wentylator jest umieszczony z przodu przed chłodnicą a dokładnie nazywa się to skraplacz.Jest on bardziej z prawej strony.
Zabezpieczenie termiczne microtemp. Można kupić nowe, można od biedy zbocznikować kawałkiem przewodu
Łap schemat chłodzenia A14net...
Jest na obudowie wentylatora jego wartość to około 1Ω ale duży wataż.P http://obrazki.elektroda.net/51_12371320...
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
Moduł sprawdzić ten na wentylatorze, a lepiej najpierw podłączyć i sprawdzić błędy
astra 2, moduł wentylatorów pod zderzakiem. kiedy? czyba nie wymaga komentarza.
To są 2 różne silniki: BOSCH 0130303247 BOSCH 0130303245
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
A ile oleju.
Termostat niczego nie sygnalizuje.
http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... http://forum.opel24.com/topic/47606-bezp...
Witek, a wogóle pompa pracuje? Bo tam się działo tak, że ośka się obraca a turbinka stoi w miejsu.
nie jestem pewien jak jest w astrze ale na 99% nie ma przekaźnika tylko załącza wiatrak czujnik chłodnicy.Czujnik załączania wiatraka zawsze (99% bywa i na krućcu wyjściowym z chłodnicy np. Ford ) znajduje się w chłodnicy więc poszukaj . Jak nie zlokalizujesz czujnika to poleć po kablach od wiatraka i wszystko się wyjaśni , mało będzie kabli tej grubości...
Moim zdaniem temat został wyczerpany jak pisze Elektrit
Sprawdż korek na zborniczku może być nieszczelny.
Najlepiej to by było podłączyć się odpowiednim narzędziem i wyczytać co mu dolega. W warunkach amatorskich da się na prostym interfejsie (do zlutowania w pół godziny) i programie ABCOM. Oczywiście bardziej profesjonalnym narzędziem też można ;) Z drugiej strony można też analitycznie, ze schematem po kolei posprawdzać czujniki i połączenia. Tam złączki...
Nie, dwa biegi się tylko jak do włącznika idą trzy kable.
Witam. Zakładam nowy wątek, bo i naprawa niestandardowa. A więc: jak wielu użytkownikom Asterek przytrafiła mi się usterka 1-go biegu wentylatora chłodnicy. W Astra H 1,6XEP są dwa biegi silnika wentylatora chłodnicy, pomimo, że cały układ elektryczny przystosowany jest do trzech (3 przekaźniki: nr 11,12,13; okablowanie, opornica z podwójnym uzwojeniem:...
Zaaplikowałem proszek we własnym escorcie. Nie uszczelnił wycieku bo jak się okazało później ciekła pompa wody pod rozrządem. Za to skończyło się ogrzewanie. Wymiana płynu, płukanie nic nie dawało. 20st mrozu a ja biegałem z wężem i przebijałem nagrzewnicę ciśnieniem wody bo ogrzewania normalnie nie było. Pomagało na 3-4 dni i znów coraz słabiej grzało....
Ten niebieski kapturek przy chłodnicy to wysokie ciśnienie (tłoczenie), a na grubej rurce masz niskie ciśnienie (ssanie). Jeśli tak jest to czy muszę mieć manometr z zaciskiem konkretnie pod taki zaworek? Myślałem, że to wszystko jest uniwersalne. Nie jest uniwersalne. Port LP jest węższy od portu HP. Manometry są dwa, inaczej wyskalowane, LP do około...
Skoro jest czujnik (włącznik termiczny) na chłodnicy i wentylatory nie działają to prawdopodobnie jest coś z przepływem cieczy chłodzącej (uszkodzony termostat, mało wydajna pompa wody). A jak komputer widzi temperaturę ? W astrze h chyba nie ma włącznika w chłodnicy, tam już jest sterowanie komputerem, ale może się mylę. Sprawdziłem, tam masz elektroniczny...
[url=http://forum.astratuningteam.pl/vie... ktoś miał problem z wentylatorem. przynajmniej jest schemat /schematy bo okazuje się że są dwie wersje. Zobacz może to pomoże
Chyba pompa siadla..
