Jeżeli chłodnica zimna a w kabinie ciepło to prawidłowy obiaw, zamknięty termostat silnik chłodzony małym obiegiem, pozdrawiam
Klimatyzacja w ogóle nie chłodzi pomimo tego że jest nabita. Zawsze podczas włączania klimy wentylator od razu zaczął pracować, teraz stoi nieruchomy. Objechałem panów w komentarzu, to oddzwania do mnie sam właściciel tłumacząc że zrobili mi serwis działającej klimy a że nie doczytałem w zamówieniu to już nie ich wina. Zwykla banda i tyle bo wystarczyło...
To jest zawór EGR w tej bryce, pokazuję, bo zaraz jakiś wpadnie i każe pewnie jakies membramki sprawdzać. Ni ma tam nic takiego. Zazwyczaj jest zawalony czarnym żużlem, ale jest netoda na czyszczenie bez wykręcania jego. Wykręcanie to trochę dupiana robota, bo trzeba spuszczać płyn, obudowa zaworu jest częścią układu chłodzenia.
Silnik mały dodatkowo samego płynu jest w nim nie cały litr. A czasem tylko pół więc to musi się szybko rozgrzać. Dodatkowo EGR chłodzony płynem.
http://obrazki.elektroda.net/83_12657572... Szukajcie, a znajdziecie ;) Pisałem, to zależy od Twoich chęci!!!
Wymień ten wąż wodny zanim pęknie podczas jazdy w upale i stracisz chłodzenie.
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
znalazłem opis bezpieczników w tej skrzynce na forum opla..
Znalazłeś go, jest chłodzony płynem.
Witam .Termostat do wymiany pewnie masz.Przy niskich tem . chłodzenie chodzi na małym obiegu i wtedy szybciej auto łapie temperaturę, a po zastawieniu chłodnicy silnik nie miał żadnego chłodzenia .
Prawidłowe, czyli jakie? Zmierzone na jalowych obrotach po przynajmniej 20 km jazdy? W zimnej pogodzie i małym silniku, olej nagrzewa się 3-5 razy wolniej niż płyn chłodzący.
Ok.skoro 4 szeregowo jest źle to dodałem jeszcze 2 inne zdjęcia--schematy : 1) każda doida led osobno 2) szeregowo po 2 diody led Proszę o podanie jakie rezystory należałoby zastosować Lampy są metalowe i mają dobre chłodzenie
a czy płyn był spuszczony przy otwartym termostacie?
czesto dolewajac wode do układu chłodzenia sniedzieja termostaty i ulegaja uszkodzeniu
szybko odpowiem na silniku wbudowany w układ chłodzenia
Witam podczas postoju klimatyzacja chłodzi na 4 stopnie podczas jazdy chłodzi już na tylko 10 stopni na tych samych ustawieniach. Co to może być ? Klimatyzacja po wymianie chłodnicy,skraplacza i nabiciu czynnikiem. Samochód corsa c 1.2 z klimatronikiem.
tak osuszacz został wymieniony
Może to z okolic nagrzewnicy bądź układu chłodzenia silnika ?
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Jakieś pomysły Zbyt niski stan płynu chłodzącego?
A jaki masz silnik? Czy auto ma klimatyzację ?? Raczej nie ma czujnika w chłodnicy bo steruje nim ecu i może masz walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Te usterki się wykluczają, szlam pod korkiem oleju - płyn idzie do oleju (lub rzadka jazda w mieście) Ciśnienie w układzie chłodzenia - ciśnienie sprężania idzie w układ chłodzenia. Sprawdź stan oleju na bagnecie i twardość węży układu chłodzenia przy lekkim dodawaniu gazu - jeśli puchną - na bank kompresja idzie do układu chłodzenia. Aby się upewnić...
Przekaźnik nr 3 to R4. Wszystkie przekaźniki wentylatorów są sterowane przez ecu. Nie ma osobnego modułu chłodzenia.
