Sprawdż korek na zborniczku może być nieszczelny.
czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach Zaden płyn nie gotuje się w 105 stopniach tylko dużo wyżej nawet 130. Masz albo spaliny w układzie ,albo np uszkodzony korek.
Od tego jest korek w zbiorniczku a nie jakies zaworki.
Pompa ma za małą wydajność. A jak było przed naprawami? Co mu było że to wszystko robiłeś. Zaworek w korku chłodnicy-zbiorniczka wyrównawczego działa?
Witam. Pojawił się problem z wyciekiem płynu chłodzącego z chłodnicy. Pacjent- Astra G 8V monowtrysk. Pęknięty jest górny króciec na który nałożony jest gumowy wąż idący do bloku silnika do termostatu . Próba spawania pękniętego króćca niewiele dała. Mam zamiar wymienić chłodnicę. Czy ktoś z forumowiczow dysponuje wiedzą który zamiennik posiada tak...
mobacz czy masz maz jak majonez pod korkiem wlewu oleju
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
Jeżeli nie jest to silnik doładowany, to 6,7 litra, zgodnie z danymi technicznymi producenta. Jeżeli jest to silnik z doładowaniem, to 7,6 litra. Korek spustowy znajduje się po prawej stronie (określając stronę z pozycji siedzącego w samochodzie). Korek należy odkręcić i spuścić płyn. Można też zdjąć jeden z najniżej podłączonych do chłodnicy przewodów....
Korek założyłem nowy pompa wody wymieniona zastanawiam się nad wymiana chłodnicy czy czasami nie jest zapchana chyba ze już ostateczności walnięta jest uszczelka głowicy
Witam, wyntylator chłodnicy w tych silnikach załancza na sie dopiero przy temp 100C a wyłancza przy 95C , w opelku mam ukł. cisnieniowy dlatego korek zakrecamy zacznij od odpowietrzenia ukł. chłodzacego, musisz poluzowac czujnik temperatury przed dolewka płynu dolewamy płyn, jak juz przez oplyn bedzie nam leciec bez powietrza przez odpowietznik zbiorniczka...
W Merivie B 1.4 turbo jak przeszedłem na Prestone, to skończyły się dziwne odgłosy z samochodu po zatrzymaniu koło domu. Zawsze miałem wrażenie że coś "wybuchnie" :D nawet moja głucha żona która tym autem jeździ zwróciła uwagę i okazało się że był po wymianie chłodnicy zalany Dynagel 2000+ który ma niby 108st temperature wysoką. Dodatkowo korek 15PSI,...
Jeżeli masz uszkodzoną uszczelkę to odpal astre odkręć korek od płynu od chłodnicy i popatrz czy płyn nie zaczyna wylatywać po za korek jeżeli tak to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
Wystarczy zdjąć wężyk powrotny z naczynia wyrównawczego i ponaciskać węże chłodnicy, czasami robię na chama-nie naciskam a dmucham przez korek
Pamiętaj że układ ma być szczelny(korek), jak nie będzie ciśnienia to i temperatura wrzenia będzie niższa.
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy załącza sie wentylator chłodnicy.
spr bezpiecznik do wentylatora chłodnicy,,...
Dzięki za pomoc. Problem został rozwiązany uszkodzony był termostat.
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Ponawiam temat :) Otóż mam Astre 1,6 8V i tez mi się wentylator nie włącza. Jeżdżę dużo po mieście i rozworze towar i kiedyś wentylator działał, bo było słychać, a teraz to jest tak, że jak odpalę i ujadę kawałek to temperatura rośnie do 90 stopni potem nagle od 90 zaczyna maleć i w trasie utrzymuje się w okolicy 90 stopni ale jak staje gdzieś w korku...
Problem nadal istnieje. Czy ktoś rozsądny mógłby mi pomóc?, czy ktoś się spotkał z taką usterka w samochodzie? Przy temperaturze płynu chłodzącego = 91 stopni Celsjusza załącza się wentylator chłodnicy klimatyzacji i warczy tak głośno, że nie słychać radia wewnątrz samochodu. Dzieje się to tylko w upalne dni podczas stania np.: w korku ulicznym.
