Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
Akumulator został wykonany do zastosowania w moim UPS. Aby go zastosować w UPSie wypadało by zmodyfikować końcowe napięcie ładowania do minimum 14V a max 14,4V. Standardowo UPSy lądują akumulatory do 13,6 – 13,8V, to wystarczy ale nie naładuje akumulatora do 100%. Zyskasz może 5% pojemności ale stracisz na trwałości. Oczywiście różnice nieznaczne...
aby uzyskać 5 razy większy amperaż (i moc) potrzeba dostarczyć 5 razy większy moment. 5 x większy amperaż przy tych samych obrotach i napięciu to tym samym 5 x większa moc - to miałem na myśli. Moc elektryczna = moc mechaniczna i tu potrzebny większy moment na turbinie lub większe obroty. Z praktyki przy dwóch turbinach o jednakowej średnicy i takich...
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Witam Mnie jest tym bardziej przykro bo nie jestem teoretykiem, jak opacznie mnie oceniłeś, ale staram się łączyć teorię z praktyką. Tą nielubianą wykorzystuję na co dzień i każde nowe doświadczenie mnie w tym utwierdza. Charakterystyka alternatora była "pierwsza z brzegu" ale wynikała z pomiarów czyli praktyki. Bardzo proszę. Przełam swą niechęć i...
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma regulator napięcia elektroniczny. Trzeba przeanalizować...
Oto przykładowa charakterystyka alternatora: http://obrazki.elektroda.pl/5380496800_1... Określ sobie moc grzałki, podziel przez sprawność alternatora (około 0,5 jeśli dobrze pamiętam) otrzymasz potrzebną moc na wale alternatora. Dobierz przekładnię żeby obroty były adekwatne do mocy grzałki. Moc to iloczyn momentu i obrotów więc moment...
Też myślałem na podobnym rozwiązaniem ale jest dużo "ale" co do tego rozwiązania. Chcąc pobrać 90A z alternatora potrzebujesz silnik o mocy minimum 1,5 kW żeby go napędzać. I jak policzysz to sprawność układu z przeniesieniem napędu, nie będzie za duża. Poza tym nie wiem jak wygląda charakterystyka przeciążeniowa alternatora, bo w ciężkich rozruchach...
Nijak nie będą wyglądać. Tego się nie da obliczyć "na pałę", bo charakterystyka sprawności alternatora jest mocno zdeformowana, to trzeba zmierzyć albo znaleźć na wykresie danego alternatora. A skąd takie wykresy weźmiesz? Producenci z zasady nie udostępniają takich danych pospólstwu.
O im większy prąd i temperatura tym Przecież o tym pisałem, że żywotność zależy od wielu czynników. A jakoś nie widzę żadnego twojego zdjęcia bym się do niego odniósł Zdjęcia czego? Model baterii został podany wielokrotnie - patrz wyżej. Więc ile planujesz tych n ogniw? Może tyle: :P https://obrazki.elektroda.pl/5755753100_... (Wszelkie...
Napiecie spada mo taka jest charakterystyka maluchowskiego alternatora (że o pradnicy nie wspomnę). Może byc wina regulatora bo przez jego zacisk jest porównywany potencjał na akumulatorze z tym na wyjściu alternatora (żarówka świeci się jak na akumulatorze jest wyższy potencjał)
Zresztą kiedyś montowałem dodatkowy akumulator do samochodu "specjalnego" i według instrukcji producenta należało wymienić alternator na większej mocy więc coś wtym chyba jest. Zazwyczaj montaż dodatkowego akumulatora w warunkach serwisowych wynika z jakiegoś dodatkowego zapotrzebowania na energię (dodatkowe wyposażenie specjalne) i z tego powodu,...
Moc znamionową alternator osiąga przy kilku tysiącach obrotów - patrząc na charakterystyki różnych alternatorów to 5-6 tys. obr.
