Siema, mam Fiata Grande Punto 2006 Sport 1.4 16V o mocy 95 KM i mam problem z Check Engine. Sonda została wymieniona, ale nadal wyświetla się błąd z tą nową sondą. Co ciekawe, w zimie Check Engine zniknął.
Podłączyłem interfejs, nie ma żadnych błędów zapisanych w ECU. Zabrałem dziś akumulator do podładowania, bo nie chciał wczoraj zapalić po tygodniowym postoju,i po kręcenia przez ok 4sek wywala check engine.
Zrób porządną diagnostykę, pali się check to są błędy a po drugie to błędy to nie wszystko, są jeszcze parametry rzeczywiste.
Gdyby był uszkodzony czujnik położenia wału, to auto by nie odpalało. Jeśli nie świeci check engine to zignoruj ;)
Zależy co dla ciebie oznacza tani. Możesz kupić iCar2 na bluetooth za 50 zl który ci odczyta błąd i inne parametry podczas pracy silnika, a możesz kupić tester za 300 zł który też nie będzie takim profesjonalnym i też odczytasz błąd kontrolki silnika. Pamiętaj że takie tanie testery nie zawsze potrafią połączyć się z obd, tracą połączenie, nie skanują...
Nie świeci Ci się "check engine"? Ciśnienie paliwa powinno wynosić nieco ponad 3 bary (nominalnie pompa ESS 276 ma 3,5 bara).
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. W weekend nie miałem jednak, możliwości zajrzeć do auta. Może w tym tygodniu znajdę czas. NA razie przestał gasnąc (od 2 dni), ale kontrolka check engine się zapala. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje
Podrzuci ktoś schemat licznika? Ew opis pinów złącza? Nie działa kontrolka check engine, gdy wymuszam działanie komputerem też nie chce a błędy ma w silniku.
Ma DPF?
Pompa CR do regeneracji ew sprawdzic wtrysiwacze.
Nadal potrzebujesz?
Rozgrzej silnik w normalnym ruchu, zatrzymaj się, odczekaj minutę na postoju, zgaś silnik, odepnij wtyczkę. Potem normalnie uruchom silnik i zobacz jak się będzie zachowywał podczas jazdy (wrzucaniu luzu). Bo ECU rozumiem, że żadnych błędów nie pokazuje? Błędów brak, czasami pokazuje się jeden od katalizatora (coś odwala trzecia sonda za katem). Zrobiłem...
Trzeba sprawdzić czy dociera paliwo.
Witam. Mam problem z Punto. Zapaliła się kontrolka check engine. Po paru dniach kontrolka zgasła i już się nie świeciła na odpalonym silniku. Lecz na nieodpalonym na zapłonie nie gasła. Po kolejnych paru dniach znowu się świeciła cały czas. Podpiąłem Viakena z fiat ecu scan i skasowałem błąd P1135. Efekt jest następujący . Check engine przed odpaleniem...
Podłącz do komputera i sczytaj błędy.
Witam forumowiczów. Mam problem z kontrolka check-engine(swieci na zółto)autko fiat punto 2 z 2001 roku,poj. 1,2. Do tego przy gwałtownym dodaniu gazu dławi silnik. Komputer wyrzuca błąd P0420. Da się coś z tym zrobić czy muszę jednak wymienić katalizator. Sondy sprawdzone tzn. podmienione na sprawne. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
Przyczyną była przerwana masa na skrzynię biegów, auto odpala, check engine działa, OBDII nie pokazuje błędów, co prawda wyskoczył błąd ABS, który mi naprawiał mechanik niedawno, ale to już inny temat. Dziękuję za pomoc.
emulacja na mase, ciecie check'a przekaznikiem pin nr 6 na sterowniku pozdrawiam
A przyczyną że check engine wyskakuje to może być regulator ciśnienia ? I czy warte coś są zestawy naprawcze pomp ?
A zapala sie jakas kontrolka? Dokladnie kontrolka MIL, inaczej Check Engine(taka pomaranczowa). Ile przebiegu ma Fiacik i ile czasu poruszasz sie na LPG?
