Chłodniczka spalin padła
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
Pamiętacie o konsekwencjach jazdy bez chłodnicy spalin.
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
Jest to 1.9 TDI 130 km. Fabrycznie nie ma takiego. 85kW 116KM Czyli motor na pompowtryskach? Chłodniczka spalin do sprawdzenia. Może ma minimalny przeciek.
Do zaślepienia zaworu EGR w tym silniku dostępne są dwa rodzaje zaślepek blaszanych. Opcja nr 1 to zaślepka bezpośrednio przy silniku. Opcja nr 2 to zaślepka między rurką doprowadzająca spaliny a chłodniczką spalin. Taką zamontowałem ze względu na lepsze dojście. Wszystko ładnie pięknie, brak błędów.......... lecz jedna rzecz mnie irytuje a mianowicie...
Jeśli egr jest zaslepiony i nie ma przepływu to chłodniczka też nie działa.
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
Moim zdaniem te karby powodowały same kłopoty z ta chłodniczką- plus to jedynie -moim zdaniem-szybsze nagrzewania silnika-moze z 10 sekund......
Chłodniczka spalin przed/za EGR jak najbardziej moze puszczać płyn. Zresztą taka nieszczelność powodowała pożary BMW bodajże. No ale jak lejesz wodę zamiast glikolu to spoko, woda jest niepalna. Tyle, że przy 100 stopniach woda Ci się zagotuje a glikol nie
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019...
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Max 3 tys. obrotów, doładowanie ok. 0,3 bara, reset kluczykiem pomaga, błąd ABS, ale jak to w tych silnikach, zauważyłem, że chłodniczka spalin jest pęknięta w klasycznym miejscu za silnikiem, wystarczy pospawać, ewentualnie wymienić. Według mnie ciśnienie na kolektorze zbyt niskie, dlatego im więcej chce ładować, tym mniej powietrza dostaje i wchodzi...
Raczej pekniety blok. Swapuj na 2.0 dci.
No ATD nie miało chłodnicy spalin.
Witam..........2005 czyli euro3 są tylko 2 możliwości ......chłodniczka spalin lub pompa wtryskowa......... pozdrawiam i dziekuję Panu Krzysiek22 za reklamę .........pewnie się znamy......pozdrawiam wszystkich AZ
No to w sumie masz odpowiedź. Układ recyrkulaci to pnumatyczny zawór przy chłodnicy spalin i elektroniczny przy kolektor ze ssącym. Wydzieraj ten drugi. Możesz go jeszcze sprawdzić vagiem. Sprawdź, czy dobrze reaguje. Egr powinien być otwarty na jałowym, natomiast po dodaniu gazu zamyka się. Zamyka się rownież po minucie bezczynności na jałowym. Jeśli...
A zaslepic dojścia wody? Bezpieczny sposób ?
A problem jest w chłodnicy spalin EGR, dla ułatwienia ta za DPF-em.
Odkręć rurę z egr (chłodnicy spalin) i próbuj odpalić bez niej
To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin. Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika. Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej. (at)grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie...
może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Wiele razy, nieszczelność pomiędzy wydechem a turbosprężarką, pęknięta rurka od EGR-a, wydmuchana uszczelka z pod rurki egr. Szukaj okopcenia.
Ja wiem czy ona jest taka bardziej zaawansowana?? Bardzo podobna do tej co pokazałeś na zdjeciu. W środku tej najgrubszej rurki są takie małe rureczki przez które przelatują spaliny i tyle. Owszem są czasami tematy,że właśnie w tym miejscu się rozszczelni i płyn chłodniczy idzie w wydech. Można pomylić wtedy z uszczelką pod głowicą.
Bo pasek musi ściągnąć z koła wałka rozrządu i później go ustawić, ale nie koniecznie wymieniać.
(-) może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR. Dobrze, że o tym mówisz, bo zaraz kazano by Ci nie tylko głowicę zdejmować, ale pół silnika rozbierać... W rzeczywistości może tak być, jak mówisz, że do EGR przecieka ciecz chłodząca z chłodnicy spalin. Przykładowy widok takiej chłodnicy na silniku 2,0 HDI DW10BTED wskazuje czerwona strzałka...
