Na potrzeby tego tematu przyjmijmy: - stary Polonez, gdzie zamontowano chłodnice miedzianą i chłodzenie oraz ogrzewanie jest OK. - nowy Polonez, gdzie zamontowano chłodnice aluminiową i w zimie mamy zimno a w lecie mamy gorąco, pomimo sprawnego termostatu. Kto jeździł Polonezem ten wie, że jeżeli chłodnica jest aluminiowa (zwłaszcza ATU+) a w zimie...
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
A próbowałeś wyjąć termostat i uruchomić silnik bez niego? Jeśli po tym auto dalej będzie się przegrzewać, to najprawdopodobniej masz przypchaną chłodnicę (kanaliki wewnątrz), bądź te przez które ma przechodzić powietrze które ją chłodzi.
Układ chłodzenia w polonezie odpowietrza się przez wykręcenie czujnika teęperatury płynu, lub ściągnięcie cienkiego przewodu, łączącego obudowę termostatu z kolektorem ssącym.Następnie zalewamy układ do czasu aż z powstałego otworu wypłynie ciecz chłodząca.
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
witam mam problem z układem chłodzenia poloneza kombi plus 1.6 wiecznie sie grzeje jest ściągnięty termostat wymieniłem czujnik temperatury przepłukałem układ i nadal sie grzeje i wymieniona pompa wody może cos jeszcze zostało?
Jakie odcinki trasy robisz autem ? Czuć spadek mocy albo widać podobną ,,musztardę'' pływającą w układzie chłodzenia ?
Podczas startu pobierają duży prąd, nie ryzykował bym sklejenia styków i dał drugi przekaźnik. Pozostaje dyskusyjna kwestia, po co, jeździsz nim w defiladzie? Czy może układ chłodzenia jest taki zasyfiały że nie daje rady?
Silnik musi pracowac żeby był obieg cieczy i następowało chłodzenie płynu. Oczywiście wentylator jednobiegowy.
Zobacz czy jest chłodzony przez płyn chłodzący pojazd.
Nie napisałeś dlaczego uważasz,że jeden wentylator jest niesprawny?W Polonezie jest tak,że najpierw załacza się jeden wentylator i on w zupełności wystarcza do schłodzenia płynu z silnika.Drugi wentylator załacza się dopiero,jak ten pierwszy nie daje rady chłodzić,co zdarza się bardzo żadko,jeżeli układ chłodzenia jest sprawny,lub,jezeli ten pierwszy...
niewiem co sie dzieje ale jak jest zimny mam problemy na benzynie niechce wchodzic na obroty jazda jest tylko możliwa przy delikatnym operowaniu gazem czym cieplejszy silnik tym lepiej jak sie rozgrzeje objawy ustepują,natomiast na gazie ten problem niewystępuje wszystko jest ok.ktos mi podpowiedział iż to może byc czujnik temperatury w układzie chłodzenia...
Nigdy się tym nie interesowałem ale myślę że głowica się nagrzewa więcej niż 130°C. To nie jest silnik chłodzony cieczą.
Chyba przekładni "z", no to turbodisel 1,6-1,9 VW. Koło zamachowe z automatu, flansza przegub od tego plus krótka półoś i szczątkowa obudowa sprzęgła (mocowanie rozrusznika). Wydech masz mokry czy suchy? Chłodzenie wew. czy zaburtowe?
Witam zrobiłem dla siebie sprężarkę między innym z butli 150l silnika 2,2kW i sprężarki z jakiegoś autobusu chłodzonej cieczą . I tu moje pytanie do chłodzenia tej sprężarki chcę użyć nagrzewnicy z poloneza, tylko się zastanawiam czy ta nagrzewnica da rade schłodzić tą ciecz.
wygląda to na czujnik cieczy chłodzącej
Jak przedmówcy napisali jest to nieekonomiczne. Bo to jest tak, że jeśli odbiornik pobiera 2A to znaczy że te 2A muszą być w całym obwodzie 220V, a co za tym idzie na opornikach odłoży się ponad 400W mocy, czyli taka pompka sporo zakosi kasy z kieszeni :). Poza tym jest jeszcze problem bezpieczeństwa. Założe się, że ta pompka jest niezbyt bezpieczna,...
