gdzie on się znajduje ? Patrząc przodem powinien być z prawej strony silnika zamocowany w króćcu na wężu wychodzącym z głowicy.
Mam problem z dokręceniem głowicy w samochodzie chrysler voyager 2,5Td 1994r. Z jaką siłą dokręcić głowicę?
Głowica??
jak myslisz uszkodzona głowica ?
Rozwiązanie na obrazku poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/1138042100_...
Chcesz iść skrótem i zdjąć tylko jedną?Niestety uszczelka pod głowicę jest jedna nie dzielona i wszystkie do zdjęcia głowice.
To poczytaj o wykrętakach do świec. Jak niby mam Ci więcej pomóc? Ale jak ukręcisz wykrętak to będzie jeszcze gorzej. Powodzenia żebyś nie musiał zwalać głowicy.
Z Twojego opisu praktycznie nic nie wynika. Napisałeś że uszkodzona jest uszczelka pod głowica skąd ta pewność. Najpierw piszesz że masz olej zmieszany w płynem, po chwili że olej na bagnecie jest czysty. Jeśli jest biały osad na korku wlewu oleju to oznacza niedogrzany silnik. Czyli krótkie trasy, lub padnięty termostat. Poczytaj o tym na forum było...
Witam jestem posiadaczem chrysler voyager 2.4 16V 96r. Poszedł mi pasek rozrządu, rozebrałem już cały przód i teraz potrzebuje jakiejś instrukcji lub schematu jak ustawić rozrząd i napiszcie mi czy głowica może być kolizyjna. z góry dziekuję za rade.Pozdrawiam
Bardzo durze, w najgorszym przypadku pęknięty wałek rozrządu, pokrzywione zawory, popękane prowadnice zaworów, a nawet pęknięte tłoki, w najlepszym układzie, pogięte zawory, co i tak wiąże się z zdejmowaniem głowicy.
Temat zamykam, nic złego z silnikiem się nie dzieje, podczas kolejnej wymiany oleju nie znalazłem w oleju żadnych pyłów i innych zanieczyszczeń. Widocznie wtedy były to jakieś brudy po naprawie głowicy.
Masz całe dwa znaki do ustawienia. Na kole wałka rozrządu i na wale korbowym również. Znaki są tak widoczne, że nie sposób ich nie zgrać ze znakami na bloku silnika i głowicy. Znaki odniesienia znajdują się z tyłu tychże kół. Prościej się nie da.
Co do chłodnic to masz racje są dwie. Po drugie wentylatory kręcą się w jednej prędkości, a co do twojej przypadłości to ja obstawiam że jedna z uszczelek pod głowicą sie posypała
szczelność sprawdza się Plakiem - psikasz na łączenie kolektor-głowica do okoła, jak się wyrównują obroty to tam jest nieszczelność ja bym jeszcze sprawdził ustawienie rozrządu, często jak jest lekko przeskoczony, to tak właśnie nierówno silnik chodzi
Super. Po wymianie nagrzewnicy, i pedału gazu problem powrócił. Nagrzewnica , dodam że nowa, znów cieknie. Czy jest to wina uszczelki pod głowicą ? Dzięki za odp.
To ja Ci powiem jak było : Jak znam życie to płukanie układu chłodzenia zrobiłeś wodą i do póki samochód pracował było OK, natomiast jak zostawiłeś wode na noc to zamarzła pompa wody i rozrząd POSZEDŁ w pi,,,du.. A teraz musisz przeanalizować " czy masz zamiar jeździć tym autem jeszcze ładnych pare lat i wtedy remont ( głowica do roboty), albo wymiana...
Pod tym kątem już sprawdzałem - wydaje się, że jest wszystko OK. Z tego co zauważyłem to przy wyszukiwaniu fal nie zmienia się napięcie strojenia na głowicy - chyba, że się mylę i tu jest to inaczej rozwiązane.
