Dajcie na luz już z dbaniem o myjke nie ma wiele zachodu, oczywiście filtr i nie przemrożenie to podstawa. O domowo myjkę czy to karchera czy innej firmy poza czasem pracy, dobrą przedłużka elektryczną użytkownik nie ma jak zadbać. Nie zmieni oleju nie nasmaruje zaworu regulacyjnego bo wymaga to rozebrania urządzenia. Profesjonalne co innego ""DBANIE""...
Zakładam, że warunki słoneczne korzystne dla kolektora tarasowego byłyby również dla kolektora "gorącego". Mogłaby być również sytuacja, kiedy warunki nie byłyby już korzystne dla tarasu, a jeszcze korzystne dla kolektora fabrycznego. Podłączony do góry zbiornika, nie zapewniałby wystarczającego podgrzania wody, a nawet mógłby ją chłodzić ze względu...
Objętość wymiennika cie nie ogranicza, układ i tak nabija się na zegary a nie na wagę. Ogranicza cie dopuszczalne ciśnienie oraz moc wymiennika. Na. I to że woda z basenu ma swoje zanieczyszczenia, pytanie co wymiennik na to?
Ja wczoraj miałem fajnego klienta. Przyjeżdża chłopaszek starą alhambrą i chce aby dobić mu klimę. Ja tłumaczę mu co i jak. On mówi że klima szczelna bo przed chwilą miał spawaną rurkę. Rzeczywiście rurka ładnie pospawana i podobno układ sprawdzony azotem. Więc mówię trzeba zrobić próżnię, dodać troszku olejku i nabić tyle ile jest napisane na tabliczce...
Dziękuję za zainteresowanie - wieczorem wpiszę co "poeta miał na mysli" AW Dodano po 23 Trochę historii - czyli parę słów wstępu Historia silnika Stirlinga sięga początku XIX wieku. Były to lata budowania pierwszych i coraz większych maszyn parowych. Niestety - braki wiedzy, braki materiałów - powodowały dość częste wypadki i katastrofy, w wyniku których...
Witam Do napisania tego wątku zmusiała mnie niestety bezradność rodzimych "specjalistów" od układów klimatyzacji. Niestety od kilku tygodni bezskutecznie poszukuję jakichkolwiek informacji na temat podobnego przypadku równocześnie korzystając z bezradnych usług serwisu klimatyzacji, a teraz do rzeczy: układ jak w temacie w Oplu Astra 2 wymieniony na...
Temperatura otwarcia to 87 stopni. Termostat EPS 1.880.616 Wiem jak działa mały i duży układ. Byłem przekonany że zawsze po jakimś czasie idzie w obieg duży układ chłodzenia. Przejechałem wtedy około 20 km na autostradzie i dziwne zeby sie nie otworzył. Chyba że rzeczywiście termostat był zamknięty i ciśnienie wywaliło wężyk. Ale chyba wtedy temperatura...
Nie robię jej azotem, bo od niektórych kolegów po fachu słyszałem, że tym suchym gazem można szybciutko zajechać sprężarkę. Nie moja opinia. Po prostu tak słyszałem. Też uważam, że przy krótkiej próbie pewnie by się nic nie stało. Ale, że mam mało doświadczenia to jeszcze nie ryzykuję Uwierz. Nie ma ryzyka gdy robi się to z głową. Te góra kilka minut...
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
Octavia 1 diagnostyka klimatyzacji manualnej. Witajcie, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnostyce na temat problem z którym się borykam. Chodzi o problemy z usterką klimatyzacji manualnej w silniku 1.9 AGR (rocznik 1999). Temat będę uzupełniał schematami, zdjęciami i opisami, żeby przy okazji rozwiązania problemu zrobić kompendium wiedzy dla...
Tak samo jak w każdym innym dieslu. Nie wiem jaki tam jest układ zasilania ale zasada jest prosta: Ciśnienie doładowania i dawkę paliwa podnosić, chłodzić powietrze za turbosprężarką.
Szkoda, że nie napiszesz o co chodzi (co chcesz zbudować/zaprojektować), łatwiej byłoby podpowiedzieć, ale spróbuję, bo potrzeba matką wynalazków i nóż-widelec może wymyślisz coś przydatnego. Co do skuteczności takiego rozwiązania - parownik klimatyzacji uzyskuje temperaturę, która może nie jest jakaś "superniska" w stosunku do temperatury otoczenia,...
