Na moje to problem raczej w ciśnieniu paliwa będzie..
Ciśnienie paliwa, od tego każdy, nawet totalny zakichany laik zaczyna. Jak tam jest ok, to zasyfione białym nagarem wtryskiwacze, co norma w zagazowanych badziewoo
W układzie paliwowym niema czujnika informującego sterownik silnika o ciśnienie na szynie paliwowej. Na te 2 s. po przekręceniu sterownik silnika wystawia masę na przekaźnik pompy paliwa. Jeżeli przekręcasz kilkakrotnie kluczyk bez uruchomienia silnika to w końcu sterownik przestaje wystawiać masę i musisz odczekać. Najczęstszym powodem takiego objawu...
Nie chcę się upierać, ale zależałoby mi na opisie postępowania w zakresie weryfikacji zasilania dla tego wtryskiwacza. Oczywiście, starając się możliwie wyjaśnić wszystko, żeby nie być posądzonym o głupią upartość: - Iskra jest, na wszystkich świecach, kąt wyprzedzenia chyba jest nie sprawdzenia w prosty sposób w tym aucie (strobo mam, ale nie wiem...
To że pompa paliwa coś podaje to nie znaczy, że działa prawidłowo. Ciśnienie na listwie paliwowej winno wynosić w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym około 3 bary. Podłącz manometr i sprawdź działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa (korektor sterowany podciśnieniem z kolektora). Jeżeli na pracującym silniku wtryśniesz odrobinę paliwa do kolektora...
Witam. Jaką rolę pełni przewód podciśnienia dołączony do regulatora ciśnienia paliwa. Na rysunku jest to pozycja nr 5 (książka Bujańskiego). Auto, to Lanos 1.6/16V 1998.
Sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa na listwie. Impuls ze sterownika to kilka ms i bez odpowiedniego ciśnienia paliwo nie poleci. Jak masz oscyloskop sprawdź czy sterownik steruje wtryskami.
Błąd zaworu powietrza biegu jalowego powstaje przy nieszczelnosciach za przepustnicą. 1sterowanie zawodem EGR , 2 serwo , 3 układ pochlaniacza par paliwa , regulatora ciśnienia paliwa.. Gasniecie silnika może być powodowane niedostatecznym ciśnieniem paliwa lub saczeniem gazu przy pracy na paliwie , te usterki jednak nie generują błędu silniczka krokowego...
Witam serdecznie Pacjent: Daewoo Lanos 1999 1.5 16V 100KM Instalacja: OPTIMA ECO-TEC + SHARK + wtryskiwacze ALEX Montaż: 2013 Przebieg na LPG: 45tysięcy Problem: 1/4 zbiornika benzyny na około tysiąc km. Rozeznałem się trochę w temacie, poczytałem wiele tematów i chciałbym w końcu rozwiązać ten problem, ale mam kilka pytań. 1.Czy mogę wyjąć całą listwę...
To teraz do sprawdzenia TPSa sprawdzenia czujnika temperatury płynu i powietrza. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie.
Wygląda na błąd sondy, ale ciśnienie paliwa należy sprawdzić Sprawdź jeszcze czujnik położenia przepustnicy, on też potrafi robić takie zachowanie silnikiem. . a gdzie się znajduje czujnik położenia przepustnicy? i jak sprawdzić ciśnienie paliwa?
jeśli jeździsz już trochę czasu na gazie to jest to sytuacja normalna , żeby temat rozwiązać musisz: po pierwsze we własnym zakresie lub w jakimś serwisie wyjąć wtryskiwacze paliwa i umyć je w myjce ultradźwiękowej najlepiej jeszcze z podłączonym urządzeniem generującym impulsy aby wtryski w czasie mycia pracowały, po drugie zmierzyć ciśnienie paliwa...
Bo gaz ma blokadę temperaturową A na benzynie do sprawdzenia czujnik temperatury, ciśnienie i wydatek pompy paliwowej
Zmierz ciśnienie na listwie paliwowej, filtr paliwa wymieniony. Reduktor ciśnienia paliwa na magistrali, wężyk podciśnieniowy na reduktorze paliwa, wyjdzie jak zmierzysz ciśnienie paliwa na chodzie auta.
