W tym silniku nie zaślepia się całkowicie egra, tzn. można, ale trzeba wyprogramowac z kompa, czy to zrobiłeś? Jeśli nie to już masz przyczynę. Co z moim pytaniem o ciśnienie paliwa?
dzieki wam za wczesniejsze porady . tylko teraz nie wiem ile wynosi cisnienie pompy pompujacej paliwo do wtrysku. Dzieki
Jakie powinno być ćiśnienie u ciebie to nie wiem, bo każde auto ma inaczej. Sprawdż w książce serwisiwej (jeżeli masz), albo spróbuj wypytać na stacji kontroli pojazdów. Co do mierników to jest tego pełno, poszukaj w necie. Np.: http://www.tuningbaja.pl/sklep/?search=2... :) Lub tańszy : http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=...
Jak ma gaz to nie ma co liczyć na paliwo w baku i wysokie jego ciśnienie, co najwyżej na zużytą pompe i brokat na dnie.
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
Za małe ciśnienie paliwa,zasyfione wtryskiwacze,stare paliwo,i takie tam.
a może koledze paliwo się cofa
Pomiar ciśnienia paliwa.
Sprawdź ciśnienie paliwa
przepływka/cisnienie paliwa.
Czy jest możliwe żeby to był czujnik ciśnienia paliwa?
Niedługo będę miał ponownie auto to zobaczymy. Tu akurat wystarczy pomiar ciśnienia paliwa.
Zmierz ciśnienie paliwa.
Ciśnienie paliwa.
Rozumiem że pompa wtryskowa też była sprawdzana tak ? sprawdzane było ciśnienie paliwa?
Może tak być jeśli wtryskiwacz jest zabrudzony. Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa
Oznaczenie silnika to : 018NZ (N-jest niewyrazne),dalszy nr chyba niepotrzebny C18NZ jeśli już i mam nadzieje że odpalasz na benzynie? Sprawdź takie rzeczy czy w trakcie odpalania leci paliwo z wtryskiwacza. Prawdopodobnie prawie wcale nie jeżdżone na benzynie i może być zapieczony lub zabrudzony wtryskiwacz. I sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa
Wygląda to na tłumik pulsacji ciśnienia paliwa.
Sprawdź ciśnienie paliwa.
Tak ale mnie chodziło czy sprawdziłeś czy dochodzi ci napięcie na wtyczkę pompki paliwa i czy robi ciśnienie?
Coś tutaj nie pasuje w tym opisie. Pompa CR nie zasysa paliwa ze zbiornika tylko wstępna. A po drugie możesz mieć problem z zaworem na pompie, wiązką ,ECM itd. A czujnik ciśnienia paliwa jest jeden.
Jakie masz ciśnienie przy próbie pierwszego odpalenia (wtedy gdy nie chcę odpalić )?
Sprawdzić ciśnienie paliwa.
Kolego siły niema musisz od czegoś zacząć. Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie, nie pisałeś nic o wymianie filtra paliwa, może samo paliwo. Ostatnio miałem klienta z podobnymi objawami i okazało się że winny był sławny sterownik firmy Delco i jego pękający druk ale tam było mnóstwo losowych błędów. Jeżeli u Ciebie brak jest błędów to raczej wina będzie...
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Oddaj auto do mechanika bo patrząc po tobie to nie masz zielonego pojęcia bo to najprostszy samochód jaki można sobie wymażyć . Proste sprawdzenie pompy odkręć przewód paliwowy ten z tyłu patrząc na wtrysk umieszczony na kolektorze ssącym .niech druga osoba przekręci zapłon powinno lecieć paliwo jeśli leci to sprawdzić ciśnienie 0,7 powinno być , jeśli...
sprawdź też bezpiecznik od świec żarowych jak diesel ma kłopoty z paleniem to możesz mieć niskie ciśnienie sprężania lub rozrusznik za wolno kręci ważne jakie paliwo tankujesz
do okładu paliwa lepiej sam nie zaglądaj twój sam ma pompe która zanim pdpalisz nabija ciśnienie w układ wiec raczej to nie to bo byś na paliwo niewyrobił jakbyś miał przeciek
A pod jakim ciśnieniem te paliwo?