To sprawdź układ chłodzenia, w szczególności termostat.
problem z układem chłodzeni i ogrzewaniem, płynu nie ubywa nie ma go też w oleju. po rozgrzaniu "puchną" przewody od płynu
Koledzy jeśli było przepraszam. Mam problem z moim poldkiem. Od dłuższego czasu temperatura cieczy chłodzącej w moim polonezie jest wyższa niż kiedyś. Autko bardzo szybko nagrzewa się do temperatury przekraczającej 90st. a w korku potrafi czasem podejść blisko czerwonego pola. Wentylator oczywiście się włącza. ten problem trapi mnie od dłuższego czasu...
Niektóre samochody mają zbyt dobre chłodzenie w zimę i silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury. Silnik który nie osiągnął odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej (ok 90 stopni) pracuje z obniżoną sprawnością, a po drugie nie jest dogrzana kabina pasażerska. Dzieje się to głównie w starych samochodach np. polonez, lublin itd.
Ja też miałem problem z gaszeniem zimnego silnika. Okazało się, że zamarzał parownik z uwagi na niedostateczną ilość płynu chłodzącego.
Gaz wiadomo, termodynamika, tak się skupiłem na perforacji parowacza, że zapomniałem o normalnej drodze gazu do kolektora, szukając jak się tam dostanie od str. ukł. chłodzenia. :idea: Wszystko jasne. Pozdrawiam.
W dodatku jeden czujnik jest na wlocie gorącego płynu a drugi na wylocie już schłodzonego więc żeby się włączył ten drugi musi być naprawdę gorący płyn wypływający z chłodnicy = kłopoty z chłodzeniem.
Reduktor powinien być zamontowany poniżej zbiornika wyrównawczego tak żeby poziom płynu był wyżej niż reduktor. Nie zawsze jest to możliwe. Jeśli odparowalnik jest wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy to odpowietrza sie go podczas pracy silnika, reszta się zgadza. Co do gwałtownych skoków temperatur - być może masz uszkodzony termostat i za późno się...
Dzisiaj słyszałem że zaleca sie żeby pompa chodziła cały czas bo wtedy wtryskiwacze mają chłodzenie i się nie zapieką. Co wy na to?
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v ) Dodano po 10 panie DWDM to zapewne byli naciągacze , jeśli to był wtrysk abimex...
niestety.po wymianie przewodów i modułu zapłonowego jest jeszcze gorzej.gdy jakimś cudem zapalił ,po minucie zgasł strzelając jakimś dymem z silnika.zauważyłem spory ubytek płynu chłodzącego
To ma działac jako klimatyzator obniżenie temperatury o kilka stopni . :D :D :D Ten temat chłopaki już przerabiali na "samochodach". Po 3 latach naukowej pracy uznali jednak, że nie będą budować perpetum mobile :D http://www.elektroda.pl/rtvforum/4-ytt74... A teraz poważnie. Bardzo dawno temu, jak jeszcze nie miałem...
z tego co wiem to te moduły sprawdzają się w wysokich temperaturach , zbyt wysokich dla WC . zresztą na tweak.pl sobie poczytaj . szkoda zachosu , lepiej kupić pożądny blok i chłodnice od poloneza :-)
witam. poszukuje schematu elektryki a przedewszystkim schematu układu chłodzenia- wentylatory, czujniki itp. gdzie mozna to znalezc? dzieki
Witam, czy silnik pracuje równomiernie, czy do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny. Polonezy tak mają, że po przegrzaniu leci uszczelka pod głowicą.
jako ta rure mozna zastosowac taka jakiegos filtra powietrza chyba od poloneza kartonowa - kilka zł.
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
Czy to ten sam silnik co w polonezie?
