momentu krytycznego? Momentu krytycznego ? W reakcji łańcuchowej ?? :D To się nazywa : prędkość podsynchroniczna, wówczas mamy silnik asynchroniczny, kiedy (teoretycznie) prędkość kątowa wirnika będzie równa prędkości wirowania pola magnetycznego, moment obr. generowany przez rzeczony silnik wyniesie zero (brak przecinania przez przewodnik linii sił...
Tzok, jezeli będziesz sobie go myrdał na 2-2,5 kobr to raz -dołożysz do paliwa -skrócisz żywotnośc silnika Zobacz sobie na charakterystykę momentu obrotowego.
Dokładnie to samo chciałem powiedzieć. BLDC- niezniszczalny, liniowe charakterystyki momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej, zużywają się tylko łożyska jeśli są źle zabezpieczone, albo są niskiej jakości. To dopiero technika sterować mikroprocesorem silnik komutatorowy, koń pegazus nawet by zemdlał. Zaskakujące jak można odwrócić kota ogonem,...
ok z tym że falownikiem można zasilać silniki 3~ z jednej fazy to wiedziałem, ale nie wiedziałem czy jednofazowy nie będzie za słaby po regulacji obrotów czy charakterystyka momentu obrotowego nie spadnie drastycznie... Jaki falownik polecacie?
Poszukaj odpowiedzi na pytanie czym się różnią konstrukcyjnie silniki z zasilaniem przebiegiem trapezowym od tych zasilanych sinusoidą? A różnica po między PMSM a BLDC zapewne ma coś wspólnego z charakterystykami momentu w funkcji prędkości obrotowej. Silniki synchroniczne są synchroniczne z jakiegoś powodu.
Kolega pyta czym jeździłeś wcześniej, bo diesle mają inną charakterystykę momentu obrotowego.
Poprawiają osiągi silnika, nie od dziś wiadomo ze krótki przyczynia się do poprawy mocy a dłuższy do poprawy charakterystyki momentu obrotowego.
Ad.3 Jeśli chodziło ci o charakterystykę momentu obrotowego to załączam wykres
Mają też kilka innych ficzerów jak choćby możliwość kształtowania charakterystyki momentu obrotowego w funkcji RPM oraz możliwość hamowania. Możliwość hamowania - czyli co konkretnie? Pytam, bo z tego co mi wiadomo to silniki indukcyjne też można hamować i to na wiele sposobów.
Takie przerobki najlepiej robic gdy ma sie mozliwosc pomiaru charakterystyki momentu obrotowego. Bez tego wydaje mi sie ze probowanie na oslep jest bezcelowe.
nie wdepnę na minę z powodu np. różnicy charakterystyki momentu obrotowego silników. Kolego właśnie Tu jest mina, ale sam musisz sobie policzyć czy klatkowy nie utknie na niskich obrotach.
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Proponuję zapoznać się z charakterystyką momentu obrotowego dla tego silnika i zmieniać biegi w jego maksymalnym zakresie. To, że obroty są bardzo wysokie, nie znaczy, że silnik będzie dobrze "ciągnął", bo moment może mu się "kończyć" przy 4 tys.obr./min i wkręcanie silnika na wyższe obroty nie ma sensu.
Wygląda ładnie, ale jakoś bardziej podoba mi się 2.5 TDI V6 :P 7 stopniowa skrzynia zapewne ma kompensować słabą charakterystykę momentu obrotowego, ale coś mi się zdaje, że poczciwy 1.9TDI 90KM będzie w końcowym rozrachunku znacznie tańszy...
Powiem tak silnik ten co masz jest wolnoobrotowy i ma dość momentu na niskich obrotach aby "wyciągnąć" ciągnik gdy się zakopie lub w grząskim terenie ,natomiast silnik z VW lepiej sobie radzi na wyższych obrotach . Po prostu mają inne charakterystyki momentu obrotowego. Silnik z auta wraz ze skrzynią będzie natomiast mniej ważył .Silnik z VW był poprzecznie...
Raczej to drugie :D . Zobacz i porównaj charakterystyki silnika spalinowego i elektrycznego w funkcji momentu obrotowego. Wtedy się dowiesz skąd wzieła się przekładnia stopniowana (skrzynia biegów), czy bezstopniowa (automat) w pojazdach z napędem spalinowym.
Czym mam się kierować dobierając turbosprężarkę?? Mocą i momentem obrotowym silnika przed i po załozeniu turbiny (dane z hamowni). Należy również dokonać analizy spalin i zmierzyć ich temperaturę, aby po założeniu turbosprężarki wartość temperatury silnika i spalin była na podobnym poziomie. Turbina powinna być tak dobrana aby uzyskać odpowiednią charakterystykę...