Pęknieta membrana
A ciśnienie paliwa jakie?
sondę sprawdź i ciśnienie paliwa
ciśnienie paliwa , przepływomierz,
Mam pytanko odnośnie układu paliwowego vectra c 2006 1.9 cdti 120 km. Zimny nie odpala na dotyk, czasami potrzebuje kilka obrotów i nieraz potrafi zgasnac po odpaleniu i ponownie odpalona chodzi ładnie i nie gaśnie. Problem występuje podczas jazdy, czasami powyżej 2 tys obrotów autem szarpie tak jakby ciśnienie paliwa było chwilowo za małe. Filtr paliwa...
cewka tylko oryginał, sprawdziłbym jeszcze lewe powietrze i regulator ciśnienia paliwa
O widzisz, a już miałem wywalać do kosza za lenistwo. Tak to ten zaworek i brakuje gumowego wężyka. Niestety to nie ma wpływu na dolegliwości które opisujesz. Chyba że filtr węglowy się już całkiem zapchał i pompa paliwowa nie daje rady przez niskie ciśnienie w zbiorniku. Sprawdzić można po prostu nie zakręcając korka wlewu paliwa.
Sprawdź cisnienie paliwa. Pozdrawiam.
Dzięki za pomoc wreszcie naprawiłem ,przyczyną było to że kiedy ściągłem wężyk od przelewu nie lało paliwo czyli uzgodniłem że pompa paliwa daje słabe ciśnienie ,wyciągłem pompe i filtr .Pompa słabo podawała i filtr paliwa zatkany,ale dzięki za potpowiedzi wszystkim forumowiczom
Sprawdź ciśnienie w cylindrach ja tak miałem przy astrze przyjechałem następnego dnia iskra budiet paliwo idiosz a maszyn ratatata. okazało się ze zgubiła kompresje
Zacznij od sprawdzenia szczelności układu, bo usterka występuje po dłuższym postoju. Tłok nastawnika może się zacinać jednak porusza się za pomocą sprężyny i ciśnienia paliwa.
Problem jest głębszy, bo jeśli w momencie kiedy pracuje na gazie wypniesz np. wtykę w baku od pompy paliwowej i auto nie pracuje na gazie, to znaczyłoby, że ktoś "ustawił" dawkę gazu już razem z paliwem, co jest praktycznie nie możliwe......coś robisz nie tak z tą diagnostyką Możesz też przełączyć na gaz i wtedy odłącz konektor od zaworu gazu na parowniku...
jest zagazowana,ciśnienie nie było sprawdzane ale elektrowtrysk wtryskuje paliwo do komory,świece są mokre,też mi się wydaje że to jest proste auto,ale ja nie jestem mechanikiem dlatego zaczęłem szukać czegoś sam
Trzeba dwie osoby i strzykawa do wymiany np oleju w srzyni. Na zasilanie pompy podajesz ropę pod ciśnieniem ze strzykawki. Jak zapali to zalać filtr paliwem.
cisnienie paliwa? Wtryskiwacz. map
Panowie coś mi świta ,że idziecie w złym kierunku z tym paliwem bo ta pompka idzie razem z silnikiem. Założ kolego zwykły manometr i zobaczysz jak szybko narasta ciśnienie przed wtryskiem i zmierz czujnik temperatury po nagrzaniu silnika.
U mnie jest to samo.Za każdym razem znika olej z pompy.Ale co lepsze jak silnik jest zimny to ciśnienie wynosi 50 barów a czym bardziej się rozgrzewa tym bardziej ciśnienie spada aż do 15 barów.Silnik ostygnie i znowu ma 50 barów na biegu jałowym.