Powodem palenia się Check Engine jest prawdopodobnie brak emulatora wtrysku.Mam Punto 16V i po założeniu ten problem zniknął.
Świeci się kontrolka check engine. Ma aktywny błąd w układzie. Zobaczysz po podpięciu auta pod program
Źle ustawiony tzn ? Na co na wielopunkcie ustawiać zapłon skoro wszystko leci z automatu i nie ma żadnej mechaniki od CPWK aż do świecy ?? Chyba że się mylę Check engine się nie świeci. Ciepły trzyma obroty, podejrzewałem czujnik temperatury powietrza.
To tzw. "check engine" czyli system zarejestrował jakieś błędy, konieczne trzeba się udać do kogoś kto posiada komputer diagnostyczny w celu odczytania tych błędów i dalsze postępowanie zależy co tam odczytacie. I jeszcze mała korepetycja Kolory kontrolek w samochodach mają takie samo znaczenie jak w sygnalizacji na skrzyżowaniach czyli: zielone - jedź...
Po podłączeniu do modułu tablicy rozdzielczej błędów nie ma, przy teście check engine kontrolka zaświeca się i gaśnie. Natomiast po włączeniu zapłonu już się nie zapala. Immo jeszcze raz zaprogramowałem z karty kodowej, ale to nic nie zmienia.
Mimo podjętych kroków problem niestety nie ustał a nawet się rozwinął. Na pierwszy ogień postanowiłem wymienić świece i przewody wysokiego napięcia (oryginały dobrane z katalogu). Nie przyniosło to spodziewanego efektu więc postanowiłem pójść dalej i w przeciągu kilku dni zakupiłem 2 cewki (zamienniki). Po tej operacji o ile ma to jakiś związek z tym...
Przy typowej usterce to jest tylko błąd cewki ale iskra jest, za to nie ma impulsów na wtrysk. Sprawdź więc na początek czy idzie sterowanie na cewkę, może uszkodziła się wiązka. Jeśli rzeczywiście nie ma impulsów na tę cewkę z ECU to raczej źle rokuje na możliwości naprawy. Jeśli chodzi o naprawę/zakup ECU do Fiatów to polecam: http://www.kocar.com.pl/
Fiat Punto 09r 1.3 JTD MULTIJET Po zaświeceniu się check engine silnik nie odpala lub gaśnie,i również świeci się i odpala.Po podpieciu kompa (Texa) wyskakują błędy: -Anomalia obwodu niskiego ciśnienia P0003 Uszkodzenie mechaniczne Utrata płynu lub wadliwy spryskiwacz -Ciśnienie flauty P0087 Podzespół uszkodzony Moc zredukowana -Ciśnienie flauty P0089...
mialem punto I na gazie i wtrysk byl rozlaczany przez przekaznik bez zadnych problemów nic sie nie swiecilo wiec moze sonda bedzie robila taki balagan! bo po przelaczeniu na gaz sygnal z niej jest przelaczany dla kompa gazu a komp benzyny pokazuje check engine !! a jesli chodzi o emulator wtrysku to cena wacha sie okolo 150zl..
Witam, miałem podobny problem, czasami po nagrzanym silniku i zgaszeniu, nie mogłem odpalić, po paru minutach już zapalał. komp wykazywał brak błędów.- tak było na początku. teraz jak się zrobiło ciepło, silnik zgasł i nie mogłem zapalić nawet po odczekaniu. po odholowaniu auta pod dom, zapalił i po minucie zgasł. Wymieniłem czujnik wału i teraz jest...
Kolega posiada te auto od niedawna, stad te pytania. Drobna poprawka check włączał się przedtem po przekroczeniu 110-115KM/h, a nie jak podałem 130km/h. Po wykasowaniu błędów, właśnie przed godzinka przeszedł kolejny test -check engine nie zapalił się, Jutro z rana o 7.00 sprawdzę, czy ponownie jakieś błędy się nie pojawiły. Teraz mam pytanie jak jest...
