Silnik 4t jedno cylindrowy ma następujące zachowania w stosunku do procentowego składu mieszanki BP95 do 68: 1. Uboga - (na "luzie")szybko przyśpiesza, ma wysokie obroty (niby ok),( podczas wysiłku) przegrzewa się powodując.... puchnięcie tłoka, wypalanie zaworów, niska moc. 2. optymalna -Nie ma takiej :) (nie do uzyskania zbyt wiele zmiennych) 3. Zbyt...
http://zaplon.pl.tl/ Tu sobie poczytaj...
Czy można przerobić kostkę z silnika Piaggio ZIP na chiński skuter? Analiza schematów elektrycznych, identyfikacja przewodów i modyfikacje instalacji.
Zgadza się.
Podobny problem miałem w skuterze brata. W akcie desperacji rozebraliśmy go na pojedyńcze śruby a winowajcą okazał się moduł zapłonowy :/
na YT "Wymiana Modułu CDI w (Dużych Chińskich skuterach)"
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
poszukaj na allegro jako modułu do chińskich skuterów
Witam mam taki sam problem w BLADE 525 czy znalazłeś przyczynę ?? wiesz czy można po dwie mniejsze kostki wpiąć moduł z chińskiego skutera do sprawdzenia ??
Witam mam problem z chińskim skuterem Mondo hiray Moduł zapłonowy kręci rozrusznik i na kopke tez Dobry Akumulator paliwo dochodzi Skuter zakupiłem i stal w zimie w garażu nie odpalany przez 2 miesiące Też Sprawdzałem i iskry nie ma Co może być nie tak Świeca Cewka zapłonowa Orientuje się ktoś z góry dziękuję
Czy ktos moze powiedziec jednoznacznie czy modul zaplonowy z chinskiego skutera ma szanse dzialac w Simsonie elektroniku? (w miejscu oryginalnego uszkodzonego modulu)
Witam Dostałem w prezencie nowy skuter (nie zarejestrowany, nie jeżdżony), a że nie było sezonu zimował i wiosłował też w garażu. Przed przerwą wszystko działało. Teraz nie chce zapalić, a jak już nawet, to po kilku sekundach gaśnie. Akumulator naładowany, sprawny, paliwo jest. Iskra jest, świeca dostaje paliwo. Nie wiedząc że tak nie wolno robić, przed...
Ja kupowałem w intercarsie taki moduł. Zapytaj się u nich o modul zapłonowy chińskich 2 t ewentualnie wejdź na stronę inparts.pl i tam jest katalog to sobie znajdziesz ten moduł.
Witam. Na ryzyko kolegi kupiłem moduł zapłonowy do chińskiego skutera. Zasilanie DC z akumulatora. Quad już poskładany i wszystko działa. Były jeszcze problemy z włączaniem napędu 4x4, ale to drobnostka i sukcesywnie każda funkcja, która przestaje działać, jest przejmowana przez prostsze rozwiązania. Moduł kosztował niecałe 60 zł, choć są i tańsze....
Tak, 1,4V, mniej więcej tyle ile ma rozładowany akumulator w skuterze.
Mam takie pytanko, czy ten moduł będzie pasował do czterosuwowego chinola oraz czy można podłączyć do niego cewkę zapłonową W/N np. od fiata 125p taką na 12V. Pytanie po co? Chociażby do poprawienia pracy silnika, standardowa cewka i moduł to makabra w chińskich markach skuterach. Nie mówiąc w moim pechowym skuterze.
https://pl.scribd.com/doc/118413852/BLAD... Według schematu (na końcu serwisówki) wynika że jest tam zamontowany zapłon DC-CDI, więc istnieje duże prawdopodobieństwo że moduł jest uszkodzony (zwarcie) i przepala bezpiecznik, chyba że próbujesz podłączyć zwykły moduł AC-CDI od typowego (chińskiego) skutera. Nie przeglądałem całej...
