To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Opel Scaner to czyta b. dobrze!
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
To raczej wspomaganie dawało ci znać
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Nie pracuje dobrze skoro check świeci. Jedź do tego kto ten gaz montował i niech sprawdzi co spaprane.
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Check engine :>
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
nie zapalił mi się żaden check engine:(
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
A może by tak podłączyć pod komputer diagnostyczny, skoro wyskakiwał check engine?
Tak to może być to.... .
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
No niestety ale do tego silnika pozostaje tylko OP-COM, ELM obsługuje auta niby od 2000r ale nie wszystkie ECU były kompatybilne. Można zainwestować 50zł w chińskiego OP-COM-a albo zbudować sobie własny interfejs w oparciu no MAX232, adapterem KKL też w sumie powinno dać radę się podpiąć.
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Z doświadczenia, bo też kiedyś miałem tą astre. Na ciepłym zawór działał na zimnym się zacinał. W tym przypadku na pewno to nie EGR, wywaliło by kontrolkę check engine.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Pamiętaj sczytanie błędów to nie jest diagnostyka.
Kupiłeś z taką usterką?
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
Egr wymieniony na nowy , usterki jak ręką odjął
Bo w tym aucie nie ma elektroniki sterującej silnikiem jest zwykły silnik isuzu albo GM ze zwykłą pompą wtryskową na lince pozdrawiam. A wtyka może być do poduszek albo ABSu
Witam. Czy ktoś może ma schemat sterownika do instalacji gazowej jak w temacie?? Mam problem z kontrolką check engine. Astra 1,4 na jednopunkcie. Sonda lambda podaje sygnał 0,43V do 0,49V na wolnych obrotach na paliwie. Na gazie jest 1V do 1,08V i taki poziom utrzymuje się na wejściu sterownika, natomiast na wyjściu stałe napięcie 0,14V. I ten sygnał...
(...) Podróby będą wykazywać pewnie poprawną oporność ale nie będą działać.. Właśnie dlatego napisałem, że omomierzem nie można sprawdzić tego czujnika.
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Masz szansę że to instalacja do pompy ma gdzieś usterkę....trzeba szukać....kabelki przy samej pompie czasami....
Napisz jakiej firmy masz komp sterujący pracą inst LPG oraz czy byłeś na diagnostyce?
Końcówka 003 możesz założyć 011
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
Tu masz instrukcję do BRC Just Junior: http://www.pliki.drypa.pl/entry-c845e96f... Co do emulacji spróbuj otwartej/odłączonej - szczegóły na 5 stronie. ECU nie będzie dostawać sygnału z sondy więc mapy się nie rozjadą ale nie jestem pewien co do check engine.
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
Kompresja na poszczególnych cylindrach do sprawdzenia. Check engine świeci?
Chyba zlutowac
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
Problem rozwiązany, pomogło odmulenie turbo, czyli jazda przez miesiąc na 3 biegu i 2200 obr/min do miasta 7 km dalej. Check engine nie pojawia się.
zrobisz diagnozę drucikiem jak na autokąciku napisane i będziesz wiedział co ją boli. operacja trwa minutę :)
Witam wszystkich. Mam problem z kontrolką check engine w astra II 1,6 16V. 2 tygodnie temu założyłem sekwęcję 4 generacji z komputerem STAG-4. Kontrolka pojawia mi się od tego czasu regularnie kiedy silnik jest ciepły (pomiędzy 80 a 90 stopni). Kiedy silnik jest zimny nie ma problemu. Zapala się na chwilę i gaśnie. Pamiętam że ze 2 razy mi się zapaliła...
Witam! mam ten sam silnik i ten sam błąd z tym że u mnie świeci check engine, ale auto nie traci mocy ani nie przechodzi w tryb awaryjny. Jak naprawić/przywrócić stan poprzedni aby nie generować błędu? gdzie znajduje się ten barometr? Czy to jest to co mam na foto? Gdzie tego szukać? http://img185.imageshack.us/img185/1708/... http://img259.imageshack.us/img259/1690/...
Witam ostatnio zapaliła mi się kontrolka check engine w oplu astra 1.8 sri bezyna . Auto jeździ normalnie nie gaśnie i nie traci mocy nawet jak by silniejsze było i nie wiem co to może oznaczać i jakiś może być przyczyna tego
Przepływka
Podaj numer błędu jaki występuje gdy świeci check ?
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
Rozwiązałem problem?
Jakie błędy?
Może wina paliwa. A lampka check engine się świeci??
