Dajcie na luz już z dbaniem o myjke nie ma wiele zachodu, oczywiście filtr i nie przemrożenie to podstawa. O domowo myjkę czy to karchera czy innej firmy poza czasem pracy, dobrą przedłużka elektryczną użytkownik nie ma jak zadbać. Nie zmieni oleju nie nasmaruje zaworu regulacyjnego bo wymaga to rozebrania urządzenia. Profesjonalne co innego ""DBANIE""...
co może być przyczyną Hmm, skoro kolektor był odwrotnie zamontowany to czy tłok był poprawnie włożony do cylindra ze strzałką w kierunku wydechu ? Zakładając, że mieszanka była prawidłowa na okres docierania (więcej oleju) i gaźnik działał, to czy nie łapał powietrza przez uszczelniacze wału, czy był prawidłowo przeczyszczony karter z "opiłków" i innych...
Witam. Czy takie silniki jak ten mają jakieś znaczące zmiany w porównaniu do zwykłych? Czy jest to po prostu standardowy silnik,(przezwojony na niższe napięcie ale to inna sprawa) z wyprowadzonymi rurkami do przepływu oleju przez niego . https://obrazki.elektroda.pl/1769331100_... Gdyby wziąć najzwyklejszy silnik i wywiercić otwory...
Witam, Może ktoś z was mnie naprowadzi na rozwiązanie... Gdy silnik jest już nagrzany (temp. oleju ok100 stopni) i obciążony jazdą na autostradzie tak jakby odłącza klimatyzację. Po zjechaniu do miasta i spokojniejszej jeździe zimne powietrze zaczyna z powrotem dmuchać (ale szału i tak nie ma) Czynnik nabity zgodnie z nalepką. Błędów na VCDS brak w...
Witam W agregacie lodówkowym silnik pracuje w oleju transformatorowym, olej ten ma zapewnić : smarowanie sprężarki i łożysk, chłodzić i izolować uzwojenia silnika. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie zbiornika powietrza powyżej sprężarki, połączenie rurką bez jakiejkolwiek armatury zapewni powrót wyrzuconego oleju do sprężarki w czasie postoju,...
czy silnik spalinowy może pracować ogólnie ujmując na wodzie? Silnik spalinowy, jak sama nazwa wskazuje, działa na zasadzie spalania paliwa (na ogół benzyny lub oleju napędowego) w cylindrze w celu wytworzenia energii mechanicznej. Woda nie ma żadnych właściwości spalania, więc silniki spalinowe nie mogą pracować bezpośrednio na wodzie jako źródle...
witam proponuje założyć czujnik ciśnienia i temperatury oleju silnik hdi nalezy faktycznie wyłaczać w momencie gdy spadnie temperatura olej ale jezeli jedzemy 200km z predkością 120-140km/h trasą to temp oleju siega ok 90-100 stopni ale wiadomo ze jak dojezdzamy do pkt docelowego to jakiś czaś jedziemy z nizsza predkościa a w tym czasie olej stygnie...
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
Jeszce pytanko, czy to obojetne którą rurką wlej olej, wylotem czy wlotem? Wg mnie olej powinien być zalany do wnętrza obudowy sprężarki, żeby chłodzić i smarować silnik oraz sekcję tłoczącą. Skoro olej został wylany ze sprężarki to tym samym otworem powinno się go zalać. Można spróbować poprzechylać go i zobaczyć z którego otworu wydostaje się ta...
W hydraulicznym też można zagotować olej mimo chłodzenia a tym bardziej przez godzinę. Te zwalniacze działają skutecznie ale nie są do pracy ciągłej, czy elektryki czy hydro. W zasadzie elektryka też możesz chłodzić np natryskiem oleju a olej chłodnicą bezpośrednio czy też poprzez wymiennik, dalej chłodnica z 200- konnego kombajnu i to wielkie kombajnowe...
(at)Strumien swiadomosci swia Ja bym jednak starał się chłodzić obieg na silnik idący. Dziś się kolega urodził że go takie rzeczy dziwią? Jak się musi na błędach koniecznie swoich uczyć to co poradzisz?
Należało by jeszcze dodać że rozpuszczone w oleju gazy spalinowe które zawsze przedostają się do miski olejowej tworzą z owym różniste związki o odczynie kwaśnym... A o korozji silnika dziadek nie napisał. Po za tym zawsze przy rozruchu zimnego silnika dawka paliwa jest wzbogacana, część tego paliwa przedostaje się do oleju rozcieńczając go. Po kolejne...
Nie znaczy to jednak, że pojazd elektryczny nie zawiera oleju w zespole, który prędzej czy później nie trzeba będzie serwisować. Takim zespołem jest reduktor z olejem przekładniowym. Reduktor posiada uszczelniacze, które jak to też bywa w innych skrzyniach, lubią padać. Tak więc kałuża oleju pod samochodem elektrycznym, choć na pewno będzie rzadszym...
No jak wyobrażasz sobie prace silnika (chłodzonego powietrzem) bez grzania się oleju ?
