Prędkość obrotową n omega P omega aby uzyskać jak największy moment na odbiorniku musimy jak najbardziej zredukować obroty przekładnią, czyli prędkość obrotowa na wyjściu (prędkość obrotowa odbiornika) musi być jak najmniejsza . To jest odpowiedź, ale: Problemy są ze stratami, ponieważ przy dużych redukcjach prędkości obrotowej (np. orientacyjnie o...
momentu krytycznego? Momentu krytycznego ? W reakcji łańcuchowej ?? :D To się nazywa : prędkość podsynchroniczna, wówczas mamy silnik asynchroniczny, kiedy (teoretycznie) prędkość kątowa wirnika będzie równa prędkości wirowania pola magnetycznego, moment obr. generowany przez rzeczony silnik wyniesie zero (brak przecinania przez przewodnik linii sił...
Ale ta Honda ma na pewno te 1,3 KM a nie wszystko pozawyżane jak u Chińczyka. Silnik 2T i 4T to inna charakterystyka/moment obrotowy więc niema sensu porównywać mocy. Osobiście także wolę 2T w takim sprzęcie gdyż rzadko koszę czystą trawę a częściej ugory i nieużytki czasem nawet regulacja niskich drzew i krzewów.
Charakterystykę kwadratową w przetwornicach częstotliwości stosuje się w napędach, gdzie moment napędzanej maszyny jest proporcjonalny do kwadratu prędkości obrotowej np. pompy, wentylatory.
Tzok, jezeli będziesz sobie go myrdał na 2-2,5 kobr to raz -dołożysz do paliwa -skrócisz żywotnośc silnika Zobacz sobie na charakterystykę momentu obrotowego.
Koszmarny ,,doktorat" się tu robi! Dyskusja Teoretyka z Laikiem. Po pierwsze zapytam dlaczego taki silnik - silnik w zasadzie stałomomentowy (BLDC), trudny w sterowaniu? Bo tani ze szrotu ? Dlaczego nie silnik komutatorowy szeregowy ( Przepraszam Marku :D ) mający o wiele lepsza charakterystykę; moment obrotowy wzrasta wraz z obciążeniem, np. duży ,,wycieraczkowiec"...
Trzeba wziąć pod uwagę charakterystykę silnika a zwłaszcza generowany moment obrotowy. Diesel ma z reguły duży moment przy niższych obrotach i skrzynia projektowana pod inny silnik może tego nie wytrzymać. Dużo „zmot” Uazów z ropniakami cierpiało na awarię układów przeniesienia napędów.
Jeżeli zmniejszę prąd pobierany przez silnik do 1A, to moment obrotowy mi wzrośnie, a prędkość zmaleje? Nie. Moment też ci spadnie. F = BIL. Każdy silnik ma swoją charakterystykę pracy. Zależność momentu obrotowego od pobieranego prądu nie jest liniowa. Prędkość zaś zależy od wielu różnych czynników. Producent silnika udostępnia kartę katalogową silnika,...
Hamowanie prądnicowe to też praca prądnicowa i oddawanie energii do sieci. Cobyście nie pisali to faktem jest, że silnik asynchroniczny jest maszyną odwracalną. Oczywiście do wzbudzenia prądnicy asynchronicznej potrzebna jest moc bierna, ale w sieci jest jej dostatek. Charakterystyka poślizg-moment obrotowy jest symetryczna. Po co przywoływać Pana Leonarda...
Potrzeba mocy. Moment to można wytworzyć bez obracania czymkolwiek, nie trzeba do tego silnika. Można też uzyskać 1000Nm z silnika 1kW, jak i 300Nm z silnika 280kW :D Oczywiście, że można. Moc z silnika motocyklowego i niskoobrotowego diesla to dokładnie ta sama moc. Różnią się tylko charakterystykami. Odpowiedni moment obrotowy można zawsze uzyskać...
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Dokładnie to samo chciałem powiedzieć. BLDC- niezniszczalny, liniowe charakterystyki momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej, zużywają się tylko łożyska jeśli są źle zabezpieczone, albo są niskiej jakości. To dopiero technika sterować mikroprocesorem silnik komutatorowy, koń pegazus nawet by zemdlał. Zaskakujące jak można odwrócić kota ogonem,...
Silniki prądu stałego mają to do siebie że w miarę prosto można regulować ich prędkością obrotową poprzez zmianę napięcia zasilania, zmianę rezystancji twornika ( dodatkowy rezystor) lub też zmianę współczynnika wzbudzenia . Ponadto ich charakterystyka momentu w zależności od prędkości obrotowej jest korzystniejsza niż w przypadku silników asynchronicznych...