Jeżeli kompresja jest, iskra jest, paliwo jest to musi odpalić :D Może coś pominięte przy sprawdzaniu ? jakie ciśnienie daja pompa paliwa ? Auto ma LPG ?
Map sensor podmieniłem i jest to samo. Podłączyłem w obwód pompki manometr i czujnik ciśnienia właściwie reguluje ciśnienie paliwa względem obciążenia. Także raczej dobrze współgra z Map sensorem. Tylko że interfejsem nie zdiagnozuje się cewki...
Witam, Historia wygląda następująco: - 1,5 miesiąca temu zrobiona uszczelka pod głowicą - Po odebraniu z warsztatu, auto zaczęło więcej palić (Pb) - Pojawiło się delikatne szarpanie po nagrzaniu (niestety, niepamietam czy przed wymianą termostatu czy po...) - Najpierw wymieniłem termostat (mechanik nie zrobił tego przy okazji głowicy, a temperatura...
Gdzie może być problem ? A np w kluczowaniu wtryskiwacza, za małym ciśnieniu paliwa, zapieczonym wtryskiwaczu...
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Odłącz wężyk podciśnieniowy i sprawdź czy nie leci tamtędy paliwo(nie powinno). Później sprawdź czy po zagnieceniu powrotu czy coś się poprawi
Jeszcze ciśnienie paliwa można by było sprawdzić, bo przy Gazie lubią się pompki paliwa zacierać.
Jakie ciśnienie podaje pompa paliwa? Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Auto bez LPG, 90ooo km, nie zapala po normalnym zgaszeniu silnika na parkingu. Czasem łapie na kilka suwów tylko. Ciśnienie paliwa, iskra są. Na plaku słabo ale odpala. Rozrząd sprawdzony, ciśnienie sprężania 10,4,10,4 ale to raczej nie zasadnicza usterka. Dioda immo gaśnie. Pompa po zapłonie startuje na trzy sekundy. Brak komunikacji ze sterownikiem...
Witam, po podłączeniu w szeregu manometru, ciśnienie paliwa na biegu jałowym wynosi u mnie 6bar. i gdyby nie kończąca się skala to pewnie poszłoby jeszcze bardziej. Sonda oscyluje w okolicy 700-900mV na bogato. Czy to ciśnienie nie jest zbyt duże ?
A na wyjściu pompy jest jakieś ciśnienie paliwa (żeby się dostać do pompy należy zdemontować tylnią kanapę. pompa znajduje się pod siedliskiem tylniej kanapy) Dodano po 28 Dlaczego nie opisałeś dokładnie co robiłeś i jakie są objawy. O wymianie pompy paliwa w lanosie jest dużo informacji w google
Cewka nie oberwala, ale robiłem podmiane z inną sprawną i Iskra bardzo słaba, świece były czarne, zakopcone i mokre od paliwa. Masy na miejscu, sprawdzałem wczoraj, od tego zworka przy EGR idą dwa przewody, różowy i pomarańczowy, na obu jest 12V. Ciśnienie paliwa jest fatalne, filtr paliwa można wyjąć i nic nie kapnie. Kilometrów nie wiele ale mechanicznej...
Zmierz ciśnienie paliwa, czy jak nie chce odpalić to jest iskra?Tylko benzyna czy jest na gazie?
Ciśnienie paliwa, świece, sonda, uszczelka pod głowicą, kody błędów - to bym ja sprawdzał w pierwszej kolejności. Katalizator również sprawdzić. Pozdrawiam.
usterka usunieta ostatecznie powodem problemów był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
,czas wtrysku zamiast wzrosnac to przez moment spada do zera i pomalu rosnie w gore. więc problem raczej nie w ciśnieniu paliwa sprawdź ten niby przepływomierz na rurze dolotowej
instalacja lpg - landi les98 strzela w dolot nie sprawdzałem jedynie ciśnienia paliwa tps ok temperatura wskazywana jest dobrze
Witam doszłem do wniosku skoro odłączyłeś akumlator i nie pomogło to w twoim przypadku przekaznik nic nie pomorze , proponuje sprawdzić ciśnienie na magistrali paliwowej najlepiej zaraz za filtrem ciśnienie powinno wynosić 2,7 bara, wim że wymieniałeś pompę ale sprawdz to ciśnienie (nieraz nowa pompa dawała zaniskie ciśnienie
Serdecznie dziękuję.Tak mi się wydawało ale nie byłem pewien.W Lanosie jest 2,7 i tutaj też spodziewałem się podobnego wyniku.W poniedziałek zmierzę na samej pompie a potem dalej i poinformuję.Pozdrawiam.
kolego nie są to kpiny ale moi poprzednicy mają sporo racji , ople po przebiegu więkrzym niż 150000 wymagają ingeręcji mechanika , jeśli zapłon jest OK ciśnienie paliwa w normie to pozostalo szlifowanie zaworow to normalka i wszystko wraca do normy ,silnik znowu jest elastyczny.