Witam. Mam problem ze skodzina jak w temacie. Samochód przerywał jak dziewczyna nim jechała, zaparkowała go pod sklepem i już nie odpalił. Sprawdziłem świece były wypalone i miały na sobie dużo nagaru, wiec wymieniłem. Iskra jest mocna (na oko), mieszankę podaje bo idzie mgiełka przy odkręconej świecy no i świece sa mokre. Na wszelki wypadek podlałem...
Sprawdź ciśnienie paliwa...jest błąd regulatora więc pewnie tu jest problem.
Przyczyną jest brak benzyny, ropy, gazu, wiatru, słońca, wody. Możesz wybrać co chcesz zatankować. Chłopaki, wyciągać szklane kule, mamy klienta. Czytałeś co napisałeś? Może jakieś konkrety? Czy jest silnik, paliwo? Czy cokolwiek było sprawdzone, świece, cewki, kable, wtryski, czujnik ciśnienia paliwa, stacyjka?
...i prawidłowo, że nie pociągnie. Musisz mieć specjalny przyrząd do odpowietrzania układu paliwowego albo wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa (korek od dymionu do wlewu paliwa + pompka do materaca w ten korek). Ewentualnie możesz popuścić przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskach.
Parownik za słaby, po za tym 2 generacja w nim to zło. Strzałka na fotce nr2 to zawór wtrysku powietrza do wydechu, fotka nr 4 czujnik temperatury powietrza, warto zawsze sprawdzić bo ten "głupi" sterownik nie umie rozpoznać jego usterki nawet jak całkowicie odłączysz i przelewa na benzynie, fotka nr 5 zaworek do kontroli ciśnienia paliwa.
W baku paliwo może być, pompka może pracować a auto i tak może nie palić z braku paliwa. Zobacz czy masz odpowiednie ciśnienie na listwie (jest do tego specjalny zaworek), czy otwierają się wtryskiwacze (diodą led).
Po wyłączeniu zapłonu ciśnienie w układzie nie powinno spaść więcej niż 0,1 atm przez okres 10 min. W przypadku braku manometru wystarczającym sposobem kontroli kondycji pompy jest zdjęcie przewodu przelewowego i sprawdzenie czy leci paliwo z końcówki.
Można Zamiast wymieniać przewody paliwowe trzeba podłączyć zygar i sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli jest ok, to zalej cały bak Pb i jeśli się da postaraj się jeżdzić tylko na benzynie aż się nie skończy (czytaj trzeba pojeżdzić trochę a nie osuszyć bak do zera). Jeśli to by nie pomogło to oprócz pomiaru ciśnienia w układzie trzeba wybrać się do FACHOWCA...
Czujnik wału, ciśnienie paliwa, cewke sprawdź.
Pompka daje ciśnienie maxymalne dajmy na to 4-5 barów. Zakładasz manometr na wężu doprowadzającym paliwo do listwy (przelotowo oczywiście) zapalasz/mostkujesz przekaźnik od pompy. Na manometrze ma się utrzymywać ciśnienie ok 3 bary bez wężyka od podciśnienia. Jeśli jest mniej a paliwo leci z przelewu uwalony jest regulator. Jeśli jest mniej i nie leci...
Wznawiam temat. Panowie problem powrocil. Mialem pełny zbiornik paliwa. Problemu nie bylo. Wyjezdzilem troche i paliwa ubylo. Problem powrocil. Dzisiaj dotankowalem do pełna i jest ok. Czy winny jest zbiornik ?? Mało prawdopodobne żeby zbiornik był winny >Przy pełnym zbiorniku możesz mieć większe ciśnienie niż w układzie paliwowym i wtedy paliwo ci...
Mam dziwny problem z pompką paliwa. Po przekręceniu kluczyka na zapłon pompka nie zawsze pompuje paliwo i co za tym idzie opel nie odpala.Wydawało mi się, że jeśli sie nie włącza to znaczy że ciśnienie paliwa jest w tym momencie odpowiednie, ale tak nie jest. Mogę wtedy kręcic rozrusznikiem i pompka nie startuje. Po ręcznym załączeniu przekaźnika pompka...