Sprężarka jest bezsprzęgłowa o zmiennej wydajności chłodzenia, więc raczej PWM, tylko czy 12V czy 5V... tak czy inaczej PWM może mieć wypełnienie 100% i wtedy idzie stałe napięcie na zawór, więc nie może go to uszkadzać.
Odpowietrzanie na zakręconym, czy odkręconym korku?
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Odpinanie czujników aktywuje wentylator, więc głupotą jest je odpinać bo dodatkowo generują błędy. Jedź na diagnozę i naprawę do elektronika niech zobaczy skąd idzie aktywacja chłodzenia.
Aktualnie po wyjęciu termostatu chłodnica wraz z wężami są gorące i nadal temperatura rośnie aż się zagotuje. Temperatura rośnie od zimnego do maksymalnej temperatury nie chłodzi się obieg wodny.
Jak dla mnie to problem z czujnikiem - ECU steruje wiatrakiem żeby schłodzić. Jeżeli masz błąd pewnie soft decyduję o włączeniu wiatraka. Podnieś maskę - przyspieszysz chłodzenie może zobaczsz co nie gra?
Śruby głowicy: nowe; Stopień 1 - 20nm St2 - 40nm St3 - 60 stopni kątowych St4 - 13 stopni St5 - 60 stopni St6 - 13 stopni Świeca żarowa 18nm bez past. Najważniejsze w tym silniku jest sprawdzenie lub wymiana tulei wtryskiwaczy bo potrafią być dziurawe i puszczają ciśnienie do układu chłodzenia!
Przy małym obciążeniu termostat otwiera się przy 105°C. W środku jest grzałka. Jeśli silnik jest obciążony, to sterownik włącza tę grzałkę i termostat otwiera się przy ok. 90°C. Jeśli przepływ przez chłodnicę jest mały, to zdąży ona na bieżąco schładzać płyn i temp. na wyjściu będzie niska.
Witam mam problem z wentylatorem nie ma wolnych obrotów oraz nie załącza się przy włączaniu klimy. otworzyłem przekaźniki k30A który cyklicznie po odpaleniu samochodu włancza się i puszcza lecz wentylator nie startuje otworzyłem również k30D gdy samochód ma ponad 90 to zaskakują oba przekaźniki startuje wiatrak na wysokich obrotach lecz gdy zalanczam...
Przy niskich temperaturach i krótkich przebiegach to normalne. A płynu mogło ubyć na skutek dokładnego odpowietrzenia się układu chłodzenia. Jeździć, obserwować.
W mojej Astrze termostat się otwiera dopiero przy około 94 stopniach.A wentylator włącza sie przy około 98 stopni.Przy jeżdzie temperatura utrzymuje się około 93-94 stopni .U ciebie gorzej by było gdyby temperatura rosła cały czas,ale jeżeli po 10-15 minutach widoczne jest otwarcie termostatu,to jest w porządku.Po otwarciu termostatu przytrzymaj go...
Miałem kiedyś też taki problem. Ciekło mi z uszczelki przedniej szyby . Sprawdź tę ewentualność . Może też z układu chłodzenia być . Płynu nie ubywa ?
Witam mam problem z wentylatorem nie ma wolnych obrotów oraz nie załącza się przy włączaniu klimy. otworzyłem przekaźniki k30A który cyklicznie po odpaleniu samochodu włancza się i puszcza lecz wentylator nie startuje otworzyłem również k30D gdy samochód ma ponad 90 to zaskakują oba przekaźniki startuje wiatrak na wysokich obrotach lecz gdy zalanczam...
Nie bardzo rozumiem o co chodzi.
