ale jesteś mało inteligętny ,to że ty się nie uczyłeś to nie znaczy że musisz se jaja robić z kogoś.lepiej byś pomógł.© sorry, do mnie to bylo? troche wykresikow http://www.ttc.com.pl/wykresy/SeatDaniel... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W...
Ad 5 5 Charakterystyka mechaniczna dwufazowego silnika pradu przemiennego Rozumiem, że chodzi o silnik indukcyjny (asynchroniczny) Charakterystyka takiego silnika będzie miała taki sam kształt jak dla silnika 3-fazowego tego typu. To zależność wartości momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej lub poślizgu s (s=0 dla prędkości idealnego biegu...
Wykresu poszuka kolega tutaj http://rototest-research.eu/index.php?DN... Z tego co widzę to jest to ten sam silnik co w polonezie 1.4
A moje kolejne pytanie jest takie koro nie musimy mu dawać więcej momentu obrotowego to po co jest dalej zasilany prądem skoro jak dobrze zrozumiałem jest potrzebny do rozruchu (chodzi tu o manipulację prędkością i jego zatrzymaniem ?) czy czymś więcej bo silniki o stałym obciążeniu dalej są podpięte pod zasilania. No przecież to nie jest tak, że podłączysz...
Nie, nie mają tak ustawione. Jedź na diagnostykę. Podejrzewam, że przeładowuje i wpada w tryb awaryjny.
Np matlab, ostatecznie dałoby się policzyć nawet w excelu. Wzór na moment w funkcji poslizgu znajdziesz w książkach, np "Maszyny elektryczne" A. Plamitzer strona 336.
http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/CW1... Rysunki, wzory i wykresy znajdziesz w open dir (image0xx.jpg/image0xx.jgif): http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/CW1... :)
Witam ponownie !! Właśnie sprawdziłem tabliczkę znamionowa i o dziwo okazało sie ,że silnik w projekcie jest inny z tym na polu :) W załączniku dołączyłem zdjęcie tabliczki oraz całości (silnika wraz z przekładnią). To jest silnik pierścieniowy. To znaczy, że jego rozruch dokonuje się przez dołączenie rezystora w obwodach wirnika, a w związku z tym...
http://obrazki.elektroda.pl/2572622200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2572622200_1...
Abyś mógł wyznaczać parametry z transformaty C&P musisz mieć sygnał zwrotny z silnika. A ten sygnał nie koniecznie bywa sinusoidalny. Dobrze jak jest zbliżony kształtem do sinusoidy. Pod obciążeniem gdy mamy dużą składową oddziaływania od wirnika nie wygląda to już tak ładnie. Tutaj także popełniasz błąd w rozmowaniu gdyż inne są założenia do projektu...
Raczej to drugie :D . Zobacz i porównaj charakterystyki silnika spalinowego i elektrycznego w funkcji momentu obrotowego. Wtedy się dowiesz skąd wzieła się przekładnia stopniowana (skrzynia biegów), czy bezstopniowa (automat) w pojazdach z napędem spalinowym.
Coś kiepsko rozumujesz. Te 408W to moc znamionowa na wale silnika. To co idzie w ciepło wiąże się ze sprawnością, która nie jest stała i zależy od warunków. Przyglądnij się charakterystykom silników i poczytaj nieco teorii.
Ja bym zostawił jak jest, bez uwzględniania charakterystyki silnika. Co najwyżej przeszedł na liczby ze znakiem, który oczywiście byłby znacznikiem kierunku obrotów. Korektę charakterystyki silnika na tablicy ewentualnie robił w następnym pośrednim kroku. Kosztem nieznacznej rozbudowy programu miałbym po pierwsze informację o wartości sygnały sterującego...
Przebieg momentu przypomina połówkę paraboli. Wynika to stąd, że moment silnika jest proporcjonalny do iloczynu prądu twornika i strumienia magnesującego. Strumień z kolei jest proporcjonalny do prądu uzwojenia wzbudzenia, które w silniku szeregowym jest jednocześnie prądem twornika. Czyli przebieg momentu jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Obroty...
