nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Właśnie odpaliłem, dolałem płynu i zostawiłem otwarty zbiornik wyrównawczy, a to też może się dziać przez EGR lub przez którąś chłodnicę? Dodano po 37 Powiem że odpaliłem dolałem płynu i zbiornik zostawiłem otwarty i dalej dmucha zimnym powietrzem chyba będzie lepiej jak jak wszystko rozbiorę i poczyszczę Dodano po 1 A teraz wyskoczył check endzi i...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Odp jest prosta : czujnik ciśnienie płynu chłądzącego. :D Płyn chłodzący to gaz w układzie klimatyzacji :D
To jest czujnik ciśnienia płynu chłodzącego. Prawdopodobnie jest uszkodzony i dlatego został zmostkowany. Co do załączania to na bezpiecznikach automatycznych może być problem, ewentualnie podmienić na bezpiecznik o większej charakterystyce.
Witam Potrzebuję dowiedzieć się gdzie w Manie 26.500 z 2019 roku znajduje się czujnik ciśnienia płynu chłodzącego. Za podpowiedzi z góry dziekuje.
Wielka porażka .... założyłem drugi blok silnika wraz z głowicą i problem jest nadal nie usunięty.... Spaliny w odmie + podwyższone ciśnienie w odmie + płyn chłodzący w oleju. Co myślicie o nieszczelności kolektora ssącego. Do niego jest doprowadzony płyn chłodzący tym krućcem, który zaznaczyłem na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/8429981500_...
Jest w tym silniku chłodnica oleju (znaczy się wymiennik ciepła olej-płyn chłodzący)? Jeśli nie ma i silnik nie przegrzewa się a ciśnienie smarowania prawidłowe olej nie powinien się "przegrzewać". Jeśli jest i płyn chłodzący się nie przegrzewa to i olej nie powinien się "przegrzewać". To nie jest metoda na sprawdzenie termostatu. Używaj znaków interpunkcyjnych,...
Witam. W zbiorniczku wyrównawczym śmietana, przy czym ani oleju ani płynu nie ubywało w widoczny sposób. Odkręciłem mocowanie termostatu z boku głowicy, tam, gdzie spotyka się płaszcz wodny ze spływem oleju, nie było śladów przecieku. Zdjąłem głowicę, ale też nie zauważyłem jakiegoś ewidentnego śladu mieszania się płynów. Pytanie, którędy jeszcze może...
Problemów może być kilka : niesprawny układ chłodzenia np. wentylatory , termostat , uszkodzona pompa wody , uszkodzona uszczelka pod głowicą . To ostatnie powinno dać się sprawdzić testerem zawartości CO2 w płynie chłodzącym .
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Witam. Przez świece samochód by Ci nie zgasł w czasie jazdy. Jeśli podczas jazdy nie świeciła się żadna kontrolka usterki silnika to sprawdź sobie czy się nie urwał pasek rozrządu. Jaki samochód ma przebieg? Czy jak kręcisz rozrusznikiem praca silnika nie jest taka jakby samochód nie miał kompresji? Przy kręceniu rozrusznikiem sprawdź czy się kręci...
WITAM SERDECZNIE.GDZIE SZUKAĆ CZUJNIKA CIŚNIENIA PŁYNU CHŁODZĄCEGO?
to efekt erozji metalu wskutek kawitacji. Zjawisko dość powszechne w płaszczach chłodzących silników diesla dużej mocy. Kupcie sobie dodatek - antykawitant do układów chłodzenia. https://puredieselpower.com/products/dca...
Może być zatkany mały obieg płynu, najczęściej w nagrzewnicy. W takim przypadku ciśnienie płynu chłodzącego wytwarzanego przez pompę wody pokonuje opór sprężyny w termostacie i na siłę przepycha płyn na duży obieg.