Spalił się wentylator od ogrzewania więc nie polecam prób włączania. Wymiana konieczna i niezwloczna. Co do ciśnienia w ukladzie to raczej uszczelka. Sprawdź ciśnienie cylindrów i zawartość co2 w układzie chłodzenia ale chybanie ma po co bo to raczej pewne
Samochodzik naprawiony ,po wymianie czujnika wiatrak się nie wtrąca pomiędzy przekąskę a zagryzkę . Temat zamykam. :D
do kolegi tymbark Zawór ERG nie jest podłączony do układu chłodzenia To zwór recylkulacji spalin.
Witam Problem został rozwiązany dziękuję wszystkim za pomoc. Odpowietrznik znajduje się z lewej strony u góry chłodnicy (plastikowa śruba na klucz i krzyżak) patrząc na silnik od przodu i co ważne trzeba go naprawdę porządnie przegonić. Temat zamknięty
Sprawdź pompa widu i czy nie ma tam wycieku prawdopodobnie pompa wody do wymiany
Czyli włączam tą gwiazdkę i powinna już załączyć się klimatyzacja. A dalej operuję np. nawiewem (środkowym) jeśli chodzi o stopień nawiewu, lewym-stopień chłodzenia no i prawym.. wiadomo.
LC lepiej odprowadza ciepło, jest cichsze i pięknie wygląda Ale która z tych cech jest ważniejsza? Stawiam na to, że w 99,9% przypadków decyduje wygląd. Do tego LED RGB, akrylowa obudowa, szpan. Mały wentylator mieszający powietrze na radiatorze CPU zwykle nie będzie tak wydajny jak chłodnica wody i wielki, powolny i cichy wentylator dmuchający na...
Instalacji gazowej nie ma, a chłodnica jest raczej cała gorąca, przynajmniej tam gdzie mogą dotknąć.
Witam Mam problem z chłodzeniem silnika w Oplu COrsa B 1996r. Wymieniono już termostat, uszczelkę pod głowicą, a nadal silnik się przegrzewa. Czy może ktoś miał podobny problem?
Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Podobny efekt daje uszkodzona uszczelka głowicy lub jej pęknięcie. Sprawdź układ chłodzenia na zawartość CO2.
Witam bardzo serdecznie.Mam na warsztacie CORSE C 2001r 1.7Di w zbiorniczku wyrównawczym od cieczy chłodzącej znalazł sie olej. Z doswiadczenia wiem ze to prawdopodobnie uszczelka. Odkręciłem głowice i uszczelka wygłada jak nowa. Moze wie ktos co jest bolączką tych silników??? Bardzo prawdopodobnie moze byc jeszcze głowica... Pozdrawiam
To może być wyjście do chłodzenia schowka. Powinna być tam rurka biegnąca do schowka, a w schowku powinna być przesuwka, którą zamykasz lub otwierasz dopływ ziemnego powietrza z klimatyzacji.
Dobry pomysł, daj dostęp powietrza by miało co chłodzić.
trzeba wylać, bo się rozszczelni układ chłodzenia, ucierpi reparaturaka na pompie obiegowej !!!!
Tak, to najprawdopodobniej "rezystor" elektroniczny tzw. jeż. Jest zamontowany w kanale powietrznym (musi być chłodzony), leć po przewodach od silnika to znajdziesz. Sprawdź czy masz zasilanie.
Skrzynka bezpieczników przy lewym reflektorze. Po lewej stronie skrzynki znajdziesz oddzieloną sekcję na 6 małych przekaźników i 9 bezpieczników. Twój (10A) jest najbardziej wysunięty do przodu samochodu i w lewo (najdalej od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego ze wszystkich bezpieczników).
tak jakby problem na rozgrzanym silniku występował dodam, iż ostatnio miałem wrażenie ze traci mi się płyn z chłodzenia , tak po mojemu to głowica do zdjęcia i oby to była tylko dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Masz tam gaz ? Jaki jest stan/poziom oleju na zimno rano Przewody odmy wypadałoby przeczyścić i sprawdzić czy całe https://e-opel24.pl/wp-content/uploads/2...