Byłem w serwisie autoryzowanym citroena w Opolu. (chyba mają lexię) Mam nadzieje, ze wiedzieli co robią, tym bardziej, ze przesunęli mi wizyte ze względu na nieobecność ich najlepszego elektryka. Tylko jeden błąd się pojawia podczas odczytu. Dali mi wydruk na którym pisze usterka spójności pomiędzy obrotami silnika i obrotami alternatora i szacunkowy...
Głos zza burty: nie lubię dyskusji bez konkretów. Oto przykładowa charakterystyka alternatora i pradnicy prądu stałego: http://obrazki.elektroda.net/16_12344785... Przyglądałem się BARDZO, ale nie widzę spadku mocy z częstotliwością (obrotami), co stwierdza JacekTorun w poście z 11 Lut 2009 18:33. Czyżby się pomylił? Niemożliwe! Chyba, że "robi...
Witam Pacjent to Mondeo mk3 03r 2.0 tdci. W samochodzie podczas pracy migało oświetlenie diagnoza padła na regulator napięcia ok. Po rozebraniu altka założone zostały nowe łożyska regulator komutator szczotki. Po złożeniu i zamontowaniu oświetlenie już nie miga, alternator ładował 14,6v trochę za dużo ale zostało to zignorowane. Po pierwszej nocce samochód...
Wszystko zalezy jakie zapotrzebowanie na prad bedzie miec Twoj sprzet. Nastepna sprawa a zarazem priorytetowa to przy projektowaniu instalacji zasilajacej pod katem CA powinno sie uwzglednic kilka kwestii: - bilans mocy w samochodzie bez żadnych modyfikacji. To znaczy chodzi o przeliczenie ile energii wydziela alternator przy jakich obrotach ( charakterystyka...
Nie ma potrzeby bo alternator robi to automatycznie. Dlaczego Bo napięcie gazowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu, im zimniej tym wyższe może być napięcie ładowania akumulatora, bez obawy że zacznie gazować. Przepraszam, że tak drążę temat ale zaciekawiło mnie to zjawisko. Przeczytałem ten temat i nie dość, że te charakterystyki wcale...
Te Twoje przykładowe 50A to jest wartość prądu jaką maksymalnie może dać alternator przy tej określonej prędkości obrotowej. Charakterystyka mówi jaki pręd może "dać" alternator przy określonej prędkości obrotowej.
Chyba niewiele można tu zrobić. Prawdopodobnie przyczyna leży w konstrukcji wirnika i ilości jego biegunów ( dlatego wyje ta cała rodzina alternatorów ). Żeby utrzymać wymagane napięcie regulator włącza i wyłącza prąd wirnika z taką częstotliwością że powielona w stojanie jest już w zakresie akustycznym. Można próbować kombinacji z regulatorem - zmienić...
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie. Śmiem twierdzić, że to bzdura - od dłuższego czasu powielana...
Żadna wiedza tajemna tylko działanie prądnicy prądu przemiennego trójfazowego. A jeśli chodzi o źródła mojej informacji to Antoni Plamitzer Maszyny elektryczne. Prawo indukcji elektromagnetycznej e=-N delta Fi/delta t. Wykres podany ze strony ma przebieg logarytmiczny. Nie jest proporcjonalny do obrotów? To dlaczego dla obrotów 1800 mamy prąd na poziomie...
"Szajbę" czyli moc? 55A, napisałem. Nie chcę zmieniać mocowań, chcę mieć alternator plug&play. Nie moc, tylko koło pasowe (swoją drogą 55 A to też nie moc tylko natężenie prądu). Skoro wyrabia na nieco podwyższonych obrotach silnika to można i podnieść obroty samego alternatora mniejszym kołem. A czy prostsze i tańsze dla Ciebie będzie podmiana koła,...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Przelutowałem rezystor ze starego do nowego alternatora i niespodzianka, zaraz po odpaleniu ładowanie było na poziomie 14.3V, czyli ładnie, ale po chwili zaczęło spadać. Nie wiem jak ten rezystor wygląda i jak jest wpięty, ale czy to jest to normalny rezystor (stała oporność), a może termistor, którego oporność zależy od temperatury i on może ograniczać...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
Napięcie na akumulatorze samochodowym może być od 11V (poniżej tego nie należy go rozładowywać) do 15V (jeśli regulator alternatora jest prawidłowo nastawiony, to większego napięcia przy ładowaniu nie powinno być); z tego można ze 3V wytracić na kilku połączonych szeregowo diodach 1N5401, a pozostałą nadwyżkę 3-7V podzielić w miarę równo między dwa...
