Witam, a co ma czy dobrze ustawiony rozrząd czy nie? skoro zapalił i pracuje poprawnie? a w czasie montażu popychy były wcisnięte? na max, by opróżnic je z oleju, jakie masz tam ciśnienie oleju na magistrali ili barów, mam pewne podejrzenie ale zmierz ciśnienie spreżania, a poszukałeś czemu wydmuchało tą uszczelke, powodzenia
jero11 Lepiej żeby czasem ten zbyt słaby nie spalił się narażając na brak ciśnienia oleju w jakimś tam układzie. Dlatego zrobię zabezpieczenie, sprężarki ruszą dopiero gdy w magistrali będzie ciśnienie oleju, a gdy ciśnienie spadnie poniżej jakiejś wartości to automatycznie wyłączy sprężarki.
Panowie o czym Wy piszecie, przecież to standardowa usterka w mazdach. Lepiej sprawdź ciśnienie oleju i czy nie masz zapchanej magistrali olejowej. Tą pompę doszczelnia olej. Brak ciśnienia oleju powoduje takie anomalia. Podkładki pod wtryskami wymianiałeś kiedyś? Czyściłeś smok olejowy?
Filtr nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli nie będzie drożny to otworzy się w nim zawór a olej i tak popłynie do magistrali. Ciśnienie oleju mierzy się i na niskich i na wysokich obrotach. Wartości minimalne dla sprawnego, zdrowego silnika są podane w instrukcji. W twoim przypadku można powiedzieć że nie ma ciśnienia. Według instrukcji w całym zakresie obrotów...
W barach to może być mało dokładny. Do ilu bar wyskalowany. Najlepiej do 6 żeby był. Jak długi przewód do zegara. Czasem powietrze w grubym i długim przewodzie może zafałszować wynik. Jeśli jest możliwość wkręć bezpośrednio. Kolejna rzecz. Umiejscowienie czujnika ciśnienia oleju w każdym aucie jest różne i jego lokalizacja nie jest odpowiednia do pomiaru...
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
Ciśnienie sprężania nie ma nic do trzymania ciśnienia oleju, zajeżdżony wał korbowy, panewki i olej wylewa się przez ułożyskowanie wału zamiast lecieć po magistrali i trzymać ciśnienie. Na zimnym pewnie kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu ale jak złapie temperaturę to na jałowym świeci-masz zajeżdżony silnik i tyle w temacie.
Więc sprawa wygląda tak: KZFR mam poprawnie dobrane. Tak jak opisałem wpiałem się miernikiem ciśnienia oleju w mostek i już wszystko jasne: Na zimnym silniku ciśnienie na mostku 2,5 bara, potem spada aż do zera kiedy silnik gorący, przepływ oleju niemal zerowy- widac to na filmiku . Dla tych co nie czytali powyżej podkreslę, że KZFR ma własną magistralę...
Sprawdzić ciśnienie oleju w magistrali. Może skończyły się panewki albo pompa oleju silnika. Sprawdzić w całym zakresie: od zimnego porannego rozruchu po temp. roboczą i gaszenie - co tam się dzieje. Koła od vanosa też już mogą mieć dość. Ale to już by musiał jakiś spec od BMW ocenić. Jeżeli wszystko będzie w normie - głupieje czujnik ciśnienia oleju.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
... Opiszę co udało się ustalić: -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał, -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek -odpalając auto...
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Zwróć uwagę na te wszystkie adaptery pod filtry puszkowe do czujników. Człowieku, nawet 100000000000 much nie ma racji co dobre, czujnik ma mierzyć ciśnienie oleju na magistrali smarowania a nie na pompie, wiesz o tym że są filtry z różnymi zaworkami i innym g...... .
Bardzo ważny jest zawór bezpieczeństwa pompy, który może być zużyty, zacinać się. Jak chcesz zmieniać panewki to czego tylko same korbowodowe? Sprawdź luz poosiowy wału może od razu półpierścienie wymienisz. Na jakim oleju jeździsz? Oczywiście szukaj nieszczelności w magistrali olejowej.
Może zawiesza się zawór przelewowy , który ustala ciśnienie w magistrali .
Popychacz sprawdzasz przez wciskanie go na gorącym silniku po ok. 5 minutach trzymania na obr. 3000, popychacz musi być zwolniony z nacisku krzywki, wciskasz go i ma być twardy, jak da się go łatwo wcisnąć to do wymiany. Ale zawory/popychacze mogą klekotać też np. poprzez za niskie ciśnienie w magistrali oleju. Kiedy ten olej był wymieniany? Filtr też?...
