Siłownik podciśnieniowy załącza obieg wewnętrzny. Podłączenie linki dla górnych nawiewów jest na środku, na gorze nagrzewnicy, prawie pod sama szyba. Jak nie zapomnę, to wieczorem wrzucę obrazek. EDIT A oto i obiecany pikczer: http://obrazki.elektroda.pl/7030951300_1...
Witam.Po rozgrzaniu samochodu ogrzewanie bardzo słabe.Wymieniony termostat,węże do nagrzewnicy gorące, cięgna pracują normalnie.Zespół nagrzewnicy wymontowany i sprawdzony przez mechanika i niby ok.Proszę o poradę
Nie wydaje mi się ogrzewanie (regulacja) w corolli było realizowane poprzez zawór nagrzewnicy, przynajmniej w mojej corolli z tego roku tak nie ma. Przez nagrzewnicę stale płynie płyn. Regulacja polega na odpowiednim ustawieniu klapek, mieszaniu zimnego i gorącego powietrza. Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi klapkami w automacie, przypuszczam,...
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
...auto ma bardzo słabe ogrzewanie, przewód od nagrzewnicy jest gorący natomiast powrotny chłodny. Opisane objawy wskazują jednak na nagrzewnicę. Skoro nagrzewnica była już wymontowana, proponuję rozważyć ponowne płukanie - tym razem chemiczne. Można użyć roztworu kwasku cytrynowego (usuwa kamień, jeśli w układzie były dolewki wody złej jakości). Można...
Tam jest układ wysokotemperaturowy . Termostat powinien być z grzałką i widzę że pierwszy lepszy ma temp otwarcia 103 stopnie. NIe wiem jak ściskasz te węże ale jak sam napisałeś że grzeje A więc sam widzisz że nie może to być zapchana nagrzewnica albo cięgno ciepłe zimne.
Proponuję jeszcze zdemontować środkową kratkę nawiewu i sprawdzić cięgna klap nad nagrzewnicą bo gdy się posypią/rozłączą to mogą dać podobny efekt.
Witam Ja juz problem z brakiem ogrzewania zlokalizowałem. Okazało się, że cięgno do zaworu nagrzewnicy zamyka tylko ten zawór (stąd brak ogrzewania) natomiast już go nie otwiera tzn. po przesterowaniu na pokrętle na gorące powietrze cięgno nie przesuwa się i nie otwiera zaworu nagrzewnicy. Zawór nagrzewnicy można tylko otworzyć ręcznie i wtedy jest...
Witam Sprawdź zawór sterujący doprowadzeniem płynu do nagrzewnicy. Cięgno może nie otwierać go do pełnego przepływu. Również zawór może być niedrożny.
Dobrze by było jak byś sprawdził czy węże od nagrzewnicy są gorące.Możliwe że nagrzewnica jest przytkana lub spadło cięgno od przesłony ciepłe zimne.Wymiana nagrzewnicy w tym golfie nie należy do prostych czynności dlatego upewnij się wcześniej.
Witam . Nic nie pisałeś o temp. silnika czy jest tak jak było czy jest zaniżona to jest bardzo ważne . Należałoby też sprawdzić cięgna od reg. temp. nagrzewnicy no i jest jeszcze zawór nagrzewnicy . to tyle Pozdrawiam
Nagrzewnica,problemy w układzie chłodzenia,silniki i cięgna klap,sterownik klimy.Wybierz sobie.
przedewszystkim sprawdź cięgna od regulatora kierunku nawiewu do nagrzewnicy
Nie jest t o klimatronik a zwykłe Audi . Zaznaczam że odpowietrzony układ na końcach przewodów zasilających jest dobrze. może któreś cięgno spadło. Więc proszę o poradę jak dostać się do nagrzewnicy i sprawdzić cięgna. Było by fajnie gdyby ktoś podesłał mi fotki bo nie chcę pourywać zatrzasków.
