Ciśnienie sprężania mierzyłeś? Wstaw fotkę tej kontrolki bo nie kojarzę. Diagnostykę robiłeś?
Witam wszystkich mam pytanie jakie powinno być ciśnienie sprężania w Renault Megane 1.4 8V 96r i czy to może mieć wpływ na odpalenie samochodu na benzynie bo na gazie pali ok.
Oczywiście odysik2 nie odróżnia stopień sprężania od ciśnienie sprężania. Wsio ryba.
Ciśnienie sprężania w porządku na tym cylindrze?
Może zdobędę jakieś cewki na podmiankę i zobaczę. Świece były sprawdzane i są ok, mechanik mówił że prawidłowo wypalone. Ciśnienie sprężania wszędzie równo 13 bar . Może żeby dłużej na wolnych popracował to by było coś widać po świecach ?
Skoro ubywa płyn chłodzący, to wygląda na wypchana uszczelkę pod głowicą, zawsze możesz sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach
A jak wlejesz trochę oleju do cylindra (do pomiaru ciśnienia sprężania to czy uszczelni(chodzi czy wina pierścieni)). " - ciśnienie sprężania 1,35 MPa <=> 13,5 Bara "
Ciśnienie sprężania sprawdziłeś w końcu czy nie ???????
Z jakiejś przyczyny to podciśnienie jest niewłaściwe , nieszczelność , rozregulowana (uchylona )przepustnica , czy też stan silnika = pomiar ciśnienia sprężania .
Kolego, zmierz ciśnienie sprężania wtedy będzie wszystko jasne.
Wypadanie zapłonów może wywalać przez ten trudny rozruch na ciepłym silniku, o którym wcześniej pisałeś. Ciśnienie sprężania do kontroli. No i synchro rozrządu to podstawa.
Jakiej pomocy oczekujesz , nikt online nie naprawi Ci auta. Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową , będziesz wiedział czy dmucha dołem czy górą .
Witam Panowie rozebrałem dziś silnik.2 tłoki są lekko przytarte 3 i 4 od strony rozrządu a na drugim są ślady odbitych zaworów.Skręciłem wałki do głowicy i sie okazuje że zawory są uchylone ale co najlepsze ciśnienie sprężania na wszystkich wynosi ok 15 bar.I dochodzę do wniosku że to wina oleju 15W40 ELF-a.Chyba jest za gęsty za to podstawia zawory.
Ile km przejechałeś na gazie? Oprócz utraty mocy nie masz problemów z uzyskiwaniem większych prędkości? Regulacja luzu zaworów była? Przy gazie wydechowe "wypalają się" szybciej, zmniejsza się luz na zaworach. Z książkowych kilku dziesiątych milimetra zostaje kilka setnych. Zawór jest prawie podparty. Sprawdź ciśnienie sprężania i luz zaworów.
Problem polega na tym że immo przestaje migać na desce jest iskra sygnał na wtyczce wtryskiwacza jest , ciśnienie paliwa ok samochód nie zapala.Krokowy wymontowany cisnienie sprężania ok, Błędu zasilania cewki pierścieniowej nie da sie skasować. Samochód z 98 roku sterownik Fenix 5
Z braku czasu tak na szybko wykręciłem dziś świece, 1 i 2 idealne natomiast 3 i 4 całe elektrody zarośnięte czarnym nalotem. Ciśnienie sprężania raczej dobre 1 cyl - 12, 2 cyl - 11,5, 3 cyl - 12, 4 cyl 13 bar. Tak więc chyba raczej będą pierścienie do wymiany, prawda?
Cześć, przeszukałem już chyba wszelkie czeluści internetu więc zawitałem w końcu tu ;) Jakieś 3 miesiące temu oddałem do regeneracji turbinkę ponieważ na wylocie do IC pokazał się olej (nie przestała działać- - zrobiłem to prewencyjnie). Odebrał założyłem to samo, więc gwarancja( drugi raz założona to samo). Jako że nie chciałem podejmować 3 próby pojechałem...
Jeszcze tego mi nikt nie wytłumaczył. Nawet firma która regeneruje wtryskiwacze . Wydaje mi się że jest ciśnienie sprężania które przedostaje się przez luzy pomiędzy iglicą a końcówką wtryskową. Ale to są moje domysły. Sam swoje wtryskiwacze 4 razy reklamowałem po regeneracji i słyszałem za każdym razem że są zrobione i się czepiam ( to było po znajomości...
