Do zaworu regulującego ciśnienie doładowania N75.
Sprawdź zaworek regulujący ciśnienie doładowania i siłownik.
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent Podmień N75, ECU zgłasza za niskie ciśnienie doładowania.
Audi A4 B6 2.5 V6 TDI 120 kW 163 KM Zadane ciśnienie doładowania powinno być niższe niż ciśnienie doładowania?
Skoro nie mam, to dlaczego podaję ciśnienie na turbinę?
Niech Ci sprawdzą pod komputerem jakie masz ciśnienie doładowania. Wydaje mi się, że turbo nie pompuje.
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
A kto mierzy ciśnienie doładowania na postoju? Zrób logi dynamiczne i wyjdzie czy coś jest nie tak.
Ciśnienie doładowania w tym TDI program torque pokazuje dobrze, mi pokazywał.Passat B5 FL AVF
Diagnostyka pokazuje za małe ciśnienie doładowania
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
Jedyne co mi przychodi do głowy w tym momencie to odczyt ze sterownika, mam na myśli ciśnienie doładowania, na wolnych powinno być równe atmosferycznemu. No i może wężyki masz pozamieniane.
To jest przepływomierz, czujnik jest za turbiną, czyli tam gdzie ciśnienie. Szukaj.
Piszesz że ma zbyt niskie ciśnienie doładowania na większych obrotach.Zobacz czy podciśnienie jest w normie(vacum.Podepnij Vacuometr).Podepnij na krótko turbo(daj bezpośrednie stałe podciśnienie na zmienne łopatki(siłownik)Tylko ostrożnie!Wykluczysz uszkodzenie elektrozaworu.I zobacz same łopatki.Jak wspomniałeś czy nie są zapieczone.I oczywiście same...
To w końcu TDi czy 75KM bo jedyne 1.9 TDI 75KM było w Audi a4 b5. Sprawdź cokolwiek: ciśnienie doładowania, czy w w dolocie jest olej, ciśnienie sprężania, czystość filtra powietrza, kąt wtrysku... To że jak dasz w palnik na postoju i puści czarnego bąka to normalka.
Tak nie jesteś pierwszy.
Witam Wszystkich Posiadam VW Bore z 2004 roku z silnikiem ATD 101 KM przebieg 102500 km po modyfikacji oprogramowania, na chwilę obecną około 133 KM i 309 NM na ori osprzęcie. Moje pytanie dotyczy teoretycznie bezpiecznego ciśnienia doładowania dla ori turbiny tam siedzącej. Chciałbym nieco ,,dodłubać'' soft bez wymiany osprzętu. Dziś byłem u znajomego...
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Witam. Mam pewien problem w octavi 1 z 2003 1,9 TDI 96 KW z turbiną , a mianowicie założyłem turbinę po regeneracji i mam wrazenie jak by silnik nie miał takiej mocy jak powinna być i turbina później zaczyna doładowywać,stara przy około 1800 obrotach a "nowa" 2200.Wszystkie połączenia sa szczelne i filtr jest czysty.Mam pytanie czy w wag-com 4 można...
Witam czy udało Ci się ogarnąć ten problem też mam błąd 5168 błąd P1592 sygnał czujnika wysokosci /ciśnienie doładowania sporadyczne?
Podstawowe parametry - ciśnienie doładowania żądane/osiągnięte i przepływ powietrza - żądany/rzeczywisty. Za nadmierne spalanie w tych sztruclach, przy sprawnym silniku z reguły odpowiada uszkodzony przepływomierz.
Pytałem czy dolot jest szczelny, a nie układ podciśnień.
Witam autko jest strasznie słabe. Tester nie pokazuje błędów. Czy problem może leżeć po stronie turbiny czy przepływomierza. Dodam, że jest za małe ciśnienie doładowania. Zawór EGR zaślepiony.
ja proponuje sprawdzić ciśnienie doładowania bo wszystkie obecnie TDI HDI CDI i inne diesle nowej generacji jak tylko dostaną za wysokie ciśnienie doładowania to ograniczają dawke paliwa by nie rozwalić silnika a po ponownym rozruchu silnika sterowniki dokonują ponownego pomiaru ciśnienia. dlatego po ponownym odpaleniu odzyskują na chwile moc do momentu...
Cięgno oraz zderzak, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Ale tak szczerze mówiąc, niewielka różnica w logach między tymi a poprzednimi, jeśli chodzi o ciśnienie doładowania.
Jakie jest ciśnienie doładowania?
Skoro ciśnienie paliwa ok to może ciśnienie doładowania powietrza. Zrób logi dynamiczne i się okarze.
