(at)holcer No to będziesz miał po pół roku przecieki. Poczytaj w dziale "Co kupić i gdzie kupić?" temat "Jakie chłodzenie wodne...", czy jakoś tak - jest to jeden z przyklejonych na górze tematów. Żadne płyny Ci nie pomogą. Feser One przynajmniej w poczatkowej fazie użytkowania nie przewodzi prądu w takim stopniu, aby po rozlaniu mógł doprowadzić do...
Sprawdzana była chłodnica czy nie zamulona?
Witam Przerabiałem taki temat wczoraj czyli 6 lipca br. Ty nie masz problemu ze sprężarką klimatyzacji i czujnikiem ciśnienia (presostatem) tylko z zapchaną syfem chłodnicą wody i klimy.... Brak poprawnego przepływu powietrza przez obydwie chłodnice powoduje pulsacyjne działanie klimy... Trzeba sprawdzić czy chłodnica wody i klimy nie są zapchane jakimś...
Masz może jakiś rysunek dokładnie gdzie ten czujnik jest? Jest wkręcony w chłodnicę, w pobliżu alternatora.
Te silniki tak mają normalnie w zimie i nic z tym nie zrobisz.
Test na obecność CO2 i będzie pewność, że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. Ale zanim do tego przystąpisz, sprawdź ale tak na prawdę porządnie czy pomiędzy chłodnicami jest czysto.
Skoda bez klimy Classic.
Nowy termostat mógł się zepsuć, zamknięty nie puszcza płynu na chłodnicę.
Problemem jest sam czujnik lub jego połączenie... Umiejscowiony za kratkami halogenów lub chłodnicą...
Kompletnie się tym nie przejmuj. Twoje auto ma pod sobą chłodnice paliwa i podczas jazdy samoczynnie wystudzić paliwo.
Nad filtrem oleju nie ma nic przypominającego chłodnice
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Witam . Temperatura jest brana z układu chłodzenia silnika.Powodem powolnego wzrostu temperatury może być uszkodzony całkowicie lub częściowo termostat.Najłatwiej sprawdzić po krótkim odcinku jazdy,czy chłodnica nie robi się ciepła,gdy wskazówka podniesie się na pierwszą kreskę wskaźnika.
Powinien być na silniku do chłodnic już nie stosują.P
Na próbę pomiń chłodnicę oleju.
Możesz śmiało założyć, nic nie popsujesz. Jedyny problem, to że jak zapomnisz wyłączyć wiatrak, to rozładuje akumulator do zera
Możliwe że pompa wody się skończyła i nie ma obiegu.Nie wykluczone też że chłodnica jest zamulona co powoduje przegrzanie układu chlodzenia właśnie w rejonie tego węża.Układ chłodzenia sam sie odpowietrza więc to odpada.
Witam, stałem się posiadaczem Fabii 1,4 16V BBY i od razu problemy, dlatego proszę o informację i pomoc. Po włączeniu klimatyzacji wentylatory się nie włączają, choć klima działa. Po osiągnięciu temperatury pracy wentylatory też się nie włączają. Po dłuższej chwili włącza się jedynie mały wentylator. Wygląda tak jakby ten duży w ogóle się nie załączał....
głowica po planowaniu Super.Producent nie zezwala.Sprawdź chłodnicę oleju.
Wskaźnik temperatury mam troche walnięty po nie schodzi do końca i zatrzymuje sie na 70st. ale jak sie zagrzeje to temperatura sięga coś koło 80-85st. Jeszcze nigdy nie miałem więcej. No i chłodnica jest gorąca.
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Sprawdź węże od chłodnicy górny i dolny czy maja taką samą temperaturę. Chłodnica jest drożna.
1J0906234
Chłodnica spalin jeszcze do sprawdzenia.
Skoda Felicja 1.3 przebieg 107tys. Rok temu był wymieniany termostat i jakiś czas temu też (w domowych warunkach tata zakładał nowy). Termostat oryginalny. Obecnie jest ok. Tzn. temperatura utrzymuje sie na poziomie 90 chyba że wjade w miasto to 100. A przy jakiej temp. powinna się załączyć chłodnica?