Witam serdecznie wszystkich chętnych pomóc! Mitsubishi colt CZ 2007r 5d HB, układ klimatyzacji szczelny, czynnik jest 430g. Odpalamy samochód właczamy klimatyzacje, uruchamia się zaczyna chłodzić i po kilkunastu kilkudziesięciu sekundach stopniowo przestaje chłodzić. Ponowne wyłaczenie klimatyzacji przyciskiem AC nic nie pomaga. Gasimy autko odpalamy...
Ech, te moje dobre serce... mam wrażenie, jakbyś próbował zrozumieć. Złamię się zatem jeszcze raz, mimo braku słówka "przepraszam". Piszesz: "Więc tak - pompujemy powoli, byle tylko przekroczyć opory ruchu i straty na sprężarce, pompujemy i pompujemy, czekamy na wzrost ciśnienia aż otworzy się zawór rozprężny, zrobi "pssssyk". Po czym ciśnienie znów...
Golf z dość nie typową klimatyzacją nie jest to orginał jaki był stosowany standardowo w tych autach, no ale posaiam taka na gaz r12 po napełnienu instalacji gaz ulatnia sie bardzo wolno czas jaki potrzebny to okolo miesaca po tym czasie klimatyzacja przestaje chłodzić ale sie jednak załacza ale juz nic nie daje, inastalacja zostala napelniona olej,...
RedOrton jak chcesz mieć pewność, z ciągnij osłonę rozrządu . Następnie pompujesz ciśnienie do układu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy . Ciśnienie ok. 1 do 1,5 bar-a . I obserwujesz . Dla zainteresowanych: u mnie pompa wytrzymała od nowości 173tyś. Przy 131tyś. w Holandii był wymieniany rozrząd, ale bez pompy wody :( Pzdr
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Sprawdzić ilość czynnika w układzie
Trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo co robić.
Pierwszy bieg załączany jest przez termo-włącznik w chłodnicy, drugi przez sterownik wentylatorów po otrzymaniu sygnału z termo-włącznika. Sterownik steruje 1 i 2 biegiem jeżeli chodzi o pracę wentylatorów przy załączonej klimatyzacji. Steruje sprężarką, drugim biegiem wentylatorów ale z tym że czyta ciśnienie w klimie to bym się do końca nie zgodził....
Tak na pierwszy rzut oka wygląda to na uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie. Skoro mówisz że w serwisie klimatyzacji stwierdzili że wszystko w samym układzie jest ok to tylko to mi przychodzi na myśl. Tyle tylko że żeby ten czujnik wymienić to trzeba pojechać do serwisu klimatyzacji z prawdziwego zdarzenia bo wymiana polega na...
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
UPG to typowo ubytek płynu (wyrzuca przez zbiornik i robi ciśnienie w układzie chłodzenie bo dostają się spaliny). Biały dym to też brak powietrza. Coś mi to pachnie zjechanym wałkiem rozrządu do 0 razem ze szklankami albo zawieszonym EGR. EGR można zaślepić blaszką. A zgadnięcie do wałek to może 15 minut roboty.
tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje. Dodano po 30 tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie...
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
ciśnienie układu chłodzącego pokazuje 8,4 bar Dodano po 3 https://obrazki.elektroda.pl/6948941800_...
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Takie tempo ubywania czynnika świadczy o nieszczelności. Więc albo masz wyciek na zewnątrz, albo do środka silnika. W układzie chłodzącym panuje ciśnienie więc temperatura wrzenia wynosi ponad 100 stopni. Samochodowkę kończyłem daaaawno temu i już nie pamiętam ile to dokładnie. Tak więc 90 stopni to nic nadzwyczajnego. Co innego jak odkręcisz korek...
Jedyna ! Dla sprawdzenia ,podłączamy manometry przez "wampirka" wczepionego do króćca do napełniania układu, robimy próżnię. w tym odcinku przy pomocy pompy, zamykamy zawór na niskim i otwieramy "wampirka" przebijając nim rurkę napełniającą układ , otwieramy zawór wampirka i widzimy czy jest czynnik w układzie, jeśli tak to uruchamiamy sprężarkę i obserwujemy...
Obie rurki zimne to normalne w tym aucie, tam jest dysza rozprężna na rurce HP w pobliżu prawego koła. Ile czynnika jest w układzie?