Po wyłączeniu pierwszy przekaźnik czasowy odłącza wirnik od zailania, przełączając go na rezystancje hamowania. Po czasie (dobranym doświadczalnie), drugi przekaźnik czasowy odłącza stojan, czyli wszystko. Jak dobrać te zabezpieczenia. Bez znajomości charakterystyki silnika i elementu napędzanego to jest niemożliwe.
Tak , wiem. Sprężyna byłaby prostszym rozwiązaniem ale właśnie ma nierówną charakterystykę.
Cześć. Pan Krzysztof Krakowski Chyba chodziło o prof. Krzysztofa KrYkowskiego z PŚl. Aczkolwiek jego książka jest bardzo ogólna i w raczej małym nakładzie papierowym. Co do podstaw - to poszukanie w książkach z podstaw napędu / automatyki napędu może pomóc, np. http://www.ed.put.poznan.pl/ksiazki/ISBN... . Czy znacie, możecie polecić,...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_lini... http://www.automatyka.com.pl/poradnik/ar... http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/...
czesc mam bardzo wielki problem. otoz potrzebuje charakterystyki do Trojfazowego silnika synchronicznego, Silnika indukcyjnego klatkowego, silnika głeboko- zlobkowego i dwuklatkowego, silnika pierscieniowego i stycznika. Jesli mozecie mi pomoc w znalezieniu albo wyslaniu tych charakterystyk na moj mail to byl bym bardzo wdzieczny. z gory dziekuje. moj...
Sama wymiana cylindra w chińczyku 2T z 50 cm³ na 70 cm³ praktycznie nic nie daje. Cylinder 70 cm³ jest wyżej strojony (kąt otwarcia okna wydechowego) i przy tych samych obrotach osiąga taką samą moc pomimo większej pojemności. Chiński cylinder 70 cm³ z Wilmatu pokazuje potencjał dopiero po wymianie rolek na lżejsze lub wariatora na tuningowy, kiedy...
Na forach dotyczących tuningu można poczytać jak to strumienice psują charakterystyki silnika. Np. silnik przed założeniem strumienicy (zwykła rurka) 150KM/195Nm a po założeniu strumienicy 144KM/160Nm gdzieś może jeszcze na dysku mam wydruki z hamownii po shamowaniu kadetta z silnikiem C20XE 16V Rurka napewno nie szkodzi jak się ma jedną sonde ale przy...
Pracy generatorowej nie będzie. Aby silnik asynchroniczny włączony do sieci pracował jako generator to musi być spełniony warunek wyższych obrotów niż synchroniczne silnika. Nie wiem dlaczego nie chcesz zastosować falownika. Aby była dobra regulacja obrotów poziomem napięcia zasilającego (bez sprzężenia zwrotnego) muszą być spełnione dwa warunki: 1....
Bo nie mogę znaleźć charakterystyki tego silnika Serio, wpisanie symboli z etykiety w Google nie wystarczy? Bo np. na pierwszym miejscu wyskakuje to: https://abc-rc.pl/pl/products/silnik...
No ale nie będziesz mierzył przecież całego śmigłowca. Ja widzę to tak. Zbudować łoże na silnik wahliwe z osią obrotu w osi wału, prostopadle do osi wału dźwignia przymocowana do łoża opierająca się czujnik siły ( myślę że w tej roli waga kuchenna byłaby doskonała). Na osi silnika sprzęgło łączące z hamulcem. Hamulec to np. drugi silnik z prostownikiem...
Poszukuję jakiegoś programu do rysowania charakterystyk różnych rodzajów silników elektrycznych. Szukałem ich wszędzie ale nigdzie nie znalazłem kompletu wszystkich zależności. A i poszczególne źródła nawzajem sobie zaprzeczają.
Sprawdziłem silnik. Wyglada ok. - kol.Winylov dał Ci charakterystykę silnika. Podłącz go do zasilania zewnętrznego ( jeśli nie masz zasilacza warsztatowego to nawet do baterii 1,5V) i sprawdź jaki pobiera prąd na biegu jałowym. Jeśli będzie zbyt duży, słaba moc to poszukaj innego silniczka. Ten mógł po prostu skończyć swój żywot - on ma przewidziane,...