U mnie poleciało gniazdo zaworowe i luźno latające, wiszące na zaworze zrobiło miazgę z głowicy - po prostu tak jakby przez nią przeszła frezarka. Po podliczeniu kosztów nowej /używanej/ głowicy i jej planowania itd, kosztów uszczelek i robocizny okazało się że taniej mnie wyjdzie kupno silnika i jego założenie. Kupiłem silnik za 1800 zł + 1100 założenie....
Nagraj film i puść linka, posłuchamy. Stukać może wiele rzeczy, jeśli dochodzi to z głowicy to albo wtrysk albo popychacz hydrauliczny zaworów. Mogą też być wybite trzonki zaworów.
Witam. W zał. dane dotyczące regulacji w CHRYSLER Voyager 2.5 TD (ENC) 1995 do 2001r. Ciśnienia, układ chłodzenia, pojemności płynów, olej, ułożenie pasa Montaż głowicy -(kolejność przykręcania, sposób, momenty obrotowe - 13 etapów). Całość 4 strony w .pdf (opis po polsku).
Ogólnie musisz patrzeć w okolicach tego wężyka. Może zdejmij podszybie czy jakiś plastik żeby mieć większy dostęp. EGR szukaj w okolicach kolektora wydechowego. Wychodzi na to że jest z boku głowicy z prawej strony. https://www.autozone.com/repairinfo/repa...
tóryś z wtryskiwaczy najprawdopodobniej się skończył prawdopodobnie nie jeden jaki to mogło mieć wpływ na silnik na pewno nie najlepszy, ale może nie jest za późno. czy jest coś prócz wadliwego wtryskiwacza co może powodować dostawanie się ropy do oleju silnikowego? w tym silniku raczej to jest powodem takiego stanu rzeczy. W silnikach PD czasem może...
jeśli brak kompresji na sąsiednich cylindrach to mogło przedmuchać uszczelke między cylindrami brak kompresji może być spowodowany wypaleniem zaworów lub gniazd zaworowych ewentualnie uszkodzonym tłokiem lub jego pierścieniami rysy na tuleji to ostatni powód bez demontażu głowicy się nie obejdzie w celu weryfikacji uszkodzeń
witam, typowy objaw pekniecia głowicy, do momentu rozgrzania sie silnika niby jest ok, dopiero pod wpływem temp i cisnienia w układzie chłodzenia ujawnia sie to pekniecie , i skutkuje takimi objawami , pozostaje jedynie wymiana głowicy, mnie jeszcze nieudało sie uratowac głowicy w dieslu a daje spawac alu do zakładów lotniczych,powodzenia
Witam , skoro masz instrukcję i schematy do tego roz. i jak piszesz praktykę czyli pomylić się nie mogłeś to może trzeba się zastanowić co zostało na którymś z tłoków .Kręcąc wałem kontroluj uginanie się zaworów i wiedząc gzie jest tłok zlokalizujesz cz to zawór podpiera czy nie , może któryś z zaworów nie wraca . Na spokojnie trzeba to wszystko sprawdzić...
Witam Ja w swoim Voyku 96 3,3 l też mam podobne problemy z instalacją ll gen. Właśnie chce zmienić na wtryski. Wiec mam pytanie = Panowie jakie dysze macie wkręcone i w jakiej odległości od głowicy, jakie ustawienia kompa LPG proponujecie, na co zwrócić uwagę. Dzięki
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
Złoty medal dla firmy VM za niesamowity silnik 2.5 TD, montowany np w Chrysler Voyager. Miód dla mechaników! Cztery głowice i wiele, wiele więcej!
miałem podobny problem co ty, okazało się że uszkodzony jest jeden z wtrysków.jedź do jakiegoś warsztatu, ale tylko takiego co zajmuje się silnikami diesla i po sprawie.określą co i jak zostało uszkodzone.pozdrawiam Zgadza się,tylko będąc na próbie zdiagnozowania u dwóch mechaników komputer nie połączył się wogóle,a u trzeciego zczytał tylko ,że nie...
