Czasami taka sytuacja pojawia się gdy, nazwijmy to. Gdy przez przypadek za bardo przechylimy samą kosiarkę wraz z silnikiem do nie odpowiedniej pozycji. Tak, aby do cylindra mógł by się dostać olej. On to też będzie wtedy odpowiadał, za nadmierną kompresję. Drugą rzeczą odpowiedzialną za taki stan rzeczy. Będzie sam odprężnik. Co to jest, jak działa,...
...opalam ją narazie bez wiatraka... A ten "wiatrak" to pewnie działa jako koło zamachowe. Bez niego efekty są takie jak opisujesz.
W dmuchawie spalinowej Husqvarna lub Stihl szarpak do rozruchu silnika dwusuwowego działa ciężko – czy to zalanie, zatarcie, czy problem z linką lub sprężyną?
Spróbuję tak zrobić, ale serio na dotychczasowych to jak ciągnę, to mi rękę urywa, bo tak strasznie ciężko chodzi, a nieraz to serio ciężko jest to pociągnąć nawet do góry. Musisz wyczuć moment, kiedy nie należy pociągnąć, bo sznurek zerwiesz. Tak ciężko jest, żeby szarpnąć i ruszyć tłokiem, aby ten tłok przesunął się o pełen obrót.
Wiem, że trudno to będzie opisać. Wał napędowy stawia znaczny opór przy obracaniu A w jakim sensie ten opór? Być może od samej kompresji? A od dołu jak pokręcisz samym nożem, to też ciężko? A jak wykręcisz świecę, to też ciężko ciągnąć? Co do zasilania w samo paliwo, to jeśli szarpak (starter) w miarę da się kręcić przy wkręconej świecy, to: Warto...
Kolega sharan 9 może mieć rację. Duży luz może spowodować takie dolegliwości. Nie uchyli się odprężnik i może wyrwać szarpak z ręki lub zerwać sznurek, ogólnie jest ciężko odpalić. Wiem bo to niejednokrotnie przerabiałem.
Ciężko tez chodzi szarpak jak silnik jest ciepły Sądzę po tym opisie. musisz rozebrać silnik i obejrzeć co się dzieje.
Łapki mają sprężynki, tylko nie odbijają. Ciężko to zamontować. Próbowałem szarpak z wyciągniętą linka założyć. I opornie to idzie. Chyba oddam ją do serwisu.
ciężko w sensie że jak ciągnę za szarpak to nie będę widział iskry:) generalnie jutro koło 15 zrobię test, zacznę kosić i jak zgaśnie kosiarka to zaraz wymienię swiecę
Ja mam problem z 4mixem że mam za duże sprężanie szarpak chodzi wręcz za ciężko że nie można pociągnąć za linkę gdy jest sów pracy zawory ustawione na 0,1 poniżej zera można dopiero ją próbować odpalić może kojarzy ktoś temat?
Na wałku rozrządu lub w silniku jest taki odprężnik mechaniczny. Działa tak do 1000 obrotów aby silniki ogólnie wszystkie mogły odpalić na małym akumulatorze takie jak kosiarki traktorki i inne typu honda gx coś tam. Przyczyna dużej kompresji są zazwyczaj źle wyregulowane zawory. Odrobinę za duży luz na wydechowym powoduje to że podczas rozruchu w początkowej...
Witam. Mam problem z piłą spalinową. Ciężko mam pociągnąć za sznurek, duża kompresja.To jest praktycznie nowa piła, nie używana. Po wykręceniu świecy szarpak chodzi lekko. Tak samo po zdjęciu tłumika widać, że cylinder i tłok są w jak najlepszym porządku. Podsyłam film. Proszę o pomoc.
U mnie też tak jak mówisz było z tą tektura ;) żeby zdjąć szarpak odkręcasz 4 śrubki które go trzymają ( z tyłu silnika ) i tam masz takie koło poprzez które szarpak obraca tłokiem u mnie wystarczyło właśnie obrócić tym kołem ok jeden raz dodam że ciężko szło ale dorwałem kawałek pręta zaparłem o te wypustki i po około połowie obrotu coś jakby puściło...
Teraz odkręciłem tłumik i pociągnąłem za szarpak to znowu było tak ciężko na suwie sprężania, ale pomogłem sobie kręcąc rękami za koło zamachowe i z tłumika jak z kranu wylał się olej i benzyna. Już nie wiem co o tym myśleć. Może to coś z odmą?