Jeśli dobrze kojarzę ten silnik, to raczej jest to jednostka nie lubiąca wysokich obrotów, za to ładnie ciągnąca z dołu i jeździ się tym trochę jak Dieslem (przyspieszanie przez zmianę biegu na wyższy, a nie wkręcanie na obroty). Silnik ma dość masywne koło zamachowe i płaską charakterystykę momentu obrotowego.
Pierdu -pierdu, srata-ta. A przesunięcie charakterystyki momentu obrotowego w funkcji obrotów ? Przeciez nikt na wyścigach nie jeździ, żeby cały czas cisnąć pedał w podłogę, silnik z przypadkowym stożkiem zamiast oryginalnego boxa źle ciągnie od najniższych obrotów, co komu po tym że się wyżej i lżej wkręca, skoro znika elastyczność ?
Jeździłem Yarisem 1.0 69KM z LPG No i to właśnie jest patologia ;) 1.0 z LPG. Punto 1.2 miało 60KM i objeżdżało tego Yarisa jak "śmieciarkę". No niby 4-ry cylindry, tylko silniki Toyoty na papierze mają dużo KM, ale nigdy na tyle nie jadą. Kolega dał mi się przejechać jego Aurisem 1.6VVTi - niby ponad 120KM, a zamula jakby miała połowę tego. Dopiero...
Witam. Dla tych którzy ewentualnie śmiali by się z SDI powiem tak: Mam Ibizę SDI 64 KM a znajomy Vectrę 115 KM chyba 1.6 albo 1.8. Jechaliśmy w trasę obaj załadowani po brzegi i przy wyprzedzaniu nie miał ze mną żadnych szans, nie był w stanie dotrzymać mi kroku. Wyprzedził mnie dopiero na drodze ekspresowej kiedy moje możliwości skonczyły się na 155...
Jest w tym trochę prawdy, ale tylko trochę, przy wyższych obrotach smarowanie rzeczywiście jest lepsze, ale w tym samym czasie elementy współpracujące ze sobą pokonuję odpowiednio dłuższą drogę (więcej obrotów/cykli pracy). Poza tym "co za dużo to niezdrowo" powyżej pewnej prędkości wzrastają opory ruchu (tarcie) na tyle, że sprawność silnika spada....
Czy jeśli byłaby uszkodzona klatka to chodził by normalnie na 380V? I jeśli faktycznie jest uszkodzona klatka to czy da się to naprawić? Jeżeli klatka jest uszkodzona to charakterystyka momentu obrotowego się zmniejsza. To znaczy pogarsza się moment na całym zakresie poślizgu. I silnik nie pracuje normalnie. Naprawa klatki zależy od stopnia jej uszkodzenia....
Dzięki MCB za odzew! Parametry okazały się trochę inne - dokładnie to: Moc: 43kW Wzbudzenie: 180V i 4.93A Stojan:460V i 104A Napęd bez zmiany kierunku obracania i bez hamowania. Czy jeżeli zaproponuje rozwiązanie falownik + silnik asynchroniczny klatkowy 40kW to oprócz nieliniowej charakterystyki momentu obrotowego tracę jeszcze na czymś? Czy w przypadku...
Nie potrafię powiedzieć jaka jest charakterystyka momentu obrotowego w tym przypadku. Ustawienia dla soft-startów są w podanym linku. http://www.plcs.net.pl/downloads/moeller... Być może nieodpowiednio ustawiłeś parametry takie jak napięcie początkowe rozruchu, czas rozruchu. Jeśli nie pomoże to spróbuj ustawić metodą prób i błędów....
Silnik od pralki nie bardzo sie nadaje, moim zdaniem lepie użyć silników prądu stałego ( lepsza charakterystyka momentu obrotowego ), użyj silników od wentylatorów samochodowych ( moc ok 100 W ), można próbować też prądnicy od Malucha ( ok 180 W i są prawie za darmo na szrotach ), problem to regulacja prekości obrotowej silnika ( jazdy ) dużo prostsza...
Silniki prądu stałego mają to do siebie że w miarę prosto można regulować ich prędkością obrotową poprzez zmianę napięcia zasilania, zmianę rezystancji twornika ( dodatkowy rezystor) lub też zmianę współczynnika wzbudzenia . Ponadto ich charakterystyka momentu w zależności od prędkości obrotowej jest korzystniejsza niż w przypadku silników asynchronicznych...
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
Charakterystyki momentu od prądu masz w literaturze. Przy PWM (w rozsądnych granicach) wystraczy wziąć prąd średni.
Dla mnie akurat ten spadek ciśnienia oleju przy wierceniu jest całkiem zrozumiały. Pompa odśrodkowa ma inną charakterystykę niż pompa śrubowa. Odśrodkowa potrzebuje tym więcej momentu obrotowego im więcej wody/płuczki przepompowuje, gdy wiercisz to rosną opory przepływu i zmniejsza się przepływ i jednocześnie zmniejsza się zapotrzebowanie na moment...
radek3p twój problem może polegać na nie dopasowaniu charakterystyki odbiornika do charakterystyki wiatraka - po prostu nie ma odpowiedniego momentu obrotowego. Żarówka nie jest najlepszym odbiornikiem dla EW. Jeżeli chodzi o kabelek 3x2,5 mm2 to przy 4,5A spokojnie wystarcza.
