Mi się przytrafiło jechać 300km wyrwało gwint świecy z głowicy ciągle się luzowała świeca a w końcu wypadła przydrutowałem świecę do kolektora aby mogła sobie normalnie uchodzić energia zapłonu jechałem na LPG bo przecież ten cylinder i tak nic nie zassie z dolotu mając otwartą przestrzeń bałem...
Jak już bierze olej to nic dobrego Sprawdź mu ciśnienie na cylindrach
Witam. Jeśli rozrząd nie przestawiony to sprawdź mu ciśnienie w cylindrach.
Po części zgadzam się z wypowiedzą rafallasanowski Nie rozumiem co ma znaczyć, że japoniec nie ma zbyt dużego ciśnienia na głowicy (chodzi o ciśnienie oleju), że nie ma popychaczy hydraulicznych. Akurat to nie wpływa na pobieranie oleju. Co do dalszej wypowiedzi zgadzam się z kolegą rafallasanowski. Kwestia...
nie wiem jak się za to zabrać i od czego zaczać ? Zacznij od sprawdzenia wizualnego - wszelkie gumowe rurki podciśnienia posprawdzać, czy nie popękane, czy nie spadły itd. Sprawdź też luzy na zaworach i/lub ciśnienie w cylindrach.
Witaj! Nie bronię mechanika. To nie powinno się zdarzyć, ale się stało. Zostało sprawdzone ciśnienie w cylindrach to znaczy, że zawory na szczęście nie zostały uszkodzone. Gdyby zawory zostały pogięte to nie było by ciśnienia w cylindrach. Samochód nie odpalał i konieczna wymiana zaworów i wszystko...
Witam, Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI bezpośredni wtrysk 2010r Po zrobieniu trasy 300 km obroty na biegu jałowym zaczęły falować, dzieje się to z najmocniejszym odczuciem na rozgrzanym silniku (tak samo problem z odpaleniem na rozgrzanym, na zimnym zapali szybciej), samochód oddany do mechanika Sprawdzono: Ciśnienie...
1.8 z 1995r. nie znam modelu silnika. Tak iskra na świecy jest. sprawdziłem jak mierzyłem ciśnienie w cyl. Sprawdzałem prąd zameniając kable ale tu silnik pracuje w innym trybie i nie da się pozamieniać kabli. Wyraźnie pierwszy cylinder nie reaguje. Po wyjęciu kolejno każdego kabla z 2 3 i 4 cylindra...
Witam. Syn wracając z wakacji zajechał do mnie na kilka dni i pojechaliśmy do mojego mechanika, bo jego Mazda ma duże kłopoty przy pierwszym rozruchu - szczególnie jak jest zimno. Okazało się że na wolnych obrotach nie pracuje pierwszy cylinder. Po krótkim sprawdzeniu elektryki, pozostała kontrola...
no tak nie sprawdzałem manometrem ciśnienia paliwa zaraz to zrobię, co do silnika ciśnienie jest OK! prawie nominał i równe na wszystkich, autko rano odpaliło i zgasło po 2-3 sekundach i nic jak kręcę trochę dłużej to odzywa się któryś cylinder ale nie łapie, myślę o aparacie zapłonowym ale jak jest...
ciśnienie masz raczej spoko jeśli jest takie samo na wszystkich cylindrach to jest dobrze
rozne przyczyny... jezeli olej jest we wszystkich cylindrach - to głowica raczej nie jest pęknięta (zadko sie zdaza zeby pekła i wszystkie cylindry olej zalewał) nie sadze zeby pierscienie olejowe nie zbierały oleju ze ścianek cylindra -bo jezeli tak by było silnik jest kompletną PADLINĄ najbardziej...
Witam!Przede wszystkim proponuję zmierzyć ciśnienie sprężania,to wiele wyjaśni.
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre...
