...
Witam. Jestem posiadaczem podnośnika dwukolumnowego Hofmann GTE2500. Potrzebuję informacji odnośnie tego podnośnika. 1. Jakie kotwy użyć do montażu? Nadmieniam iż jest to podnośnik na ramie a miejsce jego montażu to wylewka 400x150x30 cm. Czy używać kotw zwykłych (jeżeli tak to jakich) czy chemicznych (proszę też o specyfikację)? 2. Podczas prac renowacyjnych...
To mamy problem. Te maszyny, które widziałem rozebrane, miały na przekładniach fabrycznie położony smar stały. Jeśli olej do mechanizmów precyzyjnych byłby lepszy - to czemu producenci kładą smar? Ba, wszystkie inne przekładnie zębate (w innych urządzeniach), które widziałem miały nałożony smar stały. Problemem jest to, że nie wiem jaki smar zastosować....
Olej wlej do zakrycia tarczy sae90 czy nawet 15w40, ważne abyś go max co dwa lata zmienił.
http://obrazki.elektroda.net/0_119298853... Dodano po 5 TO DOWÓD NA SMALEC PO SMAŻENIU PĄCZKÓW. powietrze załatwia problen filtrowania, opiłków stalowich (w hydraulicznym i hipolu), opiłków alu (w silnikowym),piachu (nie do przesady), mąki i resztek frytek(w posmażalniczych) Dodano po 1 inaczej zamordujesz pompę... albo nie wyrobisz na filtry...
Wszystko wyczyściłem Czym? Wałek napędu koła pośredniego wydaje się tłusty. Zęby na obwodzie prawego talerzyka też nie są zbyt czyste. Wszelkie cierne połączenia napędu są bardzo wrażliwe na najmniejsze nawet ilości smaru, oliwy czy tp. Jeśli w podobny sposób wyglądają bieżnie i paski na kołach silnika i koła zamachowego to nie dziwię się, że nie trzyma...
Witam, Mam podobny problem z KitchenAid i muszę wymienić smar. Przeglądałem smary Molykote i w zasadzie pomiędzy Molykote G-1502 FM Syntetyczny smar do łożysk i przekładni, który kosztuje około 200 zł, a Molykote G-4500 FM Smar spożywczy z Atestem NSF syntetyczny, który kosztuje około 120 zł, nie widzę zbyt dużych różnic. Czy ten drugi, tj. Molykote...
niestety klej z taśmy pozostaje trwale na ramie okiennej "utwardzony "UV. Nie rusza tego nawet keton ni aceton mieszany z benzyną-przestrzegam. Kolega nie pytał ale ja odpowiem płyn do gumy pod nazwą Novogum Extra którego używam praktycznie do wszystkiego zmyje to na pewno. Nie niszczy tworzyw sztucznych, nie niszczy praktycznie żadnych materiałów...
nikt mnie już nie namówi. Temat przerabiałem dokładnie. Ciekawe, hm, czyżby brak kasy czy zdrowego rozsądku? Miałem piłę markową za 2800zł i Chińczyka za 400zł. Markowa piła się rozleciała po 10 latach, Chińczyk po 6 latach jeszcze działa. I co to ma oznaczać?Bo jak to rozumiem tak, że sprzęt markowy wytrzymał 10 lat pracy a ten chiński? Nie wiadomo...
powinienes ta pusta przestrzen koniecznie czyms wypelnic (czyms co ma duze napiecie powierzchniowe wzgledem wody i duza przyczepnosc do koszulki termokurczliwej-np oleje ,smary...)wszystko jest lepsze od powietrza - porownaj wspolczynniki przewodnictwa cieplnego , poza tym jak zostawisz pusta przeztrzen to przedzej czy pozniej bedzie tam woda - nie...
Zamiast wazeliny lepszy jest smar silikonowy. Olej masz rewelacyjny wlewaj - do połowy tarczy.
co jest ich lepiszczem to chyba już nie wie nikt. Skład: -miedzianobrązowy proszek -miedziany i inne smary w postaci ciał stałych -olej syntetyczny - zagęszczacz nieorganiczny. -olej mineralny zmieszany z mydłami litowymi. Co do przewodnictwa prądu niestety - niewiem. Pozdrawiam
No no, widzę, że temat założony przeze mnie się nieco rozrósł:) Sztomel - co do zaworu N109, racja, prawdopodobnie trzeba go po prostu przeczyścić bo gdyby był elektrycznie niesprawny to nie odpaliłby silnika. Co do czyszczenia ja u siebie czyściłem cały układ dolotowy praktycznie (opisywałem to ze zdjęciami w tym temacie) i używałem do tego preparatu...
oleje smary smary bramy rower smary
wentylator chłodnicy scenic halogenowy transformator schemat prostownika elektronika
drukarka roland mikrotik 60ghz
Świecący FIS 1/2 po wyjęciu kluczyka w Passacie B5 Automatyczne włączanie radia Yosan CB-100 z kluczyka