Witam. Charakterystyką naturalną nazywamy zależność M = f(s) ( moment jako funkcja poślizgu) bez dodatkowej rezystancji w obwodzie rotora (Rd=0). Pzdr.
Sam się zdziwiłem, ale taka ch-ka jest w książce. Polonez - budowa eksploatacja naprawa. Mgr inż E. Morawski Niestety ja nie mam skanera.
No to tak: P1 to maksymalna moc elektryczna pobierana przez silnik. P2 silnika to mechaniczna na wale P2 pompy to jaką maksymalną moc trzeba dostarczyć jej na wał, i będzie to w okolicy 2,4m³/h i tam też masz największe eta (sprawność) pompy i warto próbować zbliżyć się do tych wartości. Zaznaczony przez ciebie punkt pracy wymaga dostarczenia do...
W falowniku KEB jest taka opcja, 108 strona, w ustawieniach wejść cyfrowych można ustawić "parameter set selection", więc chyba można ustawić dwa zestawy parametrów dla obu silników i w miarę potrzeby przełączać je, to by rozwiązało Twój problem. W tym drugim falowniku nie widzę takiej opcji.
(at)excray Nie do końca. Tak samo są zbudowane wentylatory komputerowe, i też sterowanie odbywa się przez regulację napięcia używając PWM. Tyle, że autor chce mieć liniową charakterystykę regulacji a do tego trzeba odczytywać prędkość obrotową. Do końca. Sterowanie PWM takiego sterownika kończy się w najlepszym przypadku tak jak w powyższym temacie....
Widzę że chyba nikt nie dysponuje takimi charakterystykami. To może ktoś posiada chociaż ciągłą /liniową/ charakterystykę silnika VW 1,4l oznaczenie AEX , proszę o kontakt: tomasz369(at)o2.pl Pozdrawiam
Pewnie takim jeździ. Co robicie obliczenia trakcyjne ? Trzeba było wybrać sobie bardziej interesujący obiekt, na takiego parcha szkoda obliczeń robić. Tak się składa, że mam takowy wykres tylko, że tych siników pewnie było naklepane z 10 wersji, podaj jaka moc i moment ma być ?
Chyyyym. Z maszyn elektrycznych to za dobry nie jestem, ale pierwsze słyszę o charakterystykach eksploatacyjnych. Wydaje mi się, że takich raczej nie ma, gdyż dopóki silnik działa to posiada określone własności ruchowe - opisywane charakterystykami statycznymi :?: - chyba, że się mylę. Jeżeli chodzi o silnik synchroniczny to są ogólnie jego dwie odmiany...
Ten ze zdjęcia to z EXC 250? W takim stanie jest warty więcej niż 100 zł, szkoda tylko że to wersja blokowana pod homologację. Do crossówek 2T kupuje się dedykowane dyfry lub komplet dyfer+tłumik, koszt rzędu 1000-1500 zł za nowy. Trzeba pamiętać że każdy dyfer zmienia charakterystykę silnika, może pogorszyć lub nieco poprawić osiągi w zależności od...
Jeśli masz do niego dostęp - możesz sam wyznaczyć odpowiednie charakterystyki - nawet przy pomocy zwykłego arduino tym bardziej, że jest tam enkoder. Jeśli nie - osobiście nie spotkałem się z takimi charakterystykami dla modelarskich silniczków.
Dla 60A: Wyłącznik C16A - 2÷3s Bezpiecznik gG20 -5s Bezpiecznik gF20 - 0,1÷0,2s Dlatego autor tematu niech sprawdzi jaka to charakterystyka bezpiecznika.
Do oszacowania charakterystyki silnika potrzebne są: Moment bezwładności 'wirnika' z uwzględnieniem pełnego obciążenia. Zakładane prędkości, czas rozruchu, przyspieszenie. Oszacowanie oporów powietrza bo te będą tu taj dominować - powodzenia. Jakieś opory tarcia łożyskowania również wystąpią trzeba oszacować. Do tego w zależności od kąta nachylania,...
