Na korku powinieneś mieć napisane, zazwyczaj jest to między 0,9 a 2 bary.
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Było kilka razy na forum. Te silniki mają problem z pękającymi blokami. Usterka losowa, jeśli silnik zrobi 150-200tkm bez tej usterki to zrobi i milion km.
Test uszczelki negatywny, 2 różne preparaty, kolor się nie zmienia
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
Witam wszystkich, pacjent to Opel Zafira OPC 2.0, mam problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia. Ciśnienie robi się tak duże, że puchną węże. Głowica została zrobiona, zastosowana nowa uszczelka głowicy oczywiście. Wykonałem test uszczelki na wszelki wypadek. Korek wymieniałem dwa razy, nawet wymontowałem termostat, i dalej to samo. Może ktoś pomoże?
Czyli reduktor Magic tam masz?
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Najlepiej zastosować płyn o wyższej temperaturze wrzenia. Większość płynów jak np. popularne G12, G12+ mają zwykle 108 stopni. Dlatego lepiej zalać płynem takim jak Prestone (temp. wrzenia 129 stopni), Motul Inugel Optimal (temp. 136 stopni), Motul Auto Cool Optimal (136 stopni). Jeśli będzie wszystko ok do takiego auta warto zastosować płyn do chłodnic...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
W układzie chłodzenia panuje ciśnienie 1,2 - 1,5 bara. To wystarczająca wartość, żeby węże były twarde. Także pomiar twardości węży nic nie mówi, możesz wpiąć manometr i zobaczyć jakie jest faktyczne ciśnienie. Ale zaproponuję inną metodę sprawdzenia - rozgrzej samochód i daj mu porządnie w kitę, kręć do 4 tys. obrotów, ciśnij 150 km/h, gwałtownie przyspieszaj,...
auto poszło na złom
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
Potwierdzam , wielokrotnie zmieniałem w mercedes axor zbiorniczek wyrównawczy , obaw był taki bardzo podobny do uszkodzonej uszczelki głowicy , pozdrawiam --miko..
Witam. Czy udało się rozwiązać problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia i brakiem ciepłego powietrza z nawiewów,Mam ten sam problem.
Jak kompresor chłodzony wodą ( nie sądzę aby inaczej) to idzie jako pierwszy podejrzany.
Sprawdź dolną rurę od chłodnicy jak będzie osiągał 90st. Być może termostat tak wysoką temp. utrzymuje ( szybko zamyka). Stąd takie a nie inne ciśnienie powstaje w układzie. Jak masz ogrzewanie w kabinie to nie jest zapowietrzony, a odpowietrza się tym cienkim rurkiem do zbiorniczka (samo)
Saron, sprężarkę stosunkowo łatwo zdemaskować. Manometr w korek chłodzenia a sprężarkę dociążyć by biła do 12 atmosfer. Jak będzie rosło ciśnienie to następny etap, odłączasz tłoczenie sprężarki by sobie latała na luzie. Porównanie różnic wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia da Ci podpowiedź co rozbierać. :) Zdarza się, że sprężarka puszcza gdy stygnie....
Zapewne tak, dla pewności sprawdziłbym jeszcze korek wlewu płynu, ale ten brak ogrzewania to bardziej mi na uszczelkę wróży. A że nie ma oleju w płynie, płynu w oleju... Bo uszczelka uszkodzona między komorą spalania a kanałami wodnymi, ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia.
Nie no panowie , dzięki z góry za zainteresowanie , :) słuchajcie był odpowietrzany kilka dni nawet przód auta podnosiliśmy do góry , no różne cuda na kiju , to jest motor 2,3 l goła benzyna korków też kilka zamienionych , , nie działa mu ogrzewanie z tyłu i podejrzewam że właśnie problem może tkwić własnie tam , ona gdzieś tam ma z tyłu jakąś nagrzewnicę...
W układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika wytwarza się podciśnienie! Natomiast gdy robi się ciśnienie i twardnieją przewody tzn.że przedostaje się powietrze do układu chłodzenia .Przedostać się może z komory sprężania do kanału wodnego poprzez nieszczelnośc uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcie płaszcza wodnego lub skrzywienie głowicy zazwyczaj...
Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej. Termostat, chłodnica, termowyłącznik, cały rozrząd z pompą wody jest nowe i czujnik temperatury od licznika, ten od komputera kwadratowy jest stary tak jak wszystkie trochę spękane już węże.
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
No i zrobione. Jednak uszczelka Dzięki wszystkim za bardzo dużo wskazówek 😉
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Ok, dziękuję za odpowiedzi. Mam małe wątpliwości co do tej diagnozy, nie widziałem tego testu na żywe oczy. Auto przejechało 1000km i wszystko było w porządku. Parę dni później kolejne 100km, brak ubytków płynu chłodniczego. Potem samochód stał i podczas przeparkowywania pod domem zapaliła się kontrolka wody... Patrzę a tam tyle co nic, dolałem, kolejnego...
