Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
Objawy wskazują że masz źle podłączoną instalację, tzn. światła są zasilane z akumulatora. Fabrycznie masz osobne uzwojenie na światła i osobne uzwojenie na ładowanie, więc światła powinny być zasilane ze silnika.
Najpierw zmień świece na inną i zobacz czy dalej jej nie ma.
No to chyba dotarliśmy do celu .
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Witam Myślę że najlepiej będzie jak Pan się skontaktuje z jakimś elektrykiem. Problem nie jest skomplikowany. Ja bym wymienił wszystko. Ale do rzeczy: Sprawdzenie: przewód który idzie na masę oraz do akumulatora zostaw nie podłączony, dwa pozostałe przewody podłącz do akumulatora dobrze by było gdybyś dla bezpieczeństwa na jednym z tych przewodów zamontował...
Przedstawiam projekt modułu zapłonowego CDI, do Rometa Chart. https://obrazki.elektroda.pl/9098562400_... Tak wygląda iskrownik. Jakby co to informuję, że tutaj były jakieś przeróbki połączeń względem oryginału, które próbowałem przeanalizować, aby wrócić do oryginału, ale to dotyczy cewek świetlnych. A tutaj przedstawić chciałem...
Witam. Chciałbym zapytać, czy ten schemat został sprawdzony, ponieważ chciałbym u siebie w WSK 175 zrobić to samo.
Nie ma za co. Jak cos jeszcze bedziesz potrzebowal to pisz na Priv. Mam cala ksiazke jak sie naprawia motorowery typu romety motorynki chart kadet itp.... Pozdrawiam
Masz tu rysunki zobacz czy ci czegoś nie brakuje. https://obrazki.elektroda.pl/7944153600_... https://obrazki.elektroda.pl/2490161300_...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
http://arecki113.republika.pl/schematy/m... powinno pomóc
http://obrazki.elektroda.net/9_121079473... http://obrazki.elektroda.net/9_121079473...
Tak się zachowuje i na zimnym i na ciepłym co jakiś czas podkręce srube regulacyjna powietrza jest ok, za chwile sam się wkręca. Do gaznika zajrzę, natomiast co może być z tymi biegami? Skrzynia rozwalona, czy to sprzęgło nie wysprzęgla ? Jedynka też róznie ale to powinno delikatnie wskakiwać a u mnie szarpie, zgrzyta, silnik zaplombowany jest środek...
Poszukaj sobie w google , przeróbki statora Charta Wg BigSofta na 120W.
jak próbuje go odpalić z kopniaka albo na pych to wcale nie łapie . Nawet jak podleje na tłok benzyny trochę to też bez skutku . Czy by pasował zapłon od kosiarki dezamet do charta ?
Chodzi o regulator do oryginalnego statora Charta, czy statora po przeróbkach? Do seryjnego znajdzie się kilka rozwiązań, do przerabianego musiałbyś podać więcej wyjaśnień.
W jakim kodowaniu Ty piszesz? Tego na rynku obecnie jest tyle, że nie ma czego polecać. Trzeba tylko dobrze szukać. Nie wiem które skutery mają cewki bezmasowe. Czy jest kolega w stanie pomóc bez zbędnego owijania w bawełnę? Skoro tyle tego jest, liczyłem na rzeczową odpowiedź. Zawsze sądziłem, że forum służy by pomagać ludziom na tyle na ile się da.
naturALNIE iskre mam dziś za jakąś 1h jadę kupić tę świece. Kolor świecy mam biało czarny z napisem iskra i z oznaczeniem f95p pokażcie mi jakieś foto jak powinien być ustawiony kąt zapłonu w moim silniku . Dodano po 1 silnik odpala??? heh dobra raz zapalił i juz nie zapala więc niewiem czy jak podleje świce to zapali.