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Przy 12 atm. powinna mieć głowice chłodzoną obiegiem wodnym , w innym wypadku zapieką się zaworki. :| Dodano po 5 Chociaż z drugiej strony biorąc pod uwagę URSUSY 2812 , 3512 mają sprężarki jedno stopniowe, jedno cylindrowe, chłodzone powietrzem , a ciśnienie układu to 14 atm. :|
Posiadam 2010 Legacy 2.0Pb, rok temu wymieniałem skraplacz, znajomek który napełniał układ, twierdził że po wymianie skraplacza, należy dodać 30% oleju jaki ma być w układzie. Nigdzie w manualu serwisowym do tego samochodu nie mogłem znaleźć jaka jest ilość oleju w układzie, znalazłem tylko taka tabelkę, w której jest podana ilość 150ml, więc dodaliśmy...
Ciśnienie LP i HP podaj podczas pracy na postoju. Układ drożny i szczelny ? PP2000 i pokaż pomiary i błędy.
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
może masz za dużo płynu? a robi Ci duże ciśnienie w układzie chłodzącym?
Co jeszcze przychodzi do głowy, to korek nie trzymający ciśnienia w układzie i test na spaliny w płynie chłodzącym.
Zobaczymy za kilka godzin czy czynnik chłodzący nie uciekł do atmosfery, lecz jeśli było za wysokie ciśnienie to czynnik powinien być w układzie ? Jak nigdzie nie ma wycieku, to musi być czynnik. Nawet w sprawnym układzie zbyt wysokie ciśnienie może zablokować start sprężarki ( większe układy mają zabezpieczenie przed zbyt szybkim uruchomieniem po...
moze masz za niskie ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji. albo czujnik ciśnienia jest uszkodzony
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Cześć, mam pytanko. Pacjent to lodówka Samsung RS552NRUA1J. Nie chłodzi. Pracuje prawidłowo, włącza się, nie hałasuje, ale nie chłodzi. Podejrzewam nieszczelność układu. Chcę napełnić układ dedykowanym gazem R600a (88 gram) i odnaleźć nieszczelność. Tylko pytanie, czym to uszczelnić? Czy gotowe uszczelniacze do układów chłodniczych się spisują??? Jak...
W układzie chłodzącym? W klimatyzacji??? Jak w klimatyzacji - to w zwykłej czy postojowej?
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Dokładnie to chodzi mi o ciśnienie w układzie w stanie spoczynku (sprężarka wyłączona). Czy czynnik chłodzący wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz zwiększa ciśnienie w układzie a przy spadku temperatury zmniejsza je?
Parametry pracy klimy odczytanie diagnoskopem, np. jakie panuje ciśnienie HP w układzie kiedy klima chłodzi i kiedy jest usterka. To samo z sygnałem sterującym zaworu na sprężarce
Która z tych informacji jest prawdziwa? Po działaniach moderatora, można ocenić która informacja jest prawdziwa. podchodzisz do auta podnosisz maske, na zaworze (port) do napełniania klimatyzacji w środku jest wkrecony wentyl jak w oponie naciśnij go jeżeli nie ma czynnika/ cisnienia nie będzie syykk - chyba już wiesz że powinien tam być gaz pod ciśnieniem....
Oczyść miejsce i okolice następnie zaklej grubo uszczelką w tubie, Schnie to 24h co najmniej. MOżesz też użyć kleju do szyb, jest twardszy. Zrób tak by nie było ciśnienia w układzie chłodzenie i będzie to chodzić. POkaż zdjęcie pęknięcia.
Witam Zawór ma taką konstrukcję, że przełącza na chłodzenie chłodziarki i zamrażalki albo tylko na chłodzenie zamrażalki. Najgrubsza rurka zaworu powinna być połączona z filtrem, a dwie cienkie połączone do kapilar. Nawet jęśli cienkie rurki zostały odwrotnie podłaczone do kapilar to powinno coś chłodzić, zakładając że sprężarka pracuję. Jeśli sprężarka...
Witam. W zbiorniczku wyrównawczym śmietana, przy czym ani oleju ani płynu nie ubywało w widoczny sposób. Odkręciłem mocowanie termostatu z boku głowicy, tam, gdzie spotyka się płaszcz wodny ze spływem oleju, nie było śladów przecieku. Zdjąłem głowicę, ale też nie zauważyłem jakiegoś ewidentnego śladu mieszania się płynów. Pytanie, którędy jeszcze może...