Silnik ten można by uruchomić jako jednofazowy. Jeden kabel jest wspólny dla oby uzwojeń. Czyli do jednej pary łączysz normalnie zasilanie znamionowe a 3 kabel dajesz przez kondensator w szereg też do zasilania. Według schematu poniżej. http://obrazki.elektroda.net/37_12629051... Pytanie tylko jaki kondensator potrzebujesz. Dla takiego silnika...
Jeśli dobrze kojarzę ten silnik, to raczej jest to jednostka nie lubiąca wysokich obrotów, za to ładnie ciągnąca z dołu i jeździ się tym trochę jak Dieslem (przyspieszanie przez zmianę biegu na wyższy, a nie wkręcanie na obroty). Silnik ma dość masywne koło zamachowe i płaską charakterystykę momentu obrotowego.
Jeździłem Yarisem 1.0 69KM z LPG No i to właśnie jest patologia ;) 1.0 z LPG. Punto 1.2 miało 60KM i objeżdżało tego Yarisa jak "śmieciarkę". No niby 4-ry cylindry, tylko silniki Toyoty na papierze mają dużo KM, ale nigdy na tyle nie jadą. Kolega dał mi się przejechać jego Aurisem 1.6VVTi - niby ponad 120KM, a zamula jakby miała połowę tego. Dopiero...
Zębatka zdawcza w S51 mocno zmienia charakterystykę przełożenia pierwszego biegu. Gdy założysz 15z to wróci do normy. Inna sprawa jeśli masz stuningowany cylinder lub wydech, przez co straciłeś moment obrotowy na niskich obrotach.
ok z tym że falownikiem można zasilać silniki 3~ z jednej fazy to wiedziałem, ale nie wiedziałem czy jednofazowy nie będzie za słaby po regulacji obrotów czy charakterystyka momentu obrotowego nie spadnie drastycznie... Jaki falownik polecacie?
Proponuję zapoznać się z charakterystyką momentu obrotowego dla tego silnika i zmieniać biegi w jego maksymalnym zakresie. To, że obroty są bardzo wysokie, nie znaczy, że silnik będzie dobrze "ciągnął", bo moment może mu się "kończyć" przy 4 tys.obr./min i wkręcanie silnika na wyższe obroty nie ma sensu.
Dla mnie akurat ten spadek ciśnienia oleju przy wierceniu jest całkiem zrozumiały. Pompa odśrodkowa ma inną charakterystykę niż pompa śrubowa. Odśrodkowa potrzebuje tym więcej momentu obrotowego im więcej wody/płuczki przepompowuje, gdy wiercisz to rosną opory przepływu i zmniejsza się przepływ i jednocześnie zmniejsza się zapotrzebowanie na moment...
Porównnaj moment obrotowy, a zwłaszcza jego charakterystykę.
Układ tradycyjny z rezystorami i przełącznikiem (regulacja skokowa) z energetycznego punktu widzenia niczym się nie różni od regulacji elektronicznej. Jedyna różnica to możliwość płynnej regulacji. Jeżeli nie rezystor to musi być jakiś inny odbiornik energii, innej możliwości nie ma, powtórzę: fizyki nie oszukasz. Jeszcze mogę dodać, że nawet gdyby...
Część. Mam w planach zrobić quada na silniku od VFR 750. Jako że jest to motocykl, to wysoki moment obrotowy uzyskiwany jest na wysokich obrotach. Natomiast w quadzie terenowym (który chciałbym zrobić) moment potrzebny byłby przy niskich obrotach. I to jest moje pytanie. Jak zmienić charakterystykę silnika, aby najwyższy moment obrotowy występował przy...
Witam. Dla tych którzy ewentualnie śmiali by się z SDI powiem tak: Mam Ibizę SDI 64 KM a znajomy Vectrę 115 KM chyba 1.6 albo 1.8. Jechaliśmy w trasę obaj załadowani po brzegi i przy wyprzedzaniu nie miał ze mną żadnych szans, nie był w stanie dotrzymać mi kroku. Wyprzedził mnie dopiero na drodze ekspresowej kiedy moje możliwości skonczyły się na 155...
Czy jeśli byłaby uszkodzona klatka to chodził by normalnie na 380V? I jeśli faktycznie jest uszkodzona klatka to czy da się to naprawić? Jeżeli klatka jest uszkodzona to charakterystyka momentu obrotowego się zmniejsza. To znaczy pogarsza się moment na całym zakresie poślizgu. I silnik nie pracuje normalnie. Naprawa klatki zależy od stopnia jej uszkodzenia....