Mechanicznego uszkodzenia nie naprawisz przeprogramowywaniem bsi czy Ecu . Co ci to da że wywalisz kody z tabeli błędów jak ciśnienie oleju będzie uciekać dalej .Nie uchronisz się przed poważnymi wydatkami ,lepiej zrobić to raz a dobrze. Ciśnienie oleju ucieka dopiero za zaworami, które kontrolują ciśnienie / przesunięcie kół zmiennych faz. Więc ich...
olej miał wyr. ciśnienie też (z magistrali ssania) Aby poziom oleju się wyrównał między sprężarkami w ich karterach musi panować równe ciśnienie, z reguły ciśnienie rurociągu ssącego. Ew w karterze sprężarki z nadmiarem oleju musi być ciśnienie większe niż w pozostałych, co jest rzadkością. Zamykanie zaworów (najczęściej rotaloki) może zaburzyć równowagę...
Problemem w twoim silniku jest wysokie ciśnienie oleju w magistrali głowicy co w efekcie powoduje napełnienie popychaczy(tak mocno że działają jak siłownik hydro)i uchylenie zaworów,do sprawdzenia zawór nadmiaru ciśnienia w pompie olejowej.
Czujnik poziomu ma inny komunikat tu ewidentnie jest ciśnienie wczoraj się dowiedziałem że może to być wina popychaczy.jeśli główka regulatora przetarła dźwigienkę to jest to bardzo możliwe. Dodano po 7 Czujnik ciśnienia jest w głowicy ale i jest tam kryza która ma za zadanie zabezpieczyć wał gdy będzie ubytek ciśnienia na głowicy gdyby czujnik był...
Ciśnienie oleju to on ma, ciekawe czy na magistrali.
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
Czy silnik pracuje na właściwym oleju, tj. sugerowanym przez producenta auta. Rozgrzany olej jest jak wiadomo rzadszy, więc ma też wpływ na ciśnienie w magistrali olejowej silnika. Zamontowano czujnik i filtr oleju sprawdzonego producenta, czy podróbkę.
Chodziło mi o to, że przez ten otwór więcej i szybciej wypłynie oleju niż zdąży nalecieć nowego W tej sprężarce masz smarowanie jak w silniku... Olej pod ciśnieniem płynie do panewek wytwarzając tam film olejowy, to co wypływa z panewek jest rozbryzgiwane na cylindry i spływa do zbiornika oleju (w SW680 z Jelcza tę funkcję spełnia miska olejowa silnika)....
Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie 1 - Niedobór płynu do mycia 2 - Niedobór płynu chłodzącego 3 - Czujnik poziomu paliwa 4 - Temperatura płynu chłodzącego 5 - Gałąź przycisków 2 nawigacji 6 - Gałąź przycisków 3 nawigacji 7 - Gałąź przycisków x Telematik 8 - Przełącznik menu 9 - wolne 10 - Przełącznik osłony silnika 11 - Czujnik poziomu paliwa...
Do starych kompresorów z lodówek dobrze jest dolać troszke oleju , bo stan na pewno będzie mały , tym bardziej , że to pluje olejem smarując całą magistrale . Źle to wpływa na opony i dętki . Guma puchnie od oleju . Dobrze jest założyć na wyjściu odwadniacz-odolejacz . :| Jak ci wypluje wszystek olej z komory to się zatrze . Ponad to wydajność jego...
Filtr oleju prawidłowy. Zawór zwrotny działa? Wszystko wskazuje na spływanie oleju z magistrali. Nie znam tego silnika o strony schematu olejowego, może ktoś na forum ma.
Wymień filtr. A ciśnienie na magistrali olejowej jakie jest?
Koledzy ja wymieniałem w swoim c4011 filtr oleju z bąka na puszkowy i tam gdzie idzie przewód olejowy od pompy oleju do magistrali zamiast śruby zastosowałem zawór przelewowy, (tak mi w sklepie powiedziano gdy kupowałem owy zestaw do wymiany z bąka na puszkowy). Czy to o tą śrubę chodzi co tam była że trzeba ją wymienić na taką bez dziury, gdy się zmienia...
