Jak już bierze olej to nic dobrego Sprawdź mu ciśnienie na cylindrach
A jak wyglądają świece? Chociaż i tak- niebieski dym to olej w cylindrach, trzeba sprawdzić którędy tam wchodzi. Czy uszczelniacze zaworów, czy pierścienie na tłokach puszczają. Mierzył ktoś ciśnienie na cylindrach?
Witam. Jeśli rozrząd nie przestawiony to sprawdź mu ciśnienie w cylindrach.
Sprawdz ciśnienie na cylindrach!!!
nie wiem jak się za to zabrać i od czego zaczać ? Zacznij od sprawdzenia wizualnego - wszelkie gumowe rurki podciśnienia posprawdzać, czy nie popękane, czy nie spadły itd. Sprawdź też luzy na zaworach i/lub ciśnienie w cylindrach.
Czy było mierzone ciśnienie fizycznie manometrem przez mechanika?
ciśnienie masz raczej spoko jeśli jest takie samo na wszystkich cylindrach to jest dobrze
kolega to się zajmie uszczelniaczami na zaworach i zlikwiduje wycieki oleju potem zatankuje paliwo i będzie jeździł dalej Dodano po 2 a jeszcze jedno; jakie ciśnienie w tulejach cylindrów ma mazda skoro 14/15 bar to mało ?
Witam!Przede wszystkim proponuję zmierzyć ciśnienie sprężania,to wiele wyjaśni.
Przyrząd kłamie - 17 kg/cm2 ciśnienia to prawie diesel, nie benzyniak. W dodatku pomiar zafałszowany prawdopodobnie nie zgarniętym ze ścianek cylindra olejem.
Tylko cewki. Tłumacze że jeżeli masz pęknięcia w uszczelki pod głowicą to ciśnienie się w obu wyrównuje nie prawda?
Zmierz jeszcze raz ciśnienie tym razem z próbą olejową .
witaj Jurku,więc filtr jest świeży,błędy skasowane,wyskoczył błąd na pierwszym cylindrze,nie zdejmowano wtyczki na pracującym silniku, do sprawdzenia zostaje ciśnienie na listwie i zawór wydatku paliwa. Dzięki za kolejne ruchy,po niedzieli działam,pozdrawiam! :wink:
Ciśnienie raczej jest dobre bo auto zapaliło nawet na dwóch cylindrach z czterech. Zamierzam sprawdzić sondę lambda. Być może to z nią jest problem.
Witam, Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI bezpośredni wtrysk 2010r Po zrobieniu trasy 300 km obroty na biegu jałowym zaczęły falować, dzieje się to z najmocniejszym odczuciem na rozgrzanym silniku (tak samo problem z odpaleniem na rozgrzanym, na zimnym zapali szybciej), samochód oddany do mechanika Sprawdzono: Ciśnienie na wszystkich cylindrach Luzy zaworowe Wtryski...
Jeśli jest to bezpośredni wtrysk paliwa to ciśnienie paliwa i ustawienie rozrządu. Jeszcze sugestia że cylinder liczony odwrotnie tj. przy rozrządzie jest czwarty - choć to wątpliwa wersja ale najtańsza opcja podmiany cewki.
Ciśnienie paliwa jakie, wtryski wszystkie chodzą? Świeca na niepalącym cylindrze jaka? Mokra/sucha? Za mało informacji żeby pomóc. Głowicę raczej na początku bym wykluczył.
Witaj! Nie bronię mechanika. To nie powinno się zdarzyć, ale się stało. Zostało sprawdzone ciśnienie w cylindrach to znaczy, że zawory na szczęście nie zostały uszkodzone. Gdyby zawory zostały pogięte to nie było by ciśnienia w cylindrach. Samochód nie odpalał i konieczna wymiana zaworów i wszystko związane z tym uszkodzeniem. Śmiało można jeździć nic...
Hej, dzięki wszystkim za zainteresowanie. 1. Nie podałem, jaki to silnik i auto, bo był to pytanie ogólne, nie sądziłem, że ma to szczególne znacznie. Auto mazda 323 bj, silnik 1,6 zm 2. Nie chodzi o sprężanie tłoka, tylko o ciśnienie paliwa podawane do cylindra za pomocą listwy wtryskowej. 3. Zgadza się, błąd to P0420 Ponawiam więc pytanie, czy taki...
