obwód silnika = 2 przewody, pozostały do wyłącznika krańcowego jako informacja o położeniu cięgna wycieraczki. Sprawdź rezystancję i ustalisz który przewód co ma robić:)
witam.Ford Focus MK1 2002r.mam problem z wycieraczkami szyby przedniej.Jak włączę na pierwszy bieg to wycieraczki robią 10 cykli i po nich jest krótka przerwa,po chwili robią kolejne 10 cykli zamiast jednego.mechanik stwierdził że cięgna wycieraczek chodzą leciutko,nic nie jest zablokowane,komputer pokazał jakieś błędy przekaźnika które skasował ale...
Witam. W starej wersji wyłącznik termiczny jest widoczny na podszybiu po stronie kierowcy,natomiast w nowej trzeba odkręcić 2 śruby i wyjąć półkę z podszybia i za cięgnami wycieraczek znajdziesz wyłącznik.
Przewierć cienkim wiertlem na wylot i przełóż jakieś zabezpieczenie ;-)
Końcówki cięgien wycieraczek bardzo często rdzewieją i zacierają się. Silnik trafiając na zwiększony opór przegrzewa się.
z boku na kolumnie (tej gdzie masz popielniczkę ) od strony kierowcy jest takie pokrętełko to jest programator wycieraczek, ale najprędzej poluzowała ci sie prowadnica pod maska (tzn cięgno wycieraczek) czasem tak się zdarza
Odkręć ramiona wycieraczek. Zdejmij podszybie, tylko delikatnie aby nie połamać spinek (trudno dostępne w sklepach). Jak już to zrobisz to będziesz miał przed sobą cięgna wycieraczek wraz ze sworzniami. Sprawdź czy już się nie wytarły, bo końcówki są plastikowe. Zdejmij je i przesmaruj. Może pomoże.
Miałem to samo takie dziwne dzwięki w silnikczu przednich zamazywaczek, po wyjęciu i rozebraniu silniczka okazało się że dostawała się tam woda i zaczeło wszysto rdzewieć (stojan wirnik) wystarczyło dobrze wszystko przeczyścić (odrdzewiacze i inne magiczne środki) i nasmarować gniazda trzymające oś wirnika bo tam jest na ślizgu najlepiej jakimś lepszym...
Czy będzie się obracać wokół własnej osi? Może cięgno na mimośrodzie? I silniczek do wycieraczek samochodowych? Tani z przekładnią, prosta regulacja prędkości?
Czy sam dam rade To już zależy od minimalnych umiejętności technicznych i zaangażowania. Sprawdzenie luzów na panewkach cięgna, to prosta czynność. Jeśli są wyczuwalne - wymienić. Nieco trudniejsze jest rozebranie i sprawdzenie mechanizmu, ale do zrobienia nawet przy minimalnych umiejętnościach technicznych. Częstym przypadkiem jest, zacieranie się...
Witam żeby nie tworzyć bałaganu podepnę Sie pod temat Mianowicie miąłem podobny problem z wycieraczkami jak kolega który założył temat po wymianie za nowy silnik i cięgna problem pozostał ten sam ! wycieraczki same w sobie działają ale na pierwszych dwóch biegach nie zatrzymują Sie w położeniu 0 tylko gdzieś na środku szyby co może być tego przyczyn...
A może poprostu ośki od ramion wycieraczek się pozapiekały? Odkręć cięgna od silniczka i wtedy zobacz czy działa.
Ustaw cięgna w osi.
chasiss - czyli podstawa, w naszym przypadku kawał grubej blachy, do której od spodu przykręcony jest silnik z przekładnią, a od góry elementy pantografu (cięgna wycieraczek). Kawałek tej blachy, w pobliżu osi przekładni silnika, wygięty jest do góry tak, że ... tworzy przeszkodę nie do przebycia dla elementu znajdującego się na osi przekładni i napędzającego...
Odkręcić nakrętkę od silnika do mechanizmu zwykle rozmiar 13. Zdjąć cięgno mechanizmu i uruchomić wycieraczki na raz aby ustawił się silnik w pozycję wyjściowa. Ustawić mechanizm wycieraczek tak aby dostęp do w.w nakrętki był najtrudniejszy i skręcić. Przed montażem ramion wycieraczki sprawdzić czy zachowuje się właściwie.
Musisz dostać się do mechanizmu wycieraczek i spryskać wszystkie połączenia ruchome jakiś płynem penetryjąco-odrdzewiającym (np. WD-40) nawet kilka razy jeżeli to nie pomoże trzeba będzie wymontować cały mechanizm i rozłączyć cięgna przeczyścić i przesmarować.
