Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
prawdopodobnie pada ci zawór chłodzenia tłoków , jak masz jakąś diagnostyke to sprawdź jakie jest ciśnienie oleju chłodzenia tłoków , przy obciążeniu min 1 bar. Ewentualnie czujnik, aczkolwiek jesli tylko pod górke i przy przyspieszaniu to obstawiam zawór.
Dziękuje za pomoc wymieniłem zawór chłodzenia denka tłoków
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Dzisiaj zbadamy silnik montowany w kultowych samochodach Volkswagen Garbus i jego pochodnych. Zobaczymy, co było kluczem do sukcesu wynalazku Ferdinanda Porsche i dlaczego jego produkcja trwała ponad 65 lat. https://obrazki.elektroda.pl/2334439300_... Źródło: https://www.renooffroad.com/scudders-per... Silnik...
Popekane tloki miedzy pierwszym a drugim pierscieniem od gory patrzac. Traktor c330 Dziwna sprawa. Czym moglo to byc spowodowane? Czy ten problem wystąpił na jednym tylko tłoku czy więcej? Niezależnie od tego, przyczyn może być wiele! Oto one; - niektóre z nich mogły wystąpić w twojej maszynie: Pęknięte tłoki w silnikach wysokoprężnych są często spowodowane...
Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
co może być przyczyną Hmm, skoro kolektor był odwrotnie zamontowany to czy tłok był poprawnie włożony do cylindra ze strzałką w kierunku wydechu ? Zakładając, że mieszanka była prawidłowa na okres docierania (więcej oleju) i gaźnik działał, to czy nie łapał powietrza przez uszczelniacze wału, czy był prawidłowo przeczyszczony karter z "opiłków" i innych...
Może zamiast wymieniać pompę to lepiej ją rozebrać i sprawdzić. Będziesz miał miskę zdjęta chcesz robić sam to sprawdź wszystkie panewki od wału i korbowodów. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź panewki wałka rozrządu. W podstawie filtrów masz zawór chłodzenia tłoków i termostat olejowy. Dla porównania ciśnienie oleju na zimnym silniku, na wolnych obrotach...
SID85Zawór chłodzenia tłoków SID32Układ sterujący wylotem zaworu upustowego SID18Zawór spustowy wody w paliwie PPID122Stan hamulca kompresyjnego VCB MID 144 PPID 3 Wyjście, przekaźnik rozrusznika Ten ostatni pewnie od odpalania na krótko. Odłącz w/w elementy, żeby sprawdzić który pali bezpiecznik. Zacznij od zaworu na postawie filtrów oleju. To ten...
Te wypalenia w tłokach to mogły powstać przez pracę na zubożałej mieszance a nie przez brak chłodzenia paliwem No tak. Przecież napisałem, że: Efekt? 6 cylindrów - dziury w 4 tłokach. Ale to dygresja. Tamta rozmowa była o zmianie jaka się w motoryzacji wytworzyła, i jak problemy które kiedyś były znane tylko z motorsportu (wspominanie spalanie superstukowe)...
Olej na dużym skłonie potrafi tak spłynąć że korbowody czy przeciwciężary walą w lustro olejowe tworząc taką mgłe olejową że żaden przedmuch takiej nie wytworzy Tam gdzie silnik przystosowany jest do pracy przy przechyle, istnieje coś takiego jak blenda - osłona oddzielająca lustro oleju w misce od wirującego wału. A rozpylona mgła będzie tam i tak...
Sprawdź bezpiecznik F41. Jeśli uszkodzony sprawdź zawór chłodzenia tłoka i drugi obok niego na podstawie filtra oleju. Częsty przypadek uszkodzenia zaworu zwarcie do masy. Bezpiecznik ten chroni grupę zaworów w której masz błędy.
Chcesz to utubiać? jeżeli nie to nie widzę sensu chłodzenia denek.
Zwichrowany blok silnika,niekoniecznie pęknięty. Zbyt mała wydajność pompy wody. Woda w układzie chłodzenia zamiast płynu.(Niektóre egzemplarze silników które prawidłowo pracują na płynie,po zalaniu tylko wodą zaczynają wariować z temperaturą). Dodano po 5 Może być tak że przez noc , lub po dłuższym postoju płyn ścieka na tłok . Rano jak go zapalisz...
Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek...
Kolega Wopor sieje ten sam defetyzm w kilku różnych wątkach. To że diesel siwo kopci, to wcale nie musi być woda, tylko źle ustawiony kat wtrysku, bądź zużyte wtryskiwacze. Nie ma czegoś takiego jak mikropęknięcie - głowica albo jest pęknięta, albo nie jest, test szczelności płaszcza wodnego przy nagrzaniu do temperatury roboczej prawdę powie. A na...
