Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Nijak nie będą wyglądać. Tego się nie da obliczyć "na pałę", bo charakterystyka sprawności alternatora jest mocno zdeformowana, to trzeba zmierzyć albo znaleźć na wykresie danego alternatora. A skąd takie wykresy weźmiesz? Producenci z zasady nie udostępniają takich danych pospólstwu.
Panowie, wytłumaczcie mi, skąd alternatory maja taką wydajnośc pradową? Trzy fazy, połaczone czasami w trójkąt, czasami w gwiazdę, nawinięte przykładowo uzwojeniem 1,1 mm i mozesz z niego pobierać 45A. No przecież jak nawijasz transformator, to musisz być naprawdę odważny aby przyjąc gęstość prądu 4A \ mm2 A tutaj... Przykład na fotografii-drut mierzony...
Witam! Jak w temacie potrzebuje takich informacji ,interesuje mnie budowa schematy , fotki i takie ogólne informacje.Alternator kompaktowy jakikolwiek nie ważne od czego oby wszystkie informacje dotyczyły tego jednego modelu .
Witam wszystkich poszukuję informacji na temat alternatorów samochodowych jak działa jak zdiagnozować niedomagania alternatora i je usunąć jeśli ktoś posiada takie informację proszę o pomoc z góry wszystkim dziękuje.
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Chcę użyc alternatora jako regulowanego obciążenia mechanicznego. Coś takiego: stawiam tylne koło roweru na wałku i jade, a wałek oporowany jest przez podłączony alternator. Z obliczeń wynika że prędkości obrotowe powinny zawierać się w granicach 800-5000 obr/min (v=10-60 km/h). Zakładam obciążenie od zwarcia do rozwarcia (regulowane elektronicznie)....
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
Mam pewien pomysł, mianowicie chcę zbudować urządzenie (stół) do testowania alternatora. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie. Jestem początkujący jak widać, a ten temat nie daje mi spokoju. Mocowania i wszystko od strony mechanicznej mam już zaplanowane. Jakie urządzenia pomiarowe zastosować?? ( podobne urządzenie kosztuje bagatela 12000 PLN )
Potrzebne mi informacje o alternatorze kompaktowym, a konkretnie o jego budowie, zasadzie pracy i jego diagnostyce. Pozdrawiam:D Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Trafiła do mnie kolejna walnięta maszyna budowlana. Tym razem nie ma ładowania. Silnik sw 400, osprzęt elektryczny chyba typowy.Typu alternatora nie moge doczytać, bo go już "fachowcy" zdarli, a dane na obudowie nawet młotkiem zatłukli (ręce opadają). Regulator mechaniczny typu chyba W9 (wibite na pokrywie regulatora). Objawy sa takie: brak ładowania,...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam Orientuje się ktoś może jak podłączyć alternator od Wartburga(stary typ 2-sów).Chodzi mi o zielony kabel który wychodzi z regulatora oraz podwójny konektor (męski) ,bo śruba M6 to wiadomo.Poradziłbym sobie sam ale niema żadnych oznaczeń. Pozdrawiam
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
aby uzyskać 5 razy większy amperaż (i moc) potrzeba dostarczyć 5 razy większy moment. 5 x większy amperaż przy tych samych obrotach i napięciu to tym samym 5 x większa moc - to miałem na myśli. Moc elektryczna = moc mechaniczna i tu potrzebny większy moment na turbinie lub większe obroty. Z praktyki przy dwóch turbinach o jednakowej średnicy i takich...
Akumulator został wykonany do zastosowania w moim UPS. Aby go zastosować w UPSie wypadało by zmodyfikować końcowe napięcie ładowania do minimum 14V a max 14,4V. Standardowo UPSy lądują akumulatory do 13,6 – 13,8V, to wystarczy ale nie naładuje akumulatora do 100%. Zyskasz może 5% pojemności ale stracisz na trwałości. Oczywiście różnice nieznaczne...
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Witam Mnie jest tym bardziej przykro bo nie jestem teoretykiem, jak opacznie mnie oceniłeś, ale staram się łączyć teorię z praktyką. Tą nielubianą wykorzystuję na co dzień i każde nowe doświadczenie mnie w tym utwierdza. Charakterystyka alternatora była "pierwsza z brzegu" ale wynikała z pomiarów czyli praktyki. Bardzo proszę. Przełam swą niechęć i...
