czy dla danych obrotów jesteśmy w stanie zmieniać jego moment? Tak, przy danej prędkości obrotowej moment wiąże się z wytwarzaną mocą, a tą można zmieniać, zależnie od rozwiązania, za pomocą regulatora (zmieniając strumień wzbudzenia), czy zmianę kąta nachylenia łopat. Oczywiście wzrost ponad moment znamionowy może być tylko chwilowy ze względu na...
Witam, napęd-napędowi nie równy, napisz jaki masz przemiennik (seria,firma). Generalnie charakterystyka kwadratowa ze sterowaniem U/f jest wykorzystywana do sterowania pompami i wentylatorami. Myślę że sprawę by "załatwiło" sterowanie wektorowe, ale nie znam mechaniki Twojej aplikacji. Napisz coś więcej ! pozdrawiam
Na PW jest cała seria badań zestyku, charakterystyka Z=f(F) (impedancja w funkcji siły docisku dla płaskoziemców) jest jednym z ćwiczeń i wyraźnie na takiej charakterystyce widać moment płynięcia i osłabienia docisku, a zarazem wzrostu impedancji, przy zbyt mocnym dociągnięciu. Generalnie próby starzeniowe i materiałoznawstwo to podstawa teoretyczna,...
momentu krytycznego? Momentu krytycznego ? W reakcji łańcuchowej ?? :D To się nazywa : prędkość podsynchroniczna, wówczas mamy silnik asynchroniczny, kiedy (teoretycznie) prędkość kątowa wirnika będzie równa prędkości wirowania pola magnetycznego, moment obr. generowany przez rzeczony silnik wyniesie zero (brak przecinania przez przewodnik linii sił...
Charakterystykę kwadratową w przetwornicach częstotliwości stosuje się w napędach, gdzie moment napędzanej maszyny jest proporcjonalny do kwadratu prędkości obrotowej np. pompy, wentylatory.
Prędkość obrotową n omega P omega aby uzyskać jak największy moment na odbiorniku musimy jak najbardziej zredukować obroty przekładnią, czyli prędkość obrotowa na wyjściu (prędkość obrotowa odbiornika) musi być jak najmniejsza . To jest odpowiedź, ale: Problemy są ze stratami, ponieważ przy dużych redukcjach prędkości obrotowej (np. orientacyjnie o...
Moc jest mocą i czy jest 1~ czy 3~to jeden pies. Silnik 3~ ma trochę inną charakterystykę - ma większy moment rozruchowy - łatwiej wystartuje z obciążeniem ale znamionowo moment przy obrotach nominalnych będzie taki sam. Silnik należy dobrać do sprężarki na podstawie charakterystyki dostępnej u producenta (w naszych polskich serii HS są dostępne) lub...
Witam, prosze o pomoc w znalezieniu informacji na temat silnika szeregowego. Zasada działania, budowa, schemat zastepczy, charakterystyki, wzor na moment.
Ale ta Honda ma na pewno te 1,3 KM a nie wszystko pozawyżane jak u Chińczyka. Silnik 2T i 4T to inna charakterystyka/moment obrotowy więc niema sensu porównywać mocy. Osobiście także wolę 2T w takim sprzęcie gdyż rzadko koszę czystą trawę a częściej ugory i nieużytki czasem nawet regulacja niskich drzew i krzewów.
Moment hamujący jest taki jak charakterystyka silnika (moment-obroty ).
(at)E8600 to co pokazałeś na filmie to konny pług podorywkowy. Szerokość korpusu to 22cm, przeznaczony do orki na głębokość do 10cm. Gdyby do tego wynalazku z filmu zaczepić normalny pług, to nie dałby rady ruszyć nawet jednego korpusu o szerokości 30cm. Oczywiście przy normalnej głębokości orki 28-30cm. Jest film gdzie parowy ciągnik przeciąga wszelkie...
Poszukaj odpowiedzi na pytanie czym się różnią konstrukcyjnie silniki z zasilaniem przebiegiem trapezowym od tych zasilanych sinusoidą? A różnica po między PMSM a BLDC zapewne ma coś wspólnego z charakterystykami momentu w funkcji prędkości obrotowej. Silniki synchroniczne są synchroniczne z jakiegoś powodu.