Tylko, że mój dymi na czarno od momentu odpalenia nonstop. Do tego nie ma mocy jak przed remontem a dodając gazu słyszę zawory jakby mieszanka była nie ta do tego stopnia że trzy razy komp. wyłączył mi całkowicie silnik. Wtryski dwa wymieniłem a całość sprawdziłem i na przelewach i w maszynie do testowania wtrysków - mieszczą się w normach. Do tego...
Witam.Mam takie zapytanie odnosnie świec żarowych do voyagera 2.5td,jaka powinna być ich długość,ponieważ wyczytałem w necie że występują dwa rodzaje,72mm i 96mm.dodam że głowice mam starego typu tzn.świece są wkręcane z boku a nie od góry[po skosie].POZDRAWIAM.
Czy mogę przedłużyć przewód elektryczny wtrysku sterującego . Padł mi wtrysk w Jeep Cherokee 2.5 , mogę kupić wtrysk sterujący od Chrysler Voyager 2.5 oba samochody ten sam producent oba mają ten sam silnik Verona Motori. Jedyny szkopuł w tym że Chrysler we wtrysku ma krótki przewód jeep potrzebuje długi. Jeszcze jedną możliwością która przychodzi mi...
Lepiej zasłoń chłodnicę jak potrzebujesz rozwiązania na już. Takimi patentami możesz wywalić UPG . dlaczego takim czymś mogę uwalić uszczelkę pod głowicą? temperatury są nadal poniżej normy ale znacznie lepiej grzeje . Silnik się nie przegrzewa. cisniennie też jest ok bo to termostat jest otwarty powyżej 80*c
Sprawdź jeszcze jedną opcję - w tych silnikach włoskiej firmy VM bardzo często wyrywają się z głowicy szpilki mocujące "klawiarurę" (to wada technologiczna tych silników), a że magistrala jej jest szeregowa, to wystarczy jedna luźna i już się ciśnienie sypie.
Witam,Chrysler Voyager 2012, 3.6 benzyna Problem ze skokami temperatury,generalnie wahania są o ok 5-7 stopni,bez znaczenia czy miasto czy trasa, np 98-103,co kilka sekund rośnie i spada. Chlodnica,czujnik temperatury, pompa wody,termostat- wymienione,ostatnio zrobiona uszczelka pod głowicą, a problem dalej jest,ciągle skoki 92-98, potem szybsza jazda...
Panowie po wymianie głowicy samochód pali na dotyk a na gorącym silniku nie pali cylinder. Jak ostygnie jest ok i tak w kółko. Dzisiaj na gorącym silniku wyjąłem wtryski żeby zobaczyć kompresje i kręcąc rozrusznikiem na I cylindrze cały czas wydmuchiwało mi ropę z tłoka. O co biega ?
Witam mam na warsztacie chryslera Voager 2,5 CDR 2001r i szczelił pasek rozrządu mam już wszystko poskładane głowica jak nowa sprawdzona, i mam problem z ustawiemiem rozrzadu koła na wałkach są bez klina..,potrzebuje jakieś schematy rysunki ustawienia blokady sobie juz prawie zrobiłem..pozdrawiam
Sprawdź kolego układ wydechowy, możliwe że się katalizator zatkał i takie mogą być objawy. Najlepiej wykręcić sondę przed katalizatorem i spróbować odpalić. Jeśli będzie chodził w miarę normalnie to masz przyczynę a jeśli będzie bez zmian to do sprawdzenia czujnik położenia przepustnicy (TP), MAP sensor, EVAP, EGR - najlepiej go odłączyć do sprawdzenia...
Mam jeszcze jeden objaw który mnie niepokoi mianowicie coś mi chyba rzęzi w skrzyni albo w sprzęgle.Ten dziwny odgłos pojawia się na zimnym silniku i na rozgrzanym. Kiedy nacisnę sprzęgło wszystko się uspokaja i jest ok. Ale z tego co wiem łożysko sprzęgła jak jest zużyte hałasuje po naciśnięciu sprzęgła a u mnie jest na odwrót. to łożysko w skrzyni...