Sprawdziłem cięgna - całe i sprawne, pompki płynu pod silnikiem wycieraczek brak ( rocznik 97 ) i miałem kłopot co teraz. Więc gdzie znajduje sie i jak wygląda owy panel sterujący? Czyżby to te trzy pokrętła w kabinie?
To mnie nie pocieszyłeś ;/, już mam prawie rozebranie to zobaczę czy coś pomoże. Po mojemu to silnik daje rade tylko coś go hamuje bo aż te wszystkie cięgna się wyginają :)
Witam mam mały problem po wyjęciu mechanizmu wycieraczek bo się zatarły teraz jak założyłem to jest problem jak wyłączę kluczyk to za parę sekund ustawiają się na dole co jest nie tak czy coś żle złożyłem może ma ktoś jakieś zdjęcia jak powinno być ustawione cięgno pozdrawiam.
Może się cięgna ugięły sprawdź to.
Cięgna na korbowody źle załozyłeś, z "drugiej strony".
Witam serdecznie. Odłącz ramię od silnika wycieraczek i poruszaj ręką cięgna czy lekko chodzą. Jak nie to rozbierać i smarować sworznie wychodzące z tulei ( te do których przykręcone są ramiona). Włącz silnik bez tych cięgien ma lekko chodzić na wszystkich biegach. Jak nie to zajmij się nim. Najpierw sprawdź czy dochodzi prąd i masa. Pozdrawiam.
Musisz wymontować cały mechanizm wycieraczek /zdemontować cięgna/zsilnikiem to ustrojstwo na stół .Zacireają się przedewszystkim ośki na których są zamocowane piórka.Rozbierz ,umyj w czymś co rozpuści brud stary smar rdzę póżniej nasmaruj smarem złóż i po kłopocie-musi chodzić gładko ,silnika nie ruszaj.Zapamiętaj jak są ustawione cięgła abyś mógł identycznie...
Witam wszystkich posiadam punto 2 mam problem z wycieraczkami przednimi na wolnym biegu gdy wracają zaczynają przerywać szarpać wyjąłem cały mechanizm przesmarowałem cięgna i nadal nic może to coś z silnikiem bardzo proszę o podpowiedz:cry:
Właśnie miałem takie problemy jak opisuje kolega Pirat7993 ze wycieraczki nie wracały na miejsce może coś cykało ale bardzo cicho poprostu zacierająci sie ramiona lub silniczek ale niema co panikowac jak jescze silnik chodzi niema tragedii i mysle ze jest to do zrobienia :D -najpierw ustaw wycieraczki w pozycji spoczynkiu(czyli tam gdzie sie normalnie...
Sprawdź napęd tz.mogła poluzować się nakrętka na osi ramienia przekładni ślimakowej (silnika).Jeśli się tak stanie ,to wpozycji ,,stop'' ramię i cięgno nie jest wlini prostej!!
Silniki od wycieraczek mają zintegrowane przekładnie, typowo w ciężarówkach są układy korbowe wraz z cięgnami. Dużo zależy jakiego skoku oczekujesz i siły. Większość takich napędów wycieraczek nie jest przewidziana do ciągłej pracy i nawet nie ma typowych łożysk tylko ślizgowe. Czy jeśli kupię jakiś "SILNICZEK WYCIERACZKI TYLNEJ TYŁ FORD C-MAX I" to...
Tak, jak rozepniesz cięgna od mechanizmu to poruszaj tymi "zawiasami" do których są przykręcone wycieraczki, jak nie idzie ruszyć to trzeba rozebrać wyszlifować i olejem przesmarować, ale to tylko jak będzie ciężko chodzić jak chodzi luźno to jest dobrze, a jak włączasz wycieraczki to chodzą swobodnie?
sprawa została rozwiązana. 1. silnik jest używany-jest sprawny lecz wyrobił sie wielowypust i to jest sprawca zamieszania. 2 rzeczą było złe ustawienie (dosłownie o kilka ząbków) cięgna który napędza cały mechanizm
Witam serdecznie Mam Forda Galaxy 2,8 vr6, 98 rok i problem z wycieraczkami. Problem polega na tym że wycieraczki raz działają raz nie. Nie jest to spowodowane zapieczeniem się mechanizmu - jest w doskonałym stanie sprawdzone. Podmieniany został nawet silnizcek z modułem to tez nie to . Problem jest taki że gdy zdejmę cięgna z silniczka wycieraczki...
Jeśli silnik i cięgno to na podstawie już napisanych postów proponuję silniczek od wycieraczek samochodowych - najlepiej z jakiegoś wiekowego - chyba, że zasilanie 12V albo 6V nie odpowiada.