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ? Przewód czarno biały - odpiąć od modułu na czas prób całkiem. To gaszenie ze stacyjki, stopki bocznej, etc... Przewody instalacji zapłonowej tak, ale bardziej bym się skupił na stanie cewek i tego, co z nich "dociera" do modułu.
Miałem podobny problem z moim skuterkiem Chińskim. A mianowicie także nie chciał palić; iskra była na kilku świecach sprawdzałem w razie gdyby biła po bokach, paliwo również świeca mokra, zawory sprawdzałem ustawiałem idealnie jak się tylko dało, przewód od cewki do świecy, a tu nadal cisza, postanowiłem zakupić nowy moduł zapłonowy ledwo obrócił rozrusznik...
Z opisu który podałeś wymienił bym moduł zapłonowy , dobierz nowy po numerach na obudowie.
Co to za skuter dokładnie i który rocznik? Chiński moduł od 4-taktu nie będzie pasował do 2t silników, a tym bardziej do peugeota.
Chińskich skuterów nie opłaca się remontować. Weź to sobie do serca. Gdybyś go oddał do serwisu, to koszty napraw szybko przekroczyłyby wartość skutera. Naprawiając go prywatnie też wyjdzie to samo. W obecnym stanie, czego nie dotkniesz to się połamie, ukręci i będziesz musiał wymieniać na nowe. Natomiast nowe części też są produkowane w losowej jakości...
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Witam Posiadam silnik zaburtowy Suzuki outboard niestety nie ma iskry. Sprawdziłem moduł CDI i nie daje 12V na cewkę, moduł jaki posiadam to CU2142(zdjęcie). Czy można zastosować zamiennik w postaci modułu CDI od chińskiego skutera 50ccm też 2T? Jeśli tak to czy macie może schemat do tego modelu: Moduł zapłonowy CDI YAMAHA JOG QUANTUM 2T skuter Dziękuję...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Tak wiem że 4t dlatego wiem że na tym module to nie będzie działać idealnie. Natomiast chiński odpowiednik modułu od yamahy jog w ogóle nie reaguje (nie przeskakuje iskra). podany temat tyczy się 4t i wiem jak podpiąć moduł zapłonowy. Zastanawia mnie czemu na module którego numer podałem wyżej iskra jest a na module od gy6 czy od chińskiego skutera...
Czy cewka zapłonowa i moduł mają solidną masę podłączoną do korpusu silnika?
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Cewka zasilająca moduł to ta umieszczona na statorze. W CPI stosuje się zwykłe statory jak w innych chińskich skuterach 2T, nie rozumiem zdziwienia sprzedawcy/mechanika. Jakiego rodzaju moduł zapłonowy posiadasz? To jest moduł z dwiema kostkami, 4+2 piny (jak w chińskich 4T)? Takie moduły były stosowane także w Keewayu i chyba jeszcze w Sachsie SX1...
Nie mogę otworzyć obrazka z wartościami rezystancji. Tam zapewne jest moduł zapłonowy podobny jak przy chińskich skuterach 4T GY6, podłącz taki na próbę i sprawdź czy będzie iskra. Na podłączonej cewce WN nie powinno występować napięcie dające się zmierzyć. Sprawdź rezystancję uzwojenia pierwotnego i ew. podstaw inną.
Wystarczy odłączyć jeden przewód od stacyjki tzw. gaszenie i już ją omijasz . Modułu samego nie pomierzysz omomierzem na pinach i nie zmierzysz multimetrem czy jest sprawny . W nich przeważnie siadają tyrystory , ale może być to dioda lub kondensator i już po zabawie z jazdy . Sam go nie naprawisz bo jest zalany żywicą i nie rozbieralny . Dodano po...