1,7 Isuzu lubiły się przegrzewać co skutkowało albo uszkodzeniem uszczelki albo pęknięciem głowicy - prawda taka że ciężko znaleźć silnik wysokoprężny bez popękanej głowicy (kwestia jak bardzo). Po naprawie polecam dodatkowy obwód do załączania wentylatora na chłodnicy i w sytuacjach w których wyczujesz możliwość przegrzania (korki) włącz wentylator...
Witam wg mnie w korku silnik nie ma naturanlego chłodzenia powietrzem więc się nagrzewa i włącza się wentylator prawidłowo przy ok 100st. jak jedziesz to opływające powietrze chłodzi płyn w chłodnicy a także sam silnik.
w moim przypadku okazała się dziurka w przewodzie malutka i układ się zapowietrzał i sprawdz korek i czy chłodnica w lewym rogu jak stoisz do auta jest gorąca bo tam jest czujnik wiatraka.jak nie masz nie szczelności i przewody gorące to chłodnica zamulona albo termostat. Dodano po 9 Trzeba wyliminować lewe powietrze bo malutki wyciek jak u mnie może...
Proszku kolego nie będę sypał nie wierzę takim wynalazkom jeszcze mi zalepi nie to co ma zalepić To nowoczesne preparaty zatykają w miejscu wycieku resztę można spuścić po uszczelnieniu przy okazji wymiany płynu przed zimą to na wypadek małej dziurki w chłodnicy może się przydać. Zatkałem tak w drodze koledze chłodnicę w peugeocie 307 i już dwa lata...
A jak przejedziesz trochę tym autem i postoisz w korku, to wskaźnik pokazuje wyższą temperaturę? czy wtedy załącza się wentylator chłodnicy?
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
Zanim ściągniesz głowicę zmień korek od zbiornika wyrównującego.Miałem podobny problem w astrze ciągle ciekła chłodnica i nawet wymiana na nową nie na długo sie zdała.Problem tkwił w korku.Poza tym sprawdź czy ubywa ci płynu.Pozdrawiam
>> matteusz662 masz ten sam silnik? Sprawdź czy wentylator załącza się na drugi bieg. U mnie sie zepsuł wyłącznik na chłodnicy i po naprawie korki mu nie straszne, ale temperatura też odrobinę powyżej 100st. Dzisiaj wieczorem albo jutro zajmę się czyszczeniem tego termostatu i sprawdzenie drożności chłodnicy. Jakieś rady?
Dziś odpaliłem silnik i po jakichś 5 min wąż górny od chłodnicy zaczął się robić ciepły. Odkręciłem korek od wlewu oleju i na nim jest taka biała maź.Czy to tez objaw zepsutego termostatu ?
egr się zaślepia podkładając między niego a kolektor blaszkę od piwa i od strony kolektora smarując reinzem :) komp wtedy myśli że wszystko jest ok wentlator się w ogóle włącza? jeśli tak to pewnie za późno ja w Astrach zawsze zakładam czujnik w chłodnicy od Cinquecento na 92-87st.C - pasuje na gwint, a kostkę trzeba sobie przerobić (na złomie obciąć...
Witam posiadam astrę z silnikiem 1,7D i mi nie grzeje a dół chłodnicy jest zimny a węże się robią twarde gdy odkręcę korek to ciśnienie wyrzuca płyn a temperatura podchodzi ciut nad niebieska kreskę Wymieniłem termostat i bez zmian Wymieniłem nagrzewnice i również bez zmian wymieniłem korek z zaworkiem od zbiorniczka wyczyściłem chłodnicę i nie grzeje...
Ok jutro zrobię tak przy chłodnicy: na dole mam czerwony korek za pewne od spuszczenia płynu chłodniczego więc tamtędy go wyleje. A czy musi silnik pracować jak będę go wylewał czy musi być wył? A i czy mogę to co wylałem ponownie wlać? Jak odpowietrzenie i zmiana korka nie pomoże to lecę do mechanika z tym tyle że w mojej okolicy to nie ma za dobrych...
Witam wszystkich mobilków pozwole sie podczepić pod temat gdyż mam ten sam problem i objawy lecz kolega bucznik założył termostat i wszystko jest ok a u mnie jest nadal ten problem po założeniu nowego termostatu temperatura szaleje a słabo grzeje lub wogóle i długo się nagrzewa a do tego wąż który idzie od termostatu do chłodnicy robi się jak balon...