Ten TDI przez budowę tego filtra pracuje na wyższym ciśnieniu, niestety. Ja bym szukał problemu w popiołem ew skrystalizowany adblue skoro tak często się wypala. Poza tym nie wiemy jak reszta (ciśnienie doładowania, zalepienie kolektora dolotowego itd).
Jakie podciśnienie przed zaworem N75, jaki błąd, rozumiem że auto normalnie jedzie do około 100km/h i przechodzi w tryb awaryjny, jakie jest maksymalne ciśnienie doładowania?
Diagnostyka wskazana, ciśnienie doładowania sprawdź.
Doładowanie na poziomie 1.9 to nie taki znów goły diesel. A możesz podrzucić logi dynamiczne. Jaka jest różnica pomiędzy żądanym a uzyskanym ciśnieniem doładowania? Jakie w tym momencie jest ciśnienie bezwzględne?
Taki miernik to tylko bajer, ale jak nie ma mocy to trzeba naprawić auto, możliwe, że potem to i gadżet zacznie działać
Oba zawory mają duży udział w nieprawidłowości przyśpieszenia (zawór ograniczjący ciśnienie doładowania, zawór EGR)
Interfejs diagnostyczny i odczytać ciśnienie doładowania dawki paliwowe wtryskiwaczy tez trzeba sprawdzić, Być może układ doładowania się rozszczelnił,
Witam, Posiadam Seata Ibize 2FL 1.9 tdi z silnikiem AGR 90km, mam takie pytanie jak zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny (turbina z zaworem upustowym) ? W internecie nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji, czy jest to w ogóle możliwe Pozdrawiam !
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
zatkany wydech,lub zle mierzący przepływomierz przeważnie wpływa no moc przy większych obrotach. A jak wygląda ciśnienie doładowania?
A jakie ciśnienie doładowania pokazuje VAG...
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Cześć Moze błache pytanie ale sprawdzałeś jak wgl kształtuje się u Ciebie vaccum? Moze masz luźny króciec przy pompie vaccum, miałem podobny problem i własnie winny był króciec. Druga sprawa to czy auto Ci nie "dymi" ? moze geometria się zapiekła, vaccum podaje na gruszkę ale ona niema siły podnosić sztangi ?
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
Zapomniałem dodać, komputer odczytywał błąd 17964 - Ciśnienie doładowania-nie osiągnięta granica regulacji Silnik AXR
a zapomniałem dodac juz to sprawdzałem, turbinka jest stała ....
Słownik języka polskiego potrzebny.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
najczęściej sie zatyka slauchik olejem, ale niewykluczona awaria samego czujnika.
Jeżeli za każdym razem błąd tylko z czujnika doladowania/temperatury to do sprawdzenia instalacja.Sprawdz na zapłonie wartość z czujnika (grupa 11),powinna być w okolicy atmosferycznego.Jeżeli byłby problem z podciśnieniem to by były inne błędy (nieosiągnięte lub przekroczone ciśnienie doładowania).
(at)hehu777 Zgadza się, to o czym piszesz jest możliwe, też miałem kilka takich przypadków, wtedy od ciśnienia referencyjnego, pomniejszonego o ciśnienie które było w sterowniku opiewa ciśnienie doładowania, czyli wg niego ma być jakieś 0,4 bara, co jest nie do zbicia przez ecu na wysokich obrotach, tutaj sprawa wygląda tak, że turbo przeładowuje i...
jeśli masz możliwość oraz chęć to wykonaj logi dynamiczne... ciśnienie doładowania zadane oraz rzeczywiste plus odczyt z przepływki oraz polożenia pedału przyspieszenia (gazu)
Sprawdź wartości rzeczywiste ciśnienie doładowania może regulacja turbo pada.
Można znaleźć dużo tego typu informacji ale dla silników TDI. Dokładnie chodzi mi o to w jakim kanale VAG można sprawdzic w tym samochodzie np. ciśnienie turbosprężarki. Może ktoś mi pomoże. Pozdrawiam tak samo jak w TDI ciśnienie doładowania sprawdza się w grupie 011. Vag jest uniwersalnym programem i dla każdego silnika V.A.G. bez wyjątku istotne...
uszkodzony uklad doładowania przeciez vag wszystko powiedział
Ok, wielkie dzieki za pomoc. Temat zamykam.
vw golf IV 1.9 TDI pompo wtryskiwacze typ silnika AJM traci moc ok 120 km/h po wyłączeniu i włączeniu zapłonu znów jest dobrze aż osiągnie daną prędkość. Okazuje się że jest za wysokie ciśnienie doładowania. Była wymieniona już turbosprężarka, zawór regulacji ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Ratunku.