Układ tradycyjny z rezystorami i przełącznikiem (regulacja skokowa) z energetycznego punktu widzenia niczym się nie różni od regulacji elektronicznej. Jedyna różnica to możliwość płynnej regulacji. Jeżeli nie rezystor to musi być jakiś inny odbiornik energii, innej możliwości nie ma, powtórzę: fizyki nie oszukasz. Jeszcze mogę dodać, że nawet gdyby...
Układ na oporniku będzie żle działał, straty mocy, miękka charakterystyka momentu. Zastosuj regulator PWM na 555.
Silniki prądu stałego mają to do siebie że w miarę prosto można regulować ich prędkością obrotową poprzez zmianę napięcia zasilania, zmianę rezystancji twornika ( dodatkowy rezystor) lub też zmianę współczynnika wzbudzenia . Ponadto ich charakterystyka momentu w zależności od prędkości obrotowej jest korzystniejsza niż w przypadku silników asynchronicznych...
Charakterystyki momentu od prądu masz w literaturze. Przy PWM (w rozsądnych granicach) wystraczy wziąć prąd średni.
do ktorych producent udostepnia w internecie nopty katalogowe. Glownie interesuje mnie charakterystyka momentu. Chodzi oczywiscie o maly silniczek. Chce nim obciazac silnik krokowy. prosze o linki
A znasz charakterystykę momentu dla silnika asynchronicznego?
Tzok, jezeli będziesz sobie go myrdał na 2-2,5 kobr to raz -dołożysz do paliwa -skrócisz żywotnośc silnika Zobacz sobie na charakterystykę momentu obrotowego.
Do oszacowania charakterystyki silnika potrzebne są: Moment bezwładności 'wirnika' z uwzględnieniem pełnego obciążenia. Zakładane prędkości, czas rozruchu, przyspieszenie. Oszacowanie oporów powietrza bo te będą tu taj dominować - powodzenia. Jakieś opory tarcia łożyskowania również wystąpią trzeba oszacować. Do tego w zależności od kąta nachylania,...
Witam! Nie chcę martwić ale: maszyny robocze mają różne charakterystyki momentu M w funkcji prędkości P w tym przypadku jest to charakterystyka wentylatorowa moment zależy od kwadratu prędkości. A widzę, że przełożenie powoduje zwiększanie prędkości obrotowej wentylatora- sądzę, że silnik nieprawidłowo dobrany. Dla diagnozy zamknij dopływ powietrza...
Wszystko powyżej się zgadza, ale czepiam się Za pomocą styczników możes jedynie zmieniać kierunek obrotów silnika. zwrotu "jedynie". Za pomocą styczników można zrobić rozruch trójkąt-gwiazda, a jak się uprzeć to i regulację prędkości, jak masz pod ręką np. 5 transformatorów o różnych przekładniach (nie robi się tego ale możliwość jest :) Poza tym w...
witam. mam pakiet 9,6V 2000mAh w samochodzie RC i potrzebuje ładowarki do tego pakietu. jaką ładowarkę byście mi poradzili. i jeszcze mam jedno pytanko a mianowicie chce kupić serwo skrętu i nie wiem co oznacza moment?? Charakterystyka : * Moment : 13kg (4,8V) ; 15kg (6V) * Prędkość : 0,17sek. (4,8V) ; 0,13sek. (6V) * Wymiary : 40,6x19,8x37,8 mm * Waga...
Dzięki za odpowiedź, instrukcję do swojego silnika mam, chodzi mi o coś więcej niż tylko "0,6KM przy 29000obr/min", choćby kiedy przypada maksymalny moment silnika czy coś takiego... EDIT: Chyba, że faktycznie nie da się tego określić bez konkretnej aplikacji silnika np. w pojeździe...
Po pierwsze alternator ma stałomocową charakterystykę, przy małych obrotach hamuje ogromnym momentem wraz ze wzrostem obrotów moment maleje O obroty bym się nie martwił , spokojnie wytrzymuje 12000obr i tylko łożyska sa ogramniczeniem. Sprawność alternatora to max 50% i tu jest problem.