A co sprawdziłaś , oprócz tego że pokrętła lekko chodzą i co jesteś jeszcze w stanie samodzielnie sprawdzić? Możliwe przyczyny - zbyt niski stan płynu chłodzącego, zaszlamiona / niedrożna nagrzewnica, zerwane cięgno klapki sterującej.
Witka, mam pytanko, rozebrałem deskę w celu wymiany cięgna od zaworu do nagrzewnicy (zawór jest w komorze silnika). W środku auta, do czerwonej dźwigienki przyczepione sa 2 linki. Nigdzie nie mogę znaleźć do czego jest ta druga linka??? Może ktoś wie :) i się podzieli. Dzieki pozdro.
witam Każda nagrzewnica ma klapę która rególuje ilość powietrza która idzie na chłodnicę nagrzewnicy, klapka ta jest sterowana silniczkiem elektrycznym w climatronik, a jeśli niema climy to cięgnach sprawdz dokąd idzie cięgno ciepło/zimno z panela od sterowania nadmuchem do nagrzewnicy i na końcu linki przy nagrzewnicy będzie dźwigienka, przekręć ją
witam posiadam samochód VW polo hatchback z silnikiem 1,6 benzyna z 1997 , problem moim jest brak ogrzewania wnętrza samochodu zaznaczam że zostały wymienione : nagrzewnica , termostat , sprawdzone wszystkie cięgna , dmuchawa chodzi na wszystkich stopniach , przewody ( wchodzący jak i wychodzący są gorące ) już trzech mechaników sprawdzało i żadnemu...
Sprawa jest prosta albo zanurkujesz i zastrujesz ręcznie cięgno . Albo po prostu nagrzewnica jest zakamieniona i nie oddaje ciepła, i tylko tracimy czas na pisanie bez sensu. Bo jeszcze nigdy z laguny nie udało mi się przywrócić do stanu pierwotnego, czyli sauny w samochodzie. Ale to jest wina jeżdżenia na wodzie.
Witam. Potrzebuje schemat elektryczny klimatyzacji. Czujnik w skraplaczu i kostka wraz z pinami nowa. Kabina najprawdopodobniej po przekładce (klima jest manual, regulacja temperatury nawiewu na cięgnie a przy zaworze nagrzewnicy jest kostka od zaworu "elektronicznego") włącznik AC podświetla się po włączeniu, ale dalej niestety nie wiem jak idzie instalacja.
Się mylisz. Obieg wewnętrzny pomaga ogrzać/schlodzić auto, bo zaciąga powietrze już raz podgrzane/schlodzone. Brak ogrzewania może być spowodowany wieloma rzeczami; linki, klapki, cięgna, silniczki, zarośnięta nagrzewnica, acięty zawór, czy w niektórych autach wręcz niski poziom płynu chłodniczego. Wybierz co pasuje do twojego auta. Zapomniałem o uszkodzonych...
nagrzewnica była sprawna , wina leżała po stronie cięgien pozdrawiam i zamykam
tam niema procesora do sterowania przełącznik rodzaju pracy musi być na pozycji niebieskiej \ We Fiestach od 89 r. nie ma przecież regulacji temperatury na cięgno i klasyczny zawór nagrzewnicy. Jest moduł sterujący, który pada, ale rzadko (koszt nowego 250PLN). Steruje on elektrozaworem, który to już pada bardzo często. Ford nic nie zmienił i nawet...
W212 nie ma zaworu na podszybiu i żadnych czujników Jest kilka czujników ..... 1. Czujnik temperatury wnętrza pojazdu 2. Czujnik temperatury parownika 3. Czujnik temperatury lewy nawiew 4. Czujnik temperatury prawy nawiew 5. Czujnik temperatury przód lewy na nogi 6. Czujnik temperatury przód prawy na nogi W Twoim przypadku raczej spadło plastikowe...