Jak złapiesz "cięgno rękom" od silnika , to trudno go ruszyć ,ponieważ jest tam przekładnia . Natomiast przy wycieraczce powinno chodzić.
Silnik od wycieraczki samochodowej, może być razem z przekładnią i cięgnem ciągnącym półkę "tam" i "z powrotem". Do wykorzystania również styk samoparkowania, trzeba tylko dodać drugi - dla drugiej skrajnej pozycji. Atmega jest zbędny, wystarczy ukryty styk.
Wydaje mi się że posty mówiące że popełniłem błąd wydają mi się zbędne i nie wnoszą nic do mojego postu wiec jak masz zamiar pisać to się zastanów a nie nabijasz sobie punkty, tak wyszukiwarka pokazuje ale nie to co w tym aucie się stało jak i również rozwiązania z nich nic nie dają. Tak są założone xenony, czujnik w klapie sprawdzony i jest ok. Jak...
Albo coś obciąża silnik albo sam silnik dostaje zwarcia. Jeśli cięgna i cała mechanika działa luźno to trzeba by przejrzeć się samemu napędowi.
wiem,że nie masz centralnego,dlatego kazałem ci kupić siłowniki,zasilanie podbieram z grubszego czerwonego przewodu zasilającego bezpieczniki,dając swój jak najblizej podpiecia,diody to zwykłe jednoamperówki 1N4004, 1N4007 i stosujesz je po to,żeby po otwarciu bagaznika nie świeciła lampka w kabinie i odwrotnie,po chłopsku tłumacząc dioda kreską od...
Mój patent pracuje już blisko 10 lat. Napędem jest silnik wycieraczki z malucha z kompletną przekładnią. Cięgnem jest linka rowerowa. Najpierw klapka pracowała sterowana termostatem analogowym , a od 2009 dobudowałem sterownik mk i uzupełniłem nawiew przez silnik z dmuchawą. Przełącznikiem mam możliwość wybory ciągu. Na filmiku sterowanie ręczne. https://www.youtube.com/watch?v=jRdtjV5c...
Witajcie.... w moim Pasku 2004 1,9 TDI, B5, Variant, nie działa mi spryskiwanie szyby przedniej, przy pociągnięciu cięgna nie słyszę pompki, włączają się tylko wycieraczki tylko, kiedy włączę wycieraczkę z tyłu, działa spryskiwacz i wycieraczka. Sprawdzone zostało i wyszło, że napięcie jest na kostce. Więc trafiony silniczek. Zakupiłem nowy i podłączyłem...
witam Moim kolejnym juz probelmem jaki chcialbym poruszyć jest luz jednego z ramion mechanizmu wycieraczki szyby przedniej. Ramie od strony pasazera chodzi wzorcowo a niewiadomo czemu na drugim ramieniu jest luz na dobry centymetr. CZy jest to złyzyty cały mechanizm (cięgna) i trzeba wszystko wymieniać czy da sie to moze jakoś oderestaurować?? pzdr.
Witam Mam problem z wycieraczkami przednimi w citroenie C5 z 2010r. Podczas jazdy zablokowala sie lewa przednia wycieraczka. Skokowo wrocila do pozycji bazowej po czym jak chcialem uruchomić to rusza do gory z 5cm i wraca na dół i tak w kółko. Pozdrawiam Jeżeli jedna z wycieraczek pracuje poprawnie, to nie szukaj problemu w silniku i jego przekładni....
Musisz odkręcić cięgno silnika, ustawić mechanizm tak, aby był w dolnym martwym punkcie i przykręcić ramie silnika i sprawdzić czy działa prawidłowo.
Ja swój miarkownik wykonałem na silniczku od wycieraczek z tym, że krańcówki zamontowałem przy przekładni ślimakowej, a całość jest przykręcona do ściany. Klapkę unosi poprzez linkę od hamulca rowerowego- miała być prowizorka ale działa od 3 lat... Niestety przy zaniku zasilania pozostaje w ostatniej pozycji.. Zamiast silniczka planowałem wykorzystać...
Witam, Rozumiem, że układ/koło ma obracać się w jedną i tylko jedną stronę. Czy istnieje możliwość wykonania w kole otworów (włożyć śrubę i od czoła nakrętka + podkładka) blisko krawędzi na jakiejś (np 68cm) średnicy podziałowej? Tolerancja jest dość duża a opór koła może okazać się tu korzystny. Załóżmy, że silnik od wycieraczek posiada wykorbienie...