Bo zaraz po odpaleniu wentylator się załącza. Jak masz włączoną klimę to wentylator będzie pracował, jak będzie usterka związana z chłodzeniem silnika to też będzie pracował, podstawa to diagnostyka-odczyt usterek i podgląd parametrów (szczególnie temperatur)
Witam. Corsa jest po wymianie pompy układu chłodzenia. Mechanik najwidoczniej wlał to co było, oczywiście płynu jest teraz za mało i chciałbym go wymienić. Aktualnie płyn jest koloru czerwono-pomarańczowego, niestety nie wiem co i kiedy wlał tam poprzedni właściciel. Jaki płyn będzie dobry do tego samochodu proszę o konkretne oznaczenia?
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej (niebieski)
Dzisiaj podłączyłem auto i wybrałem opel adam z silnikiem A14XER to pokazało błędy: P0480 -Sterowanie przekaźnikiem wentylatora chłodzącego nr 1 - usterka funkcji -nieciągle P0481 -Przekaźniki 2 i 3 wentylatora chłodzącego -usterka funkcji -stale
w wiekszosci samochodów opornik jest w obudowie wentylatora dmuchawy Dodano po 2 poszukaj kostki która zasila wentylator dmuchawy i gdzieś w jej okolicy jest opornik.opornik ten jest chłodzony tym wentylatorem Dodano po 4 w okolicy nóg pasażera jest ten silnik wentylatora,trzeba poswiecic sobie latarką i tam wszystko znajdziesz POWODZENIA
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
może to być uszczelka od egr albo uszczelka bocznej pokrywy rozrządu Te uszczelki też ktoś pewnie wymieniał podczas wymiany uszczelki głowicy ( bo musiały być demontowane) . Jak jest CO2 w układzie chłodzenia to uszczelka EGRa , uszczelka pod głowicą lub głowica (pęknięcie , nierówność ) ..
wentylator się nie włączał, ale już działa. tyle, że na razie nie wzrosła temperatura na tyle, żeby musiał się włączyć.
sprawdzić przewody od wewnątrz czy nie ma odwarstwienia gumy dzisiaj obejrze jeszcze raz wszystko dokładnie jeśli to nie pomoże zostaje mi złożenie wszystkiego do kupy zalanie płynem i wykorzystanie patentu kolegi na wyeliminowanie przedmuchów w układ chłodzenia :/
Drodzy forumowicze, proszę mi wytłumaczyć, bo zupełnie zgłupiałem - czy układ chłodzenia ma jakiś związek z zapachem spalin? Opel Corsa 1.0 miał bardzo zabrudzony zbiornik od płynu chłodniczego który postanowiłem wyczyścić, ponieważ nie dało się już zobaczyć jaki jest aktualny poziom płynu chłodzącego. Wykręciłem zbiornik i dokładnie go wyczyściłem...
Poziom płynu może się podnieść gdy będzie dostawać tam albo olej albo ciśnienie z cylindra. musisz odkręcić korek i sprawdzić konsystencje i czy nie pływają w nim takie plamki tłuste jak oka w rosole, tak dowiesz się czy olej się nie dostaje do borygo czy czym tam chłodzisz silnik. Jeśli tych plamek nie będzie to odpal auto i popatrz do zbiorniczka...
Jak wywaliło płyn i nie włączyło wentylatorów to z układem chłodzenia jest coś nie tak. Termostat? Czujnik? Poza tym jeżeli Ci pojawia się olej tzn że musi ubywać go w silniku.
Siemka. Mam problem z wentylatorem w mojej corsie. Nie załącza się przez co nie jest chłodzony silnik . Gdy jadę wszystko jest ok lecz na postoju grzeje się momentalnie. Podejrzewam termostat i czujnik temperatury ale problem mam z czymś innym. Chcąc sprawdzić czy to czujnik w chłodnicy zwarłem dwa piny w czujniku aby załączył się wentylator. Niestety...
