Sprawdzałeś filtr , ciśnienie paliwa ?
I tak sie dzieje jakby paliwo odcinal??
Ciśnienie paliwa do sprawdzenia. Szarpie wtedy, kiedy ma duże zapotrzebowanie na paliwo.
Czy teraz odpala z plaka? Czy w czasie rozruchu widać obroty silnika na VAGu? To że z przewodów przy wtryskiwaczach leci paliwo nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie by je otworzyć. Raczej to nie wina przekaźnika bo wtedy brak by bylo kontrolki na liczniku i było by widać to na VAGu.
Rozumiem że iskra jest i paliwo też, a jakie ciśnienie paliwa, a sprawdziłeś ciśnienie sprężania?? A może rozrząd się posypał.
Zbyt bogata mieszanka. Jakie pokazuje czasy wtrysków gdy pojawia się problem? Jakie jest ciśnienie paliwa?
Proszę wysłać VCDS log file odczyty czujnika MAP? Lambda correction? Ciśnienie paliwa?
Przyczyn może być wiele: - sonda lambda - świece - filtr paliwa - filtr powietrza - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - za niskie ciśnienie w układzie zasilania paliwem Co do tej pory wymieniłeś?
Pompa paliwa lub ciśnienie paliwa. Odczytywałeś błędy VAGiem?
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
w poniedziałek pojadę jeszcze do mechanika sprawdzić ciśnienie paliwo tankuje na shell czasami nawet v-power
Co z ciśnieniem paliwa?
Osiem godzin to tyle czasu że można zdiagnozować wszystko.Np na początek plak.Potem np.egr,klapa gasząca, sygnały z czujników wału i wałka,parametry jak i ciśnienie paliwa.
Przepływomierz MAF actual i specified oraz ciśnienie paliwa, wartości powinny być zbieżne
Nie ma takiej możliwości - inaczej , za ciśnienie wewnętrzne tej pompy odpowiada zaworek , które reguluje się za pomocą wbijania trzpienia .Siłą rzeczy zaworek nie pozwoli na wzrost ciśnienia , bo po prostu przepuszcza paliwo .
Sprawdź czy pompa pompuje paliwo. Jekie jest ciśnienie i czy są impulsy sterujące wtryskiem.
Mareczny z całym szacunkiem ,pierwszy raz słyszę żeby termostat powodował gaśnięcie silnika .Jak silnik zgaśnie sprawdź ciśnienie paliwa.
Ale ciekawe jake ciśnienie wychodzi z pompy do wtrysków jak jest paliwo i sprężanie musi palić.
Instieje zjawisko rozszerzalności cieplnej Czyli sugerujesz że pompa może rozszczelniać się w czasie nagrzania. No warto się temu przyjrzeć. Muszę w weekend do tego przysiąść i porobić pomiary ciśnienia paliwa.
Dokładnie tak. Odepnij też kostkę z kilkunastoma przewodami. Skrzynka nie jest opisana, będzie gdzieś schowana, musisz jej poszukać. Osobiście jednak nie sądzę, żeby to alarm był winny. Ciśnienie paliwa zdałoby się zmierzyć.
Może na benzynie chodzą też wtryski gazu. Zakręcałeś gaz? Robiłeś reset ecu bo może mapę rozjechało Ciśnienie paliwa mierzyłeś?
Brak ciśnienia paliwa ,odpowiedniego oczywiście
A jaki kod sinika? Dodano po 3 AUA. Cisnienie paliwa 3 bary
Ciśnienie sprężania (kompresja) do zmierzenia. Rozrusznik kręci ok? Paliwo do wtryskiwaczy dochodzi? Posprawdzaj i opisz.
Po mojemu to tylko bym się skupił na zasilaniu paliwem. A sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Rano po przekręceniu zapłonu słychać pompę paliwa? Ma jakąś blokadę (alarm,odcięcie zasilania...)?
Witam serdecznie. Najpewniej jest zmierzyć cisnienie paliwa. Pozdrawiam.
A gniazda pod pompki nie wyrobione? Ciśnienie paliwa ok ?