Powalczyłem dzisiaj trochę i sprawa wygląda tak że czujnik położenia przepustnicy pokazuje na zapłonie 0.95V przy maksymalnym otwarciu 4.11V, komputer pokazuje zawsze 19.22% a max 82% co ciekawe czujnik temperatury pokazuje 88 stopni i 0.00V, odpinałem też przepływomierz i pierwszą sondę lambda i bez zmian, jutro sprawdzę może rozrząd. Wydaje mi się...
rozne przyczyny... jezeli olej jest we wszystkich cylindrach - to głowica raczej nie jest pęknięta (zadko sie zdaza zeby pekła i wszystkie cylindry olej zalewał) nie sadze zeby pierscienie olejowe nie zbierały oleju ze ścianek cylindra -bo jezeli tak by było silnik jest kompletną PADLINĄ najbardziej prawdopodobne jest to ze odma była zatkana juz dłuzszy...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Po części zgadzam się z wypowiedzą rafallasanowski Nie rozumiem co ma znaczyć, że japoniec nie ma zbyt dużego ciśnienia na głowicy (chodzi o ciśnienie oleju), że nie ma popychaczy hydraulicznych. Akurat to nie wpływa na pobieranie oleju. Co do dalszej wypowiedzi zgadzam się z kolegą rafallasanowski. Kwestia uszczelniaczy, silnik może brać nimi olej...
Więc tak, awaria pojawiała się stopniowo. Jakiś czas temu auto zaczęło mi szarpać na gazie, ale wtedy wymieniłem świece i było w porządku. Jednak po jakimś czasie (chyba 2-3 miesiąc i około 2000km później) znowu się to zaczęło dziać, tym razem już też lekko odczuwalne było na benzynie. Wymieniłem wtedy filtry gazu, zregenerowałem listwę. Nie pomogło....
Pomiar zrobiony w ten sposób, że wykręcone zostały wszystkie świece i po kolei mierzono ciśnienie urządzeniem z zapisywaniem wyników na specjalnym kartoniku z podziałką. Ilość obrotów to mogło być ok 5-8 na każdy cylinder. Iskra jest, bo do wtyczki od pierwszego cylindra mechanik podłączył diodkę( neonówkę?), która migała w takt impulsów. Skąd tak widoczna...
ciśnienie oleju jest większe niż wody w silniku może być pęknięta uszczelka miedzy płaszczem wodnym jednego z cylindrów a kanałem olejowym. Odpal auto odkręć korek od chłodnicy i zobacz czy nie widać pęcherzyków powietrza
A ja myślę, że walnęła uszczelka pod głowicą i ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia. Zobacz, czy krótko po uruchomieniu silnika węże przy chłodnicy nie robią się bardzo twarde - puchną. Wykręć też świece i zobacz, czy na którejś nie ma dużo jasnego nagaru. Jeśli tak, trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i po kłopocie....
no tak nie sprawdzałem manometrem ciśnienia paliwa zaraz to zrobię, co do silnika ciśnienie jest OK! prawie nominał i równe na wszystkich, autko rano odpaliło i zgasło po 2-3 sekundach i nic jak kręcę trochę dłużej to odzywa się któryś cylinder ale nie łapie, myślę o aparacie zapłonowym ale jak jest iskra i to tam gdzie powinna być to chyba nie tędy...
"to auto w ogóle nie miało przeglądu bo z niemiec " Nie wiem w jakich czasach żyjesz ale dałeś się nieźle naciągnąć Owszem możesz a właściwie powinieneś żądać przeglądu zerowego od kupującego z wydrukami !!!! nie nie było żadnych akcji naprawczych podwozia była na perforację sam mam mazdy cokolwiek mógłbyś mówić gdyby była serwisowana non stop w ASO...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Syk to może być ciśnienie od temperatury - pompa tylko wymusza obieg, to nie jest hydrofor. Uszkodzona uszczelka pod głowicą może powodować: 1. Mieszanie się oleju i płynu. 2. Dmuchać spalinami do układu chłodzenia. 3. Puszczać olej na blok silnika. 4. Puszczać kompresję pomiędzy cylindrami. Także jedynym sensownym testem jest CO2 w układzie bądź ewidentnie...