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma regulator napięcia elektroniczny. Trzeba przeanalizować...
Oto przykładowa charakterystyka alternatora: http://obrazki.elektroda.pl/5380496800_1... Określ sobie moc grzałki, podziel przez sprawność alternatora (około 0,5 jeśli dobrze pamiętam) otrzymasz potrzebną moc na wale alternatora. Dobierz przekładnię żeby obroty były adekwatne do mocy grzałki. Moc to iloczyn momentu i obrotów więc moment...
Też myślałem na podobnym rozwiązaniem ale jest dużo "ale" co do tego rozwiązania. Chcąc pobrać 90A z alternatora potrzebujesz silnik o mocy minimum 1,5 kW żeby go napędzać. I jak policzysz to sprawność układu z przeniesieniem napędu, nie będzie za duża. Poza tym nie wiem jak wygląda charakterystyka przeciążeniowa alternatora, bo w ciężkich rozruchach...
O im większy prąd i temperatura tym Przecież o tym pisałem, że żywotność zależy od wielu czynników. A jakoś nie widzę żadnego twojego zdjęcia bym się do niego odniósł Zdjęcia czego? Model baterii został podany wielokrotnie - patrz wyżej. Więc ile planujesz tych n ogniw? Może tyle: :P https://obrazki.elektroda.pl/5755753100_... (Wszelkie...
Napiecie spada mo taka jest charakterystyka maluchowskiego alternatora (że o pradnicy nie wspomnę). Może byc wina regulatora bo przez jego zacisk jest porównywany potencjał na akumulatorze z tym na wyjściu alternatora (żarówka świeci się jak na akumulatorze jest wyższy potencjał)
Zresztą kiedyś montowałem dodatkowy akumulator do samochodu "specjalnego" i według instrukcji producenta należało wymienić alternator na większej mocy więc coś wtym chyba jest. Zazwyczaj montaż dodatkowego akumulatora w warunkach serwisowych wynika z jakiegoś dodatkowego zapotrzebowania na energię (dodatkowe wyposażenie specjalne) i z tego powodu,...
Głos zza burty: nie lubię dyskusji bez konkretów. Oto przykładowa charakterystyka alternatora i pradnicy prądu stałego: http://obrazki.elektroda.net/16_12344785... Przyglądałem się BARDZO, ale nie widzę spadku mocy z częstotliwością (obrotami), co stwierdza JacekTorun w poście z 11 Lut 2009 18:33. Czyżby się pomylił? Niemożliwe! Chyba, że "robi...
Moc znamionową alternator osiąga przy kilku tysiącach obrotów - patrząc na charakterystyki różnych alternatorów to 5-6 tys. obr.
Byłem w serwisie autoryzowanym citroena w Opolu. (chyba mają lexię) Mam nadzieje, ze wiedzieli co robią, tym bardziej, ze przesunęli mi wizyte ze względu na nieobecność ich najlepszego elektryka. Tylko jeden błąd się pojawia podczas odczytu. Dali mi wydruk na którym pisze usterka spójności pomiędzy obrotami silnika i obrotami alternatora i szacunkowy...
Witam Pacjent to Mondeo mk3 03r 2.0 tdci. W samochodzie podczas pracy migało oświetlenie diagnoza padła na regulator napięcia ok. Po rozebraniu altka założone zostały nowe łożyska regulator komutator szczotki. Po złożeniu i zamontowaniu oświetlenie już nie miga, alternator ładował 14,6v trochę za dużo ale zostało to zignorowane. Po pierwszej nocce samochód...
Wszystko zalezy jakie zapotrzebowanie na prad bedzie miec Twoj sprzet. Nastepna sprawa a zarazem priorytetowa to przy projektowaniu instalacji zasilajacej pod katem CA powinno sie uwzglednic kilka kwestii: - bilans mocy w samochodzie bez żadnych modyfikacji. To znaczy chodzi o przeliczenie ile energii wydziela alternator przy jakich obrotach ( charakterystyka...
Nie ma potrzeby bo alternator robi to automatycznie. Dlaczego Bo napięcie gazowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu, im zimniej tym wyższe może być napięcie ładowania akumulatora, bez obawy że zacznie gazować. Przepraszam, że tak drążę temat ale zaciekawiło mnie to zjawisko. Przeczytałem ten temat i nie dość, że te charakterystyki wcale...