Witam wszystkich.. piachu1994 podał ci mały poradnik , mały dlatego , że przy tym błędzie może być duuużo więcej usterek . To co w poradniku i dalej do sprawdzenia szczelność ssącego , podciśnienia , układ wydechowy pod kątem drożności i ogólnie 3/4 osprzetu silnika miedzy innymi czujnik temperatury, wtryski, ciśnienie paliwa odpowietrzenie zbiornika...
Za wysoka temp silnika ,za małe ciśnienie paliwa,to jest realne....
Zapewniam, że ta pompa nie zassie paliwa ze zbiornika, nawet nie musi być całkiem sucha, wystarczy odpiąć na chwilę przelew (włączone na wejście pompy) i już nie uruchomisz silnika, plak też nic nie pomoże. Trzeba albo "przeciągnąć" paliwo przez pompę ("gruszką", jak opisano) albo wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa. W instrukcji obsługi jest nawet...
Ciśnienie sprawdzone jest ok ? paliwo dochodzi do wtrysku tylko on go nie podaje , a jeśli można to co mam poprawić , przepraszam że pytam lecz ja szukam porady pierwsze raz w ten sposób a za uwagi bardzo dziękuję .
No jak to co, pierwsze ciśnienie paliwa drugie sprężanie na zimnym silniku.
Diagnoza na kompie to nie tylko wyczytanie błedów. Trzeba by także sprawdzić parametry w trakcie występowania usterki: masę powietrza, sygnał z sondy, wyprzedzenie zapłonu itp. Zmierz też ciśnienie paliwa w listwie...
Masz przytkane wtryski od jazdy na gazie. Wlej srodek do czyszczenia wtryskiwaczy np wynns lub inny. Sprawdz pompe paliwa na cisnienie i wydajnosc. Odkrec przewód powrotny i zobacz czy leci paliwo jak pracuje pod obciazeniem.
sprawdż czy po odpaleniu wciąga ci sztangę od turbiny, jeżeli chodzi o zapowietrzanie to ja zawsze podaje ciśnienie powietrzem pod zasilanie pompy tam gdzie zasysa z filtra wtedy wykluczysz wszystkie nieszczelności pompy i przewodów, jeżeli paliwowy będzie się robiło czarne to gumki pod trawersami do wymiany
Proponuję zajrzeć do tej pompy przed wymianą. Mogą być tak naprawdę 3 przyczyny a) elektronika - walnięty sterownik - raczej nie do naprawy, ewentualnie lepiej wymienić sterownik lub całą pompę b) przewody, o których pisałem pomiędzy sterownikiem i pompą c) słaba pompa tzn zużyta część robocza - problem z rozruchem to brak "siły" pompy by nabiła odpowiednie...
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa. Pompka prawdopodobnie kończy żywot.
Wykręć świece i na zimnym silniku sprawdź czy jest iskra, jeżeli jest to wygląda że coś nie tak z paliwem, odpal auto awaryjnie na gazie jeżeli odpali to masz przyczynę coś z układem paliwowym trzeba sprawdzić po kolei pompę, ciśnienie, wtrysk, a na dobry początek zdejmnij kopułkę wraz z przewodami i wysusz ją farelką, jak masz stare świece to też nie...
Witam Mamy problem z Vectra 150 kucyków, rejestruję się błędy P0002 i P0090, wymiana szyny, PompyCR, wtrysków, zaworków na pompie , na szynie ,czujniki na szynie nic nie pomaga. Czy możliwe jest za duże ciśnienie po stronie niskiego ciśnienia(Pompa paliwa w baku) niby zmierzone było 4 bary? Silnik jak odpali chodzi bardzo twardo, rejestrują się losowo...
