Żeby doładować silnik tego skutera powiedzmy przy 5000rpm o 20% (żeby zyskać 20% dodatkowej mocy) należało by użyć kompresora który miał by wydajność ~40m3/h (metrów sześciennych na godzinę) i powstało by wtedy ciśnienie 0.2bar. Jak słusznie zauważył kolega Błażej będzie problem z gaźnikiem (paliwo przestanie wpływać. Próba założenia takiego pierdołka...
Mam troche doświadczenia z turbo elektrycznym e-turbo. To jest strona gdzie możecie sobie takie coś kupić http://www.electricsupercharger.com Na tej stronie sprzedają e-turbo, ale silnik do napędu ma moc ok 700W/12V daje 60A. A ciśnienie jakie wytważa to 1PSI czyli 0,07bara. Jak się to ma do turbosprężarek które dają od 0,5 - 1bara Dla mnie sprawa jest...
Jakie napięcie pojawia się na przekaźniku sterowania turbo w Nissan X-Trail T30 2.2 dCi YD22DDTi? Kiedy i jak mierzyć napięcie na zaworze podciśnienia turbiny, jakie są typowe wartości?
Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego wywnioskować, ale skoro skrzynia automatyczna...
Turbo nie zbija ciśnienia czyli pewnie się zacięło/zacina w pozycji max doładowanie . PS Taka sytuacja przeciąża turbo (powoduje że wirnik kręci się dużo szybciej niż powinien ). W starym turbo istniej ryzyko urwania wirnika i wtedy turbo sypnie drobnymi do silnika. Co to oznacza nie muszę tłumaczyć.
1. Pompa w zbiorniku ciśnienie ? 2. pompa "tandem" ciśnienie? 3. Doładowanie turbo - brak ?
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Tam nie ma ciśnienia doładowania
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Raczej klasyczny not lauf. A z racji że to 90km czyli turbo by pass to raczej ostawiam za niskie ciśnienie doładowania z turbo (nie dociąga do zadanego). Powodów może być kilka. 1. Samo turbo mam luzy i nie jest wstanie zrobić ciśnienia. Zawór by pass jest otwarty i tym samym ciśnienie doładowani jest ograniczone. 2. EGR nie jest szczelny i ciśnienie...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
To jest całkowicie normalne doładowanie na wolnych.
Turbo szaleje. Niebieska linia to zadane doładowanie. Czerwona takie ciśnienie widzi czujnik. A wiec późno wstało (regenerowane?) jak się już obudziło to walnęło ciśnieniem ponad miarę ,sterownik silnika próbował to ratować ale potem przedobrzył i zdjął za dużo co skutkowało niedoładowaniem. Na koniec znowu ponad zadanym. Typowy objaw regenerowanego...
Czym sprawdzasz to ciśnienie?
Dzień dobry wyskoczył mi dziś Błąd 16683 doładowanie regulacji ciśnienie.Turbo po regeneracji,n75 wymieniony.zaworek doładowania ciśnienie,dv też.Może macie jakieś propozycje?
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Ciśnienie doładowania przekroczyło 2 bar i komputer odcina turbinę. Najprawdopodobniej turbo do regeneracji bo "przeładowuje". Czasem pomaga czyszczenie, ale zwykle nie na długo...
Ściągasz przewód między filtrem a turbo. Ładujesz sprężone powietrze w turbo i słuchasz/obserwujesz gdzie ucieka ciśnienie.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
trzeba sprawdzić doładowanie turbiny, interculer, czujnik ciśnienia turbo , przeciwciśnienie spalin , klapkę przy turbo , przepustnice spalin
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
w pomiarach na drugim biegu podczas jazdy, widzi prawidłowo pozycje pedału przyśpieszenia? Dodano po 3 Co z ciśnieniem paliwa i doładowanie turbo? To trzeba sprawdzić i porównać z czasem kiedy mocy nie brakuje.
podejrzewasz map sensor ? Nie, tylko że nie miałem styczności z silnikami turbo doładowanymi i nie mam w z nimi żadnego doświadczenia, ale z tego co czytałem na lpg-forum.pl, to przy silnikach turbo doładowanych, ciśnienie na reduktorze ustawia się niższe niż w wolnossących.