Proponuje silnik wyposażyć w czujnik położenia wału i koło pasowe z eleganta do tego układ cyfrowy powiedzmy na mikrokontrolerze który mierzył by prędkość obrotową silnika na podstawie impulsów z czujnika a układ wykonawczy regulujący obroty mogłby być silniczkiem krokowym (lub serwomechanizmem) polączonym z przepustnicą. W załączniku zewnętrzne charakterystyki...
chętnie przyjmę :) puki co mam na posiadaniu tylko pełną charakterystykę z seicento 900, zrobioną na hamowni :) jednak do pracy potrzebuje też charakterystykę dużo mocniejszego silnika :)
(at)jaskohospodar Za zmiane charakterystyki silnika. Porownaj charakterystyki silnika DC szeregowego i równoległego. W skrócie mozna powiedzieć, że w silniku czysto szeregowym prąd wirnika maleje, a obroty wzrastają do nieskonczoności. W silniku rownóleglym ustala się pewna równowaga pomiędzy prądem wirnika, prądem stojana i obrotami. To tak bardzo...
Jeśli masz tam chopper to stabilizator nie jest potrzebny, nawet szkoda było by marnować napięcie i tracić moc w stabilizatorze, chopper umożliwia regulację prądu bez strat, a regulacja napięcia odbywa się automatycznie tak aby mieć do dyspozycji maksymalny moment obrotowy, bez ryzyka przegrzania silnika. Jeśli nie masz chopper'a, to masz problem, chyba...
Czyli jak prąd znamionowy jest 1,1 to wystarczy kupić wyłącznik silnikowy z zakresem 1-1,6A? Zgadza się. Niektórzy producenci mają chyba wyłączniki do 1,25 A nawet (Siemens). Sam wyłącznik silnikowy będzie zabezpieczeniem przeciwprzeciążeniowym i przeciwzwarciowym dla silnika? Tak.
Rozwiązanie z przekaźnikiem prądowym jest poprawne, ale z żarówką nie. Nie dobierzesz takiej żarówki, bo musiałaby by to być żarówka o na taki sam prąd jaki płynie przez silnik (czyli pewnie kilka amperów),ale na bardzo niskie napięcie (np. 2-3V), żeby nie obniżała znacząco napięcia podawanego na silnik. Dla uproszczenia pomijam charakterystykę rozruchową...
Prawdą jest to co Masz napisane na tabliczce. Silnik w momencie rozruchu pobiera 6-7 razy większy prąd niż znamionowy. Prawdopodobnie będziesz musiał zastosować wyłączniki-nadmiarowe o charakterystyce C.
Nie wiem skąd takie dane bierzecie. Silnik który ma mniejszy moment rozruchowy niż znamionowy to chyba tylko w napędzie wentylatora w piekarniku albo jakieś ekstremalne przypadki synchroniczne w mocach mierzonych w MW. Zwyczajne silniki klatkowe 3f w zakresie mocy0.09-315kW poniżej: Gratis charakterystyka typowego silnika do napędu np. 'krajzegi'. https://obrazki.elektroda.pl/7997964000_...
Sterownik silnika krokowego powinien być zasilany możliwie wysokim napięciem, byle nie przekroczyć maksymalnego napięcia zasilania, rzecz jasna. Sterowanie uzwojenia silnika krokowego polega na ustalaniu pewnej wartości prądu tego uzwojenia, za pomocą regulacji impulsowej. Ponieważ wymuszenie jest napięciowe a obciążenie indukcyjne, przy ustalonej wartości...
Miejsca w których dolatuje powietrze przez airbox w silnikach motocyklowych są różnie rozwiązywane . W zależności od konstrukcji , gaźniki są zbudowane i dobrane parametrami dysz i konstrukcyjnie do danego modelu . Nie możesz wymuszać zwiększonego dolotu bo wstawiłeś gaźniki z moto który ma dynamiczne doładowanie ( przy zwiększaniu prędkości ciśnienie...
Więc niemal napewno zrobiłeś gdzieś zwarcie. Mam nadzieję że skonczyło się to na bezpiecznikach, sprawdź wszystkie ale pamiętaj. Ostrożnie z wyjmowaniem bo w aucie które ma poduszki powietrzne nie powinno się tak robić bez zdjęcia klemy akumulatora a najlepiej sprawdzać bez wyjmowania , lampką kontrolną i wiedzieć które bezpieczniki mogły polecieć....
