Nie ma błędów w szafie. Auto nabiegało 300000km i nie zapala. Jak bardzo długo pokrecisz to czasami złapie. Wygląda na to że jest za małe ciśnienie na listwie a co za tym idzie podejżewam Pompę wysokiego ciśnienia. Miał ktoś coś takiego?
Temat nadal aktualny i boryka się nadal z tym problemem powyżej. Czy ktoś ma jakiś pomysł. Mam w planach wymianę pompy wysokiego ciśnienia bo tylko to nie było wymieniane.
Od baku do filtra dalem nowy przewód. To pozostaje jeszcze wymiana oringów między pompa wstępna a wysokiego ciśnienia.
Mierzyć to sie dosłownie nie da, najwyżej KTSem albo czyms jako wartość zmierzoną. Poniżej 200Barów ECU chyba nie zezwala na rozruch. nie jestem do końca pewien. W CDI częsko padają pompy wysokiego ciśnienia
Witam ponownie. Po wielu nieudanych próbach znalezienia winnego problemu poprostu go olałem. I tak Sprinter jezdzil czasami łapał tryb awaryjny az niedawno całkowicie stanął na trasie. Okazało się że żywot skończyła pompa wysokiego ciśnienia. Po wymianie na nową samochód od około 3 tygodni pracuje bez zarzutow i nie pojawiają się żadne błędy.
Podejrzewam elektrozawór na pompie wysokiego ciśnienia Mprop valve.
Witam jaka moze być przyczyną dużego cisnienia oleju . Pompa oleju nowa delphi . Zawory sterujące wymienione na oryginalne nowe proszę o pomoc + Odgrzewam kotleta bo mam podobny problem , tyle że u mnie cisnienie skacze od 3 do 7 bar falowo . Ktos rozwiazał problem tego zbyt wysokiego ciśnienia oleju ????
Osiągalne nowe bez większego problemu. A0000772209
Pompa paliwa z baku podaje na pompę wysokiego ciśnienia a to niestety nie podaje już dalej na listwę. Wymieniłem Pompę wysokiego ciśnienia wraz z zaworem na niej znajdującym się oraz zawór na listwie wtryskowej z tyłu i nadal nic. Czemu od razu tak poważny remont bez rozeznania, czy rzeczywiście chodzi o pompę wysokiego ciśnienia (pwc) z zaworem regulacyjnym?...
max a powiedz ten zawór to jeste wkręcany w pompe wysokiego ciśnienia???????? bo u mnie jest zawór w tej pompie wysokiego ciśnienia z prawej strony ale jak zdejme wtyczke z niego to wywala mi błąd zaworu pompy wysokiego ciśnienia
Sprawdź jakie ciśnienie wytwarza pompa wysokiego ciśnienia na wolnych i wysokich obrotach. Dodatkowo standardowa procedura czyli czyszczenie układu paliwowego od zbiornika poczynając + nowy filtr. Najlepiej rozebrać uszkodzony wtrysk i zobaczyć czy niema w nim opiłków z pompy.
Listwa wymieniona na nową - oryginalną, a ciśnienie wciąż wolno wzrasta, czy wiecie czemu? Dodano po 1 Wtryski, pompa ciśnieniowa sprawdzone, są ok. Byli na forum tacy, co się też tak zarzekali, a potem się okazywało, że te niby sprawdzone elementy są uszkodzone. Na początek zrób może próbę przelewową wtryskiwaczy. Długi czas narastania ciśnienia może...
Witam mam Sprintera w którym chcę wymienić o ringi w pompie wysokiego i niskiego ciśnienia. Tylko nie wiem gdzie i jakie tam trzeba wymienić proszę o pomoc
witam ale czy można ten zawór przełożyć z drugiej pompy to nie zrozumiałem
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam MB Sprinter 313 CDI 2003 r. przebieg 187000 Mimo,że bardzo dużo postów już napisano o problemach z nie odpalaniem sprinterów to po przeczytaniu ich i wykonaniu wielu manewrów nie udało mi się uruchomić mojego Sprintera. Zaczęło się od tego, że zgasł w czasie jazdy i zapaliła się kontrolka EDC. Nie chciał...