To tak, jakby gdzieś był słaby styk, zaśniedziały w zasilaniu silniczka. Ciekawe, czy masa jest dobra? Dobrze byłoby podnieść pióra i uruchomić a potem odłączyć cięgna, by zrobić próbę bez uruchamiania cięgien. Wtedy wyeliminowałbyś zacieranie na osiach ramion. Może padać sam silniczek z wyeksploatowania, zjechane szczotki. A na dzień dobry sprawdziłbym...
Przede wszystkim, to należy zacząć od tego, że systemów układów wycieraczek jest kilka. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wycieraczka Choć na obrazkach tam umieszczonych nie ma wszystkich systemów, bo brakuje np stosowanego w mercedesie W107: http://obrazki.elektroda.pl/3752806800_1... Doskonale widać to np w mercedesach patrząc na lata produkcji....
Widzę że sporo ludzi odpowiedziało na temat, głównie odnosząc się krytycznie do tego projektu. Jak wspomniałem na początku celem projektu było jego ewolucja w oparciu o Wasze doświadczenia, więc cel poniekąd został spełniony. Może po krótce odpowiem na zapytania i sugestie: Stara klapka którą wyciąłem odkąd sięgam pamięcią zawsze była zimna, chodzi...
Jak jeździłeś golfem po deszczu to zapewne zauważyłeś jak bardzo brudzi się tylna część auta. Sam miałem podobny problem tylko z zamkiem był tak zasyfiony że mimo że go odrdzewiałem i smarowałem to nie można go było przekręcić kluczykiem. Centralny też niedziałał bo w końcu urwało cięgno. Musiałem niestety kupić nowy. Prawdopodobnie podobna sytuacja...
Aby otworzyć bagażnik musisz rozebrać od środka tapicerkę klapy i ręczni pociągnąć za cięgno. Co do tych dziwnych zachowań to na 99,99% masz poprzerywane przewody na prześciu z nadwozia do klapy i tam przewody się zwierają.
A nie lepiej wykorzystać istniejące wykorbienie i połączyć cięgnem z elementem roboczym? długość skoku osełki oczywiście można zmienić poprzez zmianę długości korby. W Twoim rozwiązaniu silnik cały czas będzie pracował na prądzie rozruchowym, co ani samemu silnikowi jak i stykom przekaźników na pewno nie będzie służyło.
Szukając w sieci, nie uświadczysz takiej konstrukcji przycisku dwustopniowego, która by odpowiadało Twoim założeniom Jak najbardziej znajdzie. Właśnie wspomniany przez (at)andrzej20001 wyłącznik tylnej wycieraczki z poloneza. ten bez elektroniki, czy czego tam w tym aluminiowym radiatorku. Pierwsza pozycja na stałe - załączenie wycieraczki, druga pozycja...
Dawno tu nie zaglądałem. Jeżeli pytania nadal aktualne to wykonam opis połączeń. Układ działa bezawaryjnie - w końcu co tam ma się popsuć - co najwyżej zakleić przekaźnik no ale tam są małe prądy więc to też raczej mało prawdopodobne. Co do mojego napędu to wykonałem go z dwóch silników od wycieraczek (audi albo VW). Przekładnia została odcięta, do...
Witam, niestety po ponad roku użytkowania pojawił się chyba pierwszy kłopot z elektryką w moim Ignisie, a dokładniej; - Tylna wycieraczka odmówiła posłuszeństwa - pierwsza myśl - spalił się silnik... wykręciłem podłączyłem na krótko a tu niespodzianka działa bez zarzutu. - Zatarte cięgna...też nie bo chodzą w miarę lekko, - Ostatnim co przyszło mi do...
Cięgna odpadają chodzą jak nówki jeszcze dodatkowo przesmarowałem. Styki czyściutkie że aż złóte . Ładowanie taki jakie powinno być. Nasuwa mi się jedna myśl ale sprawdze to i dam znać. posprawdzam jeszcze dokładnie cały obwód dodatkową mase też podłącze.
Wentylację sprawdziłem, i jest na cięgnach tj. z panelu wychodzą dwie linki jedna od regulacji temperatury a druga od nastawu i ja mam tylko trzy opcje nastawu jak pisałem: nogi, szyba-nogi i szyba, biegi 4ry. Czyli teraz mi ktoś powie gdzie mam tego pstryczka szukać? A co do Caro + i -, to chodzi o to, że Caro Plus to +, a Caro same to - tak? Co do...