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
Koszmarny ,,doktorat" się tu robi! Dyskusja Teoretyka z Laikiem. Po pierwsze zapytam dlaczego taki silnik - silnik w zasadzie stałomomentowy (BLDC), trudny w sterowaniu? Bo tani ze szrotu ? Dlaczego nie silnik komutatorowy szeregowy ( Przepraszam Marku :D ) mający o wiele lepsza charakterystykę; moment obrotowy wzrasta wraz z obciążeniem, np. duży ,,wycieraczkowiec"...
Sam się zdziwiłem, ale taka ch-ka jest w książce. Polonez - budowa eksploatacja naprawa. Mgr inż E. Morawski Niestety ja nie mam skanera.
1. Musisz przeliczyć jakiej mocy silnika potrzebujesz na zwiększone warunki temperaturowe (standardowo silniki produkowane są na temperaturę otoczenia 40 stopni, ten ma pracować przy 60stopniach). Wzór na przeliczenie mocy znajduje się na 567 stronie książki Napęd elektryczny Gogolewski Kuczewski. P40=P60 / (sqrt((Δϑg-Δϑ')/[...
Witam, jestem właśnie przed poprawką egzaminu z napędu elektrycznego. Poszukuję odpowiedzi na pytanie o silnikach momentowych: czym się charakteryzują, wady, zalety, schemat podłączenia(falownik?, sprzężenia zwrotne?). Niestety mało jest informacji na ten temat. Jedyne co udało mi się dowiedzieć: -bardzo dokładne pozycjonowanie -bardzo duże przyspieszenia...
Mam informację od producenta, że przesuwa się krzywa charakterystyki prędkość-moment w lewo, a mianowice można utrzymać ten sam/podobny moment, a uzyskiwana jest mniejsza prędkość, moc spada. Pytanie z innej beczki: stała elektryczna ke, odnosi się do napięcia indukowanego. Jeśli dobrze rozumiem, od napięcia zasilającego należy odjąć straty napięcia...
Sądzę, że moment obrotowy się zmniejszy, ale jest to silnik o charakterystyce wentylatorowej ( moment nie ma takigo znaczenia jak n.p. w pompach) i chodzi właśnie o zmniejszenie wydajności dmuchawy (prędkości obrotowej i momentu obrotowego). Dla mnie głównym problemem wydaje się przeciążenie i przegrzanie silnika ale jest na nim informacja : "Thermally...
Silnik ten można by uruchomić jako jednofazowy. Jeden kabel jest wspólny dla oby uzwojeń. Czyli do jednej pary łączysz normalnie zasilanie znamionowe a 3 kabel dajesz przez kondensator w szereg też do zasilania. Według schematu poniżej. http://obrazki.elektroda.net/37_12629051... Pytanie tylko jaki kondensator potrzebujesz. Dla takiego silnika...
Silnik krokowy to silnik synchroniczny, obraca się tak jak wynika z impulsów podawanych na cewki, nie może sie obracać wolniej, jeśli moment obciążenia przekroczy maksimum w danym punkcie charakterystyki to, przestanie się obracać. Jeśli kopuła ma duży moment bezwładności, to musisz dostosować przyśpieszenie tak aby moment w żadnym punkcie nie przekraczał...
"Powinna chodzić" - ale w sensie że będzie "chodzić bo chodzić"? Może być inna charakterystyka silnika, moc moment czy jakieś większe problemy?
Nie wiem skąd takie dane bierzecie. Silnik który ma mniejszy moment rozruchowy niż znamionowy to chyba tylko w napędzie wentylatora w piekarniku albo jakieś ekstremalne przypadki synchroniczne w mocach mierzonych w MW. Zwyczajne silniki klatkowe 3f w zakresie mocy0.09-315kW poniżej: Gratis charakterystyka typowego silnika do napędu np. 'krajzegi'. https://obrazki.elektroda.pl/7997964000_...
Dane tego hamulca poproszę. Generalnie zasada sterowania jest taka sama jak silnika DC. Sterowanie napięciem to sterowanie prądem dla DC , prawda? To będzie sterowanie PWM, więc dioda zwrotna równolegle do elektromagnesu niezbędna. Niestety krzywą charakterystyki zależności moment hamujący / prąd elektromagnesu musi Kolega sobie sam wykreślić.