Jeśli tłokowa hermetyczna to kierunek nie ważny jeśli to scroll praca w odwrotną stronę będzie dużo głośniejsza. W razie braku pewności to pomiar ciśnienia. Wiesz ze jeśli coś jest przewidziane do mroźni to nie koniecznie nadaje sie do chłodni.
Proszę o informację co oznacza ten błąd i gdzie znajduje się ten czujnik 3925 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 2. Czujnik kontroli ciśnienia w układzie (RDS). Added after 3 Man tgx 2015
Możliwe ze skraplacz już jest zużyty choć go oglądałem i wyglądał dobrze. Obecnie jest zamiennik (czynnik) wiec nie wiem co dalej robić czy upuścić trochę czynnika ? bo przy niższych temperaturach chłodzi. to co piszesz o pomiarach ciśnienia w układzie to przy wyłączonej klimie powinno się mierzyć jako ogólne ciśnienie mierząc temperature, dobrze rozumiem...
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
Witam. Przez świece samochód by Ci nie zgasł w czasie jazdy. Jeśli podczas jazdy nie świeciła się żadna kontrolka usterki silnika to sprawdź sobie czy się nie urwał pasek rozrządu. Jaki samochód ma przebieg? Czy jak kręcisz rozrusznikiem praca silnika nie jest taka jakby samochód nie miał kompresji? Przy kręceniu rozrusznikiem sprawdź czy się kręci...
No i tak zrobiłem. Gazu brakowało raptem 100 g. Podpięliśmy manometry i ciśnienie w układzie wyniosło niecałe 7 barów. Więc diagnoza: sprężarka. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Czyli jednak nieszczelność układu i ulotnił się czynnik chłodzący??
Jest co2 w ukladzie?
Czy jeżeli na pół roku czy nawet dłużej odłącze zasilanie od lodówki to one się od tego psuje? Nie chodzi o zasilanie. W układzie chłodniczym podczas pracy, panuje niskie ciśnienie, a nawet podciśnienie, natomiast przy postoju panuje dużo wyższe ciśnienie, które powoduje perforację układu w miejscach osłabionych. Zjawisko to występuje gwałtowniej,...
Ale ciśnienie jest w porządku Niemożliwe że są dobre ciśnienia i nie chłodzi. Imposible. No chyba że ukłąd napełniony powietrzem.
Obwód "A" czujnika ciśnienia środka chłodzącego w układzie klimatyzacji.
Witam, jeżeli chodzi o zawór EGR, to on nic nie ma wspólnego z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku. Moim zdaniem należy sprawdzić układ pod ciśnieniem i upewnić się,że nie ma żadnego wycieku płynu chłodzącego w układzie. Następnie jeżeli nie będzie poprawy proponuję sprawdzać poszczególne części, które odpowiadają za chłodzenie silnika.
istnieje jeszcze możliwość przeolejenia układu(jesli ktoś dodawał go zbyt wiele) czy bedziesz miał 450g czy 500 bedzie chłodzić przy sprawnym układzie
Korek wlewowy został wymieniony? Bo w nim jest odpowietrzanie i uszkodzony nie wypuszcza ciśnienia na zewnątrz wtedy puszcza uszczelnienie na pompie. Testowo zalej wodą układ i zamiast korka szmatka albo nic i sprawdź.
co było przyczyną takiego obrotu zdarzeń? A oto odpowiedź: żona stwierdziła że rozmrozi zamrażalnik Ciśnienie w układzie chłodniczym wzrosło i doszło do perforacji, a zatem do ubytku czynnika. Jak wiadomo, gaz ogrzany zwiększa swą objętość.
Problemy z czynnikiem, należy sprawdzić ciśnienia w układzie.
Skoro kompresor działa a nie chłodzi to sprawdź jakie jest ciśnienie po stronie HP i LP - manometrami a nie komputerem. Możliwe że to wina kompresora, chyba że nie ma przepływu czynnika w układzie.
A ubytków płynu chłodzącego nie ma? Albo nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia?
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
Jeśli układ ustabilizował się, jest ciepło tak jak dziś, a reszta instalacji nie jest w chłodni i wciąż masz 10bar co daje jakieś 10*C to nie masz już cieczy w układzie, co za tym idzie masz nieszczelność lub czynnika było za mało. Jeśli wcześniej działało poprawnie, a teraz przestało to sprawdź śrubunki czy nie są zaolejone. Zresztą, najwyższa pora...