Witam. Sprawdź ciśnienie paliwa. Ma być prawie 3 bar. Pompa jest pod siedzeniem. Klucz nasadowy 12 i do roboty. Często nie łączy same złącze od pompy pod samochodem. Pompa ma być cicho. zacznij jednak od spawdzenia przekaźnika pompy. Jest pod maską. Zdarzało się, że były usmalone kable przy samym gnieździe. Pompę sprawdzisz zwierając pin 30 i 87 w gnieździe...
Witam Auto jak w opisie, z gazem II gen. Silnik chodzi ładnie, równo, ale tylko do 2000 obr./min., powyżej nie ma jazdy. Strzały, telepanie, brak mocy, oraz check i bład P0342 - Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - low input - wiring short to earth, CMP sensor. Po wymianie czujnika wałka rozrządu, bez zmian, nie ma poprawy. Sygnał do czujnika...
Próbnikiem ciśnienia paliwa, choć pewien wgląd daje zdjęcie węża powrotnego, pocieknie paliwo to ciśnienie jest (raczej) prawidłowe.
Witam! Autko jak w temacie ,jest to rocznik 05r. z sterownikiem DELPHI. Auta nie daje się uruchomić (czasem załapie na sekundę i zgaśnie) Sprawdzone zostały; 1. zasilania sterownika silnika ok 2. zasilania i połączenie immo/ecu ok 3. ciśnienie i pompa paliwa ok 4. wtryskiwacze ok 5. zapłon/iskra ok Dodam ,że z autem nie można się połączyć ,ani Launch'em...
Narazie pompkę zostawiłbym w spokoju , odzywa sie na zapłonie , na 50 milczy. Zmierzyć ciśnienie paliwa , na krótko podpinając pompkę. Jeszcze raz powtarzam , przy gazie masz odcięcie pompki i napewno jest emulacja wtrysków - tutaj szukaj uszkodzenia , nieprawidłowego działania.
Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa. Powinno być 2,8 - 3,2 bara
Zaraz zaraz, co on Ci na krótko podpinał??? Jakie ciśnienie masz paliwa przy silniku?
Sprawdź ciśnienie paliwa może pompa wtryskowa ok a zawór ciśnieniowy nie trzyma. Poza tym sprawdź szczelność podciśnień.
Jeśli nikt się nie pomylił o ząbek przy składaniu rozrządu, to nie bardzo widzę związek. Silniki 16 zaworowe lubią wysokie obroty, co przekłada się bezpośrednio na spalanie. Trzeba by przepatrzeć kolejno, wszystko co ma związek ze sterowaniem składem mieszanki. Od sondy lambda począwszy, poprzez czujnik temperatury do regulatora ciśnienia paliwa. Nie...
To jeszcze pozostał regulator ciśnienia paliwa, a najlepiej to będzie podpiąć kompa.
Sugerujesz za małe lub za duże ciśnienie paliwa ?
Witam Sprawdziłem już chyba wszystko czujnik temperatury powietrza i silnika, map sensor , silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy, ciśnienie paliwa 3bar, nowe świece, ciśnieni sprężanie wszystkie cylindry mają po 10, kontrolka immo gaśnie, sterowanie wtryskami jest, wtryski też rozpylają, rozrząd też ok, a on nadal nie odpala rano jak odpali to...
może immo padło.w nexi immo odcina tylko sterowanie wtryskami,iskra będzie ,ciśnienie paliwa będzie,napiecie na wtryskach będzie a nie będzie sterowania wtryskami ze sterownika.
może być uszkodzona membrama na zaworku ciśnienia paliwa,jak tak będzie to paliwo płynie do ssącego i silnik głupieje a ten odczyt z tej sondy to chyba jakis nienormalny przy takim spalaniu kto ci to diagnozował????sprawdz jeszcze to cisnienie w cylindrach moze to większa usterka mechaniczna
Sprawdz ciśnienie paliwa. To wygląda mi na uszkodzoną pompę paliwa. To jest efekt jeżdzenia na gazie bez benzyny w zbiorniku. Jak silnik jest zasilany gazem to pompa cały czas pracuje, nie otwierają się tylko wtryskiwacze. Praca pompy "na sucho" zwykle kończy się jej uszkodzeniem. Chyba czekają Cię wydatki... Jeśli nie masz manometru to sprawdz czy...