A ja zanim stwierdziłbym uszczelkę pod głowicą, zrobiłbym test ciśnieniowy w układzie chłodzenia (specjalny przyrząd)! Autko jest z gazem i mogą różne wycieki płynu występować a co za tym idzie zapowietrzanie się układu chłodzenia i w efekcie identyczne objawy (to odnośnie "znikającego płynu chłodzącego), natomiast w kwestii "dymienia", to napisz kolego...
Na każdym zbiorniku płynu chłodzącego jest zaznaczony maksymalny poziom, którego nie powinno się przekraczać.
Sprawdzałeś czy węże są twarde? Nic nie pisałeś czy przy wymianie UPG robiłeś głowicę. Pojeździj z zakręconym normalnie korkiem i sprawdź czy dalej jest to samo. Lekkie wahania temperatury są normalne, uruchamia się chłodzenie. Czy poziom płynu teraz jest taki sam, czy jest go mniej?
Mierzę miernikiem, więc niby czemu źle? Od strony mechanicznej bez problemu dam sobie radę. Narzędzia i doświadczenie jest. Zdemontuje cała sprężarkę, rozszczelniając układ chłodzenia, ponieważ poprzedni właściciel dla sprawdzenia jego działania napełnił go powietrzem.
Cześć,z pewnościa nawalił termostat,wymień go bo układ chłodzenia pracuje na otwartym obiego(czyli chłodnica ciągle schładza płyn, nara pozdrawiam:)
Wiesz jaki masz komputer? Multec, z MAF-em, bez czujnika MAP, jaki ma mieć? Zapalenie kontrolki "Check" powinno oznaczać, że jakiś błąd komputer wychwycił i powinien to zalogować. To akurat prawda. Kolega założyciel grzebie na ślepo, w dodatku nie tam gdzie trzeba i jeszcze wypisuje nieprawdę. Ciśnienie paliwa sprawdzone? Ile wynosi ? Parametry czujników...
Wypłucz cały układ chłodzenia z tego syfu to może i wentylator będzie się wcześniej włączał, ale może się też okazać że masz wycieki.
witam Powiem szczerze że nie mam pojęcia co było wlewane w układ chłodzenia u poprzedniego mechanika. Pewnie przydałoby się wymienić ten płyn na coś co znam.
Komputer jest dobrze złożony, pasta ma jeden miesiąc. Procesor to Intel Core I7 4790K z oryginalnym chłodzeniem. Temperatury na grach np. Grand Theft Auto V, Assetto Corsa, Dota 2 to maksymalnie 70 stopni. Bez stresu średnia temperatura wynosi 30 stopni.
OPORNIK!!! aby nie było za póżno spróbuję Ci wszystko wyjaśnić a Ty dalej szukaj instrukcji!!! HAMULCE-zbiorniczek na pompie hamulcowej ma dwa poziomy max i min z boku zbiorniczka uzupełniasz płynem hamulcowym DOT-4 do poziomu max. Układ chłodzenia-tak samo max i min/Widoczny zbiornik wyrównawczy,połączony z chłodnicą z przodu węzykiem gumowym/ uzupełniasz...
Witam Podczas gry w Counter-Strike Global Offensive, zaniepokoiłem się kiedy zerknąłem na temperaturę. Procesor miał ok 100 st. Co dziwne, gdy grałem w Asseto Corsa lub GRID Autosport temperatura maksymalna wynosiła 70 st. Chłodzenie oryginalne, pasta bardzo dobra za 30 zł. Bardzo dziwi mnie fakt że w ułamku sekundy temperatura potrafi spaść o 20 st....