Wypowiem się ogólnie bo nie jeździłem żadnym z tych aut. Jeśli do miasta to im mocniejszy tym lepszy ale bez przesady bo jeśli przesadzony to będzie dużo palił. Za słaby silnik w mieście spali więcej bo depcze się gaz żeby jechał - mocniejszy lepiej przyspiesza i nie trzeba mocno deptać. Jeśli jest możliwość przejażdżki słabym i mocnym to można porównać...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Jeżeli zmniejszę prąd pobierany przez silnik do 1A, to moment obrotowy mi wzrośnie, a prędkość zmaleje? Nie. Moment też ci spadnie. F = BIL. Każdy silnik ma swoją charakterystykę pracy. Zależność momentu obrotowego od pobieranego prądu nie jest liniowa. Prędkość zaś zależy od wielu różnych czynników. Producent silnika udostępnia kartę katalogową silnika,...
Bardzo rzadko są spotykane silniki trójfazowe do których podłącza się przewód neutralny. Star-gwiazda, napięcia się z grubsza zgadzają. Mesh?, z takim oznaczeniem się nie spotkałem, ale wskazuje to na trójkąt, i napięcia też pasują. Jeżeli falownik jest zasilany jednofazowo (230V), to tylko połączenie w trójkąt. Falowniki 1F/3F nie mogą ze względów...
Wierz mi, że wtrysk (jak mniemam paliwa) nie jest sensowną metodą tuningu dwusuwa. Proponuję inny gaźnik, wypełnienie komory korbowej, zaspawanie i obróbka nowej komory spalania w głowicy, korektę symetrii kanałów i okien, przeróbkę tłoka (najlepiej jeden pierścień L), zmianę faz rozrządu, nowy, dobrany do silnika dyfuzor, ... Oraz wzmocnione sprzęgło...
Ad 5 5 Charakterystyka mechaniczna dwufazowego silnika pradu przemiennego Rozumiem, że chodzi o silnik indukcyjny (asynchroniczny) Charakterystyka takiego silnika będzie miała taki sam kształt jak dla silnika 3-fazowego tego typu. To zależność wartości momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej lub poślizgu s (s=0 dla prędkości idealnego biegu...
Czytając post w.lamla z 03 Lut 2009 22:41 Pomyślałem o takiej koncepcji. Płat nośny (jedno skrzydło), profil symetryczny, ustawiony pionowo, cięciwą równolegle do osi turbiny. Płat może się odchylać w lewo i prawo od pionu. Oś tego obrotu jest sztywno ustawiona równolegle do osi turbiny. Dokąd turbina ustawiona jest dokładnie do wiatru, działające na...
Ależ benzyna 16V może mieć bardzo przyjemną charakterystykę... pod warunkiem, że ma turbinę ;) https://obrazki.elektroda.pl/7475831700_... Astra ma niecałe 20 KM więcej ale jest cięższa o ponad 110 kg, różnica stosunku mocy do masy jest 0,006 KM/kg na korzyść Astry... czyli żadna. Astra ma nieco lepszą charakterystykę przebiegu momentu...
Silnik można nazwać przetwornikiem wielkości elektrycznych na mechaniczne i odwrotnie, jego zachowanie w obwodzie elektrycznym będzie zależało od mechanicznego obciażenia, bez obciążenia niektóre silniki zachowują się jak rezystancja (prąd rośnie z napięciem) inne jak źródło prądowe (prąd mało zależy od napięcia), rozruch silnika powoduje zwiększony...
Witajcie , mam jednak nietypową prośbę. Poszukuję charakterystyk mocy/momentu obrotowego w zależności od prędkości obrotowej dla dowolnego silnika modelarskiego(najlepiej żarowego) z zakresem pracy do 20000-30000 obrotów. W pracy dyplomowej muszę zawrzeć kilka ogólnych stwierdzeń dotyczących kształtu takiej charakterystyki(punktów charakterystycznych,...
if(gflaga_silnika) { LCD_GoTo(20,0); LCD_WriteText(" "); itoa(g_accel_decel_counter,buf_cout,... LCD_GoTo(20,0); LCD_WriteText(buf_cout); ster_silnika(); gflaga_silnika=0; } }//koniec while }//koniec main //*************** ISR(TIMER2_OVF_vect) { gflaga_silnika++;...
Silnik ten można by uruchomić jako jednofazowy. Jeden kabel jest wspólny dla oby uzwojeń. Czyli do jednej pary łączysz normalnie zasilanie znamionowe a 3 kabel dajesz przez kondensator w szereg też do zasilania. Według schematu poniżej. http://obrazki.elektroda.net/37_12629051... Pytanie tylko jaki kondensator potrzebujesz. Dla takiego silnika...
