Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie 1 - Niedobór płynu do mycia 2 - Niedobór płynu chłodzącego 3 - Czujnik poziomu paliwa 4 - Temperatura płynu chłodzącego 5 - Gałąź przycisków 2 nawigacji 6 - Gałąź przycisków 3 nawigacji 7 - Gałąź przycisków x Telematik 8 - Przełącznik menu 9 - wolne 10 - Przełącznik osłony silnika 11 - Czujnik poziomu paliwa...
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
Filtr nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli nie będzie drożny to otworzy się w nim zawór a olej i tak popłynie do magistrali. Ciśnienie oleju mierzy się i na niskich i na wysokich obrotach. Wartości minimalne dla sprawnego, zdrowego silnika są podane w instrukcji. W twoim przypadku można powiedzieć że nie ma ciśnienia. Według instrukcji w całym zakresie obrotów...
witam czy ktos ma pinologie do modulu komfortu 1j0 959 799 ah vw golf 4 plus pinologie licznika 1j0920 825c Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik...
Suma sumarum silnik był rozbierany bez rzeczoznawcy, można powiedzieć że starałem się rozwiązać problem za porozumieniem stron, czyli dopłaciłem 1800 zł i dali mi inny zregenerowany silnik, a tamten zatarty na maxa zabrali... Mechanik poskładał nowy silnik i pierwsze co to podpięcie manometru w czujnik temperatury oleju oraz kręcenie rozrusznikiem w...
Witam posiadam pewien problem związany z prasą hydrauliczną (samoróbka). Posiadam pompę 4.3l/min która powinna dawać 250bar maksymalnie 300 moja daje 150 i odnośnie tego mam pytanie. Zbiornik oleju mam podwieszony ok 1m nad pompą czy ma większe znaczenie to czy będzie w nim 5l czy 10l oleju jak siłownik jest wysunięty nie brakuje go, ale chodzi mi tak...
Sprawdź jeszcze jedną opcję - w tych silnikach włoskiej firmy VM bardzo często wyrywają się z głowicy szpilki mocujące "klawiarurę" (to wada technologiczna tych silników), a że magistrala jej jest szeregowa, to wystarczy jedna luźna i już się ciśnienie sypie.
Jeśli chodzi o wolne obroty to są dwie sprawy, po 1 ciśnienie oleju, a po 2 chłodzenie. Ogólnie pompa wtryskowa we władku na wolnych obrotach dziwnie pracuje, tzn silnik pracuje "zrywami", to pewnie za dobre nie jest dla układu korbowo-tłokowego, ale ważniejsze jest ciśnienie oleju (które potrafi dość mocno spadać wraz z rozgrzaniem oleju - luzy na...
Witam już tak zrobiłem tu jest tylko serwo i turbina. Ciężko powiedziec czy to pompa czy serwo. Pompa bije do odpowiedniej wartości a znów serwo też trzyma ciśnienie wiec chyba tylko podmianka została. Pompa bije bije do odpowiedniej wartości ale może za wolno dlatego tak jest bo jakby było coś z sero to zazwyczaj gdzieś ucieka. Dodano po 1 Z podpowiedzi...
Podpowiem Ci tylko bys zwrócił uwagę na panewki (nominał ,po szlifie itd) bo zakładam że nie szlifujesz walu, tylko same panewki... Życze Ci jak najlepiej ale tak nietechnologicznie to słabo, i raczej będa stukać... Dodano po 2 ech... mam na 99 % pod pokrywą zaworów jest magistrala olejowa która sie zapycha , i powoduje co oczywiste brak smarowania,...
Witam, ciśnienie to jedno, zdjęcie miski było ? jak wygląda smok? drugie to na 99% powinieneś założyć nowej generacji sitko w serwisie kosztuje kilka złotych, na forum forda zalecają zmianę, a nie usunięcie, kilka osób faktycznie usunęło, ale wg mnie producent po coś je tam zamontował i ktoś obliczył przepływ, z normalnego punktu widzenia po co przeszkoda...