Wygląda na uszkodzenie ośki klapki chłodnicy spalin, co jest dość częstą usterką w tego typu chłodnicach. Do puki nie śmierdzi spalinami w kabinie, nie ma co panikować.
Z uszczelka pod głowicą , z chłodniczką spalin. Kontroluj na bieżąco , możesz zrobić test na spaliny w układzie chłodzenie , też jakiś pogląd na sprawe rzuci
Po zmianie softa wymiana co kilka miesięcy przepalonej chłodnicy spalin, taka to poprawa. Ograniczają działanie pompki EGR i tyle w temacie.
Oczywiście masz rację, wyłącznie chodzi o stabilizacją temperatury spalin zanim dostana się do układu pomiarowego opartego najczęściej na mostku Wheatstone'a
Siłownik pneumatyczny jest do chłodnicy spalin. Sam Egr jest elektryczny. Co do pompki zerknę jutro na schemat, silnik CFF ?
Do otwarcia zaworu potrzebne jest 12V, więc jeśli podane jest 8,25V to w życiu go nie otworzy. Dobrze by było sprawdzić napięcie na wtyczce - jeden przewód powinien mieć stałe 12V(napięcie akumulatora) drugi masa jako sygnał ze sterownika. Pomiar wykonany w następujący sposób(najlepiej multimetrem - przewód napięciowy wtyczki + masa(np. z akumulatora)...
BLS nie podejdzie zamiast BXE. BLS miał DPF, był konstrukcyjnie zewnętrznie zmieniony, mocowanie DPF i chłodnicy spalin, inny odpływ turbo itp. Zamiast BXE może być BKC, BVK,BMT,BUK,BLT.
Witam jaka oporność na zimnym silniku tego zaworu powinna być albo jak go sprawdzić czy jest dobry?jest to zawór od chłodnicy spalin przed zaworem egr ,czy objawem jego uszkodzenia może być przełączenie w tryb awaryjny silnika co powoduje spadek mocy i dopiero jego ponowne uruchomienie przywraca moc zarówno na zimnym jak i lekko ciepłym silniku?na gorącym...
przekopywałem już internet - widziałem to - to nie ten silnik kolego - od 2007 silnik wygląda inaczej. 1. Co to EGR ? 2. Gdzie jest chłodniczka spalin? 3. Idąc dalej mamy jedyny "przyrząd" z wiązką elektryczną. To ,że silnik się zmienił nie oznacza przeniesienia gdzieś indziej EGR. Po nitce do kłębka...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Witam, Posiadam Bassata b6 2.0 TDI CBAB mam problem z spalaniem. Komputer pokazuje spalanie ok 5,5-6,5L natomiast w rzeczywistości jest spalanie ok9-10l/100km. Byłem u mechanika zbadałem DPF i jest tylko w 3% zapełniony. Jest wymontowany EGR i chłodniczka spalin wraz z wyprogramowaniem z komputera. Proszę o pomoc . Z góry dziękuję
Czytajac o 1.6tdi i jego egr to nic dobrego to nie wróży. Podobno nowe fabryczne egr potrafią po 30tys juz siadać. By wyczyścić egr potrzebuje kanału niestety bo jest on zlokalizowany od dołu. Do tego jeszcze dochodzi ta chłodniczka spalin. Auto ma 330tys najechane więc przebieg jak na 2009 rok normalny. Tzw ludzki. Według książki 30tys rocznie pokonywało....
DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko...
P 2425 zawór obejścia chłodnicy recyrkulacji spalin, tak na szybko.