Ruszałem ręcznie ściągając cięgno i nie ma żadnej różnicy oparzyłem tylko ręce od rurek nagrzewnicy
Witam, mam taki problem z autem, mianowicie, coś słabo grzeje, po rozgrzaniu silnika ciepłe <no może bardziej letnie niż ciepłe> powietrze leci z nawiewów pod przednią szybą, a równocześnie z nawiewów tych pod radiem i po bokach leci zimne <jak przesunę cięgno temperatury powietrza to leci zimniejsze jeszcze>, nagrzewnica była wymieniana...
Jak tak to czujnik na 100% do wymiany. nie musisz spuszczać płynu tylko odkręć na chwilę korek od zbiorniczka wyrównawczego żeby zeszło ciśnienie i zakręć go zpowrotem. Jak przy wymianie czujnika będziesz sie sprężał to stracisz najwyrzej setkę albo dwie płynu. A z tym nawiewem na szybę to zupełnie inna historia.prawdopodobnie spadło cięgno co idzie...
Witam -może masz pompę uszkodzoną , cięgno(ciepło zimno) nie wyregulowane ,przypchana pyłem-liśćmi nagrzewnice , jeśli chodzi o pompe to miałem to(turbinka sie nie obracała) wszystko było ok. ale jak wł. dmuchawę to nie było rewelacji a jeszcze jak był mrozik ojj bolało
Mam podobny problem termostat OK, nagrzewnica nie jest zamulona jak dotknę rurek nagrzewnicy pod kokpitem w samochodzie to wrzątek a powietrze leci zimne. W tym samochodzie nie ma żadnego zaworka na wlocie ciepłego płynu z silnika. Wszystkie cięgna na miejscu a ogrzewania nadal nie ma. Nikt się nie spotkał z podobnym problemem???
Regulacja temperatury jest taka jak napisał milejow - cięgnem z linką sterujesz ilością powietrza przepływającą przez nagrzewnicę. Natomiast elektrozawór również jest (w wersjach z klimą) - na wejściu nagrzewnicy w kształcie litery H - przy pokrętle temperatury ustawionym na minimum i włączonej klimie, odcina nagrzewnicę.
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem temperaturę.
Klapa ciepło - zimno działa, czy stoi w miejscu? Sprawdź cięgno przy pokrętle, może odpadło.
Co z tymi cięgnami? Rozbierz ten panel. Są opisy co rozkręcić. Co z tymi przewodami? Ciepłe na wlocie i wylocie od nagrzewnicy? Przegroda może nie działać, na ciepłe- zimne.
Witam, posiadam samochód Polonez Atu Plus, auto nie posiada ogrzewania. Problem nie leży w zatkanej nagrzewnicy, czy zapowietrzonym układzie a chodzi o sterowanie ogrzewaniem. Kupiłem Poloneza bez ogrzewania, po zdjęciu przedniego panela, czy tam ramki widać że pokrętło od ogrzewania nie jest z niczym połączone. Sterowanie, widzę odbywa się za pomocą...
Nie wiem jak jest w Astrze bo nigdy nie rozbierałem, ale żeby mieć zimny nadmuch trzeba zasłonić nagrzewnicę i do tego służy cięgno regulacji, które prawdopodobnie nie domyka do końca klapy zimnego nawiewu. Część powietrza idzie obok nagrzewnicy gdy nie domknięta jest klapa, lub nieszczelna i ogrzewanie jest słabe. Proponuję zakupić nową nagrzewnicę...
witam kolego musisz odkręcić scowek pasazera 5 wkrętów i zobaczyc czy cięgna od powietrza ciepłego niezawiesiły się dotknij ręka jakie są przewody do nagrzewnicy jesli gorące to jest padnięta nagrzewnica i niepodaje ciepłego powietrza pozdrawiam
A poziom płynu chłodzącego jest ok ? Nie było żadnych napraw związanych z układem chłodzenia? Pytam ponieważ problem może być związany z zapowietrzonym ukladem W B3 o ile pamiętam płyn przepływa stale przez nagrzewnice i sterowanie zdrodłem powietrza jest za pomocą cięgna
Witam, proszę o pomoc: nie mam ogrzewania w skodzie favorit 91 r. benzyna z gazem 90 000 przebiegu oryginalny.( na gazie przejechane ok. 45 tyś) - płynu chłodzącego nie ubywa - nie przybywa oleju i odwrotnie - sprawdziłem nagrzewnicę przelot jest idealny - cięgno działa i zawór w nagrzewnicy też otwiera - termostat wymieniony na nowy - układ teoretycznie...