Przecież ta prądnica ładuje akumulator i zasila światła mijania, drogowe i pozycyjne. A teraz policz moc wszystkich żarówek jakie masz w tym skuterze - do tej mocy jest przystosowany akumulator, Panowie, ogarnijcie się trochę. W 99% tych chińskich skuterów w prądnicy są 3 cewki, jedna zasila moduł zapłonowy, druga ładuje akumulator poprzez regulator...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Teraz należało by sprawdzić jeszcze przewód gaszący jest to górny pin kostki 2 pinowej na nim gdy pojawia się masa moduł się wyłącza jeśli na tym przewodzie jest masa cały czas ,skuter nie odpali ,należy wtedy wyjąć ten przewód z kostki i spróbować uruchomić skuter sprawdź dokładnie napięcie jakie dochodzi do modułu z iskrownika. Miernikiem możesz sprawdzić...
tak tylko ze w przypadku chińskich t4 jest zasilanie po przez gaźnik a nie wtrysk, wiec nie ma komputera. a może ktoś ma do odstąpienia jakiś moduł zapłonowy do 2T. może być uszkodzony
Obawiam się że to co przedstawiasz to moduł sterujący światłami, nr. części 33800-T6R-100, w Niemczech kosztuje 30 euro. Moduł zapłonowy powinien być na dwie wtyczki, identyczne jak w chińskich skuterach 4T. Raczej będziesz miał zapłon DC-CDI oraz alternator trójfazowy jak w Jet Euro X. Taki moduł to bardziej kłopotliwa sprawa, jeśli dobrze patrzę to...
Bardzo dziękuję za pomoc odpowiedzi za wszystko. Tego potrzebowałem. I motor to Suzuki gk53c inaczej gsox400e/s 87r. Przepięciem spaliło wszystko co było włączone H4 mijania postojowe moduł zapłonowy CDI i prostownik z regulacją napiecia. A podobno od tego się wszystko działo to było problem i po nim reszta poszło. Stop się zachował drogowe migacze...
Musi być moduł zapłonowy, impulsator i oczywiście zasilanie z magneta oraz cewka WN. Obwód świateł nie musi być podłączony.
Najprostsze rozwiązanie to wydłubać zalewę i naprawić moduł. Trzeba było sprawdzić stan akumulatora i napięcie ładowania. W instalacji i podzespołach są ukryte diody zabezpieczające przed przepięciami mogącymi uszkodzić elektronikę. Chińskie fajki świecy bez rezystora przeciwzakłóceniowego mogą uszkodzić elektronikę nie tylko w skuterze. Odradzam zastosowania...
D.C.I od Napięcia DC taka jest prawidłowa nazwa tych układów zapłonowych. A wymiana modułu nie boli bo kosztuje tylko 35 zł chiński, więc po co kombinacje ze stacyjką , pracuję między innymi przy skuterach już 15 lat i może raz zdarzyło się że to stacyjka zawiodła,a zawiodła ponieważ była ingerencja osób trzecich, a kiedy zaczynałem to o chińskich skuterach...
Mam jedno pytanie, czy któryś z modułów zapłonowych od chińskich silników da się adoptować do kosiarki jeden cylinder, 4T. Obecny układ zapłonowy to klasyka, czyli zasilanie z akumulatora(DC) przerywacz do masy cewki, i cewka zapłonowa. Ponieważ podpinam do traktorka różne obciążające go osprzęty przydał by się lepszy układ zapłonowy, iskra jak sprawdziłem...
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Witam Posiadam jeden z wielu chińskich skuterów marki kingway. Skuter jeździł świetnie wszystko działało i sprawował się bardzo dobrze lecz zakupiłem drugi skuter który nie odpalał postanowiłem przełożyć moduł zapłonowy z mojego kingwaya do tego skutera. Skuter odpalił przez pewien czas jeździł ale gdy przełożyłem moduł z powrotem do swojego kingway...