Dokładnie chodzi mi o czujnik nr 12. Bo to chyba o niego chodzi. Po nr nadwozia ten czujnik występuje, niestety na schemacie nie mogę go zlokalizować: https://obrazki.elektroda.pl/9026953700_... Przesyłam też schemat: 920915 Na schemacie jest EGR zawór magnetyczny klapy chłodnicy spalin a nie widzę czujnika tej klapy.
a gdzie ją znajdę Dodano po 1 dodam jeszcze że płynu ubyło Dodano po 1 więc się zastanawiam czy chłodnicy spalin nie trafiło
To nie jest żaden czujnik tylko blok elektrozaworów podciśnieniowych. faktycznie bardzo dużo wniosłeś tym postem, pomógł on koledze niesamowicie :) końcówki na module powinny być ponumerowane od 1 do 6 i tak 1 - jest to "zasilanie w podciśnienie czyt. wejscie" idzie do zaworka zwrotnego który idzie do serwa itd. 2 - EGR 3 - klapa od chłodniczki spalin...
Nie zrobiła Ci się jakaś nieszczelność na doprowadzeniu spalin do EGRa (na wyjściu z chłodnicy spalin)?
To jest PDE już, nie ma chłodnicy spalin
Witam w dniu wczorajszym wyświetlił mi się komunikat o braku ładowania, sprawdzając w ukrytym menu serwisowym napięcie ładowania wskazywało 11,5V. Dziś po odpaleniu, auto nie wskazywało żadnego błędu a ładowanie w menu wskazywało 14,3-14,5V, po przejechaniu ~ 15km znów wyświetlił się komunikat i napięcie spadło do 11,3V. Z braku miernika pod ręką byłem...
Raczej w kierunku chłodnicy spalin bym się kierował, nie koniecznie to oznacza uszczlkę pod głowicą.
Cześć. Jak coś modziłeś przy egr, to może spróbuj taką możliwość rozszczelniona chłodniczka recyrkulacji (spalin). Może jakiej uszczelki nie dałeś czy coś. P.S. egr w benzynie i to tak małej i to nowy po co. Pompie daj spokój.
Sprawdź czy nie oberwała się się klapa chłodnicy spalin i nie poleciała w kierunku strony gorącej turbiny.
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
oznaczenia silnika nie napisze teraz bo niewiem, ale z ta chłodniczką spalin to może byc dobry trop. sprawdze czy jest i czy nie dostaje sie płyn chłodniczy do spalin
Czy zacząć od czyszczenia, czy od razu do wymiany. Od diagnozy. Bo możesz mieć np zawaloną chłodniczkę spalin albo kanały.
Na 98 % poleciało do wydechu . Jeśli małe to nie ma się czym przejmować . Wypali się. Jak duże to trzeba zdjąć katalizator i wysypać śmieci, żeby go nie wytłukło z czasem. Ale na wejściu Kata jest siatka i tam się zatrzyma i z czasem się wypali. Raczej nie poleciało przez obwód EGR , zresztą tam jest chłodniczka spalin i też nie wleci do silnika . Regeneruj...
W moim 2.0dCi jest jeszcze jakas klapka przed chlodnica spalin od EGR. Widac, ze jest sterowana podcisnieniem po mocnym dodaniu gazu. I to sie tez rusza, wiec podciśnienie działa. Ale nie wiem do czego ona służy. Moze przytyka spaliny idace do EGR? Klapka bypassu chłodnicy spalin EGR
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Witam Panowie, czy luz 1-2 mm na ośce EGR z tyłu chłodnicy spalin może powodować błędy 3044 i 4081.
Szukam momentów dokręcenia śrub zaworu EGR oraz śrub rurki mocowanej do kolektora ssącego i chłodnicy spalin do forda fiesty 1.4 TDCI 2009 r. Dodano po 10 po zdjęciu obudowy filtra powietrza zauważyłem zapocenie takie jak na zdjęciach na łączeniu rurki idącej do kolektora z chłodnicą spalin. Czy takie coś to coś poważnego czy lepiej tego nie ruszać...
Zrób "bypass" na wężach wodnych chłodnicy spalin aby ją obejść i zobacz efekt.