Proponuje silnik wyposażyć w czujnik położenia wału i koło pasowe z eleganta do tego układ cyfrowy powiedzmy na mikrokontrolerze który mierzył by prędkość obrotową silnika na podstawie impulsów z czujnika a układ wykonawczy regulujący obroty mogłby być silniczkiem krokowym (lub serwomechanizmem) polączonym z przepustnicą. W załączniku zewnętrzne charakterystyki...
Witam! Proszę o wyjaśnienie mi pojęcia jakim jest moment obrotowy, jaki jest najlepszy, co zależy od momentu obrotowego, co on nam daje, proszę o ogólną charakterystykę tego pojęcia i o zinterpretowanie momentu obrotowego dla mojego samochodu (volkswagena) co można powiedzieć o moim samochodzie na podstawie momentu obrotowego oto te dane: kW at rpm...
Wydaje mi się, że 134 KM to chyba trochę mała moc jak na autobus. Pojazdy elektryczne mają inną charakterystykę mocy i momentu obrotowego od spalinowych i przy mniejszej mocy silnika mają lepsze osiągi . Szybkoładowalne baterie mogłyby w końcu uniezależnić nas od petromafii i odciąć źródła finansowania terrorystów ...
Wystarczy poczytać, kupić kilka katalogów czy książek traktujących n/t rozruszników jako takich i części do nich, poczytać ogólnie o silnikach prądu stałego, szeregowych, bocznikowych, z biegunami stałymi , rozrusznikach przekładniowych, charakterystykach momentu i prędkości obrotowej w funkcji napięcia i obciążenia, to temat rzeka, nie da się zawrzeć...
Samochód żeby mało palił w mieście przede wszystkim musi być lekki. Silnik 1.4 nie koniecznie będzie palił mniej niż 1.6 czy 1.8. Silniki 8V mają zazwyczaj niżej położony maksymalny moment obrotowy i nie "kręcą" się tak wysoko, przy wykorzystywaniu ich pełnej mocy palią też nieco więcej, za to przy spokojnej jeździe bywają bardziej ekonomiczne niż 16V....
Chińskie 125 cm³ ma mniej więcej podobną moc i moment obrotowy co MTX 80 (8 KM, 10 Nm), tylko znacząca różnica polega na charakterystyce mocy i momentu obrotowego. Honda MTX80 tak jak i wszystkie "osiemdziesiątki" jest zablokowana fabrycznie (konstrukcyjnie) do 6000 RPM i 80 km/h. Natomiast MZ ETZ ma nieco więcej mocy i momentu obrotowego. Z załączonych...
Jak w automacie zrobisz "strzał ze sprzęgła" lub podcięcie ręcznym w zakręcie? Tego typu pojazdy mają być toporne niczym offroad-ówki jednocześnie zachowując niską masę i "sterowność", a cały pic polega na wyczuciu maszyny i umiejętnościach kierowcy. silnik benzynowy Fiata 1.4 T-Jet 150 KM Zastanawiałeś się ile ten silnik wytrzyma w takim pojeździe?...
może pokuszę się o kosztorys - flansza kolektora od strony głowicy - 150zł - flansza kolektora od strony turbiny - 60zł - flansza DP - 60zł pospawanie kolektora i reszty wydechu z rur nierdzewnych - 200zł układ dodatkowego wtrysku z sensownym mocowaniem (dociskającym uszczelnienia wtryskiwacza z obu stron - ciśnienie paliwa ma kilka bar i tu nie ma...
Właściwie to nie potrzebuje sprzęgła. W robocie będzie tak duże przełożenie że nie będzie to miał większego znaczenia. A z resztą ile dodam gazu tyle obrotów będę miał na wyjściu tak że może startować łagodnie. Owszem, potrzebujesz. Bo masz silniki spalinowe. Silniki te mają niezbyt dobrą charakterystykę momentu obrotowego i minimalny poziom obrotów...
Jest coś takiego jak charakterystyka mocy i momentu obrotowego. O ekonomice bardziej decyduje charakterystyka momentu. Im wyższe obroty silnika tym szybsze zużycie gładzi cylindra i większe straty tarcia. Nie powinno się natomiast przekraczać obrotów mocy maksymalnej. 1500rpm na I biegu to zdecydowanie mniejsze obciążenie dla silnika niż 1500rpm na...
Prędkość obrotową n omega P omega aby uzyskać jak największy moment na odbiorniku musimy jak najbardziej zredukować obroty przekładnią, czyli prędkość obrotowa na wyjściu (prędkość obrotowa odbiornika) musi być jak najmniejsza . To jest odpowiedź, ale: Problemy są ze stratami, ponieważ przy dużych redukcjach prędkości obrotowej (np. orientacyjnie o...