Jeśli masz nową świecę, paliwo podlałeś pod świecę a mimo to nie pali, to masz problem w układzie zapłonowym. Być może jest przestawiony zapłon. Warto poprawić masy na skuterze. Może któraś jest słaba. No i fakt że moduł zapłonowy jest nowy, nie oznacza że jest sprawny. Niestety, ale wśród części do chińskich maszyn, duża część jest po prostu fabrycznie...
dobra kupiłem nowy miernik i sprawdziłem od początku a więc tak niebieski kabel ma 141 omów, na czerwonym 8 omów. Jest spięcie na czarnym kablu z białym paskiem i czerwonym kablu do zasilania CDI aha jeszcze jedno kabel czarno-biały który idzie do cewki zapłonowej jest przylutowany do kabla od świateł tylnich
Witam, mam problem z KTM SX 125. Pojazd jest kolegi i ma go od kilku lat, dotychczas nie było z nim problemów. Podczas jazdy zgasł, spaliła się cewka ładująca CDI na statorze. Część wymieniona na nowy zamiennik chodził może 10 minut i to samo. Zamówiony nowy stator oryginalny KTM chodził do pierwszego dodania gazu i dym z magneta. Próba przewinięcia...
Prościej się nie da: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr... A to mnie osobiście się spodobało ale skąd wziąć 6V w naszym przypadku? http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr...
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
Witam, mam problem, ponieważ dostałem chiński silnik do roweru. W komplecie brakuje modułu zapłonowego. Oryginalnego nie można nigdzie dostać. Moje pytanie brzmi: czy silniczek mógłby działać na innym module 2T od jakiegoś skutera? Albo co wymyślić żeby to zadziałało? Dorzucam grafikę przykładowego kompletu. http://obrazki.elektroda.pl/6238208500_1...
Przerywacz kierunkowskazów, przekażnik rozrusznika to elementy standardowe, zastosujesz z byle ,,Chińczyka", sygnał także. Regulator prądnicy i moduł zapłonowy, to już troszke trudniej. Jednak całość schematu w zasadzie nie odbiega od każdego chińskiego skutera, więc sądzę, że parametry prądnicy też są zbieżne.
Chiński Peugeot ma zwykły zapłon AC-CDI, lecz moduł posiada dodatkowe wejście na zasilanie prądem stałym po stacyjce. Przy wymianie modułu na typowy należy odłączyć z kostki ten przewód (czarny) aby nie dochodziło do przepalania bezpiecznika.
To co pokazujesz na zdjęciu nie wygląda mi na moduł zapłonowy ponieważ nie widzę z niego wyjścia na przewód wysokiego napięcia. Przy spawaniu bez odłączenia układu zapłonowego mógł ulec uszkodzeniu impulsator bądź moduł zapłonowy na Twoim miejscu zlokalizował bym moduł po kablu od świecy i spróbował bym kupić moduł od jakiegoś chińskiego skutera 4t...
Jakaś niezła łatanina. Pinout takiego modułu wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8830471500_1... Woltomierzem na zakresie AC trzeba sprawdzić co przychodzi na zaciski modułu z cewki ładującej i z impulsatora w trakcie "kopnięcia" (lub użycia rozrusznika...). Ponadto oczywiście możliwe jest uszkodzenie modułu, cewki, nie wspomnę...
Witam, mam skuter chiński - przestał odpalać, tylko kręci, kręci i kręci. Jakoś myślałem, że to może coś w silniku, założyłem tłok cylinder i głowicę z wałem, nowe części. Poskręcałem go do kupy no i nadal nic, jest to samo kręci nie odpala. Wie ktoś co to może być? Jedni mówią że to moduł zapłonowy się zepsuł, odłączyłem moduł jest to samo co przy...
.....do motorowerów typu piaggio lub innych z zapłonem cdi można taki moduł oryginalny zastąpić innymi np : z charta ,i różnych chińskich skuterów jeśli ktoś potrzebuje informacji chętnie pomogę.... .....jakie napięcie zasilające powinno być podłączone do modułu zapłonowego ??.... Oferujesz pomoc przy zapłonie a nie wiesz jakim napięciem zasilać ten...