Jeżeli zmniejszę prąd pobierany przez silnik do 1A, to moment obrotowy mi wzrośnie, a prędkość zmaleje? Nie. Moment też ci spadnie. F = BIL. Każdy silnik ma swoją charakterystykę pracy. Zależność momentu obrotowego od pobieranego prądu nie jest liniowa. Prędkość zaś zależy od wielu różnych czynników. Producent silnika udostępnia kartę katalogową silnika,...
standardowe układy na scalakach i triakach zabierają moment To nieprawda, to charakterystyka silnika jest taka, że moment spada daleko od prędkości synchronicznej, regulator na triaku obniża moment jeszcze bardziej, ale autotransformator regulujący napięcie, dający ładny sinus, zadziała tak samo. Poniżej przykładowa charakterystyka silnika, obniżając...
Prąd znamionowy jest jednym z najważniejszym parametrem i nie wyobrażam sobie go wpisać, służy jako elektroniczne zabezpieczenie przed przeciążeniem silnika. Cieżko zrozumieć Twój post, cieżko spisać prąd, ale jednak go masz... zdecyduj się. Sterowanie SVC, jest jedna z gałeżi sterowania wektorowe, zapewnie moment na poziomie 1,5 Tn nawet przy cześtotliwości...
Trzeba wziąć pod uwagę charakterystykę silnika a zwłaszcza generowany moment obrotowy. Diesel ma z reguły duży moment przy niższych obrotach i skrzynia projektowana pod inny silnik może tego nie wytrzymać. Dużo „zmot” Uazów z ropniakami cierpiało na awarię układów przeniesienia napędów.
No chodzi mi o silniki indukcyjne, nie wiem czy dobrze określilem . Nie napisałeś czy jedno czy trzyfazowe. Zakładając że jedno: [url=http://serwis.avt.pl/manuals/AVT536... W niektórych mniej wymagajacych zastosowaniach (wentylatory) sprawdza sie nawet sterowanie fazowe (ale nie z każdym silnikiem), jest to namiastka regulacji napiecia więc...
Hej! Od razu powiem że jestem zielony w te tematy więc proszę o wyrozumiałość :) Mam 4 akumulatory samochodowe 12V które chciałbym podpiąć pod silnik elektryczny BLDC dla którego ustaliłem sobie że powinien pracować w zakresie 3300-3600rpm bo wtedy będę miał najwyższą sprawność. Silnik będzie miał dla tego zakresu zadowalający dla mnie przedział momentu...
moc śmigła pochodząca od wiatru rośnie wykładniczo (do 3 potęgi) w zależności od prędkości wiatru stąd ta mała moc Akurat to nie ten przypadek. Nie chodzi o funkcję mocy od prędkości wiatru, tylko charakterystykę momentu vs obroty przy stałym wietrze. W programie symulatora ustawiłem prędkość wiatru stałą. Charakterystyka turbiny jest taka, że moment...
Przerabiałem kiedyś sterowanie do takiej maszyny. Oryginalnie był tam silnik komutatorowy schrage-richtera. Przerobiłem na zwykły silnik asynchroniczny plus falownik. Moje uwagi: - zastosować silnik 1400obr/min, utrzyma 100obr/min przez 60sek, oraz osiągniesz 3000 obr. Silnik 2 biegunowy nie da rady przy 100obr/min - technika 87Hz - silnik asynchroniczny...
550W to moc znamionowa, nie oznacza że tyle pobiera pompa z sieci. Pobór mocy zależy chociażby od oporów Twojej instalacji. TR-900 może się sprawdzić (wentylatory i pompy mają podobna charakterystykę momentu), ale lepsza kulturę pracy zapewnisz stosując autotransformator, np. Breve ARW 3,0/2 230V 3A IP54 17886-9991 (o ile nie przeszkadza Ci regulacja...
No ale nie będziesz mierzył przecież całego śmigłowca. Ja widzę to tak. Zbudować łoże na silnik wahliwe z osią obrotu w osi wału, prostopadle do osi wału dźwignia przymocowana do łoża opierająca się czujnik siły ( myślę że w tej roli waga kuchenna byłaby doskonała). Na osi silnika sprzęgło łączące z hamulcem. Hamulec to np. drugi silnik z prostownikiem...