Zaciskanie przelewu (na chwilę) świadczy tylko np o sprawności tandem( min 8 bar ) i o np przeciekach na gumkach pompowtrysków (jak zaciśnięcie pomaga w odpaleniu). Jak cisnienie urosło do 7 to tandem średni ale powinno zbudować ciśnienie do odpału. Także teoretycznie to nie problem z paliwem. Może jest jakieś zwarcie na PD ale nie widzi błedu albo...
Cisnienie paliwa zmierz.
Sprawdź ciśnienie paliwa. I jakie masz korekty.
Witam . Mam pytanie jakie ciśnienie powinna dawac pompa paliwa w skodzie Fabii 1,4 MPI
Filtron. Paliwo ściągałem. Niby jest okej, jak ściągnę przewód za filtrem pompa podaje po przekręceniu kluczyka. Przekaźnik sprawny. Ciśnienie za filtrem w momencie zgaśnięcia silnika tez jest. Wymieniłem teraz zaworek na filtrze, zobaczymy co dalej.
Zasilanie w paliwo (ciśnienie z pompy) i wydech czy drożny? Procedura adaptacji nie przejdzie jeśli są błędy w sterowniku. Wartości otwarcia przepustnicy prawidłowe?
A ciśnienie paliwa jakie masz?
Może mnie nie do końca zrozumiałeś, ale bank=kolektor wydechowy, np w silnikach widlastych są 2 banki. Sonda 1, to ta przed katalizatorem Na pewno kompresja 13bar na pierwszym cylindrze nie ma wpływu na takie objawy jak opisałeś. Możliwe przyczyny to lewe powietrze, ciśnienie paliwa, wtryskiwacze
Do pracy silnika wmagane są do sprawdzenia: 1-paliwo 2-zapłon 3-ciśnienie na cylindrach przeważnie w pb min 10bar. Potem proś o pomoc na forum i podaj pomiary.
A co do tej pory już sprawdziłeś? Wykręcałeś świece - wszystkie tak samo okopcone ? Sprawdzałeś evap , wtryskiwacze , mierzyłeś ciśnienie paliwa itd , itd.?
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? Generalnie tak. Ale po uruchomieniu auta powinna cały czas tworzyć ciśnienie. Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej? Tak na szybko zapoznałem się z budową tego układu to do sprawdzenia masz: -Pompę paliwa -przekaźnik (R17) od niej i wiązkę -...
Wyczyści i zaadaptuj przepustnice, przy okazji wyciągnij wtryskiwacze i tez do czyszczenia (sprawdź ciśnienie paliwa). Jeśli błąd powraca na benzynie oznacza to ze jest problem z zasilaniem w paliwo często padają tam wtryskiwacze.
Być może przeciek z EVAP albo z reduktora do dolotu.A do tego jak jest puszcza zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie.
Przede wszystkim diagnostyka jakie występują błędy. Nie podano czy LPG to symulacja czy wtrysk. Przy LPG ważną istotną rzeczą są kable WN. Po postoju powinien odpalać na paliwie więc czy dostateczne jest ciśnienie paliwa ,kontrola ciśnienia ,pompy i filtra paliwa i czy paliwo się nie cofa. Największy błąd użytkowników LPG to niski poziom paliwa w baku...
Witam płyn chłodniczy jest czysty i nie ubywa go ani przybywa doszedł kolejny problem w oleju silnikowym jest benzyna po spuszczeniu oleju okazało sie że jest go jakieś 6-6.5 litra jest bardzo żadki i cuć paliwo nie mam pojęcia z kąd taka ilość paliwa w oleju i którędy sie dostało do komory silnika.Czytałem że może to być uszkodzona pompa paliwowa lub...