Czyli tak jak wcześniej pisałem - wersja pesymistyczna. Definitywnie uszczelka pod głowicą. Po wymianie układ chłodzenia przestanie się zapowietrzać. Pozdrawiam
porównywałem z tym ogólnie dostępnym - w porównaniu do niego wypadł jak Mercedes A klasse do Poloneza - z tego co piszesz to nie koniecznie jeden jest gorszy a drugi lepszy - po prostu są do innych zastosowań. Wlanie ferro od midbasa do drivera też jest beznadziejnym pomysłem. Tak naprawdę na allegro może się trafić wszystko. Równie dobrze można skopać...
Za mocno naciągnięte.Jak za szybko szlifujesz metal na szlifierce bez chłodzenia, to też zrobi się fioletowy.
Witam. Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam.
byłbym wdzięczny za informacje czy faktycznie powinno być go na ciepłym silniku aż prawie dwa razy więcej, Nie pamiętam już jaka jest pojemność układu chłodzenia w polonezie, ale nie przypuszczam aby to było więcej niż 5 litrów. Układ otwarty ma 6.7 l pojemności, zamknięty - 7.5 l. Do tego dolicz pojemność układu LPG. Dane dla silnika FSO, ale nie...
Doklanie wyglada to tak: Zbiornik z woda (wychodzi zimna woda) => CPU => Chipset => Dodatkowa chlodnica (wewnatrz PC) => GPU => chlodnica z CPC (pasywna, bez wiatrakow) => Zbiornik z woda (wpada ogrzana woda). Pozdrawiam to widze że fajnie działa ta śmieszna chłodnica z CPC skoro woda z niej wychodzi ogrzana a chłodzi się w zbiorniku... mam bloki z...
W malczanie alternator kręci wentylator tylko że malczan jest chłodzony powietrzem, ja tam od zawsze jestem fanem polonezów najlepsze są "borewicze" polonez to jest piękny samochód, co do syreny to nigdy nie podobała mi się lepiej juz mieć warszawe.
romoo wrzuć fotki
Już tworzę chłodzenie z wentylatora od nagrzewnicy z poloneza jak skończę pokaże co mi wyszło i jak to działa. Tylko jest takie ale. przy tym wentylatorze są 3 kable niebieski, czerwony czarny i jak podłącze czarny na - a niebieski na + to wiatrak kręci się a jeśli odwrotnie to są obroty wiatraka na odwrót a przy czerwonym nie działa nic po co on bym...
Wykonalne , ale największy problem przy swapie to niestety układ przeniesienia napędu czyli w tym wypadku wał , inne zakończenie konieczność przeróbki potem wyważenie to czynnści których nie można pominąć ,poza tym jak chcesz kręcić wysokie obroty to chłodzenie skompletuj na wyrost (+20% min) może olejówka no i most bo to nie jest zbyt trwałe.
witam, woda wycieka na polaczeniach wezy z malego obiegu do reduktora, zobacz to na rozgrzanym silniku, byc moze nie dogrzany jest z tego powodu reduktor i kopci silnik zalewany bogata mieszanka ,byc moze wyciek jest w innym miejscu , i wtedy nie ma ogrzewania bo nagrzewnica jest najwyzej, a po niej zaraz reduktor, ktory nie dogrzany nie rozpreza prawidlowo...
zauważyłem że korek od chłodnicy ma popękaną uszczelkę i cały jest zardzewiały. Ktoś mi mówił że to może mieć wpływ na ogólną sprawność układu chłodzenia, to prawda? Korek nie cieknie.
To nie jest wina ani szybkości,z którą jedziesz,ani tego że nie czekasz aż się auto nagrzeje.Najprawdopodobnie masz zle wpięty parownik w układ chłodzenia,a że zamarza to znaczy,że nie ma w nim cieczy chłodzącej,albo jej przepływu.Pozdrawiam.
Witam mam prosty temat który nie rozumiem jaki ma wpływ na samochód. Otóż tak pewnego dnia wracam z roboty i w korku stoje a samochód zaczyna się przegrzewać no to potem go wystudziłem i na drugi dzień jade do roboty, temperatura cały czas wyższa niż 90 stopni, podjeżdżam do roboty i leje woda spod auta okazało się że odpięła się wtyczka od wentylatora...