Jaki mróz kazdy widzi :D , skoro jak silnik złapie temperaturę jest ok, to olej pewnie zużyty i jak goldi napisał "takie tam bzdury" :D , zimering też pewnie kiepski, osadzenie ? złe, luzne, kol robokop o tym pisał, filtr oleju? pisałem że miałem już czyszczenie magistrali po rozerwaniu wkładu (optima), powodzenia
Witam. Golf ma dwa czujniki ciśnienia oleju.Jeden jest przy filtrze kontroluje ciśnienie oleju za pompą olejową,a drugi jest na końcu magistrali olejowej i kontroluje ciśnienie rozrządu.Jeśli odzywa się sygnalizacja spadku ciśnienia,to w pierwszej kolejności powinno się sprawdzić ciśnienie oleju manometrem żeby uniknąć zatarcia silnika,jeśli jest dobre...
W silnikach 16 zaworowych Daewoo, czujnik ciśnienia oleju steruje pompką paliwa. Nie słyszeliście nigdy o tym? Pompka załączana jest na kilka sekund po włączeniu zapłonu do nabicia ciśnienia w magistrali, potem uruchamiana jest znowu po pojawieniu się ciśnienia oleju. Ot taki patent żółtych braci.
Mam już ogólny schemat magistrali. Wynika z niego że czujnik poziomu płynu spryskiwaczy, poziom wody, poziom paliwa, temperatura zewnętrzna, poziom oleju, zużycie okładzin, czujnik hamulca ręcznego, ciśnienie oleju i poziom płynu hamulcowego mają swoją własną osobną magistralę która wchodzi do licznika nie przechodząc przez żadne inne moduły. Jednak...
Zrób taki test. Przestaw pompe na gaszenie, podłącz zegar do magistrali i kręć rozrusznikiem. Obserwuj jak narasta ciśnienie i do jakiej wartości i co się dzieje gdy przestaniesz kręcić rozrusznikiem. Najlepiej zrób film z testu nagrywając zegar
Akurat ten czujnik to czujnik ciśnienia oleju. Nad nim jest jak dobrze pamietam gruba magistrala wodna i tam szukaj wycieku.
Trudno coś wyrokować. Przyczyn moze być duzo. Po pierwsze trzeba podłączyć CLIPa i sprawdzić błąd skrzyni. Jeśli szarpie podczas zmiany to możliwe są problemy związane z ciśnieniem oleju w magistrali - czyli coś warsztat zrobił żle. Ale zdaje się masz gwarancję, więc tam się powinieneś zwrócić.
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
Z tego co kojarzę, żeby silnik dobrze odpalił musisz mieć dobre ciśnienie oleju. Z rana bardzo możliwe, że masz przez chwile jego brak w magistrali. Jak zachowa się silnik gdy przytrzymasz go chwilę dłużej na rozruszniku?
Musisz określić skąd dobiega stukanie czy z góry silnika czy z doły bo z filmu nie można tego wywnioskować. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Zobacz co się dzieje pod pokrywą zaworów. Czy nie ma luźnych części np. dzwigienek. Obejrzyj wałki rozrządu. Na pierwszy rzut ucha to klepie jak uszkodzony popychacz hydrauliczny ewentualnie problemy...
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy" może ciśnienie oleju sporo wzrosnąć, ponieważ zawór w magistrali...
mialem dwa przypadki w których ciśnienie gubiło sie na magistrali jak to nazywasz pająku dobrze tam popatrz
Praktycznie nie ma możliwości by w tym ciągniku mogły wystąpić nagłe spadki już w magistrali więc pozostaje smok, sama pompa i jej napęd. Miska do pola.
Wszystko się zgadza ale, ten zawór z boku silnika służy do regulacji ciśnienia oleju w głównej magistrali (jego wzrostem). Natomiast filtr jest tak wykonany że wytrzyma o wiele większe ciśnienie niż te 6KG/cm2. Nie znam przypadku zniszczenia takiego filtra poprzez nadmierny wzrost ciśnienia oleju w układzie, natomiast jest wiele przypadków zatarcia...
Sprawdź jeszcze jedną opcję - w tych silnikach włoskiej firmy VM bardzo często wyrywają się z głowicy szpilki mocujące "klawiarurę" (to wada technologiczna tych silników), a że magistrala jej jest szeregowa, to wystarczy jedna luźna i już się ciśnienie sypie.