Układ tradycyjny z rezystorami i przełącznikiem (regulacja skokowa) z energetycznego punktu widzenia niczym się nie różni od regulacji elektronicznej. Jedyna różnica to możliwość płynnej regulacji. Jeżeli nie rezystor to musi być jakiś inny odbiornik energii, innej możliwości nie ma, powtórzę: fizyki nie oszukasz. Jeszcze mogę dodać, że nawet gdyby...
mikePL1 nie do końca zgodze się z twoją teorią. Nie tylko prędkość obrotowa przy której osiągamy maks moment jest ważna. Ważny jest przede wszystkim kształt charakterystyki momentu obrotowego. Co do silnika 1,8 z hondy to poszukaj sobie wykresu wersji V-tec, która ma 190KM i ok. 200NM momentu. Wg producenta maks. moment jest wysoko, wg twojej teorii...
Tak jak w temacie.. szukam jakichkolwiek informacji nt. czujnikow momentu obrotowego i skrecajacego. Wszelkie informacje beda pomocne, mile widziane opisy, charakterystyki, budowa, zastosowanie itp itd.. bede wdzieczny za kazda pomoc! Pozdrawiam
W lokomotywach spalinowych stosuje się przekładnie elektryczną tzn. silnik spalinowy napędza generator a ten napędza silniki elektryczne poruszające lokomotywę. IMHO jeszcze lepsze rozwiązanie od napędu hydraulicznego. Od 3 lat jeżdzę takim do szkoły ;) Ja wiem czy lepsze... Silnik hydrauliczny ma chyba najlepszą charakterystykę momentu do predkości...
Rzuuf wyraziłem się niejasno - dobrze, wiem, że chodzi o moment maksymalny jednak moja "ułomna" szkoła wpoiła mi używanie określenia moment maksymalny i nominalny w odniesieniu do silników spalinowych zamiennie. Tak jest to mój błąd, jednak nie zmienia to faktu, że spłaszczenie charakterystyki momentu obrotowego korzystnie wpływa na sprawność średnią...
Przyspieszenie zależy od momentu napędowego, ale na kołach, a nie na wale silnika, istotne są więc przełożenia skrzyni biegów. Ponadto przyspieszenie samochodu wymaga zmiany prędkości obrotowej silnika, zatem nie może odbywać się w pojedynczym punkcie charakterystyki. Dla silnika obszar maksymalnego momentu obrotowego, to obszar w którym ten silnik,...
Podaj jakieś przykłady połączeń elektrycznych, dla kilkubiegowych silników DC. Oto kilka przykładów połączeń elektrycznych dla kilkubiegowych silników prądu stałego (DC), które mogą być stosowane w różnych aplikacjach, w tym w motocyklach elektrycznych: 1. Przełączanie uzwojeń szeregowych: * Opis: Silnik posiada kilka uzwojeń połączonych szeregowo....
Sam jeżdzisz w trasie to czemu sobie takiego nie kupisz? Zapytam inaczej - jechałeś kiedyś Polo/Fabią 1.9SDI czy oglądałeś tylko na papierze? Dlaczego sobie nie kupię - bo dla mnie to staroć ale jeździ dużo lepiej niż by wyglądało z danych. to samo z jazda 90km/h na autostradzie z dwoma pasami. Jedzie taki zawalidroga i wszystkie tiry, busy furgony...
Ale 2,4 l diesel ma ta zaletę, jeśli zadba się o wymiany oleju jest niezawodny i wieczna. Charakterystyka silnika na ropę napędowa jest w dostawczaku leprza (przebieg momentu obrotowego).
Moment obrotowy (Nm czyli siła * długość ramienia) czyli wirnik + siła pola elektromagnetycznego. Dzięki temu mamy moment obrotowy ( z tego co czytałem). Ale rzecz jest taka że czemu w takim razie prędkość obrotowa wynosi 0 jak załączamy silnik skoro jak napisałeś (zakładałeś) że moment obrotowy wynosi 0,5 M i to wprawia wałek w ruch więc jest moment...
Moment znamionowy silnika asynchronicznego klatkowego 370W np. 2-biegunowego o znamionowej prędkości obrotowej około 2800obr/min to w przybliżeniu 1,25Nm. Serwosilnik o mocy 400W i prędkosci znamionowej 3000obr/min ma moment znamionowy 1,3Nm. Więc dobierając serwosilnik o takich samych parametrach elektrycznych i mechanicznych masz ten sam moment obrotowy....
A ja tak nie uważam, samochód jedzie polem pod wykresem, co z tego że w dieslu masz "trista niuta w piku"? jak to za chwilę siada? Jak często masz na blacie 2 tys obrotów? A ile masz wtedy koni? 50..60? A jak diesel przyspiesza z 4 tys? No właśnie, są sytuacje gdzie nie ma tego dołu tylko jedziesz środkiem i górą. Osiągi diesli nie pozostawiają złudzeń,...