Spróbuj odpowietrzyć układ i dolać płynu może coś pomoże. odpowietrzałem tzn zagrzałem aż włączył sie wentylator odkreciłek korek aż płyn podniusł sie na maxa do góry zakreciłem wcześniej zawsze wciągało sporo w układ (przy wymianie chłodnicy reduktora) a teraz nic był stan i został po zabiego stan oki
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
To dobrze,że wentylator się załącza- sprowadź,czy w czasie pracy silnik węże gumowe idące do chłodnicy nie twardnieją,i odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego(uwaga,może wystrzelić gorącym-zachowaj ostrożność,aby nie poparzyć twarzy) i zobacz ,czy przy przegarowaniu nie idą bąble-pęcherze.Pooglądaj tez miarkę-bagnet oleju-czy nie...
Witam, dziś zauważyłem taka sytuacje: przejechałem autem z jakieś 8 km, oczywiście się nie nagrzał, temp osiągnęła 75 stopni ale spadła do 2 kresek, otworzyłem korek wlewu płynu chłodniczego i przy gazowałem mocno autem no i w płynie zauważyłem malutkie pęcherzyki powietrza, co to może oznaczać?
Odkręciłem korek 10 minut po wyłączeniu samochodu, ale bardzo powoli czekając aż ujdzie powietrze, płyn był między min a max. Wydaje mi się że wszystko wróciło do normy. A ten termometr wskazuje temp w chłodnicy czy w silniku płynu? Astra G.
dzięki za info....szkoda że Opel tak to idiotycznie rozwiązał , benzyna którą dużo prościej zagrzać ma jeden wentylator na połowie chłodnicy oraz skraplacza, a diesel ma dwa przy czym jeden wprost dla skraplacza. Przez te 10-15 barów sprężarka dostaje mocno po tyłku , padają szybciej uszczelniacze czołowe oraz słabsze punkty układu klimatyzacji. Kiedyś...
Tak jak koledzy powyżej radzili- odpowietrzenie układu, sprawdzenie kompresji (przy 90 st. i odkręconym korku widać wydobywające się pęcherzyki powietrza). Ale przede wszystkim sprawdzić korek bo powietrze powinno wchodzić do układu bez oporów, ale powinno też wychodzić po przekroczeniu w układzie ciśnienia około 1atm.Jeżeli zaworek będzie zapieczony...
witam, mam problem z ogrzewaniem w oplu astra g 1,6, jak zrobiło się chłodniej, silnik osiągał temp ok 85 w mieście, na trasie wskalatzówka leżała, że ogrzewanie nie było potrzebne więc tak jeżdziłem, myśląc że pewnie mam termostat do wymiany, wczoraj wymieniłem termostat, na zewnątrz -15st, ale widać poprawę bo silnik sie nagrzewa w trasie do ok 85,...
Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika włączania wiatraka chłodnicy? Muszę go wymienić ponieważ jest nie spełnia swojej funkcji a teraz jak są upały (szczególnie w korku) auto się mocno grzeje co jest bardzo niebezpieczne. Proszę o foto bo nie mam pojęcia gdzie o jest. opela astra 1.4 benzyna rok 1998... z góry thx
Witaj, przyczyn może być wiele ...... / sprawdź na początku zbiornik wyrównaczy płynu chłodnicy... jesli korek tłusty to może wskazywać co z uszczelką...... a tak to wyglada na zbyt bogata mieszanke paliwową/ jak ze zuzyciem gazu? Paliwa- benzyny... jaki przebieg silnika? sprawdź końcówke rury wydechowej.. jesli jest czarna pokryta sadzą to by sie z...
Opel Astra f 1.4 1999 r. Jechałem ostatnio i w korku zagotowało mi się borygo. Spod maski "poszła para" okazało się, że termostat włączający wentylator na chłodnicy nie działa i wiatrak się nie włączył, ale uporałem się z tym problem. Pojawił się nowy, z reduktora cieknie mi borygo. Załączam foto miejsca przecieku, dodam, że wężyk nie przecieka, problem...
jedyne trudne wraunki pracy to ewentualnie korki i tylko korki , i to raz na jakiś czas, poza tym asterka łapie temp. po kilku km. ale jest cały czas tak na oko w okolicach 87-89 , do tej pory raz tylko doszła do 90 po prawie godzinnym staniu w miejscu [wypadek] i ani drgnęła dalej.