Z emisją spalin to chyba raczej kontrolka MIL bez zygzaka w układach OBD tu mamy stary układ i to jest check engine http://obrazki.elektroda.net/70_11986990...
Pompa vaccum zużyta, nie wytwarza wystarczającego podciśnienia. Typowy problem w tych silnikach spowodowany konstrukcją pompy vaccum. Przy okazji do sprawdzenia wężyki podciśnienia, często są popękane.
Jesli układ zapłonowy sprawny to możliwy brak zasilania sterownika, lub jego uszkodzenie, ale to skrajne przypadki. A pompa idzie po przekręceniu stacyjki?
Jakie błędy wyskakują?
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
miga check engine Jaka może być przyczyna tej usterki? A co mówi analiza na komputerze ?
Witam Czy dobrze zrozumiałem miałeś na myśli czujnik tcv w pompie paliwowej? Z niego Ci ciekło?. Gdy z niego cieknie to po przewodach elektrycznych podpiętych do niego paliwo sączy się i dostaje się do wiązki elektrycznej podpiętej miedzy innymi do sterownika pompy. Najgorsze w tym wszystkich jest to że następnie paliwo z tych przewodów i wiązki kapie...
Przepływka
Witam, Skoro byly wymienione mostek czy regulator czy obydwie rzeczy naraz to standartowo dla Opli szczegolne dla alternatora Delphi podejrzewam ze ladowal za duzo gdybam bo nie napisales dlaczego bylo wymienione... A skoro ladowal ponad 16volt (mialem tak ostatnio w oplu vectrze) to pozniej dziwne cuda sie dzieja zarowki sie pala czujniki swiruja musialbys...
Hm nie wyświetla się kontrolka check engine to nie sprawdzałem
W pasatach był oddzielny do deski, oddzielny do sterownika.
Kasowałem i wraca błąd ale po kilku kilometrach
ok podłączę się pod komputer i sprawdzę. Chociaż check engine się nie zapalił.
Witam problem rozwiązany, padł sterownik.
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
witam przeranbiale juz taki przypadek meczylem auto chyba z miesiąc podmienialem cawki świece itd .Ten blad z mieszanka to zapewne spalanie ze zbyt mala ilością paliwa czy jakoś tak to lecialo skonczylo się remontem glowicy i wymianą pierścieni
Gdyby ci wtrysk nie łączył to auto by zgasło po prostu.
Chcę napisać o zagadkowej usterce. Kontrolka check engine świeciła po nagrzaniu silnika i auto zaczynało szarpać. Po ostygnięciu było ok, ale nadal świeciła kontrolka. Luzy sprawdzone, cewka nowa, świece nowe. Okazało się, że sterownik popsuty. Po wymianie jest ok. Błędy były: wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Już po wymianie nic się nie dzieje....
Na lewym progu pod plastikową listwą są 2 złącza głównych wiązek przewodów. Widziałem ugnite styki i nieraz ugnite przewody, a check engine idzie stąd na prawy słupek.
słuchaj-ta lampka jest połaczona ze stykiem E gniazdka.Podłącz żarówkę 1,2W,albo diodę LED (z opornikiem) do styku E,a druga strona do + akumulatora,i już masz lampke engine check.
zapala się check Jaki błąd?
napięcie zmierzyłem i w chwili zapalenia się check-a na sondzie jest 0.78V.przewodu który idzie do kompa nie znalazłem.
Objawy mogą wskazywać na niedrożny wydech np. z powodu przytkanego katalizatora.
Napisz czy stało się to samoistnie czy po jakiejś naprawie -regulacji.
Witam! Astra II 2,0 D - gdy silnik jest zimny pare sekund po odpaleniu zapala się "check" po czym gaśnie gdy silnik wejdzie na wyzsze obroty. Przy ciepłym silniku kontrolka sie nie zapala. Może ktoś miał w swoim samochodzie coś takiego i wie z czego to wynika. Pozdrawiam
Witm! Czujnik ten znajduje się pod rorusznikiem, jeżeli nie masz kanału to bardzo kiepskie jest do niego dojście. Ja u siebie też wymieniałem ten czujnik (błąd 370) ale bez rezultatu. A objawy jakie miałem to: przy stałej prędkości obrotowej przez dłuższy czas zapala się check engine, i przy dodawaniu gazu czuć szarpnięcie jakby brakowało paliwa. Pozdr.
A ok, twoja rada na pewno mi się przyda i pomoże.
Astra z którego roku, jaki silnik?
