tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał, intercooler sam w sobie nie daje mocy...
Podpiąłem drugi palnik (używany) na zewnątrz. Włączyłem tankowanie na jakieś 10s. Wykonałem odpalenie żarnika, paliwo zaczęło się palić. Paliwo dochodzi świeca rozpala. Dmuchawa powietrza do spalania działa. Nie mam możliwości wyjęcia pieca całkowicie z auta, auto używane co dzień. Z tego co wyczytałem na forum o Rover'ach: Jeżeli szum ustaje po 4 minutach...
Wracając do oryginalnego tematu - ciekawe jak to paliwo ma chłodzić wtryskiwacze w Pandzie, gdzie regulator ciśnienia jest w pompie, a listwa jest bez powrotu... śmiało można odcinać pompę, tylko trzeba czymś obciążyć jej obwód bo będzie MIL. Co do drugiego wątku z Mercedesem - to zacznij od sprawdzenia zasilania 12V centralki instalacji LPG... często...
... dociekań ciąg dalszy: Dotarłem do materiałów szkoleniowych VW/Audi na temat silnika EA888 gen.3. Z nich wynika, że wtrysk MPI to wcale nie są takie takie małe ilości paliwa. Na rozgrzanym silniku, podczas małego obciążenia silnika paliwo jest podawane wyłącznie przez wtrysk MPI: https://obrazki.elektroda.pl/4123767000_... Źródło:...
czy silnik spalinowy może pracować ogólnie ujmując na wodzie? Silnik spalinowy, jak sama nazwa wskazuje, działa na zasadzie spalania paliwa (na ogół benzyny lub oleju napędowego) w cylindrze w celu wytworzenia energii mechanicznej. Woda nie ma żadnych właściwości spalania, więc silniki spalinowe nie mogą pracować bezpośrednio na wodzie jako źródle...
Osobiście uważam że paliwo też ma za zadanie chłodzić wtryskiwacze, a więc "chodzenie" na samym gazie (bez pompy paliwowej) jest szkodliwe dla wtryskiwaczy (chociaż trochę je chłodzi paliwo pomimo, że nie pracują). Były kiedyś np. takie rozwiązania w Audi z dodatkową dmuchawą i obudowanymi wtryskami do chłodzenia!!!!! powietrzem..... Chociaż dzięki...
Przeczytałem cały wątek ale nie sposób odnieść się do wszystkiego naraz. Dlatego puki co, krótko odnośnie "demona Maxwella". Bo on istnieje nazywa się pompa ciepła :> https://obrazki.elektroda.pl/2516954700_... Gdyby gazy których używamy były idealne i kompresory oparte o idealne silniki nie klatkowe trójfazowe których sprawność...
Jedyny problem to temp. paliwa powracającego przelewem, łączysz odpływ z dopływem za pomocą trójnika. W ten sposób eliminujesz powrót do zbiornika. Połączenie wykonujesz przed pompą wstępną i zostaje Ci jeden przewód zasilający na którym montujesz licznik zużycia paliwa. Musisz chłodzić paliwo powracające z silnika, możesz wykorzystać gotowe chłodnice,...
A po co? Najzabawniejsze są tłumaczenia gazowników czemu nie wolno odcinać pompki (jak sie zrypie i są do nich pretensje). Podobno paliwo ma krążyć i chłodzić wtryskiwacze. Na temat tego jak sie to ma odbywać ( odległość listwy od końcówki to dobre 10 cm ( wtryskiwacz przecież w tym czasie nie strzyka!) żaden nie miał odpowiedzi. Prawda jest jedna-pompy...
Tak od ok 50 lat.... Nieźle im idzie... No, może od 45 - coś mi chodzi po głowie, że w latach 70-tych pisali o tym w "Młodym techniku". A jesteś pewien, że zgromadzenie paliwa jądrowego na 10 lat jest w naszym przypadku możliwe? Reaktor BWR rocznie zużywa 1/4 tego paliwa, które zawiera (rocznie wymienia się 1/4 prętów paliwowych). Nowe paliwo nie wymaga...