Powyższe logi są wykonane w trybie awaryjnym więc na ich podstawie nie da się określić czy tryb awaryjny jest następstwem przeładowania czy też niedoładowania turbo. Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem dynamicznym, jeśli wcześniej sterownik silnika aktywował tryb awaryjny, należy zgasić i ponownie uruchomić silnik i dopiero wtedy zacząć logowanie.
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
nie chce osiągać dużych przyrostów mocy i momentu obrotowego chce doładować silnik ciśnieniem 0.3bara tak żeby nie musiał być odprężany
zacznij od turbo, róznica ciśnień bo słabe doładowanie ,regeneracja turbiny ok 1000zł
Liczniki sie roznia charakterystyka impulsów Prędkościomierz nie różni się niczym czy to R4 czy V6 czy TDI jest to samo, jedynie jest podział obrotomierza bo są inne impulsy R4/R5 , V6 , TDI choć w TDI są takie same impulsy jak w R4/R5 tylko zmniejszona skala.. pytanko w przypadku gdy membrana w zaworze jest uszkodzona i zawór nie jest otwarty to ..........
No właśnie dzisiaj wymieniłem N75 i nic się nie zmieniło. Ale już. Nie mam. Czasu żeby sprawdzić jakie jest podciśnienie za serwo. Dodano po 37 Dodam jeszcze że przed tym całym. Błędem p0299 trochę szarpało silnikiem podczas wypalania FAPa i silnik był przeładowany o ok 200-300 podczas przyspieszania, jak już osiągnął dana prędkość to się to ciśnienie...
https://obrazki.elektroda.pl/1788622700_... Wstaw to porządnie. To że sprężarka ma dwa lata nic nie oznacza. Pomiń N75 całkowicie, złącz wężyki na nim i sprawdź wtedy doładowanie. Jak go nie będzie i nie masz nigdzie dziury którędy mogło by powietrze uciekać to turbo leży.
miałem tak kiedyś tylko że turbo było po regeneracji i to była jego wina każda turbina przeładowuje na ułamek sekundy w mojm przypadku ten ułamek był dłuższy ale błędu nie wywalała tylko szarpala sprawdz ile u ciebie pokazuje doładowanie to znaczy ile czasu chodzi mo o to ze komp pokazuje wymagane ciśnienie powiedzmy 1900mbar a tyrbina ładuje 2100mbar...
Lutowanie nic nie dało. Czujnik ciśnienia atmosferycznego chyba sprawny — pokazuje cały czas 992 hPa. Wykręciłem kolektor ssący — dwa środkowe wloty zmieniły średnicę do 2 cm (sadza). Auto kupiłem niedawno od starszego pana, podczas jazdy próbnej był muł. Turbo nie dmucha więcej niż 0,4 bar, będę wyjmował turbo, bo śruby od wydechu ani drgną.
Maksymalne ciśnienie przy maksymalnym obciążeniu jakie wskaże czujnik różnicy ciśnień przez chwile to 380hPa.
U mnie katalizator był zapchany wywaliłem na downpipe i turbo odzyło u ciebie pewnie tez , tez po przekroczeniu 3000 obr w lecie wywalało bład niedoładowania poprostu przegrzewało sie na wylocie turbo katalizator . Katalizatory to najwieksze zło w autach z turbiną a tfsi lubi olej wiec kata szybko zalepiony jest.
Biturbo, diagnostyka to pojęcie względne. Skoro ciśnienie paliwa ma doładowanie też jest. Moc jest z reguły odcinana koło 70stopni. Ja nie mam zamiaru się z nikim kłócić ale jeśli ktoś ma jakieś większe lepsze doświadczenie to chętnie posłucham
Przy 3000 to wywala błąd i tym samym ECU chroni turbo przed odlotem na złom. Na wykresach niebieska linia to zakładane doładowanie a czerwona rzeczywiste. I W idealnym stanie czerwona ma pokrywać się z niebieską (wiadomo może trochę odbiegać bo turbo musi zbudować ciśnienie). U ciebie od razu po przekroczeniu 2000 rpm doładowanie leci w kosmos a tym...