Hamowanie prądnicowe to też praca prądnicowa i oddawanie energii do sieci. Cobyście nie pisali to faktem jest, że silnik asynchroniczny jest maszyną odwracalną. Oczywiście do wzbudzenia prądnicy asynchronicznej potrzebna jest moc bierna, ale w sieci jest jej dostatek. Charakterystyka poślizg-moment obrotowy jest symetryczna. Po co przywoływać Pana Leonarda...
Ta szlifierka jest zasilana z 230V? Najprosciej zbudować jakis regulatorek z kitu. Jednak warto zauważyć że charakterystyka mechaniczna będzie mniej sztywna (mniejszy moment silnika).
Hmm trochę poczytałem o krokowych i rzeczywiście mogłyby być nie najgorsze. Sterownik to najmniejszy problem. Gorzej z enkoderem, a najbardziej problematyczna będzie przekładnia. Przykładowo jakbym chciał wykorzystać ten silnik: https://botland.com.pl/pl/silniki-krokow... Charakterystyka...
U/f to tylko charakterystyka kształtowania momentu silnika w funkcji częstotliwości. Za to do jakiej częstotliwości maksymalnej kręcimy odpowiada parametr Fmax (zwykle nastawa fabryczna to 50 lub 60 Hz) i parametry skalowania wejścia analogowego.
Mam pytanie , ma ktoś materiały związane z charakterystykami eksploatacyjnymi silników synchronicznych
Potrzeba mocy. Moment to można wytworzyć bez obracania czymkolwiek, nie trzeba do tego silnika. Można też uzyskać 1000Nm z silnika 1kW, jak i 300Nm z silnika 280kW :D Oczywiście, że można. Moc z silnika motocyklowego i niskoobrotowego diesla to dokładnie ta sama moc. Różnią się tylko charakterystykami. Odpowiedni moment obrotowy można zawsze uzyskać...
Można to opisać inaczej, silnik indukcyjny ma swoją specyficzną charakterystykę momentu: https://obrazki.elektroda.pl/6433284500_... W czasach kiedy nie było falowników wektorowych po prostu było wiadomo że do niektórych obciążeń taki silnik się nie nadaje, zwłaszcza tych które wymagają wysokiego momentu do rozruchu albo moment się...
Np matlab, ostatecznie dałoby się policzyć nawet w excelu. Wzór na moment w funkcji poslizgu znajdziesz w książkach, np "Maszyny elektryczne" A. Plamitzer strona 336.
Witam. Charakterystyką naturalną nazywamy zależność M = f(s) ( moment jako funkcja poślizgu) bez dodatkowej rezystancji w obwodzie rotora (Rd=0). Pzdr.
No to wygląda OK, chociaż ja się na LPC nie znam. Może na wszelki wypadek wrzuć jeszcze fragment kodu, abu ktoś, kto zna się na LPC to sprawdził. Ale... Współczynnik wypełnienia zmienia średni prąd silnika, w związku z czym, dla silnika prądu stałego, zmienia jego moment obrotowy (który jest proporcjonalny do tego prądu). Obroty z kolei będą zależały...
To jest silnik z magnesami trwałymi na stojanie PMDC (ani on szeregowy ani bocznikowy bo nie ma uzwojenia na stojanie). dzięki za odp. naszukałem się w internecie charakterystyk silnika PMDC i nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że: silnik w momencie rozruchu ma maksymalny moment, który spada aż do zrównania się z oporami mechanicznymi (i elektrycznymi)...
Witam, To co koledze wydaje się błędem jest całkiem normalnym zachowaniem silnika krokowego ;] Proszę sobie sprawdzić jak wygląda charakterystyka silnika krokowego. Największy moment (moment trzymający) silnik ma gdy nie pracuje (uzwojenia zasilane brak komutacji). W silnikach krokowych podawany jest moment trzymający, który występuje w przypadku zerowej...
Witam Jak to jest, że ludzie w necie piszą, że taki silnik np. stosowany w teslach ma duży moment już od początku zakresu obrotów, a przecież w książkach widzę, charakterystykę momentu, która nawet w 1% nie jest liniowa w funkcji obrotów. Jedynie silniki pierścieniowe mają prawie maksymalny moment w całym zakresie obrotów, dzięki płynnej regulacji rezystancji...
Chodziło mi tylko o to sformułowanie. I nie mówimy o przebiegu charakterystyki momentu, lecz prądu w zależności od obrotów. Jeśli moment większy to i prąd też.