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku) czytałem sporo tematów na tym forum i wymieniłem...
Witam. Posiadam cewkę zapłonową o chińskiego skuterka i chce jej użyć do innego urządzenie, tylko nie wiem jak to połączyć, żeby uzyskać iskrę, Dodam, że posiadam cewkę, zasilanie 12v, oraz przerywacz (w moim przypadku czujnik zbliżeniowy). No i chciał bym to połączyć w najprostszy sposób, żeby tylko była iskra bez kombinowania z jakimiś elektronicznym...
Jeśli stało się to z dnia na dzień, to tak jak pisałem wcześniej, stawiam na jakąś przerwę. Ale znając chińskie wynalazki, mogło się stać dosłwnie wszystko. Kiedyś kupiłem za 50zł od pijaka chiński skuter chituma aster 50 QT7 z połamanymi plastikami(typ jezdził najebany) Skuter był zarejestrowany i z ubezpieczeniem. Pojeździłem tydzień, odpadł mi tłumik....
Witam, padł moduł zapłonowy w skuterze takim jak w temacie. Nie wiem jaki kupić, tak by motorek chodził jak przed awarią. Niektórzy piszą że trzeba dobierać po numerze, ale ja nic nie mogę znaleźć. Czy ten moduł może być taki pierwszy lepszy do czterosuwu chińskiego czy musi być dobierany po numerach? Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/4445833900_1...
witam sprowadziłem chiński skuter po włamie, miał oderwana przednia osłonę i rozwalona stacyjkę która już wymieniłem na nowa. mam nowy moduł zapłonowy nowa cewkę nowa świece, wywaliłem filtr paliwa który był na przewodzie. Problem mam taki ,ze gdy go odpalę wolne obroty chodzą gdy gazuje wchodzi na obroty a po chwili, nie wchodzi na obroty a gaz muszę...
Pozdrawiam całe forum Elektroda. Piszę ten post ponieważ mam poważny problem z motocyklem Honda Nsr125. Czytałem bardzo dużo w sieci na temat zanikania iskry zapłonowej w tymże modelu motocykla lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Moduł zapłonowy wymieniałem trzy razy bez żadnego skutku. Motocykl zaprowadziłem do elektromechanika, ten...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
Witam po wielu próbach i błędach silnik pracuje doskonale, zastosowałem moduł MED 213A z czujnikiem podciśnienia. Na wał dałem magneto od chińskich skuterów i na magneto przykręciłem koło foniczne. średnicy większej od magneta o 3 cm i na wystającej poza magneto części koła - zęby do dołu, czujnik pod kołem fonicznym nie z boku. Silnik wykręca ponad...
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
Witam, mam problem. Zepsuł mi się moduł zapłonowy i mam pewnien problem. Mój skuter posiada moduł z jedną wtyczką na 6 miejsc ale mam 4 piny, nie umiem takiego znaleść. Pisałem do różnych producentów, serwisu, szukałem na allegro i nic. Wszystkie dostępne moduły mają jedną wtyczkę na 6 i 5 lub 6 pinów. Da się to jakoś obejść? Czy da się jakoś naprawić...
To co Ty nazywasz impulsatorem nie ma nic wspólnego z zapłonem (przy dzwonie jest ogranicznik prędkości nie ma nic wspólnego z iskrą). Jeżeli "czarna" cewka w statorze i cewka zapłonowa jest sprawna i podłączyłeś dobrze moduł to iskra musi być (chyba, że stacyjka lub któryś z czujników przy nóżce zwiera). Zdjęcia na których nic nie widać i żądasz konkretów....
W chińskich quadach/skuterach/motocyklach 125 układ zapłonowy nie ma związku z układem ładowania. U Ciebie stacyjka służy wyłącznie do gaszenia silnika, tj. do zwierania pinu gaszenia z masą. Możesz jej wcale nie podłączać. Istotne jest natomiast połączenie odpowiednich cewek koła masowego do modułu CDI i modułu CDI do cewki zapłonowej. Z cewek magneta...