Witam Panowie. Nie jestem fachowcem w temacie klimatyzacji. Można powiedzieć, że dopiero stawiam pierwsze kroki. Pacjent to Renault Master 2,5 dCi 120 rok 2007. Pierwszy problem, który był to uszkodzona sprężarka. Sprężarka wymieniona na nową. Olej 220ml R134a 850g Ciśnienie, gdy układ nie pracuje to ok 4,5 bar LP i HP. Gdy włączę klimatyzacje to LP...
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
A jak ma ta klimatyzacja zadziałać skoro ciśnienie w układzie klimatyzacji jest 0,0 BAR. :?: Napraw sprawę związaną z ciśnieniem płynu chłodzącego. Ciśnienie poniżej około 1,8 BAR powoduje zablokowanie systemu, ponieważ twierdzi, że jest za niskie ciśnienie gazu w układzie. :D
Prąd na sprzegło nie popłynie (o ile reszta jest sprawna) gdy jest zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie. Sprawdź też czujnik kontrolujący to ciśnienie.
Zakupiłem puszkę z odpowiednim czynnikiem i dobiłem klimę poprzez ten przewód z manometrem (ważne aby dobrze zapoznać się z instrukcją napełniania), a ciśnienie w układzie ustaliłem zgodnie ze współczynnikiem temperatury zewnętrznej. Klimatyzacja działa już tak jak powinna.
Odp jest prosta : czujnik ciśnienie płynu chłądzącego. :D Płyn chłodzący to gaz w układzie klimatyzacji :D
Proponował bym na poczatek dobrze odpowietrzyć układ chłodzenie
Jeśli faktycznie przeładowałeś ilość czynnika i osiągasz takie ciśnienie, to ewidentnie blokuje się gdzieś układ.. na początku wymieniłbym osuszacz i zrobił porządną próżnie. Możliwe, że dostała się gdzieś wilgoć lub olej i robi korek w układzie.
Witam Po wyłączeniu lodówki termostatem albo przez wyjęcie wtyczki z gniazdka należy odczekać ok 5 minut w celu wyrównania się ciśnień w układzie. Załączenie zaraz po wyłączeniu spowoduje duży pobór prądu do rozruchu i zabezpieczenie prądowe rozłączy sprężarkę, służy to do ochronny sprężarki przed uszkodzeniem.
woda cisnienie i przelew przez dluzszy czas wyplukac uklad
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Głośna praca sprężarki i słabe chłodzenie w zamrażarce świadczą o zapowietrzonym układzie chłodniczym, mikro nieszczelności na układzie niskiego ciśnienia. Sprawdź ciśnienie w układzie na stronie ssącej. Jeżeli ciśnienie jest powyżej zera, odparowanie czynnika na minus 10 °C albo na minus 5 °C, masz powietrze w układzie.
trzeba sprawdzic co dzieje sie z niskim cisnieniem. Objaw pasuje do zbyt małej ilości gazu, lub oparów zamiast gazu. Zdarza sie ze układ chodzi na samych oparach i czujniki są załączone tymczasem nie ma co tam chłodzić. Druga sprawa to zatkany układ w którym po odpaleniu zaraz występują przerosty ciśnienia przy agregacie. Czy jest czujnik na niskim...
Witam, Posiadam BMW 528i 98r. Klimatyzacja pracowała prawidłowo do czasu. Nagle zaczela słabiej chłodzić. Pojechałem sprawdzić układ. Jest szczelny. W układzie było 200 gr. Do układu wchodzi niby 750gr czynnika. Podczas napełniania wisi na 450 gr i trzeba czynnik podgrzać aby wogole dalo sie go wtloczyc. Po napełnienieniu układu odpalam auto. Klima...
Jeżeli nie masz możliwości w tej chwili podania ciśnień układu, to podaj przynajmniej temperatury z 2 miejsc (na 1 rysunku), oznaczonych numerami 12 i 19. Przy 12 temperatura MUSI być niższa niż przy 19. Jeżeli są zbliżone to czynnik nie pobiera ciepła z powietrza przepływajacego przez parownik.