Jeszcze trochę dyskusji i osoba pytająca będzie miała wątpliwość o co pytała. Jak rozumiem problem w tym, że pompa nie podaje paliwa na wyjściu. Po co sprawdzać i ustawiać rozrząd. Chyba, że źle czytam opisy. Na tym etapie należy uzyskać wysokie ciśnienie. I pytanie. Co z cięgłami? Czy w filtrze jest paliwo? Czy występuje przelew paliwa? Skąd wiedza,...
wiec sprawdz sonde lambda , cisnienie paliwa i czujnik temperatury
Moja jest w dobrym ogólnie stanie kosmetycznym a technicznie w bardzo dobrym bo wszystko na bieżąco robione. Zauważyłem, że generalnie rozpędza się teraz ładnie. Ale jak jadę trasą i droga idzie bardzo długo pod górę to już prędkość spada do 110km/h ale cóż mały silnik. A w instrukcji napisane zę jak droga idzie pod górę to należy redukować z V na IV...
JA bym stawial na pompe paliwa sprawdz cisnienie.
ciśnienie masz troche niskie, ale powinien odpalic. może regulacja zaworów? inaczej pozostaje zapłon w nieodpowiednim punkcie. Dziwne tylko, że odpala na 2-3s podłącz pod kompa i zobacz czy immo nie blokuje. Sprawdz jeszcze czy pali z plaka.
Zmierz ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy.
I co ma niby paliwo do błędu związanego wahaniami ciśnienia paliwa? Mazutu na Or...ie dodają?
może być wina pompy paliwa Dodano po 2 za słabe ciśnienie paliwa stawiam na pompe
Najprawdopodobniej pompa paliwa podaje paliwo ale nie utrzymuje ciśnienia.
Pomiar ciśnienia na pompie tandem do odpalenia potrzebne jest ciśnienie 1,5-2 bary ,inaczej nie napełni pompo-wtrysków prawidłowo plus czy czasem nie schodzi z niej paliwo do filtra. Dwa przegląd temperatur jakie widzi sterownik silnika (paliwa oraz silnika) oraz czy widzi obroty z wału podczas kręcenia silnikiem.
W BSE czyli 1.6 Mpi bardzo duży wpływ ma długość wężyków od wtrysku do kolektora oraz miejsce wkręcenia dysz do kolektora. Dwa paliwo gazowe potrzebuje większej energii do zapłonu (liczba octanowa) a za tym wyższego napięcia na cewce zapłonowej. Kłaniają się świece i kable zapłonowe oraz sam moduł cewki (Szczególnie jak problem jest na obrotach 1500-2000...
Czy samochód jest zagazowany?Objawy na gazie czy benzynie?Jeżeli na benzynie to sprawdź ciśnienie i wydajność pompy paliwa.
Witam ponownie. Serwis Skoda sprawdził w moim aucie wszystko, co było do sprawdzenia w poszukiwaniu usterki. Wyregulowano instalację gazową ,zmierzono ciśnienie sprężania-idealne, sprawdzono wtryskiwacze ,wykluczono wydmuchanie uszczelki pod głowicą, sprawdzono pompę paliwa, świece-WSZYSTKO W PORZĄDKU. Diagnoza serwisu Skoda-niespełniająca norm BENZYNA-zatankować...
Witam .Czy jest możliwe że pompka paliwa chodzi cały czas ( po przekręceniu zapłonu ) a mimo to samochód nie pali normalnie powinna napompować ciśnienie i się wyłączyć . Według mnie możliwe przyczyny ; 1 zajechana pompka nie tworzy ciśnienia przez to chodzi cały czas i regulator jej nie wyłącza i niem ciśnienia na wtryskach i nie pali 2 zepsuty sterownik...
Witam Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi podać ile wynosi prawidłowe ciśnienie paliwa w silniku Skody Fabii 1 .2 TSI 110km 2016. Ostatnio pękł mi przewód chcę sprawdzić czy ciśnienie jest prawidłowe.
Koledzy mam nowy pomysł co jest przyczyną. W fabii mam filtr paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa,141 tyś. od nowości nie wymieniany. Jeżeli regulator jest walnięty i np: - paliwo zamiast płynąć na wtryski to wraca do zbiornika paliwa i ciśnienie na wtryskach jest za niskie np. 1 bar - lambda wykrywa ubogą mieszankę i wydłuża czasy wtrysków do 4,12ms...