Witam, czytałem różne posty ale nie znalazłem takiego który dotyczy bezpośrednio mnie. Mianowicie posiadam cross 250 cc 4t loncin symbol silnika 170MM jest tego bardzo mało z tego co się orientowałem. Problem z jakim się borykam polega na tym ze wiele wskazuje na to ze nie mam ładowania, lecz nie wiem w czym tkwi problem miernik pokazuje mi tyle samo...
No nie wiem co chcesz udowadniać budując prototypowe DC-CDI. Równie dobrze można się pobawić gotowym chińskim modułem DC-CDI. Jeśli chcesz wykluczyć cewkę WN — podłączasz ją do innego sprawnego skutera, motocykla i sprawdzasz czy iskra ma odpowiednią długość. W ogóle sprawdzałeś długość iskry z samego przewodu WN?
Ten moduł pochodzi ze skutera chińskiego. Znajdź schemat dowolnego skuta 4T - Wilga, Coliber itd. Ja mam ten silnik, ale mam moduł 5 pinów w 6-pinowym gnieździe. Skuterkowe moduły różnią się tylko ową rozpiską pinów. Będą Cię interesować 4 kable ze schematu, który znajdziesz: -biało-niebieski - od czujnika Halla -czarno-czerwony od cewki zasilającej...
Odnośnie blokady - na czym polega. Zacytuje jeden z portali, gdyż i tak moja wiedza na ten temat oparta jest jedynie o internet. "Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie...
Można ja uzwoić :D na nowo kilkuset zwojami drutu 0.3 mm², i dołożyć cewkę zapłonową modułową typu CDI. jak w każdym uczciwym chińskim i nie tylko skuterze. np. taka : Link http://imged.pl/cewka-zaplonowa-chinskie... Przerywacz sprawny ? Bo jeżeli tak, to trochę inny moduł polecę
Skuter to czterosuw chiński 4t. Silnik To Baotian bt49Qt-12 A ten z ładną elektroniką to chodzi Ci o moduł 2 czy ten 3 niebieski?? Bo co do Tych modułów to skąd ja mam wiedzieć co jest w środku jak to jest zalane wszystko nieprzezroczystym klejem. Na jednym i drugim odpali to w sklepach mogą czarować że do 4t. Ja mam kostkę taka jak przy tym pierwszym...
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki reflektorów lekko już pożółkły. Pewnie od ciągłej jazdy na światłach....
Witam. Otóż mam pewien problem ze skuterem, a mianowicie w ostatnim czasie paliło mi żarówkę od krótkich świateł, kupiłem nową i niestety nic to nie pomogło. Po poradzie u mechanika stwierdziłem iż to regulator napięć, ale nie miałem jak go kupić więc założyłem żarówkę 45W/12V - poprzednia 35W. Lecz na drugi dzień i ta również odmówiła posłuszeństwa....
W silniku 139QMA 4T bardzo popularnym w skuterach chińskich mam odcięty dziwnie wyglądający czujnik. Jest zakończony pojedynczym czarnym kabelkiem i ten kabel jest wpięty do wiązki kabli które idą po prawej stronie siedzenia (tam gdzie idą kable do tylnego światła i moduł zapłonowy). Czujnik posiada jeden "cycek" metalowy wyglądający nieco jak główka...
Witam. Piszę bo potrzebuję pomocy w wyżej wymienionym temacie. P. Vivacity 2003 lub 04 rok produkcji. Co się z nim dzieje? Otóż zakupiłem go okazyjnie, był ciepły to jakoś tam jeździł choć mam dziwne wrażenie że był jakiś podejrzanie słaby... Po przywiezieniu do domu, jak ostygł to ciężko było go odpalić. Po przejechaniu 200km po mieście (takim słabym)...