Uszkodzone uszczelniacze na trzonkach zaworów (korzystniejszy przypadek ponieważ naprawa nieskomplikowana, można to naprawić bez ściągania głowicy)lub uszkodzenie pierścieni na tłokach(grubsza robota, trzeba rozbebeszyć cały silnik=większe koszty), ewentualnie uszkodzona turbosprężarka(jeśli jest). Dobry mechanik powinien to łatwo zdiagnozować i naprawić.
Witam Odgrzewam temat nie chce zaśmiecać nowym. Czy ktoś mi odpowie na moje pytanie: 1. Czy fioletowy kabel do TPS musi być podłaczony jak mam ustawione zworki na symulacje fali 1V? 2. Mam do lambdy podłączony jeden przewód czarny, zielony nigdzie nie podpięty czy lepiej go podpięć wg schematu LECHO obcinając kabel z sondy? 3. Gdzie podłączyć miernik...
W moim voyku padł silnik /pękła głowica/ .Wymieniłem słupek ,osprzęt jest ze starego silnika. Niestety nowy nie pali. Pierwsza diagnoza dwa wtryski uszkodzone /zostały zregenerowane/nadal nic. Diagnoza druga zwarcie w instalacji uszkodzony sterownik silnika/usterka zlokalizowana naprawiona/. Obecnie elektryk stwierdził że jest przestawiony rozrząd /brak...
mam już diagnozę. po rozebraniu silnika okazało się ze wyrwany zawór 1 cylindra , pory sowa cylinder i obydwie głowice popękane...
Zapewne chodziło o 2.5. Heh, to ten pokręcony wydumaniec z czterema głowicami i innymi "ciekawymi" rozwiązaniami produkcji VM Motori.
Witam szanownych kolegów. Odpuściłem remont silnika ze względu na wysokie koszty niektórych elementów np. Okazało się ,że trzeba tulejować dwa cylindry ponieważ powstały wżery po płynie gaśniczym a koszt jednej tulei to około 300zł x 2. Następnie pierścienie na wszystkie tłoki to około 600zł firmy angielskiej( już nie pamiętam jakiej) Do tego uszczelki...
Witam, proszę o pomoc, zatarła mi się rolka rozrządu i głowica cała do naprawy.. dźwigienki, zawory... łącznie 2 miesiące bez samochodu. W końcu mechanik poskładał wszystko i samochód nie pali??!!!!!!! Pompa podaje paliwo ze zbiornika ale pompa wys. ciśnienia nie podaję paliwa na listwę. Na samostarcie chodzi ja pszczółka ale 2-3 sek. i gaśnie zero...
Ok, dzięki za kolejne info. U mnie jak dolałem płynu chłodniczego bo było trochę mało (mam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą) stoi na 1/4 od dołu, przy dogrzewaczu pracującym na full (na zewnątrz -10), więc może jednak termostat. Dziś wieczorem wrzucę kartonik przed chłodnicę i zobaczę jak będzie Pozdrawiam
Grand Caravan, Chrysler Voyager brak fabrycznego wzmacniacza. Odkupiłem od rolnika Dodge Caravan i odkryłem, że ktoś wymontował fabryczny wzmacniacz – miałem wcześniej do czynienia z Amerykanami i czułem, że coś za słabo gra... No i próbowałem podłączyć w zastaną pajęczynę inny wzmacniacz car audio, ale zamiast muzyki były tylko trzaski. I teraz pytanie:...
ja miałem też problem podobnej postaci lecz u mnie okazało się że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą i spaliny pompował do nagrzewnicy. Natomiast z tym spadkiem obrotów to jest tak że w tych samochodach załącza się kompresor od klimy i z tym nic nie zrobisz.