W tym bolidzie niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach to oznaka uszkodzenia panewki wału korbowego z przodu od rozrządu ( koszt na necie 30 zł orginał) bądż wytarcie przez wałek rozrządu w bloku silnika otworu w którym się obraca ( jest tam magistrala olejowa smarująca wałki oraz zasilająca hydrosztosy).Rzadziej jest to kwestia pompy. Poza tym bez...
Witam, a co ma czy dobrze ustawiony rozrząd czy nie? skoro zapalił i pracuje poprawnie? a w czasie montażu popychy były wcisnięte? na max, by opróżnic je z oleju, jakie masz tam ciśnienie oleju na magistrali ili barów, mam pewne podejrzenie ale zmierz ciśnienie spreżania, a poszukałeś czemu wydmuchało tą uszczelke, powodzenia
Dokładnie tak, wakupompa nie będzie działać bez smarowania olejem pod ciśnieniem. Do tej śruby z oczkiem musisz doprowadzić olej z magistrali smarowania silnika, a ten króciec z uciętym wężem to spływ oleju do misy
jero11 Lepiej żeby czasem ten zbyt słaby nie spalił się narażając na brak ciśnienia oleju w jakimś tam układzie. Dlatego zrobię zabezpieczenie, sprężarki ruszą dopiero gdy w magistrali będzie ciśnienie oleju, a gdy ciśnienie spadnie poniżej jakiejś wartości to automatycznie wyłączy sprężarki.
Akurat ten czujnik to czujnik ciśnienia oleju. Nad nim jest jak dobrze pamietam gruba magistrala wodna i tam szukaj wycieku.
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
Panowie o czym Wy piszecie, przecież to standardowa usterka w mazdach. Lepiej sprawdź ciśnienie oleju i czy nie masz zapchanej magistrali olejowej. Tą pompę doszczelnia olej. Brak ciśnienia oleju powoduje takie anomalia. Podkładki pod wtryskami wymianiałeś kiedyś? Czyściłeś smok olejowy?
Musisz określić skąd dobiega stukanie czy z góry silnika czy z doły bo z filmu nie można tego wywnioskować. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Zobacz co się dzieje pod pokrywą zaworów. Czy nie ma luźnych części np. dzwigienek. Obejrzyj wałki rozrządu. Na pierwszy rzut ucha to klepie jak uszkodzony popychacz hydrauliczny ewentualnie problemy...
W barach to może być mało dokładny. Do ilu bar wyskalowany. Najlepiej do 6 żeby był. Jak długi przewód do zegara. Czasem powietrze w grubym i długim przewodzie może zafałszować wynik. Jeśli jest możliwość wkręć bezpośrednio. Kolejna rzecz. Umiejscowienie czujnika ciśnienia oleju w każdym aucie jest różne i jego lokalizacja nie jest odpowiednia do pomiaru...
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Trudno coś wyrokować. Przyczyn moze być duzo. Po pierwsze trzeba podłączyć CLIPa i sprawdzić błąd skrzyni. Jeśli szarpie podczas zmiany to możliwe są problemy związane z ciśnieniem oleju w magistrali - czyli coś warsztat zrobił żle. Ale zdaje się masz gwarancję, więc tam się powinieneś zwrócić.
Więc sprawa wygląda tak: KZFR mam poprawnie dobrane. Tak jak opisałem wpiałem się miernikiem ciśnienia oleju w mostek i już wszystko jasne: Na zimnym silniku ciśnienie na mostku 2,5 bara, potem spada aż do zera kiedy silnik gorący, przepływ oleju niemal zerowy- widac to na filmiku . Dla tych co nie czytali powyżej podkreslę, że KZFR ma własną magistralę...
