Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
Witam w Seico siostry nie działa ogrzewanie, poszukałem na internecie że to może być zapowietrzony układ chłodzenia. Jednak nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak to dokładnie zrobić. Wiem tylko że są 2 odpowietrzniki jeden przy lampie a drugi przy zbiorniczku wyrównawczym. Wiem też że trzeba to robić na odpalonym samochodzie ale niektórzy...
Uszczelkę obudowy termostatu oczywiście można kupić...tylko że w termostacie nie ma oleju, jest tam tylko płyn chłodzący.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego. Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.
Mam ten sam problem co ty i czekam na odpowiedź od bartheza . A na razie polecam posty Układ chłodzenia Seicento Szkoda że temat został zablokowany innym by się przydało.
Że co? Od kiedy procesorek jakiś wydali z siebie tyle ciepła, co silnik w seicento? ;]
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
Czy kolega miał problem z przegrzewaniem auta/gotowaniem wody czy po prostu z czujnikiem ? Inaczej mówiąc ten czujnik na głowicy nie ma wpływu na działanie układu chłodzenia ?
Jeździłem seicento 1.1 i paliło po mieście 9-10l. Więc to nic nienormalnego. Jak pojedziesz trasę to spalanie spadnie poniżej 7, ale w mieście 9 to norma. I nie myśl, że skoro BMW jest szybsze powinno w takim razie palić 20l. Tam jest inny silnik, inna masa samochodu i inny współczynnik masy do mocy samochodu. Jak chcesz taniej jeździć to załóż gaz...
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Oba węże od chłodnicy jednakowo ciepłe. Odpowietrz układ chłodzenia.
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Koledze chodzi o płyn chłodzący.
Chłodnica nowa wraz z termowłącznikiem, pompa Hepu nowa, termostat Behr nowy, nagrzewnica nowa, wiatrak jak nowy, w pełni sprawny, układ przepłukany nic więcej nie ma do wymiany. Zapodałem kilka możliwości i co o tym sądzicie, bo ciut mnie denerwuje jak wiatrak często się włącza (jazda po mieście). Wiem że te auta tak mają, ale szukam innych opcji co...
Ten czujnik wkręcony w głowicę silnika od strony babiny. Z jednym przewodem białozielonym bodajże. Zdejm przewód i zobacz czy kontrolka nadal miga. Jak masz kluczyk przekręcony to dotknij tym zdjętym przewodem do silnika (masy) i kontrolka powinna zaświecić się
hmm... moim zdaniem warto by go zabrac jakoś do mechanika - ale zobacz czy chłodnica nie ma wycieku do tłumika - moze ten plyn ci wyplywa a silnik nie ma chłodzenia . . .
Jeżeli gotuje się przy mniejszej prędkości to może być czujnik temperatury, a jeżeli przy większej to np uszkodzona pompa wody, zapchany układ chłodzenia, uszkodzony termostat
Seryjne sprzęgło i skrzynia nie wytrzymają więcej jak 120-130KM więc nie masz co szaleć, zostałbym przy tych 0.2bara, choć pewnie sam silnik by 0,5bara teraz wytrzymał. Pamiętaj o słabej stronie tego silnika jaką są niewielkie odległości między cylindrami i słabe chłodzenie tego obszaru. Turbina powinna Ci podejść z jakiegoś małego diesla, może z 1.3MJ...
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
witam, tak to będzie uszczelka pod głowicą dziś sprawdzałem z kolegą. Dziękuję za pomoc
Najlepiej podpiąć pod tester , sprawdzić czy nie ma kodów DTC i na liście danych zobaczyć wskazania parametru - temperatura płynu chłodzącego .
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
Grzechem nr 1kierowców samochodów z gazem jest jazda na prawie pustym baku,prowadzi to zazwyczaj do uszkodzenia pompki paliwa ĸtóra jest smarowana i chłodzona benzyną.podobny problem dotycz wtryskiwaczy.