Mogą być różne objawy. 1. Zwieksza się ilość oleju lub płynu w układach (więcej płynu ->mniej oleju lub mniej płynu ->wiecej oleju) przy czym oba będą przybierały szary kolor o papkowatej konsystencji wynikajacy z przenikania jednego do drugiego) 2. Zwiększanie się ilości tylko płynu chłodniczego i zapowietrzanie układu chłodzenia (wynika z przedostawania...
Jak bzdury? To czy jest możliwe żeby wtryskiwacz wtryskiwacz podawał paliwo w inne miejsce niż komora spalanie? Nie. Na filmie podałeś przykład gdzie paliwo dopala się poza cylindrem poza jednym z małym płomykiem zaraz za głowica co nie jest niczym nadzwyczajnym. Więc gdzie dopalają się niespalone resztki? Na zaworach? Przecież to gołym okiem widać....
Miałem do czynienia. Pracują z powietrzem bez większych przeróbek, mają pierścienie olejowe. Należy jedynie usunąć pewne elementy z głowic w celu uproszczenia wszystkiego. Możesz z powodzeniem wyrzucić cały osprzęt 'chłodniczy' i zostawić jedynie manometr na tłoczeniu i ciśnienia oleju i zawór wyjściowy. Wydajność 40m3/h. Można założyć silnik 5.5kW/1440rpm....
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? . Znam taki przypadek (tyle że traktor) i skończył się właśnie pęknięciem bloku. Jeśli ubywa wody w układzie chłodzenia to obstawiam...
Tego czujnika nie podnosiłem bo nie wpadłem na to żeby tak odpowietrzyć, ale termostat który kupiłem jest do skody favorit (opiłowałem go gdzieś centymetr i wlazł do obudowy), jest w nim mała dziurka więc powinno się ją odpowietrzyć. Jakby powietrze z tłoków przechodziło do układu chłodzenia to woreczek który założyłem na naczynie zbiorcze układu chłodzenia...
dokładnie 2858cc więc zaokrąglam to do b29, turbina nie ma chłodzenia wodnego. co do mocy w jaka celuję to turbina ,ma potencjał 400-450KM, ale silnik mimo wielu zmian jak powiększenie pojemnosci , kompletny remont , mniejsze cr (8,4:1) , mocniejsze pierścienie i panewki ,nie ma takiego potencjału z racji seryjnych tłoków (mimo że z innego silnika)...
Pełen relaks Panowie. T2-3 odpowietrzyć układ chłodzenia to nie tak hop siup to długo schodzi. Gotować się może z wielu przyczyn. Jakieś problemy z czytaniem? Wyraźnie napisane: właśnie tu jest też problem bo wcześniej jak kupiłem t jechałem nim aż sie woda wygotowała a silnik sam się wyłączył potem za pare dobrych godzin uzupełniłem wode odpowietrzyłem...
Przepraszam, że zakładając temat pierwszym razem nie zastosowałem się do pkt.11 regulaminu. mam nadzieję, że teraz zrobiłem to prawidłowo. Chciałbym opisać problem, który mnie po prostu przerósł, a przede wszystkim zaskoczył Ale po kolei. Było dokładnie tak: 1.pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach 1 cylinder 14, 2 cylinder 14, 3. cylinder14,...
Dlatego nie remontował bo można było kasę ukraść, ja sam sobie jako tako kasy nie mogę ukraść to co mi zostanie ( lub nawet dobieram z karty kredytowej a potem spłacam ) inwestuję w remont, ale taki żeby zmniejszyc potem koszty potem i np zamiast rur stalowych wodnych dałem plastiki ( te zgrzewane bo genowa to dziadostwo ) i nie zachodzą kameniem i...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Sprawdź czy nie masz w steroniku silnka błędów od termostatu oleju i zaworu chłodzenia tłoków. Najlepiej zrobić diagnostykę komp. i postprawdzać wzkazania temperatury oleju, płynu itp. w momencie pojawienia się komunikatu.
Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków. Było szukajkę polecam:[url=https://www.elektroda.pl/rt...
Panowie Ten niby termostat to jest zawór sterowania ciśnieniem oleju podawanego do chłodzenia tłoków,nie jest on rozbieralny koszt nowego ok 600zł.A czujniki ciśnienia są standardowo mokre od oleju tylko i wyłącznie wymiana na nowy.
Pękały w starszych, nowe już nie pękają. Coś było nie tak z chłodzeniem tłoków.
Gdzie szukac przyczyny ? W instalacji elektrycznej zaworu chłodzenia tłoków. Z tego co pamiętam jest na bloku filtrów.