Witam, Problem leży w silniku spalinowym czterosuwowym do kosiarki marki Briggs & Stratton 475. Silnik wrócił ostatnio od zaprzyjaźnionego mechanika. Jego zadaniem była zwykła zmiana oleju i ogólny przegląd. Jednak Pan Mechanik najwidoczniej rozebrał dla zabawy pół silnika, co poskutkowało złym założeniem wałka rozrządu i obcieraniem korbowodu o ten...
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. Opis zdarzenia Pod domem silnik odpalał i normalnie wkręcał się na obroty....
Cześć, jakiś czas temu kupiłem taki agregat Graphite 58g909 z silnikiem a154f, stało to kilka lat, teraz chciałem odpalić i kicha (wcześniej też słabo odpalał, a w zimie w ogóle), rozkręciłem, skręciłem, wyczyściłem gaźnik, nowe paliwo, nowy olej, iskra taka sobie, znalazłem gdzieś w necie ustawienia zaworów na 0,15 wdech i 0,2 wydech, tak też ustawiłem....
Witam, rozwiązałeś problem? Mam to samo — ten sam model. Szukam szarpaka do tego modelu, jest ciężko znaleźć coś na ten, a'la kwadrat, by pasowało i aby pasowało do obudowy. Ale może podpowiesz, jak się uporałeś?
Cz autor mógłby wszystko to jakoś uporządkować, chodzi mi dokładnie np o ten fragment, zresztą nie tylko o ten fragment wypowiedzi: Próbowałem odkręcić, ale nie mam pojęcia jak. Najpierw w środek wsadziłem klucz trzpieniowy H8 Bo na filmie widać co innego. Wszystko jest rozkręcone i "niby" działa, być może nie do końca. Bo troszeczkę nie rozumiem, czy...
To jeszcze pytanie. Do silnika jest przykręcona redukcja plastikowa - dobre ma uszczelki? Zobacz to też. Kompresja - najłatwiej zweryfikować ale czy poprawnie zapyta ktoś? Zatkać palcem ten otwór od gaźnika i szarpnąć szarpakiem. Powinno iść ciężko palec powinno zasysać ale powinno też dać się jednak szarpnąć .
Goście na stacji diagnostycznej to nie wyrocznia. A i na szarpakach ciężko coś wychwycić, syczy Toto, hałasuje. Wprawny mechanik "brechą" wszystkie problemy wynajdzie
(at)anchilos mieszkam na takim wygwizdowie we Wrocławiu że w okolicy ciężko taki znaleść ;-p
Nie te czasy, aby dekompresator był na linkę. Jeśli jest, to automatyczny na wałku rozrządu. Nie wiadomo który to rocznik, a Yamahy po 2000 roku często miały zapłon typu DC-CDI. Zapłon DC-CDI lub TCI wymaga sprawnego akumulatora, spadek napięcia może powodować zanik iskry. W starszych modelach był zapłon AC-CDI, czyli niewymagający obecności akumulatora....
Nie wiadomo co to za silnik ale: kosiarka ma 15 lat. Odprężniki już działały, i były montowane w silnikach Briggsa. Aby sprawdzić taki odprężnik, czy działa poprawnie. Może być ciężko, i prawdopodobnie może być sprawny. Ja jednak proponuję rozpatrzenie sprawy od rzeczy najprostszej. Czyli od sprawdzenia czy aby luzy zaworowe nie są zbyt duże. Bo bądź...
Co to za silnik, jaka seria powinno być na boku, po szarpaku ciężko powiedzieć. Na pierwszy rzut oka wygląda na EX17 lub EX21, według serwisówki jak w tabeli: 1003194
Lałem bezpośrednio pod świece i nic. Nie wiem jak zmierzyć kompresje, ale biorąc pod uwagę fakt że odpalam bez szarpaka jest ciężko zakręcić. Paliwo prosto z dystrybutora. Nie bardzo wiem o co chodzi z tą elektrodą. Klin jest cały i nic nie jest uszkodzone.
Hmm, ale silniczek ma kompresję chyba dobrą bo stosunkowo ciężko ciągnąć za szarpak. I właśnie ten fakt, że jak przymknę przepustnicę powietrza to na wysokie się ładnie wkręca i śmiga aż miło. Chyba, że jakoś źle myślę? Gdzie mógłbym dostać śrubokręty do tego gaźnika?
Dzięki radarator. Ale powiem Ci, że na razie to mam same problemy. Ciężko jest odpalić silnik cały czas pedałując. Tu lepiej sprawdził by się szarpak. Drugie przypatrzyłem się i nie wiem jakim cudem ale naciąga mi silnik na prawą stronę co powoduje przeskakiwanie łańcucha. Problem mam także z przerzutkami. Manetka gazu i manetka przerzutek nie idą w...