. Termostaty sterowane elektronicznie corsa b 1.0. EEEeee ? chyba ci się z elektrycznym EGRem pomyliło ;)
Tylko że 5ta generacja daje pewne korzyści:) Nie ma ingerencji w układ chłodzenia samochodu, no i sama głowica ma dodatkowe chłodzenie wynikające z rozprężającego się gazu w kolektorze. A mam pytanko takie jeszcze... Czy w tym modelu corsy jest pokazywana na bieżąco informacja o aktualnym spalaniu benzyny lub gazu ?
temperatura ok 100 i wentylator nie dziala - HALO A DLACZEGO MIALBY DZIALAC?? 100 na blacie w oplu to cos dziwnego? czuujnik od wentylatora jest na dole w chłodnicy i to on włącza wentylator i niema to nic wspolnego z temperatura jaka jest na zegarze. A jezeli chodzi o dziure ktora ktos tam zrobil w korku to napewno po to zeby cisnienie uchodzilo......
Mam problem z układem chłodzenia - chłodnica jest zimna, temperatura faluje, woda się gotuje. Był wymieniony termostat, przez dwa dni było ok. Chłodnica jest zimna, wentylator nie działa, płyn ucieka z zaworu sterującego płyn chłodniczy.
(at)Hektar Zahler Jeśli znałbym elektryka, który chciałby się bawić z takimi nietypowymi rzeczami i potrafił rozwiązać ten problem to bardzo chętnie bym go poprosił o pomoc, zapłacił ile trzeba i cieszył się że mam to zrobione. Niestety w mojej okolicy mało fachowców a ci których znam są tak zapracowani że nawet nie chcą słyszeć o takich niestandardowych...
To by mogło być nawet: Płyta główna: Asrock MB ASRock AMD AM3 970 EXTREME3 - 320 zł Procesor: AMD PHENOM II X4 965 3,4GHz S-AM3 BOX - 410 zł Chłodzenie procesora: SilentiumPC Fortis HE1225 - 120 zł Pamięć RAM: Geil Enhance Corsa 8GB (4GBx2) 1600MHz PC3-12800 CL9 175 zł Obudowa: OBUDOWA Cooler Master ELITE 430 140 zł Napęd Lite-On iHAS124-19 - 80 zł...
Na chwile może to działać i z obrotami silnika możesz mieć problemy jeśli ich nie podciągniesz jak załączysz klimę. Druga sprawa to wentylator- przy włączonej sprężarce wentylator załącza się na pierwszym biegu a jeśli nie masz czujnika ciśnienia w klimatyzacji to ja nie wiem jak to podziała na długim chłodzeniu bo często wentylator idzie na drugi bieg...
No i weź tu się staraj, opisałem co i jak, dorosła małpa by to załapała. A tu zonk i tekst "wtedy jak jeszcze był sprawny". Oczywiście że masz niesprawne auto, czym prędzej wymień termostat ale tylko zakupiony w serwisie Opla, do tego płyn oplowski też zakupiony w serwisie. Ponadto niech skorygują komputerem wskazania temperatury i je uaktualnią. Poprzedni...
1.7 turbo diesel isuzu nie był stosowany w corsie B, przed miesiącem zmieniałem silnik 1.7 diesel isuzu - kod silnika 4EE1,X17d - na 1.5 diesel isuzu kod 4EC1. Problemy były następujące: 1. mocowanie silnika prawa strona inne mocowanie poduszki 2. kolektor dolotowy silnika 1.5 koliduje ze zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, przełożyłem kolektor...
Błędy zapisane skasowałem przez odłączenia akumulatora na 30 min i po ponownym podłączeniu aku. odpaliłem samochód pozostawiłem na chodzie aż do włączenia wentylatora chłodzenia potem dałem mu czadu podczas jazdy i samochód wrócił do normalności - dzięki za pomoc
Problem w Corsach jest taki że wskaźnik pokazuje w miarę prawdziwą temperaturę, nie zaniża tak jak w innych Oplach. I to był błąd konstruktora bo dużo osób panikuje jak zobaczy 100°C i ponad na wskaźniku. Tak w ogóle skąd teraz temat wentylatora? Jeśli układ chłodzenia w tym samochodzie jest sprawny to musiał by teraz z godzinę pracować na postoju z...