Fiat Grande Punto 2006 150tyś km 5d 1.3 16V MultiJet 75KM Pali się check engine, samochód odpala i jeździ normalnie. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,9l / 100km Błąd: Czujnik ciśnienia doładowania - ciśnienie zgodne z atmosferycznym. Po odpaleniu silnika ciśnienie zadane wynosi koło 1000 a czujnik pokazuje 700 przy 3 tysiącach obrotów...
Witam Problem w PuntoII polega na tym, że parę miesięcy temu od czasu do czasu zapalała się żółta kontrolka check engine, ale samochód chodził dobrze, jakiś miesiąc temu parę razy się przytrafiło, że chodził tylko na 2 cylindrach, ale po dodaniu na wysokich obrotach problem znikał. Byłem na komputerze, pojawiło się że cewka do wymiany, którą wymieniłem,...
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
Ja mam zagazowany Fiat Punto 85 16V z plastikowym kolektorem dolotowym. Przebieg na LPG 40000 km, zero problemów. Zwykła instalka jak do gaźnika, tylko sam założyłem emulatory wtryskiwaczy ponieważ palił się CHECK ENGINE po przejściu do pracy na gaz ( gazownik ciemniak). Najważniejsze to dbać o kable W/N oraz świece( mogą pojawiac się strzały w kolektor...
A więc dzisiaj sprawdzając Punto zauważyłem że świeci się ciągle kontrolka check engine (ta żółta z silniczkiem) oraz kluczyk z napisem code. Wczoraj wydaje mi się że kontrolki te gasly. Czy ktoś wie jak obejść te immo bo nie posiadam karty codu albo skąd można takie cos uzyskać?dzięki.
Witajcie, problem wygląda następująco. W Grande Punto 1.4 8v pojawił się check engine. Po podpięciu pod komputer pokazuje błąd P0141 czyli błąd grzałki sondy za katalizatorem. Sonda wymieniona na nową dedykowaną BOSCH (niepotrzebnie). Błąd po skasowaniu i 2 lub 3 krotnym odpaleniu auta powraca. Czy ktoś rozwiązał ten problem? Jeżeli nie to czy możecie...
Sorki kolego tzok nie dzoczytałem pisałem o głowiczce 1.1 Spi Dodano po 5 Kolego, teraz mi się przypomina że miałem kiedyś takie punto właśnie z podobnym problemem auto wtedy wysłałem do znajomego, który pracował w serwisie fiata i wiem że robił coś ze sterownikiem.
1,2 16V = Punto 85 (85KM bez katalizatora). Rozrząd w tym to chyba za żywotny nie był, ja mam 8V a i tak po 120kkm dzwoni przy przyspieszaniu pod górę jak diesel. Jak byś miał coś bardzo nie tak z sondą to by Ci świeciła, jak to ktoś zabawnie nazwał, marchewka na desce (check engine), z drugiej strony jeśli po jej odłączeniu jest bez zmian... to jest...
Niby normalnie jedzie tylko świeci się kontrolka silnika Jak świeci się Check Engine to nigdy nie jest normalnie. Jak ktoś tu napisał przepływ spalin układu wydechowego ma falowy charakter i jest odpowiednio strojony dla całego układu. Pozbycie się kata i wspawki rurek to kowalstwo nie mechanika. BTW nowy kat uniwersalny o odpowiednich parametrach...
Witam Kupiłem tydzien temu Fiata punto mk2 2001 rok i mam pewien problem co jakiś czas wyskakuje kontrolka "check engine" ale tylko i wylacznie jak samochód jest gorący po podłączeniu do komputera uzyskalem taki oto błąd P0351 Ignition Coil 1 Circuit Wymieniałem cewki i talej to samo ... Ecu jest nowy z 2009 roku czasem jadę i nic, samochód pełen ludzi...
Witam forumowiczów, Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu: Samochód Fiat Punto II 1.3 Mjet 16V (2006) 150000 km Problem: Przy około 2700 -3000 obrotów zapala się kontrolka check engine, towarzyszy temu wzrost obrotów, taki trwający pół sekundy. Kontrolka już nie gaśnie, silnik chodzi normalnie, nie ma żadnych innych objawów, no może jest trochę słabszy...