Sprawdź czy pompka daje odpowiednie ciśnienie i czy nie puszcza ciśnienia bo może być uszkodzony zawór wrotny w pompce i paliwo po dłuższym okresie schodzi z przewodów i zanim nabije to ciągnie powietrze. Pompka może podawać a zawór może nie trzymać, Najtańszy sposób to zawór jednostronny przy baku zamontować
No ale to nie jest przypadek autora bo sprawdził że ma dwa przewody z filtra. PS Z tymi filtrami to nieraz jest jazda bo założenie złego powoduje check engine lub jak pompa słaba to nawet nie (przy założeniu 4 barowego nieraz nie jest wstanie dobić do 4 bar ). Ale korekty lambda wtedy z racji innego ciśnienia paliwa mają znaczną odchyłkę.
Daj sobie spokój z tymi wywodami powyżej.Jeżeli jest iskra i jeżeli wtryski dają paliwo to walnięta jest na 100% uszczelka pod głowicą .Przedmuchy między 1 a 2 cylindrem.Pomiar ciśnienia sprężania w tym przypadku swiadczy jedynie o szczelności zaworów.Cylindry dmuchają sobie ciśnienie nawzajem.Ciśnienie w cylindrze jest ale nie wtedy kiedy ma nastąpić...
Podciśnienie z kolektora pokaż i ciśnienie paliwa na listwie do sprawdzenia.
Witam jest kilka powodów z kturych mogą się pojawiac takie objawy ale ja bym na pana miejscu oddał pompę do sprawdzenia jeśli silnik kuleje biały dym może swiadczyc o tym ze paliwo niejest spalane odpowiednio lub wcale jesli to nie pompa to mozebyc brak kompresji na jednym z cylindrów a jesli silnik poprostu wpada w wibracje to może być to koło dwumasowe...
Witam To jest typowy objaw powolnej śmierci pompy paliwa. Pompa się zaciera i pracuje coraz głośniej (słychać czy się odpala :-) ). Przy okazji pobiera coraz większy prąd niszcząc styki przekaźnika. Reasumując, trzeba sprawdzić czy pompa podaje paliwo, nawet jeśli ją słychać to nie koniecznie pompuje to jest pompa dwusekcyjna i może chodzić tylko jedna...
Pompa paliwa powinna pracować. Przy każdorazoowym włączeniu zapłonu słyszymy jak dobija ciśnienie w układzie paliwowym poczym się wyłącza i tak powinno być także przy inst. gazowej. Jeśli samochód pracuje na benzynie to do pompki idzie impuls i daje ciśnienie (w wielkim skrócie). Natomiast na gazie powinna pracować przy włączeniu zapłonu i przy zapalaniu...
Tak wiem że po włączeniu zapłonu na pompie pojawia się na kilka sekund napięcie,aby dobić ciśnienie na listwie.Bardzo dziękuje za pomoc ,ale liczę że ktoś wskaże lokalizacje przekaznika pompy paliwa.Chcę go zmostkować i przelać złe paliwo. Dodano po 3 Dziękuje za odpowiedzi.Jutro podziałam i odpiszę.
Cześć Nie chcę cię martwić i ogłaszać wyroków na temat twojego autka, ale z mojego doświadczenia z tymi przepustnicami wynika że czyszczenie przepustnicy jeszcze pogarsza sprawę i prowadzi do tego że trzeba wymienić ją na nową. Użytkownicy tych aut powinni bardzo dbać o filtr powietrza aby przepustnica nie była brudna. A teraz coś na rozweselenie: -...
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Jaki czas temu mialem strzal gazu, wiec jest to prawdopodobne. Rozumiem ze po psikaniu obroty sie zwiekszą - ale zauwazalnie? czy ciezko wysluchac jak zasysa lewe "paliwo"? I jeszcze jedno - da się może jakoś vagiem zmieżyć ciśnienie w kolektorze ssącym i na tej podstawie się zorientować czy to to? I ostatnie: czy wtedy gdyby byla nieszczelnosc na dolocie...
To sprawdź ją na krótko czy działa i czy daje w ogóle ciśnienie. Może być problem z zasilaniem.