A więc rozrusznik jest o takiej mocy jaką przewidywał wytwórca. Tak więc zarówno 12 V jak i 24 V moze posiadać dokładnie taką samą moc. Jak wiadomo moc rozrusznika zależy głównie od wielkości i charakterystyki silnika (ilość obrotów dla zapłonu). Natomiast jest prawdą o którą tobie chodzi, że prąd jest z grubsza proporcjonalnie mniejszy dla 24 V (połowa)....
Obecnie nie są ekologiczne z tego powodu że za dużo prądu pobiera z akumulatora silnik bez skrzyni biegów które sa bezpośrednio połączone z kołami albo przez małą przekładnię zebatą które nic nie dają do jazdy pod górę. Bo każda góra zabija akumulatory w sensie sprint rajd cisnięcie holowanie przyczepki ...każdy rajd zmniejsza wydajność akumulatora...
Witaj. Bo charakterystyka bezpiecznika jest zawarta także w wyłączniku silnikowym Poczytaj w danych katalogowych. Dlatego wystarczy wył. silnikowy. Ja nie widzę różnicy pomiędzy koordynacją 1 i 2 dla tego konkretnego przypadku.Możesz zadzwonić do przedstawiciela producenta z prośbą o wytłumaczenie. Pozdrawiam.
Witam. Prawdopodobnie P2 to moc mechaniczna na wale, a P1 to elektryczna w postaci pobieranej energi (UI). Pozdrawiam.
PMSM to silnik synchroniczny z magnesami trwałymi na wirniku (Tak zwany bezszczotkowy silnik prądu stałego) Są też silniki BLDC. Charakterystyka elektormechaniczna PMSM zależy od rodzaju silnika.
Takie coś może podchodzić pod układ Leonarda. http://www.google.pl/search?hl=pl&q=uk%C... http://www.google.pl/search?num=100&hl=p... http://www.google.pl/search?num=100&hl=p... http://www.google.pl/search?num=100&hl=p...
Proszę o pomoc w wykonaniu charakterystyki w excelu jak w temacie. Może ktoś już robił?
Witam Mam pytanie, czy to jest poprawny wykres: http://obrazki.elektroda.pl/4003947500_1... czy ten: http://obrazki.elektroda.pl/5453632100_1...
Witam Mam prośbę, poszukuję charakterystyki tegoż silnika.Nigdzie na sieci nie mogę znaleźć. Chodzi mi dokładnie o to jak wygląda prąd przy obciążeniu (ile pApu wciąga), czy ma możliwość działania pod napięciem 96v (widziałem że niektóre mają od 60-120 nawet), i czy obręcze są w całości odkręcane od silnika bo chcę zwiększyć średnicę tylniego koła.
Witam. Mam paska z silnikiem 2E, u mnie czujnik temperatury powietrza ma taką samą charakterystykę jak czujnik temperatury silnika,nie wiem jak jest u Ciebie ale może być tak samo.
Trzeba wziąć pod uwagę charakterystykę silnika a zwłaszcza generowany moment obrotowy. Diesel ma z reguły duży moment przy niższych obrotach i skrzynia projektowana pod inny silnik może tego nie wytrzymać. Dużo „zmot” Uazów z ropniakami cierpiało na awarię układów przeniesienia napędów.
Otóż to.
A robiąc układ elektroniczny ma się do czynienia tylko z elektroniką. I jest to zdecydowanie prostsze niż modyfikacja mechaniki. O ile charakterystyka silnika pozwala na poruszanie czegoś przy niskich obrotach.