Więc problem jest następujący.... Potrzebuję sprawdzić układ sterujący (nadzorujący) ciśnienie oleju i poziom płynu chłodzącego- na schemacie jest on oznaczony jako J252. Moje pytanie... gdzie znaleźć ten układ i jak on może wyglądać?? czy to jest jakiś niewielki układ scalony??
Witam, Podczas pracy silnika powstaje ciśnienie w chłodnicy i wyrzuca płyn z chłodnicy. Jakie usterki powodują dostawanie się powietrza do układu chłodzącego? Sprężarka sprawdzona. Głowica szczelna. Uszczelka pod głowicą wymieniona. Jest ktoś mądrzejszy ode mnie? Proszę o pomoc.
Wymień koniecznie uszczelkę pod głowicą bo i tak niedługo ci przedmucha ją i będzie lipa. A odnośnie temperatury to właśnie ta uszczelka może być przyczyną wzrostu temperatury, być może kompresja bije ci ciśnienie w układ chłodzący. Sprawdź czy przewody od chłodzenia są miękkie czy twarde (przy pracy silnika), bo jak twarde to przyczyną może być ta...
Opcji jest kilka: - niedomykający elektrozawór - zużyte pierścienie na tłokach Abyś układ chłodził, to ciśnienie ssania musi miec wartość około 2barów
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
I mam pytanie czy sprężarka ma bezpiecznik? jeżeli nie czy można jakoś sprawdzić czy działa , czy prąd dochodzi? Pewnie ma, podajesz 12V na wtyczkę, ale prawdopodobnie nie ma czynnika/cieczy, i sterownik z powodu braku ciśnienia w układzie, nie uruchamia sprężarki. Wciśnięcie przycisku klimatyzacji to tylko prośba użytkownika, aby sterownik włączył...
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
Tutaj masz schematy: https://4cardata-info.translate.goog/ele... Tutaj jak to działa: https://4cardata-info.translate.goog/ele...
Ciśnienie w układzie paliwowym regulowane jest przez regulator ciśnienia, w Twoim przypadku na wyjściu po wtryskiwaczu. Natomiast rurka powrotna podłączona jest do koszyczka gdzie znajduje się pompka paliwa, ma to na celu utrzymywanie pompki non stop w benzynie (chłodzenie), nawet przy niskim stanie paliwa w baku. Jeżeli jest to monowtrysk to ciśnienie...
jeśli skrzynia się rozszczelnia gdzieś w środku to może za duże ciśnienie w układzie chłodzenia? może UPG się kończy? pomijając taką możliwość to ja bym po prostu dał oddzielną chłodniczkę dla automatu i zalał obieg tym samym ATFem co i w skrzyni i dał w szereg elektryczną pompkę wody taką jak są do Webasto i wtedy nawet jak się będzie mieszać to co...
Witam, Mam problem odnośnie klimtyzacji typu SPLIT - klimatyzacja AUX Freedom 3,5 kW. Po włączeniu sprężarką, wentylatory skraplacza i parownika się załączają, ale nie chłodzi/grzeje. Po sprawdzeniu ciśnienia w układzie podczas pracy - próżnia -0,5 Bar. Czy może być to wynikiem np. załamania którejś z rurek ? Czy raczej zbyt mała ilość czynnika (FABRYCZNIE)...
Witam. Spróbuję sobie przypomnieć coś z chłodnictwa ze szkoły. 1. Współczynnik bezpieczeństwa podany przez sprzedającego rurki to przewymiarowanie rurki w stosunku do dopuszczonego ciśnienia roboczego. Czyli 220 bar x 3,5 = 770 bar. To znaczy, że rurki zaczynają pękać przy ciśnieniu 770 bar i wzwyż. Do 770 bar wytrzymują, ale to nie jest ciśnienie dopuszczone...
Dostać się do parownika trzeba, tzn. wydłubać piankę na początek. Potem już tylko podnieść ciśnienie w układzie do 10-15 barów i szukać. Metod jest wiele, możesz nawet płynem do naczyń. Potem albo uszczelnić albo nawet wymienić parownik w razie potrzeby. Na koniec pozostanie Ci osuszenie układu - próżnia i napełnienie.
ciśnienie układ chłodzić citroen ciśnienie układ chłodzić volvo ciśnienie układ chłodzić lodówka
tankować paliwo płytę indukcyjna siemens martwy laptop lenovo
Router ZTE 258pro nie działa po zmianie hasła Jak wybrać 6 liczb z 49 w grze losowej?