Ten zawór chyba upuszcza ciśnienie z magistrali kiedy nie trzeba go dużo. Np. na wolnych obrotach. Później się zamyka i ciśnienie wzrasta. Taki wymysl na oszczędność energii i paliwa. Dodano po 5 A weź po dłuższym postoju wykręć filtr oleju i zobacz czy nie spłynął obudowy olej. Może dolne oringi przepuszczają. W motocyklach Yamaha od dawna też jest...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
Myślałem że masz 1013. Ale ciśnienie minimalne masz. Skoro traci ciśnienie oleju to raczej masz 20parę tyś godzin. Wypadało by zmierzyć paskami luz na panewkach i oring na głównej magistrali olejowej. Pod przednim deklem masz rurę olejową. Z jedne strony przykręconą do pompy a z drugiej wchodzi na oring ( w starych silnikach na wcisk) do bloku by nie...
Czujnik oleju (niebieski ten w pokrywie zaworów) był wymieniany, bo przez niego wyrzucało olej. Wymieniony na nowy i kontrolka świeci tylko przy przekręconym kluczyku, na odpalonym silniku już nie. Jaka może być inna przyczyna? No teraz to dopiero jest prawidłowy objaw!A jak byś chciał żeby było?Po zapaleniu silnika ciśnienie w magistrali wzrasta do...
Jak już pisałem zajrzyj do klawiatury i zapal ciągnik na chwilę i przyjrzyj się. Kolejna sprawa to filtr. Skoro jest to filtr odśrodkowy to trzeba się spodziewać spadków ciśnienia w magistrali olejowej bo tak z tym filtrem jest. Ale czy ktoś do niego zaglądał i oceniał jego stan, wypracowany filtr gubi więcej oleju.
Dokładnie tak, wakupompa nie będzie działać bez smarowania olejem pod ciśnieniem. Do tej śruby z oczkiem musisz doprowadzić olej z magistrali smarowania silnika, a ten króciec z uciętym wężem to spływ oleju do misy
Prawdopodobnie dalej pompa łapie powietrze, więc uszczelnienie do weryfikacji w pierwszej kolejności. Hak-2 w tym aucie nie na tym polega problem. Fakt, na gorącym silniku trudno utrzymać ciśnienie oleju i jak coś jest zużyte to najpierw na gorącym wychodzi. Ale w tym aucie zawodzą uszczelnienia i pompa zamiast oleju ciągnie powietrze - stąd komunikat...
Im większe obroty tym częściej powstaje zapłon, który spala przedostający się olej do komory spalania. Po za tym przy wyższych obrotach wzrasta ciśnienie układu smarowania. To bzdura ! Ciśnienie oleju w układzie smarowania nie przekłada się na wzrost zużycia oleju. Przecież zarówno skrzynia korbowa jak i przestrzeń nad zaworami jest odpowietrzona przez...
Witam kolegów. W sumie dobrze radzicie napewna trzeba wymienic czujnik cisnienia oleju, a co z sygnałem dzwiękowym. Czujnik od sygnału wkręcony dest w dekiel obudowy filtra oleju. Jak spada ciśnienie w magistrali to facetowi dzialaja dwie funkcje informacynjne lampla i brzęczyk. 1. od czyjnika nalezy zaczać bo to mały koszt. Choc w/g mnie może być coś...
Ja nigdy nie spotkałem się z superolem 15W- 40. Oleje pod tą " marką " zawsze były sezonowe czyli na lato/zima i zawsze marnej jakości tak wcześniej jak i teraz.Olej 10W-40 jest olejem półsyntetycznym ,ciężarówki robia na nim przebieg ok. 60 tyś. kilometrów . W ujemnych temperaturach szybko " rozchodzi " się po magistrali olejowej więc lampka od ciśnienia...
Silnik ma za niskie ciśnienie oleju. Najpierw należy zmierzyć niezależnym manometrem, by wykluczyć usterkę czujnika, a następnie szukać, gdzie znika. Czy panewki, czy któraś magistrala rozszczelniona. Więc teraz pora zajrzeć do silnika od dołu.
Ciśnienie za duże na zimnym, ma być do 4atm. Sprawdzany był układ wtryskowy? Pompa, wtryski, kąt wtrysku? Luz zaworowy i stan głowic? Pasek nie ślizga się na kole wentylatora? Za wentylatorem nie masz tarczy dławiącej? Z odmy dmucha spalinami? Zawór służy do ograniczenia maksymalnego ciśnienia jakie może panować w magistrali olejowej, na zimnym i gęstym...