Miej na uwadze, że masz specyficzną sprężarkę. Jeśli to ona jest problemem nie wiem czy uda CI się znaleźć serwis. Zacznij od zmierzenie ciśnienia w cylindrach - najtańsze co możesz zrobić, a dużo Ci powie.
Już wiem> cisnienie na cylindrach. Rozebrałem i ...szlif zaworów nie ma sensu.Nowe zawory.
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
Będąc jakiś czas temu w serw. mazdy z powodu tych szarpnięć komputer wykazał możliwe przyczyny i wskazówki -WYDAJNOŚĆ UKŁADU KATALIZATORA PONIŻEJ WARTOŚCI ( 1 RZĄD CYLINDRÓW) -ZASTOSOWANIE BENZYNY ETYLIZOWANEJ - nie zastosowałem -KAT WYPRZEDZANIA ZAPŁONU OPÓZNIONY PONIŻEJ SPECYFIKACJI -ZANIECZYSZCZENIE OLEJU niedawno wymieniłem -USZKODZENIE SONDY LAMBDA...
Co to za mechanik co nie umie stwierdzić którędy kompresja ucieka. Wystarczy stara świeca zarowa przewierca się ją na wylot albo toczy końcówkę, wkreca się do głowicy i przez nią z kompresora pompuje powietrze przy tłoku ustawionym w tym cylindzrze na suw pracy. Jak nie będzie spadku ciśnienia to problem z dolotem lub zaworami ssącymi.
uszkodzony przepływomierz nie tłumaczy braku mocy na gazie (zależy jeszcze od rodzaju instalacji gazowej). Brak mocy na benzynie - może być uszk. przepływomierza - tym bardziej że one lubią się zabrudzać. Poza tym, czy silnik pracuje na wszystkie cylindry? Może problem leży po stronie wysokiego napięcia, ciśnienia sprężania, niedrożnego wydechu.
Witam wszystkich ponownie. Okazało się, że w ciągu kilku dni od pomiaru ciśnienia w cylindrach doszło do uszkodzenia zaworu i to było przyczyną problemów. Po wymianie zaworu chodzi aż miło. Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.
Mi się przytrafiło jechać 300km wyrwało gwint świecy z głowicy ciągle się luzowała świeca a w końcu wypadła przydrutowałem świecę do kolektora aby mogła sobie normalnie uchodzić energia zapłonu jechałem na LPG bo przecież ten cylinder i tak nic nie zassie z dolotu mając otwartą przestrzeń bałem się tylko że dostanie się dużo kurzu który wykończy gładź...
My tu gadu gadu a kolega jeszcze nic w swoim aucie nie zrobił. Sprawdziłeś te zawory o których wszyscy piszą, jak sprawdzisz to dopiero napisz bo kręcimy się w kółko, co by jak by. Do sprawdzenia luz zaworowy, zawory SPV i TCV oraz wyczyszczenie filterków w pompie, to tak na sam początek, jeżeli nie pomoże to pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach,...
Witam, moja instalacja: - listwy Matrix XJ 533.26 - dysze 2,8 mm - reduktor IG1 - filtr fazy lotnej Landi Renzo Co do regulacji to nie wiem jakie parametry mam Ci podać, z podstawowych to: - obroty przełączania 1300 - temperatura 41C - nakładanie paliw 0,14 s - sonda Lambda 0-1 V (pracuje 0,45-0,47) - rodzaj zapłonu - monocewka Czasy wtrysku praktycznie...
w tym modelu co mam nie posiada na przewodzie dolotowym gazu tego pokrętła, wiec jak piszecie musi być silniczek , próbowałem odłączyc pompę paliwa bezpiecznikiem ale na skrzynce nie znalazłem odpowiednika więc odpuściłem . obecnie przymierzam się do kupna świec ale jakie? jak zrobi się cieplej zajrzę do uszczelek kolektora dolotowego. wcześniej mialem...