Też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przyzwoity warsztat będzie miał tester do sprawdzania śladów gazów spalinowych w płynie chłodzącym. Badanie trwa parę minut i niewiele kosztuje. Samemu można aprawdzić czy w suchy dzień przy rozgrzanym silniku w spalinach jest para wodna (osadzi się na ręce przyłożonej do rury wydechowej).
Jak dymi na niebiesko to raczej pali olej i tu był bym skłonny do wypowiedzi kusiu27. Ale dziwne rzeczy dzieją się z płynem chłodzącym. To że w układzie chłodzącym zbiera się ciśnienie to rzecz normalna, ale to że go ubywa to już nie jest normalne. Nie masz czasem wycieku płyny chłodzącego? nie ma śladów od spodu, a może masz słodki zapach w środku?...
pasowaloby wykonac 2 krok z etapow kontroli hydrauliki: Krok 2 Jeżeli na biegu jałowym przy ciepłym silniku (płyn chłodzący min. 70°C) stwierdzi się wysoką wartość wyjściową regulatora ciśnienia w Rail wynoszącą 10-14 %, wymienić jednostkę dozującą Jeżeli wartość nie zmieni się do < 6%, ponownie zamontować oryginalną jednostkę dozującą i przejść...
Ubywa któregoś płynu? Pojawia się olej w płynie chłodzącym? Kopci na biało? Ciśnienie sprężania zmierzone? Dalsza PODSTAWOWA diagnostyka...???
Witam. W ostatnich dniach miałem do czynienia ze znikającym płynem chłodzącym. Badania wykazały iż goni mi ciśnienie w układy. Więc, zakupiłem owa głowice iż gniazda wtryskowe i uszczelka pod głowica przewyższałaby cenowo ich Praca. Głowica była planowana, sprawdzana na szczelności i takie tam, nowa uszczelka, nowe szpilki mocujące wszystkie uszczelniacze...
Płyn chłodzący, termostat sprawdziłeś? Ciśnienie oleju, poziom oleju. Nic nie napisałeś czy w ogóle sprawdzałeś podstawowe rzeczy.
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Chyba miałeś kolego na myśli, że od sprężarki odłącza się płyn a nie od osuszacza? Ale wtedy trzeba by chyba zapewnić jakieś inne chłodzenie, a pozatym jeśli dobrze zobaczyłem to u mnie jest tylko jedno przyłącze płynu do głowicy, albo wogóle gdzieś od silnika idzie, bo nie ma więcej przewodów z płynem. Póki co założyłem nowy korek i wycieku płynu nie...
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
może masz za dużo płynu? a robi Ci duże ciśnienie w układzie chłodzącym?
Witam. Otóż mam problem z tym silnikiem BMP, wyrzucał płyn chłodzący przez zbiorniczek wyrównawczy i się potocznie mówiąc gotował. Więc była zdjęta głowica sprawdzona na szczelności (wyszło że wszystko jest OK.) Została więc splanowana. Uszczelka pod głowicą wyglądało że też jest wszystko dobrze. Ale cóż trzeba było założyć nową. Więc podsumowując góra...
A jak ma ta klimatyzacja zadziałać skoro ciśnienie w układzie klimatyzacji jest 0,0 BAR. :?: Napraw sprawę związaną z ciśnieniem płynu chłodzącego. Ciśnienie poniżej około 1,8 BAR powoduje zablokowanie systemu, ponieważ twierdzi, że jest za niskie ciśnienie gazu w układzie. :D
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Przewody gumowe w których jest płyn chłodzący, sa miękkie tzn ciśnienie jakieś jest(Twardość) i nie są aż tak mocno twarde, a chłodnica lekko ciepła
P 1122 nie odnosi się do DF 198 (nie wiem jak odczytałeś ten kod) a raczej do DF 073 czyli OBWÓD CZUJNIKA POŁOŻENIA PEDAŁU, LINIA 2. A sama interpretacja tej usterki mówi żeby sprawdzić połączenia czujnika położenia pedału, przeprowadzić kontrolę połączeń modułu sterowania silnikiem i naprawić w razie potrzeby jednak ty to wykonałeś więc pozostaje sprawa...