Czy ktoś z was wymienia zawór ciśnienia oleju w magistrali olejowej? czy tego nikt nie robi ?
wymienia łańcuch rozrządu w niektórych samochodach nawet przed 50kkm. Widziałem dwa przypadki że już jednak było za późno... zastanawiałem się nad napinaczem. Ale stwierdziłem, że to jest tak prosty element (zwykły tłoczek na ciśnienie oleju), że ciężko uwierzyć w jego awarię. To nie tylko tłoczek. Napinacz jest tak skonstruowany, że "wysuw" utrzymuje...
Znam funkcje i budowę silnika. Jest problem z ciśnieniem oleju po mocnym rozgrzaniu oleju na wolnych obrotach. I nie trzeba szukać niczego więcej bo to nie pierwsze moje bmw używane do tego celu i każde dawało rade bez chłodnicy oleju na dokładnie tym samym oleju. zawór bocznikowy na pompie działa bo na odcince jest stałe 4.5 bar jedyne co mnie interesuje...
Na głowicy od strony sprzęgła powinny być dwie zaślepki na imbus od magistrali olejowej, zmierz tam ciśnienie. Dobrze by było jak byś nagrał ten dźwięk i wrzucił na forum.
1999r 2.5 TDI, symbol silnika AHD 75 KW W tym roczniku jest jedna kontrolka od oleju, chyba że nie wszystkie modele widziałem. Kontrolka pocoś jest Jeżeli jest. Gdyby silnik miał magistrale olejową czujnik ciśnienia byłby w magistrali. Ten nsilnik ma magistralę olekową i tam jest czujnik ciśnienia niebieski. Ta kontrolka oznacza poziom oleju czujnik...
Różnica w smarowaniu między ciśnieniem 2 bary a 6 jest znikoma żeby nie powiedzieć że żadna bo za smarowanie układu odpowiada przede wszystkim olej a nie jego ciśnienie. No nie tak to działa. O ile na biegu jałowym nacisk stopy korbowodu na czop wału jest minimalny, o tyle im szybciej, tym bardziej zaczyna się robić ciężko - olej jest wyciskany spomiędzy...
Jedyny sposób jakim można spróbować im pomóc, to wypłukanie wszystkich hydropopychaczy i magistrali olejowej, oraz sprawdzenie w jakim są stanie, jeżeli nosza znamiona uszkodzeń lub nie trzymają ciśnienia to są do wymiany technicznie wraz z dźwigienkami Y. Jeżeli natomiast po wypłukaniu układu popychacze ucichną na chwile (rzędu kilku tysięcy kilometrów)...
Dlatego też się śmieję z tych, co twierdzą, że gaz niszczy silnik, ale nie zamierzam z nimi polemizować. W sumie niszczy - jeśli chodzi o powypalane gniazda i zwory, dla innych podzespołów bez znaczenia. Co do oleju, to jeszcze widzę że nie wszyscy pojęli/zrozumieli o co tu tak naprawdę chodzi. Nie cały "syf" czyli laki i nagary zostaje wyłapany przez...
jeżeli ciśnienie oleju za wysokie to były wycieki a silnik suchutki. To nie współgra ze sobą bo zbyt wysokie ciśnienie będzie w magistrali olejowej a nie w misie olejowej. a może to wina pompy wtryskowej ? To jest prawdopodobne.
Jeśli chodzi o wolne obroty to są dwie sprawy, po 1 ciśnienie oleju, a po 2 chłodzenie. Ogólnie pompa wtryskowa we władku na wolnych obrotach dziwnie pracuje, tzn silnik pracuje "zrywami", to pewnie za dobre nie jest dla układu korbowo-tłokowego, ale ważniejsze jest ciśnienie oleju (które potrafi dość mocno spadać wraz z rozgrzaniem oleju - luzy na...
Słabe ciśnienie jest na wolnych obrotach i miga kontrolka jak się zagrzeję olej. Panewek jeszcze do nich nie zaglądałem, ale silnik ładnie pracował na wolnych obrotach nawet zagrzany. Silnik nie wiem ile ma bo już był zmieniany słupek ;) buda ma nabite 300tyś . A i jeszcze miałem taki problem, że na ciepłym silniku jak postał z 2 godziny to kontrolka...
