Mam troche doświadczenia z turbo elektrycznym e-turbo. To jest strona gdzie możecie sobie takie coś kupić http://www.electricsupercharger.com Na tej stronie sprzedają e-turbo, ale silnik do napędu ma moc ok 700W/12V daje 60A. A ciśnienie jakie wytważa to 1PSI czyli 0,07bara. Jak się to ma do turbosprężarek które dają od 0,5 - 1bara Dla mnie sprawa jest...
Żeby doładować silnik tego skutera powiedzmy przy 5000rpm o 20% (żeby zyskać 20% dodatkowej mocy) należało by użyć kompresora który miał by wydajność ~40m3/h (metrów sześciennych na godzinę) i powstało by wtedy ciśnienie 0.2bar. Jak słusznie zauważył kolega Błażej będzie problem z gaźnikiem (paliwo przestanie wpływać. Próba założenia takiego pierdołka...
Jakie napięcie pojawia się na przekaźniku sterowania turbo w Nissan X-Trail T30 2.2 dCi YD22DDTi? Kiedy i jak mierzyć napięcie na zaworze podciśnienia turbiny, jakie są typowe wartości?
Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego wywnioskować, ale skoro skrzynia automatyczna...
To jest całkowicie normalne doładowanie na wolnych.
Turbo nie zbija ciśnienia czyli pewnie się zacięło/zacina w pozycji max doładowanie . PS Taka sytuacja przeciąża turbo (powoduje że wirnik kręci się dużo szybciej niż powinien ). W starym turbo istniej ryzyko urwania wirnika i wtedy turbo sypnie drobnymi do silnika. Co to oznacza nie muszę tłumaczyć.
1. Pompa w zbiorniku ciśnienie ? 2. pompa "tandem" ciśnienie? 3. Doładowanie turbo - brak ?
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Tam nie ma ciśnienia doładowania
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Mam Mazde 626 DiTD, w ktorej sterowanie kierowniczkami turbiny jest za pomoca podcisnienia. Macie jakis pomysl, zwiekszyc cisnienie doladowania?
Witam, Mam problem z przeładowaniem turbiny w silniku 1.8T. Przeładowanie trwa około 3 sekundy, ciśnienie przekracza wtedy 200 mbar ponad wartość zadaną, po czym się stabilizuje. Zauważyłem również, że podczas spokojnej jazdy, gdy ciśnienie zadane wynosi 980 mbar, aktualne potrafi wzrosnąć do około 1060 mbar. Nie wiem, czy to jest normalne. Problem...
Witam, Mam Mitsubishi Colta CZT z silnikiem 4g15t. Moje pytanie dotyczy niezgodnych wartości ciśnienia doładowania jakie pokazuje wskaźnik turbo zamontowany w kabinie a komputera pokładowego. Silnik ten nie ma MAP sensora, ma tylko MAF. W trakcie postoju wskaźnik pokazuje ok -0.7b w tym czasie komputer (dane z kostki obd, program Torque) pokazuje ok...
Raczej klasyczny not lauf. A z racji że to 90km czyli turbo by pass to raczej ostawiam za niskie ciśnienie doładowania z turbo (nie dociąga do zadanego). Powodów może być kilka. 1. Samo turbo mam luzy i nie jest wstanie zrobić ciśnienia. Zawór by pass jest otwarty i tym samym ciśnienie doładowani jest ograniczone. 2. EGR nie jest szczelny i ciśnienie...
Witam! Czy ktos z forumowiczow wie jakie powinno byc cisnienie doładowania w silniku SW680 Turbo zamontowanym w samochodzie Jelcz 416?? Pompa i wtryski zrobione, zaplon ustawiony a smok nadal kopci na czarno jak parowoz. W kolektorze dolotowym widze ze jest otwor zaslepiony sruba wiec pomyslalem sobie ze zmierze mu cisnienie doladowania. Niestety nie...
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Mam pytanie do majstrow od elektroniki. Kupilem sobie taki kit do auta : http://www.siliconchip.com.au/cms/A_1083... Generalnie podbija to cisnienie doladowania przez wydluzenie cyklu otwarcia selenoidu sterujacego. problem polega na tym ze po podpieciu plytki faktycznie "bazowe" cisnienie podnosi sie o jakies 4 PSi. Natomiast potencjometr...