Silnik indukcyjny pracujący jako prądnica (z falownikiem) może się sprawdzić. Można tym sposobem zapewnić stabilizację obrotów albo stabilizację momentu. Czyli sterować tym jak hamulcem, aby zrobić wykres charakterystyki drugiego silnika. Oczywiście będzie jeszcze potrzebny czujnik momenty obrotowego opomiędzy wałami tych dwóch silników. Można też ten...
Ale współczesne auta podczas hamowania silnikiem mają zużycie paliwa=0. Wiele gaźnikowców także tak ma. Kiedyś jeździłem Audi 80 B3 z silnikiem gaźnikowym, w którym był elektrozawór odcinający paliwo podczas hamowania silnikiem. Według praw fizyki, teoretycznie najkorzystniej jest masę (pojazd) rozpędzać powoli. Które prawa fizyki tak mówią? Żadne....
moc śmigła pochodząca od wiatru rośnie wykładniczo (do 3 potęgi) w zależności od prędkości wiatru stąd ta mała moc Akurat to nie ten przypadek. Nie chodzi o funkcję mocy od prędkości wiatru, tylko charakterystykę momentu vs obroty przy stałym wietrze. W programie symulatora ustawiłem prędkość wiatru stałą. Charakterystyka turbiny jest taka, że moment...
Ale ta Honda ma na pewno te 1,3 KM a nie wszystko pozawyżane jak u Chińczyka. Silnik 2T i 4T to inna charakterystyka/moment obrotowy więc niema sensu porównywać mocy. Osobiście także wolę 2T w takim sprzęcie gdyż rzadko koszę czystą trawę a częściej ugory i nieużytki czasem nawet regulacja niskich drzew i krzewów.
Potrzeba mocy. Moment to można wytworzyć bez obracania czymkolwiek, nie trzeba do tego silnika. Można też uzyskać 1000Nm z silnika 1kW, jak i 300Nm z silnika 280kW :D Oczywiście, że można. Moc z silnika motocyklowego i niskoobrotowego diesla to dokładnie ta sama moc. Różnią się tylko charakterystykami. Odpowiedni moment obrotowy można zawsze uzyskać...
Ciężko chodzi kierownica 0054 a 5400 to dość istotna różnica. Dodatkowo Delphi nie bardzo radzi sobie z prawidłowym odczytem tego błędu najwyraźniej. Błędy, które są opisane dla wspomagania C3 II to: Opis Kod usterki Charakterystyka Usterka - napięcie akumulatora P0562 Dolny ogranicznik P0563 Górny ogranicznik błąd kalkulatora P0606 Bez charakterystyki...
1. Diesel niby mało pali ale i tak taniej wyjdzie benzyna + LPG, o ile stare silniki diesla były bardzo niezawodne to obecne nowoczesne konstrukcję już do takich nie należą, silnik będzie sie kręcił ale na pewno wcześniej padnie turbo,pompa paliwa, wtryski, filtry FAP/DPF i podobne, na szczęscie w tym budrzecie nie stanowi to dla ciebie problemu :),...
(at)Gizmoń Porównaj charakterystyki obu typow silników w funkcji prędkości obrotowej do momentu. Który bardziej nadaje się do napędu pojazdu? To dlaczego najgłupsze skutery chińskie korzystaja z silników synchronicznych (BLDC), a nie asynchronicznych ( są tansze)?
Wyniki pomiarów na takim stanowisku nie będą liczbowo zgodne z obliczeniami teoretycznymi. Jednym z głównych celów ćwiczenia na takim stanowisku (bardziej pokazowymi, niż laboratoryjnym) będzie określenie błędów pomiaru - modelu metrologicznego (czyli tzw. wielkości wpływających) i oszacowanie wartości liczbowych błędów. Według mojej subiektywnej opinii,...
Zależy po co chcesz to obliczyć, jeśli to szkolne zadanie to możesz uprościć, że silnik daje stały moment w czasie wykonywania kroku, że prąd cewek i pole magnetyczne w silniku zmieniają się natychmiast, że charakterystyka momentu w funkcji prędkości obrotowej jest linią prostą i niema rezonansu który zmniejsza moment do zera gdzieś w środku tej charakterystyki,...
Gdyby nie było różnicy po między silnikiem klatkowym a pierścieniowym to po co by nawijano uzwojenia taśmą, wyprowadzano ich końców do pierścieni i bawiono się w pierścienie i resztę? Druga sprawa to samo wykonanie silnika. Silnik silnikowi nie równy. Inaczej jest konstruowany taki w którym start/stop odbywa się co minutę a inaczej do wentylatora. Przeciążenie...