Tzn. ja mam sekwencje i odpala mi na benzynie. A jak sprawdzić, ciśnienie paliwa?? i Jakie powinno być ??
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Układ zapłonowy,wtryskiwacz paliwa,ciśnienie paliwa,kompresja, sprawdź te rzeczy.
Pewnie ciśnienie paliwa już siadło. Pompa, filtr, regulator....
Witam serdecznie. Nie jestem specjalistą, postaram się opisać problem najdokładniej jak potrafie. - Auto odpala dosłownie na sekundę po czym gasnie. - Przy próbie ponownego odpalenia silnik kręci ale nie odpala (nie wydaje nawet dźwięku "chechlania") - Przy odpalaniu na pych auto z pierwszego biegu łapie momentalnie i dalej jedzie bez problemu, nie...
I tak ma być, rezerwa na rozszerzenie objętości i miejsce na opary. Inaczej będziesz podlewał ludziom asfalt paliwem. Ważniejsze żeby powietrze pod duuużo niższym ciśnieniem tj. atmosferycznym ,mogło dostać się DO zbiornika.
Dlaczego w dieslach tak często się psują wtryskiwacze? Bo ludzie leją wątpliwej jakości paliwo zza wschodniej granicy albo opał, a do tego nie wymieniają filtrów paliwa lub stosują najtańsze zamienniki. Dodatkowo Diesle mają wtrysk bezpośredni a co za tym idzie dużo większe ciśnienie paliwa (nawet 1000x). Poza tym "tak często" oznacza jakieś 250-300...
Mi to wygląda na słabe ciśnienie paliwa. Na sam początek sprawdziłbym ciśnienie na listwie, a w drugiej kolejności sprawdziłbym wtryski
Witam, Mam podobny problem Skoda Fabia 1.2 htp 6v, 2003r, 134000 km, bez instalacji LPG. Wypada zapłon na 3 cylindrze błąd P0303: - Nowa cewka na 3 cylinder, próbowałem też podmiany z innych - Zmienione wszystkie świece (kolor starych jasno szary na każdym cylindrze) - Ciśnienie na 3 cylindrach takie same - Wyczyszczona przepustnica - Wymieniony filtr...
Czy w parametrach mieści się w normie? Ciśnienie paliwa w normie? Proszę zrobić nastawy fabryczne.
W takiej skodzie co do mocy ,to np słabe ciśnienie paliwa albo np przytkany wydech. Tak może i sonda,tylko bez diagnozy to sobie tak będziesz wymieniał w kółko.
Prawda ale można by się rozpisywać lub po kolei wymieniać. Ja miałem dawno temu taki problem i po kolei wyminiałem aż podłączyłem kompa i się okazało że czujnik ciśnienia paliwa. To golf III 1,4 Proszę pokazać czujnik ciśnienia paliwa w gofl 3 1.4. Anuluję wtedy ostrzeżenie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają...
Świeca jest po to by zapalić !!! paliwo w komorze wirowej, na nagrzaną do czerwoności świecę leci (rozyla się) paliwo, następuje samozapłon i spalanie niepełne, ciśnienie wyrzuca resztę niespalonego paliwa do cylindra i tam następuje całkowite dopalanie dawki. Bezwladność cieplna świecy powoduje, że kilka-kilkanaście kolejnych suwów przebiega w podobny...
Rozrząd się mógł przestawić, ewentualnie regulator ciśnienia paliwa dziurawy i puszcza podciśnieniem paliwo do kolektora.
Witam ma problem ze skoda fabia 2003r 1.4 16V mianowiscie wyczyściłem przepustnice zdemontowałem cewki żeby sprawdzić świece i omomierzem sprawdziłem cewki na 1 i 4 pinie było przejście na wszystkich .Następnie za pomocą Vag polski chciałem zrobić nastawy podstawowe przepustnicy wszedłem w adaptacje i wykonałem na kanale 60 adaptacje ale nie zapisałem...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... poczytaj mój post. sprawdź świece , ciśnienie pompy paliwa i lewe powietrze na dolocie , Czy z wydechy śmierdzi benzyną nie spaloną??
