Witam. Tematów o ładowaniu w Lublinach było wiele i sporo z nich przeczytałem, ale nikt nie pytał o to co ja, więc: Mam Lublina II w oryginalnej zabudowie pomocy drogowej (Szummar), silnik 4CT90 i do tego słaby alternator 55A. Hydraulika w w/w aucie jest napędzana przez elektryczną pompę. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem...
Witam Na temat akumulatorów postów co nie miara. Jak masz kupić to kup większy, 40 Ah to do malucha a nie do samochodu napakowanego elektroniką i wszystkim na prąd. Alternatorem się nie przejmuj, i nie wiesz w psełdo opisy osób które nie mają pojęcia jak działa i jaką ma charakterystykę alternator samochodowy. Napewno naładuje nawet i 100 Ah, gdyż problem...
Nijak nie będą wyglądać. Tego się nie da obliczyć "na pałę", bo charakterystyka sprawności alternatora jest mocno zdeformowana, to trzeba zmierzyć albo znaleźć na wykresie danego alternatora. A skąd takie wykresy weźmiesz? Producenci z zasady nie udostępniają takich danych pospólstwu.
Witam Szukam charakterystyk obciazeniowych alternatorów samochodowych. Szczegolny nacisk kładę na alternatory bosch o zakresie pradu 100...140A. Potrzebuje wykresow charakterystyk obciazeniowych (pradowo-predkosciowych) Iobc=f(n). Czy ktos cos wie na ten temat ? Pozdrawiam
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma regulator napięcia elektroniczny. Trzeba przeanalizować...
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
Czy nie będzie problemu by ładować takie baterie od UPS za pomocą alternatora i oczywiście z kawałkiem elektroniki. A da się, ale regulator musi być bardziej skomplikowany od samochodowego, bo tam reguluje się napięcie jedynie, a ograniczenie prądu wynika naturalnie z charakterystyki alternatora - akumulator samochodowy o pojemności 48Ah zniesie ładowanie...
To był tylko przykład, zerknij na charakterystykę jakiegokolwiek alternatora, wytworzenie maksymalnego prądu np. 70A potrzebuje odpowiednich obrotów, ale dla alternatora jest to ok. +/- 2000 obrotów, przy 1500 osiągniesz np. 35A(tj. połowa maksymalnej mocy), a przy 1000 przykładowo 15A. Dlatego ważny jest dobór kół pasowych. Za duże obroty mogą spowodować...
Moc znamionową alternator osiąga przy kilku tysiącach obrotów - patrząc na charakterystyki różnych alternatorów to 5-6 tys. obr.
Błażej ! Nie przeciążamy magneśnicy! Magneśnica jest najbardziej obciążona dla najniższych obrotów, dla których regulator puszcza na nią maksymalny prąd (który zawsze można ograniczyć szeregowym opornikiem), aby wykrzesać" z alternatora napięcie. Bez regulatora alternator generuje napięcie wprost proporcjonalne do obrotów. Wyższe napięcie uzyskujemy...
Oto przykładowa charakterystyka alternatora: Określ sobie moc grzałki, podziel przez sprawność alternatora (około 0,5 jeśli dobrze pamiętam) otrzymasz potrzebną moc na wale alternatora. Dobierz przekładnię żeby obroty były adekwatne do mocy grzałki. Moc to iloczyn momentu i obrotów więc moment już wyznaczysz. Pewnie chciałbyś mieć stałą moc w szerszym...
Ludzie czy Wy w ogóle wiecie że opór zmienia się zależnie od temperatury?? Jak nie to po co się wypowiadacie???? Nie rozumiem tego że wszyscy piszą Prawo Oma i koniec! Napisałeś jakąś wartość i koniec podstaw pod wzór! No nie tak proszę czytać ze zrozumieniem!!!! 22 omy które napisałem jest jakimś oporem własnym i nie jest to wartość konkretna tylko...
Czy ty myślisz że moc alternatora zależnie od obrotów opisuje jakiś uniwersalny wzór? Takie parametry zależą od konstrukcji (kształt biegunów, rezystancja uzwojeń, szczelina powietrzna, prąd magnesujący, indukcyjność wzbudzenia itd.). Jeśli chcesz wiedzieć jakie będzie napięcie i prąd przy danych obrotach i obciążeniu, to musisz wykreślić charakterystykę...
Jeśli chcesz poczytać: TU Jakby nie patrzyć gęstość przy chłodzeniu wymuszonym może być znacznie wyższa.