Zmierz jeszcze raz ciśnienie tym razem z próbą olejową . Po co? I jak będziesz z tym jeździł to wybijesz panewki na korbowodzie albo nawet zabijesz wał..... Pozdr. J. Do tego jeszcze kury we wsi przestaną jajka znosić. jerry1960 Serwis rzekomo taką próbę wykonał i dlatego wyszło, że to właśnie te...
Dla testu zanim się narobić odepnij 3 i 2 lub 4 jednocześnie. Jeśli będzie niewielka zmiana pracy silnika będziesz miał "przebicie" ciśnienia sprężania na dwóch cylindrach czyli głowica na stół. Mówisz o wypięciu wtryskiwaczy czy wystarczy same cewki wypiąć ?Ale w sumie jak by była uszczelka pod głowicą...
Witam, w uzupełnieniu tematu dodam jeszcze kilka informacji: zużycie oleju wynosiło 1,2-1,4 l/1000km, a więc spore. Wykonałem ponowny pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach - okazało się ono bardzo dobre we wszystkich. Na podstawie objawów postanowiłem oddać samochód do warsztatu w celu rozebrania...
Kupiłem Mazde 6 Kombi 2003r 1,8 benzyna Przebieg 190tys km. Auto chodziło sprawnie przez około miesiąc czasu. Po miesiącu zapaliła się kontrolka silnika. Mechanik stwierdził ze nie ma ciśnienia na jednym cylindrze. Po czym została zregenerowana głowica i wymiana zaworów, oraz wszystkich uszczelek. Odebrałem...
"to auto w ogóle nie miało przeglądu bo z niemiec " Nie wiem w jakich czasach żyjesz ale dałeś się nieźle naciągnąć Owszem możesz a właściwie powinieneś żądać przeglądu zerowego od kupującego z wydrukami !!!! nie nie było żadnych akcji naprawczych podwozia była na perforację sam mam mazdy cokolwiek...
Witam Mam problem z polówką 1.6 75 KM. Robiłem głowicę gdyż wcześniej na 3 i 4 cylindrze brakowało ciśnienia.. było 3 i 6 atm... Po dotarciu zaworów i założeniu głowicy na każdym cylindrze jest po 10,5. Rozrząd prawidłowo ustawiony a jednak nie pali na 2 i 3 cylindrze.. Dedukuję że jedyna usterka może...
Witam. Pacjent to mazda 5 z 2006r. silnik 2.0D 143KM kod RF7. Silnik odpala tylko na plaka i to bardzo ciężko po czym pracuje bardzo nierówno. Brak kodów błędów. Sprawdziłem połączenia elektryczne do wtryskiwaczy i wszystko jest ok. Na wolnych obrotach chodzi bardzo nierówno, po podniesieniu obrotów...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik...
Mazda 3 1.6 benzyna 2005 komputer pokazał brak ciśnienia na 4 cylindrze przez brak sprężania i powiedział że głowica do regeneracji może być i zawór wygięty. Przez co mogło to nastąpić i czy obrzędzie się bez wymiany głowicy a samych zaworów?
nie chce tu być złym prorokiem ale chyba uszczelka pod głowicą albo głowica , jeśli możesz to zrób pomiar szczelności cylindrów (nie ciśnienia sprężania) ale to nie koniecznie jest miarodajne ale daje pewne wyobrażenie. gazowanie w chłodziwie jest typowe dla powyższej usterki a znikający olej to najlepiej...
A ja myślę, że walnęła uszczelka pod głowicą i ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia. Zobacz, czy krótko po uruchomieniu silnika węże przy chłodnicy nie robią się bardzo twarde - puchną. Wykręć też świece i zobacz, czy na którejś nie ma dużo jasnego nagaru. Jeśli tak, trzeba...
uszkodzony przepływomierz nie tłumaczy braku mocy na gazie (zależy jeszcze od rodzaju instalacji gazowej). Brak mocy na benzynie - może być uszk. przepływomierza - tym bardziej że one lubią się zabrudzać. Poza tym, czy silnik pracuje na wszystkie cylindry? Może problem leży po stronie wysokiego napięcia,...