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
przy próbie napędzenia tej prądnicy to potrzebny jest moment rzędu 100Nm. Daje to łopaty po 1.5m (średnica ponad 3m) i potrzebny wiatr rzędu 8m/s. Nie patrz na moment obrotowy. Trzeba najpierw określić charakterystykę max mocy generatora w funkcji obrotów. Wówczas wyjdzie nam moment obrotowy. To z kolei pozwoli na obliczenie turbiny wiatrowej do napedu...
Hej! Od razu powiem że jestem zielony w te tematy więc proszę o wyrozumiałość :) Mam 4 akumulatory samochodowe 12V które chciałbym podpiąć pod silnik elektryczny BLDC dla którego ustaliłem sobie że powinien pracować w zakresie 3300-3600rpm bo wtedy będę miał najwyższą sprawność. Silnik będzie miał dla tego zakresu zadowalający dla mnie przedział momentu...
Sądzę, że moment obrotowy się zmniejszy, ale jest to silnik o charakterystyce wentylatorowej ( moment nie ma takigo znaczenia jak n.p. w pompach) i chodzi właśnie o zmniejszenie wydajności dmuchawy (prędkości obrotowej i momentu obrotowego). Dla mnie głównym problemem wydaje się przeciążenie i przegrzanie silnika ale jest na nim informacja : "Thermally...
moc śmigła pochodząca od wiatru rośnie wykładniczo (do 3 potęgi) w zależności od prędkości wiatru stąd ta mała moc Akurat to nie ten przypadek. Nie chodzi o funkcję mocy od prędkości wiatru, tylko charakterystykę momentu vs obroty przy stałym wietrze. W programie symulatora ustawiłem prędkość wiatru stałą. Charakterystyka turbiny jest taka, że moment...
Kolega pyta czym jeździłeś wcześniej, bo diesle mają inną charakterystykę momentu obrotowego.
Jedna tylko uwaga. Szukaj przemiennika częstotliwości wektorowego. Wtedy będziesz mia zachowany moment obrotowy mniej więcej w całej charakterystyce regulacji.
Poprawiają osiągi silnika, nie od dziś wiadomo ze krótki przyczynia się do poprawy mocy a dłuższy do poprawy charakterystyki momentu obrotowego.
A moje kolejne pytanie jest takie koro nie musimy mu dawać więcej momentu obrotowego to po co jest dalej zasilany prądem skoro jak dobrze zrozumiałem jest potrzebny do rozruchu (chodzi tu o manipulację prędkością i jego zatrzymaniem ?) czy czymś więcej bo silniki o stałym obciążeniu dalej są podpięte pod zasilania. No przecież to nie jest tak, że podłączysz...
Wrzuć na forum cały wzór, charakterystykę gdzie ta stała występuje, wtedy będzie się można do tego odnieść.
Ad.3 Jeśli chodziło ci o charakterystykę momentu obrotowego to załączam wykres
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Potencjometr użyty jako rezystor szeregowy zmieni charakterystykę silnika, będzie bardziej nachylona (moment będzie szybciej spadał ze wzrostem prędkości obrotowej). Odwrotnie - opór szeregowy zmniejsza wpływ szybkości na moment. Układy do sterowania silników miały taką charakterystykę, że napięcie rosło przy wzroście prądu, i prąd był ograniczony...
Mają też kilka innych ficzerów jak choćby możliwość kształtowania charakterystyki momentu obrotowego w funkcji RPM oraz możliwość hamowania. Możliwość hamowania - czyli co konkretnie? Pytam, bo z tego co mi wiadomo to silniki indukcyjne też można hamować i to na wiele sposobów.
Z tymi super charakterystykami dla elektrycznych silników też bym się nie rozpędzał, odkąd mamy turbiny ze zmienną geometrią. Silniki elektryczne pierw pracują ze stałym momentem obrotowym, aż do prędkości znamionowej, potem ze stałą mocą i coraz słabszym momentem obrotowym. Moment obrotowy wymaga wymuszenia prądu, a żeby wymusić prąd to trzeba albo...
Takie przerobki najlepiej robic gdy ma sie mozliwosc pomiaru charakterystyki momentu obrotowego. Bez tego wydaje mi sie ze probowanie na oslep jest bezcelowe.
Nie jestem specjalistą od falowników, jednak wypowiem się ze względu na brak innych odpowiedzi. W najnowszych fabrycznych falownikach uzbrojonych w mikroprocesory optymalne napięcie ustawiane jest na podstawie poślizgu silnika (i zadanych obrotów). Poślizg jest znany gdy znane są rzeczywiste obroty silnika np. z przetwornika obrotów na wale silnika...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja może być nawet ręczna, grunt żeby jednak była,...