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
Witam wszystkich ponownie. Dzięki za pomoc, ale sprawa rozwiązana. Sprawdziłem multimetrem oraz kontrolką i okazało się, że nie ma masy przy lewym nadkolu. Teraz wszystko działa. Temat zamykam. Dodano po 41 Dzięki jeszcze raz.
Wiatrak od klimy nie daje rady schłodzić parownika podczas wysokich temperatur i sterownik klimatyzacji przełącza na wentylator chłodnicy o większej wydajności.
Witam ! Też jestem posiadaczem opla astry G 2003r 1.6 16v,i od nie dawna przestały mi sie włanczać wentylatory, sprawdziłem prąd nie dochodzi do wentylatorów.Czy ktoś posiada schemat przekażników ? Z góry dziękuje.
czujnik który siedzi pomiędzy kolektorem dolotowym paliwa a paskiem rozrządu -wkręca go się od góry mogę zamieścić zdjęcie ale jutro. żeby dostać się do tego sterownika czy trzeba ściągnąć zderzak,jak on wygląda ,trzeba go wymienić ?koszt około?pozdrawiam
Wygląda na zatkany przewód przelewu z chłodnicy.
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Skąd znasz temperaturę i jak zachowuje się w tym czasie wskazówka na liczniku?
Sam zawór egr nie ma nic wspólnego z płynem ale tym aucie jego podstawa już tak pełni role chłodnicy gazów jest możliwość że puści uszczelka ale to rzadkość chyba że przy wcześniejszej naprawie głowicy była odkręcona podstawa i złożona na starą uszczelkę w tym modelu silnika jeszcze mi się nie trafił taki problem z egr ale np: e46 320D lub e60 530D...
Wszystkie sa sterowane z kompa wtrysku, ktory czasam sie psul. Sprawdz oporniki przy chlodnicy i ten bezpieznik termiczny, na dole zdjecia
zobacz czy przy właczonej klimatyzacji załacza sie wentylator chłodnicy klimy jak podniesiesz maske to ten pierwszy i błedy zczytaj jak cos to mam taki sterownik
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
K14 w tym silniku sterowany jest bezpośrednio z ECM i odpowiada za prace wentylatora przy załączonej klimatyzacji. Możliwe że sam sterownik zaczyna padać.
Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach sugeruje niski stan płynu chłodniczego. Jak połączysz to z dużym ciśnieniem w układzie to możesz mieć to samo co ja miałem tzn wyplucie uszczelki pod głowicą (ASTRA 1.6 8V 92R). Czy nie zdarzyło się Tobie że jechałeś bez płynu jakiś czas? U mnie lało z chłodnicy i po wymianie na nową trzaskały po kolei każde węże...
Witam posiadam Astre G 1,6 8v, po małej stłuczce z sarną musze wymienić chłodnice i wentylatory i pytanie moje brzmi Czy chłodnice i wentylatory do mojego Asteriksa będą pasowały z Astry G Bertone
W silniku opla z16xep występuje termostat dwuzakresowy . Przy małym obciążeniu silnika (niska prędkość obrotowa ) termostat włącza się przy temperaturze 105 ° C a przy obciążeniu większym włącza się przy temperaturze 90° C.
o kurcze, a co to? i gdzie to dokłądnie znajduje sie? ale to ma jakiś związek z tym że oba nie działają?
mobacz czy masz maz jak majonez pod korkiem wlewu oleju
Jeśli to astra po 2000 to raczej "uszczelnileś" nagrzewnicę na amen. W kwestii płukania nie mam doświadczenia. Jeśli starsza to może być elektrozawór ale wtedy objawem jest terkotanie słyszalne w kabinie. Daj znać to pomogę z zaworem bo niedawno to przerabiałem.
Więc tak - bezpiecznik sprawny, przekaźnik sprawny, wentylator sprawny, czujnik na chłodnicy sprawny - ale wentylator się nie włącza? Zostały tylko przewody, a poza tym cudów nie ma, chyba że na parafii ;)
Jasne że tak . Czekamy. Z tym dzwonkiem co napisałeś to fajne, dobre. :D
1,7 Isuzu lubiły się przegrzewać co skutkowało albo uszkodzeniem uszczelki albo pęknięciem głowicy - prawda taka że ciężko znaleźć silnik wysokoprężny bez popękanej głowicy (kwestia jak bardzo). Po naprawie polecam dodatkowy obwód do załączania wentylatora na chłodnicy i w sytuacjach w których wyczujesz możliwość przegrzania (korki) włącz wentylator...