Zastanawia mnie jeszcze chłodnica Chłodnica - tylko nowa, nawet w zamienniku. Jeżeli nadal jest problem z przegrzewaniem, to wymień pompę wody. Przy okazji wlej odkamieniacz (np. ocet) do układu chłodzenia i przepłucz chłodnicę, nagrzewnicę itd...
A trzeba wyciągać półoś, łatwiej będzie wyciągnąć i wyczyścić wszystko? Dołem wyciągamy wszystko?
Przed remontem więc należało by sprawdzić te chłodnicę oleju np. przy wymianie oleju i filtra .Po zdemontowaniu nasunąć węże na oba końce wodne z kręcić opaskami jeden zaślepić i też z kręcić opaską na drugi wsunąć pistolet do dmuchania i też skręcić .Za nużyć całość w pojemniku z wodą nabić około 5 atmosfer i obserwować przez 5 minut ,nie mają prawa...
Znalazłem valeo za 135 zł wiec nawet taniej niż te co miałem wymienione no i jest drugie valeo ale to już za około 500 zł. To jak to valeo za 135 zł będzie lepsze niż tam te nissens/behr za około 170-200 zł ? Dodano po 1 Czy jak jest chłodnica i ma podane grubość 24mm a druga ma 34mm to obojętne jaką wezmę bo ta różnica właśnie jest pomiędzy Berh a...
Ale opowiadacie bzdury, ja nie mogę :) Stara skoda z takim silnikiem ( silnik z tyłu, chłodnica z przodu) jakoś się nie przegrzewała. Ale cyrk, to tylko na elektrodzie możliwe.
sprawdź dokładnie przepływomierz i chłodnice turbiny na szczelność
Pewnie siada uszczelka pod głowicą. a co do pompy wody to kiedy zmieniałeś rozrząd z tą właśnie pompą? mozna jeszcze sprawdzić chłodnice czy nie zamulona?
Jakby chodziły na zgaszonym to byłby uwalony czujnik temperatury załączający wentylatory. Nie miałeś przypadku, że po zgaszeniu silnika wentylatory jeszcze chwilę chodzą i schładzają nie tylko chłodnicę ale cała komorę.
Chłodnica cała gorąca jak się zagrzeje ?
GM OPEL GOTOWY PŁYN DO CHŁODNIC NIEBIESKI do-25 5L GM 95599872 zamiennik za GM 93160377 OPEL GM DEX-COOL 1L KONCENTRAT DO CHŁODNIC Wraz z nową dostawą zmienił się kolor dotychczasowego różowego płynu na kolor niebieski. Zmienił się również nr. kat. z 93170402 na 95599870 G12 to płyny grupy VAG (Seat, Skoda,VW) obecne na rynku płyny są mieszalne i do...
Ano do spalin. To w niebieskim kółku to chłodnica spalin, w zielonym przepustnica obejściowa a czerwone kółko to egr właściwy. Jest tam zwykły silnik z przekładnią zasilany pwm oraz czujnik położenia. Najczęściej pada mechanicznie, zarasta sadzą, koksem, koroduje od agresywnych składników spalin. Chłodnica zmniejsza obciążenie cieplne i pozwala wepchnąć...
Jak wyglądają przewody wodne za termostatem (miękkie, twarde, ciepłe, gorące, itp.)? Płyn w normie? Wentylator załącza się po przekroczeniu temperatury zadanej przez czujnik na chłodnicy?
Na twoim miejscu zacząłbym od czujnika w chłodnicy
Witam, mam pytanie, gdzie znajduje się sterownik wentylatorów chłodnicy Skoda Octavia 2 1.9 TDI kod silnika BXE. Czy jest możliwość, że jest w wentylatorze dużym, bo tak mi powiedział jeden mechanik. Ale im więcej o tym czytam, tym bardziej w to wątpię.
Pasek napędu osprzętu się czasem nie ślizga - jest odpowiednio napięty? Chłodnicę wymieniłeś na nową, czy używaną? Pozdrawiam.