Poszukaj odpowiedzi na pytanie czym się różnią konstrukcyjnie silniki z zasilaniem przebiegiem trapezowym od tych zasilanych sinusoidą? A różnica po między PMSM a BLDC zapewne ma coś wspólnego z charakterystykami momentu w funkcji prędkości obrotowej. Silniki synchroniczne są synchroniczne z jakiegoś powodu.
Witam Ja do swojej łuparki użyłem silnik 1.5 kW 1450 obr/min 3 fazowy, średnica na kole łuparki 350 mm na kole silnika ok 60 mm (średnice zewnętrzne kół pasowych) średnica świdra 80. Wydaje mi się ,że siła rozłupywania jest wystarczająca. Nie mam na myśli klocków które rozłupuje się lekkim uderzeniem siekiery ale poskręcanych i rozwidlonych z drzew...
nie wdepnę na minę z powodu np. różnicy charakterystyki momentu obrotowego silników. Kolego właśnie Tu jest mina, ale sam musisz sobie policzyć czy klatkowy nie utknie na niskich obrotach.
Witam! Proszę o wyjaśnienie mi pojęcia jakim jest moment obrotowy, jaki jest najlepszy, co zależy od momentu obrotowego, co on nam daje, proszę o ogólną charakterystykę tego pojęcia i o zinterpretowanie momentu obrotowego dla mojego samochodu (volkswagena) co można powiedzieć o moim samochodzie na podstawie momentu obrotowego oto te dane: kW at rpm...
Czy nie jest możliwe ustawienie ciągłej pełnej mocy nie zależnie od prędkości ? Jest, ale zapomniałeś o oporach powietrza i tarcia rosnących wykładniczo w funkcji prędkości. I to przy założeniu ze akumulator jest w pełni naładowany, czyli bardzo krotko. I druga sprawa - charakterystyka silnika. Moc stała, ale wzrasta moment obrotowy, wiec prędkość...
czy dla danych obrotów jesteśmy w stanie zmieniać jego moment? Tak, przy danej prędkości obrotowej moment wiąże się z wytwarzaną mocą, a tą można zmieniać, zależnie od rozwiązania, za pomocą regulatora (zmieniając strumień wzbudzenia), czy zmianę kąta nachylenia łopat. Oczywiście wzrost ponad moment znamionowy może być tylko chwilowy ze względu na...
Wygląda ładnie, ale jakoś bardziej podoba mi się 2.5 TDI V6 :P 7 stopniowa skrzynia zapewne ma kompensować słabą charakterystykę momentu obrotowego, ale coś mi się zdaje, że poczciwy 1.9TDI 90KM będzie w końcowym rozrachunku znacznie tańszy...
Powiem tak silnik ten co masz jest wolnoobrotowy i ma dość momentu na niskich obrotach aby "wyciągnąć" ciągnik gdy się zakopie lub w grząskim terenie ,natomiast silnik z VW lepiej sobie radzi na wyższych obrotach . Po prostu mają inne charakterystyki momentu obrotowego. Silnik z auta wraz ze skrzynią będzie natomiast mniej ważył .Silnik z VW był poprzecznie...
Zależy po co chcesz to obliczyć, jeśli to szkolne zadanie to możesz uprościć, że silnik daje stały moment w czasie wykonywania kroku, że prąd cewek i pole magnetyczne w silniku zmieniają się natychmiast, że charakterystyka momentu w funkcji prędkości obrotowej jest linią prostą i niema rezonansu który zmniejsza moment do zera gdzieś w środku tej charakterystyki,...
ale mamy podana prędkość obrotowa w obrotach na minute, masę ciężarka i masę na sprężynie i z tego mam wyznaczyć moment obrotowy w gcm a to wszystko w celu wyznaczenia charakterystyki mechanicznej silnika. Czyli momentem gcm bedzie suma obu obciąznikow razy promien/2 + moment silnika tak ? ale sam moment silnika bez momentu obciążającego jak wyznaczyc...
Mysle ze moment obrotowy tego silnika bylby wystarczajacy do malej betoniarki jezeli chodzi o jej normalna prace. Problemem jest za to rozruch. Ten silnik ma niski moment rozruchowy a charakterystyka obciazenia betoniarki w funkcji predkosci obrotowej ma raczej bardziej liniowy charakter niz "wentylatorowy". Zatem jezeli koniecznie chcesz poeksperymentowac...