Ile ci razy trzeba powtarzać, że to co ty nazywasz gęstoscią, to jest lepkosć. Gęstość, to masa jednostki objętości w określonej temperaturze i ciśnieniu. Gęstość zmienia się nieznacznie, ze wzrostem temperatury, lepkość znacznie,nawet kilkaset razy. Poczytaj sobiechićby tu https://olejeklimowicz.pl/podstawowe-poj... Lepkość...
Witam posiadam pewien problem z silnikiem w w/w Mercedesie ,mianowicie Auto zostało zakupione ze zużytym wałkiem rozrządu krzywki 1 cylindra od strony rozrządu były ''wypiłowane'' zużyte z czego jedna zeszlifowała się definitywnie ,stopki też zużyte na 1 cylindrze z wytartymi rowami ,reszta dźwigienek z rysami poprostu góra złom-aczkolwiek silnik chodził...
Witam serdecznie. Co do uszczelnień pompy konstrukcja przypomina pompę od ursusa c330 o oznaczeniu pz18at. W deklu pompy musi być 4 uszczelki. Pierwsza to ta największa w kształcie jajka, 2 sztuki na łożyska igiełkowe oraz 1 sztuka na uszczelnienie powrotu nadmiaru oleju z łożysk. W ostatnim miejscu gdzie masz wytoczenie na oring ma go tam nie być,...
Temperatura jest ważna ale ciężko przy ostrej jeździe zejść poniżej 90 w standardzie ja mam zamontowany na stałe czujnik temp wystarczy kilka kilometrów autostradą i nagle zwolnić a kontrolka wraca za każdym razem w upalny dzień częstotliwość się zwiększa ,przeglądając internet jest mnóstwo postów w Polsce czy za granicą z tym problemem ale większość...
To widocznie mało widziałeś nie twierdze ze w hińczyku jest jakos super filtrowanie ale nawet w wielu markowych 125 nie masz filtra papierowego a siatkowy który ma wyłapać wieksze zanieczyszczenia a odśrodkowy wyłapuje szlam, tak czy ściak zaglądać trzeba. Czesto w chinolach dlatego nie zbiera sie tyle brudu w filtrze odśrodkowym ponieważ jest on nieszczelny...
Przy powolnym obracaniu wału korbowego tak, bo zawór ssący dodatkowo jest dociskany do gniazda podczas suwu sprężania poprzez ciśnienie panujące w cylindrze, a nie tylko sprężyną. Co do ciśnienia smarowania nie strzelaj, tylko przeczytaj, jak ten kompresor jest smarowany - z magistrali olejowej silnika ciągnika - czyli maksymalnie 3-4 bar. Poziom oleju...
To wepnij miernik w magistralę i patrz jakie ciśnienie oleju gdy gaśnie.
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
Witam ...Wydaje mi się że problem jest z ciśnieniem oleju, wygląda na to że zbyt wysokie ciśnienie na magistrali powoduje uchylenie zaworów i w wyniku brak sprężania na cylindrze...Pozdrawiam Marcin Witam, Niemozliwe. Cisnienie sluzy jedynie do "wylapania" luzu, gdy zawory sa zamkniete. Powierzchnie tloczka, to ok. 0.5 cm² i nawet 20 barow nie...
Czekaj, zaraz, nie tak szybko. Pod kolektorem ssącym jest pokrywa, pod tą pokrywą siedzi zawór zwrotny, który zapobiega ściekaniu oleju z magistral głowic. Jeśli padnie to właśnie takie daje objawy. Sprawdzenie tego polega na tym, że rano wyciągasz bezpiecznik pompy paliwa, albo wtyczkę z czujnika wału i kręcisz rozrusznikiem bez odpalania kilka sekund,...
Myślę, że tym olejem się nie przejmuj. Zasadnym jest by się zainteresować problemem w momencie gdy rzeczywiście coś się psuje, co nie oznacza tego by nie stosować zasady prewencji w miarę rozsądku. Spróbuj podpiąć manometr w głowicę. Da to możliwość sprawdzenia jaka jest zwłoka w budowaniu ciśnienia w szynie. Da to to też obraz ewentualnego niedoboru...
Jest korek na magistrali olejowej pod sprężarką klimy i tam mam wkręcony czujnik ciśnienia który załącza lampkę (dorobiona) ale ona jak zapale to nie świeci.. Powinno być dobrze ale mi to nie daje spokoju..