Uszczelka jest dobra.Poprostu wąz od nagrzewnicy ,pod opaska był dziurawy,i zamiast ciągnąc płyn ze zbiorniczka wyrownawczego,zaciągaało powietrze Wyjaśnij mi prostemu technicznemu laikowi , w jaki sposób powietrze atmosferyczne o niższym ciśnieniu jest zasysane przez płyn chłodzący będący w obiegu pod wyższym ciśnieniem ? Bo przecież od momentu rozpoczęcia...
Witam ! Są dwie opcje mogło delikatnie wydmuchać uszczelkę pod głowicą pomiędzy kanałem olejowym a wodnym albo głowica pękła pomiędzy kanałem olejowym a wodnym, z racji że w magistrali olejowej panuje trochę większe ciśnienie to olej przedostaje się do płynu chłodzącego, z tego co się orientuje to w tych silnikach lubią pękać głowice ale to nie jest...
sterowanie jej nie ruszyło , ciśnienie płynu chłodzącego [PR192] 6,1 bar , clip nie widzi klimatyzacji - kalkulator nierozpoznany
Tak ok tylko niech Ci dadzą gwarancję na przebieg aktualny jego stan faktyczny(gotowy do montażu?)czy mają dane kontrolne przed demontażem silnika z pojazdu np. ciśnienie w kolejnych cylindrach na zimnym i rozgrzanym ,ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym,płyn chłodzący nie ubywał i się nie gotował,oraz czy coś było naprawiane w tym silniku ,bo przecież...
Sprawdzałeś drożność chłodnicy?Może jest po prostu przytkana i to powoduje wzrost ciśnienia płynu chłodzącego na wejściu do niej co w konsekwencji może rozerwać wąż.
Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
Opisuję spotykane komunikaty wyświetlane na FIS, pół-FIS i MFA ... dane pochodzą z internetu i moich obserwacji Kategoria A (Wyświetla czerwone symbole wraz z dodatkowymi sygnałami dźwiękowymi-trzy następujące po sobie) STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG....
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Jak kopci na biało to jest oznaka spalania płynu chłodzącego a "masełko" na korku to na 100% płyn chłodzący w oleju. Migająca kontrolka od ciśnienia oleju spowodowana jest tym, że pewnie ciśnienie z układu smarowania ucieka gdzieś przez szczeliny w głowicy lub uszczelce. Ja bym obstawiał uszkodzoną głowicę.
Objaw wskazuje na uszczelkę, może być lekko "dmuchnięta" i przy większych obciążeniach ciśnienie minimalnie przeciska się do kanału wodnego wypychając płyn chłodzący z głowicy, trzeba by sprawdzić czy po "dynamicznej" jeździe węże chłodnicy nie robią się zbyt twarde.
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Profilaktycznie to bym sprawdził jedynie ciśnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku. wyciągnąć tłok i z powrotem go wsadzić bez problemu dla nie go, ale wiadomo że po takiej operacji pierścień nie wróci na swoje miejsce Można przy wyciąganiu tłoka zaznaczyć położenie pierścieni i włożyć mniej więcej tak samo. Opel nie przewiduje planowania głowicy....
Takie tempo ubywania czynnika świadczy o nieszczelności. Więc albo masz wyciek na zewnątrz, albo do środka silnika. W układzie chłodzącym panuje ciśnienie więc temperatura wrzenia wynosi ponad 100 stopni. Samochodowkę kończyłem daaaawno temu i już nie pamiętam ile to dokładnie. Tak więc 90 stopni to nic nadzwyczajnego. Co innego jak odkręcisz korek...