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
Jeżeli ma być regulacja od strony zasilania to częstotliwość będzie tylko 50 Hz. Ułatwi to wprawdzie sterowanie tyrystorami ale możliwości regulacji obrotami znacznie się zmniejszą. Prawda jest taka, że pozostaje tylko zastosowanie falownika. Ale po kolei. 1.) Sterowanie fazowe - szybki spadek momentu krytycznego i mocy silnika, praktycznie możliwa...
Jaki typ prądnicy cię interesuje? Z prądu stałego masz obcowzbudne, bocznikowe, szeregowe, z prądu przemiennego synchroniczne, asynchroniczne i różne kombinacje z przekształtnikami. Informacje o prądnicach znajdziesz w książkach: ,,maszyny elektryczne" Antoni Plamitzer ,,maszyny elektryczne" Elżbieta Goźlińska Charakterystyki mocy, momentu od prędkości...
Więc moment obrotowy spada ponieważ opory są większe i tylko dlatego.? Liczy się charakterystyka momentu i praktycznie dla każdego silnika spalinowego jest ona inna. Na to jak wygląda charakterystyka momentu danego silnika ma wpływ mnóstwo czynników. Na zdjęciach charakterystyka silnika 2.0TDI i jakiegoś silnika benzynowego - wygląda na silnik z turbiną....
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Potencjometr użyty jako rezystor szeregowy zmieni charakterystykę silnika, będzie bardziej nachylona (moment będzie szybciej spadał ze wzrostem prędkości obrotowej). Odwrotnie - opór szeregowy zmniejsza wpływ szybkości na moment. Układy do sterowania silników miały taką charakterystykę, że napięcie rosło przy wzroście prądu, i prąd był ograniczony...
Dokładnie to samo chciałem powiedzieć. BLDC- niezniszczalny, liniowe charakterystyki momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej, zużywają się tylko łożyska jeśli są źle zabezpieczone, albo są niskiej jakości. To dopiero technika sterować mikroprocesorem silnik komutatorowy, koń pegazus nawet by zemdlał. Zaskakujące jak można odwrócić kota ogonem,...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Jaka jest charakterystyka momentu obciążenia w trakcie rozruchu? Soft- Stary mają taką, wadę, że obniżają moment rozruchowy silnika. Polecam lekturę. http://www05.abb.com/global/scot/scot209...
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Czyli jednak moje przypuiszczenia były słuszne. Zmiana f przy zachowaniu u/f const. zmniejszy obroty, zmniejszy prąd, a przy tym silnik dalej będzie w stanie uciągnąć to co ma uciągnąć :)) (stały moment)? Wartość prądu będzie zawsze wynikać z wartości momentu obciążenia na wale. Natomiast czy ten silnik "uciągnie" to zależy od charakterystyki (moment...
Zwykle naprawy diesla są znacznie droższe od benzyny. Stąd dla siebie szukałbym benzyny bez turbo, z po staremu dużą pojemnością i R5 lub R6. Wtedy jest lepsza charakterystyka momentu. Były takie VW, Volvo, BMW, MB... Niestety chyba tylko przed 2010 rokiem.
Im większa rezystancja jest włączona w obwód twornika, tym większe jest nachylenie charakterystyki i większa zmienność prędkości. Mówi się, że charakterystyka traci sztywność.
(tzn możne wiesz jaki by mógłby być spadek momentu przy podkręceniu f do 200Hz ?) Przy pracy z falownikiem 3x400V załamanie charakterystyki momentu nastąpi po przekroczeniu 87Hz, do 200Hz należy się liczyć, że moment spadnie o połowę.
Więc w jakim sensie jest zachowany stały moment? Przedstawiona charakterystyka dotyczy zasilania silnika przez znamionowe napięcie przy znamionowej, niezmiennej częstotliwości.
ok z tym że falownikiem można zasilać silniki 3~ z jednej fazy to wiedziałem, ale nie wiedziałem czy jednofazowy nie będzie za słaby po regulacji obrotów czy charakterystyka momentu obrotowego nie spadnie drastycznie... Jaki falownik polecacie?