Panowie usterka wykryta i usunięta!Jak się okazało w rurze pomiędzy turbiną a intercolerem było pęknięcie przez które całe ciśnienie uciekało.Teraz samochód śmiga aż miło!:D
Witam! Mam problem z Audi A4 1.9 Tdi 110Km AFN rok 97. Auto na wyższych obrotach traci moc. Po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu jest wszystko OK aż do momentu osiągnięcia wyższych obrotów Wymieniłem sterownik silnika, przepływomierz, zawór N75 i dalej nic. Po podpięciu komputera wyskakuje błąd: Czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym zwarcie...
Pokaż ciśnienie aktualne na wolnych.
A ciśnienie doładowania na ciepłym czy zimnym. Bo problemu trzeba szukać gdy jest zimny.
Pierwsze reguluje sie tak by n75 byl wysterowany w granicach 50-65 % przy zakładanym doładowaniu na pelnym gazie ( jak podczas loga ) od 2000 rpm do 4000rpm. Ja mam vcds wersja 10 i tam jest opcja z przełączyć się z bloku pomiarowego na wykres wtedy jak sie go dostosuje ( wartosci min i max oraz stała czasowa ) ładnie widać czego oczekuje ecu i co dostaje....
Diagnostyka to podstawa . Ale stawiam przekroczone lub nie osiągniete ciśnienie doładowania (sztanga się przycina )
Można tu lub tu, nie ma to zbytni znaczenia, jak pompa nie daje rady to w całym układzie będzie zbyt wysokie ciśnienie.
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam Mam podobny problem auto łapie notlauf po przekroczeniu 100 kmh. Sztanga porusza się gdy ściągam wężyk i zakładam idący do gruchy turbiny a na zgaszonym silniku nie mogę wcisnąć rękom sztangi czy tak powinno być czy nie. Dodam że wymieniłem wężyki, zawór N75, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz, filtry na nowe i dalej to samo zbyt wysokie...
Ja myśle że należało by sprawdzić szczelność całego dolotu powietrza od turbo do kolektora.
Nie ma co dywagować zmierz ciśnienie doładowania i wszystko się rozjaśni.
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Na postoju przy dodawaniu gazu sztanga nie ruszy się, za małe ciśnienie doładowania, aby zaistniała konieczność otwierania zaworu wastegate
Ciśnienie doładowania do sprawdzenia. Moment wtrysku też.
A po ludzku to jest ciśnienie doładowania - regulacja graniczna poza zakresem, ale ten kod ma wiele innych usterek nie związanych z ciśnieniem doładowania. Pozdrawiam.
Zmienić specjalność pod nickiem. Sprawdzić pracę kierownicy turba. Sprawdzić ciśnienie doładowania. Oszacować wyniki. Naprawić usterkę.
Gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania AUDI 2,5 TDI?
W silniku 1Z turbiną steruje ciśnienie a w AHU podciśnienie.
Żeby była jasność. W kanale 11 kolejność jest następująca: 1 - obroty, 2 - wartość wymagana ( u ciebie 1950), 3 - wartość rzeczywista (2150) i 4 - wsp. trwania impulsu N 75. Wydaje się, że u ciebie wpada w tryb awaryjny na skutek przeładowania ciśnienia. Stawiam na uszkodzony N 75, zawór ograniczający ciśnienie doładowania.
17964 P1556 Możliwe przyczyny: Przyłącza węży zamienione Przecieka połączenie (s) wąż Wąż intercooler Wyciek linie próżniowe Zawór elektromagnetyczny do regulacji ciśnienia ładowania (N75) wadliwe Turbo zabrudzony lub uszkodzony. Zwłaszcza, gdy mechanizm regulacji zmiennych łopatek nie będzie Ci pozostać usterka Jeśli zmienna łopatki w pozycji, w której...
Witam,mam ALTEE 1.9 tdi 2004r.w której jakieś dwa tygodnie temu był wymieniany rozrząd.Samochód przed wymianą miał 140KM,po wymianie auto strasznie osłabło javascript:emoticon(':cry:') (rozrząd został wymieniony prawidłowo)od tamtej pory nikt nie umie sobie z nim poradzić.Był wymieniany na próbę przepływomierz i nic inny fachowiec stwierdził że to turbina...
Pozostaje tylko podpięcie samochodu pod tester VAG-COM i wykonać logi dynamiczne pojedynczo grupy 003, grupy 011 oraz dwie grupy łącznie tj. 008 z 010 a także odczytać ewentualne zapisane błędy. Wtedy będzie wiadomo, jak działa EGR, jak mierzy przepływomierz i jakie jest ciśnienie doładowania.
mg/h to dawka paliwa a nie ciśnienie doładowania turbo.
Zawór N75 wymieniony na nowy a problem nie zniknął. Mechanik doszedł do wniosku, że to wina źle wyregulowanej sztangi od gruszki. Stąd moje pytanie jakie powinno być ciśnienie doładowania w tym silniku?