Generalnie przy tej samej mocy silnik o prędkości 1500 obr/min będzie posiadał większy moment obrotowy od silnika tej samej mocy z prędkością 3000 obr/min. Charakterystyka pompy odśrodkowej jest funkcją kwadratową, czyli moment rośnie z kwadratem prędkości.
do obliczeń potrzebne mi obroty, których nie ma na żadnym. Ciekawe jakież to obliczenia chcesz przeprowadzać? Będąc inż mechanikiem wiem, że sama informacja o max RPM silnika do żadnych obliczeń się nie przyda. Natomiast bardziej przydatna była by charakterystyka przedstawiająca generowany przez silnik moment obrotowy w funkcji prędkości obrotowej...
Prąd znamionowy jest jednym z najważniejszym parametrem i nie wyobrażam sobie go wpisać, służy jako elektroniczne zabezpieczenie przed przeciążeniem silnika. Cieżko zrozumieć Twój post, cieżko spisać prąd, ale jednak go masz... zdecyduj się. Sterowanie SVC, jest jedna z gałeżi sterowania wektorowe, zapewnie moment na poziomie 1,5 Tn nawet przy cześtotliwości...
Policzyłem dla 110 kW - mój błąd . Dla 100 powinno być ~658Nm. Czy pomiary robiłeś w czasie strugania ?, bo pobór prądu będzie zależny od parametrów skrawania, materiału, geometrii ostrza noża. Nie podejmuję się udzielić jednoznacznej odpowiedzi czy to wystarczy. Należy zasięgnąć wiedzy na temat sterowania silnika falownikiem i jego charakterystyki...
Czytając post w.lamla z 03 Lut 2009 22:41 Pomyślałem o takiej koncepcji. Płat nośny (jedno skrzydło), profil symetryczny, ustawiony pionowo, cięciwą równolegle do osi turbiny. Płat może się odchylać w lewo i prawo od pionu. Oś tego obrotu jest sztywno ustawiona równolegle do osi turbiny. Dokąd turbina ustawiona jest dokładnie do wiatru, działające na...
Moment znamionowy silnika asynchronicznego klatkowego 370W np. 2-biegunowego o znamionowej prędkości obrotowej około 2800obr/min to w przybliżeniu 1,25Nm. Serwosilnik o mocy 400W i prędkosci znamionowej 3000obr/min ma moment znamionowy 1,3Nm. Więc dobierając serwosilnik o takich samych parametrach elektrycznych i mechanicznych masz ten sam moment obrotowy....
Moim zdaniem silnik pracujący na tak wysokich obrotach zbędnie marnuje paliwo i generuje przy tym zbyt dużo hałasu. Taki motorek 125cm nie powinien być słyszalny gdy sobie hula 40-45km/h. Wracając do pracy na wysokich obrotach, myślę też, że taki silnik po prostu szybciej się zużyje. Porozglądam się za Vespą, jest ich dużo na rynku, może coś trafię....
Czym mam się kierować dobierając turbosprężarkę?? Mocą i momentem obrotowym silnika przed i po załozeniu turbiny (dane z hamowni). Należy również dokonać analizy spalin i zmierzyć ich temperaturę, aby po założeniu turbosprężarki wartość temperatury silnika i spalin była na podobnym poziomie. Turbina powinna być tak dobrana aby uzyskać odpowiednią charakterystykę...
Chińskie 125 cm³ ma mniej więcej podobną moc i moment obrotowy co MTX 80 (8 KM, 10 Nm), tylko znacząca różnica polega na charakterystyce mocy i momentu obrotowego. Honda MTX80 tak jak i wszystkie "osiemdziesiątki" jest zablokowana fabrycznie (konstrukcyjnie) do 6000 RPM i 80 km/h. Natomiast MZ ETZ ma nieco więcej mocy i momentu obrotowego. Z załączonych...
Jaka jest charakterystyka momentu obciążenia w trakcie rozruchu? Soft- Stary mają taką, wadę, że obniżają moment rozruchowy silnika. Polecam lekturę. http://www05.abb.com/global/scot/scot209... Dzięki za materiał. Już wcześniej zaglądałem do niego. Nie potrafię...
Pierwsze co mi wpadło do głowy to zmiana charakterystyki v/f tak aby maksymalne napięcie było niższe. By był optymalny moment obrotowy w silniku musi być zachowana zasada U/F -constans. W przeciwnym razie będzie ciężko z rozruchem. Jeśli masz niewielkie obciążenie może się udać.
Pierdu -pierdu, srata-ta. A przesunięcie charakterystyki momentu obrotowego w funkcji obrotów ? Przeciez nikt na wyścigach nie jeździ, żeby cały czas cisnąć pedał w podłogę, silnik z przypadkowym stożkiem zamiast oryginalnego boxa źle ciągnie od najniższych obrotów, co komu po tym że się wyżej i lżej wkręca, skoro znika elastyczność ?