Może za bardzo komplikuję to zadanie, ale na ten moment wyznaczyłbym charakterystykę amplitudową, założył tłumienie pierwszej i piątej harmonicznej i rozwiązał układ równań. To tak na pierwszy rzut oka, natomiast jestem pewien, że musi być prostsza metoda.
Zębatka zdawcza w S51 mocno zmienia charakterystykę przełożenia pierwszego biegu. Gdy założysz 15z to wróci do normy. Inna sprawa jeśli masz stuningowany cylinder lub wydech, przez co straciłeś moment obrotowy na niskich obrotach.
Nie wiem co chcesz zrobić. Piszesz o dokładności i pracy mikrokowej, praca mikrokrokowa nie poprawia dokładności tylko rozdzielczość, tam gdzie ważna jest dokładność stosuje się enkoder i sprzężenie zwrotne. Podniesienie napięcia zwiększa maksymalne obroty i poprawia charakterystykę momentu, w poprawnie działających sterownikach silników krokowych....
Hmm...czyżby więc równanie Klossa sprawdzało się dobrze tylko w stabilnej części charakterystyki mechanicznej ? Załóżmy, że moment rozruchowy weźmiemy z katalogu. Jak należy zmodyfikować ch-kę w części niestabilnej skoro moment rozruchowy znacznie "podniesie" się nam na osi pionowej w stosunku do tego z wyliczeń ?
> .... Bo jak widać dla pewnych prędkości moment jest większy niż moment rozruchowy. < Silnik dobiera się tak aby pracował na charakterystyce w okolicach momentu znamionowego.
Witam, moc silnika zależy od iloczynu prędkości kątowej i momentu na wale; jeżeli wentylatory mają kręcić się wolniej przy tym samym momencie obciążenia związanym z obciążeniem (gęstość powietrza, jakieś inne czynniki), to jest to niemożliwe-wydaje mi się, że jest to zwykła charakterystyka wentylatorowa - moment oporowy jest proporcjonalny do kwadratu...
Zależy po co chcesz to obliczyć, jeśli to szkolne zadanie to możesz uprościć, że silnik daje stały moment w czasie wykonywania kroku, że prąd cewek i pole magnetyczne w silniku zmieniają się natychmiast, że charakterystyka momentu w funkcji prędkości obrotowej jest linią prostą i niema rezonansu który zmniejsza moment do zera gdzieś w środku tej charakterystyki,...
tak więc to uzwojenie stosuje się przy wykorzystaniu silnika trójfazowego do zasilania z sieci jednofazowej polepsza charakterystykę momentu silnika w chwili rozruchu i na tym zalety się kończą, ale na tym skończę. Jak w takim silniku powstaje wirujące pole magnetyczne? Są dodatkowo jakieś kondensatory do przesuwania tej jednej fazy? Może jakiś schemat...
Zalety ich to olbrzymi moment niezależny od od napięcia, a kwadratu prądu Prąd silnika też jest zależny od napięcia, choć nie tak wprost jak się wydaje. Z tym olbrzymim momentem też bym nie przesadzał. Może w stosunku do innych współczesnych mu konstrukcji, tak. Dziś to tylko iskrzący archaizm. Są sprawniejsze i np. wiertarka uruchomiona przy DC 150V...
Nie silnik BLDC ma płaska charakterystykę momentu, i zależna od sposobu połączenia uzwojeń. Tu szczotkowy silnik szeregowy wygrywa.
Jeździłem Yarisem 1.0 69KM z LPG No i to właśnie jest patologia ;) 1.0 z LPG. Punto 1.2 miało 60KM i objeżdżało tego Yarisa jak "śmieciarkę". No niby 4-ry cylindry, tylko silniki Toyoty na papierze mają dużo KM, ale nigdy na tyle nie jadą. Kolega dał mi się przejechać jego Aurisem 1.6VVTi - niby ponad 120KM, a zamula jakby miała połowę tego. Dopiero...
Witaj. W takich napędach wentylatorów masz stosowane wentylatory z silnikami indukcyjnymi z "zacienionymi biegunami" "C". Nie posiadają one w swojej konstrukcji kondensatorów ani rezystorowej fazy pomocniczej do wytworzenia wirującego pola magnetycznego. Z reguły napędzają wentylatory i dzięki charakterystyki mechaniczej wentylatoró(moment rośnie z...