Zamontowałem pierwszy falownik stary szrotowy z pasywnym chłodzeniem podłączony do tanich paneli amorficznych firmy oelmaier.Zakupiłem także nowego Elnixa przełaczanego sieć grzałka ,mam jeszcze kilka starych Sma - jeden falownik trójfazowy nie zapewnia niezawodności systemu. Mam porównanie -Elnix- tragedia zakłócenia dwie naprawy gwarancyjne głośny-aktywne...
Klapy nie należy otwierać. A aby poprawić chłodzenie malucha należy przekonstruować układ chłodzenia. Oryginalny stanowi duży opór dla powietrza. Wszystkie ostre krawędzie należy przemienić w łukowe, poprawić wloty powietrza z kratek z boków nadwozia. Widziałem kiedyś taką przeróbkę: całkowicie zrezygnowano z tunelu na podszybiu, a rurę zasysającą powietrze...
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Witam! A jak w czasie jazdy? U mnie temp. jest na min. Mam termostat do wymiany. W czasie postoju dochodzi do miejsca jak na zdjęciu i włącza się wentylator. Po wyłączeniu zapłonu wentylator zatrzymuje się. W Polonezach, Ciquecento itp. po wył. zapłonu wentylator chłodzi silnik nadal. Chociaż to bez sensu, bo chłodzi tylko chłodnicę gdyż pompa i tak...
Jeżeli gaz zatankowany jest ok to trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić obwód cieczy chłodzącej w polonezach na w 100% zatyka się króciec przy termostacie, sprawdź też przy kolektorze dolotowym.
Serdecznie dziękuję obu kolegom za pomoc . Wstawiłem nowy czujnik i samochód zapala w każdych warunkach od razu. Dla informacji podaję: rezystancja czujnika gdy silnik jest zimny to 2 khom, a po nagrzaniu silnika do 90 stopni celsjusza maleje do okoo 2 kohm. A tak dodatkowo , to kilku "fachowców" do których się zwróciło odmówiło lub proponowało wymianę...
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
A ja bym wyeliminował ukł. zapłonowy .Przy niesprawnym ukł.zapł. wystęują wystrzały jak w Sylwestra .Sprawdz ukł. chłodzenia (może zamarza reduktor ) .Wskazane byłoby czyszczenie reduktora i wymiana filtru gazu .Jezeli takie same objawy są na benzynie ,to sprawdz potencjometr przepustnicy.Napisz jaki to wtrysk :ABIMEX ,BOSCH czy MPFI i czy nie zapala...
Co planujesz chłodzić? Jaki przepływ Cię interesuje? Kiedyś rozbierałem uszkodzoną pompkę paliwa w polonezie i wiem, że może ona pracować z wodą. Jeśli miałaby pracować dłużej niż kilkanaście minut to trzeba ją zanurzyć w czymś chłodnym (najlepiej w oleju). Silnik jest w zupełności odizolowany od przepływającej cieczy).
Jak już zrobisz tą przekładkę to opisz bo ja również chce wrzucić rovera do atu plus. A do kolegi mam pytanie. Jak przerobiłeś układ chłodzenia w poldoroverku że jest ok?
Bardzo dziękuję za cenne odpowiedzi. Po pierwsze sprawdzę parownik. Odłączę dopływ gazu, Połączę węże wody, które do niego dochodzą i sprawdze czy wtedy się grzeje. TAK BYŁO PRZED ZAMONTOWANIEM NOWEGO PAROWNIKA KIEDY NIE DZIAŁAŁ STARY i skazówka od temperatury na rozgrzanym silniku nie poruszała się. Jeżeli wcześniejsze nie pomoże wymontuje termostat...
a układ chłodzenia jest odpowietrzony? może w reduktorze powietrze siedzi i gaz przymarza
Maluch ma chłodzenie powietrzem i w normalnych warunkach daje radę ewentualnie możesz wywalić oblachowanie i zamontować wentylator chłodnicy z jakiegoś auta np. cc lub polonez tylko pozostaje jeszcze wtedy kwestia budowy zasilacza 12V
No właśnie gdzieś mi się o ucho obiło, ze z jakichś części samochodowych, nawet nie wiem czy nie chodziło przypadkiem o jakiś kanał dolotowy do filtra powietrza w polonezie, ale nie jestem pewien, dlatego się pytam ludzi, którzy coś na ten temat mogą powiedzieć.