Ciśnienie sprężania nie ma nic do trzymania ciśnienia oleju, zajeżdżony wał korbowy, panewki i olej wylewa się przez ułożyskowanie wału zamiast lecieć po magistrali i trzymać ciśnienie. Na zimnym pewnie kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu ale jak złapie temperaturę to na jałowym świeci-masz zajeżdżony silnik i tyle w temacie.
Ja nigdy nie spotkałem się z superolem 15W- 40. Oleje pod tą " marką " zawsze były sezonowe czyli na lato/zima i zawsze marnej jakości tak wcześniej jak i teraz.Olej 10W-40 jest olejem półsyntetycznym ,ciężarówki robia na nim przebieg ok. 60 tyś. kilometrów . W ujemnych temperaturach szybko " rozchodzi " się po magistrali olejowej więc lampka od ciśnienia...
Kody błeów ładowarka teleskopowa Manitou mlt 630 20017r ...ST4 S1 21-7F101.02 Usterka rolki Jsm 1. - Brak spójności pomiędzy ścieżką analogową i logiczną rolki 1. 21-7F102.02 Usterka rolki Jsm 2. - Brak spójności pomiędzy ścieżką analogową i logiczną rolki 2. 21-7F103.02 Błąd podnoszenia/opuszczania Bmep. - Brak spójności pomiędzy ścieżkami analogicznymi...
Skąd wiesz, że ciśnienie wynosi zero? Wkręciłeś manometr w magistralę?
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
... Opiszę co udało się ustalić: -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał, -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek -odpalając auto...
Tak, czujniki montowane w tych ciągnikach nie są rewelacyjne. U mnie wytrzymują średnio pół roku. Obecnie zamontowany pracuje trzy lata, ale już zauważyłem objawy uszkodzenia (migająca lampka przy bardzo rozgrzanym oleju). Można zastosować czujnik od C-330, z tym że należy przerobić króciec wkręcony w magistralę olejową (oryginalny czujnik ma gwint...
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
Czujnik poziomu ma inny komunikat tu ewidentnie jest ciśnienie wczoraj się dowiedziałem że może to być wina popychaczy.jeśli główka regulatora przetarła dźwigienkę to jest to bardzo możliwe. Dodano po 7 Czujnik ciśnienia jest w głowicy ale i jest tam kryza która ma za zadanie zabezpieczyć wał gdy będzie ubytek ciśnienia na głowicy gdyby czujnik był...
Może to też być zaślepka z magistrali oleju np na wale, choć mało prawdopodobne bo by nie miał ciśnienia. https://obrazki.elektroda.pl/3513924700_... https://obrazki.elektroda.pl/2724440400_...
Sprawdzić ciśnienie oleju w magistrali. Może skończyły się panewki albo pompa oleju silnika. Sprawdzić w całym zakresie: od zimnego porannego rozruchu po temp. roboczą i gaszenie - co tam się dzieje. Koła od vanosa też już mogą mieć dość. Ale to już by musiał jakiś spec od BMW ocenić. Jeżeli wszystko będzie w normie - głupieje czujnik ciśnienia oleju.
Czy ktoś z was wymienia zawór ciśnienia oleju w magistrali olejowej? czy tego nikt nie robi ?
Może zawiesza się zawór przelewowy , który ustala ciśnienie w magistrali .
To wepnij miernik w magistralę i patrz jakie ciśnienie oleju gdy gaśnie.
Bardzo ważny jest zawór bezpieczeństwa pompy, który może być zużyty, zacinać się. Jak chcesz zmieniać panewki to czego tylko same korbowodowe? Sprawdź luz poosiowy wału może od razu półpierścienie wymienisz. Na jakim oleju jeździsz? Oczywiście szukaj nieszczelności w magistrali olejowej.