Witam, mam problem z moja astra 2.0 DTI 101 KM 2002 1. Podczas jazdy zapaliła się zolta kontrolka symbol chłodnicy z wentylatorem ( słyszalny dziek jakby coś sie rozprężyło, wyrzuciło olej przez korek ok 2l. - korek prawdopodobnie byl nie dokręcony ) temperatura silnika byla w normie=) 2. Auto kompletnie straciło moc ale nie do "0" zjechałem na stacje...
Trzeba by pociachać ten początkowy tekst bo o wymianie rozrządu z pompą nie doczytałem. A jak z rozkładem temperatur na wężach wchodzących/wychodzących z chłodnicy jak i na samej chlodnicy góra/dół) podczas 100C+? Jest wszystko rowniemiernie gorące czy nie? Odkręcanie na ciepłym silniku korka to raczej dziwne podejście do diagnostyki - mówisz że po...
Witam serdecznie! Mam problem z wentylatorem chłodnicy klimatyzacji. Gdy odpalam klime gdzies na postoju lub w korku to chlodzi przez chwie a potem przestaje działać. nie załącza sią wentylator chłodnicy. Moż ktoś miał już podobny problem i może mi pomoże co to może być i jaki koszt naprawy.
Dzis sprawidzielm te przewody .Oba zarowno gumowy jak i aluminiowy sa tej samej temperatury tzn takie letnie .Tak jak wspomialem wydaje mi sie ze kompresor sie nie zalacza ,bynajmniej nic na to nie wskazuje .Dodam tylko ze w momencie kiedy odkrecilem plastikowy korek na chlodnicy klimy to na wentylu pojawily sie pecherzyki powietrza .Ciekawe rowniez...
Witam wszystkich Forumowiczów! W mojej astrze jest taki problem że do czasu aż silnik sie nie nagrzeje do otwarcia termostatu jest całkowity brak ogrzewania a gdy termostat sie otworzy to wszystko jest git czyli ogrzewanie jest reduktor też jest gorący do czasu schłodzenia silnika. Wymienię rzeczy które już sprawdziłem: termostat, drożność nagrzewnicy,...
Witam Mam problem z chłodzeniem w swojej astrze. Jest to Astra 1.7 TD z silnikiem isuzu, który pracuje temperaturze ok 95 stopni. Na wodzie nie było problemu ale idzie zima i trzeba było wymienić wodę na płyn i zaczęły się schody. Zalałem go płynem, zamknąłem maskę i docierałem klocki gdzie w trakcie tego z maski leciała para. Wyłączyłem silnik, otworzyłem...
Odgrzeje - Mam taki problem że wentylator włącza się zawsze przy temp 100 st. C (odczyt z kabiny) ale raz działa przez 10 sekund (wskaźnik temp tylko lekko się obniży - pokazuje ok 97 - 98 st.) a nieraz działa dłużej i schładza do 90 st. Przy jeździe w korku temperatura mieści się między 97 - 100 st. Styki są czyściutkie. Jutro mam zamiar wybrać się...
mam problem z oplem astra 1.7 td 96 r wywala mi korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym? wentylator i termostat są ok nowa chłodnica i czujnik temperatury co robić??
Chłodnico kolego była rok temu wymieniana (poprzednia była dziurawa) nigdy żadnych uszczelniaczy nie stosowałem. Dodano po 6 Jeszcze jedno koledzy przed wymianą uszczelki prawie na każdych łączeniach węży od chłodzenia miałem wycieki(dodam że wycieki powstawały gdy silnik zaczął stygnąć nap. po skończonej jeździe po 3,4 godzinach jak samochód już stał...
któraś z tulei cylindra może być pęknięta i przez nią płyn dostaje się do komory spalania i z tego ten biały dym... Trop dobry , tylko mało prawdopodobne aby płyn był zasysany do cylindra . W cylindrze jest większe ciśnienie podczas sprężania i spalania , niż płynu w chłodnicy i tak ja piszesz , węże robią się twarde , ew, bąblowanie w zbiorniczku...