1C 2C 3D 4A 5A 6C 7D 8C 9A 10D 11D 12A 13A 14B 15D 16A 17A 18B 19C 20D 21B 22B 23A 24B 25B 26D 27C 28D 29D 30A 31B 32C 33A 34C 35D 36B 37D 38D 39B 40A wersja arkusza x Pierwsze: aparaty i urządzenia elektryczne Kotlarski, Grad temat 1.1 klasyfikacja urządzeń "rozdzielcze( wyłączniki,rozłączniki,odłączniki,bezpie... Drugie; Google grafika: Sterowniki...
Kolego -silut-, z tym prądem ładowania to jest tak. Zaleca się ładowanie prądem Q/10, ale jest taki haczyk że prąd na początku ładowania zaleca się o g r a n i c z y ć do tej wartości, a nie wymuszać do końca ładowania. Ogniwo Pb po osiągnięciu napięcia około 2,3V na ogniwo daje oznaki naładowania i powyżej tego napięcia zaczyna być tyko wytwornicą...
Witam Na temat akumulatorów postów co nie miara. Jak masz kupić to kup większy, 40 Ah to do malucha a nie do samochodu napakowanego elektroniką i wszystkim na prąd. Alternatorem się nie przejmuj, i nie wiesz w psełdo opisy osób które nie mają pojęcia jak działa i jaką ma charakterystykę alternator samochodowy. Napewno naładuje nawet i 100 Ah, gdyż problem...
Wymieniasz i powinno pasować, a na wolnych obrotach to jeden i drugi nie da rady, patrz charakterystyka.
Po pierwsze alternator ma stałomocową charakterystykę, przy małych obrotach hamuje ogromnym momentem wraz ze wzrostem obrotów moment maleje O obroty bym się nie martwił , spokojnie wytrzymuje 12000obr i tylko łożyska sa ogramniczeniem. Sprawność alternatora to max 50% i tu jest problem.
Tak o takich myślę. Napedzić jeden silnikiem, śmigłem, wodą... i przez koła magnetyczne kilka innych. Z włożonych przykładowo 150W zrobić 600W. Zakres obrotów pracy ciągłej to gdzieś w charakterystykach alternatorów powinien być?
13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Przy niskich czy przy schodzących obrotach - tak tylko z ciekawości. Nie ma tam sprzęgiełka? Te 15V to morderstwo dla akumulatora na dłuższa metę. Ale z innej strony (słabo znam charakterystyki alternatorów) na małych obrotach alternator jest mniej wydajny więc...
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Alternator ma moc 24 V*55 A=1320 VA=1320 W. Tobie potrzeba co najmniej 2x300 W=600 W. Nie wiadomo jaką charakterystykę ma Twój alternator, więc może być potrzebne 6 tys. obrotów, a może wystarczy 4 tys., amoże coś pomiędzy 4 a 5 tys? To jest tylko moc dla bieżącego zapobrzebowania silników. Powinien zostać zapas do ładowania akumulatorów, więc 6 tys....
1- w sumie kilka wolt i tylko na początku. I za każdym razem, kiedy maszyna będzie ruszać. 2. podłącz chociaż kondensator o dużej pojemności - ustabilizuje to system. 3. Moc alternatora (prąd x napięcie :) ), to nieco więcej niż będziesz potrzebował obciążać silnik. Sprawdź charakterystykę alternatora prąd/obroty i tak dobierz przekładnię. nie przesadź...