Jeżeli prędkość jest zero/wirnik się nie obraca/ to moment jest jaki ? Jaki może być moment obrotowy w takiej sytuacji ? Odpowiedź brzmi dowolny... Jak w każdym statycznym układzie. Żaden z was nie uczył się mechaniki technicznej ? Moc jedynie wynosi zero w takiej sytuacji. Nie widzieliście też danych technicznych np. silników klatkowych z podawaną...
karol0795 ! 1 - alternatora 12V nie musisz przewijać na 12V - on już jest na to napięcie nawinięty. Zobacz do jego charakterystyki, przy jakich obrotach daje >12V i zapewnij mu taki napęd. Moment obrotowy jakim musisz napędzać alternator wynika wprost z pobieranego prądu, jeśli zamiast 45A będziesz pobierać tylko 15A, to moment będzie 3 razy mniejszy....
Więc moment obrotowy spada ponieważ opory są większe i tylko dlatego.? Liczy się charakterystyka momentu i praktycznie dla każdego silnika spalinowego jest ona inna. Na to jak wygląda charakterystyka momentu danego silnika ma wpływ mnóstwo czynników. Na zdjęciach charakterystyka silnika 2.0TDI i jakiegoś silnika benzynowego - wygląda na silnik z turbiną....
mikePL1 nie do końca zgodze się z twoją teorią. Nie tylko prędkość obrotowa przy której osiągamy maks moment jest ważna. Ważny jest przede wszystkim kształt charakterystyki momentu obrotowego. Co do silnika 1,8 z hondy to poszukaj sobie wykresu wersji V-tec, która ma 190KM i ok. 200NM momentu. Wg producenta maks. moment jest wysoko, wg twojej teorii...
wystarczy przeczytac strone z pierwszego linku - tam jest wszystko opisane i wyjasnione lacznie z wzorami... Nic nie jest wyjaśnione. Są tylko wzory z książek i wykresy rozkładu pola magnetycznego, czy sił pochodzących od magnesów. To nie wyjaśnia zasady działania silnika (ale robi wrażenie na laikach). Nie ma nic na temat osiągów silnika: jaka moc,...
Jest w tym trochę prawdy, ale tylko trochę, przy wyższych obrotach smarowanie rzeczywiście jest lepsze, ale w tym samym czasie elementy współpracujące ze sobą pokonuję odpowiednio dłuższą drogę (więcej obrotów/cykli pracy). Poza tym "co za dużo to niezdrowo" powyżej pewnej prędkości wzrastają opory ruchu (tarcie) na tyle, że sprawność silnika spada....
Do oszacowania charakterystyki silnika potrzebne są: Moment bezwładności 'wirnika' z uwzględnieniem pełnego obciążenia. Zakładane prędkości, czas rozruchu, przyspieszenie. Oszacowanie oporów powietrza bo te będą tu taj dominować - powodzenia. Jakieś opory tarcia łożyskowania również wystąpią trzeba oszacować. Do tego w zależności od kąta nachylania,...
Dzięki MCB za odzew! Parametry okazały się trochę inne - dokładnie to: Moc: 43kW Wzbudzenie: 180V i 4.93A Stojan:460V i 104A Napęd bez zmiany kierunku obracania i bez hamowania. Czy jeżeli zaproponuje rozwiązanie falownik + silnik asynchroniczny klatkowy 40kW to oprócz nieliniowej charakterystyki momentu obrotowego tracę jeszcze na czymś? Czy w przypadku...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
Witam! Nie chcę martwić ale: maszyny robocze mają różne charakterystyki momentu M w funkcji prędkości P w tym przypadku jest to charakterystyka wentylatorowa moment zależy od kwadratu prędkości. A widzę, że przełożenie powoduje zwiększanie prędkości obrotowej wentylatora- sądzę, że silnik nieprawidłowo dobrany. Dla diagnozy zamknij dopływ powietrza...
ok, ale właśnie czy te silniki to nie są właśnie szeregowo bocznikowe? które mają maksymalny moment przy rozruchu? po za tym te od samochodzików mają po 18 000 obr i przekładnie (plastikową!) z przełożeniem 1:100~250 lub nawet więcej Najważniejsze pytanie jaki jest ten mój? I jaki ma moment bo planuje koła miedzy 11 a 14 cali od dwóch skuterów. Ruszenie...