Witam, miałem ostatnio podobny problem w jednej z hond , w sterowaniu klapą która zasłania nagrzewnice ciegno chodziło ale plastik sie wyrobil i klapa sie nie przesuwała. Sprawdz dokladnie czy te zółte plastiki od spodu ruszają sie razem z mocowaniami.
Mam problem z ogrzewaniem:na wolnych obrotach i w czasie umiarkowanej jazdy dmucha tylko letnie a czasem nawet zimne powietrze,troche cieplej robi sie gdy autko dostanie troche po garach-powyżej 4tyś,płyn w zbiorniku-ok,przewód wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy-ciepłe,wentylator chłodnicy się załącza,cięgno ciepło-zimno też jest ok zabrakło mi już...
Potrzebuję informacji na temat wymiany nagrzewnicy w Audi 100 C4 bez klimatyzacji 1993 rok. Nagrzewnica jest w zespole z dmuchawą, pod maską silnika na podszybiu (zdjęcie). Odkręciłem co tylko można, odłączyłem węże i cięgna jednak przy użyciu niewielkiej siły nie mogę tego zespołu wyjąć. Czy jest jeszcze coś przymocowane od wnętrza samochodu, co trzeba...
Zerwana linka/uszkodzone ciegno do sterowania klapa w nagrzewnicy.
Mieszalnik to ta owa blaszka pokryta gąbką jej zadaniem jest regulowanie obiegiem powietrza kanał ciepły (przez nagrzewnice) kanał zimny. Z wiekiem gąbka próchnieje wystarczy dotknąć a się posypie a nawet i sam podmuch z wentylatora rozerwie gąbkę. I nawet gdyby nagrzewnica była gorąca 100stC to i tak przy uszkodzonej klapce powietrze będzie zimne bo...
Nie wiem na ile jesteś biegły w elektrycznym majsterkowaniui i czy masz choćby najprostszy miernik. Jeśli nic się nie znasz na szukaniu i usuwaniu usterek elektrycznych to nie jest dobre miejsce na skrócony kurs. W tamtych latach instalacje elektryczne to jeszcze prymityw w porównaniu z dzisiejszymi, więc jechać śmiało po kabelkach, szukać "+" i "-"...
Sprawdz oporność na silniku tak jak pisałem. Silniki od nawiewu są z tyłu nagrzewnicy w panelu przykręconym na dwa blachowkręty trzeba je wykręcić odpiąć dwa złącza niebieskie i czerwone pięciostykowe oraz wypiąć dwa cięgna
Zobacz czy masz reakcje na zmianę położenia nastawnika ciepło zimnie jak nie zdejmij maskownice radia lub radio jak masz i sprawdź cięgna od nastawnika, mogły się zsunąć i poprostu nie możesz ustawić na ciepło
W sobotę odpiąłem cięgno sterowania klapką od dźwigienki klapki i zmieniałem jej położenie ręką - bez zmian. Wymacałem też węże i króćce nagrzewnicy (od wewnątrz) - są gorące. Jestem w niezłej kropce.
Problem lezy na 90% w klapach sterujących. A żeby być pewnym na 100%, trzeba sprawdzić przewody od nagrzewnicy czy są gorące. Nagrzewnica ma dwa obiegi - ciepły i zimny. U ciebie klapa zatrzymała się na zimnym. Nie wiem jak to tam w Astrze jest zrobione, ale trzeba się dostać do linek/cięgien czy co tym steruje i wybadać problem.