Dopiero czekam na ten BTM222 ale nie powinno być większych problemów z oprogramowaniem go, na początek i tak jest ustawiony jako transparentny RS więc można by go nawet nie ruszać. Co do tych silników z wycieraczek to oglądałem je wstępnie na allegro jak i założone w samochodzie i nie powinno być z nimi problemu, planuję na osi osadzić grubszą blachę...
Do R41 - Firmujesz Swoje zdjęcia nadesłane przez ZGG - to nabieram pewności i wątpliwości, bo są tam komentarze odnośnie ilości biegunów, żłobków, i czy to jeden zespół prądnicy czy części silnika ?.Może podasz nominalne parametry prądnicy Komela.Z góry DZIĘKUJĘ. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/dane... http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/pm.p...
Kilkanaście dni temu tylna wycieraczka w xTrail 03 odchyliła się na max i tak została. Po krótkiej walce okazało się, że zatarła się oś obrotu. Rozebrałem całość, wyczyściłem i nasmarowałem. Po kolejnej walce z milczącym silniczkiem okazało się, że aby wycieraczka miała zasilanie, tylna klapa musi być zamknięta... Gdy już wszystko zaczęło chodzić, okazało...
Witam! Ja na twoim miejscu zrobił bym ciutkę inaczej. Wywalił bym ten śmieszny silniczek (taki wypierdek mamuta nadaje się co najwyżej na wiatraczek na upały!) i wstawił POTĘŻNY silnik o słusznej mocy i obrotach. Bo widzisz, od obrotów będzie zależeć ile powietrza (albo czegoś tam innego, co jest akurat pompowane) będzie wyssane przez określony czas...
Kolego my tu nie mamy tak łatwo. Wciskają nam zamienniki i to jest ten myk. Powiedzmy silniczek do wycieraczek za pół oryginała. Nie chodzi. Ale kij się wymieni. Drugi nie chodzi co jest. Kostka ma pomylone piny o 180°. Pewnie nie jeden już to widział, he. Zamieniasz nie chodzi. Rozbierasz i chińczyk zapomniał se jeszcze przylutować przewód. Z klamkami...
Dziękuję za odpowiedzi. Napisałem długą wiadomość, lecz mi się skasowała przez polecenie moderatora. W skrócie napisałem to. Pneumatyka nie przejdzie, bo nie mam kompresora. Śruba trapezowa ma mały skok gwintu, więc silnik musiał by się szybko kręcić. Około 6000 obrotów. Wydaje mi się, że to za dużo dla śruby i nakrętki. Kulowa z kolei jest droga. Te...
"Jeżeli rozwiązałeś problem proszę kliknij na odpowiedź i dopisz sposób rozwiązania problemu a następnie kliknij na żółtą kłódkę aby zamknąć temat." dostałem maila więc odpowiem jak to jest rozwiązane. Jest takie coś , sztuczna dłoń o nazwie chyba open source grip - w każdym razie jest co i jak , więc można zrobić, na tamtej stronie jest ona zrobiona...
co do układu kierowniczego, trzeba by go wymienić na ten z modelu BIS 700 jest tam listwa i o wiele lżej się kreci. silnik od wycieraczek powinien dać sobie świetnie rade bezpośrednio kręcąc wałkiem napędowym od listwy. zmiana biegów: tu bym proponował zdemontować cały układ przełączający i zastosować elektromagnes z rozrusznika.skupić się tylko na...
Dzis zdjolem ciegno z silnika i silnik madal nie dzialal. Moze ktos opisac piny tego silnika lub podrslac jakis schemat instalacji ?
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
O witam własnie juz od jakiegoś czasu taki sam pomysł mi po głowie chodził z taki pojazdem. Posiadam 2 silniki od piły wiec sprawa sprzegła juz z głowy przekładnia zebata jeszcze policze przełorzenie jakie zastosowac. Jestem w fazie budowy sterowania a potem zajme sie tym so lubie czyli mechaniką:P Heheh dokładnie to samo obmysliłem zanim pomyslalem...
Na wstępnie warto przypomnieć, że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Wła¶ciwa i regularna konserwacja blach nadwozia od nowo¶ci jest najlepszym sposobem, aby nigdy nie być zmuszonym do czytania tego "poradnika". Dalej wypada mi zwrócić uwagę na fakt, że większo¶ć remontów blacharskich jest przeprowadzana byle jak i jak najmniejszym kosztem....
cięgna gaźnika cięgna nagrzewnicy cięgna skrzyni
instrukcja serwisowa zmywarki sonda lambda accord outlook import
napinanie sprężyn bramy zasady bezpieczeństwa
Jak zresetować ekspres Bosch TCC? Instrukcje i porady Elektryczne zagłówki Volvo XC60 - usterka i diagnostyka