Jak pompa paliwowa miałby w/g Ciebie chłodzić wtryski skoro one nie pracuje i paliwo przez nie nie przepływa? W starszych samochodach z układem paliwowym "z powrotem" paliwo chociaż przepływało przez listwę, w nowszych w układach "bez powrotu" paliwo stoi w przewodach od pompy po wtryski (kiedy te nie pracują). Całość paliwa przelewa się wtedy przez...
Przepływające zimne paliwo skutecznie będzie chłodzić pompę, żeby utrzymała stałe 90st. przy -15 mało prawdopodobne....
Witam, jestem przed zakupem pieca na paliwo stałe (pellet) i chciałbym podłączyć tenże piec w układzie zamkniętym. Wyczytałem jednak, że aby podłączyć piec na pellet w układzie zamkniętym, konieczne jest podłączenie go do zasilania z sieci wodociągowej, tak aby w razie braku zasilania, woda z sieci wodociągowej mogła chłodzić kocioł. Niestety w swoim...
U mnie jest przewód powrotny paliwa a mimo to czy mam pompę wyłączoną czy włączoną, temperatura wtrysków jest ta sama, nie mam zielonego pojęcia w jaki to sposób ma paliwo chłodzić wtryski przepływając przez LISTWE A NIE PRZEZ WTRYSKI! Zupełnie inna sytuacja jest w przypadku wtrysku bezpośrtedniego gdzie wtryskiwacze mogą się przegrzać bo ich koncówki...
W BMW stosuje się wodę destylowaną. Co do wody tylko pytanie czy nasze paliwo nie zawiera już jej w nadmiernej ilości? Oczywiście, że silnik musi być nagrzany bo woda ma na celu odprowadzenie ciepła co poprawia proces spalania benzyny (wtrysk wody jest tylko na wysokich i średnich obrotach na niskich obrotach nie bo mógłby zalewać układ zapłonowy)....
Docelowe działanie: Latem: -kocioł nie pracuje -kominek pracue - ogrzewa tylko CWU (dolna wężownica abynagrzał więcej wody) A gdzie ten kominek? Latem trzeba chłodzić pomieszczenia, a tu jeszcze podgrzew. Przemyśl to...
I zatankuj powyżej połowy paliwa. Jak jest mniej wypalanie przerywa w wielu autach,chodzi chyba o chłodzenie paliwa.
Ale bzdur tu napisali. Jeśli ktoś nie zna tematu to błagam niech milczy. Zdania mogą być podzielone. Jedno jest pewne jeśli coś pracuje to sie zużywa i przy tym pobiera energie. A już niema większego bezsensu jak praca na próżno. Powiedzcie mi jap paliwo może chłodzić wtrysk skoro niema powrotu(no poza wyjątkami)?? Rada jest taka: Faktycznie jeśli zupełnie...
idą swieta wiec masz ... przekaznik pompy chłodzącej paliwo J445
Ale chłodzić po czym? Przecież to wtrysk pośredni, wtryskiwacze siedzą w kolektorze, który i tak jest chłodniejszy od silnika, ponadto owiewane są zasysanym powietrzem. Pic tylko w tym by w nich zawsze paliwo było.
Dzięki za linki. Zastanawia mnie jeszcze jedno. W opisie zaworu jest napisane, że po zamknięciu zawór nie jest w 100% szczelny. Zastanawiam się czy jak będę brał wodę z bojlera i zawór nie będzie szczelny to będzie szła woda poprzez piec gazowy (w małej ilości) i piec będzie ja niepotrzebnie grzać. Czy będą to tak małe ilości, że piec gazowy się nie...
przestan z tym wszystkim.tak powinno byc w zasadzie jak mowia zeby zagrzac na wolnych obrotach i dopiero jechac a potem odczekac az silnik po podrozy zlapie oddech.ale ten czas to spalone paliwo praktycznie na niczym. mozesz zrobic tak ze na zimnym silniku pierwsze kilometry pokonujesz z malymi predkosciami a na koniec jazdy tez ostatnie np.0.5km jedziesz...
witam, spadek nie powinien być większy niż 10,7v jak jest 12,5V, mozliwe że masz pośniedziałe styki w kostkach, albo aku dobiega końca swych dni hehe, po wyłączeniu zapłonu powinno to napięcie wrócić do 12,5V i czas powrotu jest miarą dobra aku, około 30s jak tak nie jest to kiszka,(czas powrotu zależy od temp. min. otoczenia), pompka pracuje więc musisz...