Poczytaj sobie charakterystyki alternatorów, żaden przy obrotach jałowych nie dostarcza 50% mocy.
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
Masz rację z tymi prądami wzbudzenia. Ja po prostu szukam kompromisu pomiędzy mocą a prędkością. W moim przypadku jest to niskiej sprawności transmisja złożona z przekładni ślimakowej i tutaj nie mogę sobie pozwolić na zbyt niski prąd wzbudzenia, nawet jak się pojazd rozpędzi. Dodano po 2 Nie mogę natomiast zrozumieć tego nagłego załamania charakterystyki...
Czy robiłeś jakieś obliczenia co do możliwej do uzyskania mocy z twojej rzeczki żeby określić skalę przedsięwzięcia? Moim zdaniem kombinowanie z alternatorami zasilającymi falownik do PV to niezbyt dobry pomysł, ze względu na przystosowanie falownika do charakterystyki prądowo-napięciowej paneli PV. Alternator ma inną charakterystykę i falownik będzie...
Witam Proponuje poszukać dobrej książki typu "sam naprawiam" może być np. od Poloneza i poszukać sobie charakterystyki wydajności alternatora (prąd w funkcji obrotów). Wykres taki da odpowiedź. 90A to jest maksymalne dopuszczalne obciążenie przy określonych obrotach (zapewne większych niż 2000RPM), wraz ze spadkiem obrotów wydajność alternatora gwałtownie...
ładuje??? mówicie, że pisze głupoty. I co z tego, że ma 14V ale ile wtedy jest A na alternatorze zanim zaczniecie cokolwiek podważać radzę sprawdzić charakterystykę pracy alternatorów. Autobusy miejskie - charakterystyka silnika i alternatora, każdy pojazd ma swoją, w tym poście nikt "ciapków i Ikarusów" nie zamierza ładować. Maszyny rolnicze, ile tam...
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Mam nadzieje że uda mi się tak ustawić bieg jałowy by podgrzewacz mógł działać na zasadzie 1/0 , a jednocześnie by auto nie wyło jak głupie na jałowych. Elektronika wewnątrz podgrzewacza wtedy tylko załączała/wyłączała by tranzystory grzałek Przydał by się wykres charakterystyki alternatora dla danych obrotów
Bez przekładni się nie obejdzie, poniżej charakterystyka alternatora. Poniżej 1000 obrotów nie uzyskasz nic. 2/3 mocy uzyskasz po przekroczeniu 2000 obrotów. http://obrazki.elektroda.net/35_12796514...
Owo cudo miało właśnie - wirnik w formie kilkubiegunowego magnesu stałego A skąd , on ma cewke wzvbuddzenia sprzężoną magnetycznie z wirnikiem. napięcie bardzo zależało od obrotów Na elektrodzie zamieściłem badanie charakterystyk alternatora, tak napięcie i wydajność prądowa silnie zależą od obrotówkażdego alternatora . ciekawe też jak rozwiązano regulator...
Zastanowiła mnie jeszcze jedna sprawa. Dlaczego zasilanie wzbudzenia nie jest filtrowane jakimś np elektrolitem? Kondensator ładował by się do Vpp które jest znacznie większe niż Vsrednie co teoretycznie zwiększyło by prąd uzwojenia na niskich obrotach a co za tym idzie poprawiło charakterystykę alternatora ?
A po co ci aż tak dokładne dane? Jeśli się już upierasz, to najwięcej znajdziesz chyba o polskich alternatorach. I zawsze możesz zapytać ich producenta. W książce "Elektrotechnika samochodów polski fiat i polonez" wydawnictwa WKł, znajdziesz charakterystyki alternatorów stosowanych w fiatach, polonezach (starszych) i im podobnych pojazdach. Dane odczytasz...