mam problem jestem w Niemczech mam Opla Astre II 2001rok 1.7tdci zaświeciły mi się kontrolki od chłodnicy i klucz a na dodatek ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego chłodziwa i zaczoł kopcić jest też maź na korku od oleju pewnie to uszczelka .A pytanie mam takie czy mogę nim pojechać do Polski około 1000km co byście zrobili czy lepiej laweta
Witam Posiadam Astrę H z 2006 r. z silnikiem Z16XEP, mój problem dotyczy wysokiej temperatury w układzie chłodzenia i nie włączającego się wentylatora chłodnicy. Ale po kolei jakiś czas temu zauważyłem (stojąc w korku) iż temperatura w układzie chłodzenia wzrosła do ok. 107 °C i nie włączył się wentylator, klimatyzacja wtedy była wyłączona. W domu...
Witam, Jakiś czas temu w garażu zaobserwowałem spore wycieki płynu chłodniczego nawet pół litra w ciągu nocy. Poniżej podaje jaka była kolejność działań. -pierwsze kroki to sprawdzenie węży, wycieku nie znaleziono -później stwierdziłem, że może wina korka i go lekko odkręciłem, po 15 km zgubiłem płyn chłodniczy, dolałem 3l wody i dokręciłem korek -...
Witam Pkt. 1, 3, 4, 6, 7 - odpada, ponieważ zauważyłbyś wyciekający płyn na zewnątrz. Rozumiem z Twojego opisu, że płyn nie wycieka na zewnątrz - nie zauważyłeś żadnych plam ? 2. Obsadach wtryskiwaczy - to jakaś ściema - może uciekać kompresja, ale nic związane z płynem 5. uszczelniaczu do oleju - nie wiem co masz dokładnie na myśli, ale odpada Jeżeli...
Ciężko tutaj zgadnąć jak będzie zachowywała się temp. silnika latem. W dużej mierze zależy to również od sprawności chłodnicy. Jednak ja bym się skusił na włącznik na niższą temperature. Niedawno sprzedałem Carinę II '90 1.6 102KM. Japońskie auta są niezawodne, jednak bardzo wrażliwe na przegrzania. Wskazówka temperatury nawet latem w korkach oraz przy...
Zadaniem termostatu i wentylatora chlodnicy jest utrzymanie stałej temperatury a temperatura otoczenia wpływa raczej na czas w jakim osiąga tą temperaturę.. Ty będziesz miał te 80 zawsze chyba że już nie będzie zapasu chłodniejszego płynu w chłodnicy z którym termostat umożliwiłby wymianę (długie stanie w korkach, upały, mecząca jazda dla silnika) to...
sprawdziłem jest chłodniczka oleju na tym samym wsporniku co filtr oleju, a co do uszczelki pod głowicą to obejrzałem dokładnie i chyba uszczelka była wymieniana ponieważ głowica jest cała sucha i czysta a pod pokrywą zaworów uszczelnione jest dodatkowo silikonem a ponadto w oleju nie ma śladu płynu i pod korkiem wlewu oleju też jest czyściutko i niestety...
mam opla astre td 1.7 i problem z płynem chłodniczym bo ucieka mi przez zakretke ze zbiorniczka wyrównawczego, pozatym zmieniłem korek na nowy wtedy niewycieka ale za to wyciek następuje z około chłodnicy a przewód gumowy jest strasznie twardy. i mam słabe ogrzewanie w samochodzie a z rury wydechowej wylatuje normalny dym bo myslałem ze to moze uszczelka...
Zazwyczaj na korku od zbiorniczka wyrównawczego jest znaczek, ostrzeżenie, żeby go nie otwierać na gorącym silniku bo "eksploduje" (prawie dosłownie) i można się poparzyć. Więc jak przeprowadzasz doświadczenia po dłuższej jeździe z odkręcaniem tego korka to i tak masz szczęście, że się tylko delikatnie gotuje. A jeśli chodzi o ubytki to proponję sprawdzić...