Te Twoje przykładowe 50A to jest wartość prądu jaką maksymalnie może dać alternator przy tej określonej prędkości obrotowej. Charakterystyka mówi jaki pręd może "dać" alternator przy określonej prędkości obrotowej.
Chyba niewiele można tu zrobić. Prawdopodobnie przyczyna leży w konstrukcji wirnika i ilości jego biegunów ( dlatego wyje ta cała rodzina alternatorów ). Żeby utrzymać wymagane napięcie regulator włącza i wyłącza prąd wirnika z taką częstotliwością że powielona w stojanie jest już w zakresie akustycznym. Można próbować kombinacji z regulatorem - zmienić...
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie. Śmiem twierdzić, że to bzdura - od dłuższego czasu powielana...
Żadna wiedza tajemna tylko działanie prądnicy prądu przemiennego trójfazowego. A jeśli chodzi o źródła mojej informacji to Antoni Plamitzer Maszyny elektryczne. Prawo indukcji elektromagnetycznej e=-N delta Fi/delta t. Wykres podany ze strony ma przebieg logarytmiczny. Nie jest proporcjonalny do obrotów? To dlaczego dla obrotów 1800 mamy prąd na poziomie...
"Szajbę" czyli moc? 55A, napisałem. Nie chcę zmieniać mocowań, chcę mieć alternator plug&play. Nie moc, tylko koło pasowe (swoją drogą 55 A to też nie moc tylko natężenie prądu). Skoro wyrabia na nieco podwyższonych obrotach silnika to można i podnieść obroty samego alternatora mniejszym kołem. A czy prostsze i tańsze dla Ciebie będzie podmiana koła,...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Przelutowałem rezystor ze starego do nowego alternatora i niespodzianka, zaraz po odpaleniu ładowanie było na poziomie 14.3V, czyli ładnie, ale po chwili zaczęło spadać. Nie wiem jak ten rezystor wygląda i jak jest wpięty, ale czy to jest to normalny rezystor (stała oporność), a może termistor, którego oporność zależy od temperatury i on może ograniczać...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
Napięcie na akumulatorze samochodowym może być od 11V (poniżej tego nie należy go rozładowywać) do 15V (jeśli regulator alternatora jest prawidłowo nastawiony, to większego napięcia przy ładowaniu nie powinno być); z tego można ze 3V wytracić na kilku połączonych szeregowo diodach 1N5401, a pozostałą nadwyżkę 3-7V podzielić w miarę równo między dwa...
1C 2C 3D 4A 5A 6C 7D 8C 9A 10D 11D 12A 13A 14B 15D 16A 17A 18B 19C 20D 21B 22B 23A 24B 25B 26D 27C 28D 29D 30A 31B 32C 33A 34C 35D 36B 37D 38D 39B 40A wersja arkusza x Pierwsze: aparaty i urządzenia elektryczne Kotlarski, Grad temat 1.1 klasyfikacja urządzeń "rozdzielcze( wyłączniki,rozłączniki,odłączniki,bezpie... Drugie; Google grafika: Sterowniki...
Kolego -silut-, z tym prądem ładowania to jest tak. Zaleca się ładowanie prądem Q/10, ale jest taki haczyk że prąd na początku ładowania zaleca się o g r a n i c z y ć do tej wartości, a nie wymuszać do końca ładowania. Ogniwo Pb po osiągnięciu napięcia około 2,3V na ogniwo daje oznaki naładowania i powyżej tego napięcia zaczyna być tyko wytwornicą...
Witam Na temat akumulatorów postów co nie miara. Jak masz kupić to kup większy, 40 Ah to do malucha a nie do samochodu napakowanego elektroniką i wszystkim na prąd. Alternatorem się nie przejmuj, i nie wiesz w psełdo opisy osób które nie mają pojęcia jak działa i jaką ma charakterystykę alternator samochodowy. Napewno naładuje nawet i 100 Ah, gdyż problem...
Wymieniasz i powinno pasować, a na wolnych obrotach to jeden i drugi nie da rady, patrz charakterystyka.