Mam nadzieje że uda mi się tak ustawić bieg jałowy by podgrzewacz mógł działać na zasadzie 1/0 , a jednocześnie by auto nie wyło jak głupie na jałowych. Elektronika wewnątrz podgrzewacza wtedy tylko załączała/wyłączała by tranzystory grzałek Przydał by się wykres charakterystyki alternatora dla danych obrotów
Tak o takich myślę. Napedzić jeden silnikiem, śmigłem, wodą... i przez koła magnetyczne kilka innych. Z włożonych przykładowo 150W zrobić 600W. Zakres obrotów pracy ciągłej to gdzieś w charakterystykach alternatorów powinien być?
Masz rację z tymi prądami wzbudzenia. Ja po prostu szukam kompromisu pomiędzy mocą a prędkością. W moim przypadku jest to niskiej sprawności transmisja złożona z przekładni ślimakowej i tutaj nie mogę sobie pozwolić na zbyt niski prąd wzbudzenia, nawet jak się pojazd rozpędzi. Dodano po 2 Nie mogę natomiast zrozumieć tego nagłego załamania charakterystyki...
Byłem u elektryka, kazał podłączyć akumulatory trakcyjne równolegle do akumulatora. Nie wiem czy to dobry pomysł, bo akumulator rozruchowy ma inne charakterystyki. Z tego co wiem nie nadają się na rozruch. Tu znalazłem alternatywę akumulatorom trakcyjnym, gwarantowane minimum 2000 cykli: Dodano po 9 Trochę czasu upłynęło po rozmowie z elektrykiem. Wygrzebałem...
jestem zdania, że jeśli jest opcja to trzeba śmiało zakładać większy alternator. Pisałem o tym powyżej: sporo "sprawnych" alternatorów z uwagi na słabą charakterystykę regulatora napięcia pracuje z niepełną mocą - pomimo właściwego napięcia "odcięcia" regulatora. Taki wykresik zrobiłem - proporcje nie są zachowane, chodzi o samą obserwację: Jak widać...
kąd ta trzecia harmoniczna w zwykłej trójfazowej prądnicy. Z prostownika. Napięcie progowe diod i dalej też nieliniowa charakterystyka. Też coś tak kombinowałem. Jeśli byłoby to takie super to dlaczego wszyscy tego nie stosują? Koszt dwóch dodatkowych diod to żaden koszt. Efekt pewnie też taki?
A charakterystyka ładowania akumulatora? Alternator ładuje stałym napięciem a nie stałym prądem.Te 20 A to max. wydajność alternatora. Akumulator będzie pobierał prąd co raz mniejszy w miare ładowania.Na początku będzie 20A ale ten prąd bardzo szybko spadnie i koncówka ładowania będzie prądem paru Amperów. I tak w końcu, średni prąd ładowania wyjdzie...
Regulator ten sam. Różnica w charakterystyce. Przekaźnika być nie musi. A tym bardziej podłączenie go do regulatora. Odpowiadają przewrotne po co skomplikowałeś sobie życie i kupiłeś elektryka. Skoro silnik spalinowe działają od lat. Po to dano dodatkowe diody by wyeliminować pobór prądu przy rozruchu. Dodatkową zaletą to lepsza stabilność napięciowa...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Przy sterowaniu silnikami szczotkowymi z wykorzystaniem mostka H stosuje się technikę hamowania polegającą na otwarciu obu dolnych, bądź obu górnych tranzystorów. Myślę, że w tym przypadku otwarcie wszystkich dolnych mosfetów również spowodowałoby hamowanie. Tylko że bez odzysku. Gdyby alternator był 24V a aku 12V to nie wykorzystamy w pełni możliwości...
Kontrolka jest potrzeba, ponieważ informuje mnie o stanie alternatora. Nie jest to prawda. Lampka informuje o różnicy napięcia między instalacją/akumulatorem a alternatorem / napięciem wytwarzanym. Proszę wziąć pod uwagę, że źródło ledowe może mieć charakterystykę kierunkową chociaż nie musi.
Przelutowałem rezystor ze starego do nowego alternatora i niespodzianka, zaraz po odpaleniu ładowanie było na poziomie 14.3V, czyli ładnie, ale po chwili zaczęło spadać. Nie wiem jak ten rezystor wygląda i jak jest wpięty, ale czy to jest to normalny rezystor (stała oporność), a może termistor, którego oporność zależy od temperatury i on może ograniczać...