Jutro rano sprawdzę jak się zachowuje na zimnym silniku. jeśli poziom płynu się nie podniesie to jak mam odpowietrzyć układ ? próbowałem odpowietrzać przy nagrzewnicy, za każdym razem leci powietrze. Jeżeli na zimnym silniku i na wolnych obrotach i bez korka na zbiorniku wyrównawczym, podczas rozgrzewania silnika poziom nie pójdzie w górę, to układ...
Witam Sprawdz czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ewentualnie ciśnienie pompy paliwa. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Passata 1.9 TDI o mocy 130 KM. Podczas jazdy nagle wskazówka temperatury spada z 90 na 80, a nawet czasem można powiedzieć, że spada do 65 stopni. Czasem lekko się unosi, a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wraca na miejsce, ale tylko utrzymuje się przez około 2 km, po czym znów opada. Myślałem, że płyn chłodzący wyciekł,...
Skoro ubywa płyn chłodzący, to wygląda na wypchana uszczelkę pod głowicą, zawsze możesz sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach
myślę że jak już się przedostaje to jak samochód pracuje ciśnienie płynu, temperatura itd. dymienie po zapaleniu na biało przy tych temp. jest normalne ( różnica temperatur)
To jeszcze ciśnienie w układzie do sprawdzenia jeśli korek sprawdzony.
Witam Ciekawa kwestia to niepalenie na zimnym silniku. W CC900 (benzynka) auto nie mogło zapalić na zimnym silniku też miałem podejrzenia że czujnik temperatury. Auto poza tym nie dawało żadnych objawów a ciepły chodziło ok. Wymienialiśmy czujniki temperatury i parę innych rzeczy. Okazało się że zawiesza świece i nas olśniło głowica-uszkodzona była...
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
Jeżeli płyn wylewa się z chłodnicy po odkręceniu korka wlewu przy odpalonym silniku to może to świadczyć o tym że to właśnie wina uszczelki pod głowicą? czy po prostu pompa wody tak robi A jak w domu odkręcisz kran od gorącej wody to leci tam coś(woda)? Przecież logiczne jest, że pompa wody wytwarza ciśnienie więc płyn krąży w układzie chłodzącym....
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Witam, sprawdź wszystkie przewody dolotowe do kolektora ssącego wraz z filtrem powietrza czy jest poprawna przepustowość i czy nie ma przedmuchów. Dodano po 11 Witam. Wydaje mi się że, przy przeskoku paska od razu nie miała by siły a nie po kilku kilometrach. Ja obstawiam na uszczelkę pod głowicą i dostający się płyn do cylindra, stąd ten biały dym....
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
Albo jest inna opcja: zaczyna powoli kończyć się uszczelka pod głowicą (bądź pojawiło się mikropęknięcie głowicy) bije ciśnienie do zbiorniczka (albo zaciąga do cylindrów) i płyn ginie. To tylko moja sugestia, chociaż nie wykluczona. Płyn chłodniczy jaki masz, i kiedy był zmieniany?
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Od jakiegoś czasu borykam się z problem klimy w busie. W EDC pokazuje błąd P0530 Napięcie czujnika ciśnienia płynu chłodzącego- Wartość powyżej górnego limitu. Czujnik wymieniony na nowy, kostka wymieniona na nową, klima nabita, na kostce wartości : sygnałowy pin 3,7 V , drugi napięcie stałe 5v , trzeci masa OK. Mam drugiego takiego trafica sprawdziłem...
Jaki przebieg?? czy są ubywa płynu chłodzącego lub oleju w silniku?? czy silnik został przegrzany??, należał by sprawdzić ciśnienie sprężania silnika i ciśnienie oleju. A.197 500 B.Płyn chłodzący w normie C.Jeżeli chodzi o wycieki, to brak. D.Czy silnik został przegrzany, trudno powiedzieć, w jaki sposób i kiedy mogło to nastąpić. Jak sprawdzić ciśnienie...