Nie jest prawdą, że 70% idzie w "komin" (= rurę wydechową) w postaci ciepła - część ciepła ogrzewa silnik, trzeba go chłodzić (po to jest w samochodzie chłodnica), część powstaje w mechanizmach na skutek tarcia. Być może dodanie do mieszanki paliwowo-powietrznej mieszanki wodorowo-tlenowej przyśpiesza spalanie. Ale warto pamiętać, że paliwo zawiera...
(at)krzysio_sr dziękuję za wyczerpującą odpowiedz, w moim przypadku i tak już nie będę nic zmieniał rurka jest Φ18, zabudowana w ścianie, a podejrzewam że przepisy dotyczą ogólnie pieców na paliwo stałe, i średnice są chyba zależne od pojemności pieca?, wiadomo że w klasycznym piecu zagotować wodę to nie jest wielki problem, w przypadku zautomatyzowanych...
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
Wiadomo jest tam chłodnica paliwa. Paliwo chłodzi się do chłodzenia pompowtrysków. Zaraz ,nie wiem jak ty to myślisz,ale według mnie to paliwo chłodzi się po to żeby nie wracało gorące do zbiornika.
Które kontrolki? A nie ma czasem sytuacji, że zupełnie bez sensu zapala się kontrolka świateł długich (granatowa), podnosi się i opada wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, poziomu paliwa?
on przechodzi w stan awaryjny ,aby dalej dojechać i po mojemu to nie jest przypadłość, jak na razie komputer za to odpowiada ,i można by ingerować ,ale trzeba wiedzieć jak i czym Zgadzam się. Dlatego to się nazywa rezerwa, bo wtedy komp sterujący stara się oszczędzać paliwo. Inna kwestia to wypalanie zbiornika do dna. Nie zalecam tego , gdyż silnik...
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
jeśli masz program diagnostyczny wraz z interfejsem VAG-COM to wartości temperatury płunu chłodzącego i paliwa sprawdzisz w 01 Engine, grupa 007.
Pompa nie chłodzi paliwa raczej je podgrzewa. Z dyszą Delavana nie powinieneś mieć problemów z zasysaniem paliwa ale są opisane w tym wątku rozwiązania z pompką i bez otwartego zbiornika z grzałką wg. mnie bardziej skomplikowane i trudniejsze w regulacji ale z pewnością bezpieczniejsze i mniej śmierdzące. Z czystej ciekawości te filtry to zwykłe od...
Bez rozkręcenia i zobaczenia w jakim stanie są podzespoły to nie ma 100% pewności. Brzmi jak zatarty na wale ale jest możliwość, że to coś z osprzętu się rozpadło albo w ogóle jeszcze coś innego ale to już weryfikacja fizyczna, nie przez forum. Nadmiar oleju jest niepokojący. Pytanie czy przelałeś sam. Jak nie, to musi być czymś rozcieńczony - płynem...
Mam nieodparte wrazenie ze do budowy wskaznika analogowego w większości aut stosuje się ustroje magnetoelektryczne ilorazowe(trzy wyprowadzenia na zewnątrz) a dokładniej jest to omomierz ilorazowy wyskalowany w stopniach Celsjusza.Dużą zaletą mierników ilorazowych stanowi niezależność wskazań od zmian napięcia żródła prądu.Ze zmianą napięcia,zmieniają...