Przed odłączeniem chłodnicy spalin to prawie połowa teraz trochę mniej
Tam często gwizdało z ośki na chłodnicy spalin z tyłu silnika.
Witam. Posiadam Passata B6 z silnikiem 1.9TDI BLS 105km z 2006r. Robiłem remont silnika, przy okazji pozbyłem się chłodnicy spalin. Potrzebuje pomocy/schematu jak prawidłowo podłączyć przewody podciśnienia, tak aby turbo prawidłowo pracowało. Dodam, że mam nowy zawór N75 oraz nowy przepływomierz BOSCH. W necie znalazłem taki obrazek, ale nie bardzo...
Zrobione obejście od chłodnicy spalin egr. Pewnie puszczała płyn do spalin.
Zatarte cięgno od chłodnicy spalin. Po wymianie odżyło. Coraz dziwniejsze się robią te szmelcwageny.
A ośka w chłodnicy spalin jest szczelna?
Zeruje się chyba w pozycji pomiar, środkowy klawisz to test wskaźnika (wskazówka powinna się wychylić do oporu w prawo). Czyli generalnie - włączasz i czekasz ok 10 min., potem przełączasz na pomiar, zerujesz (13), wkładasz sondę do wydechu i rozpoczynasz pomiar. Do zestawu była jeszcze chłodniczka do spalin.
Posiadam Polo 1.4 TDi z silnikiem BWB. Jest tam EGR elektroniczny. Chłodniczka spalin bez gruszki sterującej. Zawór N75 jest podwójny. Dochodzi do niego przewód z filtra powietrza. Jeden wychodzi na gruchę turbo, no i trzeci, o którym potrzebuje informacji, jest zaślepiony śrubką i nigdzie nie wpięty. Może ma ktoś podobny silnik i jest mi w stanie podpowiedzieć...
Witam, VW Golf V 1.9 TDI 105 BLS podczas testów została wykryta nieszczelność w chłodnicy EGR, czyli wydobywające się spaliny z osi przepustnicy. Po wymianie chłodnicy na drugą parametry dalej są takie same jak przed wymianą chłodniczki EGR, jak na zdjęciu.
Osobiście nie wymieniałem. Sprawdź jeszcze gruchę od chłodnicy spalin, możesz to zrobić chociażby strzykawką z węźykiem. Jeżeli stoi, to spaliny nie są chłodzone a płyn nie jest dogrzewany i stąd to niedogrzanie. A termostat jest łatwy do wymiany.
Panowie jak w temacie chce płukankę wlać do silnika przed założeniem nowej turbiny tylko jak to zrobić smarowanie olejem zepnę razem czyli będzie obieg ale wydech otwarty bez trubiny i dpf czujniki z dpf wykręcone oraz czujnik ciśnień można tak odpalić na chwilę? zey oliwa pokrążyła ? Chłodniczka spalin też wypieta podłącze jedynie węże od płynu chłodzącego...
Na moje oko to Egr jest elektryczny. Pneumatyczne jest tylko sterowanie przepustnicą chłodnicy spalin. Dla bezpieczeństwa Dpfa najlepiej byłoby zaślepić przepływ spalin. Tak czy inaczej, skończy się świecącym checkiem i ewentualnie trybem awaryjnym.
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Witam proszę o pilną pomoc..Wymieniłem chłodnice wody na nową, odkręciłem odpowietrzniki i zalałem płyn przez żaden z nich nic nie wyleciało a płyn zalany do maximum ponieważ wskażnik wyszedł do samej góry..odpaliłem silnik i sobie chodzi i PŁYN nie spada a chłodniczka spalin robi się gorąca a w termostacie EGR 0 płynu PROSZĘ o pomoc ponieważ nie chce...
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Witam. Pacjent Crafter 2010r 2.0 TDI . Pali się kontrolka check engine i mruga kontrolka świec żarowych, brak mocy. Po podpięciu vcds'a wykazało tylko błąd 4875- ROD - Unknown Error Code, po kodzie wynika że to dodatkowa pompka wody do chłodnicy spalin. Wymiana pompki nie pomogła problem powraca, nadmienię że pompka włącza się wiec kable są ok. Ktoś...