Do sprawdzenia : - immobilizer (czy nie odcina) - zasilanie pompy - wiązka wtrysków paliwa - ciśnienie paliwa (pompa może podawać za niskie ciśnienie) - regulator ciśnienia na listwie (zobacz czy paliwo wychodzi za regulatorem) pomarańczowa kontrolka Check nie pokazuje żadnego błędu?
Witam otóż mam problem z Lanosem. Zaczęło się jakiś czas temu , jadąc do pracy coś strzeliło i zgasł. Po szybkiej diagnozie okazało się że nie ma iskry , prąd podaje. Kupiłem nową cewkę iskra jest odpalił. Pojechałem na stację , zatankowałem próbuje zapalić , nie pali. Od tamtej pory jest tak że zapala i działa dopóki go nie zgasze. Do tej pory wymieniłem:...
Przepraszam za nie stylistyczne opisanie problemu. Lanos nie pali po przekręcenia klucza w stacyjce. Tzn. W pierwszym etapie przekręcania kluczyka jest słyszalna pompa paliwa. Drugi etap słyszalna dobra praca prądnicy ( pod maską widać że kręci sprawnie i bez oporów całym układem kół związanych wałem silnika ) lecz nie ma zapłonu silnika. Natomiast...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
A ja pobawiłbym się inaczej - mam takie próby za sobą w L-jettronicu mojej byłej mazdy - szykowana była pod nitro - stąd modyfikacje, ok już do rzeczy. Jak napisane zostało wcześniej - moc zależy od pojemności - ale nie bezpośrednio - dwa czynniki - powierzchnia denka tłoka, tej nie zmienimy, założeniem jest że zostanie silnik 1,4. Drugim czynnikiem...
Sprawdx więc ciśnienie. Jeśli stał rok czasu to wymień paliwo.
Masz paliwo? pompa działa? Miałem kiedyś coś podobnego - po przekopaniu auta okazało się że winny jest czujnik ciśnienia oleju - robi zwarcie, pali bezpiecznik, siada pompa a do tego immo tnie zapłon bo tez nie dostaje zasilania.. czujnik jest z tyłu na spodzie silnika. Jeżeli jest mokry od oleju do wymiany, jest niedrogi, potem włóż bezpiecznik i...
Spalanie zależy głównie od stylu jazdy i terenu (w terenie górzystym spalanie będzie większe) w jakim się porusza. Jeśli silnik jest sprawny, a samochód pali za dużo to albo jest nieumiejętnie eksploatowany (np. jazda na zbyt niskich obrotach, przyspieszanie na wysokich biegach), albo ma zbyt duże opory toczenia (przyblokowane hamulce, zbyt niskie ciśnienie...
W czym jest problem skoro szukałeś? Jakiej porady oczekujesz? Bo nie potrafisz dobrać ciśnienia? Czy nie potrafisz zamocować innej pompy? A nie, ja wiem, żadna nie wygląda na zdjęciach z alledrogo tak, jak sobie marzyłeś, jak ta z oryginału... Dziwny masz problem człowieku. Z czym problem, pompa "od Lanosa" chodziła w tylu samochodach, że ty nawet pojęcia...
Mam problemy podczas uruchamiania zimnego silnika. Czas rozruchu trwa kilka ładnych sekund. Natomiast po uruchomieniu i zgaszeniu pali na dotyk. Koledzy sugerowali, że jest to pompka paliwa, więc ja wymieniłem, tak samo jak filtr paliwa i sprawdziłem działanie regulatora ciśnienia, wtryskiwacze nie są zapieczone bo czasem jeżdżę na benzynie. Świece,...