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Opis: Przekaźnik pompy, chłodzenie paliwa; Przerwa/zwarcie obwodu do masy -nieciągły Kod błedu: 19466
Nie spalone cząstki paliwa, wczesny zapłon , chłodzenie
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
Termistor, gdy nie jest zanurzony w paliwie, sam się nagrzewa od płynącego w nim prądu, więc nie musisz podgrzewać zapalniczka. Po prostu połącz termistor z żarówką, podłącz zasilanie i zobaczysz, że termistor się nagrzeje, a żarówka sama się zaświeci. Gdy termistor jest zanurzony, to paliwo go chłodzi, zwiększając jego oporność, i wtedy nie ma wystarczającego...
Opis przywodzi mi na myśl że może to być termistor przez który przepływa prąd z instalacji i wstępnie go podgrzewa . Jeżeli jest zanurzony w paliwie to ma chłodzenie i dzięki temu duży opór , wynurzony zaczyna się nagrzewać i zmniejsza rezystancję .
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Pewnie wtryskiwacze zapieczone mają końcówki jest na nich nagar dzieje się wtedy tak gdy jeździ się tylko na gazie .A prawidłowo powinno się odpalać na benzynie i kończyć jazdę na benzynie dodatkowo najlepiej mieć co najmniej pół zbiornika benzyny aby pompa paliwa miała chłodzenie lub dodatkowy wyłącznik pompy paliwowej znajdującej się w zbiorniku paliwa...
Witam. 1. Planowo nie. 2. Tylko świece (info w.zał). 3. W.zał (pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu). 4. W.zał. 5. W.zał (nie wymienia się - w razie potrzeby uzupełnia). 6. W. zał (np. czynnik chłodzący, filtr paliwa, powietrza). W zał. wykaz co i kiedy wymieniać, sprawdzać - dla silnika 1.8i (XU7JB (LFX)) PS: Oparłem się na Citroenie Berlingo,...
Nie wypalaj benzyny do dna, zastawiaj w baku chociaz 1/3. Odlaczenie pompy to nie najlepszy pomysl, cos musi chlodzic wtryskiwacze.
Ciśnienie w układzie paliwowym regulowane jest przez regulator ciśnienia, w Twoim przypadku na wyjściu po wtryskiwaczu. Natomiast rurka powrotna podłączona jest do koszyczka gdzie znajduje się pompka paliwa, ma to na celu utrzymywanie pompki non stop w benzynie (chłodzenie), nawet przy niskim stanie paliwa w baku. Jeżeli jest to monowtrysk to ciśnienie...
Kolejno (3 kontrolki z pierwszego zdjęcia): niski poziom płynu do spryskiwaczy szyby, niski poziom płynu chłodzącego silnik, obecność wody w filtrze paliwa. Na przyszłość polecam lekturę instrukcji obsługi swojego samochodu :/
Naprawdę nie wiedziałem, że w w/w autach są dwie pompy paliwa. Moim zdaniem wtryskiwacze muszą być chłodzone paliwem, a zawór ciśnienia paliwa nie utrzyma cały czas ciśnienia w szynie. Pozdrawiam.
Jeśli Z , to jest dogrzewacz i pracuje razem z włączonym silnikiem . C i D mają zwykle pompkę na korpusie pieca , przy króćcach przyłączeniowych (tył pieca ,wejscie paliwa , powietrza , wejście-wyjście płynu chłodzącego )
Ta z lewej woda w paliwie, prawej zanieczyszczony filtr powietrza a na dole po środku niski poziom płynu chłodzącego- grozi przegrzaniem, zatarciem silnika.
Witam Sprawdz czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ewentualnie ciśnienie pompy paliwa. Pozdrawiam
paliwo chłodzić pojemność układ chłodzić chłodzić citroen chłodzić
podłączyć cyrkulacja megane odpalić podniesienie zawiesi
bateria parkside bateria parkside
Złamana opaska w słuchawkach JBL bezprzewodowych - naprawa i wymiana Peugeot 307 SW błąd 16 - problem z czujnikiem zderzeniowym