Unie w c-300 tak się dzieje że ciągnik się gotuje pod obciążeniem , nie wiadomo z jakich przyczyn tuleje, głowica, uszczelka pod głowicą za każdym razem wymieniana pierścienie tłokowe tłoki ... I nie wiadomo co się dzieje termostat nowy mechaniczny na sprężynie ... Chłodnica wymieniona... Kosmos , ktoś ma jakiś pomysł ?
Odkręcasz kluczem 29. Uszczelka powinna być miedziana. Na silikon nie możesz dać ze względu na ciśnienie. Jak się rozgrzeje na w korku to wywali cały płyn.
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
Jeśli jeździsz stale na krótkich trasach, zasłoń trochę chłodnicę. Silnik będzie się szybciej nagrzewał. Po jakimś czasie sprawdź, czy na bagnecie będzie osad, czy już nie.
Skoro nie wie ktoś ile ma się bolec wysuwać w termostacie ,to tym bardziej nie pomoże mu w jakim silniku jest zamontowany ten termostat , po prostu nigdy przy takim aucie nic nie naprawiał ...,a termostat jest montowany kilkunastu modelach aut bardzo popularnych VW ,SEAT, SKODA,AUDI. Czy teraz bedziesz wiedział już ile mm wysuwa się bolec ?
Ależ ja ci już pomogłem. Bo ty z tymi opaskami sam sobie nie dasz rady w życiu. Z odpowietrzeniem też nie, już widzę ugrzany silnik bo takimi hasłami, sloganami operujesz. Po co chcesz odkręcać zbiornik wyrównawczy, powiedz mi? Co wyczytałeś ciekawego na ten temat? Dlaczego tego nie zacytujesz? Gdybyś chociaż podniósł maskę, to byś doskonale wiedział,...
To jeszcze wymień filtr kabinowy i uszczelkę pod głowicą. A po co zmieniałeś chłodnicę? Układ sterujący - klapki linki sprawdzony?
Wentylator jest nierozbieralny( z tego co wyczytałem na forum fabii) i ludki wymieniają na jakieś inne bo oryginały za drogie. W kostce podłącznej do wentylatora podłącz żarówkę/ki, to sprawdzisz czy pojawiają się napiecia ze sterownika. Co do bezpieczników to Link masz wykaz w zależności od wersji.
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Czołem Panowie ! Zlałem stary płyn, nalalem płukanki z woda, autko chodzi sobie. Temperatura doszła do pionu, ogrzewanie na maxa i nic Zauważyłem ze chłodnica jest zimna. Czy oznacza to ze pompa do wymiany ?
skodę 110L W tym modelu chłodnica była w komorze silnika, a silnik w tyle, więc lekko nie miała :) wirnik pompy wykonany z aluminium, skorodował To się nazywa kawitacja.
Czujnik wymieniony. Zakupiony został oryginał 1K0 959 126E, który można montować zamiennie z fabrycznie montowanym 1J0 959 126. Klimatyzacja działa. Wymiana jest bezproblemowa. Zajmuje 2 minuty pod blokiem. W przyłączu czujnika jest zawór, wyglądem przypominający ten co jest w wentylu od koła. Niemniej proponuję zakupić dodatkowo uszczelniacz czujnika...
Naprawiane proszkiem do uszczelniania chłodnic. Przydało by się przemyć cały układ chłodzenia.
Mam pytanie praktyczno-teoretyczne, otóż od jakiś 2 lat mam problem z termostatem w silniku 1.3MPI który pracuje cały czas na dużym obiegu(temp. cieczy ok.72stopnie). Od tego czasu wymieniłem już 4 sztuki (ostatni jakieś 3000km temu). Po założeniu nowego termostatu do samochodu spokój z temp. jest na krótki okres czasu, później powtórka z rozrywki....
Uszkodzony przewód +12v po stacyjce w wiązce przy chłodnicy.
Witam Czytam z uwagą wszystkie wypowiedzi lecz nieznalazłem w nich odpowiedzi na mój problem. Posiadam dwuletni samochód Skoda Fabia, cztery miesiące temu wymieniłem chłodnicę klimy na nową (złapałem zająca i stara chłodnica została pogięta). Wymiany dokonano w autoryzowanym serwisie. I tu zaczeła się moja gechenna z klimą . Dodam że przed wymianą klima...