Witam. Wtrysk jeszcze nie zmieniony nie mam czasu chwilowo ale mam inną prośbę do was poszukuje charakterystyki silnika AHF 110KM nie chcę zakładać nowego tematu także proszę o pomoc. Nie mogę znaleźć nigdzie tego:) chodzi o oryginalną charakterystykę silnika do golf IV właśnie z tym silnikiem:) z góry dziękuję:)
U/f to tylko charakterystyka kształtowania momentu silnika w funkcji częstotliwości. Za to do jakiej częstotliwości maksymalnej kręcimy odpowiada parametr Fmax (zwykle nastawa fabryczna to 50 lub 60 Hz) i parametry skalowania wejścia analogowego.
momentu krytycznego? Momentu krytycznego ? W reakcji łańcuchowej ?? :D To się nazywa : prędkość podsynchroniczna, wówczas mamy silnik asynchroniczny, kiedy (teoretycznie) prędkość kątowa wirnika będzie równa prędkości wirowania pola magnetycznego, moment obr. generowany przez rzeczony silnik wyniesie zero (brak przecinania przez przewodnik linii sił...
Może chodzi o narysowanie napięcia wirnika w funkcji jego prędkości, a nie wyznaczanie charakterystyki teoretycznej ze wzoru.
No i jeszcze pytanie odnośnie do czujników termistorowych PTC. Mianowicie czy ona instalowane są już w silnikach i jest tylko wyprowadzenie do nich czy trzeba je kupić i zamontować? (wiem, że głupie pytanie ale nie siedzę w tym, Google nie wiele mówi). Termistory są montowane fabrycznie w silniku, charakterystyka PTC jest standardowa. Aby silniki różnych...
Jak się zmienia współczynnik mocy cosφ pomiędzy biegiem jałowym a pełnym obciążeniem? W zależności od typu silnika. Na stronie niektórych producentów są podane charakterystyki danego silnika. Czy cosφ z tabliczki znamionowej to wartość dla pełnego obciążenia czy dla biegu jałowego? Dla obciążenia znamionowego. Mam dziwne wskazania woltomierza,...
Witam, To co koledze wydaje się błędem jest całkiem normalnym zachowaniem silnika krokowego ;] Proszę sobie sprawdzić jak wygląda charakterystyka silnika krokowego. Największy moment (moment trzymający) silnik ma gdy nie pracuje (uzwojenia zasilane brak komutacji). W silnikach krokowych podawany jest moment trzymający, który występuje w przypadku zerowej...
Rzuuf. Nie masz racji. Jakie osiągi bierzemy pod uwagę ? Jeźeli będą to silniki dc to ich charakterystyki diametralnie róźnią się od charakterystyk silnika spalinowego.
Nadal nie wiem co to jest nk, nn, Jeżeli elektryk nie wie co na charakterystyce silnika oznacza się nk, nn, Mk. Mmax.. no to ....
Zmieniłem parametr Pn12 (Motor rating frequency). Mimo, że jest to silnik 50Hz, ustawiłem 100Hz. Silnik ruszył bez najmniejszych problemów. Prawdopodobnie przemiennik przyjmuje wtedy inną charakterystykę.
35 ccm to mały silniczek i wiele na jednym przełożeniu nie wyciśniesz, albo dobre ruszanie albo prędkość. To wynika z charakterystyki silników spalinowych, moc jest największa przy wysokich obrotach, przy niskich obrotach niestety słabizna. Ja mam 25ccm i to jest jeszcze mniejsza maszynka za to 3 biegowa piasta robi robotę. Praktycznie każda górka na...
Witam mam kilka pytan z maszyn elektryczych na ktore nie moge znalezc odpowiedzi :/ 1.Przedstawic przebiegi ch-k mechanicznych silnika szeregowego pradu stalego pracujacego z pelnym wzbudzeniem, z bocznikowanym uzwojeniem wzbudzenia i z bocznikowym uzwojeniem twornika. 2. W jaki sposob wyznacza sie ch-ki regulacji silnika szeregowego pradu stalego?...
zobacz do charakterystyki silnika. Jeśli silnik jest rozgrzany zmianiaj biegi na wyższe gdy dojdziesz do obrotów w których ma jeszcze moc (ok 3000), a redukuj jeśli zejdziesz poniżej 1200 obrotów. i tyle. 1200-3200 to zakres inny dla każdego auta.
Witam pytanie brzmi: Narysuj w tym samym układzie współrzędnych charakterystyki mechaniczne silnika klatkowego dla połączenia w trójkąt i w gwiazdę. znalazłem tylko to tzn, sam to narysowałem wzorując się na rozruchu gwiazda-trójkąt, ale wiem czy aby napewno to to. prosił bym o pomoc http://obrazki.elektroda.pl/9079992100_1...
