To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Opel Scaner to czyta b. dobrze!
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
To raczej wspomaganie dawało ci znać
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Nie pracuje dobrze skoro check świeci. Jedź do tego kto ten gaz montował i niech sprawdzi co spaprane.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
No niestety ale do tego silnika pozostaje tylko OP-COM, ELM obsługuje auta niby od 2000r ale nie wszystkie ECU były kompatybilne. Można zainwestować 50zł w chińskiego OP-COM-a albo zbudować sobie własny interfejs w oparciu no MAX232, adapterem KKL też w sumie powinno dać radę się podpiąć.
Tak to może być to.... .
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
(...) Podróby będą wykazywać pewnie poprawną oporność ale nie będą działać.. Właśnie dlatego napisałem, że omomierzem nie można sprawdzić tego czujnika.
Pamiętaj sczytanie błędów to nie jest diagnostyka.
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Bo w tym aucie nie ma elektroniki sterującej silnikiem jest zwykły silnik isuzu albo GM ze zwykłą pompą wtryskową na lince pozdrawiam. A wtyka może być do poduszek albo ABSu
Kupiłeś z taką usterką?
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
Napisz jakiej firmy masz komp sterujący pracą inst LPG oraz czy byłeś na diagnostyce?
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
Masz szansę że to instalacja do pompy ma gdzieś usterkę....trzeba szukać....kabelki przy samej pompie czasami....
Końcówka 003 możesz założyć 011
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
Chyba zlutowac
Jakie błędy?
zrobisz diagnozę drucikiem jak na autokąciku napisane i będziesz wiedział co ją boli. operacja trwa minutę :)
Nietrzeba się łączyć z komputerem w samochodzie. Wystarczy połączyć się ze stagiem i zapuścić autokalibrację by komputer gazowy zebrał informacje o mapie benzynowej i na tej podstawie (z niewielką odchyłką) sporządził mapy dla gazu. Lub jeszcze raz sprawdzić poprawność ustawień sterownika gazowego. Może się mylę ale twój problem z lampką Check engine...
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
Przepływka
Pompa vaccum zużyta, nie wytwarza wystarczającego podciśnienia. Typowy problem w tych silnikach spowodowany konstrukcją pompy vaccum. Przy okazji do sprawdzenia wężyki podciśnienia, często są popękane.
Witam Czy dobrze zrozumiałem miałeś na myśli czujnik tcv w pompie paliwowej? Z niego Ci ciekło?. Gdy z niego cieknie to po przewodach elektrycznych podpiętych do niego paliwo sączy się i dostaje się do wiązki elektrycznej podpiętej miedzy innymi do sterownika pompy. Najgorsze w tym wszystkich jest to że następnie paliwo z tych przewodów i wiązki kapie...
Rozwiązałem problem?
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Jakie błędy wyskakują?
Check engine :>
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
Przepływka
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
Witam problem rozwiązany, padł sterownik.
miga check engine Jaka może być przyczyna tej usterki? A co mówi analiza na komputerze ?
Objawy mogą wskazywać na niedrożny wydech np. z powodu przytkanego katalizatora.
Kasowałem i wraca błąd ale po kilku kilometrach
W pasatach był oddzielny do deski, oddzielny do sterownika.
P0200 niski sygnał obwodu wtryskiwacza. Zmostkuj przekaźnik go zasilający jak nie pomoże wymień ecu.
Podaj numer błędu jaki występuje gdy świeci check ?
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Problem rozwiązany. Sonda lambda ta druga przy katalizatorze. Emulator pomógł.
Witam! Astra II 2,0 D - gdy silnik jest zimny pare sekund po odpaleniu zapala się "check" po czym gaśnie gdy silnik wejdzie na wyzsze obroty. Przy ciepłym silniku kontrolka sie nie zapala. Może ktoś miał w swoim samochodzie coś takiego i wie z czego to wynika. Pozdrawiam
napięcie zmierzyłem i w chwili zapalenia się check-a na sondzie jest 0.78V.przewodu który idzie do kompa nie znalazłem.
Napisz czy stało się to samoistnie czy po jakiejś naprawie -regulacji.
witam przeranbiale juz taki przypadek meczylem auto chyba z miesiąc podmienialem cawki świece itd .Ten blad z mieszanka to zapewne spalanie ze zbyt mala ilością paliwa czy jakoś tak to lecialo skonczylo się remontem glowicy i wymianą pierścieni
Może nie być zapamiętanych błędów jeśli check sam gaśnie, mogą być wtedy tylko w momencie gdy się pali. Mi coś to trochę wygląda na rozjechaną mapę wtrysku przez jednak źle ustawiony gaz. Jak podłączysz pod komputer to oprócz sprawdzenia błędow sprawdź czasy wtrysku na benzynie i gazie czy mieszczą się w normie- trochę to pomoże. Jakim interfejsem będziesz...
Witam ostatnio zapaliła mi się kontrolka check engine w oplu astra 1.8 sri bezyna . Auto jeździ normalnie nie gaśnie i nie traci mocy nawet jak by silniejsze było i nie wiem co to może oznaczać i jakiś może być przyczyna tego
Czyli sprawdzić cewkę?
Z emisją spalin to chyba raczej kontrolka MIL bez zygzaka w układach OBD tu mamy stary układ i to jest check engine http://obrazki.elektroda.net/70_11986990...