To jest oryginalny gaźnik, w chartach były 14 MC i Bing 1/14/206. Gotowałem go, bo tak mi to zostało polecone przez kolegę, motor był zajechany jak go kupiłem, a przed remontem chciałem odpalić i sprawdzić jak to działa. Zapłon oryginalny, moduł to GL133 (sprawdzony omomierzem, wszystko wydaje się OK). Iskrę sprawdzałem, przy ciemnym pomieszczeniu,...
Chart ma tylko numer vin nabity na główkę ramy. Tabliczek znamionowych nie było. Diagnosta musi podbić ci przegląd.
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
witam nie wiecie gdzie można kupić stacyjke do charta
Kupiłem nowe diody i mi już ładuje(napięcie 7-8V) le pojawił się drugi problem: Wymyślili sobie, że trzeba przez cały rok jeździć na światłach :/ Więc akumulator nie nadarza się ładować. Ładuje prądem 2,3A(1 cewka 1,5A i druga 0,8A) a światła pobierają: - Przód 25W - Tył 5W + STOP 21W - Kierunki 42W Oczywiście kierunków nie mam cały czas włączonych...
Nawijałem cewkę do mikrociągnika Dzik, opartym na module 2x GL133, pomiar drutu i do pełna na karkasie, wiadomo trochę nie fachowo ale działało (działa) bez problemu. Proszę pamiętać o odpowiednim przygotowaniu karkasu oraz o późniejszym zabezpieczeniu. Nawijałem drutem z polskiego stycznika ale średnicy nie pamiętam.
Romet Ogar Chart Stela. Instrukcja, obsługa, naprawy, dane techniczne.
Tak jeżdżę na zalecanej żarówce : 6V 25/25W BA20d do Romet Chart. Oprawkę już wymieniałem , styki mocno dociskają . Czy można posmarować czymś innym ? Bo nie mam takiego smaru akurat. Może coś dostepnego na stacji ?
Problem rozwiązany przyczyną było rozkręcenie się silnika na łączeniu połówek i tym samym wydmuchanie uszczelki. Rozkręciłem silnik wymieniłem uszczelkę i gaźnik również zmieniłem na nowy ponieważ był bardzo zmasakrowany przez poprzedniego właściciela. Problem znikł całkowicie zamykam temat.
Witam schemat elektryki Rometa Charta http://efotek.pl/show.php?file=ze5bosax.... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80...
Witam, Chciałbym rozpołowić silnik 027 Romet Chart, lecz wiem że to nie takie proste jak 023 czy 019 bo w nim trzymają aż 3 łożyska, i byle czego siętego nie zrobi żęby nie uszkodzić karterów. Ma ktoś jakiś sposób na to ? Nie mam ściągacza niestety takiego do rozpolawiania silnika.
podłączył bezpośrednio pod prądnicę. Podłączony był jeszcze transformator do zasilania modułu. Panowie, trójfazowy alternator nie wchodzi w grę bo nie po to wydałem pieniądze i poświęciłem czas na przewijanie cewek i potem zgranie wszystkiego i przerobienie całej instalacji elektrycznej w pojeździe żeby teraz robić najważniejsze rzeczy od nowa. Nie...
Gdybyś miał 6V akumulator można bez większego problemu dorobić doładowywanie akumulatora. ale zmieniając go na 12V jest to raczej nie możliwe bez zmieniania wszystkiego na 12V. Prądnica daje Ci 6V więc nie będzie Ci doładowywać 12V aku... Możesz zastosować 12V aku jeśli przerobisz instalację tak by kierunkowskazy i dzwonek były przystosowane do 12V(...
Witam jak ustawić zapłon od rometa 205 w silniku Romet chart i w tych silnikach wały kręcą się w przeciwną stronę czy to w czymś przeszkadza ?
Kolego wystarczy użyć opcji szukaj. Schemat jest tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... . Jeśli nie ma iskry i próbowałeś na kilku świecach które w innych urządzeniach działają to sprawdź cewki multimetrem a dopiero później sprawdź moduł.