Prawdopodobnie za wysokie cisnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1!
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Witam. Od czasu kupna auta j.w Passat B5 98 rok, silnik AHU cierpiał na niedoładowanie turbo. Ciśnienie żądane przez ECU było ok. 1800, ciśnienie w układzie to było zaledwie 1600. Ostatnio mechanicznie uszkodził się N75, wymieniłem na nowy, oryginalny Pierburg. Po tym zabiegu żadnych zmian, zaniża nawet więcej. Przepływka była podmieniana, to nie jej...
Mam mtz-ta który ma zdaje się 4,7 litra i sam mam ochotę założyć mu turbinę. Zrobię to w tym roku na bank. Nie rozumiem twojej kombinacji odnośnie turba z tego czy tamtego. Po co to? Kup sobie TKR 6 ruską nową i tyle bo z tego co wiem oryginał do tego ciągnika jest droższy. Będziesz kombinował jedynie z zamocowaniem ale to turbo właśnie do takiego silnika....
Witam, jest ktoś w stanie powiedzieć jak zmienia się ciśnienie spalania w benzyniaku z turbo ? W wolnossącym ciśnienie spalania wynosi max 100bar (cisnienie atmosferyczne ok. 1bar). Doładowanie wynosi 0,5bar, czyli silnik dostaje 1,5bar tak ? I wtedy ciśnienie spalania wynosi analogicznie 150bar ?
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
Przed wymianą turbo i przed sprawdzeniem wtryskow na maszynie była zrobiona pełną diagnozę w serwisie i też komputerowo sprawdzali ciśnienie i doładowanie i wtryski lecz doładowanie było sprawdzane bez naczepy. Ten czujnik o którym wspomniałeś dziś zakupiłem nowy na ryzyko fizyk na po zmianie bo gdy na serwisie się pytałem to powiedzieli jeżeli był...
No myślałem że obliczone doładowanie 1 Bar to mało jak na pełny but . Gdzieś wyczytałem że takie dostawcze to powinno mieć około ponad 2 bar. Chyba że czegoś nie rozumiem z wyniku tesyy
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
Witam,co zrobic aby cisnienie LPG roslo wraz ze wzrostem cisnienia w kolektorze ssacym TURBO ?
Nie miałem na myśli że to jest silnik turbo doładowany więc uszczelniacze zaworów nie pomogą bo w kolektorze większośći jest ciśnienie a nie podciśnienie. Więc by dmuchało do silnika a nie ciaglo oej...
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
Ustawianie sztangi na podciśnienie ma sens przy nowym fabrycznym turbo do tego silnika. Wydłuż sztangę tak by stabilnym ciśnieniu N75 miał wysterowanie 60-65 %. Bo aktualnie masz 55%.
Jeśli przy dmuchaniu czuć wyraźny przepływ bokiem — zawór jest nieszczelny, co oznacza ucieczkę doładowanego powietrza (spadek ciśnienia w dolocie), z resztą zaworek oryginał to cena 200 zł, także nawet się nie zastanawiaj kupuj nowy i montuj bo w takich starociach nie ma co się bawić w teorie, zawór ma być pewny więc musi być nowy. Ogólnie sprawdź...
Tak to starsza wersja programu. Do pewności zaślepiłem EGR i dalej to samo. Z zaworu N75 wychodzi podciśnienie 7 bar do sterowania turbo, ale dziwna sytuacja bo po dodaniu gazu i puszczeniu , gruszka powinna być uruchomiona w celu zmniejszenia ciśnienia, a tu tylko co drgnie. Gdy wypnę wtyczkę z zaworu N75 to momentalnie gruszka zmniejszy doładowanie....
Pomysł jak najbardziej słuszny, ale ciężko porównać dwa wskazania, jak komp podpięty z przodu, a manometr będzie podłączony z tyłu, 12 metrów dalej. Najlepiej by było, jakby jedna osoba obserwowała dwa wskazania na raz. Sam czujnik wydaje się ok, bo ciśnienie atmosferyczne pokazuje prawidłowo i doładowanie na wykresie też wskazuje liniowo. Na postoju,...