Na początek sprawdź stan i zapach cieczy chłodzącej i czy na uruchomionym silniku nie idą bąbelki oraz stan i zapach oleju być może że zamiast brać Ci oleju będzie go przybywało. Jeżeli coś będzie odbiegało od normy to może wskazywać na uszczelkę pod głowicą, ale najlepiej by było zrobić test ciśnienia sprężania dla wszystkich cylindrów. Drugie co może...
Witam Na wstępie chciałbym dopytać dokładnie jak ustaliłeś że silnik nie pracuje na zewnętrzne cylindry? Jak to sprawdziłeś? Gdyż piszesz że zamieniałeś cewki a czy wykręcałeś świece zapłonowe i obserwowałeś przeskok iskry na elektrodach? Jeżeli podczas tego sprawdzania zauważysz brak iskry na obu świecach z zewnętrznych cylindrów zamień je miejscami...
Witam, problem jak w temacie. Auto nie równo pracuje, pali 100 na 100, najgorzej reaguje na zdjęcie cewki na pierwszym i czwartym cylindrze, parametry pracy: Na wolnych map 380mbar, czas wtrysku około 3.5 do 3.8 ms., sonda oscyluje, czasem łapie błąd wypadania zapłonów na pierwszym lub czwartym cylindrze. Ciśnienie sprężania po 16 bar, silnik pracuje...
Witam wszystkich serdecznie , mam problem z renault megane 1,6 16 v 2001r. Jakiś czas temu pękł pasek wywaliło głowice została zrobiona , auto odpalone , wszystko ok. Minęło ze trzy dni auto przejechało ze 300km,.Kumpel dzwoni że nie pali , pojechałem kluczyk w stacyjkę pali od 1 strzała . Auto zabrałem , postawiłem u siebie na mrozku,rano przychodzę...
Williams zrób tak: JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin. Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest ciepły, pracował na benzynie , przełączamy na gaz. Wstępnie...
Proponuje zmierzyć ciśnienie sprężania.
Jeśli po stronie zapłonowej wszystko w porządku, zasugeruj mechanikowi pomiar ciśnienia sprężania.
Podejrzewam, że chodzi o zmierzenie ciśnienia sprężania ;).
Sprawdzenie luzu zaworowego i ciśnienia sprężania na początek.
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
W sumie przed wymiana i teraz po czasami czuć takie szarpniecia w okolicy 2 tys rpm. Zawór , koło zmiennych faz i reszta rozrządu w jakim stanie? Ciśnienia sprężania sprawdzone?
Auto już nie młode, pomiar ciśnienia sprężania bardzo wskazany no i wtryski do kontroli.
Pomiar ciśnienia sprężania to za mało.Sprawdż cylindry na szczelność.
A może byś tak łaskawco napisał, czy jest iskra, czy słychac klikanie wtryskiwaczy, czy słychać odgłos pompy, czy jest ciśnienie paliwa, czy silnik spręża...
Ja bym sprawdził czy kataliator nie blokuje, czyli popuścić wydech na łączeniu kolektora z tłumnikiem, jeśli nic to nie da trzeba zmierzyć sprężanie i ciśnienie paliwa.
genek1000, cewki i świece były podmieniane. Wtryskiacze miejscami nie były zamieniane i nie było sprawdzane ciśnienie sprężania. Czy mógłby ktoś zobrazować pokrótce jak jest zbudowany układ wtryskowy i zapłonowy w tym aucie?
od czego zacząć Od udania się do samochodu ze stosownym testerem diagnostycznym, manometrem do pomiaru ciśnienia sprężania, manometrem do pomiaru ciśnienia paliwa, lub udania się do warsztatu w przypadku braku posiadania ww narzędzi diagnostycznych
Wyłączyć całkowicie instalację gazową. Zrobić porządną diagnostykę: sprawdzenie błędów, ciśnienie paliwa , sprężanie na cylindrach , synchronizacja rozrządu. Stan świec zapłonowych kabli, sprawdzić czy nie zaciąga fałszywego powietrza. Pół godzinki roboty i wszystko wiadome.
No jest źle. CO przekroczone ponad 5 razy, HC tez w zasadzie wysokie. Silnik nie spręża na pierwszych dwu cylindrach, zrób próbę olejową.
1.Pomiar ciśnienia sprężania :idea: .Jeśli jest w normach to: :arrow: 2.Sprawdzenie wtrysku :idea: .Jeśli dobry to: :arrow: CD Zakładam że rzuca silnikiem :!: pozdrawiam Janusz
Witam posiadam Megane 1.6 8V 90km z 97 roku. Samochód nie równo pracuje na wolnych obrotach , niezależnie czy jest na gazie czy na benzynie. W serwisie ASO wszystko sprawdzili. A czy było sprawdzane ciśnienie sprężania? Miałem takie same objawy (ten sam silnik) i regulacja zaworów załatwiła sprawę (jeden wydechowy się nie domykał). Ten silnik nie ma...