A więc wtryskiwacze nie klikają. Sprawdz czego brakuje: stałego +12V, czy kluczowanej masy ze sterownika. Ciśnienie paliwa poprawne?
Witam Wszystkich . Mam problem z Daewo Lanosem 1.5 16 v z roku 2000 - szarpie na benzynie i gazie przy stałej prędkości, na biegu jałowym przy 2000 tyś obrotów silnik pracuje nierównomiernie po dodaniu gazu i wkręcenie go na 3000 tyś objawy ustają . Lanos pali bez problemów na benzynie jak i na gazie , przyśpiesza bez problemów , tylko jazda ze stała...
To sprawdziłem przed wyjęciem wtrysków. Tzn odłączyłem przewody sterujące wtryskiwaczami. I są wysokie obroty. Poza tym zauważyłem, że wolne obroty się ustalają zaraz po odpaleniu. Odłączenie pompy już po odpaleniu nie zmniejszy obrotów. A podłączenie nie zwiększy. Czy zbyt wysokie / zbyt niskie ciśnienie benzyny może być tu problemem? Czy uszkodzony...
Witam. prosę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu . 2-3 tygodnie temu nie równa praca silnika, gdy dotykałem przewodów zapłonowych czułem na dłoni przebicie. U mechanika wymieniłem świece i kable zapłonowe- wszystko w porządku Tydzień temu , zrobiła się dziura w wężyku paliwa ( na tej ściance przy kabinie)- sikało aż "miło ", - wymieniliśmy wężyk paliwa....
Przeczyściłem przewód metalowy od regulatora auto chodziło 2 min dobrze na benzynie mineła chwila WYSTRZAŁ i bum cały przewód powrotny poszedł . Czyli nie dość że metalowy przewód był zapchany rdzą (Ten koło regulatora ) to jak on puścił dalej to przewód gumowy po prostu eksplodował po prostu gdzieś zagięty musiał być albo w takim tragicznym stanie....
Wtyczki sa jasno niebieskie, błekitne. Zasilanie 30 pin B1 i C16. 15 po zapłonie pin C4 i masy A12, B10, C12, C13, D1 wszystko jest. Listwe wtryskową odkreciłem i patrzę czy wtryskuje paliwo i wtryskuje tak samo jak i iskrę czyli sporadycznie. Gdy raz na kilkadziesiąt razy zatrybi i podaje paliwo iskra też wtedy jest. Sprawdziłem napięcie według schematów...
Witam A co z zaworem podciśnieniowym jak jedziemy szybko na gazie to podciśnienie z dolotu zamyka zawór by było odpowiednie ciśnienie na wtryskach (tak mi się wydaje) i pompa pompuje a paliwo jest blokowane przez zawór no i przez wyłączone wtryskiwacze. Mam instalke Lpg w lanosie 110 tysięcy zrobionych na gazie pompa jeszcze działa ale zaczyna kuleć...
Problem polega na tym, że na gazie chodzi super, a na benzynie przerywa, pracuje nie równo, ciężko mu wejść na obroty czasami gaśnie. Wymieniłem już świece i filtr paliwa. Zrobiłem również autodiagnostykę i wyrzycił mi błąd 33 "Czujnik ciśnienia bezwzględnego - za wysokie napięcie" Nie wiem czy to jest to i gdzie szukać takiego czujnika. Jak przełącze...
Czy wyskakują jakieś błędy ECM?Czy to występuje na prostej drodze,czy tylko na zakrętach lub zjazdach po zakręcie w dół?Sprawdz szczelność węzy paliwa.Oryginalnie do listwy wtrysków jest założony czarny,nieprzeźroczysty wąż paliwa,więc trudno będzie ci sprawdzić szczelność.Musisz założyć wąż przeźroczysty i po włączeniu silnika obserwować czy do listwy...
Dzięki za odpowiedź,...ale centralka gazowa BRC Blitz ma założone resetowanie ECU i to działa - sprawdzałem, również jest emulator sondy lambda który już był regulowany na przeróżne sposoby i dalej nic. Może coś jeszcze, macie jakiś pomysł ?! :( Dodano po 3 Zawór ciśnienia, no nie wiem - nie mam jak sprawdzić - ale rozgrzane auto ma niezłe osiągi, paliwa...
No pewnie że ma! Na podstawie m.in. ciśnienia i temperatury powietrza sterownik dobiera dawkę paliwa.