Witam Mam pytanie czy zna ktoś może jakiś program dzięki któremu mógłbym wyznaczyć samemu charakterystykę mechaniczna silnika indukcyjnego? Chodzi mi tutaj o np. momentu obrotowego od poślizgu. Jest mi to potrzebne do pracy dyplomowej i nie chce za bardzo kopiować z książek. Z góry dziękuje za odpowiedz.
ok, ale właśnie czy te silniki to nie są właśnie szeregowo bocznikowe? które mają maksymalny moment przy rozruchu? po za tym te od samochodzików mają po 18 000 obr i przekładnie (plastikową!) z przełożeniem 1:100~250 lub nawet więcej Najważniejsze pytanie jaki jest ten mój? I jaki ma moment bo planuje koła miedzy 11 a 14 cali od dwóch skuterów. Ruszenie...
Witam. Na pracę inżynierską postanowiłem zbudować robot 6-kołowy (niewielki, ok 20cm długości, ok 0.5kg masy) ze skrętnymi, pasywnymi przegubami. Koniecznie potrzebuję znać dokładną prędkość obrotową (oraz mieć możliwość jej ustawienia), ponieważ skręt przegubów będzie zależeć właśnie od niej (tzn. jeden silnik kręci się wolniej (z wyliczoną prędkością),...
Witam. Mam takie pytanie dotyczące charakterystyki zewnętrznej - czyli tak zwanej charakterystyki pełnej mocy samochodu oraz programu vag lub commander. Czy istnieje możliwość zrobienia wykresu za pomocą tych programów? Głównie chodzi mi o przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy przy danych obrotach.
Sądzę, że moment obrotowy się zmniejszy, ale jest to silnik o charakterystyce wentylatorowej ( moment nie ma takigo znaczenia jak n.p. w pompach) i chodzi właśnie o zmniejszenie wydajności dmuchawy (prędkości obrotowej i momentu obrotowego). Dla mnie głównym problemem wydaje się przeciążenie i przegrzanie silnika ale jest na nim informacja : "Thermally...
Witam po dłuższej przerwie.Sprawa wygląda następująco.Wymieniłem kata na inny,i teraz parametry ciśnień są takie,że na wolnych obrotach jest 5 mbar,a na pełnym gazie 42-44 mbar.Kontrolka dalej świeci po przejechaniu na innym kacie ok 1 tyś km.Robiłem test w trasie,jeśli chodzi o dawki paliwa to wychodziło od 10mg na wolnych,do 140 na ful gaz pod górę.Przy...
To jest wiertarka a nie telefon :!: . Spróbuj nią wiercić zasilając prądem stałym z zasilacza, to zrozumiesz o czym mówię :) Rozumiem, że wkrętarka to duże obciążenie prądowe i może to szybko się na sprawności ogniw. Tu nie chodzi wyłącznie o ogniwa. Oprócz dopilnowania warunków rozładowywania dla każdego ogniwa trzeba jeszcze zabezpieczyć sam silnik...
Witam, nie wiadomo, co to za silnik i co on robi oraz jak jest sterowany. Typowo w datasheet'cie masz podany prąd rozruchowy lub charakterystykę w funkcji obciążenia, co powinno dać ci pogląd, czego oczekiwać. Pozdrawiam
Szukaj przemiennika częstotliwości wektorowego. Wtedy będziesz mia zachowany moment obrotowy mniej więcej w całej charakterystyce regulacji. OK, ale trzeba mieć świadomość że przy 5Hz nie będzie tyle samo dostępnego momentu obrotowego na wale silnika co przy 50Hz. Bardzo często spotykam się z opinią że falownik super bo można regulować obroty silnika...
(at)BrucieK .....oraz dwie rzeczy - pierwsza- charakterystyka silnika komutatorowego szeregowego w zastosowaniach AGD - samoistny wzrost momentu obrotowego proporcjonalnie do obciązenia - rzecz bezcenna np w wiertarkach czy mlynkach do kawy, lub odkurzaczach ( tu również wysoka prędkość obrotowa). Druga - to łatwa i tania w wykonaniu elektronika do...
Koszmarny ,,doktorat" się tu robi! Dyskusja Teoretyka z Laikiem. Po pierwsze zapytam dlaczego taki silnik - silnik w zasadzie stałomomentowy (BLDC), trudny w sterowaniu? Bo tani ze szrotu ? Dlaczego nie silnik komutatorowy szeregowy ( Przepraszam Marku :D ) mający o wiele lepsza charakterystykę; moment obrotowy wzrasta wraz z obciążeniem, np. duży ,,wycieraczkowiec"...
Niższe okno wydechowe=mniejszy czasoprzekrój. Różnica w wysokości okien wydechowych pomiędzy ETZ 250 a 251 wynika z różnic w układzie wydechowym. Aby zachować podobny przebieg momentu obrotowego przy mniejszej długości układu wydechowego (mniejsza odległość od okna do pierwszej przegrody za dyfuzorem), zmniejszono wysokość okna wydechowego. Stosując...