Witam Jestem posiadaczem Corsy B 1.2 16v wersja z klimatyzacją. Szukam na internecie i nic na ten temat nie mogę znaleźć. Mianowice po zagrzaniu silnika wentylator działa poprawnie, jednak gdy silnik jest nagrzany i wentylator działa zgaszę auto wentyl przestaje chłodzić czy jest to normalne?? czy powinien chodzić po zgaszeniu aż schłodzi?? jeżeli to...
Nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji z waszej strony, więc dzieki, faktycznie zapomnialem o pascie: Noctua NT-h1. Jesli chodzi o chłodzenie z wentylatorem 120/140 to będzie ciężko,bo mam bardzo wysoki profil ramu i boje się, że się nie zmieści(Evo Corsa), np Dark Rocka na 100% nie wstawie, bo już próbowałem i musiałem oddać do sklepu(a tam robili...
może pojawia się jakiś stan awaryjny związany z brakiem chłodzenia Kolego za pisanie bzdur z reguły nie daje się bana ale Ty sie o to prosisz. Michu
Spuść ten olej i zobacz czy się nie rozwarstwia ,jeśli tak to zobacz co jest w tej warstwie poza olejem.Może być to glikol z układu chłodzenia ,jeśli tak to już wiesz że uszczelka albo pęknięcia w bloku lub głowicy ,jeśli benzyna albo olej napędowy to jak wyżej koledzy pisali.
Taki stan po pracy silnika? 1. Jeśli odkręcałaś korek wlewu na gorącym silniku, to masz więcej szczęścia niż rozumu! Poczytaj sobie, czym grozi odkręcenie korka w gorącym układzie chłodzenia (podpowiem - punkt wrzenia i jego zależność od temperatury). 2. To nic nadzwyczajnego, ale jednak nieciekawie wróży. To objaw zwiększonego ciśnienia gazów w układzie...
Witam! Mam jeszcze takie pytania?:D - Czy trzpień silniczka krokowego (wogóle silniczek) można zniszczyć przy montażu gdy jest on całkowicie wysunięty:?: - Gdzie znajduje się czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( na komputer):?:
Witam kolega Jarzabek666 ma racje zwykły potencjometr tu nie pomoże :D Zgadza się jest to drabinka 3 rezystorów połączonych szeregowo (rezystorów dużej mocy) w dodatku wmontowana przy dmuchawie w tunelu podczas uruchomienia dmuchawy te rezystory są chłodzone. Tak to wygląda: https://doopla.pl/pl/p/Rezystor-wentylat... Hmm...
A na postoju jak zlapie 90 to ogrzewanie slabo dziala nie ma goracego powietrza W takim wypadku zapchana jest też nagrzewnica. Na postoju złapie w końcu odpowiednią temperaturę ponieważ chłodnica nie jest chłodzona pędem powietrza. Odwrotnie jest podczas jazdy,chłodnica jest cały czas chłodzona i przy otwartym termostacie NIGDY nie osiągnie odpowiedniej...
Dodano po 6 Jeszcze mam pytanie czy mogę zmienić sama uszczelkę pod głowica bez jakiegoś planowania i wogole jak głowica będzie cała ? Płynu chłodzącego nie ubywa? Robiłeś test na obecność spalin w układzie chłodzenia? Może od tego zacznij. Zrobisz test szczelności głowicy, ale już nie chcesz jej planować? Nawet o tym nie myśl...
Sprawdź obecność dwutlenku węgla w układzie chłodzenia. Jeżeli będzie ,to niestety uszczelka. Dodano po 1 Popraw pisownię.
corsa chłodzić corsa układ chłodzić układ chłodzić corsa
zgrzyt renault blokada mastercook panic button
sklep endoskop sklep internetowy
Komputer nie wykrywa tabletu z Androidem - przyczyny Wahacz w wagach Radwag - funkcje i zastosowanie