Witam. Na wiosnę postanowiłem zamontować klimatronik w miejsce standardowej nagrzewnicy. Nie polecam nikomu takiej zabawy, ale do rzeczy. Po nagrzaniu pojazdu i ustawieniu temperatury na ,,HI" z nawiewów leci lekko ciepłe powietrze. Przewody aluminiowe idące do nagrzewnicy znajdujące się w przedziale pasażerskim są piekielnie gorące. Wyjąłem nagrzewniczkę...
Jeżeli wskaźnik temperatury pokazuje prawidłową wartość, to może być coś z nagrzewnicą. Może zawór nie otwiera się do końca, zacina się albo potrzebna regulacja cięgien. Może się zamuliła i trzeba ją przepłukać (takie coś może się zdarzyć jak ktoś nie dba o płyn chłodzący i leje co popadnie, ja tak robiłem i po 200000km zapchała sie całkiem i chłodnica...
l że coś może przysłoniło ją w niewielkim stopniu Nowa Nagrzewnica (oryginalna) No to zaobserwowałeś coś czy nie? cięgna przestawiające nadmuch ciepłego i zimnego powietrza działają prawidłowo, Ale czy klapa ta jet domknięta do końca?
Jedyne wytłumaczenie to brak połączenia klapy z jej osią(urwana,ukrecona) Klapy nie widać bo jest wewnątrz obudowy nagrzewnicy.Zdejmij cięgno z dźwigni klapy i poruszaj ręką,powinna w pewnym momencie opaść pod własnym ciężarem,w innym wypadku ukręcona/urwana oś Dodano po 1 Skoro przewody nagrzewają się to oznacza że nie działa siłownik elektryczny ,...
Wiesz, jak ktoś nie dba, to normalka. Skoro masz prawie 90°C to dobrze. Jeśli oba węże zą gorące to znaczy, że zawór jest otwarty. Może być zasyfiona nagrzewnica z zewnątrz a wtedy pomoże jej wymontowanie i przedmuchanie sprężonym powietrzem radiatora z każdej strony. A może masz zamkniętą na stałe klapkę otwierającą i zamykającą przepływ powietrza...
Witam Problem bardzo ciekawy, nie spotkałem się jeszcze z takim Prawa strona wogole nie grzeje, ani nogi, ani kratka ani szyba. W sterowniku brak błedów, wcześniej nie chodził potencjometr od sprzetrzania powietrza v71 i silnik lewy cieplo zimne v158, zamienilem potencjometry, zrobilem adaptacje, w testach wszystkie klapki chodza od min do max plynnie,...
W VCDSie można sprawdzić w jakim zakresie pracuje potencjometr danego silniczka. Jak pracują w pełnym zakresie a nic się nie urwało np. klapa czy któreś cięgno, czujniki są sprawne a podczas zmiany nawiewu na szyby, przód, nogi, prawą czy lewą stronę wszystko funkcjonuje, to pozostaje tylko jakieś ciało obce lub jak w poście #4 nagrzewnica. Możesz na...
Witam Sprawdziłeś wszystko prócz działania przesłony w mieszalniku. Przesłona kieruje powietrze z dmuchawy do nagrzewnicy w celu jego podgrzania. Nie piszesz nic o klimatroniku więc zakładam, że masz sterowanie ręczne. Zatem albo masz odłączone cięgno sterujące, albo ułamaną którąś dźwignię, bądź ukręcone pokrętło ciepło/zimno. Czy pokrętło przypadkiem...
Witam. "nak71" przecież przez nagrzewnicę zawsze płynie płyn, niezależnie czy jest otwarty termostat. Termostat powoduje otwarcie obiegu na chłodnicę po osiągnięciu tych 87 stopni. Ja bym sprawdził cięgno od przełączania ciepło- zimno. U mnie w golfie 3 nie otwierała się przegroda- klapka i leciało zimne. A i układ sam sie odpowietrzy (jeżeli wszystko...