Mam problem z doładowaniem w Golfie 4 1.9 TDI ARL, nie dochodzi ciśnienie na gruchę po zaworku N75, wszystkie przewody są nowe, MAP sensor jest nowy, zaworek N75 jest nowy, z testu z kompa się otwiera i zamyka, sztanga gruchy chodzi mechanicznie, vacuum jest szczelne i podaje jak powinno, proszę o pomoc, bo już brakuje pomysłów, co może być nie tak.
Nie przekraczając prędkości 150km/h błąd się nie pojawia. Prawdopodobnie włożony silnik jest ciut mocniejszy od poprzednika i ciśnienie doładowania chodź jest prawidłowe dla nowej jednostki to komputer mówi inaczej. Podmieniałem nawet czujnik ciśnienia doładowania... Nie znajduje innego wytłumaczenia.
Witam, trzeba podczas jazdy sprawdzić ciśnienie doładowania i ilość zasysanego powietrza.
Kopci ? Utrudniony rozruch? Dawka, synchronizacja, ciśnienie doładowania, wartość podciśnienia, przepływka. To do sprawdzenia.
Ciśnienie doładowania. Kolego znajdź dobry warsztat.
Tak auto było podłączane pod komputer były dwa błędy 17978 moduł sterujący zablokowany 17965 ciśnienie doładowania przekroczona granica regulacji
Gdy miałem podobny problem uszkodzony był regulator dawkowania w pompie. Ale ten silnik jest na pompowtryskach i twoje stwierdzenie nie wnosi nic do tematu. Parametry do sprawdzenia. Ustawienie wałka, ciśnienie doładowania. Czemu robiłeś remont?
czy to może być wina N18? Może, może być nawet wężyk. Dziś podłączyłem na "krótko" turbo, ominąłem n75 i takie oto logi To źle zrobiłeś bo to turbo z zaworem upustowym, i gruszka jest ciśnieniowa a nie podciśnieniowa.. Powinieneś dla testu zaślepić tylko wężyk z muszli wirnika, zrób tak i dopiero wstaw logi. Bo pominięcie powoduje szybsze upuszczenie...
A nie łaska sprawdzić jak sztanga chodzi? Gruchą i palcyma? Podłączyć tester i porównać spodziewane i rzeczywiste ciśnienie doładowania? Jeszcze manometr i zobaczyć czy map nie oszukuje
Sprawdź dokładnie przy zaworku sterowania turbo (N75) czy jest i jakie podciśnienie. Gwarantuję, że nie będzie żadnego podciśnienia bo nie ma prawa go tam być. Jeśli coś mamy wnioskować to przydałyby się logi dynamiczne grup 003,008 i 011 - wskażą jak mierzy przepływka, jak pracuje EGR i jakie ciśnienie doładowania daje turbina.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
anjko: I jak kolego toczy się historia tej granatowej, zarysowanej Ibizy? ;) Udało się zmierzyć 'analogowo' (manometrem) ciśnienie? Ciśnienie doładowania książkowe? Może coś było 'chipowane', hmmmm.....
Dane z diagnostyki gdzie są? Nie mylić z odczytem błędów. Ciśnienie doładowania wymagane i rzeczywiste + wysterowanie zaworu N75.
Przydał by się log z ciśnienia doładowania bo wydaje mi się że turbo faluje ciśnieniem doładowania.
kolego chodzi o to że mój kolega już podpinał mi go 2razy i pojawiają się błędy: p1550 - ciśnienie doładowania 17958 i nie wiem co się dzieje.... Proszę pomóżcie.
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Dla mnie wyglada to namax dawkę paliwa czym spowodowane nie mam pojęcia, może układ ograniczający ciśnienie doładowania i silnik się rozbiega.
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
witam, ciśnienie doładowania 0,5-0,65 bara , na rozgrzanym silniku, powodzenia
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
Pewnie błąd który zobaczysz, to ciśnienie doładowania różnica w regulacji odchyłka dodatnia, skończy się to demontażem turbiny, czyszczeniem geometrii lub regeneracją turbiny, choć osobiście stawiam na to drugie bo tak może być turbo KKK którego nie da się rozebrać bez specjalnych narzędzi.
iveco ciśnienie doładowania przekroczone ciśnienie doładowania ciśnienie doładowania mondeo
schemat onkyo subiekt drukarka fiskalna samsung skraplacza
silnik odkurzacza naprawa silnik odkurzacza naprawa
Schemat bramofonu Elnix – gdzie znaleźć, modele CTL-208S, CTL-V, opis połączeń Namagnesowanie strun w gitarze elektrycznej a sygnał przetwornika Fender, Seymour Duncan, Fishman – wpływ na brzmienie i sustain