Witam, Opisze krótko historie samochodu: Toyota Avensis T25 2006r po lifcie. Przebieg: 180 tys. Silnik: 2.2 d4d 150km Wcześniejsze naprawy: wymieniony silnik + pompa wody na gwarancji przes ASO przy 114 tys.(2012r) Z dokumentów wynika, że był problem z ubytkiem płynu chłodniczego. Jestem drugim właścicielem, naprawa była gdy samochód nie był jeszcze...
Megane 3 1.9dci 2010r zbliża się 300tys przebiegu i pojawił się problem, w zbiorniczku wyrównawczym pojawił mi się olej. Na trasie 300km od domu, oleju minimalnie ubyło, nie pojawia się ciśnienie więc uszczelkę pod głowicą wstępnie wykluczam. Kilka dni wcześniej wymieniałem termostat i podkładkę pod wtryskiem, wtedy już było widać, że coś się osadza...
Witam kolegów ,chciałem podzielić się wiedzą na temat płynu w oleju renówce premiumce .Kierowca zgłosił mi problem będąc w trasie...'' samochód kopci na biało, osłab,jest prawie dwa stany oleju''. Po zdjęciu miski olejowej okazało się że na wysokości drugiego cylindra wydostaje się płyn chłodzący. Gdy podałem ciśnienie 1,5 atm do układu chłodzącego...
Trafika kupiłem walniętego prawym przodem, lampa, skraplacz chłodnica klimy były zepsute i nie zakładałem nowych, tylko najpotrzebniejsze - lampę, maskę, atrapę, zderzak i do pracy, robię po 150 - 200 km dziennie, po wymianie chłodnicy (w wakacje) również. Czy przy pęknięciu bloku na zewnątrz nie ubywałoby płynu, lub jeżeli do cylindra to ciśnienie...
Witam kolegów pytanie mam jak się pojawia ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego w euro 6 to najczęściej powodem jest chłodnica ciśnienia doładowanego czy kompresor ? Przy chłodnicy zbiera się też maź w osuszaczu czy raczej nie powinna? Dziękuje
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Witam, Mam problem z wyrzucającym przez zbiorniczek płynem chłodzącym. VW Passat B8 190KM 2015r. Wcześniej był problem z utratą płynu ale nie było widać gdzie, więc wymieniłem chłodnicę dolotu powietrza - pomogło. Po niecałych 5-iu m-cach, znowu utrata płynu tyle, że tym razem przez zbiorniczek (otwór temu dedykowany). Wymieniłem kompletny rozrząd,...
Witam, ASTRA H 2006 Z16XEP. Pierwsza usterka to strzelony przewód w układzie chłodzenia - guma się przepracowała albo ją ciśnienie rozerwało. Syczenie przy zbiorniku wyrównawczym nie słychać więc płyn chłodzący nie gazuje. Przy pomocy Tech2 wszystkie biegi wentylatora chłodnicy da się załączyć. Chłodnica się załącza przy 108C lub nawet wyższej temperaturze....
Witam. Mam problem z chłodzeniem silnika, w układzie chłodzenia wytwarza się ciśnienie, od którego przewody płynu chłodzącego robią się twarde jak skała. Po odkręceniu zbiornika wyrównawczego płyn chłodzący wystrzeliwuje z niego na wysokość ponad 1m. Auto jest po przegrzaniu. Głowica została splanowana oraz została wymieniona uszczelka. Układ chłodzenia...
Płyn chłodzący się nie przegrzewa podczas jazdy? Jeśli usterka nie występowała wcześniej przed wymianą rozrządu do sprawdzenia pompa cieczy (przesłona ,podłączenie instalacji do cewki przesłony w pompie cieczy). Do sprawdzenia stary korek zbiorniczka wyrównawczego (przy jakim ciśnieniu puszczał płyn powinien puszczać przy 1.6-1.8 bar) Jakie ciśnienie...
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
A czy napewno układ jest prawidłowo odpowietrzony? Z nagrzewnicą włącznie? Objawy wskazują na nieodpowietrzony układ, co za tym idzie ciśnienie nie osiąga przwidłowej wartości i płyn się gotuje.