Dis albo wtryski ,Jakie masz błędy P0300 i jeszcze jakie ?
Na Komputerze wyswietla CEWKA. a to ciekawe , jaki jest kod błędu DTC ???
Witam serdecznie zwracam się Was z takim pytaniem czy ktoś może mi pomoc odczytać ten błąd w mojej Astrze dodam ze jest to astra F 1997r X14XE 16V.Dziękuje. Dodaje opis zachowania kontrolki check engine 1migniecie przerwa 4migniecia przerwa 10 mignięć przerwa 5migniec i tak w kółko.
Problem rozwiązany. Sonda lambda ta druga przy katalizatorze. Emulator pomógł.
ok ale co mam z tym zrobić co kupić i wymienić jaka cena będzie takiej naprawy i czy to mi padnie tak nagle?? Dodano po 10 prosze napisać jestem początkującym elektronikiem i na skrótach się nie znam i nie wiem co to przewód EST
Może nie być zapamiętanych błędów jeśli check sam gaśnie, mogą być wtedy tylko w momencie gdy się pali. Mi coś to trochę wygląda na rozjechaną mapę wtrysku przez jednak źle ustawiony gaz. Jak podłączysz pod komputer to oprócz sprawdzenia błędow sprawdź czasy wtrysku na benzynie i gazie czy mieszczą się w normie- trochę to pomoże. Jakim interfejsem będziesz...
Sterownik tam pada. Trzeba wpierw sprawdzić, czy usterka wynika w braku iskry czy kluczowania wtryskiwaczami. Pisze, że kaloryfer wymienił, ale nie ma pewności, czy jest poprawnie sterowany. Poza tym nie jestem przekonany co do tej kontrolki ładowania, mam przypuszczenia, że pali mu się kontrolka "engine check".
Witam, chciałem odczytać kod błędu kontrolki check engine w Astra F 96r, 1.4 16V , mont. niemcy. Nie mogę zrobić odczytu zworką gdyż w gnieździe nie ma pinu B. Złącze diagnostyczne 10-pinowe. http://www.astra.auto.pl/images/stories/... Jaki jest inny sposób na wywołanie odczytu błędów? Czytałem, że w Astra II można wykonać hamulcem, gazem...
Czyli sprawdzić cewkę?
dla zainteresowanych: błąd w moim przypadku oznaczał usterke na 3 i 4 zaworze U mnie wiązało się to z wymianą pompy olejowej i uszczelki pod głowicą, po wykasowaniu błędu kontrolka gaśnie wtedy, kiedy powinna, czyli już przy włączonym zapłonie. Szperajcie :)
Jutro jadę do gazowników. Zapomniałem tylko napisać o być może bardzo ważnej sprawie: lekkie i rzadkie poszarpywanie na rozgrzanym silniku, podczas przyspieszania z niskich obrotów i podczas pracy sprężarki klimatyzacji na Pb występowało jeszcze przed założeniem gazu i występuje dalej. Jeżdżę drugi dzień na samej benzynie i "check engine" zgasł.
Przewód podciśnienia + TPS/CPP
Co to może być? A niby skąd, mamy to wiedzieć, podłącz auto pod komputer diagnostyczny i się dowiesz.
Jak odczytać kod błedu w tym samochodzie. Obiawy usterki: po przejechaniu ok 15 km. zapala się kontrolka chłodzenia oraz check engine. Przestaje działać obrotomierz oraz brak wskażań ilości zużycia paliwa.
to cos masz dalej nie halo z uszczelka skoro lyka plyn,niektore uszczelki te z tych tanszych robia takie jaja, a co do swiatelka check engine to sprawdz rozrzad chyba jest przestawiony na ktoryms kole
Podłącz pod komputer na początek.
Sprawdź instalacje pomiędzy komputerem a pedałem gazu.
Srubą w Blitzu akurat reguluje się minimalny przepływ gazy. Attuator się jeszcze otworzy i zwiększy porcję. No chyba ze rozpatrujesz to od strony całkowicie otwartego attuatora to wtedy jak mówiszCo do Espero 2.0 kolegi NOMa to check engine pochodzi od braku emulacji lambda najpewniej - to akurat sterowniki sprawdzają zawsze
astra check engine astra engine check astra check engine gaśnie
punto falują obroty budowa ogrodzenia subwoofer logitech
samsung quickdrive miekki start silnika
Jak podłączyć Denon UPA-110 do equalizera? Jak podłączyć sygnalizator dźwiękowy w skuterze elektrycznym?