Witam! Jak w temacie VW crafter 2'.5 tdi 163km 2008 rok, przebieg 415k km. Początkowo do 2.5 tysięcy obrotów był "muł" potem wmiarę jechał. Teraz już nawet po 2.5 tysiącach obrotów nie jest tak jak powinno. Po podłączeniu pod komputer pokazało za małe doładowanie - brak ciśnienia. Turbo wymieniane około 5 tysięcy km temu. Co może być przyczyną ? Co...
Temat wałkowany 1000 razy. Po pierwsze notlauf ma dwa typy niedoładowanie lub przeładowanie. Komputer ma zadana wartość doładowania do której dąży. Trzeba by podpiąć VAG/VCDS i dokładnie określić który to z nich. Choć coś czuje że problem z niedoładowaniem tzn turbo nie daje ciśnienia zakładanego. W ciemno nic nie wymieniaj bo rzadko kiedy trafisz....
Witam szanowne grono po latach . Znów potrzebuję Waszej pomocy. pacjent actros 334 ak 6x6 mp1 2002r. Vin WDB9521821K812635 Szukam przyczyn ,nie do końca moim zdaniem poprawnego działania silnika. Brakuje chyba mocy , przy wduszeniu pedału gazu pod obciążeniem, potrafi dość mocno przykopcić na czarno, wciskając gaz stopniowo nie ma tego . Zrobione pompy...
Witam, Otóż mam problem z moim oplem jakieś pól roku temu padła turbina, poszła do regeneracji. Ciśnienie oleju sprawdzone, filtr i olej wymienione. Po około 5 tyś km turbina znów padła, kolejna regeneracja oraz regeneracja dwóch wtrysków i dwa nowe. Po sprawdzeniu ciśnienia wymieniona pompa oleju. Znów po około 5-6 tyś km padła turbina, mechanik stwierdził...
Samo ciśnienie i temperatura to za mało dla silnika turbo doładowanego. może nie tak do końca bo silniki Iveco Tector w kwestii pomiaru ilości powietrza mają tylko czujnik temp i ciśnienia i jakoś pracują (euro 3 jeśli się nie mylę) mało tego one są Common Rail tyle że może nie są już tak współczesne
Przy "starym" Iveco 3.0 180 koni przy równo 2 tys. obrotów na postoju wąż od turbiny do intercoolera jest napięty, że nie ma szans go wgnieść, natomiast przy "nowym" 3.0 170 koni przy tych samych obrotach itp. wąż lekko napięty i można go bez problemu zgnieść. Podejrzenie pada więc na doładowanie. Jutro zmienię zaworek sterowania turbiną oraz sprawdzę,...
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
Turbo szalało bo ECU próbowało ogarnąć ciśnienie doładowania a luz nie pozwalał. Najpierw mega przeładowanie jak w miarę szybko je zdławił to powiało się niedoładowanie. Tylko że przepływomierz wtedy reagował prawidłowo i obcinał dawki. Czarnego dymu nie było.
Czy Ty masz silnik turbo ? pewnie pytasz po przeczytaniu tego: P1160 - sygnał ciśnienie doładowania poza zakresem to raczej niedokładne tłumaczenie przez program, raczej tu chodzi o układ dolotowy powietrza do silnika niż doładowanie turbo a to dlatego że to autko bez turbiny :)
Czujnik ciśnienia MAP ma pokazywać na włączonym zapłonie około ciśnienia atmosferycznego. A błąd który masz wskazuje na niedoładowanie. Sztanga nie jest zaciągana do końca bo np uszkodzony N75 albo nieszczelności w układzie podciśnienia ,gruszka wężyki pompa vacum itp. Albo nieszczelność dolotu,dziurawe węże dolotowe albo chłodnica powietrza.A może...
Wyciągnij sterownik, rozbierz i zobacz jak się ma wężyk w środku do czujnika ciśnienia atmosferycznego. Spójrz na LOG 10 i na ciśnienie atmosferyczne co się z nim dzieje....
