Jak jedziesz spokojnie to nie musisz chłodzić turbiny, po ostrej jeździe jest to mocno wskazane a w normalnej eksploatacji chłodzenie następuje już często przy zwyczajnym manewrowaniu żeby zaparkować auto czy jak tam mieszkasz w domu to akurat otwarcie bramy, wjazd do garażu na wolnych.
O i tu bardzo ważny problem jest poruszony. Chcecie chłodzić turbine która jest rozgrzana i po wyłaczneiu silnika szlak przysłowiowy ja trafia. A poźniej rano gaz do dechy i wio konie katować. A tak naprawde to trubine po wyłaczeniu silnika i po porannym odpaleniu jest kiepskie smarowanie. W przypasku wyłączonego silnika jego brak. A temperatura turbiny??...
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Jeżeli już jakieś chłodzenie do turbiny to chyba tylko chłodzenie oleju smarującego łożyska turbiny zwłaszcza po wyłączeniu silnika, gdy turbina jest gorąca, olej może się zagotować . Ale ten problem rozwiązuje kultura wyłączania silnika z turbiną, należy odczekać aż turbina się schłodzi. Wentylator z ksera do chłodzenia turbiny to raczej za mała wydajność,...
Tak w mojej karcie którą niedawno zakupiłem temperatury w stresie 90C dopiero wtedy turbina zaczyna chłodzić kartę.Spytałem się sprzedawcy który wcześniej twierdził że temp max 80C. Powiedział że karta ma wgrany bios i jest nastawiona na ciszę ale za to są wysokie temperatury bo turbina zaczyna wydajną prace od 90C i że to są normalne temperatury jak...
Witam Serdecznie! Dziękuję wszystkim za pomoc, temat uważam za zamknięty i podzielę się z Wami tym co udało się osiągnać. Być może ktoś przez to zaoszczędzi trochę pieniędzy na regenerację i niepotrzebnie nie będzie się męczył z wyjęciem turbiny. Jeszcze nie wiem czy efekt jest długotrwały ale póki co auto odzyskało moc a koszt naprawy to 70 zł. Oczywiście...
2) najlepiej byłoby wyloty powietrza umieścić przy podłodze - prawie każdą zwykłą kratkę da się obudować parkietem, gorzej z odkurzaniem wnętrza kanału 3) osobiście jestem zwolennikiem grawitacji (jeśli turbina jest słyszalna). Jeśli zamieściłbyś turbinę pod sufitem poddasza, ale daleko od sypialni - wówczas kanały możesz prowadzić sufitem. Niestety...
Witam. I znowu mam problem. Znajomy posiada na piekarni piece ogrzewane olejem opałowym. Ciepło w nich jest rozpraszane za pomocą wentylatora turbinowego który jest zamontowany na osi silnika 2,2KW marki simens. Całość znajduje się w zabudowie w miarę szczelnej z powodu zapylenia mąką. Problem jest z temperatura jaka uzyskuje silnik od rozgrzanego powietrza....
witam,nigdy nie jest za duzo nauki, ale bidon ujal to najlepiej, ja bym dodal ,ze samochod zawsze trzeba traktowac z 'czuciem', a on bedzie o tym pamietal.jezeli chodzi o auta nowe /jezdzace na syntetyku/ to mniejszy klopot gdyz olej ma lepsze wlasnosci smarne szczegolnie w niskich temp. /mam na mysli smarowanie turbiny/, zasada jest taka;/jak juz to...
Skoro padło pytanie dlaczego tak się dzieje, to odpowiadam. Ponieważ nie ma funkcji chłodzenia obudowy i szyby przedniej. Z czego to wynika, z budowy systemu chłodzenia. Kto ma dostęp do dokumentacji serwisowej Bosch i Whirlpool, część mechaniczna, to może to zobaczyć na rysunku jak wyglądają kanały chłodzące + turbina (wentylator).
Twój styl jazdy to głównie to ile musisz tankować. Większość nowoczesnych diesli ma informacje o tym kiedy zmienić bieg na niższy a kiedy na wyższy. Najważniejsza sprawa to przy starcie pozwolić aby olej dotarł wszędzie i przy gaszeniu poczekać aż turbo wyhamuje. Co do reszty to dzisiejsza motoryzacja jest tak konstruowana że prędzej czy później czeka...