Tunel zdemontowałem i odkręciłem wkręty które trzymają dolną obudowę nagrzewnicy ale za cholere nie mogę wyjąć tej obudowy bo coś jeszcze blokuje od strony pasażera przy ściance grodziowej ! jakby jakiś zatrzask czy co ? jak to odczepić ? Obudowa opadła trochę w dół i widać nagrzewnice. Zapaliłem auto (zimny silnik) i zaczeła się stopniowo nagrzewać...
no cześć,nagrzewnice to zostaw w spokoju,tylko zobacz sobie ci.ęgna z lewej strony czyli od kierowcy ,wystarczy się schylić koło pedałow i latarką poświecić na cięgna i poruszać pokrętłem od zmiany położeń. zobaczysz wtedy że jeden cyypel wypadł z prowadnicy.wszystko słyszysz że przełącza ale klapka od ciepłego powietrza i nadmuchu na szybę nie jest...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Witam.To mój pierwszy raz na forum i ogromny problem z ogrzewaniem w moim samochodzie V/A.Opis auta:2.0 benzyna z gazem,klimatyzacja rocznik 1991,hatchback.Auto słabo grzeje. Wymieniłem nagrzewnicę na nową,nowy termostat oraz rezystor dmuchawy. Termostat działa prawidłowo,ponieważ przy ok.92 st.Spada temperatura,bo otwiera się duży obieg. Wentylator...
Przecież to typowa usterka w Stilonie i w Braveranie II. Pękanie, a raczej rozpadanie się plastikowego sprzęgiełka pomiędzy aktuatorem a mechanizmem sterowania klapkami, zapewne dlatego że w fabryce zostały potraktowane smarem, a ten typ tworzywa nie lubi produktów ropopochodnych. Element ten jest do kupienia za kilkanaście złotych. W rzadkich przypadkach...
Nie dam rady ściągnąć wodzika, bądź cięgna... jak zwał tak zwał, bo jest tam za mało miejsca :/ Poza tym mechanizm jest na "ślimaku" więc wodzik na pewno nie drgnie ani w jedną, ani w drugą stronę. Chyba będzie mnie czekało odłączenie nagrzewnicy i układu klimatyzacji, ale przed tym jeszcze się upewnię czy silniczek na pewno jest niesprawny podłączając...
jak pod półką ruszałem cięgnem od klapki to zdawało mi się, że ona chodzi ok. jest jakiś otwór inspekcyjny w półce aby sprawdzić, czy zostaje wyciągnięcie jej? pompka dobra - płyn krąży jak się należy.
Trzebaby jakoś włączyć panel klimatronika, tak aby zaczął chodzić wentylator oraz podniosły się klapy. Tak mi przyszło do głowy by włączyć zapłon jakoś bez kluczyka. ale moze jakoś prosciej można wybudzić panel klimy. Dodano po 39 Klapy to CHYBA element Y3 (str. 67 schematów od Zafiry A). Ich na schemacie ręcznej klimy nie ma (wcześniejsze strony,...
Witam wszystkich forumowiczów. Odkąd zawitały do nas mrozy i śniegi pojawił się problem z ogrzewaniem mojej srebrnej strzały. Jestem zmuszony poprosić o pomoc forumowiczów, ponieważ nie mogę zlokalizować usterki. Otóż temperatura silnika jest prawidłowa, szybko się nagrzewa czyli termostat jest sprawny(wczoraj wymienialem termostat w moim drugim Volvo...
W Mercedesie W123 zamarzła mi kiedyś nagrzewnica a było -28 do dziś pamiętam tę podróż 200km. Całe szczęście jak postał z nagrzanym silnikiem 30 minut to nagrzewnica "puściła" i wracając mogłem się rozebrać :) Klapki albo zamarznięta nagrzewnica. Dmuchawa klapki i nagrzewnica znajdują się przeważnie pod środkową konsolą - sporo rozbierania - więc na...