Miej na uwadze, że masz specyficzną sprężarkę. Jeśli to ona jest problemem nie wiem czy uda CI się znaleźć serwis. Zacznij od zmierzenie ciśnienia w cylindrach - najtańsze co możesz zrobić, a dużo Ci powie.
My tu gadu gadu a kolega jeszcze nic w swoim aucie nie zrobił. Sprawdziłeś te zawory o których wszyscy piszą, jak sprawdzisz to dopiero napisz bo kręcimy się w kółko, co by jak by. Do sprawdzenia luz zaworowy, zawory SPV i TCV oraz wyczyszczenie filterków w pompie, to tak na sam początek, jeżeli nie...
kolega to się zajmie uszczelniaczami na zaworach i zlikwiduje wycieki oleju potem zatankuje paliwo i będzie jeździł dalej Dodano po 2 a jeszcze jedno; jakie ciśnienie w tulejach cylindrów ma mazda skoro 14/15 bar to mało ?
ciśnienie oleju jest większe niż wody w silniku może być pęknięta uszczelka miedzy płaszczem wodnym jednego z cylindrów a kanałem olejowym. Odpal auto odkręć korek od chłodnicy i zobacz czy nie widać pęcherzyków powietrza
Witam wszystkich ponownie. Okazało się, że w ciągu kilku dni od pomiaru ciśnienia w cylindrach doszło do uszkodzenia zaworu i to było przyczyną problemów. Po wymianie zaworu chodzi aż miło. Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.
Nie wiem kto to robił ale jeśli mechanik to mu gratuluję. W takim stadium uszkodzenia turbiny zaczynamy od diagnozy, czy silnik to przeżył. Pomiar ciśnienia oleju i sprężania, zdjęcie miski, weryfikacja pamewek. Jeśli nawet nie ucierpiał wal, korbowody i pierścienie to prawdopodobnie ucierpiała uszczelka...
Najpierw muszę sprawdzić te ciśnienie w cylindrach bo komputer pokazywał "wypadanie zapłonu" na pierwszym cylindrze. Jak sprawdzę dam znać. Jest jeszcze możliwa inna przyczyna takiego szarpania silnikiem, czy raczej to będzie to z zaworem ? Dodano po 34 Generalnie na zimnym silniku takie szarpania...
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji...
Syk to może być ciśnienie od temperatury - pompa tylko wymusza obieg, to nie jest hydrofor. Uszkodzona uszczelka pod głowicą może powodować: 1. Mieszanie się oleju i płynu. 2. Dmuchać spalinami do układu chłodzenia. 3. Puszczać olej na blok silnika. 4. Puszczać kompresję pomiędzy cylindrami. Także...
witaj Jurku,więc filtr jest świeży,błędy skasowane,wyskoczył błąd na pierwszym cylindrze,nie zdejmowano wtyczki na pracującym silniku, do sprawdzenia zostaje ciśnienie na listwie i zawór wydatku paliwa. Dzięki za kolejne ruchy,po niedzieli działam,pozdrawiam! :wink:
Pewnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn idzie na cylindry.Sprawdź czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym na odpalonym silniku.Powinno byc bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
Powalczyłem dzisiaj trochę i sprawa wygląda tak że czujnik położenia przepustnicy pokazuje na zapłonie 0.95V przy maksymalnym otwarciu 4.11V, komputer pokazuje zawsze 19.22% a max 82% co ciekawe czujnik temperatury pokazuje 88 stopni i 0.00V, odpinałem też przepływomierz i pierwszą sondę lambda i bez...
A jak wyglądają świece? Chociaż i tak- niebieski dym to olej w cylindrach, trzeba sprawdzić którędy tam wchodzi. Czy uszczelniacze zaworów, czy pierścienie na tłokach puszczają. Mierzył ktoś ciśnienie na cylindrach?