Rozpiska pinów licznika 28pin: 1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa 2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego 3 - Masa 4 - Przełącznik reset od MFA 5 - Masa 6 - Przełącznik pamięci MFA 7 - Wyjście sygnału prędkości 8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie) 9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie) 10 - Zacisk 1 (W) 11 - Stały + 12 - Podświetlenie...
A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
Witam I ja mam podobny problem z tym zaworem w fieście 99 Objawy są trochę dziwne: w pozycji "zimne" czyli zawór zamknięty, zaczyna grzać na wyższych obrotach. Czyli przy wzroście ciśnienia płynu chłodzącego. Na wolnych obrotach nie grzeje. mierzyłem napięcie w czasie jazdy - 13,8V , prąd ok 0,8A. Dziwi mnie ten prąd, po podłączeniu zaworu do prostownika,...
Trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo co robić.
A jak wtedy pokazuje temperaturę? Nieoryginalny korek zbiorniczka, może nie utrzymywać ciśnienia po nagrzaniu.
To na pewno nie przez smarowanie sprawdzić masy, plusa na rozrusznik, rozrusznik, no i ten płyn chłodzący czyli jego ubytek może się dostawać do cylindrów ,spróbuj wykręcić świecę jak będzie miał ciężko zapalić .
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Przy ciśnieniu atmosferycznym na poziomie morza temperatura wrzenia klasycznego płynu chłodzącego (50%/50%), to 107 st. C. https://obrazki.elektroda.pl/2198192700_... Autorze, nie mieszkasz czasem wysoko w górach?
Widzę, że zbiorniczek jest winny przy różnych komunikatach nie związanych bezpośrednio z nim. U mnie w O2, w zimie wyświetlał się czerwony komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dolanie płynu chłodzącego lekko ponad maks likwidowało ten problem. Tu też można spróbować dolać płynu lub przeczyścić elektrody i dodatkowo podładować akumulator.
ja stawiam na 99,9% że poszła uszczelka pod głowicą , olej będzie czysty bo uszczelka pada między komorą spalania a kanałem człodzącym, przeważnie przyczyną takiej usterki jest płyn chłodzący Paraflu oryginalnie stosowany przez Fiata, wykazuje on jednak właściwiści żrące na elementach stalowych a właśnie okucie uszczelki jest stalowe, a ten prostokątny...
Witam ,wychodzi wg mnie że to nie uszczelka pod głowicą.Sprawdziłem ciśnienie w układzie chłodzącym i było około 1 do 1,5 bara,zrobiłem też test na zawartość co2 w płynie chłodniczym i nic nie wykazał.Wymieniłem zbiornik wyrównawczy ,po jednym dniu jazdy jak nalałem płynu na maxa pod korek to po zatrzymaniu był poniżej kreski minimum ale jak odkręciłem...
Wygląda na wypalanie ale...Skoro nie ma żadnych błędów diagnostycznych, ale obroty silnika wrosną z 900 na 920 rpm i towarzyszy temu wzrost spalania, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne przyczyny. 1. Sterowanie obrotami jałowymi. System ten zarządza obrotami silnika na biegu jałowym. Może być konieczne sprawdzenie, czy mechanizm sterujący obrotami...
Przypadkiem w UCH tego nie da się wyłączyć. Przepływomierz nie jest w UCH lecz w wtrysku, więc to też odpada. Podłączony pod clipa - super, a wystarczyło odczytać ciśnienie płynu chłodzącego (czynnika w układzie klimatyzacji), jeśli będzie 0 to presostat uwalony lub jego wtyczka. W parametrach widać również jak na dłoni czy przychodzi żądanie uruchomienia...