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
kompresje sprawdzalem wiele wczesniej i jest ok od 10 do 11.podlacze pod kazdy przewód WN lampe elektroskopową i podczas pracy w tedy co tak nierówno pracuje zobacze czy nie ma zaniku iskry. Dodano po 19 dodam jeszcze ze jak sie noge spuszcza z pedału gazu to slychac jak w rure wali walenie w rure moze byc przyczyna zle dobranej mieszanki (na gazie)...
Witam. Pacjent to mazda 5 z 2006r. silnik 2.0D 143KM kod RF7. Silnik odpala tylko na plaka i to bardzo ciężko po czym pracuje bardzo nierówno. Brak kodów błędów. Sprawdziłem połączenia elektryczne do wtryskiwaczy i wszystko jest ok. Na wolnych obrotach chodzi bardzo nierówno, po podniesieniu obrotów do ok 3 tyś. pracuje prawie normalnie. Sprawdziłem...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Kupiłem Mazde 6 Kombi 2003r 1,8 benzyna Przebieg 190tys km. Auto chodziło sprawnie przez około miesiąc czasu. Po miesiącu zapaliła się kontrolka silnika. Mechanik stwierdził ze nie ma ciśnienia na jednym cylindrze. Po czym została zregenerowana głowica i wymiana zaworów, oraz wszystkich uszczelek. Odebrałem auto od mechanika przejechałem jakieś 2km...
nie chce tu być złym prorokiem ale chyba uszczelka pod głowicą albo głowica , jeśli możesz to zrób pomiar szczelności cylindrów (nie ciśnienia sprężania) ale to nie koniecznie jest miarodajne ale daje pewne wyobrażenie. gazowanie w chłodziwie jest typowe dla powyższej usterki a znikający olej to najlepiej zobaczyć na świecach po ilości nagaru - może...
Nie wiem kto to robił ale jeśli mechanik to mu gratuluję. W takim stadium uszkodzenia turbiny zaczynamy od diagnozy, czy silnik to przeżył. Pomiar ciśnienia oleju i sprężania, zdjęcie miski, weryfikacja pamewek. Jeśli nawet nie ucierpiał wal, korbowody i pierścienie to prawdopodobnie ucierpiała uszczelka pod głowicą. Czy ktoś opróżnil cylindry z tego...
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
duże znaczenie ma temperatura silnika,ona decyduje o czasach otwarcia wstryskiwaczy,ilości paliwa itd ECU przy niskiej temperaturze silnika istotnie zwiększa dawkę paliwa (tzw. ssanie), chodzi o to że przy zimnym silniku część paliwa nie zostaje spalona i po prostu o tą część trzeba zwiększyć jego dawkę. Natomiast jak silnik osiągnie temperaturę pracy,...
Para musi być podawana nie zależnie od przepustnicy, wynika to z tego, że będzie trzeba jej podać znacznie więcej niż powietrza (w końcu chcemy wypełnić cylinder) a powietrze jest podawane zawsze w stosunku 150% powietrza dla danej ilości paliwa. Podawając parę przed przepustnica, na zwężeniu w przepustnicy będzie się skraplać, dalej ochładzać i nic...
Może ktoś z fachowców sprawdzi log z mojej EGSI (starsza wersja) Mazda 626 2.0L słabiutko jedzie, przyspieszenie gorsze niż 126p. Próbowałem załatwić problem Autoadaptacją ale coś to nie wychodzi. Po przełączeniu się na gaz silnik nie reaguje żwawo na przyciśnięcie pedału przyspieszenia, wkręca się na obroty powoli, zamula się. LOG: Konfiguracja sprzętowa:...
mazda odpala cylindrach ciśnienie cylindrach zafira ciśnienie sprężania cylindrach
podłączyć niemiecki telefon vitodens vitotrol honda civic termostat
bojler elektryczny blaupunkt telewizor
Zamienniki dla diody MTZJ 2.7A: BZX55C2V7, 1N5221B Superkondensator C1001 w Harman Kardon AVR 660: parametry i zamienniki