Ja proponuję coś chłodzonego powietrzem. Osobiście wybrałem 1.3VW taki jak w garbusie. W układzie boxer z mocą daje radę, a z chłodzeniem nie ma problemu w terenie.
Jeśli mowa o osobnym module wzmacniacza to z reguły jest podane jaki układ scalony w tym siedzi - szukasz noty katalogowej i sprawdzasz realne parametry Po części masz rację, jednak szukając parametrów z noty należy zwrócić uwagę na warunki pomiaru - w tym na chłodzenie. Co z tego, ze moce podane przy module i w katalogu będą zbieżne, jeśli te z katalogu...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Odpowiedź jest prosta, parownik ma temperaturę taką jaką ma woda w układzie chłodzenia. Jak jest oszroniony to odpowietrz część wodną.
Układ chłodzenia wyczyściłem ogrzewanie wróciło lecz niestety strasznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że wywala płyn przez zbiornik. Po nowym roku remont silnika będzie.
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
wiesz co tak po długim zastanowieniu się będziesz musiał cały ślinik pewnie nawet otwory w głowicy i bloku do chłodzenia silnika i podawania oleju są inne
witam ci "fachowcy" mogli by jeszcze wymienic powietrze w oponach na zimowe!!!!!!!!! pozdrawiam
Ewentualność dobra ale nie zawsze. Nieraz zapomnisz o spojrzeniu na wskaźnik i masz fontannę pod maską. Używasz wody do chłodzenia silnika? Ona wrze w 100 stopniach a płyn w wyższej.Co prawda ciśnienie w układzie przesuwa wyżej punkt wrzenia ale lepiej płyn używać. Wentylator po zwarciu we wtyku czujnika załącza się raz za razem? Jeśli tak to jest ok...
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
natomiast w zbiorniczku wyrównawczym wywaliło płyn. Jeżeli odkręciłeś korek zbiorniczka podczas pracy silnika i silnik pracował jeszcze jakiś czas przy otwartym zbiorniku wyrównawczym to mogło (choć nie musiało) się to zdarzyć. Układ chłodzenia jest tam ciśnieniowy i przy otwartym zbiorniku może dochodzić do takich "anomalii". Czasami takie zachowanie...
Czy powinienem coś z tym zrobić i jeśli tak to co? Tak jak pisali wyżej sprawdzić czy wentylator gdzieś ociera, a jeżeli nie ociera to sprawdzić jego stan dlaczego hałasuje, a włączać się musi bo taka jest jego rola aby przy podwyższeniu temperatury chłodził płyn chłodniczy. Jeżdzić można, ale w pierwszej kolejności dokładna "diagnostyka" dlaczego...
Witam ! Pozwolę sobie podpiąć się do tego tematu, coby nie zaśmiecać forum. Dzisiaj temperatura około 30st na dworze plus makabryczne korki sprawiły, że musiałem podjechać po żonę do miasta "bo autko się zepsuło". Objawy - mocno nagrzany silnik, para, śmierdzi plastik. Oczywiście po zaobserwowaniu tych rzeczy - żonka mądrze stanęła i telefon do mnie....
Mam Fiata Seicento 2000r. Odpalam go chodzi normalnie. Natomiast po przygazowaniu tak dosc mocno 2 razy. Dopiero wlacza sie ładowanie oraz wspomaganie kierownicy. Co dziwnego jest, jak jade na wyłączonych swiatłąch licznik choodzi. Jak włacze swiatla nagle przestaje chodzic i zegarek i predkosciomierz oraz kilometrow nie nabija. Chłodzenie silnika to...
Należy się zastanowić nad chłodzeniem wodnym... małe bloczki na same GPU wystarczają i temperaturka 35-40 stopni. Pompa od CWU, chłodnica od seicento i jakiś zbiornik wyrównawczy.