W mojej scani po naprawie chłodnicy oleju wpadł poprok i zatkał dyszę chłodzenia tłoka co skutkowało zatarciem tłoka i pęknięciem tulei
Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie oleju nie osiągnie 6 bar lub na rozgrzanym spadnie poniżej 1 bar pompa do wywalenia, oczywiście gdy wszystkie inne rzeczy odpowiedzialne za utrzymanie ciśnienia są w porządku jak panewki, czopy wału, wałka, itd. Warto jeszcze sprawdzić te zaworki od natrysków do chłodzenia tłoków. Często w tym silniku ciśnienie...
Ale biedny ten kompresor. Silnik powinien być chłodzony. Czy przypadkiem obudowa nie jest tak wyprofilowana że oprócz chłodzenia tłoku chłodzony jest również silnik?
pomógł proszek uszczelniający Oj nie pomógł, nie pomógł. To najgorsze świństwo jakie można dodać do układu chłodzenia. Do tego kamień z wody zamiast płynu i kłopoty gotowe. Przed uruchomieniem, sprawdzić dokładnie układ chłodzenia. Chłodnica czy drożna... I nie wystarczy, że będzie woda leciała z góry na dół. Ma lecieć prawie bez oporu.
Witam. Miałem zdjetą miske i wszystko jesto ok. Wymieniłem zawór chłodzenia denka tłoka bo był mokry ale efektu nie ma. Na podstawie filtrów znalazłem jeden zaworek, taki grzybek ze spręzynkà bodajże na klucz 22 i też jest ok. Ma ktoś schemat podstawy do eev ???
Zdaje się że masz cała góre od td bo te węże są połaczone jak w fabrycznym td. Kolektor ssacy od td czy wolnossącego? Jeżeli faktycznie okaże się ze góra jest od td to tam są pewnie róznice konstrukcyjne w stosunku do wolnossacego i tak bezkarnie pomp nie zamienisz. To samo moze być z blokiem, inny stopien sprezania nie mowiąc już o chłodzeniu tłoków....
Dlatego kolejny raz ci powtórzę jaka kasa tak regeneracja. Firma regeneracyjna się chyba przekwalifikowała z 1,9 TDI który można było naprawiać byle czym i byle jak a i tak to chodziło. Termostat otwiera się? Bo wygląda jakby łapało tłoki (albo brak chłodzenia albo zbyt ciasno pasowane tłoki/pierścienie, pewnie bez szlifu cylindrów).
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Brak smarowania. Chłodzenia pewnie też.
Jak z chłodzeniem?
Czujnik temperatury oleju jest w tym silniku opcjonalny ( w podstawie filtra oleju ) tylko wersje z termostatem miały ten czujniczek w standardzie. W glowicy powinieneś mieć czujnik przegrzania do kontrolki i sygnału opcjonalnie jest tam miejsce na czujnik temperatury. Co do podanych obiawów to puchną tłoki z powodu braku chłodzenia zapchane dysze natryskowe...
witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99% ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy to...
Witam . Proszę sprawdzić termostat oleju, znajduje się w obudowie filtra oleju, miałem podobna usterkę , wymiana kompletnej podstawy filtrów oleju Na chłopski rozum , pod obciążeniem albo po przekroczeniu temperatury otwiera się termostat oleju który jest sterowany elektronicznie , dzieje się tak ponieważ otwiera się elektrozawor chłodzenia denka tłoka...
Sposób ten znany jest już od czasów II Wojny Światowej! Niemcy stosowali go już w swoich samolotach aby zwiększyć moc silnika, którego sprawność w ten sposób wzrasta! Więcej informacji nt. znajdą Państwo w Internecie. Niemcy już 70lat temu wiedzieli, że wtrysk wody (Water Injection) stosuje się w celu lepszego chłodzenia tłoków, aby silnik się nie...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
I panowie jaki powinien być luz tłoka w cylindrze bez pierścieni bo u mnie jest 0,5mm. A jak to zmierzyłeś? Tłoki w sprężarkach nie są proste i nalezy je mierzyć w płaszczyźnie prostopadłej do osi sworznia w odległości 2 mm od spodu tłoka. Następnie zmierzyć średnicówką cylinder i obliczyć ile ma luzu. Co do luzu to różnie podają, kwestia chłodzenia,...
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
zawór chłodzenia tłoków dorabianie tłoków odlewanie tłoków
ariston elektroda zapłonu obrotomierz punto niebieski ekran radio samochodowe
Sprzęgło V w skrzyni ZF 4WG - funkcje i działanie Dlaczego żelazko z sensorem nadal grzeje?