Proszę o informację co oznacza ten błąd i gdzie znajduje się ten czujnik 3925 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 2. Czujnik kontroli ciśnienia w układzie (RDS). Added after 3 Man tgx 2015
Żaden Master w tym roczniku nie miał dwóch wiatraków, zawsze jeden z pierwszym biegiem przez opór. Dla autora tematu-pierwszy bieg zarezerwowany jest tylko dla klimy(klima rusza, pierwszy bieg startuje razem z nią) Bieg drugi włącza się jeśli ciśnienie klimy przekroczy ok 25barów lub temp. płynu chłodzącego silnik przekroczy 100*C.
Ja go nie straszę ,robię kilka takich w miesiącu.Poziom płynu w zbiorniczku może się obniżać pod ciśnieniem ,ale on pisze ,że zapala się lampka niskiego poziomu płynu i rośnie mocno ciśnienie .Jeszcze jedno ,jak obniży się poziom płynu i zaświeci kontrolkę ,sprawdź tylną nagrzewnicę czy leci z niej gorące powietrze , oczywiście przestawiając ogrzewanie...
Na wskaźnik ciśnienia oleju.
Więc problem jest następujący.... Potrzebuję sprawdzić układ sterujący (nadzorujący) ciśnienie oleju i poziom płynu chłodzącego- na schemacie jest on oznaczony jako J252. Moje pytanie... gdzie znaleźć ten układ i jak on może wyglądać?? czy to jest jakiś niewielki układ scalony??
Wymiana nakrętki zbiornika plynu chłodzącego na taki upuszczający ciśnienie rozwiązała problem
Napewno uszczelniacze tulei nie są szczelne. Odkręć misę to jak bedzisz miał szczeście to zobaczysz wyciek. Mówimy o bloku a czy glowica nie jest pęknięta, była w planowaniu?, nalezałoby tez sprawdzić kanały pod ciśnieniem.
Jest co2 w ukladzie?
No to trochę przesadziłeś z ciśnieniem, 1 bar wystarczy do takich prób.
Miałem identyczny problem w Astrze 1.7 dt fachowcy radzili wymienić poduszki pod silnikiem inni wskazywali na usterkę pompy wtryskowej o filtrze paliwa nie wspomnę.A okazało się że przepalała się uszczelka pod głowicą aż całkiem padła. Po splanowaniu głowicy i z nową uszczelką wszystko ok. Moja rada porządnie zmierzyć ciśnienia sprężania i dokładnie...
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury. Takich bredni już dawno nie słyszałem. Powiedz kolego co ma membrana w parowniku do płynu chłodzącego skoro ona nawet nie ma z nim kontaktu....
Piszesz, że wymieniłeś wszystkie czujniki. Jakie?? Wentylator jest uruchamiany i zatrzymywany przez sam sterownik cytryny na podstawie odczytu temperatury z czujnika wkręconego w głowicę silnika (z zieloną wtyczką). Szybki bieg wentylatora najprościej sprawdzić wypinając ową wtyczkę na pracującym silniku. Pojawi się wtedy sygnalizacja przegrzania na...
Witam! Posiadam w/w VW golfa i mam z nim duży problem jeśli chodzi o chłodzenie silnika. Pojazd został zakupiony w marcu tego roku. Na początku zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego podczas jazdy. Okazało się, że wyrzuca płyn dolnym przewodem chłodnicy. Poprawiłem opaskę, przestało ciec natomiast zaczęło się robić bardzo duże ciśnienie w przewodach...
a normalnie nie wypuszcza nadmiaru ciśnienia
Być może faktycznie ciśnienie dostaje się do płynu chłodzącego, ale bez demontażu głowicy nie będzie pewności. Czy z korka chłodnicy odchodzi wężyk do zbiornika?
pompa płyn chłodzący matiz płyn chłodzący czujnik płyn chłodzący
kondensator impulsowy uszkodzić drgania świateł samochodem akumulator webasto
pralka zmienia candy pralka zmienia candy
Schematy radia Berlin - Diora i Stern-Radio Subwoofer nie gra - przyczyny i rozwiązania