Witam. Jest jeszcze opcja że tarcze mocno przegrzało i zaczną wibrować albo od razu albo w niedługim czasie się odezwą. Na przyszłość - źle odpowietrzony układ hamulcowy też potrafi takie cuda zdziałać. A co do chłodnicy w fiatach jest odpowietrznik i on też lubi figlować. Odpowietrz układ chłodzenia do porządku. Zobacz czy nagrzewnica ma drożny układ....
Grzanie się tego silnika może być spowodowane złym ustawieniem instalacji gazowej. Wymiana wydaje się być nie ekonomiczna > koszty/zysk z wymiany. Zacznij od prawidłowego ustawienia gazu, analizy spalin, być może trzeba będzie zainteresować się układem chłodzenia, np drożność chłodnicy i wydajność chłodnicy sprawdzić.
W układzie chłodzenia powinno być odpowiednie ciśnienie żeby płyn odpowiednio szybko krążył.Możesz mieć nieszczelny korek lub zmniejszoną wydajność pompy płynu chłodniczego.
zauważyłem ze woda w zbiorniczku zagrzala sie Woda ze zbiorniczka krąży w obiegu chłodzenia silnika więc się rozgrzewa tak jak i silnik. Nie ma w tym nic niepokojącego.
Jakby miał klimę to po jej właczeniu wiatrak by ruszył. I dawno by pisał że na postoju klima mu słabnie i nie chłodzi bo takie były by efekty braku wentylacji chłodnicy. Po zdjęciu kabelka z czujki powinien sie właczyć, tylko czy właściwy czujnik jest męczony?
Witam. Narazie z tego co widzę to hamulce stały się najmniejszym problemem tego auta. Przede wszystkim do sprawdzenia termostat i oczywiście ciśnienie sprężania co da pogląd na uszczelkę głowicy. Mamy rozumieć, że bulgocze w zbiorniku wyrównawczym? Upewnij się, że układ chłodzenia nie jest otwarty bo to może być przyczyną przedwczesnego wrzenia wody....
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
to są wzmacniacze typowo "bagażnikowe" (tylko 6 cm skruci bagażnik) w "kabinie" albo pod maską też odpada, pod siedzeniem-brak chłodzenia. A może pod podłogą albo na dachu... to był żart :D
Witam. Proponuję najpierw umyć silnik, potem zlokalizować wyciek. Jak leci z otworu bagnetu to może być zatkane odpowietrzenie silnika ( tzw. odma) lub poziom oleju jest za wysoki (tu może być płyn chłodzący w oleju).
Elektryczny wentylator jest np. w cinquecento, seicento. Wydajność ma dużą, ale hałas wydobywający się z niego ogromny :D Pobór prądu ok. 4-5 A
Chłopie, nim się weźmiesz za jaką robotę wymyj ten alternator! Co ty, takiego syfa chcesz zakładać? Już widzę ile dziadowstwa jest na stojanie, żebra mostka to pewnie zatynkowane równióteńko brudem, jak ma się chłodzić? Ja bym takiego nie założył nigdy klientowi. Masz pokazać nowe zdjęcia gdzie ten alternator błyszczy się jak psu jaja!
Witam mam nastepujący problem po nagrzaniu silnika zapala się kontrolka cieczy chłodzącej, wentylator działa przwidłowo, włącza się jak zwykle co jakiś czas ale lampka kontrolna wysokiej temperatury ciągle sie pali. Po zgaszeniu silnika o odczekaniu kilku minut włączam silnik i wszystko jest OK Czy to uszkodzony czujnik, czy termostat...
Przewód masowy pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Często się urywają
Ciekawe co z nią może być nie tak, skoro wszystko wydaje się dobre a już poprzednicy coś rzeźbili (wyjęty termostat, wkręt w korku zbiorniczka wyrównawczego )? A wymieniałeś ten korek czy taki pozostał jak był? Bo tu może być właśnie "pies pogrzebany" że się gotuje. Nie mam skody, tylko Seicento 900-setkę, tam też jest tak że układ chłodzenia to układ...