Na Komputerze wyswietla CEWKA. a to ciekawe , jaki jest kod błędu DTC ???
Chcę napisać o zagadkowej usterce. Kontrolka check engine świeciła po nagrzaniu silnika i auto zaczynało szarpać. Po ostygnięciu było ok, ale nadal świeciła kontrolka. Luzy sprawdzone, cewka nowa, świece nowe. Okazało się, że sterownik popsuty. Po wymianie jest ok. Błędy były: wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Już po wymianie nic się nie dzieje....
Problem rozwiązany, pomogło odmulenie turbo, czyli jazda przez miesiąc na 3 biegu i 2200 obr/min do miasta 7 km dalej. Check engine nie pojawia się.
dla zainteresowanych: błąd w moim przypadku oznaczał usterke na 3 i 4 zaworze U mnie wiązało się to z wymianą pompy olejowej i uszczelki pod głowicą, po wykasowaniu błędu kontrolka gaśnie wtedy, kiedy powinna, czyli już przy włączonym zapłonie. Szperajcie :)
A ok, twoja rada na pewno mi się przyda i pomoże.
Dis albo wtryski ,Jakie masz błędy P0300 i jeszcze jakie ?
Samochód został naprawiony okazało sie ze przyczyną był zapchany katalizator auto smiga do dzis :)
ok ale co mam z tym zrobić co kupić i wymienić jaka cena będzie takiej naprawy i czy to mi padnie tak nagle?? Dodano po 10 prosze napisać jestem początkującym elektronikiem i na skrótach się nie znam i nie wiem co to przewód EST
Astra z którego roku, jaki silnik?
CZUJNIK STOPU, NIE ZAWSZE ZWIERA... SWIATŁO NIE MA NIC WSPOLNEGO SKORO RESZTA DZIAŁA...
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy.
Kompresja na poszczególnych cylindrach do sprawdzenia. Check engine świeci?
zapala się check Jaki błąd?
No ale jaki błąd masz jak się check świeci? W moim przypadku samochód zamulał i twardo pracował, wywalał błąd układu regulacji wyprzedzenia wtrysku a powodem był czujnik prędkości obrotowej. Sprawdź w parametrach bieżących czy pokazuje prędkość obrotową. A jak tak zamula to widzisz że dymi? Wtryskiwacz też może takie szopki robić, ale to nie jest duży...
Podłącz pod komputer na początek.
Kabel do przepływomierza sprawdzić. Jakie kody występują?
Co to może być? A niby skąd, mamy to wiedzieć, podłącz auto pod komputer diagnostyczny i się dowiesz.
witam mam jeszcze jeden problem podczas jazdy przy lekko nacisnietym gazie zapala sie check engine i traci moc doda sie wiecej gazu po chwili kontrolka gasnie i tak za kazdym razem przy lekko nacisnietym gazie
Przewód podciśnienia + TPS/CPP
Witam serdecznie zwracam się Was z takim pytaniem czy ktoś może mi pomoc odczytać ten błąd w mojej Astrze dodam ze jest to astra F 1997r X14XE 16V.Dziękuje. Dodaje opis zachowania kontrolki check engine 1migniecie przerwa 4migniecia przerwa 10 mignięć przerwa 5migniec i tak w kółko.
nie zapalił mi się żaden check engine:(
Do gruszki jest tam słaby dostęp, ale jak patrzyłem na ciegno gdy kolega dodawał gazu nic się nie działo stało w miejscu
Do sprawdzenia alternator.
Miałem problemy z obrotami w mojej astrze i świeciła się kontrolka check engine. Okazało się że zawór EGR nawalił. Wymieniłem ten zawór kontrolka zgasła a po przejechaniu około 3 kilometrów znów się zaświeciła i obroty znowu wariują. Nie wiem o co mogło by chodzić.
Sprawdź instalacje pomiędzy komputerem a pedałem gazu.
Egr wymieniony na nowy , usterki jak ręką odjął
pali średnio około 9l gazu:-)
A może by tak podłączyć pod komputer diagnostyczny, skoro wyskakiwał check engine?
Ten kabel to jedno wielkie oszustwo, uwierz.
Czy jest ktoś w stanie pomóc cokolwiek Tak. Mechanik z odpowiednią wiedzą i testerem diagnostycznym.
kod błędu to 0325
Strzeliło mu się to pewnie zrzuciło gumkę z klapy antystrzałowej, założyć gumkę na miejsce(tyle możesz zrobić sam), spradzić stan WN, filtry, regulacja instalacji LPG. Jak liczysz na jakieś bardziej szczegółowe info to przede wszystkim napisz jaki silnik.
Zmierz kompresję cylindrów.
Sprawdź czy przykręciłeś wszystkie punkty masowe silnika i skrzyni.
Wszystko w privie podane :D powinno pomóc
Znając kluczyk od Opla zadam pytanie. Czy nie rozpołowił się tobie lub komuś kto jeździ autem kluczyk ? Często w tym momęcie wypada z niego pastylka od immobilizera. Jest ona na tyle mała że wiekszosć ludzi nie zauważa tego faktu.
astra check engine check engine astra astra check engine gaśnie
mercedes pompa lucas niski ciśnienie oleju silnika prawy przycisk myszka
zderzak naprawa zderzak naprawa
Schemat Webasto w BMW E39: Kluczowe elementy i połączenia Silver IP-LE 43/493411 TV Specs and Issues