Witam, mam problem, Seat Leon 1 1.8T AUQ, po regeneracji założone turbo i jest przeładowanie, pompuje w okolicach 2,4 bara. Zawór DV jak i N75 sprawne, węże są szczelne. Dodam, że turbo regenerowane z powodu luzów na wirniku, jak i przez pęknięcie muszli gorącej strony turbiny. Pytanie, czy pęknięcie nie pojawiło się z powodu przeładowania już wcześniej?
Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
witam, mam pytanie a mianowicie: ile powinno wynosic doladowanie w barach mierzone na kolektorze ssacym, mi pokazuje 1,2 bara max przy roznych obciazeniach silnika tzn z roznymi tonami max jest 1,2. Auto duzo pali i jest slabe, mysle ze turbina daje za slabe doladowanie i tj przyczyna. Czy ktos moze pomoc w tej sprawie?
Opel 2.0 Turbo 170km, oznaczenie Z20LEL. Jeden błąd: P124358 Opis problemu, turbo dobrze dmucha od obrotów dopiero w okolicach 3500, od tych obrotów auto dostaje kopa i czuć boost w fotelu, a następnie przy wyższych obrotach, około 5tyś+ auto odcina i nie chce jechać jakby nie było boostu. Zawór N75 wymieniony na Pierburga około 3 miesięcy temu. Czemu...
Witam! Znam dokładnie możliwości ITB oraz Trubo. A co się stanie jeśli silnik posiadający osobną przepustnice (1.4 16v) na każdy cylinder wyposażymy w sprężarkę z niskim doładowaniem (ok. 0,5bar)? Czy itb będzie całkowicie zbędne, czy poprawi to na tyle przepływ powietrza że warto to zrobić? Oraz czy itb wtedy liczy się tak samo jak do silnika wolnossącego?
Witam, przychodzę z zapytaniem. Otóż w moim Golfie 1999 r. 1.9 TDI 90 KM 4Motion przy 120 km/h ± odłącza turbo. Nie wiem, od czego zacząć, aby sprawdzić, co to może być. Dodam też, że turbo dmucha za dużo, gdyż dmucha 1,5 bara.
Witam, Jestem tu nowy, i jeśli coś zrobiłem źle to mnie poprawcie:) Wczoraj jadąc do pracy zauważyłem, że auto zbiera mi się jak ''wóz z węglem''. I zaniepokoiło mnie to. Natomiast jak wracałem to wszystko było w porządku i ''POWER'' wrócił, dzisiaj też wszystko ok. Jednak dla pewności podjechałem do znajomego fachmana, który specjalizuje się w silnikach...
Witam Mam problem z Atego 2528 z 2002 r. Samochód za słabo przyśpiesza, nie ma pełnej mocy. Ciśnienie turbo przy 2000 obrotów wynosi 2,7 bara. Czy to jest prawidłowe ciśnienie, czy nie przeładowuje ? Podmieniany był pedał przyśpieszenia i zaadaptowany nie pomogła, Podmieniony był sterowniki FR i MR były także podmieniane i nic nie pomogło. Proszę o...
Witam Proszę o analizę logów Ciągle występuje przeładowanie z tym że na początku regulacji sztangi(gdy była krótka) były to dość duże wartości rzędu do pól bara łącznie z trybem awaryjnym log 11 http://vaglog.pl/log_272154.html Teraz jest prawie ok ale na 4-5 biegu czuć wyraźnie wahania doładowanie log 11 na 3 biegu http://vaglog.pl/log_272153.html...
Witam Wiem, że takich problemów było już kilka ale w żadnym nie znalazłem tego czego szukałem. Problem jaki mam to przeładowanie turbo podczas dynamicznego przyśpieszania. Po podłączeniu komputera widać, że przekroczenie granicy 2,6 bara skutkuje załączeniem się trybu awaryjnego. Żaden ze mnie mechanik ale.. mój szwagier nim jest. Zaprowadziłem do niego...
Czym sprawdzasz to ciśnienie?
Turbo szaleje. Niebieska linia to zadane doładowanie. Czerwona takie ciśnienie widzi czujnik. A wiec późno wstało (regenerowane?) jak się już obudziło to walnęło ciśnieniem ponad miarę ,sterownik silnika próbował to ratować ale potem przedobrzył i zdjął za dużo co skutkowało niedoładowaniem. Na koniec znowu ponad zadanym. Typowy objaw regenerowanego...