Szukam informacji a propos charakterystyki bezpieczników głównych akumulatora na przykładzie Espace 4 3.5V6. w wersji ph1 jest bezpiecznik CAL 175 zabezpieczający nagrzewnice i układ wentylacji. Natomiast kabel od alternatora i rozrusznika ma na sobie zaciśnięty jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki. Z racji, że wymieniam kable plusowe do rozrusznika...
Bez przekładni się nie obejdzie, poniżej charakterystyka alternatora. Poniżej 1000 obrotów nie uzyskasz nic. 2/3 mocy uzyskasz po przekroczeniu 2000 obrotów.
Tego typu alternator wzbudza się przy około 1000-1200 obr/min na swoim wałku, pełną wydajność osiąga przy 4500-5000 rpm. Jeśli silnik samochodu ma małą moc lepiej żeby przełożenie było duże, przy większych obrotach alternator stawia mniejszy moment. Alternatory z "azjatyckich" samochodów mogą śmiało się kręcić do 18000 obr/min. Jeśli coś ci to pomoże...
Tu są przykładowe charakterystyki kilku alternatorów: Jak widać, wymiana alternatora 63A na 72A może wcale nie przynieść poprawy wydajności prądowej dla 1500 obr/min - to wręcz katastrofa, natomiast zwiększenie obrotów KAŻDEGO alternatora daje przyrost wydajności prądowej.
Witam Pacjent to Mondeo mk3 03r 2.0 tdci. W samochodzie podczas pracy migało oświetlenie diagnoza padła na regulator napięcia ok. Po rozebraniu altka założone zostały nowe łożyska regulator komutator szczotki. Po złożeniu i zamontowaniu oświetlenie już nie miga, alternator ładował 14,6v trochę za dużo ale zostało to zignorowane. Po pierwszej nocce samochód...
Witam szanowną lożę. Forum śledzę od lat natomiast pierwszy raz mam okazję aktywnie coś napisać. Szukałem podobnych postów, jest dużo, ale żaden nie ukazuje w pełni zagadnienia, więc liczę na wyrozumiałość i pomoc. Wybudowałem rok temu dom na małej wsi, nie są to malownicze Bieszczady a raczej teren w pełni zurbanizowany, nie przekonuje to jednak Taurona...
Byłem w serwisie autoryzowanym citroena w Opolu. (chyba mają lexię) Mam nadzieje, ze wiedzieli co robią, tym bardziej, ze przesunęli mi wizyte ze względu na nieobecność ich najlepszego elektryka. Tylko jeden błąd się pojawia podczas odczytu. Dali mi wydruk na którym pisze usterka spójności pomiędzy obrotami silnika i obrotami alternatora i szacunkowy...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
po włączeniu klimy i ogrzewania szyby spadek do 12.2V tak jakby wtedy altek w ogóle nie ładował, a napięcie na nim to po prostu potencjał z akumulatora, będę tak dłużej stał na luzie to zarżnę aku. Ta.... A możesz mi powiedzieć w jakim celu masz zamiar stać te 10 czy 12 godzin z autem pracującym na biegu jałowym w którym non stop będziesz włączał ogrzewanie...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Też myślałem na podobnym rozwiązaniem ale jest dużo "ale" co do tego rozwiązania. Chcąc pobrać 90A z alternatora potrzebujesz silnik o mocy minimum 1,5 kW żeby go napędzać. I jak policzysz to sprawność układu z przeniesieniem napędu, nie będzie za duża. Poza tym nie wiem jak wygląda charakterystyka przeciążeniowa alternatora, bo w ciężkich rozruchach...
Chyba niewiele można tu zrobić. Prawdopodobnie przyczyna leży w konstrukcji wirnika i ilości jego biegunów ( dlatego wyje ta cała rodzina alternatorów ). Żeby utrzymać wymagane napięcie regulator włącza i wyłącza prąd wirnika z taką częstotliwością że powielona w stojanie jest już w zakresie akustycznym. Można próbować kombinacji z regulatorem - zmienić...
Wyciągam wniosek. Może niesłuszny. Niech ktoś mnie poprawi. Przyczyna nie tkwi w "charakterystykach alternatora" ale w "oszczędności" (kosztem użytkowników oczywiście) producentów. Widocznie napisy na tabliczkach znamionowych podają wartości prądów dla jakiś wydumanych warunków. Coś w stylu mocy "muzycznej" kolumn czy wzmacniaczy. Zwróćcie Panowie uwagę...