Sam sobie odpowiadam, ale temat jest już rozwiązany. Ale dla potomności podaję rozwiązanie. Przyczyną problemów był oryginalny moduł zapłonowy (CDI) Kymco. Nie dlatego, że był uszkodzony, ale z powodu jego konstrukcji. Moduł ten na wolnych obrotach opóźnia zapłon (i słusznie), a wraz ze wzrostem obrotów przyspiesza aż do obrotów granicznych (blokada),...
Musisz przerobić ładowanie - patrz wyżej. Cewka bezmasowa + mostek Graetza + regulator napięcia lub cewka bezmasowa + regulator napięcia przystosowany do takiego uzwojenia (pracujący na zasadzie zwierania uzwojenia). Jak chcesz to kup ten tuningowy regulator, czerwony moduł zapłonowy i cewkę WN, do tego jeszcze najlepiej naklejkę mocy "YAMAHA" albo...
Jeśli mowa o cewce WN - tej umieszczonej poza silnikiem, to tak jak wyżej napisano. Może być użyta dowolna cewka WN przy zapłonie CDI. Małe cewki WN stosowane najczęściej w chińskich skuterach 4T, czy w markowych skuterach (np. Peugeot, Honda, Kymco) doskonale nadają się jako zamiennik, wymagają jednak dorobienia nowych przewodów z wsuwkami (zacisk...
Ja kiedyś w podobnym sprzęcie, zastosowałem moduł - prostownik i regulator napięcia w jednym, z chińskiego skutera, taki typowy, na chyba 4 piny. Cewka ładowania była bezmasowa, więc jeden przewód na masę, drugi do regulatora. Dalsze połączenia, zależnie od zastosowanego regulatora, ale to było masa, wyjście + do akumulatora. Sprawdził się idealnie....
To trzeba cewkę impulsatora dołożyć, bez niej nie będzie iskry. Coś musi dać impuls do modułu aby ten wygenerował iskrę Nic nie trzeba dokładać. Z resztą zależy do czego??? Są układy zapłonowe tzw. magnet, które nie potrzebują impulsatora. Informacja o położeniu wału brana jest z napięcia cewki zasilającej CDI. Spełnia ona dwa zadania. Jednak cały(!)...
Witam. Mam problem z chińskim skuterem Baotian z silnikiem 139QMB A dokładniej skuter przeszedł kapitalny remont silnika. Został przerobiony na 80ccm. Wymieniony praktycznie cały środek silnika [wał, cylinder z tłokiem, głowica oczywiście z dotarciem zaworów, cały układ napędowy, gaźnik] Ale silnik ma problem z odpalanie z rozrusznika. Działo się to...
To może ja za kolegę napiszę, bo właśnie grzebię w jego skuterze: od lewej w module to oznaczenia: B/Y , G , R/BL , W/BL , B/R , BL/Y , Z tego co udało mi się odczytać to: B/Y - do + cewki zapłonowej G - masa R/BL - Limiter prędkości - czy w nowym module bez ogranicznika nie trzeba będzie tego kabla podłączać? W/BL - magneto lub impulsator (nie wiem...
a gdyby tak wymienić kondensatory z modułu na jeden o pojemności takiej jak w platynkowcu, czyli 0,22 uF? (z trafo rezygnujemy, bo pole magnetyczne na cewce mogłoby zepsuć magneto) Dodano po 19 i jeszcze jedno pytanie: czy do tego modułu można zastosować taki impulsator http://obrazki.elektroda.pl/1420627800_1... z chińskiego skutera...
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
Wiem o tym, ale szczerze mówiąc już troszke nabiłem nim i nie zawiódł mnie oprócz modułu zapłonowego na liczniku zawitało 18k km a z racji że za ten skuter nie dostanę na tyle aby z funduszami które miałbym wydać na silnik nie kupie Suzuki. Podjąłem decyzje no ale skoro tak odradzasz będę musiał zamontować tani chiński cylinder i jeszcze śmigać do czasu...