JMoże znacie jakieś urządzenie nazwijmy to "momentogenerator", w którym możemy dowolnie zakładać moment obrotowy przy różnych prędkościach obrotowych. Problem w tym że studiujemy energetykę cieplną, a temat maszyn elektrycznych jest dla nas trochę skomplikowany. Znajomość maszyn elektrycznych w tym przypadku nie jest akurat potrzebna. Tym "momentogeneratorem"...
Łańcuch rozrządu, a właściwie jego wadliwy napinacz. W moim Puncie przy podobnym przebiegu był wymieniany na gwarancji. Ale nie katuj tego silnika, minimalne sensowne obroty do przyspieszania to ok 1700rpm, próbując przyspieszać mając poniżej 1500rpm zarzynasz ten silnik. Ten silnik to dzieło FIATa (SDE MultiJet produkowany w FIAT Powertrain w Bielsku-Białej)......
Chciałbym jednak wyeliminować wentylator i dlatego mam pytanie - czy jakbym zastosował sterownik, silnik też by się tak mocno grzał? Silnik się grzeje z powodu dużego prądu, ale prąd określa też moment obrotowy, zmniejszysz napięcie z transformatora, spadnie moment i temperatura. Ze sterownikiem jak będziesz chciał dużego momentu to zwiększysz prąd...
Racja Rezystor240. Charakterystyka mechaniczna silnika indukcyjnego ukazuje zależność momentu na jego wale od prędkości obrotowej silnika, wiec przy obciążeni jakie dają nam łożyska paski i powietrze, obroty niewiele będą się różniły.
Witam. Czy posiada ktoś może charakterystykę silnika SW 400? Tak ogólnie to interesuje mnie najbardziej przebieg momentu względem prędkości obrotowej (forma- wykres lub tabela). Będę bardzo wdzięczny za satysfakcjonującą odpowiedź. Pozdrawiam.
Bo ma 35Nm momentu więcej... Koni jest więcej w 2.8... o 1 :D Fakt faktem - dyferencjał nie most :P Miał dużo liftingów, ale skoro po pierwszym poprawili mocowanie, to nie rozumiem do czego pijesz. Po 2004 roku montowali 6 biegówke w 330i i chyba też w dieselach Żadne 14 letnie auto za 13 tysiecy nie bedzie mialo ponizej 200 tys. przebiegu, nie w tej...
O szefie ,pomysł może nie głupi istnieje tylko jeden problem ,mianowicie wibracje i to wbrew pozorom nie jest problem prosty do przeskoczenia ,druga rzecz to masa takiego silnika ,różnica w konstrukcji jednostek motocyklowych i samochodowych polega głównie na filigranowości budowy tych pierwszych czyli mniejszej masie poza tym pozostaje kwestia strojenia...
(at)faziil: Jeżeli Twój kolega ma czas, to niech zaczeka jakieś 2 lata. Ty w tym czasie intensywnie zacznij się uczyć i być może będziesz mógł zbudować układ, który będzie działał zgodnie z założeniami, bezpiecznie i efektywnie. Nie jest to moja złośliwość, ale próba uratowania Twojej skóry. Czy wiesz jak działa silnik spalinowy? Na czym polega jego...
Nie trzeba stosować falowników do regulacji obrotów wentylatora. Niedogodność regulatora fazowego to niemożność uzyskania dużego momentu przy starcie silnika, w zw. z czym nie nadaje się on do wielu zastosowań jak pompy, napędy urządzeń itp. Charakterystyka pracy wentylatora jest taka, że do startu potrzeba bardzo małego momentu obrotowego, który wzrasta...
W samochodach stosuje się silniki indukcyjne albo synchroniczne z magnesami trwałymi. W obu wersjach charakterystyki są dokładnie takie jakich sobie życzymy. Wobec tego po co komu skrzynia biegów? Bo SEM samoindukcji ogranicza prędkość obrotową i zmniejsza dostępny moment obrotowy przy większych obrotach. A gdybyśmy zastosowali zbyt agresywną przekładnię,...
Witam! Nie chcę martwić ale: maszyny robocze mają różne charakterystyki momentu M w funkcji prędkości P w tym przypadku jest to charakterystyka wentylatorowa moment zależy od kwadratu prędkości. A widzę, że przełożenie powoduje zwiększanie prędkości obrotowej wentylatora- sądzę, że silnik nieprawidłowo dobrany. Dla diagnozy zamknij dopływ powietrza...
wspomaganie momentu obrotowego generator momentu obrotowego rower momentu obrotowego
wymiana parownik renault arduino dostęp przez internet samsung sterowniki win10
thx202 zamiennik thx203 zamiennik
Silnik SMUN-1 MERA-PAFAL 230V 375 obr/min – typowe usterki, zamienniki, naprawa rożna Predom-Selfa Xerox WorkCentre 6605 – ustawienia zarządzania kolorami w Windows 10, profil ICC do zdjęć