Okazało sie że urwała sie rurka od chłodnicy spalin . Założenie zaslepki rozwiazalo problem.
Ten kawałek co znalazłeś przy turbinie to najpewniej klapka chłodniczki spalin. Wtryskiwacze na razie zostaw w spokoju. Może być, że łatwo ich nie wyciągniesz. Najpierw zrób turbinę.
Zanim wpakujesz się w kolejne koszty proponuję sprawdzić szczelność chłodnicy spalin.
Dymi się pewnie z nieszczelności turbosprężarki,palącego się oleju na kolektorze wydechowym,nieszczelności chłodnicy spalin itd... Trochę więcej wkładu własnego.
Jaki był powód takiego uszkodzenia? W którym miejscu jest ta wtyczka? Mam Fiestę 1.5 TDCi i mam przerwę w obwodzie zaworu chłodniczki spalin. Szukam przyczyny, jak na razie bezskutecznie. Może mam podobną usterkę. Może macie schemat instalacji silnika, wtyczek.
Ten zawór steruje otwarciem/zamknięciem klapki dopływu spalin przy chłodnicy EGR.
Zacznij od rzeczy najprostszych do sprawdzenia, czyli od chłodnicy spalin tak jak napisał manta i Jackall. Powinna być w środku sucha.
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Ale pisałeś o filtrze powietrza - każdy domniemywał że na kominie wentylacyjnym ;) Było pisać o spalinach. Spaliny zagotują Ci wodę w tej puszce po piwie ;) Potrzebujesz chłodnicy spalin ;) PS: przemysłowo pyły filtruje się elektrostatycznie - możliwe że spaliny też by dało radę.
Powiem szczerze, że dwa tygodnie po wymianie już błąd wyskoczył. Tylko tak się z tym kulałem. I tak wyskakuje co jakiś czas. Nie jestem mechanikiem, ale dużo rzeczy w aucie sam robię. Dodano po 4 Dodam jeszcze że nie ma żadnych objawów że coś jest nie tak. Nie kopci,silnik pracuje równo. Średnie spalanie jest 5,3 w tej chwili. Po prostu od czasu do...
nie dymił na biało,miał moc tylko wcinał płyn chłodniczy. Dokładnie. Samo zaślepienie dolotu gazu nic nie daje, bo płyn wędruje do kolektora ssącego. Można zaślepić, jednak trzeba zdemontować przewody z cieczą do chłodnicy spalin.
A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2 Bo w powietrzu doładowanym jest go na tyle mało,że test tego nie wykryje tak jak pisał kol. stanisławpiotr. Jeśli test jest marnej jakości to nawet nie wykryje nieszczelnej chłodnicy EGR a tam są spaliny chłodzone cieczą.
Rozważałem taka opcje ale czy nie było by ubytku caly czas? Nie raz miałem przypadek uszkodzonej chłodnicy spalin i ubytek byl niezaleznie od typu jazdy no i spaliny byly w układzie.
Czy zawór turbiny może być zamieniany z zaworem chłodnicy spalin?. Pytam bo chciałem wykluczyć uszkodzenie N75, powszechne są zamiany z EGR, jednak ten jest napędzany silniczkiem.
Twarde przewody od chłodnicy oznaczają, że spaliny z cylindrów przez nieszczelną uszczelkę dostają się do układu chłodzenia i tworzy się w nim ciśnienie. Dodano po 7 A co do szarpania i utraty mocy sprawa ma się tak że przy uszkodzonej uszczelce podczas suwu ssania płyn chłodniczy zostaje zassany do cylindrów i jest tam spalony. Stąd też pytanie o biały...