Do starych kompresorów z lodówek dobrze jest dolać troszke oleju , bo stan na pewno będzie mały , tym bardziej , że to pluje olejem smarując całą magistrale . Źle to wpływa na opony i dętki . Guma puchnie od oleju . Dobrze jest założyć na wyjściu odwadniacz-odolejacz . :| Jak ci wypluje wszystek olej z komory to się zatrze . Ponad to wydajność jego...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Zwróć uwagę na te wszystkie adaptery pod filtry puszkowe do czujników. Człowieku, nawet 100000000000 much nie ma racji co dobre, czujnik ma mierzyć ciśnienie oleju na magistrali smarowania a nie na pompie, wiesz o tym że są filtry z różnymi zaworkami i innym g...... .
olej miał wyr. ciśnienie też (z magistrali ssania) Aby poziom oleju się wyrównał między sprężarkami w ich karterach musi panować równe ciśnienie, z reguły ciśnienie rurociągu ssącego. Ew w karterze sprężarki z nadmiarem oleju musi być ciśnienie większe niż w pozostałych, co jest rzadkością. Zamykanie zaworów (najczęściej rotaloki) może zaburzyć równowagę...
Temat tak szeroki, że można napisać książkę :D Ale tak, po łebkach: -sygnały analogowe, sterowniki otrzymują w ten sposób informacje z różnych czujników dokonujących pomiarów ciśnienia, przepływu, temperatury etc. -sygnały cyfrowe proste, np impulsy prostokątne z czujników halla -sygnały cyfrowe złożone, np zintegrowany czujnik poziomu i temp. oleju...
Koledzy ja wymieniałem w swoim c4011 filtr oleju z bąka na puszkowy i tam gdzie idzie przewód olejowy od pompy oleju do magistrali zamiast śruby zastosowałem zawór przelewowy, (tak mi w sklepie powiedziano gdy kupowałem owy zestaw do wymiany z bąka na puszkowy). Czy to o tą śrubę chodzi co tam była że trzeba ją wymienić na taką bez dziury, gdy się zmienia...
A czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniem oleju z magistrali silnika? Ta sprężarka ma własny olej, nie była smarowana z żadnej magistrali. Była mocowana przy skrzyni biegów i z niej napędzana za pośrednictwem kół zębatych.
Silnik jest z 30-ki i do filtra bączka można chyba jedynie sitko kupić. Jeśli się tylko nie obraca to magistrala jest zasilana w olej jest on jedynie niefiltrowany. Można bąka zamienić na Pełnego przepływu sa dostępne przystawki z tym że nie ma w niej dodatkowych wyjść na chłodnice oleju. Jeśli mnie pamięć nie myli w podstawie bąka powinien być wkręcony...
Mechanicznego uszkodzenia nie naprawisz przeprogramowywaniem bsi czy Ecu . Co ci to da że wywalisz kody z tabeli błędów jak ciśnienie oleju będzie uciekać dalej .Nie uchronisz się przed poważnymi wydatkami ,lepiej zrobić to raz a dobrze. Ciśnienie oleju ucieka dopiero za zaworami, które kontrolują ciśnienie / przesunięcie kół zmiennych faz. Więc ich...
Wszyscy tutaj są specjalistami więc... Kontrolka pocoś jest i coś symbolizuje skoro jest druga kontrolka oleju wiec oznacza poziom. Gdyby silnik miał magistrale olejową czujnik ciśnienia byłby w magistrali.
W silnikach 16 zaworowych Daewoo, czujnik ciśnienia oleju steruje pompką paliwa. Nie słyszeliście nigdy o tym? Pompka załączana jest na kilka sekund po włączeniu zapłonu do nabicia ciśnienia w magistrali, potem uruchamiana jest znowu po pojawieniu się ciśnienia oleju. Ot taki patent żółtych braci.
ciśnienie magistrala mercedes ciśnienie magistrala ciśnienie magistrala paliwo
sprężarka lodówce piecyk termet zasila router switch
rotel wzmacniacz rotel wzmacniacz
Renault Megane 1.5 dCi K9K – moment dokręcania głowicy, procedura, śruby TTY Nissan Cabstar - niedziałający obrotomierz i prędkościomierz