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
przez przypadek wcisnąłem rozwiąż temat :)
Problem dotyczy Corsy B z silnikiem 1.0 12V. Od pewnego czasu pojawił się głośny szum z okolic pompy wody. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku, ciśnienie uciekającego powietrza jest znacznie słabsze niż jakiś czas temu kiedy problem z szumem nie występował. Płyn znika w ilości około 250ml na 500 km. Ogrzewanie działa poprawnie,...
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
To zależy na ile da się odpowietrzyć układ chłodzenia, a górną granicę określa zawór ciśnieniowy (na jakie ciśnienie jest ustawiony) w korku zbiornika wyrównawczego - oczywiście jak jest sprawny.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Moduł czyta też ciśnienie w klimie i steruje sprężarką. W dziale ,,download,, są schematy do czwórki
Witam !! Temat rozwiązano - opiszę może się komuś przyda. Problemem były tuleje ( obsady) wtryskiwaczy, pow wymianie wszystko wróciło do normy . Pozdrawiam Piotrek
Witam wszystkich. Od pewnego czasu borykam się z problemem tworzącego się ciśnienia w układzie chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 SW z silnikiem 2.0 HDI. Pisząc pewien czas mam na myśli ok. 6 m-cy, albo i więcej. Problem zaczął się od dolania płynu po pojawieniu się komunikatu o jego niskim stanie. Po rutynowym zabiegu pojazd był normalnie eksploatowany....
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
ale jak by niebyło to nadal tylko przypuszczenia nie sprawdziłem . sprzedaja xantie bo nie chce mi sie juz grzebać. albi zmienie silnik jak znajde jakis pewny i niedaleko .
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
Nic nie kombinuj, bo wszystko jest jak najbardziej OK! Dla uściślenia: w układzie chłodzenia jest ciśnienie rzedu 1,2-1,5 bara, tak więc do 120°C płyn nie bedzie wrzeć, 92-97°C powinien włączyć się pierwszy stopień wentylatora a 99-107°C drugi bieg wentylatora! Masz jeszcze jakieś pytania?
Jakie normalne ciśnienie panuje w układzie chłodzenia w yamasze aerox? Co może być powodem zbyt dużego ciśnienia, ponieważ bylem zmuszony kupić nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ stary pękł, na początku myślałem że pękł od wstrząsów ale po wymianie wysadziło mi jeden z przewodów układu chłodzenia i cały płyn wyciekł. Dodam jeszcze że po odpaleniu...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Jeżeli czujnik jest sprawny to poziom płynu opada, innej możliwości w tym aucie nie ma. Termostat puszcza obieg na chłodnicę przy 105 stopniach C, jest wspomagany grzałką więc może szybciej jeśli sprawna. Wskaźnik trzyma pion w zakresie 75 do 115 stopni C, pozej szybko leci w prawo naczerwone pole. Przy sprawnym układzie chłodzenia po zgaszeniu gorącego...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Takie tempo ubywania czynnika świadczy o nieszczelności. Więc albo masz wyciek na zewnątrz, albo do środka silnika. W układzie chłodzącym panuje ciśnienie więc temperatura wrzenia wynosi ponad 100 stopni. Samochodowkę kończyłem daaaawno temu i już nie pamiętam ile to dokładnie. Tak więc 90 stopni to nic nadzwyczajnego. Co innego jak odkręcisz korek...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
problem juz rozwiazany wymieniłem termostat na drugi i wszystko juz ok
Nie wolno odkręcać korka w układzie chłodzenia jest ciśnienie około 1,5 bara ciecz przy tym ciśnieniu wrze w temp około 105 stopni.Po odkręceniu korka ciśnienie jest O bara i ciecz natychmiast wrze/gotuje się/.
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
złożyłem już autko wymieniłem tylko uszczelkę i bryka śmiga po przejechaniu ok 300km dokręciłem jeszcze raz głowice. i przejechałem już ok 2000km i nic nie dzieje się oby tak dalej Dziękuje za pomoc
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Ewentualność dobra ale nie zawsze. Nieraz zapomnisz o spojrzeniu na wskaźnik i masz fontannę pod maską. Używasz wody do chłodzenia silnika? Ona wrze w 100 stopniach a płyn w wyższej.Co prawda ciśnienie w układzie przesuwa wyżej punkt wrzenia ale lepiej płyn używać. Wentylator po zwarciu we wtyku czujnika załącza się raz za razem? Jeśli tak to jest ok...