Dobrym alternatorem jest polski G2020 28V 85A. Może jego moc nie jest powalająca, ale też nie kosztuje wiele - można go kupić w cenie rzędu 1000zł po regeneracji. Trzeba jednak pamiętać, że to prawie 2400W mocy elektrycznej, więc biorąc pod uwagę sprawność alternatora i przekładni turbinę projektujemy na 5kW. Przekładnię dobierasz jako ostatnią, bo...
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk powstaje między przewodem a końcówką, a nie tylko między...
Dla 100% pewności trzeba by zdobyć tylko charakterystykę altka. To zdobądź i wtedy napisz co z tego wynika. Jesteś elektrykiem samochodowym. więc idź do warsztatu i zobacz koła przekładni alternatora. Zmierz je dokładnie a potem wyciągaj wnioski. Altki samochodowe zwykle wzbudzają się przy 100 do 1500 rpm Chyba ci się zero zgubiło... Poza tym wzbudzają...
->trymer01 Za dużo teorii. Przyjmijmy że mamy przeciętny akumulator ok 60Ah. Napięcie przy rozruchu (prąd 400A) spadnie z 12V do ok 10V. Daje nam to rezystancję wewnętrzną 0,005 Ohm. Według ciebie gdy do akumulatora mającego 12V dołączę źródło napięcia 13V popłynie 200A (1V/0,005 Ohm)? 400A przy rozruchu? - co to za silnik? - chyba V8? "Teoria" zniechęciła...
Moc silnika - 5,2 KM Zacznij od tego że 5.2KM to są luźne wodze fantazji sprzedawców chińskich zabawek. Najmocniejsze kosy mają silniki 3.8KM, cena takiej kosy 4000-5000PLN, a nie 300PLN. Tak pi x drzwi sobie policzymy sprawność nieco optymistycznie, że moc mechaniczna oddana na sprzęgle to około 3,5 KM czyli około 2,60 kW Bzdury. Katalogowa moc to...
bo silnik w c330 ma wolne obroty Silnik może sobie ''pyrkać'' na wolnych obrotach czyli 400 obrotów na minutę oryginalna prądnica zaczyna ładować od około 800 obrotów na minutę silnika i żeby alternator ładował to potrzebuje odpowiednich obrotów pogubiłem sie xD W samochodzie przełożenie kół pasowych jest 1 do 2 czyli obroty alternatora są około dwa...
Pierwsza diagnoza to alternator założyć na stół do badania alternatorów i wtedy wszystko można o nim powiedzieć. Wyznaczymy jego charakterystykę obroty- napięcie, natężenie. Obroty przy jakich wygasza kontrolkę ładowania. Obroty przy jakich zaczyna oddawać prąd, jaki prąd wzbudzenia pobiera wirnik. Jeśli alternator na stole przejdzie pozytywnie test...
Średnica i szerokość jarzma uzwojenia, a co za tym idzie grubości zastosowanego drutu, magneśnica(wirnik) wtedy tez będzie miała inną średnicę i długość. Z racji innej charakterystyki prądu magnesowania będziesz miał inne regulatory - prawdopodobnie w sensie częstotliwości kluczowania i dopuszczalnego prądu. nie ma problemu z doładowywaniem A czemu...
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie. Śmiem twierdzić, że to bzdura - od dłuższego czasu powielana...
Po pierwsze alternator ma stałomocową charakterystykę, przy małych obrotach hamuje ogromnym momentem wraz ze wzrostem obrotów moment maleje O obroty bym się nie martwił , spokojnie wytrzymuje 12000obr i tylko łożyska sa ogramniczeniem. Sprawność alternatora to max 50% i tu jest problem.
Z tego powodu nie nadaje się za bardzo do wiatraka i wody. A kto każe obciążać zwarciowo alternator, można także przerobić regulator aby miał inna charakterystykę - mniejsze wzbudzenie to i mniejszy prąd i mniejszy moment hamujący. I to jeszcze taki silnik co ma na luzie ponad 100Nm siły na wale No to ciekawe - czyli alternatory są tylko w silnikach...
BMS powinien rozłączyć powyżej 15V. Bo do takiego napięcia dopuszczają producenci w samochodach. A nawet więcej. A rozłączenie jak już powinno nastąpić przy 15,6-15,8V. Większość akumulatorów stosowanych w samochodach A jest parę marek co je stosuje, jak również motocyklach nie ma w ogóle wyłącznika który je odłączy z układu gdyby coś się stało z układem...