Bardzo możliwe, że jest po prostu nagrzewnica zapchana kamieniem. Wtedy mimo, że jest przepływ to wydajność cieplna będzie dużo mniejsza. JA osobiście tak miałem. Częściowo pomaga wymontowanie nagrzewnicy i zalanie jej płynem do czyszczenia ukł. chłodzącego (odkamieniacz).
Witam,mam w garażu niepotrzebne wentylatory od poloneza(te od chłodzenia silnika) i chce je zastosować u siebie w garażu jako wentylatory zasilane z akumulatora,chciałbym zrobić tak żeby można regulować ich prędkość(może być regulacja skokowa lub płynna) oraz i żeby włączały się co jakiś czas(np. 2godz.) po np.pół godz. Prosiłbym o zrobienie schematu...
Hmmm.... strzelać do mnie a i tak sobie nie przypomnę Przed pierwszym montażem też nie wiedziałem jaki piec będzie właściwy i gdzieś (???) wyczytałem, że piec Thermo Top E jest do "mniejszych" pojemności silników, a Thermo Top C do "większych". Chodzi oczywiście o objętość układu chłodzenia, masę silnika (czyli ilość kilogramów zimnego metalu) do ogrzania,...
Ciężki temat z turbo w tym akurat silniku ale jak zastosujesz turbo o małym stopniu sprężania to nie trzeba będzie robić przeróbek. Dla uzyskania lepszego efektu można pobawić się w chłodzenie powietrza i impulsowy napęd turbo (w nowszych turbosprężarkach łącząc cylindry pracujące z przesunięciem o chyba 240stopni). Jak już kilka razy napisano lepiej...
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
Sprawdź jakość płynu chłodniczego, tzn. punkt zamarzania płynu. Co do padu parownika, to jak najbardziej jest taka możliwość. Przerabiałem taki przypadek ; lpg z komory I stopnia przedostawało się do układu chłodzenia i powodowało przerwę w cyrkulacji płynu.
Po pierwsze - sprawdzić układ chłodzenia, dlaczego tak się grzeje. Po drugie - układ smarowania silnika czy jest sprawny.
Witam Mam takie pytanie jak przystosować seryjny wskaźnik i czujnik z Poloneza do w miarę poprawnego pokazywania temperatury w silniku chłodzonym powietrzem ? Dodam że wskaźnik pochodzi z Poloneza Caro (logometr) a czujnik seryjny z Poloneza/125p typ FWTW-5,11 . Z tyłu cylindra w głowicy wy frezowałem wnękę montażową na czujnik lecz cały układ ma za...
lub parownik nad poziomem cieczy chłodzącej
popatrz sobie w jaki sposób jest wpięta instaklacja gazowa w obwód chłodzenia...a więcej informacji znajdziesz na forum http://www.fso.ptk.prv.pl/
Robie dzienie okolo 50-80km temperatura utrzymuje sie w granicach 90c a przy okolo 70-80c dopiero startuje ,zaowazylem taka zecz niepokojaca : plyn chlodniczy znika mi szybko pojawiaja sie babelki powietrza w zbiorniku :/ szukalem wycieku nalotu ale nic nie znalazlem zadnych oleistych mazi w zbiorniku nie znalazlem .Przy starcie slysze jak cos mi bulgocze...
To znaczy co masz na myśli mówiąc o sterowaniu podciśnieniowym nadmuchu? Czy masz tak od jakiegoś czasu czy tak zawsze było? Moim zdaniem taka sytuacja jest normalna że masz mniejszą siłę wylotu ciepłego powietrza. Jaką masz tempertaturę silnikna? może coś się dzieje z termostatem jest np. cały czas otwary i dlatego silnik nie osiąga właściwej temperatury.Sprawdź...