Od niedawna stałem się posiadaczem Toyoty Yaris, pobrałem sobie instrukcję z tego linku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Wentylacja może pracować w obiegu otwartym lub zamkniętym. We wspomnianej instrukcji na stronach 130 i 131 jest napisane, że przy chłodzeniu i ogrzewaniu najlepsza efektywność jest przy obiegu otwartym, ewentualnie...
Sprawdź czy przy pokrętle nastawionym na maksymalne grzanie wężyk powrotu z nagrzewnicy jest ciepły - jeśli nie to zaworek nie otwiera przepływu lub linka się zerwała/odpięła itp Tutaj trzeba szukać przyczyny przy poprawnie działającej reszcie układu chłodzenia. Dmuchawa w SC chodzi głośno na wyższych biegach i tego nie zmienisz ;) Terkotanie to pewnie...
Kolego Sandamiano rzeczywiście problem leżał w tych dwóch przewodach były w tragicznym stanie i robiły zwarcie. Układ chłodzenia odpowietrzałem, po zapaleniu silnika wszystkie kontrolki gasną (jedynie kontrolka rezerwy benzyny się pali :D ). Auto wciąż nierówno pracuje i praktycznie nie ma mocy (do 50km/h ok 20s.)
Ad2. Pewnie termostat do wymiany, silnik pracuje na małym obiegu chłodzenia i wentylator nie ma prawa sie wlaczyc, ale sprawdz waz dochodzacy do chlodnicy czy ma taka sama temp. tzn. czy parzy :D tak samo jak na pozostalych.
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Zgadza się ,ale ja głównie jeżdżę po mieście Kraków,korki non stop światła i tam się grzeje,dlatego pytanie o osłone czy to cos da czy wręcz odwrotnie ? Podstawowe pytanie, jak często włącza się wentylator chłodnicy ;), jeśli co 2 światła to faktycznie coś nie ciekawie. Jeśli szukasz usprawnienia to zaczął bym od -wypłukania układu płynem do tego przeznaczonym...
Te przewody zapewne były dobre.Należało bardziej docisnąć opaski.Jeżeli nie pomogło dokręcenie opasek należy wymienić plastykowe trójniki które zostały zamontowane podczas montażu instalacji gazowej. Jeżeli są niskiej jakości już po pierwszym montażu ich końcówki po znacznym skręceniu obejmami ulegają deformacji i stąd te przecieki.Do serwisu na podobną...
dziś sprawdziłem jeszcze raz. Olej czysty, w układzie chłodzenia teraz jest woda ale jest czysta bez strat w jej ilości. Nie ma białego dymu świadczącego o przedostawaniu się czegoś do układu spalania. Nic nie syczy nie piszczy, wszytko normalnie pracuje. Zastanawiam się nad pompą wody ale wygląda na zdrową. Nadal poszukuje schematu silnika oraz pompy...
Witam, mam problem z układem chłodzenia - bulgotanie płynu. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ale nic z tego problem ten sam, myślę że może coś jest z termostatem albo korkiem od zbiorniczka, mógłby ktoś doradzić co jest nie tak???
Witam wszystkich. W Seicento mojej żony jest strasznie kiepskie ogrzewanie. nie wiem co może być przyczyną. 1.Termostat został sprawdzony i na pewno jest dobry. 2.Nie ma ubytków płynu chłodzącego. 3.Instalacja jest odpowietrzona. 4.Układ chłodzenia był płukany jakimś świństwem do tego celu. Ciekawe jest to że przy ustawieniu nawiewu na "nogi" leci prawie...
Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy Kropek MKII...
Przy takiej naprawie to zgodnie z zaleceniami powinny być wymienione również śruby mocujące głowicę. Dodano po 2 Największy problem będzie ze spuszczeniem płynu chłodniczego To to raczej najprostsza sprawa. Miska która się zmieści pod spód chłodnicy, ściągasz dolny króciec z chłodnicy lub pompy chłodzenia, dwie minuty i płyn spuszczony. Bardziej bym...