Przerabiałem kiedyś sterowanie do takiej maszyny. Oryginalnie był tam silnik komutatorowy schrage-richtera. Przerobiłem na zwykły silnik asynchroniczny plus falownik. Moje uwagi: - zastosować silnik 1400obr/min, utrzyma 100obr/min przez 60sek, oraz osiągniesz 3000 obr. Silnik 2 biegunowy nie da rady przy 100obr/min - technika 87Hz - silnik asynchroniczny...
Witam Szanownych Kolegów Poszukuję wykresu charakterystyki zewnętrznej silnika (moc i moment) oplowski 2,2 DTR
Samochód żeby mało palił w mieście przede wszystkim musi być lekki. Silnik 1.4 nie koniecznie będzie palił mniej niż 1.6 czy 1.8. Silniki 8V mają zazwyczaj niżej położony maksymalny moment obrotowy i nie "kręcą" się tak wysoko, przy wykorzystywaniu ich pełnej mocy palią też nieco więcej, za to przy spokojnej jeździe bywają bardziej ekonomiczne niż 16V....
Silnik od pralki nie bardzo sie nadaje, moim zdaniem lepie użyć silników prądu stałego ( lepsza charakterystyka momentu obrotowego ), użyj silników od wentylatorów samochodowych ( moc ok 100 W ), można próbować też prądnicy od Malucha ( ok 180 W i są prawie za darmo na szrotach ), problem to regulacja prekości obrotowej silnika ( jazdy ) dużo prostsza...
Czyli jednak moje przypuiszczenia były słuszne. Zmiana f przy zachowaniu u/f const. zmniejszy obroty, zmniejszy prąd, a przy tym silnik dalej będzie w stanie uciągnąć to co ma uciągnąć :)) (stały moment)? Wartość prądu będzie zawsze wynikać z wartości momentu obciążenia na wale. Natomiast czy ten silnik "uciągnie" to zależy od charakterystyki (moment...
Przy niższych częstotliwościach moment co najwyżej można utrzymywać stały, a moc proporcjonalnie się zmniejsza wraz z prędkością obrotową. Można jedynie sztucznie podbić moment przez tzw. forsowanie napięcia i zwiększanie nagrzewania się silnika. Praca silnika na 25 Hz to połowa jego mocy do dyspozycji... W zależności od twardości górotworu czy z innych...
√3xUxIxcosφxη= moc na wale. Szacując cosφ na 0.75 i η na 0.7 to moc przy I=27 około 10kW. Wentylatory mają charakterystykę kwadratową tzn. moment rośnie do kwadratu wzrostu prędkości obrotowej, a moc do sześcianu. 2x większe obroty pobór mocy 8x. Oczywiście policzyć można w przybliżeniu. To wychodzi przy 2900n/min faktycznie...
a żeby się rozpędzić musi działać większą siła Większa od czego? Fizycznie musi być większa niż opory ruchu pojazdu przy danej nawierzchni i prędkości. a żeby się rozpędzić musi działać większą siła w związku z powyższym jak moc wzrasta a moment maleje? A dla czego tak miało by być. Jak silnik się kręci szybciej bez wiekszegonmomentu. Może pomyśl co...
Zle porównanie. Ruszac mozesz sobie nawet 10 sekund. A zeby rozruszac silnik musisz to zrobic dosc szybko. Niby jak przekladnia ma zmniejszyć prad... czyli tak: napiecie to samo.. prad zmniejszony bo jest przekladnia czylu do rozruchu yefo samego sil uka pktrzebunemy mniejsza moc???? Normalnie cuda. Bo kluczem jest właśnie moment obrotowy i charakterystyki...
Witam. Warto jeszcze zauważyć że ważna jest średnica koła napędowego bo moc na wale silnika ma inną wartość niż na kołach , bo mamy ramię :) (żadne odkrycie) i dla tego gdy dasz małe koło będzie "mocniejszy" a większe to szybszy. Jutro napiszę parę wzorków dzięki którym będzie coś można policzyć wstępnie (na podstawie napięć i prądów i oczywiście oczekiwanej...
dzieki za pomoc, ale dalej martwią mnie te wartości :| Sila oporu rozumiem ze chodzi Ci o sile TARCIA . Jezeli policze sile nacisku N= m*g =500 kg * 10m/s=5000 Gąsienica ma większe opory od koła, ale to nadal jest tarcie toczne. Ty nie szorujesz pojazdem po podłożu, tylko go przetaczasz, a współczynnik tarcia tocznego jest znacznie mniejszy od tarcia...
witam poszukuję charakterystyki uniwersalnej do silnika benzynowego (może też być diesel), marka dowolna. wykres M[Nm]=f(w[1/s]) oraz ge[g/kWh]=f(w) lub M=f(n[obr/min]) oraz ge=f(n) Najlepiej gdyby miał parametry: 6 (lub 8 ) cylindrów, pojemność 3-4l, moc ok 200-300KM, moment obrotowy powyżej 300Nm Mile widziane też inne silniki za pomoc dziekuje
No to wygląda OK, chociaż ja się na LPC nie znam. Może na wszelki wypadek wrzuć jeszcze fragment kodu, abu ktoś, kto zna się na LPC to sprawdził. Ale... Współczynnik wypełnienia zmienia średni prąd silnika, w związku z czym, dla silnika prądu stałego, zmienia jego moment obrotowy (który jest proporcjonalny do tego prądu). Obroty z kolei będą zależały...