Zależy jakie trasy robisz, jak w większości miasto i ogólnie krótkie trasy to tylko benzyna. Jest taka obiegowa opinia. Ja jednak dużo bardziej lubię diesel-a ze względu na charakterystykę silnika. Jeździłem kiedyś diesel-em po mieście i świetnie się spisywał na krótkich trasach, choć nie są to dla niego najlepsze warunki pracy.
Do rzeczy. Co z tymi parametrami, wzorami i charakterystykami "silników magnetycznych"? Doczekam się? W sumie tu nawet nie chodzi o mnie. Takie rzeczy o jakie proszę, powinny w pierwszej kolejności interesować właśnie kogoś, kto taki silnik zamierza zbudować... Ale ty bzdury wygadujesz!! Mam prośbę. podaj mi wzór chemiczny skutecznego lekarstwa na...
W dawniejszych numerach modelarza były publikowane charakterystyki silników żarowych. Teraz modelarstwo to niestety w większości przypadków tylko zabawkarstwo.
Silnik krokowy to silnik synchroniczny, obraca się tak jak wynika z impulsów podawanych na cewki, nie może sie obracać wolniej, jeśli moment obciążenia przekroczy maksimum w danym punkcie charakterystyki to, przestanie się obracać. Jeśli kopuła ma duży moment bezwładności, to musisz dostosować przyśpieszenie tak aby moment w żadnym punkcie nie przekraczał...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
Koledzy dobrze piszą - zabezpieczenie na zasilaniu dobiera się pod falownik (z dokumentacji falownika - prąd i charakterystyka), silnik do falownika bezpośrednio i falownik odpowiednio zparametryzowany czuwa nad silnikiem. Pompa 65PJM200 służy do pompowania płuczki wiertniczej, więc cieczy bardziej gęstej niż woda, stąd też pewnie większe opory dla...
Jakiś kod silnika?
Falownika nie dobiera się do udźwigu suwnicy (wciągarki) tylko do jej silnika, jego charakterystyki pracy/obciążenia itp. Typy, które mi ABB poleca do układów podnoszenia to ACS850 i ACS880, ale jakoś się nie mogę zabrać za testy, brak czasu. Na ACS880 już coś współtworzyłem, ale to był szczególny i wypasiony temat z wysokim poziomem SIL, sterowanie...
Pewnie jest jakiś inny sposób, ale z tego co napisałeś: jeżeli wiesz ile kroków wykonuje silnik w ciągu pełnego obrotu (Po podaniu danej ilości kroków, silnik powinien obrócić się osi o 360stopni), obciąż go momentem przy jakim ma pracować, na osi silnika zaznacz jakiś punkt i zadaj n-krotność liczby kroków potrzebnych do wykonania obrotu... Przy jednym...
Przy odpowiedniej charakterystyce tego tarcia, tak. Tylko jest kwestia, jaki powinien być ten sprzęg, by miał odpowiednią charakterystykę.
i bawić się charakterystyką silnika... Ciekawie ujęte... Zdejmowałeś już kiedyś charakterystykę jakiegokolwiek silnika?
że w układzie trójkąta też może pracować A tu druga dezinformacja . Nie "też" tylko musi pracować w trójkącie a gwiazda tylko do rozruchu. Każdy silnik powinien mieć zabezpieczenie zwarciowe oddzielne lub wspólne dla grupy silników. Zabezpieczenie te jest realizowane przez: bezpieczniki lub wyłączniki samoczynne. Bezpieczniki - prąd znamionowy wkładki...
Po podłączeniu żarówki na stykach jest chwilowe "mrugnięcie" i tyle, no, ale to charakterystyka silnika i połączenia. Nie wiem czy dioda regulatora wskazuje błąd i jak... https://filmy.elektroda.pl/99_1676823658... Podłączenie miernika między masą a: Niebieski nie włączony 0,5 V, po włączeniu chwilowe 1,5 V. Biały - w ogóle nic. Żółty po wciśnięciu...