Witam chciałem podłączyć się do tego postu. Mam sprintera 308 cdi 2.2 2003. Autko nagle przestało zapalać, z popychu lub z samostartu odpala bez problemu. Komputer pokazuje za niskie ciśnienie na listwie podczas odpalania. Co może być przyczyną? Mechanik karze mi kupić pompę wysokiego ciśnienia. Co Wy o tym myślicie? Nie chciałbym wydać 2000 na pompę...
Witam Mam prośbę szukam porady lub mechanika w okolicy Wrocławia. Sprinter 313 Cdi 2004 rok w trasie w Italii padła pompa wysokiego ciśnienia bez wtyczki. Nie było czasu, ładunek, itp. Zmienili w serwisie Mercedesa na pompę nową ale niestety na taką z wtyczką. Nie powiem ile kosztowało :-( , i kabel który był na wiązce nie używany podłączyli do jakiegoś...
Witam! Mam problem ze Sprinterem 316CDI 2.7CDI. Samochód zgasł w czasie jazdy i nie pali -Wymieniony filtr paliwa - wyjęte i sprawdzone wtryski - wyjęta i sprawdzona pompa wysokiego ciśnienia na stole daje okolo 1000bar - podstawiony czujnik wału, wałka rozrządu (nowe) - podstawiony regulator ciśnienia na listwie CR (nowy) - nowy czujnik ciśnienia na...
Zacząłbym od sprawdzenia, czy fizycznie paliwo jest w zbiorniku i dochodzi do pompy wysokiego ciśnienia.
Może być czujnik ciśnienia,regulator ciśnienia na listwie,brudne paliwo,pompa wysokiego ciśnienia siadła.Podkładka nie ma nic do palenia powinien zapalić tylko kompresja by uciekała i słychać by było takie cykanie.
Spróbuj wyczyścić regulator dawki paliwa ten co jest przy pompie wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej jest zabrudzony.
Sprawdź ciśnienie paliwa przy rozruchu na zimno, w 90% przypadków chodzi o ciśnienie paliwa ( przelewające wtryski, powietrze w paliwie, niedomaganie pompy wysokiego ciśnienia lub uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR) ECU nie zezwoli na start dopóki nie uzyska odpowiedniego ciśnienia. Sprawa będzie banalnie prosta do rozwiązania jeżeli...
ta diagnoza przez mechanika jest trochę nie kompletna istotny jest czas narastania ciśnienia na listwie ,bo jak nie osiągnie 120bar to nie zaskoczy ,tak więc test przelewowy jest bardzo istotny i to powinien zrobić jako pierwszy bo przelewanie choćby jednego może powodować że wcale nie zapali .regulator ciśnienia też jest istotny i jego podmiana zajmuje...
Witam. Jestem tu nowy i trochę już zdesperowany, więc może ktoś mi podpowie. Kupiłem Sprintera. Podczas jazdy przy np.podjazdach pod górkę lub wyprzedzaniu, gdzie niestety trzeba trochę przycisnąć zapalała się kontrolka EDC i po chwili auto gasło. Więc podczas jazdy wyłączałem stacyjkę i ponownie odpalałem aż do następnego razu. Auto zostało podpięte...
tym tez launchem sprawdzałem dziś ciśnienie paliwa ale nie wiem czy z listwy czy z czujnika na pompie zczytuje- bo nie znam się. Mój specjalista w tej dziedzinie jest dziś nieosiągalny, w każdym razie przy opisie-"rail pressure" ciśnienie na wolnych obrotach to ok 250bar na wysokich ponad 1000bar w załączniku zdjecie na wolnych, mam tez filmik z pracy...
Jest pompa wstępna. Pod pompą wysokiego ciśnienia. pompa wstępnego doładowania paliwa Ja zapytam co to za pompa.