Dzień dobry wyskoczył mi dziś Błąd 16683 doładowanie regulacji ciśnienie.Turbo po regeneracji,n75 wymieniony.zaworek doładowania ciśnienie,dv też.Może macie jakieś propozycje?
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Wczoraj rozbierałem sterownik: przewód gumowy cały, oleju brak, luty w stanie nie naruszonym. Zobaczę — zdejmę wydech, w jakim stanie jest wg. Po zdjęciu wężyka z gruszki ciśnienie nie rośnie.
Ciśnienie doładowania przekroczyło 2 bar i komputer odcina turbinę. Najprawdopodobniej turbo do regeneracji bo "przeładowuje". Czasem pomaga czyszczenie, ale zwykle nie na długo...
Ściągasz przewód między filtrem a turbo. Ładujesz sprężone powietrze w turbo i słuchasz/obserwujesz gdzie ucieka ciśnienie.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
trzeba sprawdzić doładowanie turbiny, interculer, czujnik ciśnienia turbo , przeciwciśnienie spalin , klapkę przy turbo , przepustnice spalin
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
w pomiarach na drugim biegu podczas jazdy, widzi prawidłowo pozycje pedału przyśpieszenia? Dodano po 3 Co z ciśnieniem paliwa i doładowanie turbo? To trzeba sprawdzić i porównać z czasem kiedy mocy nie brakuje.
podejrzewasz map sensor ? Nie, tylko że nie miałem styczności z silnikami turbo doładowanymi i nie mam w z nimi żadnego doświadczenia, ale z tego co czytałem na lpg-forum.pl, to przy silnikach turbo doładowanych, ciśnienie na reduktorze ustawia się niższe niż w wolnossących.
Powyższe logi są wykonane w trybie awaryjnym więc na ich podstawie nie da się określić czy tryb awaryjny jest następstwem przeładowania czy też niedoładowania turbo. Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem dynamicznym, jeśli wcześniej sterownik silnika aktywował tryb awaryjny, należy zgasić i ponownie uruchomić silnik i dopiero wtedy zacząć logowanie.
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
zacznij od turbo, róznica ciśnień bo słabe doładowanie ,regeneracja turbiny ok 1000zł
Liczniki sie roznia charakterystyka impulsów Prędkościomierz nie różni się niczym czy to R4 czy V6 czy TDI jest to samo, jedynie jest podział obrotomierza bo są inne impulsy R4/R5 , V6 , TDI choć w TDI są takie same impulsy jak w R4/R5 tylko zmniejszona skala.. pytanko w przypadku gdy membrana w zaworze jest uszkodzona i zawór nie jest otwarty to ..........
No właśnie dzisiaj wymieniłem N75 i nic się nie zmieniło. Ale już. Nie mam. Czasu żeby sprawdzić jakie jest podciśnienie za serwo. Dodano po 37 Dodam jeszcze że przed tym całym. Błędem p0299 trochę szarpało silnikiem podczas wypalania FAPa i silnik był przeładowany o ok 200-300 podczas przyspieszania, jak już osiągnął dana prędkość to się to ciśnienie...
https://obrazki.elektroda.pl/1788622700_... Wstaw to porządnie. To że sprężarka ma dwa lata nic nie oznacza. Pomiń N75 całkowicie, złącz wężyki na nim i sprawdź wtedy doładowanie. Jak go nie będzie i nie masz nigdzie dziury którędy mogło by powietrze uciekać to turbo leży.
miałem tak kiedyś tylko że turbo było po regeneracji i to była jego wina każda turbina przeładowuje na ułamek sekundy w mojm przypadku ten ułamek był dłuższy ale błędu nie wywalała tylko szarpala sprawdz ile u ciebie pokazuje doładowanie to znaczy ile czasu chodzi mo o to ze komp pokazuje wymagane ciśnienie powiedzmy 1900mbar a tyrbina ładuje 2100mbar...
Maksymalne ciśnienie przy maksymalnym obciążeniu jakie wskaże czujnik różnicy ciśnień przez chwile to 380hPa.