Wszystko zależy od tego w którym miejscu poszła uszczelka. Nie masz tam oleistego syfu w zbiorniku wyrównawczym, tudzież masełka w misce olejowej? Czy w zbiorniku wyrównawczym wyczuwalny jest zapach spalin?Jeśli to uszczelka to problem będzie się tylko pogłębiał.
https://obrazki.elektroda.pl/6666213400_... Ktoś tu leniwy, prawda ? Masz schemat. Silnik chłodzony częściowo powietrzem, a częściowo olejem. No i to bardzo autor ma silnik chłodzony olejem a ty wstawiasz silnik chłodzony powietrzem. Do tego pokazujesz sterowanie wentylatora termostatem w układzie wydechowym. Co było tylko w mocniejszych...
Całkiem przypadkowo wpadła w moje ręce puszka po motodoktorze i nasunęło mi to temat do rozważań Swego czasu pracowałem w hurtowni która rozprowadzała lokalnie ten preparat. Jak zauważyliśmy jeden z detalistów sprzedawał wielokrotnie więcej tego preparatu niż inni. Jak się wygadał wpadł na dość śmieszny pomysł który podsumował : chcieliśmy się pobawić...
Podstawą chłodzenia jest czysty silnik.Cylindry i dno miski olejowej. Wpływ na chłodzenie ma też jakość oleju silnikowego.
10W40 API SP Gdzie olej samochodowy do silnika motocyklowego? Producent podaje ogólne dane. Lepkość 10W-40 lub 15W-40, zależnie od temperatury otoczenia w jakiej jest używany pojazd. Klasyfikacja API SG/CD, ale w zasadzie powinien to być olej motocyklowy w klasyfikacji JASO MA. Zalecany jest olej syntetyczny.
Te pompy też powinny pracować w pionie Masz rację. Jednak jest zasadnicza różnica w pobieraniu wody. Mianowicie zasysają z dna. Do tego ponoć nie muszą być zanurzone w wodzie (chłodzenie) czyli pewno silniki zalane olejem lub jak to bywało dawniej `woda przepływa wewnątrz silnika.
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
Przy "pełnoletnim" :D samochodzie, takie objawy mogą powstać przy rozszczelnieniu wewnętrznym (korozja) chłodnicy oleju silnikowego :-o następuje mieszanie czynnika chłodzącego z olejem i grozi zatarciem silnika :!:
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Witam, mam problem z silnikiem Deutz BF4L1011F. Zaczął kopcić na biało i pojawił się olej w wydechu. Pierwszy pomysł - turbo. Po regeneracji i złożeniu dalej wręcz rzyga olejem. W ciągu 5 minut pracy silnika wciągnął połowę wysokości bagnetu oleju. Silnik chłodzony olejem, teraz pytanie czy pierścienie czy głowica/uszczelka pod głowicą wydmuchana?
Owszem - te silniki są chłodzone olejem ale tylko jako czynnik pośredniczący - ciepło odbiera przepływająca woda. Ubiegłego lata "zamordowano" taką pompę poprzez częste starty i wyłączenia - wzrost temperatury rozszczelnił silnik, woda załatwiła resztę; co ciekawe uzwojenia OK ale prąd różnicowy znaczny - wyłącza zabezpieczenia. Reasumując: przy pracy...
W większości samochodów z automatyczną skrzynią biegów chłodnica oleju umiejscowiona jest w chłodnicy cieczy chłodzącej silnik, i wykonanie dynamicznej wymiany oleju jest w miarę proste. W JF506E (Jatco) chłodnica oleju jest przykręcona do skrzyni biegów (podobnie jak w Vw AG4), i tu jest problem. Jedynym rozwiązaniem (tylko w Vw) to odkręcenie od dołu...
Silnik jest chłodzony olejem stąd te wyższe dopuszczalne temperatury. Jak się termostat nie otworzy i będziesz miał zimną chłodnicę przy temperaturze oleju 135 140 stopni to wtedy szukasz problemu.
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne.
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
ten na zdjęciu nie ma filtra odśrodkowego (ta płaska pokrywka to jest zaślepka).Filtr odśrodkowy ma podobną wysokość co główny filtr oleju. Zaślepki są stosowane w CF85 bo w XF105 powinien byc w standarcie. Dodano po 3 Jeżeli zapala się ciśnienie oleju po np. wyrzuceniu na luz zaraz po dłuższym obciążeniu silnika, to wina również może być w zatkanym...
Ale samo chłodzenie olejem nie wystarczy. Dlatego jest stosowane chłodzenie olejowo powietrzne, nie wymagające termostatu. No popatrz a Deutz zgodnie z tradycją robi do dziś silniki chłodzone olejem. Samym olejem i to wystarcza. Dobrze że nic nie wie o twoich wywodach.
Znajdziesz tu: http://oto.to/schematy/automat/statidyn.... . Przy pańskiej skrzynce będzie problem, konieczne specjalne "oprzyrządowanie", ponieważ chłodnica oleju umiejscowiona jest na skrzyni biegów a nie w chłodnicy cieczy chłodzącej silnika.