Co do układu się nie wypowiadam. Temat podobny był nie tak dawno: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... a tu zwróciłbym jedynie uwagę na sprawę bezpieczeństwa: powinien być wyraźnie oznakowany przycisk omijający układ, do natychmiastowego zatrzymania silnika (a przede wszystkim pompy paliwa!) w razie niebezpieczeństwa.
Tak turbina chłodzona cieczą i oczywiście jazda trybem emeryta to jest groźne. Najważniejsze to nie gasić od razu auta po zatrzymaniu.
Jest też uwaga, żeby po pracy z wysokimi mocami/turbiną 10 minut chłodzić turbinę utrzymując silnik na jałowych obrotach. Ale "to co tam w książak piszą, to nikt nie czyta, bo to bzdury są".
W głowicy może być śrubka mosiężna na imbus do odpowietrzania lub jak jest czujnik temperatury wkręcony do głowicy wysoko to można nim odpowietrzyć. Może błąd jest we wskazaniach temperatury? Czy turbina jest chłodzona cieczą?
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
Zgadza się turbina w tym modelu jest chłodzona cieczą A sprawdzałeś tą turbinę ???
Nie wiem jak szczotki zniosą pracę "pod prąd", bo są pochylone zgodnie z obrotami a nie prostopadłe do komutatora. Druga sprawa to chłodzenie. Oryginalnie w 126p prądnica nie ma wentylatora, jest chłodzona turbiną chłodzącą silnik, mimo to potrafiła się wytopić cyna na tworniku przy ciągłym duzym prądzie.
Tak xpi jakieś rady?
A nie jest ona czasem chłodzona cieczą? Jeśli tak, to tam trzeba sprawdzić.
Byłbym bardzo wdzięczny za zbliżenie mechanizmu tego zjawiska. Ze względu na nieprawidłowe sterowanie przedostaje się olej smarujący i chłodzący turbinę do kolektora wylotowego, którego gazami turbina jest napędzana? Coś mi tu nie pasuje.
Karta graficzna jest chłodzona turbiną (blowerem), więc ma podstawowe wady i zalety takich konstrukcji: - głośniejsza - niższe zegary (nieco wolniejsza) + większość ciepłego powietrza wyrzuca poza obudowę
Witam podepnę się pod temat. Przyczyną może być zerwany/wygrzany gwint turbiny chłodzącej i niedostateczne chłodzenie, w moim przypadku tak było. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
warto z racji tego ze lepiej chyba dołożyć turbinę niż zmieniać samochód no nie.. 125 KM to za mało na takie auto niestety, co do kolektora to otwory do turbiny mam zaślepione to może chyba zostać no nie. I nie wiem co więcej będzie do tego potrzebne jakieś chłodzenie turbiny etc ??
Seryjne sprzęgło i skrzynia nie wytrzymają więcej jak 120-130KM więc nie masz co szaleć, zostałbym przy tych 0.2bara, choć pewnie sam silnik by 0,5bara teraz wytrzymał. Pamiętaj o słabej stronie tego silnika jaką są niewielkie odległości między cylindrami i słabe chłodzenie tego obszaru. Turbina powinna Ci podejść z jakiegoś małego diesla, może z 1.3MJ...
Całkiem niezły pomysł, tylko może to nagrzewanie piwnicy i odzysk z niej ciepła w zimie jakoś nie widzę... Można też w samochodzie zastosować turbinę gazową, na parę z cieczy o wrzeniu niższym temp. wody, która by była ogrzewana płynem chłodzącym. Turbina może wspomagać silnik mechanicznie lub napędzać generator. http://www.trimen.pl/witek/ciecze/old_in...
Czyli agregat gazowy w zimie?. Trzeba pomyśleć o odebraniu energii cieplnej z silnika agregatu do ogrzewania. Czyli chłodzony cieczą+wymiennik na kolektorze wydechowym. Zmniejszy to koszty paliwa.