A czy moment ten ma jakiś wpływ przy rozruchu takiego silnika?? oczywiście że silnik z większym momentem , będzie wymagał innych parametrów zasilania niż z mniejszym momentem I jak sie ma on do mocy?? analogicznie im większy moment tym większa moc silnika , tylko jest male ale w silnikach krokowych dość trudno jest określić moc ponieważ charakterystyka...
Jeśli dobrze kojarzę ten silnik, to raczej jest to jednostka nie lubiąca wysokich obrotów, za to ładnie ciągnąca z dołu i jeździ się tym trochę jak Dieslem (przyspieszanie przez zmianę biegu na wyższy, a nie wkręcanie na obroty). Silnik ma dość masywne koło zamachowe i płaską charakterystykę momentu obrotowego.
Nie jestem specjalistą od falowników, jednak wypowiem się ze względu na brak innych odpowiedzi. W najnowszych fabrycznych falownikach uzbrojonych w mikroprocesory optymalne napięcie ustawiane jest na podstawie poślizgu silnika (i zadanych obrotów). Poślizg jest znany gdy znane są rzeczywiste obroty silnika np. z przetwornika obrotów na wale silnika...
Tu masz pomiary GDM 18/80: https://www.youtube.com/watch?v=NwGjCjtK... Pomijając inne warunki pomiarów w stosunku do moich, porównaj sobie wykresy tego i mojego głośnika w paśmie wyższych częstotliwości. Mój nie ma piku przy 10kHz, a ten ma. Wiesz jaki wykres ma twój głośnik. Nie wiesz. Skąd więc możesz wiedzieć co dzieje się z charakterystykami kolumny...
Porównnaj moment obrotowy, a zwłaszcza jego charakterystykę.
Tutaj przykład takiej obudowy, którą można "dostroić" do całego układu poprzez dobranie długości tych rurek. Sprawdzałem i bardzo dobrze wygłusza i zmienia charakterystykę momentu. Testowane na silniku i gaźniku 2T z pocketa. http://obrazki.elektroda.pl/9592150800_1...
Proponuję zapoznać się z charakterystyką momentu obrotowego dla tego silnika i zmieniać biegi w jego maksymalnym zakresie. To, że obroty są bardzo wysokie, nie znaczy, że silnik będzie dobrze "ciągnął", bo moment może mu się "kończyć" przy 4 tys.obr./min i wkręcanie silnika na wyższe obroty nie ma sensu.
A dlaczego nie mogę wymienić na wyłącznik C16? W przypadku zwarcia wyłącznik i tak zadziała, a tu chodzi tylko o moment uruchomienia silnika. Czy wyłączników o charakterystyce C nie stosuje się właśnie przy silnikach pobierających więcej prądu w momencie rozruchu?
Otóż mam takie szybkie pytanie, muszę zrobić charakterystyki silnika ale muszę wyliczyć moment i mam wątpliwość wobec tego wzoru M=(F1-F2)*D/2 Nie wiem czy dobrze zapisałem ale co oznacza lidera D?
Wg mnie w laboratorium przeprowadzono za mało pomiarów. Dokładniej, na charakterystyce nie widać momentu przesterowywania wzmacniacza. Charakterystyka Uwy=f(Uwe) jest linią prostą, brakuje charakterystycznego "kolanka". W związku z czym nie sposób teraz określić poziomu UwyMAX. To że H[%] przetnie się z Uwy[V] jest oczywiste, przecież zniekształcenia...
Wyłącznik zwłoczny nie zadziała przy ustalonym w jego parametrach charakterystyki przeciążeniu, potrzebnym do rozruchu silnika. Po przekroczeniu zadziała. Zamiast zadawać od razu kolejne pytanie, poczytaj o charakterystykach zabezpieczeń i dopiero później pytaj o to, czego nie zrozumiałeś. https://www.google.com/search?&q=charakt...
charakterystyka moment obrotowy charakterystyka wyzwalać charakterystyka pompa
komuter samochód ciche pikanie linia renault
fotopułapka hasło sygnał skuter
Regulacja prądu w prostowniku – metody, tyrystory, PWM, SCR, efektywność, bezpieczeństwo Przerzutnik RS na tranzystorach, CD4011, NE555 – sterowanie przekaźnikiem dwoma przyciskami