Witam wszystkich Mam pewne problemy z nawiewami wszystko zaczęło się od tego że podobno padła cewka w sprężarce jak to określili specjaliści od klimatyzacji pogodzony z utratą klimy jeździłem tak ok 2 dni następnego dnia wsiadam po pracy puszczam nawiewy a tu cisza myślałem że sie wiatrak od nawiewu upalił albo coś w ten deseń. pojechałem do domu parkując...
Cześć Mam taki problem wentylator chłodnicy pracuje na drugim biegu po zalączeniu stacyjki. Astra f 1996 1.6 b bez klimy. Doczytałem że to najprawdopodobniej rezystor , nie umiem go znaleść. Myśle że to mogą być przekaźniki ale też nie wiem które. Jeśli ktoś może podpowiedzieć będe wdzięczny. Pozdrawiam
Witam 🙂 zauważyłam ostatnio duży ubytek w zbiorniczku plynu do chlodnicy(Z poziomu między min. A max w ciągu jednego dnia zostało ledwo na dnie zbiorniczka) dodam że auto stało kilka dni nie odpalane. Po dolaniu do max. tydzień był spokój, plynu nie ubywalo. Auto zrobiło jakieś 200km przez ten tydzień. Pod maskę zaglądam codziennie i wszystko...
witam i prosze o pomoc; jest caly czas problem z ogrzewaniem i klimatyzacja,a zbliża się lato. Ogrzewanie jest przekrecone na potenc.na zimno, a cały czas leci ciepłe powietrze i brak klimatyzacji choc na panelu sterowania lampka się swieci i pojawił się komunikat klimatyzacja załączona astra j,1,3 cdti 2011r. Skanowanie interfejsem, pojawia się błąd...
Witam. Mam taki problem.Samochodzik jak w temacie z klimą manualna,W czasie jazdy (silnik rozgrzany 90 stopni)ogrzewanie jest ok. Gdy się zatrzymam - na postoju, silnik pracuje cały czas,z nawiewów leci coraz chłodniejsze powietrze aż wreszcie zimne-silnik trzyma cały czas temperaturę.W ASO chcą mi wymienić termostat , ale nie jestem przekonany że o...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem wnętrza po mimo wyłączonego ogrzewania cały czas leci ciepłe powietrze. Czy jest zawór co odcina dopływ cieczy z układu chłodzenia do nagrzewnicy??? Gdzie szukać przyczyny??
Witam. Problem polega na tym że kiedy Astra zaczyna się grzać do 100 kilku stopni to włącza się wiatrak. Wszystko było by ok, gdyby nie to że włącza się on na chwile (20-30sec) po czym przestaje. Temperatura nie spada - poprostu stoi w miejscu. Wiatrak po chwili znów się włącza i tak w kółko. Temperatura powoli wzrasta od tych 100kilku stopni wzwyż....
Witam, jestem użytkownikiem astry g od niedawna dzisiejszy dzień wyglądał tak iż zrobiłem około 49 kilometrów po czym zauważyłem ze temperatura zaczęła dziwnie się podnosić i opadać, dodajac gazu silnik nie rowno pracowal szarpał, nie wiedziałem co jest tego przyczyną zatrzymałem się i zauważyłem że ze zbiorniczka płynu chłodnicy wylatuje para wodna,...
Witam, mój problem polega na tym że nie włącza mi się wentylator chłodnicy przez co gotuje się płyn. Wymieniłem termostat, chłodnice, czujnik na chlodnicy i problem nie ustal, doda. Jeszcze że gdy odepne wtyczkę od czujnika który jest w chłodnicy wentylator włącza się i wyłącza bez żadnego problemu. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną nie...