Odpuść na razie te wtryski.Jedż do jakiegoś mechanika który zmierzy ciśnienie paliwa,bo jeśli pompa miała rozerwane sitko i było w niej tyle syfu to na 99 jest ona do wymiany.
... albo wtryski mają prostatę, albo regulatorek ciśnienia zdeflorowany i benzynka się leje w kolektor. Ewentualnie cierpi na nadciśnienie paliwa, za sprawą w/w regulatorka lub zatkanego powrotu.
Proponowałbym sprawdzić jeszcze czujnik MAP, on ma zdecydowanie większy wpływ na ilość podawanego paliwa niż sonda lambda. Ciśnienie paliwa warto byłoby sprawdzić, podłączając przez trójnik manometr, podczas jazdy do momentu wystąpienia problemu mierząc jednocześnie napięcie na zaciskach pompy paliwa. Może być problem z zasysaniem paliwa przez pompę.
Ciśnienie paliwa to tylko manometrem wpiąć się w listwę wtryskową - jest tam nawet zaworek do manometru. I polecam pójść w tą stronę. a może Check się nie pali?
Jeszcze coś mnie zastanawia. Przy załączaniu kolejnych odbiorników energii elektrycznej dźwięk pompy paliwa zdecydowanie zmienia ton (obniża się co najmniej o połowę). Nie byłoby to takie dziwne, gdyby nie fakt, że przy pracy na gazie i zaślepionym podciśnieniu od regulatora ciśnienia paliwa też tak jest. To dźwięk na pewno pompy paliwa, bo pochodzi...
Zrób ten test na spaliny, lub poważniej zastanów się nad parownikiem, chłodnice same nie wybuchają, albo to ciśnienie związane z UPG, albo gaz idzie w obieg chłodzenia silnika, co już będzie zależeć od konstrukcji parownika/reduktora gazu. Są parowniki, które są narażone na takie awarie, trzeba by sobie sprawdzić swój model. Ile może mieć najechane?...
IrekKo - powiem ci tak gadałem z takim jednym czechem (www.bitpowers.cz) jak spojrzysz na tą stronkę to będziesz wiedział że kolo coś wie na ten temat mówił on że do tego chip'a co mam zrobimy taki myk z sondą to jest jeszcze w stanie podnieść wydajność tego chip'a o 100% - czyli mam jakieś 18% teraz na + i jak mi niech da jeszcze z 15% to będzie 33%...
Uzasadnieniem zwłoki w wyłączeniu pompy jest to , co opisał ktoś kilka postów wcześniej. A mianowicie wysterowanie emulatora wtrysków tak, żeby wyłączał wtryski na kilka sekund po włączeniu gazu. Dzięki temu silnik ma czas sassać mieszankę gazowo-powietrzną, zanim "zdechnie" z braku benzyny. To tak w skrucie. U siebie w Lanosie zrobiłem odcięcie pompy...
Trzeba by zrobićmu chociaż podstawową diagnozę jak nie chce zapalić. czy iskra jest, czy ciśnienie paliwa w listwie, czy wtryski się otwierają. Tak jak pisałem - odstawilem ostatnio auto do mechanika i ten miał tego typu rzeczy posprawdzać. W efekcie wyczyscił krokowca i przepustnicę i nie mówił nic o niesprawności wtrysków i pompy (czy je faktycznie...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
1.Po pierwsze:Na 99% samochód powinien gotować wodę.Wiadomo 3 cylindry pracują jako silnik,jeden jako sprężarka :D 2.iskra na świecy"w powietrzu"(nawet piękna gruboniebieska :D)nie oznacza jednoznacznie że świeca wkręcona w cylinder będzie ją nadal wytwarzała.Proponuję zmienić świecę na o innej wartości cieplnej tzw.gorącej,znakomity sposób gdy cylinder...
No nie wiem jak jest w przypadku Rovera,ale często (wiedząc napewno że iskra "pojawia się na dwóch cylindrach jednocześnie"analogicznie jak było w fiatach 126 p,rozwiązanie dość często spotykane w 4 cylindrowych silnikach np:Lanosy,Mondeo )zamieniałem przewody wysokiego napięcia na odpowiednich cylindrach.Pozwalało mi to jednoznacznie określić czy wina...