Cześć. Pytanie jak w temacie. Czy jest możliwe i opłacalne zamienić silnik w Chryslerze Voyager AWD 3.8 1997r na silnik 3.3 z tego samego rocznika tylko bez AWD. Mojemu staremu 3.8 AWD padły wszystkie uszczelki. Leje się z każdej strony i do tego uszczelki pod głowicą. Natomiast w garażu stoi sprowadzony z Niemiec Voyager 3.3 z 1997r. z oryginalnym...
Ja również mam u siebie walniętą jedną świece żarową i Vojtek ma problemy z odpalaniem. Wtryskiwacze regenerowane były rok temu w profesjonalnym zakładzie i są ok. Mam poważniejszy problem, bo świeca pękła mi za gwintem, więc bez ściągania głowicy się nie obejdzie. Jeśli auto pali tobie z problemami radziłbym wymienić wszystkie świece żarowe. Do wyciągnięcia...
Witam,na początek trzeba sprawdzić poziom i stan oleju w skrzyni,sprawdzamy go na włączonym i ciepłym silniku,proszę sprawdzić jaki kolor ma olej,jeśli skrzynia jest ok to powinien być czysty czerwony. Drugą sprawą może być luźna wtyczka w bloku elektrozaworów skrzyni,może być zalana wodą lub zawilgocona lub zaśniedziałe styki,żeby ją odpiąć należy...
Spróbuj najpierw odpowietrzyć ukł. chłodzący. Silniczek VM jak pewnie słyszałeś w tych silnikach głowice nie wytrzymują ciśnienia i pękają to najgorsza opcja. Sam słyszałem prace takiego voyagerka 2.5 TD kwadraciak z dwoma pękniętymi głowicami równo pracował inni też nie zauważyli żeby nierówno pracował a jednak dwie głowice były pęknięte. Ja bym sprawdzał...
Jaka jest kolejnosc dokrecania srub glowicy chrysler voyager 2,5 td le 1999 rok ?
Auto to chrysler Voyager 2.5 crd z 2001 r. Niedawno kupiłem to auto ,przejechałam nim dobre 700 KM i ostatnio podczas sprawdzania kontrolek odkryłem zamalowana kontrolke ciśnienia oleju. Odrazu wymiana oleju itd. Pojechałem na sprawdzenie ciśnienia i tak na zimnym miał około 6bar i w miarę rozgrzewania silnika spadło do około 3.5-4 bar. Po dodaniu mocno...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Chrysler, to ciekawe, większe od Galaxy auto. Miałem to auto pół roku. Silnik CRD 2.5 to "kultowa" jednostka marki VM (pomijam wykup przez Mercedesa). Wcześniej, przed modyfikacją był to jeden z najbardziej topornych, awaryjnych i niedopracowanych silników rodem z kutrów rybackich, wymagał ręki mądrego mechanika, a takich niestety u mnie mało. Sam tego...
Duża ilość środków penetrujących typu WD-40 czy CX-80 i podobnych. Nie ma innej rady. Oczyścić na ile się da szczelinę miedzy świecą a głowicą i pryskać regularnie przez kilka dni. Dobry klucz nasadowy, rurkowy i delikatnie, z wyczuciem... Jak się urwie - trudno: będzie trzeba rzeźbę odstawić i wydobywać. Nasadowy jest lepszy w takich tematach bo odchodzi...
Juz dziala normalnie, to ze szarpal i palil wircej to wina peknietej uszczelki pod glowica, a to ze tak gasl to zawor egr.