Kolego barubar, bardzo mnie to cieszy, że tak pozytywnie oceniasz moje posty elektryczne, ale wielu je bardzo krytykuje, tak jak kolega obecne na temat układów chłodzenia. To, że układy chłodzenia w samochodach są zamknięte i w jakim celu, to wiem od końca lat 60 ubiegłego wieku. Na podstawie obserwacji samochodów z chłodzeniem wodnym, którymi jeździłem...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku. Pytanie pomocnicze:...
Przepraszam za przerwę, ale praca i awaria drugiego samochody, odsunęły te prace. Jak widzę to chyba linka z pokrętła porusza dolną dźwignią która jest sprężona cięgnem z dźwignią na górze. Cięgno znalazłem, było zaplątane luzem w przewodach. Z resztą, takie łatwo dorobić, drut 3mm i gotowe, gorzej z plastikowymi spinkami, trzymającymi te cięgna w dźwigniach,...
Może miałeś niefart i wczesniej ktoś użył do odmulenia układu chłodzenia jakiegoś Krecika. Przepuść przez chłodnice dużą ilość ciepłej wody i będzie dobrze.
A słyszałeś o zamkniętych (nadciśnieniowych) układach chłodzenia? Mają je wszystkie VW, Ople, Fordy, francuzy, miał nawet zafajdany PF126p Bis. To nie polonez z korkiem ze sprężyną i przelewem.
Samochód pracuje silnik się grzeje i co chwile załacza się wentylator chłodnicy 25A pobiera, czy ci nie zgasi twojej lampy wtedy? Włączone ogrzewanie powinno wystarczyć do chłodzenia silnika na wolnych obrotach. Ale polonezem nigdy nie jeździłem
Chodzi o konstrukcje astry ktora jest lepsza od kadetta. Prosze Cie :lol: , przecież to te same konstrukcje, różniły sie tylko tym że niektóre silniki były na wtrysku, a zawias, hamulce - generalnie całe podwozie to ta sama konstrukcja, wnętrze delikatnie zmodernizowane. Wiec nie mów mi o wyższości Astry nad Kadetem, bo to tak jakby porównywać Polonezy...
andrzej20001- nie dziw się takim odpowiedziom, dla niektórych motoryzacja skończyła się na polonezie i żuku, lub piszą to dzieci które widzą samochody jeżdżące po ulicach.
Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum, miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
Co do pompki, to ona powinna być zanurzona w zbiorniku z paliwem. Sama pompka kosztuje niewiele, ale musiałbyś zapewne przerobić swój zbiornik. Ta pompa po prostu jest smarowana / chłodzona paliwem. Może uda Ci się kupić pompę inną, niż od Poloneza? Według książki pompa ma tłoczyć paliwo pod ciśnieniem 0.07MPa do filtru papierowego, dalej do MULTEC'a,...
Poza tym, jeśli już ktoś mocno chce robić "na wygląd" (choć w tym zestawie to zbędne, bo pozostałe klocki są równie minimalistyczne) to można zrobić okienko. Tylko po co :) To ma grać, nie wyglądać i świecić. Odrębna kwestia to chłodzenie i tu przydały by się chyba otwory od spodu aby konwekcyjnie chłodzić lampy, bo tak nie mają skąd one "ciągnąć"...
To nie tak. Jakie są ciśnienia LP i HP. Jaka jest temperatura wydmuchiwanego powietrza do przestrzeni pasażerskiej? Na ciśnienia auto pojedzie jutro jednak temat założony po to, że w razie W wiedzieć czy gość nie naciągnie na pieniądze. Chodzi o to, że on nie robi tego zawodowo, to zwykły ogrodnik, który nabija klime za 100zł żeby dorobić. Temperatura...
w takich autach jak fso 125 i polonez chyba najlepiej będzie dać je po zewnętrznych stronach nagrzewnicy. W tych autach jest tak że nagrzewnica jest w środku, nad nią sa takie dwie zastawki które albo odsłaniają przepływ przez nagrzewnicę albo puszczają na boki - steruje tym dźwignia ciepłego powietrza i dodatkowa ta sama steruje zaworem otwierającym...