Sterownik wentylatora chłodnicy jest uszkodzony (znajduje się bezpośrednio przy wentylatorze)
Może Ludwik pomoże? Płyn do mycia naczyń robi lepszy poślizg :)
Po wysuszeniu aytka wszystko działa poprawnie . Dziękuję za Waszą pomoc i podpowiedzi .
Podgrzewacz wody w focusie mk1 1,8tdci coś daje? Kupiłem pierwszego diesla. Jest wyposażony w taki podgrzewacz. Są tam 3 świece. Wydaje mi się że w porównaniu ze skoda felicią jaka miałem wczesniej długo się nagrzewa. Przejadę np 12km i ma z 70st. Termostat jest ok, Chłodnica zimna. Za silnikiem jest taki podgrzewacz ale nie wiem czy działa bo nie mam...
Problem płynu ubywającego i ciśnienia w układzie rozwiązany . Winowajcą była chłodnica EGR przez którą spaliny się dostawały do układu. Efekt taki sam jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Naprawa jednak dość prosta i nie aż tak kosztowna.
Tak odpowiadam konkretnie, spuściłeś czynnik z układu klimatyzacji :) Wentylator nie będzie pasował .
W starym wkładzie nie było tego zaworka na kołnierzu, a jest to zwykły mosiężny cypelek który powoduje lekki prześwit na dosłownie ujścia paru kropli w razie "w" także wydaje mi się nie ma się czym przejmować...W tych autach chłodnica się sama odpowietrza, tak jest instalacja zbudowana...
Problem tkwi w rozprężaniu gazu . Może wyda to się głupie ale działa ci ogrzewanie w aucie ? , chłodnica wymieniony płyn ? Możliwośc jest również taka iż masz uszkodzony wtrysk
Jak się grzeje na mieście a na trasie nie to wentylator powinien załatwić sprawę. Musi się włączać. Ja bym podmienił czujnik na inny. A napisz czy chłodnica jest gorąca. I czy węże od chłodnicy są też gorące. Górny powinien być cieplejszy od dolnego. Czujnik jest już inny wymieniony i dalej nie działa. Sprawdzałem czujnik w gorącej wodzie i też się...
Nr.6 jest od wentylatora
U mnie vcds pokazywał 128 stopni gdy włączył się wentylator. Jutro wezme go na ekspresówkę to zobaczę jak będzie się zachowywał bo dziś za krótkie trasy były żeby coś konkretniej stwierdzić. Umyłem dzisiaj myjką chłodnice, niby nie była brudna ale pomyślałem, że nie zaszkodzi.
Dzięki. Jutro w dzień sprawdzę tą kostkę i odpisze jak wyglądała i czy coś to pomogło . Jeżeli chodziło o ten czujnik co znajduje się pod zbiorniczkiem płynu do chłodnic. To niczego się tam nie dopatrzyłem, poczyściłem trochę jego styki ale nic się nie zmieniło . Czy istnieje możliwość pomiaru tego czujnika czy jest ok np multimetrem .
Mareczny z całym szacunkiem ,pierwszy raz słyszę żeby termostat powodował gaśnięcie silnika .Jak silnik zgaśnie sprawdź ciśnienie paliwa. Skoro wchodzi mu na czerwone pole to jest to około 120 stopni, wtedy tłoki mogą puchnać a silnik stawać. Termostat nie puszcza wody na chłodnicę i dlatego się gotuje.
Zapewne w chłodnicy nazbierało się sporo brudu, nagaru, i stąd ten ciemny kolor płynu. Jeżeli faktycznie chłodnica jest zakamieniona to nie odprowadza ciepła tak jak się należy, i to może być przyczyną skoków temperatury na wskaźniku.