Odkręć śrubę od wtrysku i zobacz jakim ciśnieniem sadzi paliwo jak kiepskie to sterownik
Jedna jest do baku druga po za, więc sam zdecyduj która łatwiej zamontujesz, jaki sens to roztrząsać na forum.... Tak, tylko chodzi mi o ciśnienie, które wytwarza każda z pomp. Czy ma to jakieś znaczenie? jeden z mechaników powiedział, żę nie może przekraczać ono 1 bara. Dlatego pytam która by Panstwo polecili. Czy jest to obojętne rzeczywiście?
Jaki gaz? pewnie II generacja... A czek na benzynie się świeci ? Jakieś błędy są ? Strzelam: jeżeli II generacja gazu to przepływomierz nie podłączony / źle podłaczony / uszkodozony. Ewentualnie ciśnienia paliwa kiepskie. Jeżlei gaz to sekw. to tylko ciśnienie paliwa praktycznie pozostaje...
W tym silniku nie może zabraknąć paliwa, wymiana filtra paliwa też wymaga umiejętności. Jedną z usterek może być zapowietrzenie układu paliwowego. Pewnie zaraz ktoś odpowie że jak było paliwo i nikt nic nie grzebał to się nie zapowietrzył. Otórz mógł poprzez uszczelnienie wtryskiwacza (trawers). Przez noc potrafi tak się zapowietrzyć że nie odpali....
hmm zaciśnij jeszcze powrót paliwa z listwy wtryskowej jeżeli masz taką możliwość i zobacz czy jest różnica w pracy silnika. Skoro wartość ciśnienia paliwa to tajemnica
Miałem Vektre 1,6 i i miałem również dwa razy taki przypadek .Pompa paliwowa po przekręceniu kluczyka podawała paliwo , iskra była , wtryskiwacz nie rozpylał paliwa . Jak już ktoś wcześniej mówił po właniu paliwa do kolektora silnik na chwilę zapalał . Czyli pompa paliwowa dawała wstępne ciśnienie , ale wtryskiwacz nie pracował . A przyczyną był impulsator...
ale mechanik mówi ,że to nie powinno mieć wpływu, ponieważ EGR można zaślepić i będzie palić. Wymieniona pompa paliwowa i świece. - zmień mechanika...wykonaj diagnostykę, napraw ten EGR albo zaślep, bo teraz nie wiesz w jakiej pozycji zostaje. Podczas uruchamiania silnika z rozrusznika i na tzw. popych pracuje ta sama pompa paliwowa, dlaczego więc...
To zależy jak długo paliła ci się ta kontrolka od ciśnienia oleju jak kilka sek. to nic nie powinno się stać jeśli natomiast dłużej to mogło przytrzeć trochę czopy wału. Ciśnienie oleju zapaliło ci się ponieważ paliwo przedostało się do oleju i go rozrzedziło no to w sumie musiało się zapalić najpierw spróbuj wymienić olej oczywiście na jakiś mineralny...
Trzeba zobaczyć jakie ma ciśnienie paliwa i inne parametry przy rozruchu.
Podpinasz tester diagnostyczny i obserwacja co się dzieje z korektami. Wtedy wstępnie można coś powiedzieć. Jeżeli jest ok sprawdzanie reszty parametrów I przechodzisz do dalszych prac. Sprawdzenie ciśnienia paliwa itd.
ciśnienie paliwa ,tps, może trochę parametrów z testera
Do sprawdzenia masz: Pompa paliwa Filter paliwa Filter powietrza Regulator ciśnienia paliwa MAP sensor Katalizator
Byłem dzisiaj umówiony w kolejnym warsztacie, ale auto nie odpaliło... Ciśnienie w listwie jakieś jest, jak zdejmę plastikową nakrętkę z zaworu na listwie to wylatuje z niego paliwo, więc chyba to niemałe ciśnienie skoro przebija ten zaworek. (jak auto trochę postoi to z zaworka nic nie leci). Skoro ciśnienia w listwie wystarczy do pracy na wolnych...