Po pierwsze alternator ma stałomocową charakterystykę, przy małych obrotach hamuje ogromnym momentem wraz ze wzrostem obrotów moment maleje O obroty bym się nie martwił , spokojnie wytrzymuje 12000obr i tylko łożyska sa ogramniczeniem. Sprawność alternatora to max 50% i tu jest problem.
Tak o takich myślę. Napedzić jeden silnikiem, śmigłem, wodą... i przez koła magnetyczne kilka innych. Z włożonych przykładowo 150W zrobić 600W. Zakres obrotów pracy ciągłej to gdzieś w charakterystykach alternatorów powinien być?
13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Przy niskich czy przy schodzących obrotach - tak tylko z ciekawości. Nie ma tam sprzęgiełka? Te 15V to morderstwo dla akumulatora na dłuższa metę. Ale z innej strony (słabo znam charakterystyki alternatorów) na małych obrotach alternator jest mniej wydajny więc...
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Alternator ma moc 24 V*55 A=1320 VA=1320 W. Tobie potrzeba co najmniej 2x300 W=600 W. Nie wiadomo jaką charakterystykę ma Twój alternator, więc może być potrzebne 6 tys. obrotów, a może wystarczy 4 tys., amoże coś pomiędzy 4 a 5 tys? To jest tylko moc dla bieżącego zapobrzebowania silników. Powinien zostać zapas do ładowania akumulatorów, więc 6 tys....
1- w sumie kilka wolt i tylko na początku. I za każdym razem, kiedy maszyna będzie ruszać. 2. podłącz chociaż kondensator o dużej pojemności - ustabilizuje to system. 3. Moc alternatora (prąd x napięcie :) ), to nieco więcej niż będziesz potrzebował obciążać silnik. Sprawdź charakterystykę alternatora prąd/obroty i tak dobierz przekładnię. nie przesadź...
Poczytaj sobie charakterystyki alternatorów, żaden przy obrotach jałowych nie dostarcza 50% mocy.
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
Masz rację z tymi prądami wzbudzenia. Ja po prostu szukam kompromisu pomiędzy mocą a prędkością. W moim przypadku jest to niskiej sprawności transmisja złożona z przekładni ślimakowej i tutaj nie mogę sobie pozwolić na zbyt niski prąd wzbudzenia, nawet jak się pojazd rozpędzi. Dodano po 2 Nie mogę natomiast zrozumieć tego nagłego załamania charakterystyki...
Czy robiłeś jakieś obliczenia co do możliwej do uzyskania mocy z twojej rzeczki żeby określić skalę przedsięwzięcia? Moim zdaniem kombinowanie z alternatorami zasilającymi falownik do PV to niezbyt dobry pomysł, ze względu na przystosowanie falownika do charakterystyki prądowo-napięciowej paneli PV. Alternator ma inną charakterystykę i falownik będzie...
Witam Proponuje poszukać dobrej książki typu "sam naprawiam" może być np. od Poloneza i poszukać sobie charakterystyki wydajności alternatora (prąd w funkcji obrotów). Wykres taki da odpowiedź. 90A to jest maksymalne dopuszczalne obciążenie przy określonych obrotach (zapewne większych niż 2000RPM), wraz ze spadkiem obrotów wydajność alternatora gwałtownie...
ładuje??? mówicie, że pisze głupoty. I co z tego, że ma 14V ale ile wtedy jest A na alternatorze zanim zaczniecie cokolwiek podważać radzę sprawdzić charakterystykę pracy alternatorów. Autobusy miejskie - charakterystyka silnika i alternatora, każdy pojazd ma swoją, w tym poście nikt "ciapków i Ikarusów" nie zamierza ładować. Maszyny rolnicze, ile tam...
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Mam nadzieje że uda mi się tak ustawić bieg jałowy by podgrzewacz mógł działać na zasadzie 1/0 , a jednocześnie by auto nie wyło jak głupie na jałowych. Elektronika wewnątrz podgrzewacza wtedy tylko załączała/wyłączała by tranzystory grzałek Przydał by się wykres charakterystyki alternatora dla danych obrotów
charakterystyka wyzwalać charakterystyka pompa dioda charakterystyka
matura instrukcja ładowarka balanser model dodać pspice
chińskie radio android chińskie radio android
Jak odblokować EHR w ciągniku Case CVX 1190? IBO IVR-08 – reset falownika, factory reset, procedura krok po kroku