Pompka jest do wymuszenia obiegu przez chłodnice spalin. Zimnych spalin do silnika można podać więcej . jej działanie jest niezbędne do prawidłowej pracy układu recyrkulacji spalin stąd ograniczenie do 2.5.
ad 1-prawdopodobnie "nie siedzi" łożysko w przedniej tarczy. ad 2 -idzie w dół,trzeba popuścic chłodnicę i odkręcić filtr oleju Rzeczywiście,ciasno tam jak u dziewicy :)
Widziałaś kiedyś "na żywo" silnik ze zdjęta głowicą i uszczelkę? Mogę iść o zakład że nie. Jeszcze nie raz w życiu się zdziwisz. Sam ile razy zabierasz głos a nie masz nic sensownego do napisania. Chociażby o systemie BAS Ty natomiast piszesz bajki... Upg... Wiesz jakie jest ciśnienie sprężania, a jakie panuje w układzie chłodzenia? Nie masz pojęcia,...
Proszę pana w każdym samochodzie z silnikiem tdi powietrze zanim dojdzie do kolektora jest schładzane po przez chłodnicę intercoolera która w octawi znajduje się z prawej strony pod zderzakiem proszę sprawdić [skoro słychać syczenie] przewody wlotu i wylotu,jak i samą chłodnicę bo w octawi potrafiły się rozszczelnić
Nic Ci nie ma do powiedzenia bo układ klimatyzacji manualnej nie jest diagnozowalny. Zobacz czy masz na 4 pinowej wtyczce plusa na pinie 1 i 3. Zobacz czy jest plus na 14 pinowej wtyczce na pinie 4 i plus po zapłonie na pinie 9. Masa to 6 pin. Zasilanie i masę sprawdź żarówką min 21W. Dziwi mnie Twoje stwierdzenie - zamiennik o takim samym numerze oraz...
gwizd to moze być pasek klinowy, a prędzej łożysko w naciągu paska na nim bym sie skupił , a temperatura to rośnie bo jest zamknięty termostat do wymiany, lub po prostu płynu nie ma i nie ma co chłodzić, wtedy w grę wchodzi uszczelka jak mówił mechanik, ale również mozliwy jakiś inny wyciek węzem, chłodnicą, czy stan płynu jest ok ?
Witam. Fabia na pompowtryskach ma chyba tylko ten jeden silnik ATD o moccy 74 KW. Co do wentylatora chłodnicy to potrzebujesz mechanika.
Skoda Fabia 2 zwarcie czujnika temperatury zewnętrznej Proszę o pomoc mam zwarcie w aucie i nie mogę dojść gdzie podpięty komputer pod auto pokazuję zwarcie plusa z masą anteny zewnętrznej Byłem u mechanika i rozłożył ręce miał ktoś w fabia z tym problem nowy akumulator wytrzymuje dzień i rozładowuje do zera Czujnik temperatury zewnętrznej często montowany...
Sprawdź bezpiecznik wentylatora chłodnicy.
Nrf to przepakowana chińszczyzna. Do 1.6 zawszę kupuję orginalny lub wahler. Chłodnice i termostaty od nich zawsze ok i wykonane całkiem solidnie. Wahler to producent na oem jeszcze mogę kupić Borg warner to chyba już klasa jak OEM(producent turbo sprężarek)za 1.1k. Oryginał to okolice 2tys zł. Jest jeszcze nissensen też chłodnice od nich kupowałem...
Co to znaczy nie grzeje. Gościu skoro sam próbujesz naprawić to znasz się na silnikach to powiedz mi: - silnik gorący, nagrzewa się w ogóle, nie dogrzewa, przegrzewa. - chłodnica jest gorąca ma obieg płynu na chłodnicę, czy obieg jest od razu po uruchomieniu silnika czy dopiero po nagrzaniu. - czy węże od nagrzewnicy ciepłe są oba czy tylko jeden.
witam, ostatnio rozebrałem moją nieszczęsną sprężarkę i okazało się że tarcza kierownicza jest wykrzywiona (sprężarka na szrot) co do kosztów chłodnica klimatyzacji z osuszaczem 400zł sprężarka używana ok 400zł zawór klimat - 241 napełnienie -150 zł nie wliczam koszt robocizny bo sam będę wymieniał
Termostat działa idealnie i otwiera sie dopiero przy 95st węże zimne, chłodnica też zimna. Póżniej gdy sie otworzy to trzyma stabilnie 90st. Temperaturę osiąga dość szybko jak zawsze. Czujnik temperatury wymieniałem jakieś poł roku temu Myslałem że jak temperatura jest już 90 st to na postoju oscyluje ale od 0 do 0,5V
Witam, dzisiaj przymroziło u mnie do -3. Pierwsze odpalenie (Skoda Fabia, 1.4 TDI, 2007 r.) w takiej temperaturze i po chwili ostrzeżenie dźwiękowe, kontrolka płynu (czerwony termometr). W zbiorniku płyn w normie. Gdy silnik jest zimny, np. po całej nocy, odpala bez większych problemów. Gdy silnik się podgrzeje, nadal miga. Wystarczy zgasić silnik i...