Raczej to drugie :D . Zobacz i porównaj charakterystyki silnika spalinowego i elektrycznego w funkcji momentu obrotowego. Wtedy się dowiesz skąd wzieła się przekładnia stopniowana (skrzynia biegów), czy bezstopniowa (automat) w pojazdach z napędem spalinowym.
Zastanawia mnie jeszcze sprawa podziału mikro-kroku. Wiem, że energia wzbudzenia dla jednego kroku maleje wraz z wzrostem podziału to raczej naturalne ale jak to ma się do momentu silnika. Niestety nigdy nie znalazłem charakterystyki opisującej to, a nie wydaje mi się by nie miało to wpływu na jego moment...
Ciekawe myślałem że charakterystyka liniowa (U/f) to typowa zależność między częstotliwością wyjściową oraz napięciem wyjściowym Jeśli zmniejszymy napięcie zasilania, moment obrotowy leci w dół. Nówka 400 zł Dokładam stówę i falownik. I obroty jak mi się podoba takie ustawiam.
Podaj jakieś przykłady połączeń elektrycznych, dla kilkubiegowych silników DC. Oto kilka przykładów połączeń elektrycznych dla kilkubiegowych silników prądu stałego (DC), które mogą być stosowane w różnych aplikacjach, w tym w motocyklach elektrycznych: 1. Przełączanie uzwojeń szeregowych: * Opis: Silnik posiada kilka uzwojeń połączonych szeregowo....
1. Diesel niby mało pali ale i tak taniej wyjdzie benzyna + LPG, o ile stare silniki diesla były bardzo niezawodne to obecne nowoczesne konstrukcję już do takich nie należą, silnik będzie sie kręcił ale na pewno wcześniej padnie turbo,pompa paliwa, wtryski, filtry FAP/DPF i podobne, na szczęscie w tym budrzecie nie stanowi to dla ciebie problemu :),...
Rzuuf wyraziłem się niejasno - dobrze, wiem, że chodzi o moment maksymalny jednak moja "ułomna" szkoła wpoiła mi używanie określenia moment maksymalny i nominalny w odniesieniu do silników spalinowych zamiennie. Tak jest to mój błąd, jednak nie zmienia to faktu, że spłaszczenie charakterystyki momentu obrotowego korzystnie wpływa na sprawność średnią...
Wyniki pomiarów na takim stanowisku nie będą liczbowo zgodne z obliczeniami teoretycznymi. Jednym z głównych celów ćwiczenia na takim stanowisku (bardziej pokazowymi, niż laboratoryjnym) będzie określenie błędów pomiaru - modelu metrologicznego (czyli tzw. wielkości wpływających) i oszacowanie wartości liczbowych błędów. Według mojej subiektywnej opinii,...
Łańcuch rozrządu, a właściwie jego wadliwy napinacz. W moim Puncie przy podobnym przebiegu był wymieniany na gwarancji. Ale nie katuj tego silnika, minimalne sensowne obroty do przyspieszania to ok 1700rpm, próbując przyspieszać mając poniżej 1500rpm zarzynasz ten silnik. Ten silnik to dzieło FIATa (SDE MultiJet produkowany w FIAT Powertrain w Bielsku-Białej)......
trzeba zauważyć że najczęsciej dla silnika jest podawana moc max. a dla silnika benzynowego z turbiną ta moc jest przy ok 5000-5500 obr\min. więc żeby te 75 kg przesuwać w czasie 1s. to trzeba na moc poczekać o wiele dłużej. więc trzeba patrzeć na charakterystyke i porównać dwa silniki przy tej samej liczbie obrotów np. może się okazać że jakiś diesel...
moment obrotowy charakterystyka moment obliczenie moment obrotowy
zespół parzenia uchwyty drzwiczek łączyć kabel ziemia
volkswagen sharan volkswagen sharan
Rozrusznik Fiat 126p nie reaguje na kluczyk - przyczyny i diagnostyka Niskie obroty biegu jałowego w Toyota Yaris 1.3 - przyczyny i diagnostyka