W zasadzie już pisałem na ten temat w twoją stronę. A więc nie ma dwóch identycznych alternatorów (a raczej jest to mało prawdopodobne). A chodzi o ich napięcie wyjściowe i charakterystykę obciążeniową. Skutkiem tego wystąpi w układzie tzw moc krążąca, która może przyjąć spore wartości. Ale może też być nieznaczna. Rozwiązaniem są przewody połączeniowe...
Takie samo rozwiązanie miał poprzednik Trabanta,czyli P-70 . Dodatkowo cały zespół był umieszczony na przedłużeniu wału korbowego... Obecne rozwiązania w nowo -projektowanych samochodach tzw concept-carach idą dalej: Likwidacji ulegnie prawdopodobnie cały zewnętrzny osprzęt silników napędzany paskiem,a wszystkie te funkcje będzie realizował multiblok...
Witam Poszukuje danych alternatorów aut osobowych takich jak Fiat, VW, Opel, Ford. Chodzi mi o takie dane jak charakterystyki wydajnopsci pradowej w zaleznosci od obrotów wirnika. Pozdrawiam
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
no Panowie muszę przyznać że przeszedłem poważne zaskoczenie:D okazało się że mój projekt nie jest zrobiony z alternatora z malucha tylko z ...(nie mam pojęcia, po prostu nie pamiętam, chodzi mi po głowie zastawa ale pewny nie jestem). tak że na nic mi się zdały dzisiejsze 2 alternatory z malucha które dopadłem na złomie:/ tyle tylko że przemierzyłem...
Jeżeli mają to być badania uproszczone to niema potrzeby zajmować się charakterystyką przy obrotach od zera do obrotów jakie alternator osiągnie przed odpaleniem silnika ponieważ ta część charakterystyki niema dla tego typu badania znaczenia. Dopiero znaczenia nabiera ta część począwszy od obrotów biegu luzem silnika a tym samym i alternatora. Tylko...
Witam. Jako iż mój akumulator w pierwsze mrozy zaczyna niedomagać (Auchan 72Ah :D ) Szukam porady co do producenta. W zasadzie zależy mi na tym by aku wytrzymało ok 5 lat, audio pobiera w skoku ok 60 może 80A, napięcie na odpalonym siada gdzieś do 13.5V więc nie jest źle jednak auto przestaje już kręcić. Myślę, że zwiększanie pojemności niewiele mi...
Zawsze możesz kupić alternator używany i o ile ci się chce zrobić jego regeneracje (szczotki, łożyska). Co do sprawdzania prądu - wszystko zależy od samochodu ale wiele z nich posiada różne tryby "czuwania" wiec zaleca się pomiar po ok 30 - 60 minutach minimum - niektóre samochody potrafią dopiero po dwóch tygodniach wyłączyć elektronikę tak by nie...
jarek_lnx napisał: jak bym miał okazję to bym zbadał charakterystykę obciążeniową takiego alternatora, Ja już to zrobiłem prąd alternatora w żadnym przypadku nie przekracza prądu znamionowego. A co to jest prąd znamionowy w tym przypadku? Charakterystyk obciążeniowych będzie nieskończenie wiele, bo zmieniają się również z RPM. Niemniej fajnie było...
Kolego nikusert - część wiadomości już masz - patrz post nr 3. Wartość napięcia regulatora może być pomocna ( czyli to co wychodzi na przewód żółty ) Tak się zastanawiam czy ten alternator nie ma "miękkiej charakterystyki " i być może w tym zastosowaniu się nie sprawdzi. Kolego autorze - jak jest podłączona kontrolka ładowania - bo to też może wpływać...
Panowie, chciałbym zwrócić uwagę na to, że pobór prądu przez wzmacniacze w samochodzie na wykresie będzie wyglądał jak góry "alpy" czy np "tatry"(żart). Wzmacniacz nie pobiera prądu liniowo na poziomie np 80A. Jak wiadomo najwięcej energii zabiera odtworzenie basów, które to w zależności od ścieżki dźwiękowej następują po sobie w dłuższych lub krótszych...
bez zbędnego zapuszczania się w szczeguły - podłącz pomiędzy zacisk + a masę obciążenie - żarówkę, podłącz do szczotek napięcie kilka ( 5 ) V i wprawiaj go w ruch - najlepiej wiertarką z regulacją obrotów - żeby ni spalić żarówki. W opcji bardziej zaawansowanej powinneś użyć regulatora napięcia, potm można badać charakterystyki itp. ale to na początek...