W końcu się wybrałem sprawdzić. Doładowanie turbo 1.71bara Ciśnienie sprężania 1gar: 28,0bar 2gar: 27,7bar 3gar: 27,9bar 4gar: 28,1bar W kompie 0 błędów. Jajca a 10ciu koni jak nie było tak nie ma. Już nawet dowcip usłyszałem... Maskę otworzyłem i uciekły... Mechanik powiedział że szukanie jest nieopłacalne przy tym aucie którego wartość to 9k złotych.
Grupa 11- masz ciśnienie zadane i zmierzone. No i musisz zrobić to podczas jazdy bo na postoju nic nie sprawdzisz. Weź kogoś i w drogę
Śruba stopu ogranicza przymknięcie kierownic. I teraz trzeba znaleźć złoty środek czyli takie przymknięcie kierownic by spaliny zwiększyły prędkość i dzięki temu szybciej napędziły wirnik gorący turbo który to przez oś napędzi drugi zimny wirnik i turbo szybciej osiągnie RPM efektywnej pracy ,ale z drugiej strony nie zamnknął sie na tyle by za bardzo...
Jest możliwość zrobienia logów podczas jazdy? Jak zachowuje się podciśnienie, doładowanie turbo (zadane i rzeczywiste), położenie przepustnicy, ciśnienie na listwie paliwowej i otwarcie EGR (zadane i rzeczywiste) w okolicy tych 2 tys obr? Ten silnik ma już turbo o zmiennej geometrii, nie? Moim zdaniem warto sprawdzić, czy nie jest zacięta i przez to...
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
Kolego strzał w 10. Przepływomierz zaniżał dawkę paliwa. Po odpięciu lepiej od razu. Ostatecznie na razie stara przepływka została rozwiercone i auto jeździ jak powinno. Turbo pompuje teraz spokojnie ponad 1.2 bara. Czuć doładowanie już od 1800 obrotów.
Dzięki za pomoc. Wlaściwie to już to rozpracowalem. Turbo już chodzi tylko wpada w notlauf. W poniedzialek idzie do wyjęcia i czyszczenia.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Witam Kontynuuję wątek. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny i po tym problem znikł, ale pojawił się kolejny. Po przejechaniu ca. 100 km od wymiany filtru pojawił się błąd P0234 - za duże doładowanie na turbo (podczas przyspieszania) i teraz moje pytanie czy jest to błąd przejściowy ? Przejrzałem dzisiaj przewody w i wtyczki i nie zauważyłem żadnych...
Witam. Podłączę się pod ten temat. Po krotce opiszę pomysł mojego kolegi, który używa dużego diesla do naśnieżania wyciągu: Chce on doładować ten silnik który jest dość paliwożerny (15l/h) silnikiem od odkurzacza. Silnik pracuje przez cały czas pod stałym obciążeniem, ze stałymi obrotami. Podobno potrzebuje 6m³ na minute. I teraz taka turbina od...
A co to za kreski na tym obrazku jak by ktoś długopis rozpisywał? 😂 Brak podstaw ,położenie pedału i obroty silnika itd. Ten błąd czego niskie ciśnienie? Bo wychodzi że to czujnik spalania stykowego? Podstawa dla turbo to jaki PWM ,czy wydech nie przytkany i to czy sztanga (zależy jak tam jest) jest zaciągana?
Przepływkę sprawdzę jutro i dam znać. Trochę dziwi mnie, że sterownik mimo niedoładowania nie próbuje wymusić większych wartości dla N75 (szara linia)
Witam, Czy mógłby ktoś powiedzieć jak zwiększyć dawkę paliwa i doładowanie turbo, żeby golfik zbierał się od mniejszych obrotów i żeby zyskał na prędkości maksymalnej, jeżeli ktoś ma jakieś zdjęcia to poproszę. Pozdrawiam
Witam mam problem z E61 530d 231km . Brak mocy turbo ładuje maksymalnie 0.5b . Brak błędów w sterowniku. Był zapchany DPF , został usunięty lecz moc nie wrociła . Turbo zostało zregenerowane moc nie wrociła EGR sprawdzony , klapy w kolektorze usunięte Szczelność dymem pod ciśnieniem Czujnik Map podmieniony Ma ktoś jeszcze pomysły co można by sprawdzić?