Wydaje mi się że kompresja jest bo przy wkręconej świecy dość ciężko się ciągnie za szarpak. Jest to do sprawdzenia. Cały tłok z cylndrem to wydatek około 50 zł więc jeszcze można zainwestować plus korbowód 30 zł.
Jedź na SKP, na szarpaki, z góry ciężko trafić co łomocze. Możesz mieć np naderwane poduszki silnika, wtedy odpalanie, czy zakręty i może się coś obijać. Wydech, urwany wieszak, będzie piskać&łomotać, a z wnętrza nic nie zobaczysz.
Łącznik stabilizatora, tuleja stabilizatora, tuleja wahacza, sworzeń wahacza, najlepiej udać się na okręgówkę i zbadać zawias na szarpakach, po ściągnięciu koła ciężko Ci to będzie zdiagnozować, bo wszystko będzie naprężone.
Mam takie same nożyce ,niestety u mnie też tak odpalają .Trzeba trochę poświechtać szarpakiem na zimnym.Mam chińczyka ten czy ciepły czy stał by pół roku to odpala jakby z innej półki pochodził.
Sprawdzałem miernikiem działa. Sprawdzałem też prad idący do modółu i brak,tylko nie jestem pewien jaki tam idzie czy zmiany czy staly. Dużo mam nie wiadomych bo silnik na szarpaka bez baterii . Ciężko zmierzyc na mierniki czy probówki.chcialem podać prad na modół prosto z prostownik, ale nie mam wiedzy czy idzie tam 12, czy 6 V czy czasami 220 V zmienny....
Może być sprzęgło, mogą być poduszki, mogą być ogólne luzy w zawieszeniu napisz nam co sprawdziłeś i jakie masz możliwości ku temu (szarpaki, kanał, podnośnik?) bo jeśli tylko parking to będzie ciężko. pozdr.
Witam ponownie, Koło magnesowe w jednej pozycji trze o moduł i ciężko (a czasami nawet w ogóle) pociągnąć za szarpak. Na starym module tak nie było. To tylko tak przez to że i koło i moduł jest nowy, czy coś jest z modułem?
Witaj, Luz na górnych poduszkach amortyzatora możesz sprawdzić w taki sposób że: Podnosisz przód do góry jedno lub drugie koło z osobna lub obydwa razem, bierzesz koło od dołu i ciągniesz góra dół jeśli będzie dość wyczuwalny luz to masz poduszki do wymiany, możesz również przy tej okazji poszarpać za sprężynę czy tam nie będzie luzu co też oznacza...
U mnie są tarcze na 3 osiach (środkowa skretna) i były wymieniane opony i felgi na nowe lecz bez oczekiwanych rezultatów. Scania R450 jest z 2016 roku automat bez pedału sprzęgła z przebiegiem 550 tyś. Na szarpakach diagnosta nie stwierdził ZADNYCH LUZOW wręcz był zdziwiony że sobie może wymyślam awarie :/ Poduszki na silniku też były weryfikowane...
Wysokość zbierania chwytacza nici z igły to około 3mm podniesienie igielnika. Zawsze jak trzasła igła to najpierw sprawdzaliśmy czy chwytacz się nie przestawił. Ciężko będzie to teraz ustawić. W nowszych maszynach na napędzie chwytacza montowano sprzęgła rozłączające w razie blokady. Mówię tu o maszynach przemysłowych. Starsze np Juki tego nie miały...
Z opisu wnioskował bym na sworzeń wahacza ciężko wykryć luz bo sprężyna mocno nań naciska. Miałem podobne objawy w w124 i na szarpakach nic nie pokazało a za 3 dni stałem na środku skrzyżowania z rozwaloną felga oponą i błotnikiem na szczęście jechałem 5km/h. dzień wcześniej 120 autostradą z całą rodziną na pokładzie :/ .
Silnik 430, 520? Jeżeli silnik był naprawiany przez serwis, to chociaż powinien być odpalony i sprawdzony czy np. nie łapie lewego powietrza, albo gaźnik nie jest ustawiony zbyt ubogo. Chyba, że silnik nie ma właściwego chłodzenia i zaciera się w wyniku temperatury. Chociaż... Kupiłem kiedyś kosę Texas CG260B ze złomu, bo mam taki sam model i potrzebowałem...
Witam. Posiadam kosiarkę MTD z silnikiem Briggs&Stratton 450E series. Problem polega na tym że po przed ostatnim koszeniu trawy był problem z odpaleniem, paliwo podpompowane 3x i zero odzewu. Wyczyściłem gaźnik, przedmuchałem dysze w gaźniku i odpaliła z bólami za którymś razem. Jak już odpaliła to silnik działał. Ale po zgaszeniu znów problem z odpaleniem....