Napięcie to bedzie ograniczone przez ilość zwojów uzwojenia faz stojanu( czyli długość przewodu w polu magnetycznym),gęstość pola magnetycznego wirnika i reaktancję uzwojenia .Nie wszystkie mierniki-zwłaszcza cyfrowe-dają prawidłowy wynik napięcia mierzonego w takiej sytuacji.Wskazane użycie miernika z funkcją True RMS,a najlepiej analogowego-wskazówkowego.To...
Uzwojenie wzbudzenia silnika synchronicznego zwierane jest tylko na czas rozruchu potem gdy prędkość jest bliska prędkości synchronicznej uzwojenie wzbudzenia zasilanejest prądem stałym i silnik wchodzi na obroty zgodne z prędkością synchroniczną pola magmetycznego. Silnik synchroniczny ma bardzo mały momęt rozruchowy, dlatego powinien byc rozpędzany...
Dzieki za konkret - oczywiscie ja strzelilem tu babola - chodzilo mi o czestoltliwosc 60-120/min (czyli tyle ile maja normalne kierunkowskazy). Czy znajde gdzies tutaj charakterystyki tego ukladu o ktorym piszesz? (jestem jasnozielony w tych sprawach, dlatego zwrocilem sie o pomoc do doswiadczonych ....) :) pozdrawiam
Bitters - wpisz w google ; diody krzemowe i ich charakterystyka. Na niej sporawdz zależność temperaturowo - prądową. Pózniej zadawaj takie pytania.
"Pomiar" diod, szczegolnie laczonych rownolegle, miernikiem nie ma najmniejszego sensu. Kazdy miernik poda inne wartosci. Prosze przypomniec sobie charakterystyki napieciowo-pradowe diody i metode pomiaru opornosci przez multimetr. Pozdrawiam, Georges
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w zgłębieniu wiedzy na temat diod stosowanych w alternatorowych mostkach prostowniczych. Interesuję mnie produkcja ich, jakimi metodami pomiarowymi są one testowane po produkcji, charakterystyki, karty katalogowe, ogólnie wszystko o nich? Wdzięczny byłbym jak ktoś by naprowadził mnie na lekturę w tym kierunku, może...
Można zrobić tak, że to ciepło, które z rury wydechowej idzie w powietrze, wykorzysta ogniwo Peltiera, które wytworzy prąd, a temperatura w rurze nie zmieni się - kwestia doboru charakterystyki cieplnej tego ogniwa i radiatora oddającego ciepło. Można też dobrać miejsce, czy materiał ogniwa tak, żeby temperatura była odpowiednia do jego pracy. Natomiast...
A po co ci aż tak dokładne dane? Jeśli się już upierasz, to najwięcej znajdziesz chyba o polskich alternatorach. I zawsze możesz zapytać ich producenta. W książce "Elektrotechnika samochodów polski fiat i polonez" wydawnictwa WKł, znajdziesz charakterystyki alternatorów stosowanych w fiatach, polonezach (starszych) i im podobnych pojazdach. Dane odczytasz...
Dobry przykład, że wszystko można skomplikować do granic absurdu. Kolego MARKSON43. Skoro chwalisz się dokonaniami to wykonaj podstawowe czynności diagnostyczne urządzenia. Choćby takie czy mostek prostowniczy sprawny. Czy szczotki poprawnie łączą się z uzwojeniem wirnika. Czy wirnik jest sprawny itp. Piszesz, że nie masz czasu a właśnie tracisz go....
A prądnica/alternator nie ma tabliczki znamionowej ? Jeśli to jest prądnica na 12V, to możesz tylko oszacować prąd na podstawie średnicy drutu jakim cewka jest nawinięta. Można przyjąć 10A/mm2 przekroju
Regulator Watta Panom nieznany jak widać. No to grubo pojechałeś kolego... Jeśli ktoś rzeźbi agregat ze szczątków pilarki i jakiegoś zdobycznego alternatora to raczej zrozumiałe, że nie będzie konstruował regulatora odśrodkowego. Na szczęście silnik pilarki ma na tyle przyjemną charakterystykę, że bez obciążenia z gazem na max. sam się nie "przekręci"....
Większość alternatorów wzbudza się przy około 1000obr/min a pełną swoją moc uzyskuje przy 2000-2,5000 obr/min. Mówię tu o obrotach wałka alternatora a nie silnika. W samochodach jest większe przełożenie wał-alternator (wystarczy porównać średnicę koła pasowego na wale a "szajbkę" alternatora). Tu też proponował bym zastosować przełożenie chociażby...