Witam Do napisania tego wątku zmusiała mnie niestety bezradność rodzimych "specjalistów" od układów klimatyzacji. Niestety od kilku tygodni bezskutecznie poszukuję jakichkolwiek informacji na temat podobnego przypadku równocześnie korzystając z bezradnych usług serwisu klimatyzacji, a teraz do rzeczy: układ jak w temacie w Oplu Astra 2 wymieniony na...
witam mam pytanko otóż w mojej asterce dziwny objaw mianowicie : brak ciepłego powietrza wewnątrz? termostat sprawdzany (działa), płyn jest!! węże ciepłe wręcz gorące hmm ? czy w tym aucie jest jakiś zaworek jak np w ROVER 25 mojego ojca( na scianie grodziowej pod zbior wyrownaw - przyciol sie i dlatego nie bylo ciepla)???? może ktoś miał podobny problem??...
Witam. Nabiłem klimatyzacje w aucie i jest taki problem że nie chłodzi ciśnienie wysokie dochodzi do 20 barów, i nic. Wymieniłem"kompresor" ale to tez nic nie dało, wymieniłem zawór rozprężny i tez nic chodnica i osuszacz tez jest nowy. Możliwe ze jest w środku zapchana nagrzewnica od klimy? Przyznam się ze próby robię na propan butanie żeby nie płacić...
Witajcie. Ostatnio zauważyłem że klimatyzacja załączona z obiegiem wewnętrznym jak i zewnętrznym zaczęła schładzać silnik. Po pomiarze temperatury w wywiewu miernik wskazał aż 16 stopni a temperatura silnika z 97 stopni schładza do ok 88. Dobra sprawa na korki dla silnika i chociaż po schłodzeniu kabiny nie zakatarzę się.Czy sterowanie nadmuchem ma...
Witam Wybieram się na południe Europy na wycieczkę samochodem Opel Astra G 2006 1.4 z gazem 90 KM, a, że nie mam w nim klimatyzacji (koszt jej zrobienia przekracza wartość auta), to planuje kupić wentylator, klimatyzator. Wiem, że pytanie może być trywialne, ale poszukuję sprawdzonego urządzenia w cenie do 150 zł, chodź najlepiej jakby był około 100...
Witam mam mały problem ze swoim oplem ... byłem na wymianie reduktora gazu i przy wymianie instalator zasugerował mi przeniesienie reduktora do góry by nie był podatny na wodę itd . Następnie wymieniłem rozrząd (tzn pasek , napinasz ,pompę )jadąc do domu zauważyłem ze temp silnika nie osiąga nawet 70*c . wymieniłem termostat i wszystko jest ok . a mój...
Witam. Spalil mi sie ostatnio opornik dmuchawy, ale razem z przewodami i kostka. Tak jakby bezpiecznik nie zadzialal. Kupilem uzywany z ta kostka, po podlaczeniu zauwazylem ze po kilku sekundach nagrzewa sie do czerwonosci czy to normalne zachowanie? Aktualnie uzywam tylko 4 bo boje sie ze znowu pojdzie dymek. https://obrazki.elektroda.pl/5176959400_...
Samochód to Astra G Kombi 1.7 cdti. Po dwóch latach niesprawnej klimatyzacji został wymieniony skraplacz i osuszacz na nowy i nabity czynnik 600g, klima szczelna. Przez 2 dni chłodziła, a potem dziś sprawdzałem przy temp. otoczenia 18-19 stopni po 2-3 min pracy klimatyzacji z kratki leci temp ok 5-7 stopni (nie ma znaczenia czy auto stoi czy jedzie),...
Witam posiadam astrę z silnikiem 1,7D i mi nie grzeje a dół chłodnicy jest zimny a węże się robią twarde gdy odkręcę korek to ciśnienie wyrzuca płyn a temperatura podchodzi ciut nad niebieska kreskę Wymieniłem termostat i bez zmian Wymieniłem nagrzewnice i również bez zmian wymieniłem korek z zaworkiem od zbiorniczka wyczyściłem chłodnicę i nie grzeje...
astra chłodnicy astra wentylator chłodnicy korek chłodnicy astra
volvo silnika sprzedam technics uszkodzony projekt warsztatu samochodowego
pralka samsung zawiesza pralka samsung zawiesza
Przekaźnik 204 w Audi A4 - funkcje i diagnostyka Serwis amplitunera Unitra AT 9115 we Wrocławiu - gdzie naprawić?