Jeśli jest to bezpośredni wtrysk paliwa to ciśnienie paliwa i ustawienie rozrządu. Jeszcze sugestia że cylinder liczony odwrotnie tj. przy rozrządzie jest czwarty - choć to wątpliwa wersja ale najtańsza opcja podmiany cewki.
No rozumiem ale odpalił na cylindrach 1 i 2 i też na 3 i 4. Ale mimo to sprawdzę ciśnienie. I nie zależnie od tego czy chodził na wszystkich świecach czy tylko na dwóch to obroty i tak spadały albo falowały. Ale pójdę za twoją radą i upewnię się co do ciśnienia.
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można...
Witam, moja instalacja: - listwy Matrix XJ 533.26 - dysze 2,8 mm - reduktor IG1 - filtr fazy lotnej Landi Renzo Co do regulacji to nie wiem jakie parametry mam Ci podać, z podstawowych to: - obroty przełączania 1300 - temperatura 41C - nakładanie paliw 0,14 s - sonda Lambda 0-1 V (pracuje 0,45-0,47) -...
A ja pobawiłbym się inaczej - mam takie próby za sobą w L-jettronicu mojej byłej mazdy - szykowana była pod nitro - stąd modyfikacje, ok już do rzeczy. Jak napisane zostało wcześniej - moc zależy od pojemności - ale nie bezpośrednio - dwa czynniki - powierzchnia denka tłoka, tej nie zmienimy, założeniem...
Może ktoś z fachowców sprawdzi log z mojej EGSI (starsza wersja) Mazda 626 2.0L słabiutko jedzie, przyspieszenie gorsze niż 126p. Próbowałem załatwić problem Autoadaptacją ale coś to nie wychodzi. Po przełączeniu się na gaz silnik nie reaguje żwawo na przyciśnięcie pedału przyspieszenia, wkręca się...
W silniku gazowym raczej nie upatrywał bym wielkich korzyści. Zapłon mieszanki staje się problematyczny wraz ze wzrostem ciśnienia w cylindrze. Poniższy film pokazuje test świec zapłonowych w różnych ciśnieniach pracy. Film mi zobrazował dlaczego wyczynowe silniki motocyklowe są tak czułe na świece...
Para musi być podawana nie zależnie od przepustnicy, wynika to z tego, że będzie trzeba jej podać znacznie więcej niż powietrza (w końcu chcemy wypełnić cylinder) a powietrze jest podawane zawsze w stosunku 150% powietrza dla danej ilości paliwa. Podawając parę przed przepustnica, na zwężeniu w przepustnicy...
Hej, dzięki wszystkim za zainteresowanie. 1. Nie podałem, jaki to silnik i auto, bo był to pytanie ogólne, nie sądziłem, że ma to szczególne znacznie. Auto mazda 323 bj, silnik 1,6 zm 2. Nie chodzi o sprężanie tłoka, tylko o ciśnienie paliwa podawane do cylindra za pomocą listwy wtryskowej. 3....
Podobno jak zgaśnie auto po odkręceniu korka wlewu to lepiej dać spokój, czemu ? Może mi ktoś wytłumaczyć ? To bo oznaczało baaardzo duże "przedmuchy", czyli bardzo słabe ciśnienie sprężania na co najmniej jednym cylindrze. Ale jak gaśnie, to już hardkor jest. Nie powinny się stamtąd wydobywać...
Będąc jakiś czas temu w serw. mazdy z powodu tych szarpnięć komputer wykazał możliwe przyczyny i wskazówki -WYDAJNOŚĆ UKŁADU KATALIZATORA PONIŻEJ WARTOŚCI ( 1 RZĄD CYLINDRÓW) -ZASTOSOWANIE BENZYNY ETYLIZOWANEJ - nie zastosowałem -KAT WYPRZEDZANIA ZAPŁONU OPÓZNIONY PONIŻEJ SPECYFIKACJI -ZANIECZYSZCZENIE...