Regulowałeś nowy gaźnik, czy tylko zamontowałeś? Wszystko szczelne?
Witam, swojego czasu przewinąłem cewki świateł w swojej prądnicy na 12V według pewnego poradnika. Modyfikacja miała dawać przede wszystkim lepsze oświetlenie drogi (przy zastosowaniu reflektora H4 i zastępować fabryczny impulsator, impulsatorem montowanym na zewnątrz magneta, zapożyczonym od skuterów. przy tej modyfikacji cewki były rozmieszczone w...
To zwykła ceweczka.
generalnie części takie jak cylinder ,tłok,pierścienie ,tarcze sprzęgła ,elementy skrzyni biegów ,uszczelki i łożyska do charta są robione w współcześnie i nie są jakoś drogie ...i generalnie mają jakość adekwatną do ceny. Chcesz "zabytka" do kolekcji czy sprzęt użytkowy? Jeśli użytkowy to czemu nie zainteresujesz się jakimś współczesnym chińskim Rometem,...
Sprawdź tłumik.
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna się problem. Gotowe regulatory nie podejdą z samochodów...
witam posiadam motorowej Romet Chart 210. Chciałbym podniesc waty w tej pradnicy z 6V 25w na 6V35w. Co zrobic?? załaczam zdjecie pradnicy http://obrazki.elektroda.net/26_11510861...
Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego Na kolegi miejscu spróbowałbym z jedną cewką i sprawdził jakie będzie napięcie przy obrotach na których pracuje silnik podczas jazdy. Może wtedy nie będzie potrzebny żaden regulator....
Możliwe że padł dodatkowo moduł, często w Charcie siadały
Czy zna ktoś odpowiedź na moje pytanie? Posiadacze Charta pewnie także są zainteresowani, zamiennikiem oryginalnego modułu.
aha dzieki.
Witam. Prawdopodobnie wypadło Ci to z "automatu" od zmiany biegów. Tam jest takie półkole z wycięciem i ta kulka dociskana sprężynka dział jak by zapadka. Pozdrawiam.
Świece jest nowa, ustawię tą przerwę w niej, silnik się kręci nie jest zatarty - już raz odpalił. W zapłonie jeszcze nie grzebałem, jedyne co dzisiaj rano zauważyłem, to to, że połączenie gaźnik-filtr powietrza było nieszczelne, dzisiaj dalszy ciąg prób;)
Jako bezpieczny prąd ładowania przyjmuje się 1/10 pojemności akumulatora. Czyli dla 10Ah będzie to 1A. I tyle mniej więcej pewnie daje układ ładowania (w praktyce pewnie więcej jak aku jest mocno rozładowany). Gazowanie akumulatora to to bulgotanie podczas ładowania - zachodzi elektroliza i nie tylko. To gazowanie najmocniej zachodzi podczas ładowania...
jeżeli spalają się podczas jazdy to trzeba dobrać odpowiedni opornik a jeżeli spalają się przy wyłączeniu zapłonu to na minus diody załóż diodę przełączającą zapewne diody niebieskie albo białe stosujesz najbardziej czułe na przepięcia wiem bo trochę ich w motorze spaliłem zanim doszedłem o co chodzi
Witam. Mam Charta z gaźnikiem Simson 16N1 i nie wiem jaki ustawić poziom paliwa, ustawiłem tak jak do "simka" suwmiarką i chyba brakuje mu paliwa. bo jadąc muszę zaciągnąć ssanie. Wie ktoś może, na ile ustawić ten pływak?
romet chart schemat romet chart romet chart cewka
ekspres krups konserwacja iloczyn logiczny wyjść ładowarka 26650
sonda lambda auris sonda lambda
Awaryjne otwieranie maski Mercedes W221 - porady Phantom 1331G – odczyt pamięci eMMC, metody ADB, ISP, chip-off, Android, backup