Może jedną - Wróc do swojej profesji wyszczególnionej w Avatarze. Najgorszy typ forumowicza. łatwiej zarejestrować się na forum, napisac posta niż wpisać w google szukaną frazę . No sorry. Tepperaturowy współczynnik rezystancji, schemat alternatora, charakterystyki alternatora (zależy jakie) sa na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, mamy wklejać linki?...
Napięcie ładowania spada wraz ze wzrostem temperatury. Także to całkiem normalny objaw. W załączeniu przykładowe charakterystyki alternatorów. http://obrazki.elektroda.pl/7174493700_1...
który działa jak normalna dioda w alternatorze. Nie calkiem tak. Bzdura. Nie znasz charakterystyk pradowo napieciowych akumulatorow. oraz specyfiki prądowo napięciowej alternatora z regulatorem, Sorry, szanowny Panie. Przeczytaj mnie dokładnie, starałem sie Pytającemu to wszystko możliwie krótko wyjaśnić, w oparciu o schemat.
A co fizykę chcesz oszukać? Ze względu na słuch. ;) Jak alternator nie ma wydatku to schodzi z napięcia. Wyładuj w swoim aucie głęboko akumulator. Auto odpal z popychu bo z rozrusznika nie zapali i zobacz że alternator nie jest w stanie utrzymać normalnego napięcia. Bo brakuje mu mocy na biegu jałowym silnika. Spójrz na kartę charakterystyki alternator....
(at)ArturAVS ma dobre, praktyczne pomysły. Chce pomóc i pomaga, mimo że nie doprosił się danych. W dobrym tonie byłoby mu podziękować i wysłać, o co poprosił. Natężenie nie będzie rosło w nieskończoność ze względu na napięcie maksymalne i impedancję akumulatorów. Jedyną metodą utrzymania stałego prądu (a nie tylko ograniczenia) jest przetwornica prądu...
Nawet jeśli wolne obroty będą ustawione na 800 to co to da w maluchu ,wtedy obroty alternatora przy nowym pasku klinowym będą 1200 i akumulator będzie rozładowywany w korku . Jeśli chodzi o alternatory to napisałem o obrotach „no” : , może lepiej byłoby tak „Charakterystyki alternatorów są bardzo podobne , jeśli chodzi o obroty „No”...
Nie mam aktualnie żadnego auta z paskiem klinowym. Alternatory są zwykle napędzane przez pasek klinowy. Wykorzystanie tego w drugą stronę, czyli do napędzania silnika, w zasadzie kończy się przy pierwszej próbie zerwaniem paska. Zupełnie inne opory ruchu. Pasek nie da rady pociągnąć silnika. Zresztą, sama koło napędowe jest inne i nie zapewnia właściwego...
Jeśli chcesz poczytać: TU Jakby nie patrzyć gęstość przy chłodzeniu wymuszonym może być znacznie wyższa.
Czy ty myślisz że moc alternatora zależnie od obrotów opisuje jakiś uniwersalny wzór? Takie parametry zależą od konstrukcji (kształt biegunów, rezystancja uzwojeń, szczelina powietrzna, prąd magnesujący, indukcyjność wzbudzenia itd.). Jeśli chcesz wiedzieć jakie będzie napięcie i prąd przy danych obrotach i obciążeniu, to musisz wykreślić charakterystykę...
Jak widać trudno o konkretne informacje. Temat mam także mało rozpoznany ale jest to tak, że sygnał o obrotach może być pobierany z alternatora. Chodzi tutaj o obwód samoziaslania (regulatora wewnętrznego) gdzie występuje prąd zmienny sinusoidalny. a więc dzielnik może być. jest jednak inny problem. Mianowicie obrotomierz musi być dostosowany do układu...
Mała "żelówka"? Czyli ile amperogodzin? Akumulator 12V/120Ah ma zgromadzoną energię 1440Wh - obciążając go mocą 2kW masz prąd na mniej, niż 1/2 godziny (pojemność 120Ah jest przy obciążeniu prądem 10-godzinnym, czyli mocą 144W). "Mała żelówka" jest kolejnym wyrzucaniem pieniędzy w błoto. A alternator da Ci 100A czy 120A dopiero na pełnych obrotach silnika...