Witam, Mam następujący problem, w samochodzie nie mam ciepłego powietrza oraz zaparowują szyby. Możliwe, że częściowo sobie poradziłem, ponieważ cały czas był włączony obieg wewnętrzny; za schowkiem nie działa silniczek i cięgno od niego było odczepione od takiej pokrywy. która z kolei była otwarta. Kolejna i najważniejsza rzecz to właśnie brak ciepłego...
Więc tak! Co do termostatu, nie wydaje mi się aby tu był problem. Silnik rozgrzany jest prawidłowo. Wskazówka temperatury silnika stoi w miejscu, nie faluje. Nic się nie dzieje. Chyba że, wziąć pod uwagę bezwładność elementów. Silnik ma większą bezwładność niż nagrzewnica, więc jakiekolwiek zmiany w układzie chłodzenia będą odczuwalne właśnie na nagrzewnicy....
dodaje,ze islabo dmucha i slabo grzeje No tak, to już wiemy więcej... Zaczynając od słabego dmuchania: od strony komory silnika jest przesłona uruchamiana mechanicznie cięgnem połączonym z suwakiem regulatora silnika dmuchawy - pomiędzy pozycją "0" i "I" zostaje uchylona przesłona odcinająca dopływ powietrza z zewnątrz. Czasami cięgno się zagina (od...
Wyjście z nagrzewnicy jest minimalnie chłodniejsze od wejścia, ale raczej bardzo minimalnie. Pokrętło ciepło/zimno obraca się od deski do deski bez zbędnego oporu - powiedział bym wręcz, że bez żadnego oporu. Jak zdjąłem cięgno z ramienia klapy ciepło/zimno i poruszałem klapą ręcznie to wydaje mi się, że się otwierała od początku do końca - więc wygląda,...
tutaj znajduje sie schemat jak rozebrać autko aby sie dostać do dmuchawy i tych wadliwych oporników, a tutaj jest opis jak to zrobić: http://obrazki.elektroda.net/30_11493663... Wlot powietrza do przewietrzania i ogrzewania wnętrza kabiny znajduje się pod szybą przednią. Wpadające powietrze trafia do rozdzielacza i jest rozprowadzane przez różne...
Właśnie miałem takie problemy jak opisuje kolega Pirat7993 ze wycieraczki nie wracały na miejsce może coś cykało ale bardzo cicho poprostu zacierająci sie ramiona lub silniczek ale niema co panikowac jak jescze silnik chodzi niema tragedii i mysle ze jest to do zrobienia :D -najpierw ustaw wycieraczki w pozycji spoczynkiu(czyli tam gdzie sie normalnie...
Zico63 napisał: duty89 napisał: w golfie z tego co wiem samo się odpowietrza ... pod warunkiem, że nawiew (gałka grzania) jest na maximum. Czyli wiatrak na dowolnie, czy na nogi czy na szybę też dowolnie ale temperatura na maxa! Wówczas zawór jest otwarty i układ odpowietrza się CAŁY. Nie ma to znaczenia, nie ma tam żadnego zaworu wodnego, cięgna tylko...
Witam, dzis pisze w sprawie Corsy D. Silnik 1.3 CDTI ( 90 pes ) 2007 Posiadam klime automatyczna. Wczoraj pojawil sie problem... niby male zebate plastikowe kolko, ale do sedna. Nie dziala regulacja temperatury ( caly czas wieje zimne powietrze ). Popatrzylem do silnika, rury cieple, silnik cieply, rury do nagrzewnicy cieple, wiec sprawdzamy dalej......
Witam szanowne grono forumowiczów, Pokrótce, sterowanie nagrzewnicą w samochodzie honda CIVIC VII gen. wykonane jest w dwóch wersjach mechanicznie (linki/cięgna) i elektrycznie silnik DC + potencjometr -> układ elektroniki -> potencjometr jak układ zadający (auto z kilimą). Niestety w moim aucie jest mechaniczne w którym ciągle spada / urywa się linka....