czujnik wymieniłem jest to samo. Zastanowił mnie fakt (ostatnio zrobiło się zimniej) że autko trochę więcej na komputerze pali zrobiłem mały test - po uruchomieniu silnika po około 3 minutach chłodnica zaczeła się robić ciepła. Chyba mam walnięty termostat a czujnik pokazuje prawidłową temperaturę
Dopasuj klucz i nabij albo wciśnij. To nie jest skomplikowane.
wymien chłodnicę to napewno pomoże?po środku zimna a po bokach gorąca i napewno nie wlancza się wentylator,
Masz 2 wentylatory na chłodnicy?
Wgraj to . Przy wgrywaniu podłącz prostownik i odepnij wentylatory chłodnicy
Witajcie, Mam kilka problemów ze swoją fabianką 1,4 mpi 2001 rok Benzyna/Gaz - może ktoś mi podpowie. Ogółem zaczęło się od problemów z benzyną, na zimnym silniku obroty są ok,natomiast na ciepłym tak szaleją że jest problem z jazdą("duży problem" często silnik gaśnie)wymieniona sonda lambda(nie pomogło)ubywanie płynu chłodniczego(co 3 tygodnie średnio...
Witam. Miałem to w skodzie. Na dole chłodnicy po stronie kierowcy jest taka duża kostka. Idzie tam dwa grube kable i cienki jeden czy dwa. Trzeba rozłączyć i wysuszyć.
Miałem podobny problem z moim śp. Oplem Corsa - winny był termostat na chłodnicy.
wzbudzenie alternatora (taka mała kostka 2 pinowa na dole chłodnicy)
Przywróć mapy benzyny poprzez odłączenie klemy.( 1h-2h) Następnie uruchom silnik i na wolnych obrotach doprowadź do załączenia wentylatorów chłodnicy.
Jeśli chłodnica jest nowa to widzę tylko dwie możliwe przyczyny - termowłącznik wentylatora chłodnicy - uszczelka pod głowicą alternatywnie sama głowica pierwsza - zbyt póżno załączany silnik wentylatora druga - zaburzony obieg układu chłodzenia
witam najbardziej temperaturą zawiaduje termostat (woskowy), który puszcza wodę na małą chłodnicę do ogrzewania wnętrza. dopiero po osiągnięciu ok. 60 do 80C termostat zaczyna przepuszczać wodę na chłodnicę dużą gdzie po przekroczeniu ok. 90C czujnik termostatyczny w chłodnicy włacza wentylator. Musisz zobaczyć, jak szybko po włączeniu zimnego samochodu...
Bardzo dziękuje za pomoc. Mam pytanie czy jest możliwość samodzielnego wyjęcia i np. osuszenia tego sterownika czy należy zaholować auto do elektryka w celu wymiany? Wszystko zależy czy masz dwie lewe ręce. :D
Silnik się przegrzewa i klima zostaje awaryjnie wyłączona. Sprawdź włącznik termiczny na chłodnicy.
Jest jakieś wspólne zasilanie przepustnicy , EGR-a, przepływomierza i czujnika temperatury na wyjściu chłodnicy ?
Zderzak do zdjęcia ,pod nim są mocowania. Uważaj przy mocowaniu wentylatora jest mocowany bezpośrednio na płacie
chłodnica skoda chłodnica oleju skoda skoda fabia chłodnica
elizabeth sanyo bezpiecznik awaryjnych poduszka pilot volvo
radio samochodowe płyta ceramiczna amica
Zamienniki tranzystora RHU002N06 w SOT-323 Naprawa elektrycznego lusterka w Renault Thalia