Obrazowo to opisując: musisz tak wycelować by zawór wydechowy poszedł maksymalnie w dół i ino co nie wraca (by krzywka najwyższym swym punktem podpierała popychacz). Chodzi o to że gdy zawór wydechowy na pierwszym cyl. pójdzie maksymalnie w dół (jest całkowicie otwaty) na zaworze ssącym na 3 cyl musi być to 0,10 i wydechowym na 4 cyl - 0,25mm, czyli...
Witam i proszę o pomoc! *od roku auto kiepsko odpala * od pół roku doszedł drugi: zawsze przy temperaturze silnika ok. 20 st. na wolnych obrotach (skrzyżowanie, stop) auto gaśnie na benzynie . I już nie wiem co robić. Będę wdzięczny za każdy pomysł. Warto sprawdzić luzy zaworowe, jeśli nie były sprawdzane. Ten silnik ma ręczną regulację luzów ("śrubkowe")....
Ale znam to z 1,4 Megane 2. Problemem jest koło zmiennych faz rozrządu. Strasznie problematyczny element Ten silnik nie ma zmiennej fazy, od pojemności 1,6 mają i nie jest to aż tak problematyczne jak piszesz, poza tym koło KZFR kosztuje obecnie ok. 350 zł w dobrym zamienniku, więc nie ma sensu zabawa w naprawianie go. Kolega nie pisze konkretnie co...
Witam. Ma problem z klimatyzacją w Renault Megane 1.6 16v z 1999. Klimatyzacja po włączeniu chłodzi a więc sprężarka i skraplacz powinny być sprawne. Niestety, po paru minutach obroty (na biegu jałowym) zaczynają nienaturalnie rosnąć, aż do 2500obr/min - być może wzrosły by bardziej, ale wtedy wyłączamy klimatyzację i z powrotem spadają do ok 750 obr/min....
Ciśnienie czego, oleju czy sprężania? Opiłki mogły właśnie być z zatartej turbiny bądź z panewki. Dodano po 4 Od strony rozrządu jest pierwszy Nie w tym silniku. Rzeczywiście w Renault musi być zawsze coś dziwnego, chociaż u mnie w Megane najpardziej wywalona była panewka od strony sprzęgła.
Skoro chodzi również na lpg koniecznie musisz sprawdzić luzy zaworowe.To na początek.Może też sprężanie,zawór wydechowy może być wypalony.Jeżeli wszytko będzie OK odłącz akumulator lub jeszcze łatwiej komp. wtrysku (te silniki jednak lubią się programować zwłaszcza jeżeli jest źle wyregulowana inst. lpg.Możesz też sprawdzić cewkę ,pomimo tego , że jest...
Witam wszystkich.Mam mały problem ponieważ auto jak w temacie gdy stoi na mrozie nie odpala a jako że mam warsztat który został mi po bracie który wyemigrował to jest czym i gdzie zrobić.Sprawdziłem świece żarowe jak i zintegrowane przekaźniki(jeden nie załączał bo był ten cienki drucik od jego sterowania urwany ale to naprawiłem i grzeją wszystkie...
Wymieniam pierścienie i zobaczymy Po co wymieniać pierścienie?. Toż przez pierścienie tyle oleju nie weźmie co przez uszczelniacze na zaworach, to raz. Aby sprawdzić, to wystarczy odkręcić korek wlewu oleju do silnika i jeśli podczas pracy silnika daje białym dymem wraz z powietrzem, to oznacza nieszczelność góry głowicy, czyli wspomniane uszczelniacze...
Sądziłem, że usterka prosta, jednak brakło mi koncepcji. Bieg jałowy jest trochę za niski, silnik pracuje w zasadzie równo. Zimny silnik zaraz po uruchomieniu potrafi zgasnąć, trzeba go uruchamiać dwu - trzykrotnie, zanim jego praca się ustabilizuje. Obroty silnika osiągają wtedy niecały 1000/min. Po nagrzaniu obroty spadają do 550-600/min, podczas...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
sprężania ciśnienie prawidłowe ciśnienie sprężania skoda ciśnienie sprężania
ciśnienie kompresorze poduszka powietrzny volvo wykrywanie dźwięku
zegar astronomiczny zegar astronomiczny
Gaźnik BVF 30N2-5 do motocykli MZ ETZ 250 i 251 Mercedes V12 - Jak określić lewy rząd cylindrów?