Bez paska nie masz napędu pompy wody, czyli nie masz chłodzenia ale 1km powoli dasz radę przejechać, jeśli nie masz tam jakiś wielkich podjazdów. Raz tak jechałem nawet nieco dalej, ale jak było z górki gasiłem silnik i wrzucałem na luz (nie polecam - bardzo niebezpieczne).
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Nie dałeś chłodzenia diod, nie wyczyściłeś styków, nie poskręcałeś dokładnie, nie zlutowałeś dobrze, dałeś różny przekrój przewodu, dochodzi pierwsze prawo Kirchhoffa, aż w końcu efektem możliwie padnięty mostek. Myślisz to proste, ale jest więcej możliwości, niż Ci się zdaje. A My nie widzimy co spaprałeś.
Przede wszystkim nie jest to czujnik temperatury a wyłącznik termiczny. Ponadto w takim przypadku należałoby sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony lub przyczyną nie jest uszczelka pod głowicą. Ten wyłącznik można i należałoby sprawdzić, czy jego styki są zwarte po osiągnięciu temperatury 97°C. Można to zrobić we wrzącej wodzie.
Baloniku, już podobno zwierał. Z doświadczenia- brak chłodzenia w siei to przeważnie usterka wiatraka ( uszkodzony silnik, bezpiecznik, zgnity kabel czarny z fioletowym szlaczkiem, czujnik na chłodnicy, w zasadzie nie sam a wypalone złącze wtyczki), ale jeżeli układ elektryczny wiatraka jest ok, to problem był w chłodnicy- lamele zatynkowane błotem...
Nie nie musisz kupować całej pompy z obudową chyba że jak zakładałeś wcześnie uszkodziłeś oringi a jak nie to po prostu kiepskiej firmy była ta pompa może po jakiejś regeneracji. Nie mniej jednak nie należy dopuszczać do jazdy na głębokiej rezerwie ponieważ pompa ma chłodzenia paliwem a jeżeli go nie było to najnormalniej się zatarła i już. Radził bym...
Witam Panowie. Po co zakładać turbokompresor do malucha ? Smarowania, chłodnice, itp. A co z układem wydechowym, który będzie do wyrzucenia ... Skoro on ma fabrycznie kompresor !!! Wystarczy założyć gaźnik od japońca (motocykla) podciśnieniowy, obciążeniowy, Wykorzystać wentylator do chłodzenia silnika i gotowe.Wydech trzeba zrobić nowy bofabryczny...
Z drugiej strony wiem, że poprzedni właściciel mojego autka jeździł nim 5 lat nie robiąc w nim czegokolwiek (dlatego już na początku musiałam go naprawiać - amortyzatory, elektrowentylator, itd.). Ale czy jest to wykonalne przez 7 lat? Nissany Mikra są w porządku, ale boję się kosztów napraw i części, ale może niesłusznie. I czy może ktoś wie czy w...
Będę wymieniał płyn chłodniczy w sejtku dziewięćsetce, wraz z wymianą termostatu. Niestety auto jest trochę zapuszczone, mój ojciec kupił go trzy lata temu (rocznik auta 2002, przebieg 90 tysięcy, obecnie ponad 100) i od tej pory wymienił tylko olej silnikowy z filtrem. Mimo że auto miało kilku właścicieli i bliższa historia jest nieznana, jest w całkiem...
Witam. Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem swojego pierwszego auta, jednak mam problem z wiatrakiem od chłodzenia. Wiatrak jest sprawdzony, bezpiecznik też. Tak wiec problem możne być z czujnikiem temperatury, tym bardziej że auto dość długo stało nie używane na świeżym powietrzu. Gdzie go znajdę? Jeśli to nie wina czujnika to jakie jeszcze mogą...