Co do opłacalności to bym podyskutował, prądnica daje 12.5A max i chodziła zapewne kilkanaście lat więc 2x większa wydajność a przede wszystkim charakterystyka wydajności wg obrotów, zamontować regulator od poloneza i niech ładuje
A znasz charakterystykę diody krzemowej? Przecież zaczyna przewodzić dopiero przy jakimś progu napięcia. Coś tam ok. 0,7 V.
wg tego filmu po pobraniu 5Ah i odpaleniu powinno lecieciec kilkanaście-10A do akumulatora to jakim cudem nie pali bezpiecznika jak tam siedzi 5 Amperowy, Akumulator akumulatorowi nierówny, instalacje też. To że na filmiku leci 10A nie oznacza, że u ciebie tyle samo. Chciałem ci pokazać, że przy ładowaniu alternatorem, początkowe natężenie prądu dość...
Wygląda na przemyślaną (i dobrze przeliczoną) konstrukcję. Większość dalekowschodnich wynalazków dla 250W ma co najwyżej metr średnicy, a takie z 1,8m średnicy sprzedawane są jako 1,5...3kW co oczywiście nie jest możliwe. Prądnicę warto sprawdzić na stole napędzając wiertarką. Idealnie byłoby mieć charakterystykę P(n), ale na początek wystarczy znać...
Jaki to alternator to jest w pierwszym poście. Wczoraj napisałem do producenta/handlowca z Holandii jaką ma charakterystykę. Może odpiszą.
Te Twoje przykładowe 50A to jest wartość prądu jaką maksymalnie może dać alternator przy tej określonej prędkości obrotowej. Charakterystyka mówi jaki pręd może "dać" alternator przy określonej prędkości obrotowej. A wiesz może jak wygląda układ pomiarowy (schemat) do jej wyznaczenia ?
Główną ich zaletą jest brak szczotek i pierścieni ślizgowych które to się zużywają. Wadami są: Niska wydajność prądowa w stosunku do gabarytów. Wydajność prądowa jest jeszcze bardziej zależna od obrotów (im niższe tym niższa). Za to poza łożyskami w takich alternatorach nie ma co się psuć.
Jak widać trudno o konkretne informacje. Temat mam także mało rozpoznany ale jest to tak, że sygnał o obrotach może być pobierany z alternatora. Chodzi tutaj o obwód samoziaslania (regulatora wewnętrznego) gdzie występuje prąd zmienny sinusoidalny. a więc dzielnik może być. jest jednak inny problem. Mianowicie obrotomierz musi być dostosowany do układu...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Mała "żelówka"? Czyli ile amperogodzin? Akumulator 12V/120Ah ma zgromadzoną energię 1440Wh - obciążając go mocą 2kW masz prąd na mniej, niż 1/2 godziny (pojemność 120Ah jest przy obciążeniu prądem 10-godzinnym, czyli mocą 144W). "Mała żelówka" jest kolejnym wyrzucaniem pieniędzy w błoto. A alternator da Ci 100A czy 120A dopiero na pełnych obrotach silnika...
Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator obciążają silnik. Ze względu na wygodę obsługi i podłączenia...
No cóż powiem tylko, że najważniejszy dla takiego agregatu jest właściwy dobór kół pasowych, tak aby trafić w odpowiednie miejsce charakterystyk silnika i alternatora. Jest tu też kwestia sterowania mocą - dla alternatora stałe obroty nie są konieczne ale i tak powinny mieścić się w jakimś optymalnym zakresie. Należy też zadbać o to by nie zadusić silnika...
Hmmm... Wybór mamy niewielki - przetwornica musi pracować w trybie prądowym, żeby dobrze buforowała. Dla celów ćwiczebnych próbowałem policzyć flybacka i pomimo zdecydowanie zbyt dużej mocy jak na tą konfigurację wyniki wyszły nienajgorsze: Założenia: Uwe 300-340VDC (wyprostowane i wygładzone 230VAC) Uwy 14.4V Iwy 35A (500W) Transformator na rdzeniu...
A jednak prawda, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. To jest prądnica o mocy i prądzie maksymalnym zależnym od obrotów. Jeżeli obciążenie jest większe niż jej możliwości to napięcie spadnie. Na tabliczce znamionowej podawane są wartości nominalne dla...