Takie rozwiązanie jest przecież chyba wszystkim znane znacznych rozmiarów pasywne chłodzenie z rurkami cieplnymi 0 heatpipe, lecz nie do wszystkich grafik się nadaje np. do mojego GeForce'a 6800 GT podkręconego ledwie starcza oryginalny miedziany radiator do tego chłodzony turbiną z dużym przepływem powietrza.
Do tego silnika ja leję 7 do 7,5l oleju i to jest dopiero stan max na miarce. Co do tej mazi to wygląda jakby był nieszczelny wymiennik splainy-ukł. chłodzenia "wymiennik egr" i od sprawdzenia ciśnieniowego bym zaczął. Ewentualnie turbina jest chłodzona wodą ale raczej byłby duży ubytek płynu gdyby była pęknięta muszla.
Pomysł dobry ale raczej do benzyny niż diesela ponieważ większość ropniaków po zatrzymaniu powinno jeszcze chwile chodzić by wystudzić turbinę i ją "wyhamować" a wtedy jest czas na zamkniecie szyb! a wtedy wilk syty i owca cała:) (no chyba ze mamy w aucie wymuszone chłodzenie turbiny na postoju ale w takiej klasie i roczniku auta raczej szyby domykają...
Z kanału nie ma problemu. Jeżeli leci z odpowietrznika na zewnątrz to tylko pompa wody do wymiany. Ale jak jest zapchany to płyn leci do oleju. Na korku pojawi się za miesiąc. Ale wtedy dodatkowo turbina do wymiany. Przerabiałem temat.
Witam, do silnika 1.3 py g40 dołożona została turbina k03s która chłodzona jest cieczą, Moje pytanie jest takie, gdzie i w jaki sposób należało by zamontować pompę by nie wytwarzała dodatkowego ciśnienia w układzie , i była wydajna chodzi mi tylko o dodatkowe chłodzenie turbiny. Jestem totalnym laikiem, jednak sytuacja wymusza na mnie dokształcenie...
Instalacja do auta z gazem nie jest taka prosta i tania, ale da się zrobić (patrz przykład passat 1,8T, cena ok 3000 pln). Jeśli nie będziesz chłodził turbiny po ostrzejszej jeździe, to może długo nie pożyć, ale jak będziesz o nią dbał, to pochodzi długo ;)
moja 6800GT ma na pulpicie ok 40*C, chłodzenie ta turbina/suszarka seryjna;)
A po co budować instalację fotowoltaiczną i nie wykorzystywać jej pełnej zdolności produkcyjnej. Węgiel w elektrowni też jest palony tak aby wykorzystać maksymalnie jego energie a nie wypuszcza się ją kominem. Marnotrawić można wszystko ale po co? Ale mamy wybór: nie wykorzystać mocy z fotowoltaiki albo nie wykorzystać mocy z węgla. Okazuje się że...
witam was mam problemu tupu, karta graficzna którą zamierzam zmienić już nie daje rady i potrzebuje kogoś zdania czy chłodzenie TURBINA daje rade czy nie jest za głośne czy jednak oglądać typu twinforce Dodano po 3 zastanawiam sie nad tym sprzetem GeForce with CUDA GTX 650 Ti Boost EVGA 2GB lub Gigabyte GeForce GTX660 2GB OC (GV-N660OC-2GD)
Turbina padła bo auto było eksploatowane zgodnie z zaleceniami producenta (wymiany oleju co 20 k km. a takie silniki powinny mieć wymianę co 10-12 k km) Poza tym nie była chłodzona turbina pod koniec jazdy (minute silnik powinien pracować na biegu jałowym) Dla tego silnika producent zaleca wymianę oleju co 30 tys. km... turbina jest tu prosta - o stałej...
Kolego tak jak przedmówcy podali,Opornica dmuchawy musi być w tunelu powietrznym chłodzona podmuchem turbiny nie można jej trzymać w rękach.Wentylator turbiny musi kręcić się swobodnie i mieć sprawne ułożyskowanie.Wtyk z konektorami nie może wykazywać przegrzanych styków oraz nadtopionej izolacji.
Kolego jeśli masz zaworki od kogo pożyczać to można się bawić cały czas i przekładać ale najtaniej Cię wyjdzie jeśli chcesz się bawić to proponuję na początek wymienić wszystkie przewody podciśnień bo jak kolega wyżej napisał może być któryś przetarty i będziesz zmieniał zaworki a to nic nie da. Po zmianie wężyków możesz jeszcze zmienić drugi zaworek...