Poprzedni właściciel założył taki moduł: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-2t-sku...
W takich quadach były różne systemy ładowania.. jedne miały dwie cewki, jedna od świateł i ładowania ,a drugą od zapłonu, były tez takie gdzie miały kilka cewek :) Tu masz schemat Chińskiego skuterka...to jest wszystko na podobnej zasadzie :) http://arecki113.republika.pl/schematy/s... Regulator napięcia to taka aluminiowa...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Witam. Postanowiłem uruchomić aprilię po 4 latach stania w garażu. Udało mi się kupić oryginalny moduł zapłonowy. Aprilia "jeździła" tylko na przyczepce od mechanika do mechanika, kiedyś udało się ją odpalić na chińskim module ale nie na długo ponieważ wydmuchiwało uszczelkę spod głowicy i zalewał świecę płyn chłodniczy. Ponoć chiński moduł daje iskrę...
Podłączając cewkę do CDI bezpośrednio pod akumulator można jedynie ją spalić a nie sprawdzić. Dziękuję za takie porady pseudomechaników. Do sprawdzenia będzie pasować każda cewka WN przeznaczona do zapłonu typu CDI, np. ze skutera, chińskiego quada 110 itp. Nie mówię o podłączeniu cewki WN przez moduł ale na krótko jak podłączysz cewkę masę do minusa...
Planuję sprzęt do odgrzybiania samochodu ale też i mieszkań lub dużych pomieszczeń stąd taka duża wartość mocy. Do całości potem dodam regulację mocy oraz timer, który będzie miał regulowaną wartość opóźnienia uruchomienia oraz timer wyłączający go po zadanym czasie. Tak aby można było spokojnie wyjść z pomieszczenia i wrócić jak się już wywietrzy....
Przypuszczam, że masz za małą wydajność cewki zasilającej moduł CDI. Przy niskich obrotach jeszcze wyrabia się w czasie żeby naładować kondensator 1uF 400V ale przy wyższych obrotach, gdy iskra jest częściej już nie. Jeśli masz w moto akumulator 12V prościej jest zacząć od gotowego chińskiego DC CDI ze skuterka. Ja u siebie w Jawie 350 mam dwa takie...
witam, Zamierzam wymienić standardowy zapłon na zapłon CDI. Myślałem że największym kłopotem będzie wykonanie podstawy tak aby można było ustawić wyprzedzenie zapłonu. Wykonałem dodatkową ruchomą podstawę na której umieszczony jest impulsator. Podstawa ta ma otwory owalne którymi reguluję kąt wyprzedzenia. wygląda to tak: http://i3.fmix.pl/fmm133/0c10eed6001d229...
Witam, do uruchomienia tego silnika potrzebny będzie moduł zapłonowy ,cewka WN (od samochodu się nie nadaje), a ten czujnik to impulsator (to nie Hall) i musi być podłączony do modułu zapł. Moduł jest zasilany z cewki iskrownika dającej około 45 V. Znajdź tu na forum schemat do jakiegoś skuterka chińskiego, opisane było już kilka razy jak to podłączyć.
Witam. Jak w temacie. Ale opiszę wszystko po kolei aby nakreślić temat. Na warsztat otrzymałem Peugeota Speedfight-a LC, który kupił znajomy za grosze. Skuter stał 3 lata z rozebranym silnikiem tzn. cylindrem głowicą. Poprzedni właściciel twierdził że się zatarł i już tak został, ale kupił wał z łożyskami i zestaw cylinder-tłok-pierścienie (zamiennik...
moduł zapłonowy skuter chiński moduł zapłonowy chiński chiński moduł zapłonowy
whirlpool zasilacz blaszak skraplanie shure uszkodzony
Jak zrobić hiperłącze do innego arkusza w Excelu? Zakłócenia 50 Hz we wzmacniaczu YAMAHA CA-600