Ważniejsze, by ładował już na wolnych obrotach, ale to już zależy od wykresu prądu oddawanego w funkcji obrotów dla konkretnego alternatora. Zgodzę się jak najbardziej z pierwszą częścią zdania a z drugą nie końca . Najważniejsze w 126p FL to jest niskie przełożenie obroty silnika- obroty alternatora, jak tu pisano to ok 1:1,5 , skąd niektórzy biorą...
Witam Proponuje poszukać dobrej książki typu "sam naprawiam" może być np. od Poloneza i poszukać sobie charakterystyki wydajności alternatora (prąd w funkcji obrotów). Wykres taki da odpowiedź. 90A to jest maksymalne dopuszczalne obciążenie przy określonych obrotach (zapewne większych niż 2000RPM), wraz ze spadkiem obrotów wydajność alternatora gwałtownie...
ładuje??? mówicie, że pisze głupoty. I co z tego, że ma 14V ale ile wtedy jest A na alternatorze zanim zaczniecie cokolwiek podważać radzę sprawdzić charakterystykę pracy alternatorów. Autobusy miejskie - charakterystyka silnika i alternatora, każdy pojazd ma swoją, w tym poście nikt "ciapków i Ikarusów" nie zamierza ładować. Maszyny rolnicze, ile tam...
:arrow: pesel Oj kolego robisz ludzom wodę z mózgów i jeszcze posądzasz o to innych. Gdzie ty widziałeś na akumulatorze podany prąd zwarcia? Prąd zwarcia akumulatora 45Ah jest dużo większy niż 500A. Gdyby rezystancja wewnętrzna akumulatora wynosiła 0.1ohm jak piszesz to przy prądzie pobieranym przez rozrusznik ok. 100A (tak, tak jak chcesz to sobie...
Wszystko zalezy jakie zapotrzebowanie na prad bedzie miec Twoj sprzet. Nastepna sprawa a zarazem priorytetowa to przy projektowaniu instalacji zasilajacej pod katem CA powinno sie uwzglednic kilka kwestii: - bilans mocy w samochodzie bez żadnych modyfikacji. To znaczy chodzi o przeliczenie ile energii wydziela alternator przy jakich obrotach ( charakterystyka...
Papier jest cierpliwy ... Moc maksymalna 2x600W to razem 1200W, co przy sprawności 100% (nie ma tyle, prawda?) wymaga poboru prądu z akumulatora ok. 100A. W tym miejscu podstawowe pytanie: a na ile jest bezpiecznik? Jeśli na 30A, to mamy przypadek "lipy kwitnącej". Następne pytanie: a ile jest w stanie oddać akumulator? Zwykle rozrusznik ma moc ok....
Chyba jednak przekładnie. Obroty bez obciążenia wyniosły by 2000/min i jest to mało i tak. Włączając obciążenie obroty by spadły i spadły by zależnie od tego jakie by to było obciążenie. Należy pamiętać, że alternator musi mieć na stałe podłączony akumulator i nawet naładowany trochę obciąża. W pierwszej chwili dodatkowe obciążenie brało by energie...
1. Na alternatorze od malucha jest zamontowany regler, on zapewnia, żeby akumulator był ładowany właściwym napięciem. Sprawdź, czy regler jest, jak nie - to za butelkę piwa dostaniesz na "szrocie". 2. Aby alternator dawał 350W trzeba go dość dobrze kręcić, jakieś 3000 obr/min, wiatrak bezpośrednio tyle nie da, potrzebna jest przekładnia. Tu masz charakterystyki...
W alternatorze jest regulator prądu ładowania który utrzymuje wydajność alternatora od zapotrzebowania na energię. Oczywiście jak obroty są za małe a pobór prądu za duży to energii nie ma z czego pobać. Ale może być tak ze regulator za słabo reguluje.Półprzewodniki pod wpływem temperatury zmieniają swoją charakterystykę. Jeżeli alternator był sprawdzany...
A co fizykę chcesz oszukać? Ze względu na słuch. ;) Jak alternator nie ma wydatku to schodzi z napięcia. Wyładuj w swoim aucie głęboko akumulator. Auto odpal z popychu bo z rozrusznika nie zapali i zobacz że alternator nie jest w stanie utrzymać normalnego napięcia. Bo brakuje mu mocy na biegu jałowym silnika. Spójrz na kartę charakterystyki alternator....
Napiecie spada mo taka jest charakterystyka maluchowskiego alternatora (że o pradnicy nie wspomnę). Może byc wina regulatora bo przez jego zacisk jest porównywany potencjał na akumulatorze z tym na wyjściu alternatora (żarówka świeci się jak na akumulatorze jest wyższy potencjał)