Panowie, zróbmy burzę mózgów, wyjąłem turbo, sprawdziłem gruszkę i klapkę, n75 - wszystko sprawne. Pytanie - skąd n75 wie, że ma otworzyć wg? W AEB nie ma czujnika ciśnienia, z tego co kojarzę, to bierze odczyt z przepływki, przelicza jakie to doładowanie - czy na tej podstawie n75 ma się otworzyć? Jeśli tak, to z momencie wywalenia przeładowania (szarpnięcie...
Witam, ręce mi opadają, mam Audi 80 Avant 1.9 TDI 90KM, nie mogę sobie poradzić z odcinaniem mocy przy 3000 obrotów. Auto ma silnik w bdb stanie, przejechane ma zaledwie 700 tysięcy i nigdy nie był kręcony przebieg. Na cylindrach są ślady honowania fabrycznego. Problem nie leży w silniku, jest w dobrej formie, nie kopci, pali w mrozy. Ostatnio przy...
Czy to się opłaca w związku z tymi trzema kompresorami?? Ceny nowych kompresorów są "zaporowe", np. z VW G60 kosztuje używany w stanie dobrym (według sprzedającego) coś koło 1500 zł - za tą cene mogę mieć turbosprężarkę o większym potencjale, Eatony z mercedesów są w podobnych cenach. Oczywiście wszystko to zależy od sprzedającego i jego opini o podzespole....
Powiem Ci z glowy. Podczas gdy w samochodzie występuje usterka czujnik ciśnienia powietrza pokazuje 1,4 bar, a wartość wymagana jest 2,0 bara. Turbo po regeneracji :)
Sztomel, a co myślisz o tym moim podłączeniu? połączyłeś dobrze (jak dla N75 ciśnieniowego) ale teoretycznie przy takim podłączeniu N75 (podciśnieniowego) od momentu uruchomienia silnika ciśnienie z części sprężającej turbosprężarki (o ile przejdzie przez króciec VAC do króćca OUT N75) ciągle powinno powodować wypychanie sztangi a co za tym idzie uchylać...
Czyli wyregulowana na pałę. Wydłuż sztangę o 1 obrót. Potem przejazd testowy. Dobrze jest sobie zrobić wykres z ciśnienia zadanego i mierzonego. Wtedy jak na dłoni widać czy reguluje dobrze bez przestrzału. Gdybyś zobaczył falowanie doładowania (z gazem w podłodze) to najczęściej jest luz na sztandze lub samym układzie zmiennej geometrii turbo. PS...
Witam. Ja miałem podobnie w moim Oplu 2.0 dti okazało sie że jest zatkany katalizator,został wydłubany środek w katalizatorze,można też wstawić strumienicę ,ciśnienie doładowanie wróciło jak w nowym i zmniejszyło się zużycie paliwa w trasie spadlo z 6 litrow/100 do poniżej 5 l/100 pozdrawiam
Nie będę miał wyjścia, ale czekam bo może ktoś miał podobny problem i wystarczy sprawdzić jakiś kabelek lub wymienić jakiś element pt. regulator doładowania ciśnienia na turbinie - szukam po sieci ale nic konkretnego nie mogę znaleść. :(
Witam Mam wielki problem... Scania 114 nie ma mocy.....wymienione już wszystko co było możliwe (zrobione pompowtryski, turbo po regeneracji, intercooler i wszystkie węże sprawne) Jedyne czego można się czepiać to po podpięciu autocom nie widzi ani temperatury powietrza doładowanego ani ciśnienia powietrza doładowanego. Sam czujnik zamieniony od innej...
Zmiana na nie fabryczny wytrzymujący większe ciśnienia albo jak chip nie jest jakiś mega ostry na fabryczny od silnika w którym jest większe doładowanie. Najpierw należało by określić jakie ciśnienia ma znieść czyli pomiar z logów a najlepiej manometrem podpiętym do układu dolotowego prze inter coolerem a za turbo.