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
takie regulatory robię na nieśmiertelnym 555 plus IRFP 044. I radiator też jest mniejszy. Oczywiście, że można na 555, sam to rozważałem. Ale potrzebne by były 4 takie układy (dla każdej pozycji przełącznika), regulacja byłaby na potencjometrach (które mogą nie znieść tych warunków pracy) , a radiator, cóż, chłodzi głównie diody a nie mosfeta. Miałem...
Kolega "mariusz ps_11" napisał: Gazownicy nie podłączają pompy paliwa aby nie pracowała na LPG bo to strata czasu i pieniędzy, może gdyby klient sobie zażyczył taką opcję, oczywiście za dopłatą. Przeciętny "Kowalski" nawet nie wie o tym, że tak można zrobić. Mam dwa samochody z LPG i w obydwu od razu dorobiłem sobie takie odcięcie pompy. Oplem pzrejechałem...
Ja posiadałem stroboskop zrobiony z puszki 5L po piwie z przodu była lampa z starego poloneza która pasowała wymiarowo z tyłu był wentylatorek z zasilacza od komputera ktury chłodził radiatir w miejsce żarówki wstawiłem niebieskom diode dawało to fajny efekt puszka była pomalowana na czarno i z zaczepem nikt się nie domyślał że to jest własnej konstrukcji...
To ja może narysuję schemat od nowa, dla jednej lampy. Druga będzie miała takie same polaczenia. https://obrazki.elektroda.pl/4017527400_... Wyjaśnienie: Obie żarówki na włóknie 5W - pozycyjne Lewa żarówka na włóknie 21W - tylko STOP Prawa żarówka na włóknie 21W - Przeciwmgielne i STOP. Takie ustawienie diód nie będzie powodowało zakłóceń...
Solidnie robione Laptopy to tylko Asus . A reszta to śmieci w tle. Porównanie Asusa do msi czy Toshiba czy do Acera to tak jak porównać Audi do poloneza czy do syrenki czy do dużego fiata Ja mam Toshibę i nie narzekam. Miałem Lenovo, nie narzekałem. Kolega ma Asus-a narzeka(chłodzenie po jakimś czasie zaczęło robić problemy, przegrzewa się mimo odkurzenia)....
OC nawet bez ważnego badania musi być zawarte, żadna firma nie może odmówić Obowiązkowego Ubezpieczenia OC oczywiście jeśli pojazd jest zarejestrowany. wracając do tematu, instalację po prostu zdemontuj, będziesz musiał tylko węże od chłodzenia jakoś połączyć lub kupić nowe bo na pewno są na nich rozgałęzienia na parownik więc są poprzecinane
alumieniowa nie dobra. Kup miedzianą ale nie licz za bardzo na nowa miedziną w tej cenie. Kup uzywaną od poloneza za ok 20zł lub od kadeta za 50zł, ale potem zeby ją ładnie wyczyscic w srotku to nalezy rozlutowac i czyscic kanaliki brzeszczotem. Na allegro widizałem niedawno uzywaną heater core za ok 70zł, bardzo wydajna, miedziana, w sam raz do wc,...
Problem generalnie polega na tym, że muszę to zrobić w miarę sensownie bo ma to służyć później w laboratorium uczelni do celów dydaktycznych.Na pewno nie będą tam podawane takie moce jak przy moich testach ale rzędu kilkuset W max.Moje testy tez nie będą trwały długo przy takiej mocy, ponieważ przy 3kW mam tylko jedną końcówkę zmierzyć, reszta to 2200,...
Niestety, ale jesli chcesz odebrać ciepło z pomieszczenia musisz użyć urządzenia, które ci to ciepło przetransportuje w inne miejsce (na dwór). Proponuję urządzenie ttypu split, gdzie sprężarka i skraplacz są na zewnątrz pomieszczenia. Zakup urządzenia tzw przenośnego z rurą na zewnątrz to niestety już dochodzą straty np od sprężarki, która potrafi...
chłodzenie piekarnika chłodzenie tłoków chłodzenie technics
zasilacz zmienne napiecie licznik energii filtr master tempomat
najpopularniejszy temat toshiba 40l1333
Ładowarka Bavaria 18V 5Ah - Wybór i Kompatybilność Czarny ekran z paskiem tapety po uruchomieniu komputera