Popatrz sobie na charakterystykę U=f(t) regulatora napięcia alternatora to znajdziesz odpowiedź.
Alternator warto przewinąć na klasę napięciową 230V. Nie ma takiej potrzeby. Wiatrak i tak najlepiej jak pracuje na magazyn. Napięcie zgodnie z nim wystarczy. Tak jak wyżej kolega (at)michals napisał, nie ma miejsca. Nawijanie drutem grubości wlosa sensu pozbawione jest. Dodano po 15 W sprawie śmigieł to zgłoś się do dobrego producenta Juz sama w sobie...
1. Na alternatorze od malucha jest zamontowany regler, on zapewnia, żeby akumulator był ładowany właściwym napięciem. Sprawdź, czy regler jest, jak nie - to za butelkę piwa dostaniesz na "szrocie". 2. Aby alternator dawał 350W trzeba go dość dobrze kręcić, jakieś 3000 obr/min, wiatrak bezpośrednio tyle nie da, potrzebna jest przekładnia. Tu masz charakterystyki...
Błażej ! Nie przeciążamy magneśnicy! Magneśnica jest najbardziej obciążona dla najniższych obrotów, dla których regulator puszcza na nią maksymalny prąd (który zawsze można ograniczyć szeregowym opornikiem), aby wykrzesać" z alternatora napięcie. Bez regulatora alternator generuje napięcie wprost proporcjonalne do obrotów. Wyższe napięcie uzyskujemy...
Przez analizę charakterystyki zewnętrznej alternatora można wyciągnąć wniosek, że nawet krótkotrwałe zwarcie na jego wyjściu powinien wytrzymać. Jeśli diody są prawidłowo dobrane z zapasem na prąd zwarcia. A przecież rozrusznik nie stanowi zwarcia więc szanse przeżycia rosną.
Skoro alternator ładuje poprawnie to diody odpadają. Też dobre! Nowoczesne alternatory mają na tyle dużą wydajność, że samo zmierzenie napięcia miernikiem z "marketu" nic nie powie; może z powodzeniem być "padnięta" jedna z faz (najczęściej poprzez uszkodzenie diody wzbudzenia) co da efekt żarzenia lampki, przy - czy raczej mimo - osiągania założonego...
Witam Szukam charakterystyk obciazeniowych alternatorów samochodowych. Szczegolny nacisk kładę na alternatory bosch o zakresie pradu 100...140A. Potrzebuje wykresow charakterystyk obciazeniowych (pradowo-predkosciowych) Iobc=f(n). Czy ktos cos wie na ten temat ? Pozdrawiam
W takim razie postaram się zrobić: Gdybym ja to robił - zaryzykowałbym flybacka ze względu na jego odporność na zwarcia i przeciążenia i charakterystykę bardzo bliską charakterystyce alternatora. mam nadzieję że to się uda i działać będzie. Ja postaram się w wolnym czasie podszkolić w budowie tego typu zasilacza. A Was proszę o podanie jakiś informacji...
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
Panowie napiszcie gdzie są takie diody dobrze opisane, np. z charakterystykami, itp. Może ktoś poleci lekturę dobrą. No widzę że nikt więcej mi nie pomoże. Ciekaw jestem czy to wynika z braku chęci czy z braku wiedzy na ten temat? (może w złym miejscu umieściłem temat).
Ja tylko stwierdziłem fakt, że w obecnych alternatorach napięcie ładowania zależy od jego temperatury. Nie interesuje mnie jak to jest realizowane, czy to przez czujnik temperatury, czy z powodu zależności elektroniki regulatora od temperatury, ale konsekwencje tego są takie, że poza momentem jak silnik jest zimny, akumulator jest ładowany niskim napięciem...