Te doktory to się nie nadają jeżeli turbina chłodzona wodą to miałem taki przypadek jaki opisujesz
Otóż mylisz się. Istnieją turbiny chłodzone wodą, co nie zmienia faktu, iż większość jest chłodzona olejem... pozdr.
Jeżeli odkurzacz czy turbina pracuje z pełnym przepływem powietrza to się nie grzeje bo jest chłodzony. Jeżeli w/w sprzęty są używane do wytworzenia podciśnienia, które ma za zadanie utrzymywać materiał obrabiany w miejscu, np. jakieś elementy na blacie z otworami, to przepływ powietrza jest maksymalnie ograniczony i nie chłodzi silnika. Stąd częste...
Przed próbą uruchomienia należy zamontować na silniku cały zestaw turbiny gdyż strumień powietrza zasysanego przez silnik odkurzacza jednocześnie chłodzi silnik.Bez zamontowania kompletnej turbiny na silniku ten nie ma chłodzenia i krótki jego żywot.
ups zapedziłem sie... myślałem o CDIku. Co do chłodzenia turbiny to ona nie ma chłodnicy i nie jest chłodzona przez chłodnice bezpośrednio. Turbina podczas długiej jazdy nagrzewa sie znaczaco bo silnik stale pracuje na wysokich obrotach. Po natychmiastowym zatrzymaniu silnika po długiej trasie turbina robi sie "czerwona". Pompa oleju nie pracuje i olej...
do jazdy po mieście najlepszym rozwiązaniem będzie benzyna+lpg. Sam mam 2 diesle i na krótkich trasach są notorycznie niedogrzane za to na trasie bajka. Czy nowe diesle to porażka? Raczej nie, w robocie mamy służbową Astrę III w dieslu jeździ nią każdy, oczywiście zawsze z pedałem w podłodze, chłodzenie turbiny czy nie butowanie na zimnym silniku -...
Super! Ja zacząłem od Anet A8 i dopiero dziś widzę, że drukarkę porównywalną z Anet można złożyć we własnym zakresie Za cenę Anety nie zbudujesz nic co drukuje tak jak ona. Układ sterujący kolegi z tego wątku jest droższy niż cała Anet. Do autora tematu: zastosowanie podwójnej osi z na plus, wykonanie stołu też na plus, ekstruder też wygląda dobrze....
Tak uszczelnia metalowy pierścień na specjalnej tulejce. Pierścień zdaje się stoi w miejscu rozparty o korpus a tulejka zaiwania razem z wirnikiem i ośką. Tu chyba wszystko zależy od grubości pierścienia i szerokości rowka w tulejce. Generalnie szczelne to to nie jest, ale póki ma olej to będzie trybić. Stopni tam też za dużo nie może być, bo ma podwójne...
Mam taką samą brykę. Na seryjnej mapie był bardzo ociężały. Ja wrzuciłem silnik 130KM, z większą turbiną , chłodzoną cieczą. Udało mi się dojść do dawek 75mm3/skok bez dymu. Teraz to zupełnie inne auto. Zużycie paliwa na kolana nie powala , ale masa robi swoje ;)
Renault Master 2,3 DCI przechodzi w tryb awaryjny, po wymianie turbiny, dpf wyczyszczony, nowy aku, czujnik ciśnienia paliwa i teraz płyn chłodzący wskazuje na temp. poniżej połowy czyli cały czas chłodzi wiatrak. Co nie tak?
Dodam jeszcze, że nie wolno, próbować samego silnika,tylko z turbiną ,bo chłodzi i "wyrzuca 'iskry.
pompa chłodzić turbina wymiana turbina turbina pojemność układ chłodzić chłodzić
dobre tanie kable głośnikowe płyta gazowy siemens palnik schemat klatka schodowy
budowa prostownika akumulatorów gnijąca wiązka skoda fabia
Polski programisty czy 214 - który układ klawiatury wybrać? Siemens EQ.6 seria 300 - błąd "brak ziaren kawy"