Może też być za niskie ciśnienie paliwa w szynie i wtryski leją, zamiast rozpylać paliwo.
Pozwólcie że podepnę się pod temat Ma ten sam problem. Wymieniałem oringi na powrocie z wtryskiwacza. po przejechaniu paru kilometrów po autostradzie znowu cieknie. Wymieniłem cały zestaw przelewów tzn (nowy oryginalny wąż z króćcami i efekt ten sam. Paliwo leci dopiero przy większym obciążeniu. Czy gdzieś na powrocie jest jakiś zawór sterujący albo...
a jeszcze jedno pytanie, tą pompe paliwa ktora jest przy silniku to ktorym wylotem paliwa mierzyc cisnienie i ile musi miec zeby silnik mogl odpalac.
Nie, tam nie ma dużego ciśnienia. Zwykły spokojnie będzie.
Bo tak sobie tylko napisał, a często jak dostanie ciśnienia na węże to widać jak leci ropa.
A ciśnienie paliwa i wydatek pompy sprawdzone? Dolot powietrza szczelny, serwo działa normalnie?
Witaj temperatura paliwa w normie. A temperatura silnika? Gdzie szukać problemu ? Sprawdził bym ciśnienie sprężania.Układ paliwowy sprawny?.
Witam Panowie, takie pytanie - byłem ostatnio na przeglądzie serwisowym i wszystko ok, poza jedną kwestią - co prawda mechanik twierdził żebym to olał ale prawdę mówiąc troche kiepsko dobijac silnik. Pojawił się po podpięciu komputera błąd mieszanki, wtedy nie wiedziałem jaki, teraz po jakimś czasie podłączyłem swój laptop z VAG-iem i wykakuje taki...
Przyjrzyj się dokładnie popychaczom hydraulicznym na tym cylindrze, czy nie są wygniecione. Miałem taką samą sytuację w Golfie AEE. Kompresja była przy badaniu, a zaraz po odpaleniu, czyli otrzymaniu większego ciśnienia oleju - ginęła. Wina leżała po stronie popychacza(był delikatnie wygnieciony - uszkodzony).
Tłumiki wymieniłem, bo były dziurawe, Nie chodzi o tłumik,ale to jak spaliny z niego lecą.Katalizator jest prawdopodobnie drożny,ale sprawdzić to 10 sekund. No to teraz jeszcze sprecyzuj,czy ten brak mocy nie objawia się czasem tym że zaczyna kuleć na jeden cylinder,a przy tym po gwałtowniejszym dodaniu gazu jest szarpinięcie. Nie ma jak czegoś konkretnego...
ciśnienie sprężania też sprawdziłeś
Niskie obroty biegu jałowego to ma Toyoty Yaris z japońskim vinem i silnikiem o pojemności jednego litra, gdzie obroty wynoszą 540. Problemem tych instalacji są długie węże o zbyt dużych średnicach i zerowe ciśnienie gazu w momencie przełączania. A dlaczego tak napisałem? Wystarczy spojrzeć na układ paliwowy benzynowy.
Na benzynie i na LPG zachowuje się tak samo? Bo jeśli tylko na benzynie to sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa. Adaptacja przepustnicy była robiona? Jeszcze może być cewka zapłonowa.
a pokusiłeś sie o pomiar ciśnienia paliwa??Na ciepłym po przełączeniu na benzynę chodzi normalnie???
http://wiki.ross-tech.com/index.php/1655... Przeczytaj to. W możliwych przyczynach jest wymieniony nieszczelny regulator ciśnienia paliwa. Było na forum jak to sprawdzić .
skoda ciśnienie paliwo skoda fabia ciśnienie paliwo ciśnienie paliwo skoda octavia
stabilizator lt1083 wałka laserowej satelitarny tuner analogowy
spawarka inwertorowa spalony rezystor spawarka inwertorowa spalony rezystor
Oleo Mac 937 - Silnik się nagrzewa i strzela w gaźnik Zamienniki układu FSFR1700XC: FSFR2100 i inne