Witam, Po około 20 km jazdy zapala się kontrolka od układu chłodzenia, płyn się gotuje. Chłodnica zimna. Ale co ciekawe na biegu jałowym silnik normalnie sie grzeje, po chwili chodnica też się nagrzewa i następnie rusza wentylator. Kontrolkę wywala tylko podczas jazdy:/ Co jest grane? Termostat? Uszczelka pod głowicą? (olej w silniku jest ok, płyn utrzymuje...
Witam! Mam seicento 1.1 mpi z 2003 benzyna 112000 km. 15 listopada zaczęła świecić się żółta kontrolka check engine na około kilka do kilkunastu godzin. Ponownie po kilku/kilkunastu dniach. Na stacji diagnostycznej po podpięciu pod komputer stwierdzili "BŁĄD:WYPADANIE ZAPŁONU/CZ.T. Po kilku dniach wymieniłem świece zapłonowe oraz akumulator. Problem...
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Witam, na forum znalazłem podobne tematy dotyczące seicento jednak żaden nie odpowiada dokładnie mojej usterce. Auto to seicento 900 z 2001 z gazem, usterka występuje i na benzynie i na gazie. Podczas dojeżdżania do świateł kiedy wciskam sprzęgło auto gaśnie bez żadnego szarpnięcia, gaśnie także jeżeli podczas jazdy dam na luz, zapalają się wtedy kontrolki...
Witam. Mam dziwny problem z obwodem wentylatora układu chłodzenia,mianowicie przepala się co pewien czas bezpiecznik 30A za akumulatorem.Styki, przewody i wyłącznik są w nienagannym stanie,wentylator obraca się lekko,silnik pobiera 7,7A podczas pracy,jedynie przy ruszaniu wskazówka amperomierza skacze na krótko do końca 20A skali.Jednak podczas stania...
(at)heavyjack Jak na razie wyskoczyły mi inne wydatki i chłodzenie cieczą odłożone na dalszy plan. Ale dość sporo ostatnio przeglądałem na ten temat i zastanawia mnie użycie samochodowej chłodnicy wody z np. Czy
Witam Poprzedni post wciął się za brak poprawności języka więc się postaram maksymalnie zortografionizować i zgramatycić (dla moderatora poczytaj Witkaca to zrozumiesz). Czy któryś z Kolegów zechciałby pomóc przy projekcie, doradzić i podzielić się doświadczeniem. Zabieram się do budowy auta elektrycznego. Zaczynam od konwersji. Projekt będzie dokumentowany...
...czujnik temperatury powietrza dolotowego... Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
Faktycznie poluzował się jeden kabelek i z kontrolką wtrysku oraz małą mocą jest już ok. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia. Robiłem według instrukcji http://www.unofani.eev.pl/printview.php?... . Z odpowietrznika przy lampie leci płyn cały czas. Natomiast od nagrzewnicy leci tylko kiedy dodam gazu, lub czasem...
Wymieniłem wąż układu chłodzenia i nie wycieka. Po kilku dniach jeżdżenia tylko na benzynie pali od strzała, rzadziej złapie za drugim kręceniem. Następnie odkręciłem gaz i problem nie wrócił, więc zabrałbym się za pompkę i filtr. Dobrze kombinuję? Zapomniałem wcześniej napisać, że auto stało w warsztacie dwa miesiące nie odpalane. Witam nie piszesz...
Witam mam troszke podobny objaw tylko u mnie cieknie z pod dolnego węża od chłodnicy nie jest to codziennie tylko tak gdzieś co 2 dni jet pare kropli. Tylko jest to seicento 899 i miało wypadek kupiłem chłodnice nową no name za 70zł z allegro i nie wiem w czym jest problem oglądając to dokładnie to widać że z pod węża nie gdzieś z chłodnicy już zmieniałem...