Przestawienie nastawnika powodowane jest ciśnieniem oleju z magistrali. Może po jego uruchomieniu dochodzi do nadmiernego spadku ciśnienia w tej części układu smarowania? Nie jestem mechanikiem - to takie luźne dywagacje nie poparte doświadczeniem. Jak tam napinacz? Może to właśnie on tak reaguje? Jak jest dobry to powinien utrzymywać napięcie łańcucha...
A czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniem oleju z magistrali silnika? Ta sprężarka ma własny olej, nie była smarowana z żadnej magistrali. Była mocowana przy skrzyni biegów i z niej napędzana za pośrednictwem kół zębatych.
lejcie olej mineralny do silników które powinny chodzić tylko na pełnym syntetyku do tego nowa pompa made in china i będzie dobrze:) Bzdura. No wszystko fajnie. Więc proszę o konkretną podpowiedź, jak pozbyć się tego podpierania zaworów. Nie dotyczy to tylko silnika VW. Problem w tym, że po uruchomieniu silnika - zimny- trzeba go nagrzać, aby można...
Podpowiem Ci tylko bys zwrócił uwagę na panewki (nominał ,po szlifie itd) bo zakładam że nie szlifujesz walu, tylko same panewki... Życze Ci jak najlepiej ale tak nietechnologicznie to słabo, i raczej będa stukać... Dodano po 2 ech... mam na 99 % pod pokrywą zaworów jest magistrala olejowa która sie zapycha , i powoduje co oczywiste brak smarowania,...
Po nocnym staniu jest wszystko ok, mniej więcej muszę przejechać 10-15 km , i mam takie wrażenie jak by klekotały sprężyny wtedy też pojawia się dudnienie , na mocno narzanym silniku jak otworzę dolot do kolektora i zblirzę rękę czuć "gorącą kompresję " . Jak jadę w trasie z ustaloną prędkością ok 80km/h jest moment że nagle silnik cichnie wyrażnie...
Silnik wiekowy. Najczęściej jednakże niedomagają pompy oleju. Kolejny punkt programu to tulejki wałka rozrządu, dopiero sam wał korbowy. Apetyt silnika na olej z jego mruganiem na kontrolce ma oprócz niskiego stanu nic wspólnego. Jeśli na zimnym kontrolka gaśnie a dopiero po nagrzaniu szczególnie mocnym zaczyna "puszczać oczko" to pora pojechać na warsztat...
Witam już tak zrobiłem tu jest tylko serwo i turbina. Ciężko powiedziec czy to pompa czy serwo. Pompa bije do odpowiedniej wartości a znów serwo też trzyma ciśnienie wiec chyba tylko podmianka została. Pompa bije bije do odpowiedniej wartości ale może za wolno dlatego tak jest bo jakby było coś z sero to zazwyczaj gdzieś ucieka. Dodano po 1 Z podpowiedzi...
Witam, w moim Golfie II mam silnik 1,6 benz typu PN. (Jeżdżę na pół syntetyku, przebieg 237 tys. Km). - Nie tak dawno miałem prawie identyczny problem. Zaczynała mrugać kontrolka ciśnienia oleju i włączał się brzęczyk. Działo się tak jedynie w pewnym zakresie obrotów. Ponieważ miałem sporo przekroczony termin wymiany oleju, to w moim przypadku pomogła...
wymieniłam czujniki na magistrali olejowej do turbiny ciśnienia i temperatury oleju, pozostał do wymiany niebieski czujnik o numerze 049 919 563B. Poproszę o podanie jego lokalizacji w silniku.
http://obrazki.elektroda.pl/2219352600_1... Witam. Dzisiaj chciałbym zaprezentować projekt wyświetlacza graficznego z ekranem dotykowym, sterowanego przez mikrokontroler ATmega128, wyświetlającego podstawowe informacje zbierane z czujników umieszczonych w samochodzie. Projekt nie jest dla mnie, wykonałem go na prośbę znajomego, który...
To teraz weryfikacja. Pompa, zawór, może podstawa filtra oleju. A może poszło coś na smarowanych elementach (panewki na wale, na wałku rozrządu) i nie buduje ciśnienia. Teraz pytanie czemu nie odpala (choć w tej sytuacji to nawet dobrze). No i pytanie jak mierzył to ciśnienie skoro nie odpala-jakieś tam szczątkowe powinien budować na rozruchu ale równie...
witam czy ktos ma pinologie do modulu komfortu 1j0 959 799 ah vw golf 4 plus pinologie licznika 1j0920 825c Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik...