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Płyn chłodzący się nie przegrzewa podczas jazdy? Jeśli usterka nie występowała wcześniej przed wymianą rozrządu do sprawdzenia pompa cieczy (przesłona ,podłączenie instalacji do cewki przesłony w pompie cieczy). Do sprawdzenia stary korek zbiorniczka wyrównawczego (przy jakim ciśnieniu puszczał płyn powinien puszczać przy 1.6-1.8 bar) Jakie ciśnienie...
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
Układ chłodzenia odpowietrzony poprawnie? Z tymi silnikami jest jazda przy odpowietrzaniu.
Witam Widzę że zaczyna tworzyć się galeria sprężarek na elektrodzie, więc i może ja pokaże moje urządzenie do sprężania powietrza. Butla to oryginalny wan razem z kółkami , uchwytem i podestem do zamocowania silnika i sprężarki. Silnik to 3 kW i 3000 obr/min. Sprężarka dwucylindrowa, centralnie smarowana, chłodzona cieczą, wymontowana z ciężarówki radzieckiej...
Korek ma utrzymywać ciśnienie żeby woda się nie gotowała.Nie patrz na to ze na wskaźniku nie ma sto stopni,bo to wielki błąd.Stań kiedyś nad garnkiem z wodą jak ma zacząć się gotować,to zobaczysz że bąble lecą od dna ,a woda całą objetością nie wrze. Moąesz mioeć na wskaźniku 80st, a przy tulei albo w kanałach głowicy nawet 120. To już są odpowiednie...
co to model auta rocznik i silnik model. To ci powiem Co powiesz? Dane z autodaty? Nie wiadomo jaka była historia układu, jedyne sensowne rozwiązanie to płukanie całości i napełnienie olejem jak i czynnikiem od nowa Dodano po 3 Układ był użytkowany przez jakieś 4 lata bez nabijania ciśnienie w układzie Seat Leon 1m1 w spoczynku to 7 bar. Efektywność...
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
Jak ciśnienie 27 bar to albo brak dostatecznego chłodzenia czynnika ( brak przepływu powietrza przez skraplacz) lub niedrożność w układzie czynnika ( zatkanie, przewężenie itp . osuszacz, zawór rozprężny itp . )
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Kup tester na obecność spalin w układzie chłodzenia Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/5258752600_... coś takiego
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
Witam pisałem o układzie
Espace IV silnik 2.0t benzyna 2003 rok, nie działa klimatyzacja tzn nie chłodzi. Ilość czynnika ok 1000 gram. Ciśnienie mierzone Clip - 7-10 bar w zależności od temperatury otoczenia ( chłodne dni i upał). Sprzęgło sprężarki załącza się bez problemu, wentylator skraplacza od razu wolny bieg, ciśnienie dochodzi do max 10 bar, chłodzenia brak. Wymienione...
Musimy tutaj pamiętać że ciśnienie z układu chłodzenia reguluje również korek który jest na zbiorniczku wyrównawczym. Można dla pewności go wymienić koszt około 30 zł. Tester do sprawdzenia stężenia co2 w układzie chłodzenia kosz niewielki. Mam też cały czas to samo lecz będę walczył z tym we wtorek. Dam info jak poszło.
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
W korku zbiornika wyrównawczego jest zazwyczaj zaworek, który ustala ciśnienie w układzie chłodzenia. Brak nadciśnienia w układzie chłodzenia powoduje wrzenie cieczy w niższej temperaturze.
Witam Pacjentem jest Mitsubishi Lancer 1992 rok. Ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że aż wywala wodę z pod opasek ! Węże są bardzo twarde ! Co zostało zrobione: Nowa chłodnica aby wyeliminować ewentualne zablokowanie jej. nowa pompa wody aby wyeliminować brak obiegu płynu. Nowy termostat aby wyeliminować jego zablokowanie. Jutro przyjedzie...
Cześć, mam Opla Astrę 1,7 diesel, rok 2000, stary gruz. Mam problem z płynem chłodzącym, taki, że podczas dłuższej jazdy, gdy silnik się nagrzeje, pokazuje, że płyn chłodzi; po czym spada wąż z płynu chłodzącego, a jest dobrze zamocowany. Wywala go jakieś ciśnienie i wylewa się ciągle. Wiatrak chłodzący chłodnicę nie działa. Czy ma to jakiś związek?...
w twoim aucie był problem w chłodnicach przecierały sie na przednim pasie jest otwór zobacz tam gdzie chłodnica klimatyzacji ociera o chłodnice układu chłodzenia
Ale ciśnienie w układzie chłodzenia cały czas jest i bomble powietrza ,widać jak do zbiorniczka wyrównawczego wchodzą w układ a powiedz mi do czego służy ten zawór czy on nie przekierowuje i na siłę zwiększa ciśnienie w układzie chłodzenia DvK.