Renault Master 2011r 2.3 dci 125km Witam wszystkich. Miałem dokładnie taki sam przypadek jak opisany powyżej. Pierwszą oznaką usterki było dziwne dzwonienie w silniku, właśnie w okolicy chłodnicy spalin. Mechanicy rozkładali ręcę nie mogąc ustalić przyczyny dziwnego dźwięku. W efekcie okazało się, że w/w dźwięk to była luźna przepustnica, a luźna dlatego,...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Mimo wszystko sprawdz czy spaliny nie dostają sie do układu chłodzenia. Bombelki w chłodnicy, wyrzucanie płynu, smród spalin z chłodnicy.
A więc... Jeszcze raz dziś sprawdzalem dolot.. Wygląda na szczelny... Jedynie ta rura co wchodzi do EGR koło zabezpieczenia ma mały luz? Tak ma być? Zamieniłem zawórki N75 z N18 i bez różnicy... Nawet w N75 słychać jak chodzi zaworem... Kabloteka od g71 jest ok...ale na początku zapominialem wczepic wtyczkę do g71 i po chwili się kapnalem... Po włożeniu...
Kolega (at)domex32 postawił na siłownik chłodnicy spalin i być może ma rację. Może ja za bardzo lubie się bawić z autami i sobie bym wyczyścił EGR dodatkowo. Pzdr
Czytamy ze zrozumieniem :) Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy. I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa. No zaiste, teraz dokładniej przeczytałem. Gdyby nie to że to ATD to można by stawiać na nieszczelność chłodnicy spalin, ale w tym typie o ile pamiętam takowej nie ma. W takim razie przepraszam...
Potwierdzam test na CO2 powinien wykluczyć lub potwierdzić Twoje niedomagania. A co pokaże test na CO2 przy pękniętej chłodnicy spalin?
Toyota t25 2,2 diesel 150KM rok 2006. Krótko na temat. Wyrzucało mi płyn nawet na zimnym silniku przy dodaniu gazu. Test na obecność spalin pozytywny , od razu zmienił kolor. Żadnych innych objawów, żadnych oprócz lekkiej straty mocy. Mechanik stwierdził od razu, że uszczelka pod głowicą, bagatela 1200 gbp całość z robotą i planowaniem. AHA myśłę i...
P2425 - zmierz napięcie do masy to będzie wiadomo czego mu brakuje. Tam jest plus po stacyjce i masa z EDC. Może być też uszkodzony elektrozawór. Tutaj chodzi o sterowanie gruszki na chłodnicy spalin. Co do P2015 to wpisz na Allegro ten błąd. Zazwyczaj wystarczy wymiana ogranicznika. Na przyszłość - dawaj całe opisy błędów a nie okrojone.
Witam. Posiadam auto z takim silnikiem jak wyżej. Auto od jakiś 3 miesięcy straciło troche na mocy, odczuwam to dość znacznie, często(nie cały czas) czuć brak takiego przyspieszania jak wczesniej, często po depnięciu więcej gazem silnik tak jaby wyje a wolno się zbiera(według mnie tak jakby nie doładowywało go). Co jeszcze, słychać świst przy dodawaniu...
Mój pomysł to np coś na zasadzie chłodnicy spalin. Tylko wszystko zależy jak bardzo sprawny masz układ ogrzewania i czy spaliny miały by na tyle energii by ogrzać wężownicę zamontowaną w kominie. Nawet gdyby taki układ nie wygrzał CWU do np 50 st, a chociażby do 30, to i tak mniej zapłacisz za grzanie elektryczne, bo grzałka będzie pracować krócej,...
Należało by zainteresować się, kondycją chłodnicy spalin, jeśli chodzi o "bulgotanie" bo to jedna z możliwych opcji przedostawania się spalin do układu chłodzenia i płynu do układu wydechowego. Warto by też, zainteresować się kondycją i stanem filtra cząstek stałych DPF, jeśli chodzi o dymienie z układu wydechowego.
chłodniczka oleju chłodniczka spalin chłodniczka oleju astra
cylinder simsona kolejność uruchamiania systemu zelmer zvc425ht
obwód tranzystor schemat westfalia
Termistor NTC w przetwornicy Volt Polska 3000W Napięcie prądnicy w chińskim rębaku ZH1115