Co wy z tą sondą!!?? Na zimnym: 1-Ciśnienie paliwa 2-ntc 3-świece,iskra 4-cisnienie sprężania
Sprawdziłem przewody- nie było w nich oleju. Jeszcze jedno ciekawe "usprawnienie" wykonane przez poprzedniego właściciela, przeczące prawom fizyki. W aucie została zastosowana dodatkowa pompka elektryczna "wstępna" pompująca paliwo do pompy głównej... przez przelew :D czyli paliwo z filtra idzie na we pompki, wyjscie pompki cisnieniowe idzie na przewód...
zasilanie wtrysków jest, sprawdzone miernikiem i sterownie dioda, jak zdejmę zasilanie z pompy paliwa to auto chodzi jeszcze przez chwile dopóki ciśnienie paliwa nie spadnie, który to bezpiecznik ?
sprawdż na listwie paliwowej ,czy po zgaszeniu silnika nie spada cisnienie szybko.Jesli tak wymień pompe paliwa.
wymien filtr paliwa, jak nie pomoze to druga pompa. p.s. jak juz mierzysz cisnienie to zatkaj powrot bo moze regulator sie uszkodzil.
A ciśnienie paliwa zmierzone? Ile jest, napisz.
pompa cisnieniowa paliwa po prawej stronie silnika
Uszkodzona pompka paliwa, nie dająca ciśnienie paliwa, a morze w ogóle nie działa?
Po kolei sprawdzaj: rozrząd,ciśn. paliwa, sprężania itd.
Na listwie wysokiego ciśnienia masz regulator owego ciśnienia wytarła się iglica i puszcza sprawdz cisnienie paliwa tak jak tutek77 pisze
ja bym sprawdzil cisnienie w cilindrach w razie malego cisnienia do wymiany panewki mi pomoglo klopot z glowy O matko 8=O Dodano po 3 Wskazałbym raczej na pompę paliwa. Ja bym się przychylił. Sprawdź ciśnienie paliwa przed i za filtrem paliwa.
Kolego przyczyną według mnie jest za małe ciśnienie paliwa. Czyli padnięty regulator ciśnienia paliwa. Jedź do prawdziwego diagnosty podłącz kompa i zobacz ciśnienie paliwa podczas jazdy a nie tylko na postoju. A skąd.
Kupiłem Opla Vectre C 2.2 diesel 125KM. Zauważyłem że na 1szybm biegu jest troche mułowaty, poprzednie punto 1.2 sporting to był pocisk w porównaniu z tym... ale to jest najmniejszy problem. Prawie zawsze na 5tym biegu,czasem na 4tym po przekroczeniu 2700obr zapala sie zółta kontrolka -samochód z kluczem francuskim (tryb awaryjny) i auto nagle traci...
Witam. Mój problem tkwi w odpalaniu auta . Odpala za 2-3 razem a czasami po nocy za pierwszym nie mogę znaleźć rozwiązania u gazownika był jest wszystko zrobione a wciąż jest ten sam problem ciśnienie w pompce paliwa katalogowe więc dalej szukam rozwiązania pomożecie?
Nieprawidłowe ciśnienie paliwa. Uszkodzony dławik przeciwzakłóceniowy. Uszkodzony sterownik. Układ paliwowy się zapowietrza.
odpal na benzynie, przełącz na gaz i wyciągnij bezpiecznik od pompy paliwa (FI) jeśli dobrze pamiętam pierwszy od lewej w środkowym rzędzie i zobacz czy dalej ginie paliwo. W kwestii awarii obstawiałbym emulator wtryskiwaczy albo regulator ciśnienia na listwie.
Ciśnienie paliwa siada. Pompa, nieszczelność albo regulator.
vectra ciśnienie paliwo ciśnienie paliwo wysoki vectra niski ciśnienie paliwo vectra
demontaż blaupunkt bosch sterownik silnika sterowanie triakiem atmega
magnetofon zwalnia obroty domofon otwieranie
Młotowiertarka 58G874 przerywa w położeniach - przyczyny i rozwiązania Podłączenie wiązki do modułu pralki Ariston AQGD 149S