Witam, tym razem potrzebuje pomocy bardziej doświadczonych. Mianowicie po wymianie wtrysku już nie dalo się go odpalić, więc wymieniłem filtr bo był stary a zauważyłem na przewodach że ciągnie z niego powietrze, ale nic to nie pomogło po za tym że już powietrze nie szło z niego, sprawdziłem przewody idąc od zbiornika ale nic nie zauważyłem, więc założyłem...
Problem z odpalaniem był spowodowany uszkodzonym zaworem sterującym wydatkiem paliwa, znajdującym się na pompie wysokiego ciśnienia. Kalibracji przepływomierza nie było trzeba robić. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Faktycznie DPF zatkany , po wykasowanie błędu KTSem nie powraca , drugi błąd dotyczył zaworu na pompie wysokiego ciśnienia . Okazało się że kabel jest uszkodzony . Pozdrawiam
Witam, Okazało się że pompa paliwa w baku nie pracowała w ogóle. Podłączyłem ją na krótko i zaskoczyła. Teraz po przekręceniu kluczyka słychać że działa jednak auto dalej nie odpala. Kolejnym etapem musi być zmierzenie ciśnienia na pompie wtryskowej bo na mój rozum jak nie dostawała paliwa to mogła się uszkodzić lub zatrzeć z pracowania na sucho.. W...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Blad pierwszy pochodzi najprawdopodobniej od czujnika hamulca nad pedałem. Sprawdzić w pamięci sterownika ABS, sprawdzić również w wartościach rzeczywistych. Czujnik ma dwie sekcja: jedna przy naciśnięciu zamyka, druga otwiera (na przemian) Blad drugi: zawór odcinający na pompie wysokiego ciśnienia. Sprawdzić bezpieczniki F16 i F17. Sprawdzić oporność...
Posiadam sprintera 316. Co to jest Sprinter 316??? To nie jest model! To tylko oznaczenie handlowe świadczące o mocy silnika i ładowności! Skąd mamy wiedzieć, jakie to auto? Sprinter jest już w produkcji dwadzieścia lat! Zauważyliśmy, że po zmianie tego oprogramowania wypiął wtyczkę z pompy wysokiego ciśnienia. Jeżeli to druga generacja Sprintera,...
Witam wszystkich. Dzisiaj zarejestrowałem się tutaj bo od jakichś dwóch miesięcy mam problem z moim 413 cdi. Zaczęło się od ciężkiego odpalania przy zimnym i z czasem przy rozgrzanym silniku. Drugi problem jaki był zauważalny to gasnący silnik podczas jazdy (zawsze pod górę, obroty powyżej 3000 i ciężki ładunek na pace) gasnął , przekręcałem kluczykiem...
Mercedes Sprinter 2004r 2.2 zgasł podczas jazdy, odpalił i znów zgasł chwyta i nie chce odpalić wtryskiwacze sprawdzone, wymieniona pompa wysokiego i niskiego ciśnienia oraz zawór na listwie od tylnej strony silnika, po podpięciu komputera nie wskazał uszkodzeń.
Witam. Mam problem ze sprinterem, samochod odpala pracuje równo, tylko po gwałtownym nacisnieci gazu nie reagujemy a po odjeciu i naciśnięciu ponownie zaczyna jechać. Nie ma reguły kiedy to sie dzieje. Komputer nie pokazuje błędów, parametry wszystkie ok. Wymienione juz zostaly: wtryski, czujnik i zawór wysokiego ciśnienia na listwie i pompie. Przeplywomierz...
Mam taki problem . Wymieniłem silnik 0m651 w sprinterze 313 z 2013 na silnik z 2014 tez om651. Po zmianie wtrysków na te z uszkodzonego silnika , jednostka pracowala nierówno . Wtryski zostały zakodowane - pracował normalnie po 2000 km problem powrócił . Samochód był na serwisie Boscha - gdzie stwierdzili ze jeden wtrysk był wadliwy Wiec został zregenerowany...