Witam Fiat Punto 1.2 16V , 2001 rok, benzynka Bbłąd "P0340 - uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu" (check engine cały czas się świeci) i jakiś błąd sondy bodajże dolnej ale sonda wygląda na dobrą. Samochód gaśnie na biegu jałowym a przy ruszaniu mocno szarpie obroty falują w granicach 1000 do 500 poniżej auto gaśnie. Próbowałem szukać tego czujnika...
Dzięki wszystkim za pomoc. Okazuje się, że świecenia CHECK ENGINE na gazie można uniknąć ustawiając emulację sondy na przebieg z odpowiednimi okresami emulacji stanu niskiego i wysokiego, ale powoduje to świecenie kontrolki dla odmiany na paliwie... Czyli pozostaje ustawienie emulacji na masę, reset ECU i odcinanie kontrolki przekaźnikiem. I to by był...
ja sądze że coś jest nie tak z podłaczeniem czujników po tej wymianie i gdzieś nie ma styku, ten żółty silniczek to check engine , czyli sprawdz motor kolokwialnie , ja bym pojechał na komputer , może coś nie ma masy , a może poprostu przestawili rozrząd delikatnie :) o ząbek, a tak na koniec gdyby to była sonda to juz na dzieńdobry przy właczeniu motorka...
Witam Jestem posiadaczem Fiata Punto II 1.2 2002r. Moje problemy zaczęły się po założeniu instalacji LPG(sekwencja), od samego początku po odpaleniu na zimnym silniku i przełączeniu się na gaz szarpało autem do momentu jak się rozgrzał. Na ciepłym był ok. Po jakimś czasie zacząłem mieć problemy z odpalaniem, wyskakiwała kontrolka check engine i trochę...
Witam Od jakiegoś czasu noszę się z zakupem interfejsu do jednego z moich samochodów - Accorda VI 1.8 2001 polift. Ma on złącze OBD. Dodatkowo od kilku dni zajmuje się samochodem ojca, który był błyskawicznym zakupem (długa historia) z check engine od samego początki. Jest to grande punto 1.9 diesel z 2006 roku (o ile mnie pamięć nie myli). Tutaj poza...
Posiadam Punto 1,2 16V. Uważam,że lepiej pracuje na gazie jak na benzynie. Nie założyłem do niego komputera tylko zwykłą instalkę i dzięki temu prawdopodobnie nie mam żadnych problemów. Musiałem tylko zrobić samodzielnie emulację wtrysku ze względu na zapalający się CHECK ENGINE po przełączeniu na gaz. To samo zrobiłem koledze w Palio i również silnik...
Witam, od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu Fiat Grande Punto 1.2 48 kW. Samochód bardzo długo kręci zanim odpali. Został wymieniony czujnik wału korbowego z Delphi na Magneti Marelli.Na tym czujniku Delphi samochód w ogóle nie chciał załapać, odpalał za trzecim, czwartym razem. A na Manetti odpala za pierwszym ale po długim kręceniu....
Napięcie ładowania mierzyłem z wyłączonymi światłami i włączonym nawiewem i na wolnych obrotach wynosiło dokładnie 13,95 V. Ogólnie z licznikiem dzieje się coś dziwnego tj. jak przekręcę kluczyk na pozycje zapłonu a następnie bez odpalania silnika przekręce z powrotem na pozycję 0 (bądź wyjmę kluczyk) to przez około 10 sekund pali się jeszcze na liczniku...
zepsuty czujnik spalania stukowego Nie. Wzrośnie spalanie i spadnie moc. czujnik położenia wału korbowego To by nie szarpało. Auto nie odpalałoby, a jakby odpaliło, to spora szansa, że zaraz znowu by zgasło. No i w 99% przypadków dostałbyś "checkiem" po twarzy. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Tylko na jałowym, czy podczas...
Witam, Dostałem do zrobienia samochód: Pacjent: Punto II 1.2 16V 2000r. Problem: Aku się rozładował, został naładowany po czym się zaczęło: po przekręceniu kluczyka: - świeci się lampka fiat code; - świeci się lampka przegrzanego silnika (wskazówka na 0) - gaśnie check engine! a silnik nie pracuje. - nie załącza się przekaźnik R10 pompy paliwa (sterowany...