Korek ma zawór ciśnieniowy chyba 1 czy 1,2 atm. Płyn podczas nagrzewania zwiększa objętość i ciśnienie. Pod większym ciśnieniem później-przy większej temp. zaczyna się gotować-puszczać parę-bąble. To tak jak w wysokich górach woda "gotuje się" nie osiągając 100C bo tam w zależności od wysokości maleje ciśnienie atmosferyczne. Odkręcając korek na mocno...
Witam. Problem polega na tym że kiedy Astra zaczyna się grzać do 100 kilku stopni to włącza się wiatrak. Wszystko było by ok, gdyby nie to że włącza się on na chwile (20-30sec) po czym przestaje. Temperatura nie spada - poprostu stoi w miejscu. Wiatrak po chwili znów się włącza i tak w kółko. Temperatura powoli wzrasta od tych 100kilku stopni wzwyż....
Do Piotr_piter Dzięki za pożyteczne rady:D Nareszcie znalazł się ktoś kto jest skłonny pomóc w "operacji" wymiany oringów. Co do kompresji po rozgrzaniu silnika to musi być... ale mój przypadek wygląda tak, że jak zgaszę silnik, samochód stoi 8 godzin, zaglądam, odkręcam korek i syczy 3-4 sekundy.... nie jest to silna kompresja bo jakby była to by przewody...
Dzięki za wszystkie rady. Poziom płynu chłodzącego jest OK. Wcześniej silnik pracował normalnie w zakresie temp. 90°C÷95°C i w korkach gdy temp. podchodziła do 100°C włączał się wentylator. A wszystko nie tak zaczęło się gdy zmieniłem opony na zimowe, ale to raczej nie miało na to wpływu. Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy wentylator załączać się powinien...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Witam, Mam problem ze swoją astrą H 1.7. Ucieka z niej płyn chłodniczy. Zrobiłem kilka testów : 1. Dolałem płynu i zostawiłem samochód na noc, płyn nie wyciekł. 2. Następnego dnia , przejechałem może 10 km , zaparkowałem auto i widziałem ,od spodu że po lewej stronie osłona silnika jest mokra. Zaraz wjechałem samochodem na kanał , zdjąłem osłonę od...
Temat rozwiązany po powtórzeniu się sytuacji w korku w upalny dzień postanowiłem wziąć wszystkie 3 przekaźniki i się im dokładnie przyjrzeć. Rozebrałem je z obudowy i wyczyściłem odpowiednimi środkami jak WD-40 Czy np. specjalny preparat WURTH " Preparat do usuwania korozji konektorowej " Wyczyszczeniu ze zwęgleń zabrudzeń i całego tego syfu ustawieniu...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
W corsie C siedzi ten sam silnik co w astrze G i combo Y17DT - ale była odmiana 65 km bez intercolera i 75km z intercolerem (głowica ta sama). Coś namieszałeś z tymi symbolami - poczytaj o tym... To nie jest uszczelka pod głowicą tylko oringi na obsadach wtryskiwaczy. To najczęściej pada w tym silniku. W drugiej kolejności "chłodniczka oleju" o której...
Witam Potrzebuje waszej pomocy. Przeczytałem wiele postów ale nie znalazlem konkretnej informacji. Moje auto Astra G 1.7 DTI 2001r 75 KM Wczoraj W aucie słuchałem muzyki przez ok 3h, nastepnęgo dnia pojechałem do pracy, wspomaganie działało, mineło 8h odpalam auto a tu jakby wyczerpany akumulator. Dziwne było to ze jak otworzyłem maskę chodził wentylator...
Witam Mam problem z Astrą G 1.7 DTI Isuzu 2000r. Otóż po krótkim czasie od wymianie oleju i filtrów zaświeciła mi się kontrolka od ciśnienia oleju, po odkręceniu korka spustowego okazało się, że z oleju zrobiła się czarna gęsta maź z takimi pozlepianymi grudami. Po przeczyszczeniu układu i miski i zalaniu świeżym olejem problem wystąpił ponownie dając...
Mam wrażenie, że i skrzyń AF13 są 2 rodzaje mimo tych samych oznaczeń ;) Ta, którą założyłem jest na pewno starsza, ma jeszcze króćce wężyków chłodnicy oleju takie że wężyk się natyka i zakręca opaską, a orginalna miała już takie szybkozłączki (oczywiście króćce odkręcane, przełożyłem je) ale ta skrzynia, a w zasadzie pewnie konwerter ma większy poślizg...