Musiał byś dopaść taką alfę i sobie na miejscu przemierzyć punkty mocowania i porównać ze swoim sejem. Raczej szanse małe że trafisz na kogoś kto robił dokładnie to co ty i jeszcze ma schematy bo takie rzeczy robi się raz i najczęściej z głowy często się po niej drapiąc ;P Roboty może być dużo kiedyś przerabialiśmy coś takiego w maluchu ale z zupełnie...
Witajcie :) Mam nastepujący problem. Zrobiło się chłodno więc postanowiłem skorzystać z ogrzewania. Właczam i chodzi. Zbliżam się do Centrum miasta- wiadomo korki i nagle niespodzianka. Stoję w korku i czuję jak powietrze zamist coraz bardziej ciepłe robi się zimne. Ruszam- skończył się korek- gnam do domu i znowu ciepło. O co chodzi?? Termostat?? No...
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
Można od transita lub innych ale one występują razem z rurą a od lublina tylko puszka i na dodatek jest tania i łatwo dostępna Ja mimo wszystko uwielbiam jak silnik ryczy Kiedyś jak miałem seicento miałem wolny wydech bardzo się wszystkim podobało mnie najbardziej jak sobie prykał c 330 wydaje dosyć charakterystyczny dźwięk ale jest on jedyny w swoim...
Czujnik wału przeczyszczony - trochę sie zmieniło: Teraz odpala za 2gim razem, ale gdy jest zimno (szczególnie gdy dłużej postoji) nie odpali bez dodania gazu - tj. rozkręca się tak jak by chciał zaskoczyć ale jak mu nie dodam gazu to nie zapali. Po dodaniu gazu - włącza sie alternator i juz jest git. Ostatnio, stojąc w korku zagrzał się - i w momencie...
Witam. Mam problem tego typu ze jakis tydzien temu zapaliła mi sie kontrolka od układu chłodzenia. Co sie okazalo to przegrzalem silnik. Stalo sie to ok 3 razy zanim doszlismy do sedna sprawy. Mechanik wymienil mi termostat, czujnik temperatury a na koncu okazalo sie ze spalony byl wentylator. Ogolnie to nie mam juz slow na tego mechanika. Po tym calym...
Czy jesteście tak bardzo zawistni, że już tylko krytyka pozostała? Nóż z brzeszczota - a z czego miałby być? Z węglika spiekanego w kosmosie? Nóż przeleci przez obudowę - ze zdjęcia trudno wywnioskować grubość obudowy (a jaka obudowa jest w sokowirówce?) Moc za mała - przecież autor nie pisał, że jest wielka i będzie tą kosiarką zarabiał na życie. Poprzednia...
Witam Mam seicento 900 z LPG od około pół roku i nie małą z nim przygodę. Od razu po zakupie, gdy wracałem z sąsiedniego miasta zaświeciła mi się czerwona kontrolka symbolizująca zbyt wysoką temp. silnika. Nie przejąłem się tym i jechałem z zapaloną kontrolką do domu, około 10-14km. Na początku jak poczytałem trochę w sieci, to bałem się, że silnik...
W tych silnikach często psują się termostaty, ciągle jest otwarty i silnik niedogrzany musi dużo spalać paliwa, najpierw sprawdź tem. cieczy chłodzącej. Miałem to w swoim aucie z takim silnikiem. pozdro Irek
1.Jak nazywa się element (rurka) wychodząca z filtra powietrza? > Która? Tam wychodzi (a raczej wchodzi) klika rurek. Ta gruba karbowana z przodu to dolot powietrza, ta cieńsza wchodząca od spodu to odpowietrzenie komory korbowej i pokrywy rozrządu (tzw. odma). 2.Jak sprawdzić czy samochód się nie przegrzewa? > Na panelu wskaźników masz kontrolkę przegrzania,...
seicento chłodzenie zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
corsa zaplon podnośniki hydrauliczny samsung rv511 windows
programatora ch341 symbole elektryczne
DeWalt DCF273 - Brak udaru i wiercenia, brak reakcji Przetwornica na ML4800CP nie zawsze startuje - diagnostyka