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: https://ck68.pl/th/sam/sam003.pdf Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora zalezy tylko od obrotów, prawie...
jak sprawdzali ci anlternator to lukneli ci charakterystyki.? ten alternator wzbudza sie sam na nie podpietej wtyczece i laduje z regulatora wychodza/wchodza 3 przewody ACC, i dwa ida do PCM. standardowa usterka w fordach jest ze zaraz za wtyczka lamia sie przewody aczkolwiek raz sotkalem sie z uwalonym pcm z nie sterowal regulatory tez awaryjne. raz...
A jednak prawda, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. To jest prądnica o mocy i prądzie maksymalnym zależnym od obrotów. Jeżeli obciążenie jest większe niż jej możliwości to napięcie spadnie. Na tabliczce znamionowej podawane są wartości nominalne dla...
W alternatorze jest regulator prądu ładowania który utrzymuje wydajność alternatora od zapotrzebowania na energię. Oczywiście jak obroty są za małe a pobór prądu za duży to energii nie ma z czego pobać. Ale może być tak ze regulator za słabo reguluje.Półprzewodniki pod wpływem temperatury zmieniają swoją charakterystykę. Jeżeli alternator był sprawdzany...
Prąd dostarczany z alternatora również zależy od obrotów silnika. Wystarczy spojrzeć na charakterystyki I w funkcji n - dopiero w okoliczy 3000obr alternatory mają jakieś 90% znamionowego prądu.
Nie jest to duża cena ... - zwłaszcza, że nie liczysz akumulatorów (też bym chciał mieć je za darmo), choć będą one znacznie cięższe i droższe od tego silnika, a ich trwałość w takim użytkowaniu to 1 sezon. ... cisza ... - ? Czyżby? Bo silnik samochodu pracujący dla doładowania Twoich akumulatorów też nie będzie na wolnych obrotach (zobacz do charakterystyk,...
Kontrolka jest potrzeba, ponieważ informuje mnie o stanie alternatora. Nie jest to prawda. Lampka informuje o różnicy napięcia między instalacją/akumulatorem a alternatorem / napięciem wytwarzanym. Proszę wziąć pod uwagę, że źródło ledowe może mieć charakterystykę kierunkową chociaż nie musi.
[syntax=basic4gl]jeszcze można spróbować odpalenia jak osobówka będzie "gazowana"[/syntax] A tego nie radzę jeśli nie chce się naprawiać alternatora. Wynika to z charakterystyki urządzenia, kiedy to przy wysokich obrotach urządzenie mogłoby wytworzyć moce znacznie przekraczające wytrzymałość diod. Jako, że napięcie na instalacji spadnie a regulator...
To był tylko przykład, zerknij na charakterystykę jakiegokolwiek alternatora, wytworzenie maksymalnego prądu np. 70A potrzebuje odpowiednich obrotów, ale dla alternatora jest to ok. +/- 2000 obrotów, przy 1500 osiągniesz np. 35A(tj. połowa maksymalnej mocy), a przy 1000 przykładowo 15A. Dlatego ważny jest dobór kół pasowych. Za duże obroty mogą spowodować...
bo silnik w c330 ma wolne obroty Silnik może sobie ''pyrkać'' na wolnych obrotach czyli 400 obrotów na minutę oryginalna prądnica zaczyna ładować od około 800 obrotów na minutę silnika i żeby alternator ładował to potrzebuje odpowiednich obrotów pogubiłem sie xD W samochodzie przełożenie kół pasowych jest 1 do 2 czyli obroty alternatora są około dwa...
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
:arrow: pesel Oj kolego robisz ludzom wodę z mózgów i jeszcze posądzasz o to innych. Gdzie ty widziałeś na akumulatorze podany prąd zwarcia? Prąd zwarcia akumulatora 45Ah jest dużo większy niż 500A. Gdyby rezystancja wewnętrzna akumulatora wynosiła 0.1ohm jak piszesz to przy prądzie pobieranym przez rozrusznik ok. 100A (tak, tak jak chcesz to sobie...