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Układ chłodzenia wyczyściłem ogrzewanie wróciło lecz niestety strasznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że wywala płyn przez zbiornik. Po nowym roku remont silnika będzie.
Coś mi nie pasuje w tej dyskusji. Podwyższone ciśnienie w układzie chłodzenia dla zapobieżenia wrzeniu płynu przy temperaturach do 100 st C. I nie może to mieć bezpośredniego wpływu na działanie jedynego elementu regulacyjnego jakim jest tutaj termostat.Zatem aby coś faktycznie zdiagnozować trzeba ustalić, czy termostat faktycznie działa i jak wygląda...
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Sprawdź dokładnie okolice zbiorniczka na płyn. Bo jak spaliny dostają się do układu do go zapowietrzają więc nie działa ogrzewanie ,a dwa ciśnienie musi gdzieś ujść bo by coś rozerwało. W korku jest zawór bezpieczeństwa i to on upuszcza ciśnienie. Typowo powinien upuszczasz gazy ,ale jak w układ pójdzie sporo spalin to poziom w zbiorniczku się podnosi...
https://obrazki.elektroda.pl/6102883800_... Witam wszystkich serdecznie. Dziś chciałbym Wam przedstawić projekt który niejako powstał z pilnej potrzeby obrony przed sąsiadem, a właściwie przed jego uciążliwym dymem jego komina. Pomijając fakt że sąsiad w żaden dyplomatyczny sposób nie chciał ze mną rozmawiać tylko truje mnie i moją...
Witam a czyn ten termostat na pewno jest sprawny? puszcza właściwie obieg po nagrzaniu ? Dodano po 21 Miałem podobny problem w Cordobie, plastikowe gniazdo termostatu pękło i również było wysokie ciśnienie w obiegu.
Witam, Kupiłem samochód z wadą: - brak ciśnienia oleju sygnalizowany przez kontrolkę - w układzie chłodzenia nie robi się ciśnienie (węże nie robią się twarde, brak "syknięcia" przy odkręcaniu na gorąco nakrętki zbiorniczka wyrównawczego - z wydechu po 30min od uruchomienia silnika nadal lecą kropelki wody i biały dymek - w zbiorniczku wyrównawczym...
vw golf III 1.8, jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Układ sam sie odpowietrza Jak odkręciłem korek to cały płyn mi wywaliło. Jak płyn w układzie ma wysoką temp. to przeciez normalne ze Ci wywali Czy takie duże ciśnienie powinno być w ukladzie? Cisnienie reguluje zaworek w korku
Witam. W sumie, jak silnik nie pracuje, to nie ubywa płynu, test spalin w układzie chłodzenia zrobić. Śmierdzi spalinami to ok, ale olejem to nie powinien. Olej dostaje się do komór spalania, może przez odmę, zajrzyj do odmy, albo pierścienie zgarniające zapieczone, uszczelniacze na zaworach. A ten dym na pewno biały, a nie niebieski? Ile ma silnik...
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
1. Brak parowania wody Zabawka działa, ponieważ woda odparowuje z głowy kaczki, co obniża jej temperaturę i zmienia ciśnienie wewnątrz rurki. Jeśli umieścimy kaczkę w szczelnie zamkniętym pojemniku, wilgotność powietrza szybko wzrośnie do 100%, co oznacza, że parowanie ustanie. Bez parowania nie będzie efektu chłodzenia głowy, a więc nie powstanie...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Jeżeli będzie rosło ciśnienie w układzie chłodzenia , to może być uszkodzona uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica , ale jest i druga opcja że wywala płyn przez wydech a ciśnienie w układzie chłodzenia jest w normie , wówczas pęknięcie głowicy pojawia się na wydechu , [ w kolektorze ] poza zaworem wydechowym . Pozdrawiam Zbigniew
Auto ma klimatronika temp ustawiona na 20-24 w ciągu całego roku do tej pory wszystko działało wczesnie rano grzal w dzień chłodził utrzymując +20 . Moc oddawanego ciepła określam na 10% tego co było (mowa o temperaturze) Także coś tam przechodzi przez nagrzewnice jednak różnica temp. Pomiędzy jednym a drugim wężem jest ogromna . Zauważyłem że chyba...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
ciśnienie układzie chłodzenia renault ciśnienie układzie chłodzenia citroen ciśnienie układzie chłodzenia mercedes
renault naprawiać transmisja zasilać dwufunkcyjny termet
podłączenie zasilaczy serwerowych saeco xelsis
Błąd F6 na płycie ceramicznej Mastercook – Diagnoza i Rozwiązanie Grzałka do lodówki Electrolux RA0450nd 230V 90W - gdzie kupić?