Musisz mieć koło z wieńcem zębatym dla rozrusznika, wszelkie wynalazki typu, wiertarki na sprzęgiełku szarpaka, są niebezpieczne. Jeżeli silnik ma chodzić bez noża, to musi mieć ciężkie (nie aluminiowe) koło zamachowe.
Witam. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Opla Corsy C 1.2 z 2002 r. Z autem nie było większych problemów aż do teraz. Z dnia na dzień zauważyłem dziwny objaw. Wspomaganie elektryczne zaczęło działać wyjątkowo mocno, kierownicę da się obracać dosłownie jednym palcem. Byłem na stacji diagnostycznej. Panowie wykluczyli usterkę mechaniczną. Posprawdzali...
Sprzęgło się nie ślizga. Auto normalnie przyśpiesza, ale tylko ten wsteczny mnie ciekawi bo w innych autach jeszcze tak nie widziałem a u siebie mam od zakupu. Właśnie o taki mocny basowy dzwięk mi chodzi. Czytałem po innych forach i prawdopodobnie wina plecionki, ale ciężko to zrobić... i po prostu dają kolejną plecionke troche wcześniej niż fabryczna...
Witam, może mały komunista tam siedzi z Chin ludowych i zdmuchuje iskrę 🤔. Świeca po szarpaniu szarpakiem mokra Może za mokra. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Czasem miałem takie świece zapłonowe, że na zewnątrz iskra ok, a w silniku brak iskry. PS. Orasz tym pole 🤔. Dział Maszyn rolnicze i sprzęt ciężki.
Problem polega na tym, że podczas przyspieszania ostrego "wyrywa kierownicę" - ciężko go opanować. Podczas powolnego przyspieszania i hamowania jest oki. Przy wyższych prędkościach ( pow. 120 km/h ) też jest niestabilny. W aucie są założone nowe kompletne wahacze z przodu, łączniki stabilizatora. Reszta zawieszenia bez uszkodzeń, luzów itp.( sprawdzone...
byłem na szarpakach amorki po 65% wszystkie Takie badanie na stacji diagnostycznej nie jest miarodajne, bo bada sprawność całego zawieszenia - sprężyny, wahaczy, amortyzatorów... osłona przegubu wewnętrznego z lewej strony jest cała ale smar wypływa tak jakby z pod opaski ( czy to może być obiaw rozlatującego sie przegubu wewnętrznego ) Tak. Generalnie...
Witam. Posiadam kosę spalinową stihl FS 80. Jest to dość stara kosa więc ciężko o nowe części. Pękło mi kółko (te aluminiowe) Które jest przy rozruszniku (szarpaku). Odłamki kółka uszkodziły styki (czy jak to się nazywa) i teraz kosa nie chce zapalić. Kosa była bardzo mało używana i jest w świetnym stanie. Pytanie brzmi: -Czy można gdzieś jeszcze dokupić...
Witam, mam dość ciężki problem w moim Lwie, otóż nie wiem co to może być na szarpakach niby wszystko okej byłem już na dwóch stacjach diagnostycznych. Auto jest po wymianie gum stabilizatora, łączników stabilizatora, końcówek i drążków kier oraz łożysk amortyzatora. Stuki dochodzą z prawej strony na nierownosciach a na bruku to strasznie puka, jakby...
Zastanawia mnie też cel stosowania ciężkiego rozrusznika w konstrukcji, w której lekkość jest najważniejsza. Nie znam zasad posługiwania się tym "sprzętem", ale osobiście szedłbym w rozrusznik ręczny (tzw. szarpak) i dekompresator. Ten ostatni jest trochę zapomniany, ale pozwalał silniejszemu dziecku zapalić nawet diesla (esioka).
Nie ma fizycznej możliwości, by blokada kierownicy załączyła się, kiedy jest włożony i przekręcony kluczyk. Nawet jak włożysz, włączysz zapłon i wyłączysz, to do momentu wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki blokady też nie będzie. Po prostu zgasło ci auto, siadło wspomaganie i kierownica zaczęła chodzić ciężko. W pierwszej kolejności sprawdź bezpieczniki...
elektryczny szarpak szarpak diagnostyczny naprawa szarpak
oporność głośnik schemat oświetlenia schodów radio zegar
unifi zasilacz gigaworks g550w
Opel Astra 1.7 CDTI 2008 – gaśnięcie silnika i kontrolka EML, przyczyny, DENSO, SCV, CKP Viessmann agregat chłodniczy – nie uruchamia się, diagnostyka, typowe usterki, kody błędów