Czujnik ciśnienie łatwo sprawdzić nawet pompką po prostu kompem na nieodpalonym silniku odczytasz wartość np 980 mbar to jest twoje 0 na manometrze pompki i delikatnie pompujesz do 1,5 bara (nie więcej jak 1,5 bara bo rozwalisz czujnik ) jak od wyniku odejmiesz wartość ciśnienia atmosfery i podzielisz przez 1000 to masz wynik w barach na pompce. Jak...
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
Witajcie. Jestem nowy na tym forum. Posiadam Peugeota 307SW 2.0 HDI 136KM z 2007 roku.Przebieg 230000. Z samochodu jestem bardzo zadowolony, jak pewnie każdy, kto taki posiada. Mam do Was takie pytanie: Oddałem samochód do warsztatu na wymianę sprzęgła i dwumasy - kupiłem nowe i oryginalne części. Wszystko zostało zrobione i od razu po wyjechaniu z...
LOG skopany, bo robi się do 4k rpm z butem w podłodze.Widać, że się reguluje. Syczenia nie powinno być, ale doładowane powietrze ma swój charakterystyczny dźwięk. Sprawdź IC jak i kolanko na wlocie do kolektora ssącego. Dzięki za odpowiedź. Dałem auto do góry i jest ono z okolic turbo ewidentnie. Czy to może być turbo? Czy przy nieszczelnym np kolektorze...
Kolega ma Rację w ten sam sposób był sprawdzany luz na turbo. Po demontażu Turbo i oddaniu do serwisu otrzymałem informację że łopatki tarły już o obudowę. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtowala: wysoka temperatura oleju 115 nieraz i 125 stopni spowodowanie słabym doładowanie silnika i przez to dużym jego obciążeniem . Standard miałem około 85 - 98 przy...
Temat do zamknięcia Problem rozwiązałem. Zawyżone wskazania czujnika ciśnienia doładowania spowodowanie jest źle dobranym czujnikiem tzn. o złych numerach podmieniłem od ARL o innym numerze i jest oki. Niedoładowanie turbo , problem leżał w EGR. Ponieważ egr ciekł przez te 2 dziurki wyłączyłem go w sofcie ,zaślepiłem wężyk i zakleiłem cieknące dziurki....
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Witam, Od tygodnia samochód zgłasza błąd czujnika ciśnienia doładowania. W log10(silnikowej) ciśnienie pokazuje ok 2197 bez znaczenia czy włączony czy wyłączony silnik. Totalny brak mocy, turbo w ogóle nie wstaje. Zamówiłem czujnik w ciemno ale jakiez było moje zdziwienie kiedy nie potrafię go zlokalizować. Od góry, od dołu, na odlocie, za dolotem,...
Zawór recyrkulacji spalin sterowany podciśnieniowo zaworem elektropneumatycznym, bez sprzężenia zwrotnego (brak kontroli rzeczywistego jego położenia)- jego zacięcia komputer nie wykryje - sądzę, że to on może być przyczyną tych problemów. Możesz spróbować po demontażu go oczyścić (w necie znajdziesz wiele porad na ten temat) - niekiedy to pomaga a...
Skromne te logi ale na ich podstawie można powiedzieć, że (jak kolega wcześniej stwierdził) turbo budzi się zbyt późno, ciut za długo trzyma lekkie przeładowanie a potem niedoładowanie i powiem szczerze, że przepływka przy takim ciśnieniu doładowania mierzy super ale pod warunkiem, że nie masz nieszczelności w dolocie a tego nie jesteśmy w stanie stwierdzić...
doładować turbo turbo doładować ciśnienie doładować
windows wykrył dyskiem twardym rozdzielczosc bitowy prezentacja power point
sterowanie napięciem sieciowym
Jak zresetować Nokia 6270 bez kodu zabezpieczającego Ekspres Ariete nie pobiera wody i nie robi kawy - diagnoza i rozwiązania