Witam zrobiłem tak jak pisałes. wskazówki wczoraj wieczorem dobrze działały. dzisiaj chce odpalić auto i wskazówki zaczeły sie ruszać we wszystkie strony i auto nawet nie chce krecic co moze byc przyczyna ? Dodano po 1 jak podłączyłem komputer do samochodu to jest taki bład: ECU ISO Code: AB 86 16 19 B5 2013-01-14 10:55:18 CONNECTED TO: FIAT PUNTO '99...
witam, Podbijam temat bo mam podobny problem. Stilo 1,2 16V w wersji 3 drzwiowej. Po odpaleniu silnik nierówno pracuje co czuć bo trzęsie kabina i wydech nierówno pracuje. Jednocześnie wskazówka obrotomierza jest w tym samym miejscu. Co ciekawe pokazuje więcej obrotów niż zwykle na biegu jałowym. wystarczy że przejadę 200-300 metrów i dam mu trochę...
Rok rokiem, ale 45 tys. km na LPG przy mechanicznej regulacji luzów to trochę dużo. Przy LPG w silnikach FIRE zaleca się kontrolować luzy zaworowe nawet co 30 tys. km. BRC to dobra instalacja, ale nawet ona może uprzykrzyć życie jak spaprają montaż i kalibrację. Masz rację dużo - a co powiesz na to, że jak byłem na przeglądzie 30 tyś w ASO Fiata i...
pali mi 5l gazu No to nie dziwne że źle się z nim dzieje. Zbyt uboga dawka paliwa go wykańcza. Na trasie zejście do nieco ponad 5l nie jest czymś niezwykłym, normalnie pali 7,3l/100. Przecież to malutki silnik. Jakby mi ciągnął dychę gazu to by stracił swoją jedyną zaletę :P Łącznie byłam u dwóch mechaników u mnie w mieście, takich "dłubaczy", w serwisie,...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Witam, w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach. Standardowy...
Witam forumowiczów Od dziś jestem posiadaczem skaneru V-scan DS904, kupiłem go ponieważ często widzę komunikat check engine - skasowanie błędu daje mi średnio miesiąc spokoju(zużyty katalizator). Jedynym problemem jaki pozostał w moim kropku, to jest migający licznik, czy da się za pomocą tego urządzenia przeprowadzić osiowanie - adaptację ECU. Samochód...
Miałem dwa fiaty - starą Mareę i nowe Punto z salonu. Bardzo awaryjne auta, nie polecam. Marei nie wypominam, bo stare, sterane auto, moje pierwsze. Ale nowe Punto z salonu - chuchanie, dmuchane, ASO i: - awaria wspomagania przy 35 tys. km, - awaria pompy sprzęgła, do wymiany pompa i sprzęgło - 105 tys. km, - do tego drobiazgi typu zacinające się klamki...
Czy ktoś próbował używać Uniscana spod Virtual PC/ VMWare na laptopie z przejściówką USB2COM? Virtual PC powinno wtedy emulować fizyczny port a dane przezyłać na port Windowsowy przez jego API. Niestety ja mam problem, bo mam Windowsa 98 a nigdzie nie mogę znaleźć starszej wersji Connectix Virtual PC, potrzebował bym 3.0 lub 4.0, bo 5.0 już nie działa...
Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r. Diagnoza: Adaptacja koła fonicznego - błąd P1300 Leczenie: Zgodnie z opisem w programie Fiat Ecu Scan, zeskanowałem błędy ( wyskoczył P1300 jak w opisie), wykasowałem. Następnie wyzerowałem ustawienia koła fonicznego ( w sumie też te wszystkie zakładki w opcji "Regulacja" oprócz...
check engine punto punto check engine check engine misfire engine
buderus logamax regulacja skrzynka przekaźników spada transfer routerze
egzamin zawodowy egzamin zawodowy
Czujnik pogody Baldr zawyża temperaturę zewnętrzną - przyczyny i rozwiązania Blokada immobilizera w Skodzie Fabii - jak usunąć?