To moze sie udać ale wymaga pomiarów prądów aby sprawdzić (wyznaczyć) charakterystykę prądu silnika pompy- sprawdzenie zalezności ilości urobku i obciażenia pompy. Jeśli chodzi: "silnik pracuje np na 30Hz , gdy do odwadniacza dostaje sie wieksza ilosc urobku prad wzrasta ! wiec poprzez podniesienie czestotliwosci zwiekszamy predkosc odwadniacza kolowego...
Podniesienie mocy o 50% nie powinno mieć aż tak destrukcyjnego wpływu na silniczki, O 50% podniesiesz napięcie bo 18/12 = 1,5 i moim zdaniem jest to zbyt dużo by ryzykować sprawdzenie na pojeździe syna czy wpływ 18V na silniki będzie destrukcyjny czy nie. Moc wzrośnie bardziej /może nawet dwukrotnie/ a o ile to zależy od charakterystyki silnika. Wadą...
Ale 2,4 l diesel ma ta zaletę, jeśli zadba się o wymiany oleju jest niezawodny i wieczna. Charakterystyka silnika na ropę napędowa jest w dostawczaku leprza (przebieg momentu obrotowego).
zastanawiam się nad założeniem zabezpieczania B32 lecz do zastosowania w przemyśle np. Eaton PLHT-B32/3 W jakim celu taka wymiana? Dalej będzie charakterystyka B, która dla silnika się nie nadaje.
100KM starych to tyle samo co 100KM "nowych". Różna jest tylko charakterystyka silnika, czyli kształt krzywej mocy maksymalnej. Najodpowiedniejszym parametrem określania "siły" silnika byłoby podanie całki mocy maksymalnej w oznaczonej z użytecznego zakresu obrotów silnika. Wtedy w zasadzie zniknąłby odwieczny mit że "auto momentem jedzie".. Ale to...
Witam serdecznie. Chciałbym zapoznać się z doświadczeniami użytkowników na temat sterowania silnikiem asynchronicznym klatkowym mocy rzędu 1000 (tysiąc) KW poprzez falownik ABB ACS800 lub odpowiednik Danfosa. Obiektem sterowania jest ster strumieniowy, którego charakterystyka jest zbliżona do charakterystyki pompy. W zakresie obrotów silnika do ok....
W tym samym miejscu pracuje 6 dokładnie takich urządzeń i z żadnym z nich nie było problemu . Widocznie te inne urządzenia nie znają zasad znanych uczniom gimnazjum . Proszę, kolejne fakty. Po co tak dawkujesz? Opisz sytuację dokładniej, bo zaraz się okaże, że ktoś się podpiął z czymś innym do obwodu i masz dodatkowe obciążenie. A pisząc o zjawisku,...
Moment hamujący jest taki jak charakterystyka silnika (moment-obroty ).
Nie zdechnie, spadną obroty to i spadnie moc prądnicy. A potem się podniosą. Patrz na wykres charakterystyki zewnętrznej silnika. To silnik przemysłowy. Ma 11KM.
Driver silnika krokowego należy zasilać możliwie najwyższym napięciem, wówczas driver może uzyskać z silnika najlepszą charakterystykę dynamiczną. Zazwyczaj ograniczeniem jest maksymalne napięcie zasilania drivera, napięcie przebicia uzwojeń silnika jest raczej nieosiągalne. na naklejce jest podane napięcie 2.0 V i prąd 1.1A Z tego wynika tylko rezystancja...
Charakterystyki silnika DC też kolego zapewne nie znasz :D Owszem, nie znam. Nie zajmuję się silnikami ;) Choć kolega chyba przegapił mojego posta, w którym pisałem, że silnik pobiera większy prąd tylko podczas rozruchu. Ale pytanie autora postu nie było o charakterystyki silników czy najmocniejsze wkrętarki na świecie tylko o to czy może podłączyć...
charakterystyka mechaniczna silnika charakterystyka silnika jednofazowego charakterystyka silnika indukcyjnego
wzbudzanie mikrofonu honda civic instrukcja dodawanie pliku rejestru
schemat podcisnienia schemat podcisnienia
Czy enkoder może zastąpić kontaktron? Czy można podłączyć głośnik do zmieniarki CD?