W tym bolidzie niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach to oznaka uszkodzenia panewki wału korbowego z przodu od rozrządu ( koszt na necie 30 zł orginał) bądż wytarcie przez wałek rozrządu w bloku silnika otworu w którym się obraca ( jest tam magistrala olejowa smarująca wałki oraz zasilająca hydrosztosy).Rzadziej jest to kwestia pompy. Poza tym bez...
Może to też być zaślepka z magistrali oleju np na wale, choć mało prawdopodobne bo by nie miał ciśnienia. https://obrazki.elektroda.pl/3513924700_... https://obrazki.elektroda.pl/2724440400_...
Zapewne jest to jeden z tych samochodów którymi niemieccy dziadkowie jeżdżą raz w tygodniu do kościoła. Czarno to widzę. Tak, czy inaczej ciśnienie w magistrali olejowej ma być odpowiednie. Nie przekonuje mnie zatkanie smoka, ponieważ gęsty olej jakoś można zaciągać a rzadkiego niby już nie. Czyli albo brak możliwości wytworzenia właściwego ciśnienia...
Jest to sprężarka o ile się nie mylę z ciągnika C360 3P. Jest smarowana ciśnieniem oleju z magistrali silnika. Wlot oleju od tyłu, tam gdzie masz dekielek na wale korbowym- ktoś zaślepił wlot tą sróbą u samej góry. Powrót oleju tam gdzie masz tę rurkę w kształcie litery "L". Do tej rurki wyczaruj jakiś zbiornik na olej, tzn. zamontuj tak by był nad...
Napisz jaki ma przebieg i na jakim oleju jeździ (syntetyk, mineralny) Jakie przebiegi robisz jednorazowe i miesięcznie ? Przebieg nie ma nic wspólnego z stanem faktycznym auta ponieważ wszystko zależy od tego jak był eksploatowany. 227 tys km Olej to 10W-40 syntetyk nie pamiętam firmy ale dolewki robię z Lotos No i pewnie mi ktoś powie teraz, że ten...
Trzeba sprawdzić poprawność wskazań czujnika z pewnym termometrem to raz, a dwa, to najprawdopodobniej chłodnicę masz do wymiany. Dlaczego? bo są przymulone wloty do kanalików od strony głównej magistrali. Chłodnicę można dość dobrze oczyścić zewnętrznie, ale trzeba zdemontować chłodnicę klimy , zlać całość pianą aktywną i mądrze strumieniem z karchera...
Tylko że pompa była u fachowców i sprawdzili cały zestaw wraz z regulatorem ciśnienia, odpiąłem całkowicie przelew z zaworu bezpieczeństwa i z pompy, podpiąłem tylko przelewy z wtryskiwaczy, i za każdym kręceniem wywalało zawór bezpieczeństwa magistrali a z przelewów po 3 próbach uruchomienia z 6 wtrysków uzbierało się 0,5l oleju napędowego, moim zdaniem...
Witam, ciśnienie to jedno, zdjęcie miski było ? jak wygląda smok? drugie to na 99% powinieneś założyć nowej generacji sitko w serwisie kosztuje kilka złotych, na forum forda zalecają zmianę, a nie usunięcie, kilka osób faktycznie usunęło, ale wg mnie producent po coś je tam zamontował i ktoś obliczył przepływ, z normalnego punktu widzenia po co przeszkoda...
Cześć. Mam problem ze skrzynią w swoim c3. Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Podpięcie pod kompa dało niezła listę. -Błąd informacji o prędkości pojazdu z ABS -czujnik prędkości skrzyni biegów :brak sygnału nieciągły -poślizg skrzyni -regulacja ciśnienia oleju -moment obrotowy silnika (z magistrali CAN) nieciągły -CAN usterka komunikacji z ESP nieciągły...
ciśnienie magistrala mercedes ciśnienie magistrala ciśnienie magistrala paliwo
ogrzewanie elektryczne projekt y510p płyta skrzynia biegów ciągnik
resetowanie baterii kettler sterownik
Jaki grzejnik elektryczny wybrać do pokoju 25m²? Wybór kabla do wideodomofonu i bramy automatycznej