To inna zasada działania termostatu w tym silniku jest? Z reguły brak termostatu umożliwi ciągły obieg od samego rozruchu.. Jakiej reguły? Pokaż mi jakikolwiek inny silnik chłodzony olejem, w którym ta reguła się sprawdza. Chociaż jeden. A przyrównaj do jakiegoś innego silnika ten termostat. Zasada działania się nie zmieniła tylko konstrukcje silnika...
Dzień dobry, zarówno mój ojciec, jak i ja pracowaliśmy między innymi w Niemczy. Mój ojciec był tokarzem, a ja na początku byłem elektrykiem, potem, po studiach, co nie było takie proste jak teraz, pomocnikiem głównego inżyniera. Mam już 72 lata; ręce się trzęsą, oczy słabe, ale głowa cały czas pracuje dobrze. Teraz wnuk kupił mi zestaw Arduino i szukam...
Tu też jest http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/602... Jak słusznie napisałeś jest to dodatkowy zasobnik oleju. Z uwagi na duże obciążenie silnika zwiększono ilość oleju w stosunku do wersji wolnossącej. Dodatkowa powierzchnia miski również chłodzi olej.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Nic nie wiesz. Silnik chłodzony olejem zgodnie ze starą tradycją Deutza.
Leje się z pod pokrywy zaworów czy głowicy? Silnik chłodzony jest powietrzem, ale i olejem. Gdy było go mało, bardzo szybko się rozgrzewał i dlatego naprężenia powodowały "strzelanie" na połączeniach. Nie jest to w żadnym wypadku zdrowe, ale teraz nie masz już wyjścia. Pilnujesz stanu maszyny i jeździsz dalej. Albo się zatrze szybko, albo będzie pracować...
Coś mi się wydaje , że to pierścienie , a głównie olejowy i dostał przedmuchów z komory spalania do michy olejowej . Z tond kopci z odmy i tłumików . Sprawdź po ustawieniu zaworów jaką masz kompresję w cylindrze i czy nie podbiera Ci oleju z silnika ? ( Zmniejsza się stan oleju w silniku ) ?? :| Dodano po 2 Quady chłodzone powietrzem w szczególności...
Witam. Oczywiście chodzi o cisnienie oleju. Silnik chłodzony olejem. Zauważyłem też że węże które ida z silnika i przechodzą przez chłodnice są zimne. Wyciągnąłem termostat. Węże są ciepłe ale problem dalej ten sam.
Objawy pod odkręceniu korka od zbiorniczka jak najbardziej normalne przy odkręcaniu na rozgrzanym silniku. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jakie odcinki przejeżdżasz tym autem?
Ja nie robiłem remontu robił to mechanik, mam nadzieję że wszystko w środku wyczyścił. Silnik od Brinkmana. Silnik jest chłodzony chłodnicą oleju. Rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem wszystko było wykręcane i czyszczone. Jak byłem zobaczyć jak składa to wszystko w środku było czyściutkie, żadnego nagaru nic nie było.
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
Przecież widać nawet po wystającym fragmencie że uszczelka pod głowicą się rozpada ze starości. Wspomogło ją też w tym nie dbanie o jakość płynu chłodzącego i mycie silnika żrącymi środkami.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Są to prawie identyczne konstrukcje Prawie jednak robi kolosalną różnicę, jedna jest łożyskowana ślizgowo, nie ma uszczelnienia wału of strony napędu, nie ma samodzielnej odmy, wymaga smarowania olejem pod ciśnieniem i montowana jest czołowo kołnierzem do silnika spalinowego który w odpowiednim miejscu podaje olej i pozawala na spływ oleju razem z...
może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)
W japońskich motocyklach klasa lepkości SAE nie jest ściśle określona — zalecane jest dostosowanie do temperatury otoczenia. Jedynie we italjańskich są określone zalecenia, czy w silnikach chłodzonych powietrzem nieco gęstsze jak np. 10W50. Warto pamiętać że w Yamahach nie ma czujnika ciśnienia oleju, tylko czujnik poziomu oleju.
Silnik 167fmm , uruchomiłem dziś to sobie pyrka ,tylko chyba coś z gaźnikiem nie tak bo świeca czarna i nie wkręca się na obroty ,zawory ustawione jak były zamknięte tłok gmp ssący 0.10 wydech 0.15,ale dalej ciężko kręci kompresja ogromna ,a głowicy nie ściągałem bo nie mogę starej uszczelki znaleźć a tak a propos,czy cewki w tym silniku są chłodzone...
Ten silnik jest chłodzony na zasadzie odparowania wody z tego kibla nad cylindrem, nikt tam nie leje wody destylowanej, więc kamień jest zjawiskiem normalnym
chłodzić oleju oleju układ chłodzić deutz chłodzić oleju
skarbowy allegro kondensator rozruchowy klimatyzacja modem simlock orange
normstahl ultra excelent normstahl ultra excelent
Skoda Fabia 1: Elektryka gaśnie przy biegu wstecznym Zasada działania wirówki: siła odśrodkowa w praktyce