Odnosnie voyagera 96 w tych silnikach są cztery głowice które notorycznie pękają .Jest to wada tych włoskich silników
Witam, z tego co widzę, to jest to silnik 6G72 ... Jeśli nie odpala po wymianie rozrządu (i nic innego nie było grzebane), to stawiam na nieprawidłowy montaż ... lub źle ustawiony zapłon Z tego, co wiem ten silnik nie posiada czujnika położenia wału (???) Jego funkcję pełni optoelektronika zintegrowana w aparacie zapłonowym - silnik 6G72 Do tego silnika...
jednak poprzez zastosowanie 4 głowic i różnych naprężeń materiałowych podczas nagrzewania, łatwo ulegają pękaniu głowice przy przegrzaniu Bullshit. Patrz silniki przemysłowe, Nawet ciężarówki jak SCANIA, ciągniki mają silniki z pojedynczymi głowicami etc. Dalej o tych naprężeniach w konsekwencji przegrzania to jakiś absurd. Jak przebijesz oponę i pęknie...
nie ma 3,3 ani 3,8 manuala a z tym dieslem to daj sobie spokój 200km nie wyciśniesz bo ci sie głowice rozlecą :D , polecam www.tajemnicevoyagerow.inten.pl
Witam. 2,5L. W 2001 roku zmodyfikowano silnik VM poprzez przeprojektowanie głowic i wprowadzenie nowoczesnych technologii dystrybucji paliwa. Oznaczenie kodowe R 425 DOHC oraz zmieniana nazwy na CRD. Zastosowano zamiast czterech osobnych jedną wspólną głowicę z dwoma wałkiem rozrządu i o 4 zaworach na cylinder. Do napędu wałków zastosowano pasek zębaty...
Prawdopodobnie masz coś z zaworami,nic innego nie pozostaje jak ściągnąć głowice i to stwierdzić, a tak do tematu to była sprawdzana kompresja na cylindrach?
Może to nie najlepsze miejsce na takie pytanie, jednak tu zawsze znajduje się najwięcej praktyków. Otóż chodzi mi po głowie Voyager z silnikiem 3,3 z roku 98, oczywiście automat. Pytanie czy te silniki są dość "żywotne"? Egzemplarz którym się interesuje ma 330 000 przebiegu, od 10 lat w jednych rękach. Słyszałem o problemach z przegrzewającymi się albo...
Silnik kolizyjny.Jest spory problem. Robisz to sam czy zlecasz do warsztatu? Jak dobrze pamiętam to nie ma tam zbyt wiele miejsca. Ściągnij pasek rozrządu i pokrywy zaworów. Jak wiesz jak to możesz sprawdzić czy zawory oberwały, jeżeli nie to demontaż głowic i weryfikacja zaworów.Roboty sporo i koszty.Pisałeś że masz dostęp do autodaty a tam masz schemat...
Widać że kolega nigdy nie siedział w amerykańskim van'ie - jak się pojeździ amerykańcem, a potem wsiądzie do autka z europy to taj jakby się cofnąć do epoki kamienia łupanego, szczególnie jeśli chodzi o samochody rodem z Niemiec - mają wnętrze chyba projektowane przez pijanego wizjonera z siekierą w rękach ... :D W wanach z USA nie ma diesli bo nigdy...
Witam. Mam pytanie. Jak mogę rozpoznać rodzaj silnika zamontowanego w moim aucie? Mam cztery oddzielne głowice i obawiam się, że jest to ten słabszy jakościowo vm. Jaki silnik jest na kołach zębaty?
popieram przedmówcę ;] sprawdz filtry itp itd jesli je wymienisz to zapal silnik i odkrec korek od przelewu chłodnicy jesli poziom w zbiorkiczku sie wacha to znaczy ze ktoras glowica jest peknieta ;/ co za tym idzie musisz remontowac na allegro 1 glowica to koszt ok 400 zl do tego uszczelka ok 200zl ale oby nie bylo to to
głowica chrysler voyager chrysler voyager chrysler głowica
nagłośnić festyn przelotka naprawa z18xe wymiana silnika
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Grundfos pompa – dobór kondensatora do PCB i silnika, modele UPS, Alpha, Magna Merkury Unitra – zdjęcia usuniętych kondensatorów w głowicy UKF GFE-103/105/110/112