Kolego nikusert - część wiadomości już masz - patrz post nr 3. Wartość napięcia regulatora może być pomocna ( czyli to co wychodzi na przewód żółty ) Tak się zastanawiam czy ten alternator nie ma "miękkiej charakterystyki " i być może w tym zastosowaniu się nie sprawdzi. Kolego autorze - jak jest podłączona kontrolka ładowania - bo to też może wpływać...
O przepraszam, na pewno chodziło mi o obr/min to raz, a dwa, ta wartość wzięła mi się z jakiejś tabelki, ale patrze tu na jakąś charakterystykę alternatora z lublina (taka akurat jest w tej książce) to jest to taka intercja która stan ustalony osiąga na poziomie 45A przy obrotach 6500obr/min a zaczyna się z około 1100obr/min, ja niestety nie mam przyrządów...
A charakterystyka ładowania akumulatora? Alternator ładuje stałym napięciem a nie stałym prądem.Te 20 A to max. wydajność alternatora. Akumulator będzie pobierał prąd co raz mniejszy w miare ładowania.Na początku będzie 20A ale ten prąd bardzo szybko spadnie i koncówka ładowania będzie prądem paru Amperów. I tak w końcu, średni prąd ładowania wyjdzie...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
Popraw połączenia elektryczne tego alternatora który masz i instalacji - i nie pisz więcej bzdur. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem więc akumulator 80Ah 720A, poprawiły się rzeczy takie jak odpalanie po dłuższym postoju itd. ale akumulator nie jest doładowywany, no nic dziwnego przy 55A i słabej charakterystyce pracy alternatora....
No cóż powiem tylko, że najważniejszy dla takiego agregatu jest właściwy dobór kół pasowych, tak aby trafić w odpowiednie miejsce charakterystyk silnika i alternatora. Jest tu też kwestia sterowania mocą - dla alternatora stałe obroty nie są konieczne ale i tak powinny mieścić się w jakimś optymalnym zakresie. Należy też zadbać o to by nie zadusić silnika...
Tak tylko ze charakterystyka pradnicy bldc i pradnicy Dc są bardzo odmienne, pradnica dc nie ma czegos takiego jak mppt. Najpewniej alternator 24v i direct ladowac baterie trakcyjna.
Większość alternatorów wzbudza się przy około 1000obr/min a pełną swoją moc uzyskuje przy 2000-2,5000 obr/min. Mówię tu o obrotach wałka alternatora a nie silnika. W samochodach jest większe przełożenie wał-alternator (wystarczy porównać średnicę koła pasowego na wale a "szajbkę" alternatora). Tu też proponował bym zastosować przełożenie chociażby...
Moc 250W oznacza, że ze źródła 12V będziesz pobierał 250/12=21Amper, a uwzględniając sprawność przetwornicy - jakieś 24 ampery. Jeżeli Twój akumulator ma ok. 50Ah, to po praktycznie 1 godzinie będzie wyładowany (pojemność znacznie się zmniejsza przy dużych prądach wyładowania). Używanie tego urządzenia będzie prawdopodobnie możliwe podczas pracy silnika...
Masz za słaby transformator lub ma miękką charakterystykę pod obciążeniem . Radia pracują nie wiem czy wszystkie w zakresie 11-15.9 V. Poza tym zakresem się wyłączy. Bliżej górnej granicy nastąpi szybsze zużycie się elektroniki o czym napisane jest wyżej. Porównaj spadki napięcia na samym transformatorze i przy samym radiu. Kiedyś miałem podobną konstrukcję...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja może być nawet ręczna, grunt żeby jednak była,...
charakterystyka wyzwalać charakterystyka pompa charakterystyka potencjometru
podłączanie kuchenki tp118 obudowa naprawa uszkodzonej taśmy
regulator napięcia regulator napięcia alternator
Grzejniki żeliwne – różnica temperatur zasilanie-powrót 3°C, Ferroli, Viessmann, regulacja ΔT Schemat podłączenia modułu WQP12-7601.D1-1 V1.2 w zmywarkach Midea