Witam Mam problem ze sprinterem 311 2005r. Auto już po kilku warsztatach. Przyjechało do mnie ze spalonym ECU (podobno już trzecim) i nikt przede mną nie pomyślał, żeby sprawdzić wiązkę. Znalazłem zwarcie, kupiłem drugi sterownik, przełożyłem pamięć IMMO. Auto zapala, ale pali się kontrolka EDC. Tester wyrzuca błędy: -P1617- Błąd pamięci EEPROM błędne...
Do mersedesa 313 włożyłem silnik 311 samochód odpalił tylko chodzi w trybie awaryjnym. Komputer odczytuje brak czujnika temperatury paliwa, eletryczne zawór odcinający i zawór wyłączenia sekcji pompy wysokiego ciśnienia. Po prostu tego nie ma przy temu silniku w jaki sposób wyeliminować te elementy żeby komputer ich nie odczytywał i nie wchodził w tryb...
Kolego, wyjaśnił byś jeszcze raz problem , czy gaśnie i po ponownym włączeniu rozrusznika odpala? czy też gaśnie i nie da się go odpalić bo rozrusznik nie kręci? Pytam bo jest w tym temacie trochę za dużo nieprecyzyjnych informacji. Jak gaśnie podczas jazdy i nie odpala przez brak reakcji rozrusznika, to problem ewidentnie po stronie elektrycznej możliwe...
Witam Mam wielki problem. Samochodzik stał około pół roku bez akumulatora i bez silnika :) Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało sie że rozrusznik nie kręci a na wyświetalczu pokazał się ERROR START.Oczywiście silniczek jest od tego samego modelu. Samochód posiada fabryczny immoblilizer z kluczyka. Zastanawiam się czy to nie on powoduje problem "martwego...
Witam , auto pracuje nie równo, Po wciśnięciu raptownie gazu wchodzi w tryb awaryjny. Po przekręceniu zapłonu wszystko wraca do normy.Cały czas świeci kontrolka EDC. Po ściągnięciu wtyczki z zaworu na pompie wysokiego ciśnienia ( 2piny) auto odpala i pracuje ( nadal nie równo) Czy ktoś ma jakiś pomył , co z tym zrobić?
Więc tak, auto zostało przewiezione lawetą do serwisu, tam po podłączeniu pod komputer pokazało kilka błędów (niestety nie wiem jakie dokładnie), potem tamtejszy mechanik bawił sie z nim z 3 godziny, auto odpaliło i zgasło, po kolejnej godzinie odpalało ale przy ok 3000 obrotów gasł, mówił cos o wtryskach, potem o pompie paliwa, na końcu o złym ciśnieniu...
witam wszystkich jestem posiadaczem od ponad 3 lat sprintera 316 silnki 2,7 cdi przebieg auta 390 000 rok 2001 przez te 3 lata z autem nie miałem żadnych problemów aż do teraz po wymianie filtra paliwa i przejechaniu około 1000 km zapaliła mi sie kontrolka edc i auto zgasło po jakiś 3-4 minutach próby odpalenia zapalił i było niby wszystko ok ale po...
Witam, mam problem z moim sprinterem 313, silnik om611, 1999r świeci mi się kontrolka EDC i silnik pracuje do 3k obr. Podpielem texe i pokazała błąd p0703 sygnał hamulca, p1470 regulacja ciśnienia turbo, p1622 zawór elektryczny wyłaczający i p1188 elektrozawór wyłączenia pompy wysokiego ciśnienia, podmieniłem zawór sterowania turbo sprawdziłem węże...
Mercedes Sprinter 313 [903] r. 2002 Silnik: 2.2 Auto nie odpala, proszę o jakieś porady. Wymieniłem: - Czujnik i zawór na listwie wtryskowej. - Zregenerowałem pompę wysokiego ciśnienia. - Wtryski sprawdzone (sprawne) - Wymieniłem pompę paliwa niskiego ciśnienia. Auto nie podaje paliwa na listwę wtryskową, po próbie zaciągnięcia paliwa strzykawką z węża...