Witam - jaki masz silnik(chodzi o naczynie wyrównawcze),zeżeli masz silnik gorący a nagrzewnica jest ciepła to sprawdz czy w naczynku po dodaniu gazu jest powrót płynu lub wody do zbiornika przez cienki węzyk. Jak nie idzie woda to najprawdopodobniej nie masz obiegu wody,prawdopodobnie masz pompe wodną uszkodzoną(turbina sie nie obraca ) . Ja tak miałem...
Odpowiadam sam sobie: Włączyć na max ogrzewanie wyłączyć auto i odłączyć klemy akumulatora (najpierw minus). Należy wykręcić 2 wkręty (torx 15) z osłony nad nogami kierowcy i ja wyjąć z umocowań sama wychodzi wyjąć z niej gniazdo do podłączenia skanera diagnostycznego. Dodatkowo odkręciłem jeden wkręt z osłony trzymającej pozostałe osłony górną z boczną...
Sprawdz pod maska, czy sa cieple weze do nagrzewnicy. Te na scianie grodziowej. Jezeli tak, to moze ktores ciegno od klap jest mechanicznie uszkodzone.
U mnie wogole nie ma obiegu wewnetrznego wezyk zwisa luzno, ciegno itd jest ok , jak dostac sie do tych klap trzeba demontowac nagrzewnice? Tam sa jakies podobno lamelki jak je wyczyscic ewentualnie?
witam, mam wiele dziwnych zachowań piecyka. 2 lata temu wymieniony moduł elektroniczny i zrobiony przegląd pieca. Rok temu wymieniona przepona/membrana w zespole elektrozaworów. Od kilku miesięcy piecyk miał problem z odpalaniem palnika głównego - trzeba było dmuchać w świeczkę by po paru takich dmuchnięciach główny palnik odpalił gaz. Ponieważ nasz...
sprawdź jeszcze jedno, wyciągnij schowek (ten przed pasażerem ) i tam masz siłownik od przełączania obiegów wewn. i zewn zobacz czy jak przełączasz z wewn. na zewn i odwrotnie to czy ten siłownik działa i czy ciegno nie spadło. jeżeli tam jest wszystko0 ok to pozostaje usterka klimy , lub cieknąca nagrzewnica. a to że zdarzają sie usterki przewietrzania...
WF0HXXWPBHCR32331 Marka:FORD Model:Focus C-Max CB7 2011-2015 Region:Europe Od Rok Modelu:2011 Do Rok Modelu:2015 Rok produkcji:2012 Data produkcji:15/02/2012 Nadwozie:5-drzwiowy MAV Emisja spalin:Emisja Etapu V Napęd:LHD FWD Skrzynia Biegów:6-bieg.przekl.mechan. - B6 Vehicle_line:C-Max 2010-2015 Version:Seria 45 Territory - kraj pochodzenia:(+)"NL"...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w samochodzie. W panelu sprawdzone wszystko działa. Okazało sie, ze brakuje jednej małej części która obraca zapadki ciepło zimno. Mam cale cięgno idące od panelu i brakuje tej części na koncu ktora przestawia z ciepla zimna i dalej łączy sie z nagrzewnica. Przewertowałam caly internet i nie mogę nic znaleźć tak naprawde...
Witam, postanowiłem w swoim Volvo zrobić sobie klimatyzację automatyczną. W tym celu kupiłem wszystkie potrzebne graty - nagrzewnicę sterowaną elektrycznie, bo u mnie jest na cięgna, wraz z parownikiem i dmuchawą (climatronic ma 5 biegów, manual 4), panel sterowania climatronikiem (w nim jest cała elektronika sterująca, w przeciwieństwie do aut po liftingu,...
cięgna gaźnika cięgna wycieraczek cięgna skrzyni
kocioł zapowietrzony hasło wygasa przetwornik impulsowy
moduł komfort termet ogranicznik przepięć
Ikona klucza na płycie indukcyjnej - co oznacza? Jak wyjąć silniczek z młynka do kawy typ 065 z 1974 roku