A sprawdził ci któryś ciśnienie na garach może zawiesza się zawór,oleju nie bierze . nikt mi nie sprawdzał, oleju nie bierze, tylko zbiera się taki biały nagar na korku, ale to chyba normalne w astrach, dziwne to że jak mu się dzieje takie to szarpanie to troche wiecej dymi. Witam Miałem ten sam problem co prawda w Astrze 1,6 ale też zwykły jednopunktowy...
Witam Potrzebuje waszej pomocy. Przeczytałem wiele postów ale nie znalazlem konkretnej informacji. Moje auto Astra G 1.7 DTI 2001r 75 KM Wczoraj W aucie słuchałem muzyki przez ok 3h, nastepnęgo dnia pojechałem do pracy, wspomaganie działało, mineło 8h odpalam auto a tu jakby wyczerpany akumulator. Dziwne było to ze jak otworzyłem maskę chodził wentylator...
Witam, opiszę w skrócie problem: CEL: próba zbicia stanu podgorączkowego u pacjenta: OPEL astra f 1.6 8v lpg X16SZR 96r. WYWIAD: Pacjent skarży się na podwyższoną temperaturę - ok. 96st. podczas jazdy. Czasami, gdy na zewnątrz cieplej, przy szybszej jeździe, przy prędkości powyżej 100km/h temperatura rośnie do ok. 98, 99 i włącza się wentylator, który...
Witam!!! Mam problem z moim autkiem, a mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Ostatnio miałem widoczny wyciek przy bloku. Został on usunięty ale płyn dalej ubywa. Wykluczyłem uszczelkę pod głowicą bo nie ma żadnych typowych objawów: temperatura jest ok, w oleju nie widać płynu, autko nie "kopci" na biało, silnik pracuje równomiernie, oleju...
Siema. Mam taki problem z Astrą G z 2002 r. na silniku Isuzu 1.7 dti 75 KM. Latem spadł przewód z chłodnicy, wywaliło płyn, wydmuchało pewnie z przegrzania uszczelkę pod głowicą. Wypluwało płyn korkiem, ale też wywalało olej przewodem odmy. Całkiem sporo oleju, aż wyciekał turbosprężarką. Zdjąłem głowicę, okazało się że przedmuch był nie tylko do płaszcza...
Witam wszystkich. Szukam pomocy w diagnostyce mojego samochodu. -Opel Astra H GTC -1.6 benzyna -115 koni -2008 rok -144 tys. kilometrów -Hatchback 3 drzwi -Rozrząd robiony przy 139 tys. kilometrów -Samochód serwisowany w ASO co 30-40 tys. -Jestem pierwszym właścicielem Z poważniejszych usterek to był wymieniany komputer, regeneracja nic nie dała. Od...
Widze że masz silnik x16szr czyli taki jak u mnie w F. U mnie termperatura jest skała 95C podczas jazdy, z rana dochodzi raz do 100C a potem nie ma jak u ciebie opisujesz że podczas jazdy ci spada. W korku to normalne że się grzeje a im cieplej tym szybciej się grzeje bo chłodzenia nie ma poza tym co zrobi wentylator po włączeniu się. Tak że z tego...
Witam, Od pewnego czasu zauważyłem dziwne zachowanie wskazówki temperatury. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika i rozpoczęciu jazdy temperatura normalnie wzrasta do około 80*C po czym zauważalnie spada do około 70*C. Co ciekawe po przejechaniu kilku kilometrów silnik dogrzewa się do około 80*C i tak już zostaje. W zasadzie nie udaje mi się dogrzać...
Wtryskiwacze (kolejność - kolorowa taśma - nie sugerować się koszulkami na przewodach przelewowych, od lewej niebieski, czerwony, zielony, kremowy ): http://obrazki.elektroda.pl/5265629000_1... Przewody wtryskowe przy pompie (kolejność - kolorowa taśma): http://obrazki.elektroda.pl/2005482200_1... Wyjście na czubku pompy...
Witam. Pewnego dnia przetarł się wąż od chłodzenia i w efekcie pękł po jego naprawie poszła nagrzewnica (od pół roku auto parowało i schodził płyn więc dłuuuugo ciekła) i podczas tych wycieków auto kilkukrotnie doszło do temperatury 105 stopni tak więc odłączyłem nagrzewnice i do zimy (3mies) jeździłem na odpiętej a przewody od niej złączyłem ze sobą....
Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:...
Witam nie dawno zakupiłem Opla Astre G i po ok 2tyg zaczęły się problemy... Falowanie obrotów na biegu jałowym 850-820-860-830-820 na rozgrzanym silniku. Ssanie przebiega normalnie bez falowania. 1 bieg mało gazu szarpie dusi się dopiero jak się da dużo gazu auto jedzie dynamicznie bez szarpania. 2-3-4-5 bieg jest normalnie bez szarpania auto przyśpiesza....
Bardzo możliwe, że to coś z chłodnicą bo płyn chłodniczy był zalany "pod korek". Czy to będzie wina zbyt dużego dolania płynu chłodniczego czy raczej nieszczelności w tym układzie? Jak to można sprawdzić?
Pozwólcie koledzy że trochę się rozpiszę ale moim zdaniem temat jest tak zawiły że trzeba opisać go bardzo dokładnie aby po jakimś szczególe ktoś z Was mógł wykluczyć swoją usterkę. Miesiąc temu kupiłem Astre II 1.7 DTI z silnikiem Y17DT. Na miejscu nie było możliwości sprawdzenia stanu oleju bo właściciel przyjechał akurat z myjni a wiecie jak długo...
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
Nie przesadzajmy :) 1 gen każdy jako-tako ogarnięty człowiek sobie ustawi, zresztą i tak żeby było dobrze to trzeba pojeździć i porobić korekty jeszcze wstępnych ustawień. Gazownicy zwykle ustawiają tylko na rozgrzanym tak jak przyjedzie i tyle, a potem na zimnym nierówno pracuje, dla tego ja tam ustawiam nie na środku zakresu śruby parownika przy rozgrzanym...
Mając 1,6 8v x16szr 99r temperatura trzyma się na 95C, w korkach często włącza się wentylator - w końcu nie ma innego chłodzenia niż obieg z wentylatora. Chłodnica w miare nowa, mały obieg sprawny w razie czego.
Jeśli się nie mylę to korek w tym zbiorniczku powinien utrzymywać ciśnienie i woda powinna się gotować przy 125 stopniach... cytuje( Korek wlewu w układzie jest zaopatrzony w zawór nadciś- nieniowy, który pozwala utrzymywać nadciś- nienie około 100 do 130 kPa i tym samym podwyższyć temperaturę wrzenia cieczy do +125°C) zobacz ten korek, zobacz czy chłodnica...
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
W przypadku przekładki silnika z 1.7d i założenia do niego osprzętu z 1.7TD oprócz kolektorów z turbosprężarką występują różnice które zauważyłem (jeśli 1.7D jest z przed 95r): -inne wtryskiwacze (od biedy mogą zostać) - inna pokrywa na głowicy (odpowietrzenie) - pompa wtryskowa (korektor dawki paliwa od doładowania) - koła rozrządu (inny profil zębów)...
Mam ten sam błąd już od lat. Temat wydaje się nienaprawialny. Chciałem tylko napisać, że miałem wymieniany ten czujnik par paliwa, bo rzeczywiście był uszkodzony. Te czujniki podobno bardzo chętnie się psują w Oplach. Tak czy owak błąd P0171 pozostał. Kontrolka Check Engine pojawia się i znika nadal. Zauważyłem, że częściej powraca gdy jest chłodniej...
Podczas jazdy powietrze chłodzi chłodnice i temp spada a jak stoisz w korku to wzrasta jeśli nie działa wentylator. A wentylator działa?
To logiczne, że temperatura spada jak jedziesz. Strugi powietrza schładzają chłodnice i temp. spada. W korku jest to normalne, jeśli jest na stałym poziomie i nie rosnie, wszystko jest OK. Ale bądź czujny. Pozdrawiam
korek chłodnicy chłodnicy astra korek chłodnicy honda
klimatyzacja eberspacher cooler master zasilacz naprawa czujnik poziomu tonera
przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi głowica omega
Toyota Avensis 1.8 benzyna - kod błędu P0352 Zawory do pisuarów Ferro: modele i instalacja