Cześć Tych danych to jest tyle co kot napłakał... Po pierwsze: oznaczenie handlowe "313 CDI" nosił zarówno poprzednio produkowany model Sprintera (II generacji) jak i aktualnie produkowany model 906. Z tekstu dopiero można się domyślić, że masz ten nowszy, ale lepiej to wyjaśnić, bo zaraz się zaczną mnożyć rady dla Sprintera 313CDI starszego. Wymieniony...
Witam, kupiłem mercedesa sprintera z 2004 roku z skrzynką tiptronic 6 stopniowa, lecz nie ma biegów, jak odpali się autko to max 3 tys obrotów na silniku i mruga bieg N, potem niezależnie od pozycji gałki pali się non stop N, zero reakcji. Nie wiem jakie były wcześniejsze objawy bo dopiero kupiłem. błędy: P2081 uszkodzona pompa hydrauliczna SSG (przekładnia...
witam ponownie i problem rozwiązany okazało sie że to bardzo niespotykana rzecz jaką jest pompa wysokiego ciśnienia na komputerze wyszło ze w trakcie jazdy pompa przy wciśnieciu gazu do podłogi na przykładowo na 4 biegu przy małych obrotach (mulenie ) potrafiłą sie rozsczelniać czego nie można było wykryć na wolnych obrotach bez jazdy przy podłączonym...
Popieram LUKI1979 - pierwsze przelewy , drugi zawór Y74 regulacji ciśnienia na rurze- zobacz oring na uszczelnieniu. Co do ciśnienia startu to CDI faktycznie potrzebuje około 150bar do startu/ zobacz sobie diagnostyka cdi SPRINT12 mercdiagnose w GOOGLE / po wyjęciu zaworu regulacji ciśnienia CDI Y74 ,jeżeli faktycznie poleciała pompa wysokiego ciśnienia...
fakt, jak kupiłem samochód akumulator wymienili na mniejszy, bo autko było uszkodozne (skrzynia nie chodziła i most walniety) okazało się że dwa bezpieczniki pod siedzeniem są walnięte zmieniłem je i skrzynia ruszyła, błędy jakie były przed wymianą bezpieczników to: P2081 uszkodzona pompa hydrauliczna SSG (przekładnia sprintshift) P2075 obroty przekładni...
Witam wszystkich,panowie mam problem z sprinterem 2.2 cdi 2002r otóż podczas jazdy nagle stracił moc i tak po podłaczeniu do kompa wskazało na czujnik sterujący turbina,czujnik kupiony wymieniony ( to jest ten pod filtrem powietrza) wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzone a mocy jak nie było tak nie ma :cry: żadnych błedów komputer teraz nie pokazuje.Wiec...
Witam ! Problem z autkiem jak w temacie. W czasie jazdy zaczyna mu brakowac mocy. Nie wyglada to na problem z turbina. Po podlaczeniu do testera diagnostycznego wyplul blad: "Regulator wysokiego ciśnienia paliwa" Czy przez niego auto moze sie tak zachowywac. Czy on jest umieszczony na listwie ciśnieniowej czy na pompie ??? Jeslina listwie to pewnie...
Witam , mam taki problem z moim sprinterem 208 2.2 cdi pomóżcie bo nie wiem już co wymieniać jakiś czas temu stracił moc, nie słychać turbiny... trochę lubi zakopcić np. na trójce powyżej 3tys/obrotów wymieniłem już w nim pompę wysokiego ciśnienia, oraz niskiego, zawór ten pod plastikiem filtra powietrza, który otwiera turbinę... poprawiło sie na chwile...
pompa wysoki ciśnienie ciśnienie pompa wysoki wymiana pompa wysoki ciśnienie
zatkany wydech scania przełączniki amica śmierdzi
przetwornica 24vdc 12vdc tomtom przywracanie
Kod błędu P2293 w silniku 2.0 FSI - przyczyny i diagnostyka Wewnętrzna budowa wzmacniacza STK4192II