U mnie katalizator był zapchany wywaliłem na downpipe i turbo odzyło u ciebie pewnie tez , tez po przekroczeniu 3000 obr w lecie wywalało bład niedoładowania poprostu przegrzewało sie na wylocie turbo katalizator . Katalizatory to najwieksze zło w autach z turbiną a tfsi lubi olej wiec kata szybko zalepiony jest.
Biturbo, diagnostyka to pojęcie względne. Skoro ciśnienie paliwa ma doładowanie też jest. Moc jest z reguły odcinana koło 70stopni. Ja nie mam zamiaru się z nikim kłócić ale jeśli ktoś ma jakieś większe lepsze doświadczenie to chętnie posłucham
Przy 3000 to wywala błąd i tym samym ECU chroni turbo przed odlotem na złom. Na wykresach niebieska linia to zakładane doładowanie a czerwona rzeczywiste. I W idealnym stanie czerwona ma pokrywać się z niebieską (wiadomo może trochę odbiegać bo turbo musi zbudować ciśnienie). U ciebie od razu po przekroczeniu 2000 rpm doładowanie leci w kosmos a tym...
Prawdopodobnie za wysokie cisnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1!
Czujnik ciśnienia doładowania / czujnik MAP Zawór upustowy spalin / siłownik turbosprężarki Przewody chłodnicy międzystopniowej i doładowania pod kątem nieszczelności Przewody podciśnieniowe/węże sterujące siłownikiem turbosprężarki Dopływ/odpływ oleju do turbosprężarki Dowolny czujnik monitorujący doładowanie lub wydajność turbosprężarki
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Witam. Od czasu kupna auta j.w Passat B5 98 rok, silnik AHU cierpiał na niedoładowanie turbo. Ciśnienie żądane przez ECU było ok. 1800, ciśnienie w układzie to było zaledwie 1600. Ostatnio mechanicznie uszkodził się N75, wymieniłem na nowy, oryginalny Pierburg. Po tym zabiegu żadnych zmian, zaniża nawet więcej. Przepływka była podmieniana, to nie jej...
Mam mtz-ta który ma zdaje się 4,7 litra i sam mam ochotę założyć mu turbinę. Zrobię to w tym roku na bank. Nie rozumiem twojej kombinacji odnośnie turba z tego czy tamtego. Po co to? Kup sobie TKR 6 ruską nową i tyle bo z tego co wiem oryginał do tego ciągnika jest droższy. Będziesz kombinował jedynie z zamocowaniem ale to turbo właśnie do takiego silnika....
Witam, jest ktoś w stanie powiedzieć jak zmienia się ciśnienie spalania w benzyniaku z turbo ? W wolnossącym ciśnienie spalania wynosi max 100bar (cisnienie atmosferyczne ok. 1bar). Doładowanie wynosi 0,5bar, czyli silnik dostaje 1,5bar tak ? I wtedy ciśnienie spalania wynosi analogicznie 150bar ?
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
Przed wymianą turbo i przed sprawdzeniem wtryskow na maszynie była zrobiona pełną diagnozę w serwisie i też komputerowo sprawdzali ciśnienie i doładowanie i wtryski lecz doładowanie było sprawdzane bez naczepy. Ten czujnik o którym wspomniałeś dziś zakupiłem nowy na ryzyko fizyk na po zmianie bo gdy na serwisie się pytałem to powiedzieli jeżeli był...
Witam,co zrobic aby cisnienie LPG roslo wraz ze wzrostem cisnienia w kolektorze ssacym TURBO ?
No myślałem że obliczone doładowanie 1 Bar to mało jak na pełny but . Gdzieś wyczytałem że takie dostawcze to powinno mieć około ponad 2 bar. Chyba że czegoś nie rozumiem z wyniku tesyy
Nie miałem na myśli że to jest silnik turbo doładowany więc uszczelniacze zaworów nie pomogą bo w kolektorze większośći jest ciśnienie a nie podciśnienie. Więc by dmuchało do silnika a nie ciaglo oej...
turbo doładować doładować turbo ciśnienie doładować
becker assist trybie bypass moduł matrycy telewizora
lodówka siemens zamknięcie pralki otwarty bęben
Sterownik MNL-13R Schneider Electric – pulsująca czerwona dioda LED, jak zatrzymać miganie Powercom BNT-V1.0 Circuit Diagram for BNT-400A/500A/600A UPS Repair